چگونه جامعه بیت‌کوین می‌تواند به جنگ اتیوپی خاتمه دهد؟!

پایان دادن به جنگ اتیوپی با بیت کوین

با تغییر توجه جهان از نسل کشی در شهر Tigray اتیوپی به جنگ اوکراین، این جنگ 17 ماه ادامه پیدا کرده است!

علیرغم کشته شدن بیش از نیم میلیون نفر در نسل کشی اتیوپی، در جریان‌های خبری چندان به این جنگ توجه نشده و ما گزارش‌های زیادی از آن نمی‌بینیم.

خبرگزاری‌هایی مانند CNN ،BBC و الجزیره برای ماه‌ها این جنگ را گزارش کرده‌اند اما آن گزارش‌ها نیز به دلیل ترس از حمله روسیه ساکت مانده است.

عناوین مطلب:

در چنین شرایطی چرا وارد شدن جامعه بیت‌کوین به این مسئله اهمیت دارد؟ گزارش‌های تایید شده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد دولت اتیوپی به صورت عمد مانع ورود کمک‌های بشر دوستانه به منطقه Tigray شده است.

دولت اتیوپی دسترسی برق، بانک‌ها و همه خدمات ارتباطی را به آن منطقه قطع کرده. برآورد‌ها حاکی از سکونت بین 5 تا 6 میلیون نفر در این منطقه است که تا به حال بیش از 600,000 نفر از آن‌ها به عنوان پناهنده به کشور سودان پناه برده‌اند!

به جز حمایت مالی و اهدا پول، انجمن بیت‌کوین چه کار دیگری می‌تواند برای پایان این جنگ انجام دهد؟ با وجود سلبریتی‌ها و اینفلوئنسر‌های موجود از صنایع مختلف در جامعه بیت‌کوین، امکان استفاده از برخی نام‌های بزرگ برای افزایش آگاهی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اهدای کمک‌های مالی از طریق ارز دیجیتال!

اغلب سلبیریتی‌ها مانند The Weeknd (یک خواننده کانادایی) در ژانویه سال 2021 بیش از 1 میلیون دلار کمک نقدی ارائه کرده‌اند. اما از آن زمان تاکنون، نسل کشی اتیوپی توجه کافی دریافت نکرده است. 

در چنین شرایطی، جامعه بیت‌کوین باید یک گام برای حل این مشکل بردارد. این جامعه با اهدای 50 میلیون دلار کمک‌های کریپتویی به اوکراین ظرف کمتر از یک ماه، می‌تواند همین کار را برای اتیوپی و کسانی که در آنجا نیاز به کمک فوری دارند انجام دهد. 

متاسفانه رسانه‌های خبری اصلی (مانند شبکه‌هایی که قبلا نام برده شد) هیچ تمایلی برای پرداختن به جنایات رخ داده در کشور‌های در حال توسعه مانند یمن فلسطین و میانمار ندارند از این رو، این وظیفه جامعه بیت‌کوین است تا آگاهی و کمک را به کسانی که در این جوامع نادیده گرفته شده و در حال رنج هستند ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: آیا بیت‌کوین در برابر مقررات و قوانین دولتی مصون است؟

جنگ اتیوپی
در مورد اتیوپی متاسفانه حقایقی وجود دارد که هنگام تحقیق در مورد این جنگ ابتدا باید از آن‌ها آگاه شوید.

از آن‌جایی که منطقه Tigray یک اقلیت قومی در اتیوپی هستند، بخش عمده جامعه اتیوپی از جنایات دولت حمایت می‌کنند. سایر مردم این کشور نیز در مورد آن سکوت کرده‌اند. 

در شروع جنگ در این منطقه، بسیاری از مقامات اتیوپی این جنگ را برای حذف رهبران جبهه آزادی (TPLF) از کنترل Tigray که سال‌ها قبل دست به جنایات جنگی زده‌ بودند توجیه کرده‌اند. با این که دولت قبلی اتیوپی با عنوان جبهه دموکراتیک انقلابی نوعی اتفاق نظر همه مردم اتیوپی بود اما بسیاری از آن‌ها، رهبران TPLF را برای ایجاد بیش از 20 سال ویرانی مقصر می‌دانند. 

چنین ادعاهایی باعث شده تا عمده مردم اتیوپی چشمان خود را نسبت به جنایاتی که در منطقه Tigray در حال رخ دادن است ببندند. برخی از آن‌ها حتی یک قدم فراتر گذاشته و شبکه‌های اجتماعی را به پخش اخبار جعلی برای خدشه‌دار کردن اعتبار بین‌المللی اتیوپی متهم می‌کنند. 

با ادامه یافتن جنگ برای بیش از 15 ماه، اخیرا تعداد انگشت شماری از اینفلوئنسر‌های اتیوپی بر علیه این جنگ سخنانی گفته‌اند. با این حال عمده جامعه اتیوپی همچنان یا ساکت هستند یا از دولت اتیوپی پشتیبانی می‌کنند. 

بیشتر بخوانید: سلبریتی‌های مشهور در دنیای کریپتو؛ پذیرندگان واقعی یا فرصت‌طلبان؟!

وقتی شما در اینترنت به دنبال اخبار مربوط به منطقه Tigray به جستجو بپردازید، کامنت‌ها و پاسخ‌هایی از مقصر دانستن TPLF برای رواج جنگ مشاهده خواهید کرد. اغلب این کامنت گذاران حتی وجود نسل کشی را انکار می‌کنند و به کسانی که از مردم Tigray حمایت می‌کنند، سخنان توهین آمیزی روانه می‌سازند.

در حین جستجو و گشت و گذار آگاه باشید که در حال حاضر حرکات فعالی برضد کسانی که به دنبال کمک رسانی به مردم Tigray اتیوپی هستند در جریان است.

چگونه می‌توان مانع این جنگ شد؟

با توجه به حضور افراد حامی دولت اتیوپی در اقدامات او در این نسل کشی و ناآگاهی جهان از بروز چنین وقایعی، اهداف جامعه بیت‌کوین برای کمک به مردم این منطقه را می‌توان به صورت کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم بندی کرد:

اهداف کوتاه مدت

اولین کاری که باید در این رابطه صورت گیرد ایجاد آگاهی توسط اینفلوئنسر‌های موجود در فضای بیت‌کوین است که می‌توانند با نفوذ خود به هدف ما کمک کنند.

بیشتر بخوانید: 9 اینفلوئنسر برتر کریپتو در توییتر را بشناسید!

در گام بعد تحقیق در مورد روش‌هایی که بیت‌کوین می‌تواند سرویسی در ارسال و دریافت کمک‌های مالی به سودان و Tigray در مبارزه با دولت اتیوپی که همه بانک‌ها و شبکه برق را مختل کرده ارائه دهد. 

سرویس Bitsms امکان پیوست کیف‌پول بیت‌کوینی را به یک شماره موبایل می‌دهد، از این روش، کاربر تلفن همراه می‌تواند با ارسال پیام کوتاه (SMS) تراکنش‌های خود را از طریق رادیو ماهواره‌ای ارسال کند.

پس از انجام این تحقیق، ما می‌توانیم روش‌ ارسال بیت‌کوین توسط آنتن‌های فیزیکی GoTenna را آزمایش کنیم. البته برای استفاده از این روش باید هیاهو کافی برای جذب کسانی که به این پول نیاز دارند ایجاد شود. 

علاوه‌بر آن، کمپین‌های جهانی برای طرفداری و حمایت از مهاجرین در اولویت بعدی قرار دارد. همکاری سازمان NGO از کشور‌های آمریکا و اروپا با سازمان‌‌های غیرانتفاعی مانند Omna Tigray، Tigray Action Committee، Tigray Disaster Relief Fund و بسیاری دیگر ضروری است. 

 

اهدای کمک‌های مالی به اتیوپی
جامعه بیت‌کوین می‌تواند با راه اندازی گفتگو آنلاین (چیزی مانند کنفرانس‌های کوچک با چند سخنران) و ارائه فستیوال‌های موسیقی برای افزایش آگاهی گام بردارد.

از آن‌جایی که هنرمندانی چون The Weeknd و Lil Baby از قبل نگرانی خود را در مورد بحران Tigray اعلام کرده‌اند، راه اندازی چنین مراسماتی با کمک آن‌ها و سایر موسیقی‌دانان امکان پذیر است.

اهداف بلند مدت

پس از جمع آوری کمک‌های مالی، راه اندازی ماموریت‌های مسافرتی برای ایجاد مراکز ارائه کمک و غذا در کمپ‌های مهاجرین مستقر در سودان و Tigrayضروری است.

ایجاد کمپ‌های IDP برای آوارگان داخلی این منطقه نیز از گام‌هایی است که باید در جهت ارائه کمک‌های بشر دوستانه به آن‌ها انجام شود. چنین همکاری‌هایی برای ارائه و توزیع غذا و دارو می‌تواند توسط سازمان‌های غیرانتفاعی موجود در آن منطقه که قبلا به آن‌ها اشاره کردیم انجام شود. 

بیشتر بخوانید: بیت‌کوین جنبشی در جهت آزادی مالی است!

از آغاز جنگ در این منطقه، مشکلات بانکی به وضعیت هشدار دهنده‌ای رسیده‌اند. در واقع هیچ بانکی در این منطقه فعالیت نمی‌کند و همه خدمات آن‌ها توسط دولت متوقف شده‌اند.

با نبود برق و اینترنت، شهروندان این منطقه برای گذران زندگی خود به بازار‌های سیاهی که از پول نقد سودان ارسال می‌شوند متکی هستند. در حال حاضر هیچ راهی برای انتقال پول به این منطقه وجود ندارد به همین دلیل بیت‌کوین و روش SMS ماهواره‌ای می‌تواند دسترسی مردم به سایر خدمات را فراهم کند.

سیستم تحصیل منطقه Tigray نیز کاملا نابود شده است به طوری که مدارس و دانشگاه‌ها به عنوان خانه‌ای برای آوارگان مورد استفاده قرار می‌گیرند. میلیون‌ها دانش آموز از حضور در مدارس برای حداقل 18 ماه محروم شده‌اند.

جامعه بیت‌کوین می‌تواند با اهدا کتاب، کامپیوتر، خودکار و سایر لوازم مورد نیاز به پناهجویان در سودان، به ایجاد کمپ‌های تحصیلی کمک کنند. راه اندازی سرویس‌های تحصیل آفلاین مانند Internet in a Box می‌تواند تاثیر چشمگیری در بهبود وضعیت آوارگان داشته باشد.

Internet In a Box دستگاهی است که به کاربران آن امکان آپلود و دانلود محتوا را به سایر دستگاه‌های متصل مانند کامپیوتر‌ها، تبلت و گوشی‌های هوشمند بدون نیاز به اینترنت میسر می‌کند. حداقل هزاران دستگاه و تجهیزات مرتبط با آن برای استفاده دانش آموزان در این مناطق نیاز است.

نتیجه گیری

به طور کلی استفاده از بیت‌کوین می‌تواند در به پایان رساندن این بحران موثر باشد. این مسئله نه تنها باعث یادگیری و رواج آن منطقه در مورد بیت‌کوین می‌شود بلکه سایر ملت‌ها و دولت‌های شاخ آفریقا را نیز تغذیه می‌کند. 

در حال حاضر، موقعیت Tigray برای شهروندان آن به موضوع مرگ و زندگی بدل شده است به طوری که بسیاری از خانواده‌های این شهروندان در سراسر دنیا برای ارسال کمک‌های ضروری به عزیزان‌شان دچار مشکل هستند. 

در حال حاضر جامعه بیت‌کوین سعی در حفظ ماهیت غیرمتمرکز بیت‌کوین دارند. اما ارائه کمک به میلیون‌ها نفر مردمی که نیاز به کمک‌های فوری دارند اهمیت بیشتری دارد. تاکنون بسیاری از انجمن‌های بین المللی در تلاش برای کمک به مردم Tigray با شکست مواجه شده‌اند. 

حدود 30 سال قبل آمریکا و آفریقا با حضور بسیاری از هنرمندان موسیقی از جمله مایکل جکسون برای خواندن آهنگ “We are the world” برای کمک به کسانی که در اتیوپی در حال تحمل سختی بودن گرد هم آمدند. متاسفانه در آن زمان نیز یک جنگ مشابه چیزی که امروز شاهد آن هستیم وجود داشت.

امروز ما باید آن فعالیت‌ها را برای ریشه کن کردن قحطی و نجات زندگی‌های انسان‌ها و کمک به کسانی که در شاخ آفریقا نیاز به کمک فوری دارند ادامه دهیم. علاوه بر اتیوپی، کشورهای همسایه از جمله فلسطین و سوریه نیز که سال‌ها درگیر جنگ هستند می‌توانند با کمک جامعه بیت‌کوین وضعیت خود را بهبود دهند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx