ثروتمندترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال چه کسانی هستند؟

میلیاردرهای کریپتو

رشد نجومی قیمت بیت‌کوین از سال 2009 موجب ظهور میلیاردرهای جدید متعددی شده است. این افراد ثروت کلان خود را از طریق ایجاد محصولات مختلف برای رشد اکوسیستم نوپای بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال کسب کرده‌اند.

به عنوان مثال، برخی از افراد صرافی‌های معاملات ارزهای دیجیتال و دارایی‌های مشتقه آن‌ها را راه‌اندازی کرده‌اند. برخی دیگر از فناوری بلاک‌چین برای ایجاد محصولات مالی و تولید میلیون‌ها توکن دیجیتال استفاده کرده‌اند. و عده‌ای دیگر ارزهای دیجیتال را در قیمت‌های بسیار پایین خریداری کرده و پس از گذشت چندین سال آن‌ها را نگهداری کرده‌اند.

چرا میلیاردرهای کریپتو هر سال در حال افزایش هستند؟

استقبال همگانی از بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی روز به روز در حال افزایش است، و این یعنی افراد پول بیشتری را در پروژه‌های کریپتویی مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند. با توجه به پتانسیل ثروت آفرینی ارزهای دیجیتال، افراد زیادی از سراسر جهان در این فناوری جذاب سرمایه‌گذاری می‌کنند و همین منجر به افزایش تعداد میلیاردرها می‌شود.

عناوین مطلب:

بسیاری از افراد با شنیدن داستان‌های ثروتمند شدن دارندگان ارزهای دیجیتال که در سراسر اینترنت یافت می‌شود، به سرمایه‌گذاری در این دارایی روی آورده‌اند.

از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال گرفته که بیت‌کوین را در قیمت‌های بسیار پایین خریداری کرده‌اند و پس از گذشت سال‌ها آن را نگه داشته‌اند، تا نهنگ‌های کریپتو که کسب‌وکارهای مرتبط با ارزهای دیجیتال را راه‌اندازی کرده‌اند، گروه‌های مختلف در میان علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال قرار دارند.

با معامله‌گری هوشمندانه، ایجاد یک کسب و کار، سرمایه گذاری خوب یا داشتن ثروت قابل توجه از قبل می‌توان تبدیل به یکی از نهنگ‌های دنیای کریپتوکارنسی تبدیل شد؛ هم‌چنین، همکاری فعالانه با شرکت‌های بزرگ کریپتوکارنسی می‌تواند فرصت ایده‌آلی برای ورود به این حوزه باشد.

بازار ارزهای دیجیتال در حال رشد است و سرمایه‌گذاران و نهنگ‌های ارزهای دیجیتال هر روز فرصت‌های زیادی برای افزایش دارایی‌های خود و تبدیل شدن و ورود به باشگاه میلیاردرهای ارزهای دیجیتال پیش رو دارند.

با این حال، بازار ارزهای دیجیتال یک بازار بسیار بی‌ثبات و پر نوسان است که ریسک‌ها و فرصت‌های اجتناب ناپذیری را به همراه دارد. با وجود این، بسیاری از شرکت‌های ارز دیجیتال جدید و شرکت‌های نسبتاً جوانی که در زمینه توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) فعالیت می‌کنند در مسیر رسیدن به ثروت‌های نجومی حرکت می‌کنند. تمرکز سازندگان برنامه‌های غیرمتمرکز بر روی وب 3 است که نسخه تکامل یافته شبکه جهانی وب فعلی است.

چند میلیاردر در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد؟

در مجموع، 19 میلیاردر در دنیای کریپتوکارنسی وجود دارد، اما باید منتظر ماند و دید که آیا می‌توان ساتوشی ناکاموتو و ویتالیک بوترین را نیز جزو این گروه از سرمایه‌گذاران ثروتمند محسوب کرد یا خیر.

برای اینکه درک درستی از میلیاردر بودن در کریپتوکارنسی پیدا کنیم، ابتدا باید تعریف دقیقی از این اصطلاح ارائه کنیم. میلیاردر ارزهای دیجیتال به کسی گفته می‌شود که ثروت خود را از طریق سرمایه گذاری مستقیم در ارزهای دیجیتال یا شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال به دست آورده باشد.

بازار کریپتو نسبتاً جوان است، بنابراین این احتمال وجود دارد که میلیاردرهای کریپتو از طریق ترکیبی از هر دو روش تا این حد ثروتمند شده باشند. بنابراین، مادامی که این میلیاردرها ثروت خود را از طریق دنیای کریپتو به دست آورده باشند، هیچ تفاوتی بین آن‌ها قائل نمی‌شویم.

از این 19 میلیاردر ارزهای دیجیتال، تقریباً همه آن‌ها ثروت خود را از سرمایه گذاری بیت‌کوین یا شرکت‌های مرتبط با بلاک‌چین به دست آورده‌اند. به عنوان مثال، می‌توان چهره‌هایی مانند الکس عطاالله و دوین فینزر از شرکت OpenSea، کریس لارسن و جد مک کالب از شرکت ریپل و برایان آرمسترانگ از صرافی کوین بیس را در میان 19 میلیاردر مطرح پیدا کرد.

شاید بتوان ویتالیک بوترین را به عنوان بیستمین میلیاردر ارز دیجیتال به این لیست اضافه کرد، اما دارایی‌های او به حدی در نوسان است که نمی‌توان اندازه مشخصی برای آن در نظر گرفت.

از این 19 سرمایه‌گذار ثروتمند ارزهای دیجیتال، 16 نفر دارای گذرنامه ایالات متحده آمریکا هستند. از آنجا که هویت خالق بیت‌کوین، ساتوشی ناکاموتو، ناشناخته است، نمی‌توان گفت که آیا هفدهمین میلیاردر ارزهای دیجیتال یک آمریکایی دیگر است یا خیر. اگر مشخص شود که خالق ناشناخته بیت‌کوین فقط یک نفر است، مطمئناً می‌توان او را نیز در لیست میلیاردرهای کریپتوکارنسی قرار داد.

ثروتمندترین میلیاردر کریپتو کیست؟

مدیر عامل و بنیان‌گذار صرافی بایننس، چانگ پنگ ژائو، ثروتمندترین میلیاردر ارز دیجیتال است. ارزش دارایی‌های او بیش از 20 میلیارد دلار است و او یکی از ثروتمندترین افراد روی زمین محسوب می‌شود.

گفته می‌شود او که به CZ نیز معروف است بیش از 70 درصد از سهام بایننس را در اختیار دارد و این سهام ارزش بسیار زیادی دارد. در واقع، بایننس یکی از شرکت‌های ارز دیجیتال است که دارای حجم بسیار بزرگی از بیت‌کوین است.

بایننس همچنین بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جهان از نظر حجم معاملات است که میلیون‌ها سرمایه‌گذار و معامله‌گر از سراسر جهان به امید کسب ثروت‌های رویایی در آن مشغول معاملات بیت‌کوین و آلت کوین‌های دیگر هستند.

چانگ پنگ ژائو علاوه بر سهام خود در بایننس، در سبد سرمایه گذاری خود بیت‌کوین هم دارد. اما او علاوه بر بیت‌کوین تعداد زیادی ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) نیز دارد.

در فهرست ثروتمندترین میلیاردرهای ارز دیجیتال پس از چانگ پنگ ژائو، سم بنکمن-فراید و برایان آرمسترانگ قرار دارند که به ترتیب بنیان‌گذاران صرافی‌های اف تی اکس (FTX Exchange) و کوین بیس (Coinbase) هستند. بنابراین به نظر می‌رسد ارائه خدماتی که نیازهای افراد در صنعت کریپتو را برآورده می‌کند، یک کسب و کار سودآور باشد.

علاوه بر این بنیان‌گذاران صرافی‌های ارز دیجیتال، یک میلیاردر احتمالی دیگر به نام ساتوشی ناکاموتو وجود دارد که بیت‌کوین زیادی در اختیار دارد. ساتوشی با مجموع 1.1 میلیون واحد بیت‌کوین، با اختلاف بسیار زیاد بیشترین بیت‌کوین را در اختیار دارد. اینکه آیا این مقدار بسیار زیاد بیت‌کوین برای تصاحب جایگاه CZ، بنیان‌گذار بایننس، کافی خواهد بود یا خیر هنوز مورد بحث است.

نه تنها بایننس یکی از نهادهایی است که بیشترین بیت‌کوین را در اختیار دارد، بلکه کل دارایی‌های CZ نیز بسیار قابل توجه است. به عنوان مثال، ثروت او چیزی نزدیک به مارک زاکربرگ و ساتوشی ناکاموتو است.

جوانترین میلیاردر ارز دیجیتال کیست؟

دو چهره آشنا در دنیای ارزهای دیجیتال بر سر عنوان جوان‌ترین میلیاردر دنیای کریپتو در حال رقابت هستند. گاهی این ویتالیک بوترین است که به عنوان جوان‌ترین میلیاردر ارز دیجیتال شناخته می‌شود، اما در برخی مواقع این سام بنکمن-فراید است که این عنوان را تصاحب می‌کند.

فاصله سنی این دو از هم کمی بیش از دو سال است و بنکمن-فراید از بوترین بزرگ‌تر است. اما، مهم‌ترین عامل در دنیای ارزهای دیجیتال سن افراد نیست، و قطعاً محبوبیت و ارزش اتریوم بسیار مهم‌تر است.

هنگامی که قیمت اتریوم افزایش پیدا می‌کند، ارزش دارایی‌های ویتالیک بوترین همراه با آن افزایش می‌یابد چرا که او در سبد دارایی‌هایش بیش از 290000 اتریوم دارد که با اختلاف بیشترین سهم از دارایی‌های او را تشکیل می‌دهد.

با این حال، وقتی قیمت اتریوم کاهش پیدا می‌کند، ویتالیک از فهرست میلیاردرها خارج می‌شود. بنابراین وقتی قیمت اتریوم بالا باشد، ویتالیک صاحب عنوان جوان‌ترین میلیاردر است، اما در غیر این صورت این عنوان به بنکمن-فراید می‌رسد.

صاحب صرافی FTX بیش از 22 میلیارد دلار ثروت دارد. سام به لطف سرعتی که با آن پول خود را افزایش می‌دهد نه تنها به عنوان جوان‌ترین میلیاردر بلکه سریع‌ترین میلیاردر ارزهای دیجیتال نیز شناخته می‌شود.

این عنوان قبلاً در اختیار مارک زاکربرگ، مالک شرکت متا بود. البته خود بنکمن-فراید مقادیر قابل توجهی اتریوم و سایر آلت کوین‌ها را در اختیار دارد که ارزش دارایی‌های او را بسیار بیشتر می‌کند.

نهنگ‌های بیت‌کوین: بزرگترین دارندگان بیت‌کوین چه کسانی هستند؟

وقتی به بزرگ‌ترین دارندگان بیت‌کوین نگاه می‌کنیم، چند نام شناخته‌شده توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند. البته ساتوشی ناکاموتو با مجموع 1100000 بیت‌کوین به مراتب بیشتر از دارندگان شماره دو و سه بیت‌کوین یعنی گری اسکیل و بایننس بیت‌کوین در اختیار دارد. این شرکت‌ها به ترتیب بیش از 600000 بیت‌کوین و 400000 بیت‌کوین دارند؛ اعدادی که اکثر سرمایه گذاران بیت‌کوین فقط می‌توانند رویای آن‌ها را داشته باشند.

بعد از این سه دارنده بزرگ بیت‌کوین، صرافی‌های ارزهای دیجیتال بیت فینکس (Bitfinex) و اوکی اکسچنچ (OKX) قرار دارند که هر دو دارای بیش از 200000 بیت‌کوین هستند. علاوه بر این‌ها، شرکت‌های مایکرو استراتژی (MicroStrategy) و بلاک وان (Block.one) به چشم می‌خورند که بیش از 100000 بیت‌کوین دارند.

کیف پول‌های ناشناس زیادی، از جمله چهره‌های شناخته‌شده‌ای مانند برادران وینکلووس، وجود دارند که هر کدام دارای کمتر از 100000 بیت‌کوین هستند.

دارندگان همه این مبالغ هنگفت را در یک کیف پول ذخیره نمی‌کنند، بلکه از چندین کیف پول استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، ساتوشی ناکاموتو از حدود 22000 کیف پول برای ذخیره بیت‌کوین خود استفاده می‌کند، در حالی که بیت فینکس و بایننس هر دو از تعداد انگشت شماری کیف پول استفاده می‌کنند.

در مجموع، تنها پنج کیف پول وجود دارد که بیش از 100000 بیت‌کوین در آنها ذخیره می‌شود که در مجموع بیش از 4 درصد از کل عرضه بیت‌کوین در این کیف پول‌ها را تشکیل می‌دهد.

نکته مهم این است نهنگ‌های بیت‌کوین با در اختیار داشتن مقادیر زیادی از بیت‌کوین می‌توانند قیمت این ارز دیجیتال را تحت تأثیر قرار دهند. آن‌ها با ورود به بازار و انجام معاملات سنگین می‌توانند باعث ایجاد موج‌های بزرگ خرید یا فروش شده و قیمت را در جهت دلخواه خود به حرکت در بیاورند.

سوالات متداول

میلیاردهای ارزهای دیجیتال ثروت خود را از چه راهی به دست آورده‌اند؟

از 19 میلیاردر فعلی ارزهای دیجیتال، تقریباً همه آن‌ها ثروت خود را از سرمایه گذاری در بیت‌کوین یا شرکت‌های مرتبط با بلاک‌چین و صرافی‌ها به دست آورده‌اند.

ثروتمندترین میلیاردر کریپتو کیست؟

مدیر عامل و بنیان‌گذار صرافی بایننس، چانگ پنگ ژائو، ثروتمندترین میلیاردر ارز دیجیتال است. ارزش دارایی‌های او بیش از 20 میلیارد دلار است و او یکی از ثروتمندترین افراد روی زمین محسوب می‌شود.

در دنیای ارزهای دیجیتال، نهنگ به چه کسی گفته می‌شود؟

به افرادی که مقادیر بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال را در اختیار داشته باشند، نهنگ گفته می‌شود.

بزرگ‌ترین دارنده بیت‌کوین چه کسی است؟

ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناخته بیت‌کوین، با داشتن 1.1 میلیون بیت‌کوین، بیشترین تعداد بیت‌کوین را در اختیار دارد.

سخن پایانی

ظهور ارزهای دیجیتال و محصولات مرتبط با آن موجب ظهور موج جدیدی از میلیاردرهای جهانی شد که بخش بزرگی از ثروت خود را از طریق سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا راه‌اندازی شرکت‌های مرتبط با آن‌ها به دست آوردند.

در حال حاضر 19 نفر از سراسر جهان به عنوان میلیاردر ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود که با توجه به رشدهای سرسام‌آور قیمت ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته می‌توان انتظار داشت در آینده نه چندان دور بر تعداد این افراد اضافه شود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx