ارز دیجیتال استارلینک (STARL): بررسی صفر تا صد

ارز استارلینک

از نظر بسیاری از سرمایه گذاران ارز دیجیتال، استارلینک (StarLink) یکی از بهترین پروژه‌های متاورسی الهام گرفته از ایلان ماسک است که سعی دارد دنیای جدیدی را به ما نشان دهد.

ارز دیجیتال استارلینک یک اقتصاد برپایه ارز دیجیتال ایجاد کرده که در آن تلاش می‌کند یک اکوسیستم پویا و آزاد برای همه کاربران فراهم کند.

توسعه یک پروژه متاورسی نیازمند سرمایه، تیم مجرب و زمان زیادی است از این رو استارلینک بی‌سر و صدا در حال توسعه پروژه خود است.

عناوین مطلب:

در سیکل‌های نزولی بازار کریپتو، اگر پروژه‌هایی مانند استارلینک نتوانند سرمایه گذاران را امیدوار نگه دارند، مسلما از یاد‌ها ناپدید خواهند شد.

ارز دیجیتال استارلینک چیست؟

با داغ شدن بازار متاورس و توکن‌های NFT، شرکت‌های زیادی به دنبال فرصتی برای ورود به متاورس و عرضه پروژه‌های خود بر روی آن هستند.

در بین ارز‌های دیجیتال متاورسی، پروژه ارز استارلینک با نماد STARL یکی از نمونه‌هایی است که توانسته توجه بسیاری از سرمایه گذاران این حوزه را به خود جلب کند.

البته دلیل این جلب توجه را باید در اهداف و ادعاهای آن دانست که در بین پروژه‌های متاورسی، خاص هستند.

what is starlink 2

ارز استارلینک یک پروژه متاورسی با حال و هوای فضایی است که سعی دارد دنیای متاورس و اقتصاد برپایه کریپتو را به شکل دقیق‌تری به نمایش بگذارد.

در فضای متاورس ارز استارلینک، کاربران می‌توانند تجربه‌های جدیدی را لمس کنند، برای مثال امکان ملاقات با مردم، معامله آیتم‌ها، دریافت توکن‌های NFT و بسیاری کارهای دیگر در آن امکان پذیر است.

نکته جالب درباره ارز استارلینک در تیم توسعه آن‌ها نهفته است. متخصصانی که در تیم استارلینک حضور دارند تجربه زیادی در شرکت‌هایی مانند Disney، Lionsgate Entertainment، Lucasfilm و غیره دارند که این تجربه برای توسعه این پروژه به کمک آن‌ها آمده است.

درباره ارز استارلینک نیز باید بدانید که این توکن از نوع حاکمیتی (Govern) است و در اصل به عنوان واسط تبادل در متاورس استارلینک استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند ارز دیجیتال استارلینک را درون اکوسیستم این پروژه معامله کنند اما در حال حاضر به عنوان نقطه ورود به بازی متاورس نیز استفاده می‌شود.

در کل می‌توان گفت ارز استارلینک در این پروژه به عنوان یک واحد پولی دیجیتال برای دنیای مجازی است.

همان‌طور که گفته شد موضوع این بازی، فضایی است. از این رو شما می‌توانید با استفاده از ارز استارلینک در بازی‌های P2E (مخفف Play to earn) در آن مشارکت کنید.

در این بازی‌ها ابتدا با خرید توکن‌های NFT و دنبال کردن روند بازی، شما کسب درآمد خواهید کرد. همچنین در این بازی امکان استخدام خلبان، ساخت کشتی فضایی و استفاده از آن‌ها در ماموریت‌های جنگی را خواهید داشت.

بازی متاورسی استارلینک از نگاه بسیاری یک طرح الهام گرفته از ایده‌های ایلان ماسک برای کشف فضا و زندگی در سایر سیاره‌ها است. پروژه استارلینک به تنهایی دارای بخش‌های مختلفی است که شامل جهان استارلینک، پرتال بازی، پروفایل، توکن‌های NFT استارلینک و بازارچه توکن‌های‌ NFT آن می‌شود.

در ادامه این مقاله به بررسی همه بخش‌های این بازی می‌پردازیم:

هاب بازی استارلینک (Hub)

هاب جایی است که بازیکنان پس از ورود به بازی به آن وارد می‌شوند. می‌توان گفت هاب مرکز جمع شدن بازیکنان در دنیای متاورس استارلینک است. البته هاب فقط برای جمع شدن بازیکنان نیست بلکه این محل به پرتال‌های زیادی متصل است که هر کدام از آن‌ها به نقاط مختلفی از بازی ختم می‌شوند.

what is starlink 3

قبل از ورود به سایر بخش‌های بازی، بازیکنان در این محل می‌توانند به سفارشی سازی کاراکتر خود بپردازند. حتی در این محل شما می‌توانید دوستان خود را پیدا کنید، با آن‌ها تعامل داشته باشید و از آخرین اخبار و به روز رسانی‌های ارز استارلینک مطلع شوید.

البته این تنها کاربرد هاب نیست، در این بازی با افزایش سطح شما، مناطق و بخش‌های بیشتری نیز در آن باز می‌شود.

بخش Living Modules در بازی استارلینک

ماژول‌های زنده در بازی استارلینک همان خانه شما در متاورس هستند که در آن‌ها می‌توانید با اجزای خانه تعامل برقرار کنید. در خانه کار‌هایی مانند دریافت امتیاز Pass، نمایش توکن‌های NFT و بسیاری موارد دیگر امکان پذیر است.

هر Living Module در بازی استارلینک، ظاهر بیرونی مخصوص به خود را دارد که قابل مشاهده است و شما می‌توانید آن را توسط یک سیستم دوربین 360 درجه بررسی کنید.

درباره نمای داخلی این خانه‌ها نیز باید گفت کاملا حالت فضایی دارند و حس و حال خاصی را به بازیکنان منتقل می‌کنند.

شما می‌توانید با مراجعه به بازار OpenSea یا STARL Marketplace به جستجوی خانه فضایی خود بپردازید. خانه‌های استارلینک در چهار اندازه متفاوت شامل کوچک، متوسط، بزرگ و لاکچری و در قالب توکن‌های NFT ارائه شده‌اند. هر چه اندازه خانه بزرگ‌تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است.

اما در مورد خانه‌های لاکچری قضیه کمی متفاوت است، اگر قصد خرید آن‌ها را دارید باید در یک مزایده شرکت کنید که قیمت این خانه‌ها کاملا به نوع طراحی آرتیست‌ها و خواص کمیابی آن بستگی دارد.

what is starlink 4

برای مراجعه به خانه‌ خریداری شده در بازی متاورس استارلینک می‌توانید از بخش هاب وارد آن شوید. لازم به ذکر است در زمان نوشتن این مقاله بازی در حالت دمو ارائه شده است از این رو چیزی که در STARL Hub مشاهده می‌کنید نهایی نیست.

در داخل این خانه‌ها معمولا یک سیستم هوش مصنوعی وجود دارد که در مورد ابزار‌ها و امکانات آن خانه، به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید به راحتی با این هوش مصنوعی به تعامل بپردازید.

دریافت Pass Point توسط ماژول‌های زنده

جدای از ارز دیجیتال استارلینک که امکان معامله آیتم‌ها را برای شما فراهم می‌کند، امتیاز Pass نیز امکان خرید برخی دارایی‌ها را با صورت محدود ارائه کرده است.

برای کسب Pass Point در خانه‌ متاورسی بازی استارلینک دو راه وجود دارد:

  • یک خانه بخرید و روزانه از امتیازهای دریافتی لذت ببرید.
  • با دریافت منابع و تبدیل آن‌ها، سوخت خانه‌تان را تامین کنید و امتیاز بگیرید.

بخش Arena

بازی متاورسی استارلینک و ارز دیجیتال آن قابلیت‌های جالبی را برای بازیکنان فراهم کرده‌اند. بخش Arena نیز به عنوان داغ‌ترین و البته تنها کلوپ موجود در هاب استارلینک شناخته می‌شود.

این بخش به کاربران اجازه می‌دهد تا در کنسرت‌های مجازی و دی‌جی هنرمندان از کل دنیا حضور داشته باشند. از نظر فضای این کنسرت‌ها و نورپردازی باید گفت، بر روی آن‌ها به خوبی کار شده است.

از طرف دیگر پروژه STARL با استدیو‌های Amoeba Records و Dublab یک قرداد همکاری امضا کرده است که در این قرارداد، آن‌ها باید هنرمندان محبوب را در این کنسرت‌ها مشارکت دهند.

در این کنسرت‌ها راه‌های زیادی برای تعامل با محیط و کاراکتر وجود دارد که باعث تاثیر گذاری بر روی سایر عناصر فعال در بازی خواهد شد.

Warp Nexus

Warp Nexus را می‌توان بازی برتر پروژه متاورسی استارلینک دانست. این بخش یک بازی MMO بزرگ است که بازیکنان می‌توانند به صورت پویا به معامله آیتم‌ها و مشارکت در اقتصاد درون بازی بپردازند.

مبارزه در جنگ‌های فضایی، مقابله با انواع گونه‌های بیگانگان، سفارشی سازی فضا پیما و دنبال کردن ماموریت‌های داستانی بازی جایی است که می‌تواند شما را به مدت طولانی درگیر کند.

what is starlink 5

با ورود به Warp Nexus بازیکنان می‌توانند مسیر خود را انتخاب کنند البته هر مسیر عواقب خاص خود را دارد. دنیای Nexus به هر تصمیم کاربر واکنش نشان می‌دهد. در واقع دنیای Nexus یک سیستم زنده است که با رفتار‌ها و اقدامات بازیکنان تغییر می‌کند.

در این بازی، کاربران آزادی‌های مشخصی برای نحوه انجام بازی و رسیدن به چیز‌های دلخواه خواهند داشت. شما می‌توانید به استخراج مواد معدنی از شهاب سنگ‌ها بپردازید و آن‌ها را در ایستگاه‌های Trading post به فروش برساند. یا حتی می‌توانید این منابع را به دست بازیکنانی که به آن نیاز دارند برسانید و پاداش خوبی از آن‌ها دریافت کنید.

اگر حوصله استخراج از شهاب سنگ‌ها را ندارید، می‌توانید یک معامله‌گر باشید و منابع موجود در این بازی را در ایستگاه‌های مختلف جابه‌جا کنید. هدف شما از ترید در این بازی استفاده از اختلاف قیمت مکان‌های مختلف خواهد بود. البته در این مسیر باید به سارقین و غارتگرانی که به محموله شما چشم طمع دارند دقت کنید. آن‌ها ممکن است ناگهان سر و کله‌شان پیدا شود و کاروان شما را غارت کنند.

به نظر می‌رسد تریدر بودن در بازی استارلینک چندان آسان نباشد، پس نظرتان در مورد اسکورت سایر تریدر‌ها چیست؟ شما می‌توانید با سفینه جنگی خود سایر ماینر‌ها و تریدر‌ها را در مسیر خود محافظت کنید. برای بسیاری از بازیکنان این کار هم خسته کننده است، تبدیل شدن به یک غارتگر کاروان‌های دیگر آیا رضایت شما را جلب می‌کند؟!

بله درست است، شما می‌توانید سبک غارتگران (Pirate) را دنبال کنید و به سفینه‌های تریدر‌ها و ماینر‌های از همه جا بی‌خبر حمله کرده و منابع آن‌ها را به چنگ بیاورید.

البته روش‌های انجام بازی در این متاورس فقط به موارد مذکور محدود نمی‌شود، در مسیر دنبال کردن روند بازی Nexus، شما سیستم‌های جدید و قابلیت‌های شگفت انگیزی کشف خواهید کرد. ایجاد ایستگاه Guild و یا استفاده از روابط دیپلماتیک با سایر گروه‌ها و ایجاد اتحاد می‌تواند فرصت‌های سودآوری برای ترید برای شما به همراه داشته باشد.

بخش Meditation Space

پس از شرکت در جنگ‌های سخت و طاقت‌فرسا یا استخراج شهاب سنگ‌ها باید کمی به خودتان استراحت دهید، پس چه چیزی بهتر از یک فضای مدیتیشن برای آرامش ذهنی و فیزیکی شما؟

در این فضا بازیکنان می‌توانند علاوه‌بر مشارکت در جلسات تمرکز حواس، موسیقی آرامش بخش گوش کنند. در این بخش دو نوع روش برای مدیتیشن وجود دارد، روش اول انتخاب اتاق‌های مجردی است که شما به تنهایی در یک اتاق به تمرکز حواس می‌پردازید اما روش دوم اتاق‌ گروهی است.

what is starlink 6

امروز مدارک محکمی وجود دارد که به ما می‌گوید با دنبال کردن تکنیک‌های مدیتیشن و تمرکز حواس، شما می‌توانید استرس را از خود دور کنید و ذهن خود را از حواس پرتی‌ها، استرس و خستگی رها کنید.

بخش Starcade

پروژه استارلینک در کنار فضای متاورسی و مکانیک‌های اصلی خود میزبان بازی‌های کوچک و آرکید (Arcade) است که در آن کاربران می‌توانند مهارت‌های خود را آزمایش کنند. هر یک از این بازی‌ها دارای یک جدول امتیاز هستند که شما می‌توانید با شکستن رکورد دیگران، افتخار کسب کنید.

برای دسترسی به این بخش شما می‌توانید از طریق Hub یا وبسایت استارلینک به آن‌ها دست پیدا کنید. امتیاز‌های Pass که در Nexus آن‌ها را دریافت کرده‌اید در این بازی‌ها کاربرد دارند.

اولین بازی آرکید استارلینک، The Moon نام داشت که به‌شدت جذاب بود.

توکنومیک ارز استارلینک

ارز استارلینک (STARL) توکن اصلی پروژه متاورسی استارلینک است که بر روی شبکه اتریوم میزبانی می‌شود. با این که نام توکن این پروژه StarLink است اما برای وجه تمایز با تکنولوژی استارلینک ایلان ماسک، تیم توسعه دهنده این پروژه را STARL نام گذاری کرده‌اند.

توکن STARL در استاندارد ERC-20 توسعه یافته است که تعداد کل کوین‌های آن 10 تریلیارد واحد است. همه توکن‌های این پروژه در گردش هستند و هیچ توکن دیگری قرار نیست ضرب (Mint) شود.

در هنگام عرضه ارز استارلینک از هیچ شیوه پیش خریدی استفاده نشد بلکه توکن‌ها از همان ابتدا به صورت عمومی قابل معامله بوده‌اند. در این پروژه، سرمایه گذاران خصوصی هیچ سیستم قفل گذاری توکنی ندارند و همه توکن‌ها از همان ابتدا در دسترس همه قرار گرفته است.

قرارداد هوشمند توکن STARL بسیار ساده است و مکانیزم‌های پیچیده‌ای که در سایر قرارداد‌های هوشمند پروژه‌های توکن دیجیتال مشاهده می‌شود را ندارد. در توکنومیک ارز دیجیتال استارلینک هیچ مالیاتی بر تراکنش‌ها اعمال نمی‌شود و هیچ ولت توسعه دهنده‌ای وجود ندارد.

در کنار آن هیچ مکانیزمی برای سوزاندن خودکار و یا ضرب توکن‌های جدید در نظر نگرفته شده است. از این رو ارز دیجیتال استارلینک را نمی‌توان به عنوان یک توکن تورمی یا ضد تورمی در نظر گرفت.

برخی از پروژه‌های متاورسی از مکانیزم Vesting برای قفل کردن بخشی از توکن‌ها استفاده می‌کنند که با آزاد شدن توکن‌ها، بازار آن ارز با موج‌های فروش نزولی مواجه می‌شود و بازیابی قیمت با توجه به شرایط بازار مشکل خواهد بود. این پروژه از این مکانیزم نیز استفاده نمی‌کند.

توکن‌های استارلینک فقط در دو حالت از چرخه خارج می‌شوند، حالت اول روش پیش بینی نشده‌ای است که در آن کاربر ولت خود را از دست می‌دهد و حالت دوم توکن سوزی دوره‌ای است که از سوی مدیران پروژه یا به صورت دستی از سوی هولدر‌ها انجام می‌شود. این موضوع را می‌توان یک سیگنال مثبت برای قیمت ارز استارلینک تلقی کرد.

نگاه فنی به پروژه ارز استارلینک

ارز استارلینک در واقع یک توکن بربستر بلاک‌چین اتریوم است که در بازی متاورسی استارلینک کاربرد دارد. محیط این بازی کاملا سه بعدی است و نسخه جهان سه بعدی آن برای پلتفرم ویندوز قابل دانلود است.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی‌های بلاک‌چینی

این پروژه بازی متاورسی از انجین قدرتمند Unreal Engine 5 برای توسعه بازی خود بهره می‌گیرد که اخیرا با ارتقا انجین از نسخه 4 به 5،‌ یک گام به برآورده ساختن اهداف خود نزدیک‌تر شده است.

what is starlink 7

موتور بازی سازی آنریل (UE5) یک انجین توانا در حوزه توسعه بازی‌های با گرافیک به‌روز و طراحی قدرتمند است که از سیستم نورپردازی، انیمیشن و صدای واقع‌گرایانه پشتیبانی می‌کند. به عبارت ساده‌تر، بازی‌های ساخته شده در این انجین آنچنان تمیز هستند که گاهی اوقات آن‌ها را با واقعیت اشتباه می‌گیریم!

استفاده از انجین آنریل 5 باعث شده تا گرافیک پروژه استارلینک از بسیاری جهات بهبود پیدا کند. از دیگر مزایای آن می‌توان به حذف نوپردازی مصنوعی اشاره کرد چرا که این انجین نورپردازی محیط را کاملا شبیه سازی می‌کند و بازتاب آن را در داخل محیط نمایش می‌دهد.

تیم توسعه بازی استارلینک

یکی از نکات جالب و شاید بتوان گفت مهم در بازی و ارز استارلینک این است که هویت کل اعضای تیم این پروژه مشخص است. در وبسایت ارز دیجیتال استارلینک، با مراجعه به بخش تیم و سازندگان، می‌توانیم پروفایل همه اعضای تیم را در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین مشاهده کنیم.

what is starlink 8

این موضوع به ما نشان می‌دهد هدف آن‌ها جدی است و نه تنها چیزی برای مخفی کردن از مردم و سرمایه گذاران وجود ندارد بلکه در جهت اعتمادسازی برای سرمایه گذاران ارز استارلینک، تمام تلاش خود را می‌کنند.

با ارزیابی اعضای تیم توسعه بازی استارلینک خواهیم دید آن‌ها نه تنها در حوزه کریپتو از دانش کافی برخوردار هستند بلکه با توجه به تخصص‌شان در حوزه بازی سازی، تجربه و سابقه خوبی از خود برجای گذاشته‌اند.

ارز استارلینک را از کجا بخریم؟

استارلینک یک پروژه متاورسی غیرمتمرکز بر بستر بلاک‌چین اتریوم است، اما ارز استارلینک را از کجا بخریم؟ وقتی نماد ارز استارلینک را در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی جستجو می‌کنیم، می‌بینیم که تعداد انگشت شماری این توکن را به فروش می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

با این حال در صرافی‌های خارجی، حق انتخاب شما درباره ارز استارلینک بیشتر است. برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی که می‌توانید ارز استارلینک را از آن‌ها خریداری کنید عبارت‌اند از:

  • UniSwap
  • Gate.io
  • OKX
  • LBank
  • Coinex
  • BKEX
  • MEXC

اگر در مورد احراز هویت صرافی‌های متمرکز نگران هستید، صرفا با داشتن یک کیف پول کریپتو سازگار با Web 3.0 می‌توانید با مراجعه به صرافی یونی‌سواپ، این توکن را با جفت ارز WETH خریداری کنید.

what is starlink 9

البته صرافی محبوب ایرانیان یعنی کوینکس نیز از استارلینک پشتیبانی می‌کند. با این حال برخی از این صرافی‌ها به دلیل نقدینگی پایین، قیمت ارز استارلینک در آن‌ها نوسان بیشتری را تجربه می‌کند.

بهترین کیف پول برای هولد ارز دیجیتال استارلینک کدام است؟

همان‌طور که گفته شد ارز استارلینک بر روی شبکه اتریوم قرار دارد، از این رو شما می‌توانید با استفاده از کیف پول‌های سازگار با این شبکه، توکن استارلینک را نگهداری کنید.

در بین ولت‌های موبایلی، نام‌هایی مانند تراست ولت (Trust wallet) و سیف پال (Safepal) از این ارز پشتیبانی می‌کنند. حتی در این ولت‌ها شما می‌توانید با مراجعه به صرافی داخلی به خرید ارز استارلینک بپردازید.

همچنین بخوانید:

در پلتفرم دسکتاپ اما کیف پول Atomic به نظر گزینه مناسبی است. با این حال کیف پول متامسک (MetaMask) چه در پلتفرم موبایل و چه افزونه مرورگر آن در دسکتاپ، جواب‌گوی نیاز شما خواهد بود.

همچنین بخوانید:

برای Import ارز استارلینک در کیف پول متامسک، از اطلاعات زیر بهره ببرید:

  • آدرس قرارداد هوشمند: 0x8E6cd950Ad6ba651F6DD608Dc70e5886B1AA6B24
  • نماد: Starlink
  • تعداد رقم اعشار: 18

آینده ارز استارلینک چگونه است؟

قبل از وارد شدن به پوزیشن خرید ارز استارلینک باید وایت پیپر آن را به خوبی مطالعه کنید. در وایت پیپر ارز استارلینک با جزییات بهتری همه اجزای پروژه متاورسی و نقشه راه آن توصیف شده است.

اکنون سوال ما این است آینده ارز استارلینک به کجا ختم خواهد شد؟ با ارزیابی سایر بازی‌های متاورسی پیش از استارلینک، ما شاهد یک نقطه اوج و یک نقطه افول هستیم که در آن، با افزایش تعداد بازیکنان، سودآوری پروژه نیز کاهش پیدا کرده است.

بازی متاورسی استارلینک همچنان در وضعیت دمو قرار دارد بدان معنا که ویژگی‌های آن هنوز به طور کامل پیاده سازی نشده‌اند اما شما می‌توانید با مراجعه به بازار‌چه آن، توکن‌های NFT فضا پیما و خانه خریداری کنید. به نظر می‌رسد آینده ارز استارلینک به صورت مستقیم به فعالیت و پشتکار تیم توسعه آن بستگی داشته باشد.

اما از آن‌جایی که همه توکن‌های این ارز در بازار عرضه شده‌اند و امکان ضرب توکن‌های بیشتر برای آن وجود ندارد، می‌توان گفت توکنومیک آن سالم است. البته نباید نهنگ‌های بزرگ این ارز را فراموش کنید. مسلما در هر توکنومیک مشکلات و معایبی وجود دارد.

what is starlink 12

نکته دیگری که باید در محاسبات خود لحاظ کنید این است که استارلینک هنوز در صرافی‌های با حجم نقدینگی بالا مانند بایننس لیست نشده است، با پیشرفت پروژه استارلینک و مشارکت هر چه بیشتر بازیکنان، سیگنال اجتماعی آن نیز قوی‌تر خواهد شد. این موضوع منجر به لیست شدن آن در صرافی‌های محبوب، افزایش تعداد سرمایه گذاران آن و در نهایت رشد قیمت آن خواهد شد.

همچنین بخوانید: آموزش کامل بایننس

در این سناریو یک “اگر” مهم وجود دارد و آن کیفیت پروژه و اتمام آن است. در دنیای کریپتو برخی از پروژه‌ها صرفا پس از عرضه توکن‌ها، آن را رها می‌کنند یا فعالیت آن‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

از طرف دیگر، فعالیت تیم بازاریابی این پروژه نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرد. موفقیت این پروژه به شکل قابل توجهی به ایده‌های خلاقانه تیم بازاریابی و فعالیت پیوسته آن‌ها بستگی دارد.

در پاسخ به این سوال که آیا ارز استارلینک سرمایه گذاری خوبی است؟ باید بگوییم، طرح پروژه، اهداف و نقشه راه آن مثبت ارزیابی می‌شود اما شما باید قبل از سرمایه گذاری تحقیقات خود را به طور کامل انجام دهید.

سوالات متداول

ارز استارلینک چیست؟

یک پروژه بازی متاورسی سه بعدی الهام گرفته از ایده‌های ایلان ماسک و SpaceX که هدف آن ایجاد یک دنیای مجازی با اقتصاد کریپتو محور است. در حال حاضر بسیاری از امکانات این دنیای متاورسی پیاده سازی شده‌اند.

بهترین صرافی برای خرید استارلینک کدام است؟

در بین صرافی‌های غیرمتمرکز، شما با داشتن یک کیف پول مناسب مانند متامسک یا تراست ولت می‌توانید آن را از صرافی یونی‌سواپ(UniSwap) خریداری کنید. در بین صرافی‌های متمرکز خارجی، کوینکس ارز استارلینک را لیست کرده است.

بهترین ولت برای هولد ارز استارلینک کدام است؟

از بین ولت‌های کریپتویی در پلتفرم موبایل، تراست ولت (TrustWallet) و متامسک (MetaMask) در نسخه وب از این ارز پشتیبانی می‌کند. در بین ولت‌های دسکتاپ نیز، کیف پول اتومیک گزینه مناسبی است.

آیا باید در ارز استارلینک سرمایه گذاری کنم؟

با توجه به دیدگاه شما در سرمایه گذاری و همچنین میزان ریسکی که مایل به تحمل آن هستید، باید سرمایه گذاری خود را در ارز استارلینک ارزیابی کنید. در پشت ارز دیجیتال استارلینک یک پروژه بازی متاورسی سه بعدی قرار دارد که کاربران آن می‌توانند در فضا به اکتشاف، زندگی، ترید، مبارزه و استخراج منابع معدنی بپردازند.

نتیجه گیری

ارز استارلینک یک پروژه بازی P2E متاورسی تحت پلتفرم دسکتاپ است که بر بستر شبکه اتریوم قرار دارد. هدف این پروژه ایجاد یک دنیای متاورس با اقتصاد برپایه کریپتو است تا همه بازیکنان بتوانند با مشارکت در آن، نه تنها از انجام آن لذت ببرند بلکه در اکوسیستم آن فعالیت و کسب درآمد کنند.

تیم توسعه ارز دیجیتال استارلینک کاملا شناخته شده هستند و شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت آن‌ها، اطلاعات دقیق‌تری از پیشرفت پروژه و نقشه راه ترسیم شده کسب کنید. قبل از خرید ارز استارلینک باید به خوبی در مورد آن تحقیقات لازم را انجام دهید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx