سلبریتی‌های مشهور در دنیای کریپتو؛ پذیرندگان واقعی یا فرصت‌طلبان؟!

سلبریتی‌های مشهور در کریپتو

با گسترش دنیای کریپتو، اتفاقات جالبی در این فضا رخ داد که حتی تصورش هم برای ما ممکن نبود.

یکی از این اتفاقات که امروزه سروصدای زیادی هم دارد، ورود سلبریتی‌ها به حوزه کریپتو و حمایت آن‌ها از ارزهای دیجیتالی همچون بیت‌کوین است.

حتی تعداد زیادی از آن‌ها اقدامات تاثیرگذاری در این مورد نیز انجام داده‌اند.

عناوین مطلب:

روزانه شاهد حمایت تعداد بیشتری از سلبریتی‌ها از ارزهای دیجیتال و پذیرش کریپتو از جانب آن‌ها هستیم. احتمالا شما هم دیده‌اید که چهره‌های معروفی مانند ایلان ماسک (Elon Musk)، میسی ویلیامز ( Maisie Williams) و … نسبت به ارزهای دیجیتال واکنش نشان می‌دهند و یا حتی از هواداران خود برای ترویج ارزهای دیجیتال خاصی استفاده می‌کنند.

حال سوال اینجاست که حضور این چهره‌های مشهور در حوزه کریپتو، زودگذر و به قصد بهره‌برداری از موج موفقیت ارزهای دیجیتال است یا اینکه واقعا قصد دارند در این عرصه حضور دائمی و فعالی داشته باشند؟

در این مقاله قصد داریم تا سلبریتی‌های مهمی که پا به عرصه کریپتو گذاشته‌اند را معرفی کرده و از تاثیراتی که هریک از آن‌ها در این حوزه داشته‌اند، صحبت کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

حضور موزیسین‌ها در دنیای کریپتو

همانطور که می‌دانید، موسیقی بیش از هر صنعت دیگری، انعکاس یک فرهنگ است؛ بنابراین چه از لحاظ تجاری و چه از لحاظ ارتقای جایگاه، اینکه ارزهای دیجیتال به عنوان یک فرهنگ وارد دنیای موسیقی شوند، دور از ذهن نیست.

ویژگی منحصر به‌فردی که توکن‌های غیرمثلی (NFT) برای هنرمندان به همراه دارند، نشان دهنده این است که ما تازه در اول راه ایستاده‌ایم و این مسیر می‌تواند تحولی عظیم در نحوه استفاده و انتشار آثار هنرمندان در تمام دنیا را به وجود آورد.

در ادامه، موزیسین‌های فعالی که پا به دنیای کریپتو گذاشته‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اسنوپ داگ (Snoop Dogg)

اسنوپ داگ، رپر و ترانه‌سرای آمریکایی معروفی است که خیلی قبل‌تر نیز علاقه‌اش را نسبت به بیت‌کوین بیان کرده بود.

در حال حاضر، او بیشتر در دنیای کریپتو درگیر شده و به تازگی توییت‌هایی درباره دوج‌کوین نیز منتشر می‌کند. در ماه فوریه، او و سلبریتی‌های دیگر با توییت‌های خود، منجر به ایجاد سقف قیمتی جدیدی برای دوج‌کوین شدند.

بیشتر بخوانید: 9 اینفلوئنسر برتر کریپتو در توییتر را بشناسید!

با توجه به پیشینه اسنوپ داگ، او به هر حوزه و محصولی علاقه نشان می‌دهد و کمتر موردی وجود دارد که اسنوپ داگ در آن سرک نکشیده باشد.

اسنوپ داگ سعی دارد تا از ترندهای موجود عقب نماند و از هر فرصتی برای اظهار نظر خود استفاده می‌کند. با این اوصاف، همکاری اسنوپ داگ با صرافی Crypto.com و معرفی پلتفرم NFT این صرافی، قابل درک است.

اسنوپ داگ
اسنوپ داگ، رپر مشهور آمریکایی و از طرفداران ارزهای دیجیتال

علاوه بر این، آلبوم جدید اسنوپ داگ با عنوان” A journey with the Dogg” که درباره خاطرات حضور او در حوزه هنر است، با الهام از موضوع توکن‌های غیرمثلی ساخته شده و حتی نام یکی از قطعه‌های این آلبوم، NFT است!

مگان دی استالین (Megan Thee Stallion)

مگان دی استالین، یکی از مشهورترین رپرهای آمریکایی است که در دسامبر سال 2020، از طریق اپلیکیشن Cash App تعدادی بیت‌کوین به ارزش 10 میلیون دلار، میان هواداران خود توزیع کرد.

مگان در حمایت از بیت‌کوین گفته بود که “سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین، یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه است که با گذر زمان، همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد”.

مسلما این نوع تبلیغ، به نفع هر دو طرف بوده است. در ادامه این اتفاق، میزان استفاده از نرم‌افزار Cash App، رشد تصاعدی خوبی را به ثبت رساند و میزان شهرت مگان در میان طرفداران این نوع موسیقی، افزایش یافت.

سولجا بوی (Soulja Boy)

یکی دیگر از رپرهای مشهور آمریکایی، سولجا بوی است که در سال 2018 آهنگی را با نام “بیت‌کوین” منتشر کرد تا میزان علاقه و آگاهی خود از دنیای ارزهای دیجیتال را به طرفداران خود نشان دهد.

به تازگی دانش کریپتویی سولجا بوی بیشتر شده و مرتبا درباره سبد دارایی‌های دیجیتال خود توییت می‌کند. او اخیرا خبر از ورود خود به حوزه NFT را نیز منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در NFT؛ هر آنچه که باید بدانید!

علاوه بر این، او در فهرست پردرآمدترین رپرهای جهان در سال 2010 که توسط مجله فوربس منتشر شد، قرار گرفت. در آن سال، درآمد سولجا بوی، بیش از 7 میلیون دلار بود!

کینگز آو لئون (Kings of Leon) 

اولین گروه موسیقی که آلبوم خود را به شکل توکن‌های NFT منتشر کرد، گروه موسیقی راک کینگز آو لئون بود.

این گروه موسیقی، سه نوع توکن NFT منتشر کرده که توکن اول شامل بسته ویژه‌ای از آلبوم موسیقی، توکن دوم شامل امتیازهای ویژه برای اجرای زنده (مانند امتیاز استفاده از ردیف اول به صورت دائم در اجراهای زنده) و توکن سوم، آثار اختصاصی دیداری-شنیداری این گروه موسیقی بود.

اقدامات این چنینی، نمایانگر پیوند میان ارزهای دیجیتال و موسیقی است که مشکلات هنرمندان و هواداران آن‌ها را برطرف می‌کند. با ایجاد NFTها، منبع درآمد جدیدی برای هنرمندان، و راه‌حلی کم‌هزینه برای تعامل میان هواداران و هنرمندان ایجاد شده است.

کینگز آو لئون
گروه موسیقی راک کینگز آو لئون، از طرفداران NFT

دیسکلوژر (Disclosure)

دیسکلوژر، یک گروه موسیقی دو نفره است که اخیرا تک آهنگی را بر روی پلتفرم توئیچ (Twitch) به صورت زنده و در قالب NFT منتشر کرده است. این تک آهنگ در یک حراج، به مبلغ 40 اتر به فروش رسید.

البته ممکن است این قیمت بالا، به دلیل جوسازی‌های موجود در حوزه NFT باشد؛ اما به هرحال معادل 17 میلیون بار پخش در پلتفرم اسپاتیفای (Spotify) است؛ که با یک حساب سرانگشتی می‌توان به رقم بالای این عدد پی برد.

جن سیمونز (Gene Simmons)

جن سیمونز، خواننده آمریکایی از گروه موسیقی افسانه‌ای Kiss، دائما اطلاعاتی از سرمایه‌گذاری‌هایش در حوزه ارزهای دیجیتال را به اشتراک می‌گذارد تا نشان دهد که در این مسئله سن و سال مهم نیست و در هر سنی می‌توان وارد دنیای کریپتو شد.

این خواننده آمریکایی، به دلیل حرکات جنجالی نظیر سرکشیدن جام خون در کنسرت‌هایش، به شهرت رسیده و تاکنون جوایز بسیاری در حوزه موسیقی دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: کریپتو آرت (Crypto Art) چیست؟ + نحوه شکل‌گیری آن

حضور بازیگران در دنیای کریپتو 

مدتی است که تعدادی از بازیگران معروف، در حوزه ارزهای دیجیتال وارد شده‌ و شهرتی را در این حوزه برای خود رقم زده‌اند.

در سال 2017 که عرضه اولیه کوین (ICO) در تب‌وتاب خاصی قرار داشت، برخی از چهره‌‌های سرشناس با گرفتن پول، عرضه اولیه کوین خاصی را تبلیغ می‌کردند.

در ادامه، به معرفی بازیگران فعالی که وارد دنیای کریپتو شده‌اند می‌پردازیم. 

استیون سیگال (Steven Seagal)

استیون سیگال، از بازیگران معروف فیلم‌های اکشن هالیوود است که توسط همین فیلم‌ها به شهرت رسیده است.

او در سال 2018، به دلیل تبلیغ یک ICO و عدم اعلام گرفتن پول در ازای آن، توسط سازمان بورس اوراق بهادار آمریکا (SEC) به عنوان یک متهم شناخته شد. اخیرا استیون توانسته این موضوع و پرونده شکایت SEC علیه خود را حل کند.

این بازیگر هالیوودی، از بازیگران پرحاشیه است و در سال 2016، به دلیل تمجیدهای فراوانش از کشور روسیه، توانست تابعیت افتخاری روسیه را به دست آورد.

مطلب مرتبط: واحد پول روبل روسیه را بشناسید

لیندزی لوهان (Lindsay Lohan)

لیندزی لوهان، بازیگر و خواننده مشهور آمریکایی است که وارد دنیای کریپتو شده است.

او از جمله مشهورترین بازیگران آمریکایی است که در سن 17 سالگی، به عنوان جذاب‌ترین بازیگر هالیوود شناخته شد.

لیندزی لوهان
لیندزی لوهان، بازیگر هالیوودی که از طرفداران کریپتو است

تری کروز (Terry Crews)

تری کروز، بازیگر و ورزشکار آمریکایی مشهوری است که به دلیل بازی در سریال  Brooklyn Nine-Nine به شهرت زیادی رسید. او اخیرا اعلام کرده که به زودی ارز دیجیتال مخصوص به خود را ایجاد می‌کند.

این بازیگر مشهور، در چند پادکست مختلف، درباره NFTها صحبت کرده و اشتیاق خود را برای ورود به این حوزه بیان کرده است. در این راستا، تری کروز توییتی را با این مضمون منتشر کرد: “تری کروز به طور رسمی غیرمتمرکز شده است!”

بیشتر بخوانید: 15 اشتباه مهلکی که مبتدیان کریپتو مرتکب می‌‌شوند!

حضور ورزشکاران در دنیای کریپتو 

شخصیت‌های مشهور ورزشی نیز از این غافله عقب نمانده و وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اند؛ در ادامه، به بررسی برخی از ورزشکاران مهمی که در عرصه کریپتو حضور پررنگی دارند، می‌پردازیم.

راسل اوکونگ (Russell Okung) 

راسل اوکونگ، بازیکن آمریکایی فوتبال است که در سال 2019 صراحتا اعلام کرد که قصد دارد حقوق خود را با بیت‌کوین دریافت کند.

او به عنوان ستاره لیگ ملی فوتبال آمریکا شناخته شده و به تازگی اعلام کرده که در آن زمان، نصف حقوق 13 میلیون دلاری خود را در قالب بیت‌کوین و به وسیله پلتفرم استرایک (Strike) که سرویس انتقال مبتنی بر شبکه لایتنینگ است، دریافت کرده است.

در توییت‌های راسل اوکونگ کاملا مشخص است که او به فلسفه بیت‌کوین متعهد است. شاید نتوان به طور دقیق گفت که راسل، چه تعداد از طرفداران لیگ فوتبال آمریکا را به حوزه کریپتو وارد کرده است؛ اما می‌توان گفت که تاکنون اقدامات او در این باره، روی حوزه ارزهای دیجیتال تاثیر منفی نداشته است.

سین کالکین (Sean Culkin)

ظاهرا تصمیم راسل اوکونگ، باعث شد تا ستاره‌های دیگر لیگ فوتبال آمریکا نیز پا به دنیای ارزهای دیجیتال بگذارند؛ چراکه سین کالکین، از دیگر بازیکنان این لیگ بود که در سال 2021، کل حقوق خود را به بیت‌کوین تبدیل کرد.

علاوه بر این، کالکین برای عکس پروفایل توییتر خود از چشم‌های لیزری نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: توکن‌های PFP NFT (تصویر پروفایل)؛ محبوب‌ترین NFT های بازار!

سین کالکین، از همان دوران دانشگاه به صورت حرفه‌ای فعالیت در فوتبال را آغاز کرد که در آن دوران توانست به طور جدی در لیگ فوتبال آمریکا و در تیم‌هایی مانند Los Angeles Chargers ،Kansas City Chiefs و Baltimore Ravens بازی کند.

وینس بیگل (Vince Biegel) 

از دیگر ستاره‌های لیگ فوتبال آمریکا که از بیت‌کوین حمایت کرده است، می‌توان به وینس بیگل از تیم Miami Dolphins اشاره کرد. او از جمله افرادی بود که در دوران سقوط بیت‌کوین در ماه می سال 2021، عقب‌نشینی نکرد و بیت‌کوین‌های خود را نگه داشت.

وینس بیگل نیز از زمان دانشگاه و دبیرستان، این ورزش را به طور حرفه‌ای آغاز کرد و بیشتر افتخارات او نیز مربوط به همان دوران دانشگاه بوده است.

تام بردی (Tom Brady)

تام بردی، یکی دیگر از ستاره‌های لیگ فوتبال آمریکا است که در ورود به حوزه ارزهای دیجیتال، از اوکونگ، کالکین و بیگل الهام گرفته است.

اگر به افتخارات بردی که توانسته 7 مرتبه در لیگ فوتبال آمریکایی آمریکا (Super Bowl) برنده شود و از حامیان سرسخت بیت‌کوین نیز هست، نگاهی بیندازیم؛ متوجه می‌شویم که ورود دیگر ورزشکاران و حتی دیگر افراد غیر ورزشی به حوزه کریپتو، چندان دور از ذهن نخواهد بود.

تام بردی
تام بردی، یکی از بازیکنان معروف لیگ فوتبال آمریکا و از طرفداران ارزهای دیجیتال

فلوید می‌ودر (Floyd Mayweather)

فلوید می‌ودر، از مشهورترین و پرافتخارترین بوکسورهای جهان است که علاقه بسیاری به ارزهای دیجیتال دارد.

این ورزشکار معروف، همانند سیگال در سال 2017 و در دوران رونق عرضه اولیه کوین‌ها، وارد این عرصه شد. او نیز به دلیل عدم اعلام دریافت پول در قبال تبلیغ ICO، توسط کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا جریمه شد.

بیشتر بخوانید: راهنمای شناسایی ICO های جعلی و کلاهبردار

تاکنون فلوید می‌ودر، دو مرتبه جایزه بهترین بوکسور دنیا را دریافت کرده است. آخرین بار، می‌ودر در سال 2010 موفق به کسب این عنوان شد. او نیز از پردرآمدترین ورزشکاران دنیا محسوب می‌شود.

سرینا ویلیامز (Serena Williams)

علیرغم بسیاری از سلبریتی‌هایی که وارد دنیای کریپتو شده‌اند، سرینا ویلیامز، تنیسور پرافتخار آمریکایی، نسبت به ارزهای دیجیتال، دیدگاه بلندمدت‌تری دارد.

ویلیامز در سال 2019، در صرافی کوین بیس سرمایه‌گذاری کرد؛ اما در سال 2020 زمانی که Brian Armstrong، مدیرعامل کوین بیس، کنشگری اجتماعی را برای کارمندان صرافی ممنوع اعلام کرد، ویلیامز، سرمایه‌گذاری خود در این صرافی را متوقف کرد.

سرینا ویلیامز
سرینا ویلیامز، تنیسور آمریکایی و از طرفداران کریپتو

حضور سیاست‌مداران در دنیای کریپتو

اگر به حوزه کریپتو، از زاویه‌ای دیگر نگاه کنیم؛ می‌توان آن را بسیار سیاسی و چالش برانگیز نیز دانست. بنابراین، اگر سیاست‌مداران در سراسر دنیا تصمیم به ورود به این صنعت بگیرند، جای تعجب ندارد.

در ادامه، به برخی از سیاست‌مداران مشهوری که وارد این حوزه شده‌اند، اشاره می‌کنیم.

فرانسیس سوارز (Francis Suarez)

شهردار میامی، فرانسیس سوارز، از بزرگ‌ترین حامیان سیاسی ارزهای دیجیتال است.

سوارز قصد دارد که شهر میامی را به محلی برای فناوری‌های جدید تبدیل کند تا با این کار، با سیلیکون ولی در کالیفرنیا و شهر آستین در تگزاس، به رقابت جدی بپردازد. به همین دلیل، او حمایت از ارزهای دیجیتال را به عنوان یکی از قدم‌های اصلی در این مسیر می‌داند.

بیشتر بخوانید: توکن‌های شهری (CityCoins) و میامی‌کوین (MiamiCoin) را بشناسید.

مدتی است که سوارز، تلاش‌های بیشتری برای تحقق اهداف کریپتویی خود کرده تا بتواند در کمترین زمان ممکن، ایده‌های خود را عملی کند.

نیکلاس مادورو (Nicolas Maduro)

نیکلاس مادورو، از مشهورترین حامیان ارزهای دیجیتال در زمینه سیاست است. او ارز دیجیتالی با پشتوانه نفت ونزوئلا ایجاد کرد که با این کار حمایت خود از کریپتو را به شکل کاملا عملی نشان داد.

نیکلاس در سال 2018، از ارز دیجیتال پترو (Petro) رونمایی کرد؛ اما مقبولیت و پذیرشی که مورد انتظارش بود را دریافت نکرد.

به هرحال، نیکلاس مادورو به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا، همچنان در تلاش است تا مجدد این ارز را احیا کند و امیدوار است که روزی برسد تا همه پرداخت‌های مربوط به نفت ونزوئلا، با ارز دیجیتال پترو انجام شود. 

سینتیا لومیس (Cynthia Lummis)

خانم سینتیا لومیس، سناتور معروف آمریکایی نیز از حامیان پروپاقرص کریپتو است.

این سناتور، از ایالت وایومینگ و جمهوری‌خواه است که قصد دارد کنگره را با بیت‌کوین آشنا کند. بسیاری از افراد معتقدند که حضور یک حامی بیت‌کوین در سنای آمریکا، باعث می‌شود که بخشی از گفت‌وگوهای مهم این نهاد قانون‌گذار درباره آینده پول در ایالات متحده، مربوط به بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال باشد.

لومیس
سینتیا لومیس، سناتور آمریکایی، از طرفداران کریپتو

حضور کارآفرینان در دنیای کریپتو

گروه آخری که در حوزه ارزهای دیجیتال وارد شده و خود را حامی کریپتو معرفی کرده‌اند، تعدادی از کارآفرینان مشهور هستند. جالب اینجاست که تمام این کارآفرینان، نسبت به بیت‌کوین دیدگاه صعودی دارند.

ایلان ماسک (Elon Musk)

بدون شک همه کاربران در فضای کریپتو، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس را می‌شناسند؛ او مشهورترین چهره در دسته‌بندی کارآفرینان حامی کریپتو است.

بیشتر بخوانید: ثروتمندترین افراد جهان

در حقیقت می‌توان ایلان ماسک را تاثیرگذارترین سلبریتی در بازار دانست؛ چراکه بارها این اتفاق افتاده که با یک توییت او، موجی از سود یا موجی از ضرر، به بازار تحمیل شده است. 

جک دورسی (Jack Dorsey)

از دیگر طرفداران بیت‌کوین در میان کارآفرینان، جک دورسی، مدیرعامل توییتر و اسکوئر است.

جک دورسی از هر موقعیتی استفاده کرده تا از مزایای بیت‌کوین و سیستم‌های غیرمتمرکز صحبت کند. او در این راستا، چند برنامه آموزشی در جهت ترویج بیت‌کوین و آموزش سیستم‌های غیرمتمرکز در نقاط محرومی مانند آفریقا، راه‌اندازی کرده است.

علاوه بر این، کاربران می‌توانند در اسکوئر، به راحتی ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنند.

مایکل سیلور (Michael Saylor)

مایکل سیلور، مدیرعامل مایکرواستراتژی، از طرفداران سرسخت ارزهای دیجیتال است.

او بارها از مزایای ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین و سیستم‌های غیرمتمرکز صحبت کرده است. سیلور همواره از بیت‌کوین تعریف و تمجید می‌کند؛ علاوه براین، در خزانه شرکت او، میلیاردها دلار بیت‌کوین وجود دارد.

قبلا سیلور در پاسخ به توییت ایلان ماسک مبنی بر فروش 10 درصد از سهام تسلا، نوشته بود که او باید پول حاصل از فروش سهامش را به خرید بیت‌کوین اختصاص دهد. 

دوقلوهای وینکلواس (Winklesvoss Twins)

برخلاف سیلور و دورسی که بعدها وارد حوزه ارزهای دیجیتال شدند، دوقلوهای وینکلواس از سرمایه‌گذاران اولیه در بیت‌کوین بودند و به دلیل وجود بازار گاوی در اوایل سال 2021، بار دیگر به فهرست میلیاردرهای دنیا وارد شدند.

با این حال، هر دوی آن‌ها دیدگاهی صعودی نسبت به بیت‌کوین دارند و هریک سرمایه‌گذاری شخصی و قابل توجهی در این حوزه داشته است.

دوقلوهای وینکلواس
دوقلوهای وینکلواس، از طرفداران بیت‌کوین 

پاریس هیلتون (Paris Hilton)

شاید اگر نام پاریس هیلتون را در دسته کارآفرینان بنویسیم، کمی اغراق‌آمیز به نظر برسد؛ اما به دلیل اینکه نمی‌خواهیم بخش جداگانه‌ای برای شخصیت‌های اجتماعی در نظر بگیریم، نام او را در همین قسمت قرار می‌دهیم.

چند ماه قبل، هیلتون در مصاحبه‌ای با سایت کوین‌دسک گفت که درباره توکن‌های NFT، رویاهایی را در سر دارد. همچنین او معتقد است با توجه به اینکه در سال 2016 در بیت‌کوین و اتریوم سرمایه‌گذاری کرده است، اعتبارش نسبت به سلبریتی‌هایی که به‌ تازگی وارد این فضا شده‌اند، خیلی بیشتر است.

از میان کارآفرینان مهمی که در فضای کریپتو به شخصیت‌های مشهوری تبدیل شده‌اند و حامی ارزهای دیجیتالی غیر از بیت‌کوین هستند؛ می‌توان به Naval Ravikant و Balaji Srinivasan نیز اشاره کرد. این دو نفر، سال‌هاست که از سیستم‌های غیرمتمرکز حمایت کرده و بلاک‌چین را یکی از مهم‌ترین بخش‌های وب 3 و توسعه فاز بعدی اینترنت می‌دانند.

سخن پایانی 

ممکن است در نهایت این سوال برای شما پیش بیاید که آیا سلبریتی‌ها فرصت‌طلبانی سودجو هستند یا پذیرندگان واقعی؟

با توجه به مواردی که بررسی کردیم، کاملا واضح است که کریپتو برای سلبریتی‌ها در تمام صنعت و حوزه‌ها جذاب است. بعضی از آن‌ها ارزهای دیجیتال را به چشم یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه و روشی برای دریافت حقوق می‌بینند و بعضی دیگر تفکر عمیق‌تری دارند و با توجه به فلسفه ارزهای دیجیتال، آن‌ها را دارای ظرفیتی برای ایجاد یک تحول صنعتی می‌دانند.

ارزهای دیجیتال می‌توانند توانایی دولت‌ها را برای پرورش خلاقیت و نوآوری، توانایی اینترنت را برای متصل‌کردن مردم و زمینه‌ای برای رشد و توانایی تولیدکنندگان محتوا را برای انتشار آثار و کسب سود از آن‌ها افزایش دهند.

اما نکته قابل توجه و سوال مهم درباره حضور سلبریتی‌ها در کریپتو این است که آیا هر تبلیغی خوب است؟

برخی از فعالان ارزهای دیجیتال معتقدند که حضور برخی از سلبریتی‌ها در این عرصه مزیتی ندارد و ضرر حضورشان بیش از مزیت آن‌ها است. به عنوان مثال؛ برخی سلبریتی‌ها مثل می‌ودر و سیگال، با تبلیغ عرضه اولیه‌های بی‌ارزش که فقط برای پول این کار را انجام داد، به ارزهای دیجیتال آسیب رساندند.

از طرفی، باید به این موضوع نیز فکر کنیم که آیا چیزهایی مثل پیش‌بینی لیندزی لوهان، تبلیغ مثبت برای ارزهای دیجیتال است یا به اعتبار آن ضربه می‌زند؟

با توجه به اینکه در یک مدت زمان کوتاه، تعداد زیادی از سلبریتی‌ها وارد فضای ارزهای دیجیتال شده‌‍‌اند، پاسخی قاطع به این پرسش‌ها مشکل است و تنها زمان می‌تواند پاسخ درست را بدهد. با این حال، اینکه تصور کنیم که حضور سلبریتی‌ها فقط باعث تضعیف این حوزه شده است، قضاوت نادرستی است؛ مخصوصا کارآفرینان معروفی که در این مقاله نیز به برخی از آن‌ها اشاره کردیم، بدون شک از حامیان ارزهای دیجیتال و آگاه به فلسفه آن‌ها هستند و دیدگاهی بلندمدت نسبت به حوزه ارزهای دیجیتال دارند.

آنچه به طور قطع وجود دارد این است که ارزهای دیجیتال قرار نیست به این زودی‌ها نابود شوند و چه ‌بسا چند سال دیگر، برخی از سلبریتی‌هایی که نامشان در اینجا آمد، به مبلغان عصر اینترنت تبدیل شوند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx