گاما اسکوییز چیست و چه تاثیری بر قیمت ارزهای دیجیتال می‌گذارد؟

گاما اسکوییز

یکی از چالش‌های اصلی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال این است که قیمت‌ها ممکن است بدون هیچ نشانه و هشدار خاصی به شدت نوسان کنند. یکی از این موارد گاما اسکوییز (Gamma Squeeze) یا فشردگی گاما است که در آن قیمت ارزهای دیجیتال به ‌طور ناگهانی به شدت افزایش پیدا کرده و با ارزش ارز موردنظر فاصله بسیاری می‌گیرند.

این اتفاق ممکن است کاملاً تصادفی به نظر برسد، اما در واقع سازوکار پنهانی پشت این جنون قیمت وجود دارد. آشنایی با پدیده گاما اسکوییز می‌تواند در شناسایی افزایش قیمت در آینده به شما کمک شایانی کند.

گاما اسکوییز چیست؟

گاما اسکوییز یک افزایش غیرعادی در قیمت است که در بازار کریپتو اتفاق می‌افتد. این اتفاق معمولاً زمانی رخ می‌دهد که قراردادهای آپشن و سایر قراردادهای پشت صحنه، سرمایه‌گذاران را مجبور به خرید یک ارز دیجیتال خاص می‌کنند.

عناوین مطلب:

این امر فشار زیادی را بر بازار وارد می‌کند و می‌تواند سایر سرمایه‌گذاران را در موقعیتی قرار بدهد که برای جبران ضرر خود مجبور به خرید ارزهای دیجیتال شوند. هر چه افراد بیشتری برای خرید ارزهای دیجیتال هجوم می‌آورند، قیمت‌ها در نهایت افزایش بیشتری پیدا می‌کند.

برای درک بهتر پدیده گاما اسکوییز، بیایید نگاهی به یک مثال واقعی در بازار سهام بیندازیم. در جریان فشردگی قیمت سهام GameStop در سال 2021 یک گاما اسکوییز رخ داد. معامله‌گران تعداد زیادی قرارداد آپشن را با هدف شورت کردن سهام پایه خریداری کرده بودند، اما در ادامه شرایط بازار آن‌ها را مجبور به خرید حجم‌های زیادی از سهام GME کرد. نتیجه نهایی این خریدها اوج گیری بی‌سابقه قیمت سهام GME بود.

گاما اسکوییز چگونه اتفاق می‌افتد؟

برای درک سازوکار گاما اسکوییز ابتدا باید با جزئیات خاصی در مورد نحوه عملکرد بازار کریپتو آشنا شویم. در بازار ارزهای دیجیتال، برخی از بازیگران بزرگ مالی، قراردادهای مختلف مرتبط با ارزهای دیجیتال را خرید و فروش می‌کنند.

این «بازارسازها» معمولاً معاملاتی به ارزش میلیون‌ها دلار بر روی ارزهای دیجیتال انجام می‌دهند و اغلب قراردادهای آپشن خریداری می‌کنند که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا در مورد قیمت ارزهای دیجیتال در آینده گمانه‌زنی کنند. در صورتی که خریداران این قراردادها، در پیش‌بینی‌های خود در مورد آینده قیمت اشتباه کرده باشند، ممکن است پدیده گاما اسکوییز رخ دهد.

اولین مرحله در گاما اسکوییز زمانی اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذاران بزرگ مختلف سعی می‌کنند یک ارز دیجیتال را شورت کنند (بفروشند). این نوع معامله به این معنی است که معامله‌گران اساساً معقتدند که قیمت ارز دیجیتال در آینده کاهش خواهد یافت.

اگر قیمت کاهش یابد، معامله‌گر می‌تواند توکن‌های قرضی را به قیمت ارزان‌تر خریده و به صرافی بازگرداند. اختلاف قیمت فروش و خرید مجدد سود معامله‌گر را تشکیل می‌دهد. اما اگر قیمت‌ها افزایش یابد، قراردادهای آپشن ممکن است معامله‌گران را در موقعیتی قرار دهد که مجبور شوند همان توکن‌ها را بعداً در قیمت‌های بالاتر خریداری کنند.

اکثر شرکت‌های سرمایه‌گذاری که اقدام به شورت کردن ارزهای دیجیتال می‌کنند، سیاست‌هایی برای پوشش ریسک معاملات خود دارند. برای مثال، اگر قیمت شروع به افزایش کند، شرکت‌ها اقدام به خرید قرارداد آپشن کال (خرید) می‌کنند. با این قراردادها، شرکت‌ها در صورت افزایش قیمت ارزهای دیجیتال کسب سود می‌کنند.

آپشن کال به خریدار این امکان را می‌دهد که در صورت افزایش قیمت‌ها از قیمت اعمال قرارداد سود کافی برای پوشش ضررهایشان به دست آورد. در نهایت، همه این خریدهای «الزامی» توسط سرمایه‌گذاران بزرگ باعث ادامه یافتن چرخه خودکفای افزایش قیمت می‌شود.

عوامل دخیل در گاما اسکوییز

پدیده گاما اسکوییز به ندرت رخ می‌دهد چرا که اتفاقات زیادی باید به طور هم‌زمان بیفتند تا اینکه یک گاما اسکوییز در قیمت ایجاد شود. برخی از این اتفاقات عبارت‌اند از:

  • مشارکت معامله‌گران نهادی: در صورتی که فقط افراد عادی مشغول خرید و فروش یک ارز دیجیتال باشند، قیمت آن ارز هرگز تحت تأثیر گاما اسکوییز قرار نمی‌گیرد. این نوع فشردگی قیمت تنها زمانی اتفاق می‌افتد که شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ مشغول معامله حجم‌های بزرگی از ارزهای دیجیتال باشند.
  • تعداد زیاد معاملات آپشن: زمانی که بازارسازها به جای خرید و فروش معمولی ارزهای دیجیتال اقدام به معامله قراردادهای آپشن کنند، شرایط برای گاما اسکوییز فراهم می‌شود. بنابراین، گاما اسکوییز فقط در ارزهایی اتفاق می‌افتد که امکان معامله محصولات مشتقه آن در بازار فراهم باشد.
  • افزایش ناچیز قیمت ارز دیجیتال: در چند ساعت قبل از شروع فشردگی، قیمت ارز دیجیتال باید به بالاتر از قیمت اعمال در قراردادهای آپشن مختلف افزایش یابد. این افزایش کوچک باعث خرید از روی هراس و در نهایت منجر به فشردگی واقعی قیمت یا اسکوییز می‌شود.
  • چشم انداز منفی در مورد قیمت ارز دیجیتال: برای این‌که یک ارز دیجیتال مستعد اسکوییز قیمت باشد، ابتدا باید قیمت آن نزولی به نظر برسد. معمولاً، اسکوییزها پس از مواردی مانند مقررات جدید دولتی یا هک‌های معروف کریپتویی که شرایط یک ارز دیجیتال را نامساعد جلو می‌دهند، اتفاق می‌افتد.
  • نزدیک شدن سریع به تاریخ انقضای قراردادهای آپشن: فشردگی‌ها معمولاً به این دلیل اتفاق می‌افتند که سرمایه‌گذاران به شدت تلاش می‌کنند تا از خرید مجدد توکن‌ها در قیمت‌های بالاتر درست در زمانی که قرارداد آپشن آن‌ها در حال منقضی شدن است اجتناب کنند. هر چه پنجره معاملاتی قبل از تاریخ انقضا قراردادها کوتاه‌تر باشد، احتمال وقوع فشردگی بیشتر است.

نحوه تشخیص گاما اسکوییز

اما چطور بدانیم که یک اسپایک (رشد شدید) تصادفی در قیمت نشانه شروع گاما اسکوییز است؟ با بررسی و تحلیل چند ویژگی ساده می‌توانید متوجه شوید که آیا گاما اسکوییز رخ می‌دهد یا خیر.

ابتدا نگاهی به حجم معاملات کوین مدنظر بیندازید. در حین اسکوییز، حجم معاملات به شدت افزایش پیدا می‌کند زیرا سرمایه‌گذاران نهادی برای خرید ارزهای دیجیتال قبل از رسیدن قیمت به قیمت اعمال قراردادهای خود به بازار هجوم می‌آورند.

اگر اخبار حوزه کریپتو و دیفای را دنبال کنید، معمولاً به راحتی می‌توانید گاما اسکوییز را شناسایی کنید. این رویداد بسیار غیرمعمول است و فرصت‌های زیادی برای کسب سود و از دست دادن سرمایه به همراه دارد. پیش از وقوع اسکوییز متوجه خواهید شد که همه در مورد ارز دیجیتالی صحبت می‌کنند که قرار است فشردگی یا اسکوییز را تجربه کند.

آخرین راه برای تأیید اسکوییز، توجه به نوسان قیمت یک ارز دیجیتال خاص است. در هنگام وقوع اسکوییز بازار ارز دیجیتال به شدت نوسان خواهد داشت. به دلیل ایجاد تغییرات ناگهانی و بی‌سابقه در قیمت، اسکوییزها باعث نوسان‌های شدید قیمتی می‌شود. در این پدیده، به جای اینکه قیمت به شدت افزایش یابد و سپس سقوط کند، قیمت همچنان به صعود خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: چرا بازار ارزهای دیجیتال، نوسانات زیادی دارد؟

در حین گاما اسکوییز چه اتفاقی می‌افتد؟

گاما اسکوییز در سه مرحله جداگانه اتفاق می‌افتد. ابتدا، قیمت یک جهش غیرمنتظره را تجربه می‌کند. علاوه بر این، قیمت ارز دیجیتال ممکن است حتی با وجود عدم محبوبیت آن ارز یا وجود مشکلاتی در توسعه همچنان به رشد بی‌رویه ادامه دهد.

این افزایش غیرموجه قیمت منجر به دوره کوتاهی از فروش می‌شود؛ در واقع افرادی که این ارز دیجیتال را داشتند با جهش غیرمنتظره قیمت دارایی خود را می‌فروشند و سود خوبی کسب می‌کنند.

در مرحله بعد، یک اسپایک شدید در قیمت ایجاد می‌شود. همه سرمایه‌گذاران نهادی که قبلاً روی این ارز دیجیتال معاملات اختیار یا آپشن باز کرده بودند، به دلیل نگرانی از رسیدن قیمت به قیمت اعمال قراردادهایشان شروع به خرید ارز مورد معامله در حجم زیاد می‌کنند.

در همان زمان، سرمایه‌گذاران خرد از وقوع اسکوییز خبردار شده و شروع به خرید دارایی پایه به امید کسب سود می‌کنند. در این مرحله، قیمت‌ ممکن است به سطوح بی‌سابقه‌ای افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: نحوه معامله کردن یک دارایی در سقف‌ها و کف‌های تاریخی جدید!

مرحله نهایی اسکوییز، اصلاح قیمت است. از آنجا که این قیمت‌های بالا هیچ تناسبی با ارزش واقعی ارز دیجیتال ندارد، قیمت نمی‌تواند از یک محدوده مشخص به بعد پایدار بماند.

معمولاً زمانی که تمام قراردادهای آپشن کال سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ شروع به منقضی شدن می‌کند، ریزش قیمت شروع می‌شود. هنگامی که قیمت شروع به کاهش می‌کند، بیشتر سرمایه‌گذاران تا می‌توانند دارایی‌های خود را می‌فروشند و همین باعث ریزش هر چه بیشتر قیمت می‌شود.

گاما اسکوییز در مقایسه شورت اسکوییز

گاما اسکوییز شباهت‌های زیادی با شورت اسکوییز (Short Squeeze) دارد. در هر دو چرخه قیمت سرمایه‌گذاران معتقدند که قیمت یک ارز دیجیتال کاهش پیدا خواهد کرد و سپس به طور تصادفی در موقعیتی قرار می‌گیرند که باید آن را با قیمت بالاتری دوباره بخرند.

در هر دو مورد، این امر باعث هجوم سرمایه‌گذاران و معامله‌گران معمولی برای خرید ارز دیجیتال می‌شود که نتیجه آن افزایش غیرمنتظره قیمت است.

تفاوت اصلی اسکوییز شورت و گاما اسکوییز در بزرگی حجم معاملات است. شورت اسکوییز ممکن است در نتیجه معاملات معامله‌گران خرد روی یک ارز دیجیتال اتفاق بیفتد. اما در مقابل، گاما اسکوییز تنها زمانی رخ می‌دهد که سرمایه‌گذاران نهادی وارد معاملات شوند. این بازارسازها ارزهای دیجیتال را در حجم‌های بسیار بزرگتری معامله می‌کنند از این رو می‌توانند بازار را به شدت تحت تأثیر قرار دهند.

همچنین می‌توان با بررسی کردن نوع قراردادهای فروخته شده، شورت اسکوییز را از گاما اسکوییز تشخیص داد.

شورت اسکوییز ممکن است در نتیجه اجرای استراتژی‌های سرمایه‌گذاری مختلف توسط معامله‌گران رخ دهد. در حالی که گاما اسکوییز تنها زمانی رخ می‌دهد که سرمایه‌گذاران تعداد زیادی قرارداد آپشن کال کوتاه مدت خریداری کرده باشد. نزدیک شدن این قراردادها به زمان انقضا باعث ایجاد موج‌های خرید بزرگ و رشد بی‌رویه قیمت ارزهای دیجیتال می‌شود.

بیشتر بخوانید: بررسی تفاوت‌های موجود در معاملات آپشن و فیوچرز!

گاما در مقایسه با دلتا

هنگام صحبت در مورد گاما اسکوییزها حواستان باشد که عبارت‌های گاما و دلتا را با هم قاطی نکنید. هر دوی این‌ها دو حروف یونانی هستند که اغلب در ریاضیات و امور مالی استفاده می‌شوند، به همین دلیل بسیاری از افراد به راحتی آن‌ها را با هم قاطی می‌کنند.

معامله‌گران نهادی هم از این دو اصطلاح استفاده می‌کنند، و هر دو به نتیجه نهایی یک اسکوییز مربوط می‌شوند. با این وجود، گاما و دلتا از نظر فنی معانی مختلفی دارند.

مقدار دلتا همواره بین صفر و یک قرار دارد. هرچه این عدد به صفر نزدیکتر باشد، ارزش یک ارز دیجیتال در مقایسه با قیمت اعمال قرارداد آپشن کمتر است. اگر مقدار دلتا به عدد یک نزدیکتر باشد، ارزش ارز دیجیتال بالاتر از قیمت اعمال است.

گاما این روش تحلیل را یک قدم جلوتر می‌برد. در واقع، گاما تغییر در دلتا را در مقایسه با مقدار تغییر قیمت اندازه‌گیری می‌کند. همچنین، گاما به سرمایه‌گذار نشان می‌دهد که تغییرات بازار چه تأثیری بر قراردادهای آپشن آن‌ها دارد.

مقادیر بالای گاما به این معنی است که سرمایه‌گذار باید برای پوشش ریسک قرارداد خود دارایی بیشتری بخرد. این نیاز فزاینده به خرید بیشتر است که باعث ایجاد پدیده «گاما اسکوییز» می‌شود.

فواید گاما اسکوییز

گاما اسکوییز قطعاً می‌تواند هیجان انگیز باشد و شناسایی به موقع و ورود به معامله در جهت آن می‌تواند سودهای رویایی برای معامله‌گر به همراه داشته باشد.

مزیت گاما اسکوییز برای دارندگان فعلی ارز دیجیتال

یکی از بهترین موقعیت‌های کسب سود از فشردگی یا اسکوییز قیمت این است که از قبل مقادیری از ارز دیجیتال را در کیف پولتان داشته باشید. اغلب، این سرمایه‌گذاران ارز خود را با قیمت‌های بسیار پایین خریداری کرده‌اند و امیدوارند سود زیادی کسب کنند.

این افراد به شرط آنکه توکن‌های خود را قبل از کاهش قیمت بفروشند، می‌توانند سود زیادی از بازار کسب کنند. کسب سودهای میلیون دلاری از اسکوییزهای قیمت چندان دور از انتظار نیست!

فرصت‌های کسب سود برای سرمایهگذاران باهوش

از آنجا که گاما اسکوییز همیشه به یک شکل انجام می‌شود، فرصت‌های معاملاتی آشکاری برای کسب سود از آن‌ها وجود دارد. شما می‌توانید وارد بازار مشتقه شوید و بر روی ادامه افزایش قیمت یا احتمال تغییر روند آن گمانه‌زنی کنید.

هنگامی که متوجه شکل‌گیری اسکوییز قیمت شدید می‌توانید قبل از توقف و بازگشت قیمت، ارزهای دیجیتال بیشتری بخرید و در قیمت‌های بالا بفروشید.

ریسک‌های گاما اسکوییز

اگر چه گاما اسکوییز مزایای زیادی برای معامله‌گران باهوش دارد، اما ریسک‌های بزرگی نیز به همراه دارد. کسانی که در پیش‌بینی خود از آینده قیمت اشتباه کنند، ممکن است در نهایت متحمل ضررهای کلان شوند.

احتمال کاهش سریع قیمت توکن‌های گران قیمت

اگر ارزی را درست قبل از اوج اسکوییز خریداری کنید، ممکن است دچار مشکل شوید.

گاما اسکوییز بسیار بی‌ثبات است و هر آن ممکن است قیمت آن به شدت کاهش یابد. اگر در زمان خوبی وارد بازار نشوید، ممکن است توکن‌های تقریباً بی‌ارزشی روی دستتان بماند که بهای بسیار زیادی برای آن‌ها پرداخت کرده‌اید!

ریسک نامحدود قراردادهای آپشن

ریسک گاما اسکوییز برای کسانی که به معاملات آپشن ارز دیجیتال علاقه دارند بیشتر هم خواهد بود. مشکل قراردادهای آپشن این است که سرمایه‌گذار ممکن است خیلی بیشتر از مقدار اولیه پولی که سرمایه‌گذاری کرده است از دست بدهد.

در انواع خاصی از قراردادهای آپشن، معامله‌گر باید مقدار مشخصی ارز دیجیتال را تا زمان انقضای قرارداد خریداری کند. از طرف دیگر، میزان افزایش قیمت در جریان گاما اسکوییز هیچ سقف مشخصی ندارد، از این رو از نظر تئوری ممکن است معامله‌گر مجبور باشد ارز دیجیتال را در قیمت‌های بسیار بالا خریداری کند.

گاما اسکوییز چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان اسکوییز به عوامل زمینه‌ای بستگی دارد که باعث ایجاد آن شده‌اند. اسکوییزها ممکن است بسیار کوتاه مدت باشند، و بعضی از آن‌ها ممکن است در کمتر از یک ساعت تمام شوند. با این حال، بیشتر اسکوییزها حداقل چند روز طول می‌کشد.

 برخی از آن‌ها ممکن است تا چند هفته ادامه پیدا کنند، اما هیچ کدام به اندازه‌ای پایدار نیستند که بتوانند چند ماه متوالی ادامه پیدا کنند. گاما اسکوییزها معمولاً با دوره‌ای از نوسان‌های شدید به پایان می‌رسند، که در آن قیمت ارز دیجیتال قبل از ریزش شدید چندین بار در جا نوسان می‌کند.

نحوه معامله در حین گاما اسکوییز

اگر می‌خواهید در جریان یک گاما اسکوییز وارد معامله شوید، بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • همیشه در جریان باشید: بازار ممکن است در جریان گاما اسکوییز به یک باره تغییر رفتار دهد، بنابراین باید همیشه به‌روز باشید. اگر قبل از ورود به معامله در جریان یک گاما اسکوییز به خوبی در مورد آن تحقیق کنید شانس موفقیتتان بسیار بیشتر می‌شود.
  • فقط پولی را که نگران از دست دادن آن نیستید وارد معامله کنید: در جریان گاما اسکوییز باید همیشه آمادگی نوسان‌های شدید قیمت را داشته باشید. هرگز با این طرز فکر که «قیمت این ارز فعلاً صعودی است» وارد بازار نشوید. همچنین، هر لحظه آمادگی از دست دادن پولتان را داشته باشید، بنابراین تنها روی پولی ریسک کنید که نگران از دست رفتن آن نیستید.
  • احساساتی نشوید: بسیاری از افراد در هنگام اسکوییز به دلیل ترس از جا ماندن یا فومو (FOMO) تصمیم‌های بدی می‌گیرند. شاید شما هم با شنیدن اینکه افراد زیادی سودهای آن‌چنانی کسب کرده‌اند احساساتی شوید. اما در هر صورت سعی کنید احساساتتان را کنترل کنید و به جای تصمیم‌گیری احساسی، انتخاب‌های منطقی انجام دهید.
  • از بازار مشتقات دوری کنید: معاملات قراردادهای آپشن در جریان گاما اسکوییزها به شدت خطرناک است. اگر تحمل ریسک بالایی ندارید بهتر است به معاملات ساده ارزهای دیجیتال بسنده کنید.
  • به محض کسب سود از بازار خارج شوید: ماندن در بازار به امید افزایش بیشتر قیمت می‌تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال، باید به یاد داشته باشید که گاما اسکوییزها هرگز برای مدت طولانی ادامه پیدا نمی‌کنند. بهتر است قبل از رسیدن قیمت به اوج، ارزهایی که خریده‌اید را به سرعت بفروشید.
  • در یک پلتفرم معاملاتی سریع معامله کنید: گاما اسکوییزها به دلیل حجم بالای معاملات و تغییرات سریع قیمت، زمان مناسبی برای ایجاد تغییرات آهسته در سبد دارایی‌هایتان نیست. انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال قابل اعتماد و سریع برای انجام معاملات در جریان اسکوییزها بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: چگونه از سرمایه گذاری احساسی در بازارهای مالی پرهیز کنیم؟

آیا باید در حین گاما اسکوییز معامله کنم؟

با تمام تفاسیر بالا، گاما اسکوییزها فرصت‌های بی‌نظیری برای معاملات به شمار می‌روند. اگر مقداری پول اضافی و بی‌کار در دست و بالتان دارید و با انجام معاملات پر خطر مشکلی ندارید، می‌توانید وارد معاملات گاما اسکوییز شوید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که گاما اسکوییز دوره‌ای بسیار پر نوسان – برای دارایی‌هایی که خود ذاتاً پر نوسان هستند- محسوب می‌شود. اگر بدون اینکه واقعاً بدانید دارید چه کاری انجام می‌دهید و وارد روندها شوید، ممکن است پول زیادی از دست بدهید.

اگر قصد دارید در جریان اسکوییز قیمت معامله کنید، باید ابتدا زمانی را به تحلیل بازار و انجام تحقیقات کامل اختصاص دهید. با این کارها می‌توانید تا حدودی جلوی بعضی از ریسک‌ها را بگیرید، اما هر چقدر هم که مراقب باشید، هم احتمال از دست دادن پول وجود دارد.

سوالات متداول

گاما اسکوییز چیست؟

گاما اسکوییز افزایش غیرعادی قیمت است که معمولا در بازار کریپتو اتفاق می‌افتد. فشردگی گاما معمولاً زمانی رخ می‌دهد که قراردادهای آپشن و سایر قراردادهای پشت صحنه، سرمایه‌گذاران را مجبور به خرید یک ارز دیجیتال خاص می‌کنند.

چه عوامل در شکل‌گیری گاما اسکوییز نقش دارند؟

مشارکت معامله‌گران نهادی
تعداد زیاد معاملات آپشن
افزایش ناچیز قیمت ارز دیجیتال
چشم انداز منفی در مورد قیمت ارز دیجیتال
نزدیک شدن سریع به تاریخ انقضای قراردادهای آپشن

شورت اسکوییز چیست؟

شورت اسکوییز اتفاقی است که در آن قیمت یک دارایی با افزایش شدیدی مواجه می‌شود؛ زیرا پوزیشن‌های شورت (استقراضی) بسیار زیادی که عمدتاً معامله‌گران خرد بازار هستند مجبور به خروج از پوزیشن معاملاتی خود می‌شوند.

چگونه می‌توان گاما اسکوییز را تشخیص داد؟

توجه به حجم معاملات
دنبال کردن اخبار حوزه ارزهای دیجیتال
توجه به نوسان‌های قیمتی یک ارز دیجیتال

ریسک‌های گاما اسکوییز چیست؟

احتمال کاهش سریع قیمت
ریسک بسیار زیاد معاملات قراردادهای آپشن

سخن پایانی

هر وقت که معامله‌گران بزرگ نهادی وارد معاملات ارزهای دیجیتال می‌شوند، اقدامات آن‌ها می‌تواند فشار غیرطبیعی بر بازار وارد کند. اگر معاملات این سرمایه‌گذاران بزرگ در بازار مشتقه منجر به گاما اسکوییز شود، می‌توان انتظار رشد تصاعدی قیمت‌ها و سپس افت ناگهانی آن‌ها را داشت.

این اتفاق فرصت بسیار مناسبی برای کسب سودهای نجومی از بازار است اما به دلیل ریسک بسیار زیاد، کارشناسان توصیه می‌کنند با احتیاط عمل کنید. هیجان‌زده شدن و تصمیم‌گیری احساسی در گاما اسکوییز می‌تواند به راحتی منجر به از دادن سرمایه شود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx