معرفی 5 صرافی برتر ارز دیجیتال ایرانی در سال 1402

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

براساس آمار‌ها بیش از 12 میلیون کاربر ایرانی در بازار ارز‌های دیجیتال فعال هستند که این آمار نسبت به تعداد مشارکت کنندگان در بورس بسیار بیشتر است.

همچنین آمار‌ها به ما می‌گوید عمده سرمایه گذاران حوزه ارز‌های دیجیتال از حداقل دانش‌های پایه در زمینه سرمایه گذاری آگاه نیستند، به عنوان مثال بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را نمی‌شناسند.

البته در این میان بسیاری از کاربران ایرانی از صرافی‌های خارجی برای معاملات خود استفاده می‌کنند با این حال برای تبدیل دارایی‌های کریپتو به ریال همچنان باید به یکی از صرافی‌های کریپتو ایرانی مراجعه کنیم.

عناوین مطلب:

لیست بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید (ایرانی و خارجی)

گسترش صنعت کریپتو و جنجال‌های آن باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های حوزه نرم افزار و سرمایه گذاری به دنبال توسعه صرافی‌های ارز دیجیتال باشند.

در حال حاضر شما با یک جستجوی ساده متوجه خواهید شد که روزانه شاهد صرافی‌های نوظهور ایرانی بسیاری هستیم که البته بسیاری از آن‌ها فقط به دنبال جذب سرمایه گذاران ایرانی هستند ولی زیرساخت‌های لازم را برای ارائه خدمات مناسب در اختیار ندارند.

رشد قارچی صرافی‌های ایرانی به یک معضل بدل شده است، بسیاری از افرادی که به دنبال ایجاد یک صرافی و تبلیغ آن هستند هیچ اطلاعاتی در مورد زیرساخت‌های مورد نیاز و نقدینگی لازم برای انجام چنین پروژه‌ای ندارند.

  • اما به عنوان یک کاربر علاقمند به بازار کریپتو چگونه بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را باید انتخاب کنیم؟
  • کدام صرافی ایرانی برای معامله قابل اعتماد است و در کدام یک از آن‌ها حجم معاملات برای انجام تریدینگ مناسب است؟
  • آیا می‌توانیم به هر صرافی‌ که در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود اعتماد کنیم و پول‌هایی که به سختی برای آن زحمت کشیده‌ایم را در اختیار آن‌ها قرار دهیم؟

مسلما شما نیز به دنبال پاسخ‌های این سوالات هستید اما قبل از نام بردن از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی بهتر است نگاهی داشته باشیم بر معیار‌های انتخاب یک صرافی معتبر!

  • از کجا بدانیم یک صرافی نوظهور ایرانی قابل اعتماد است و می‌توان از آن برای معامله استفاده نمود؟
  • اگر وقت کافی برای احراز هویت و ثبت اطلاعات نداشته باشید، بهترین صرافی ارز دیجیتال بدون نیاز به احراز هویت کدام است؟

اگر یک معامله‌گر کریپتو هستید، در هنگام انتخاب یک صرافی شاید مهم‌ترین سوالی که برای شما پر رنگ شود این است که بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی با کمترین کارمزد کدام است؟

معیار‌های انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی چیست؟

همان‌طور که گفته شد ابتدا باید معیار‌های انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را بدانیم.

البته اغلب این فاکتور‌ها را می‌توانید در مورد انتخاب بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی نیز به کار ببندید.

best iranian exchanges 2
انتخاب صرافی ارز دیجیتال ایرانی نیازمند در نظر گرفتن معیار‌های مهمی است.

امنیت مناسب

ممکن است در ذهن شما فاکتور‌های دیگری برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی اولویت داشته باشند اما وقتی بحث پول و سرمایه شما در میان باشد، امنیت صرافی‌های ارز دیجیتال از هر چیز دیگری مهم‌تر است.

در این مبحث، پاسخ این سوالات را بیابید:

  • آیا صرافی مورد نظر از امنیت مناسبی برخوردار است؟
  • سابقه نفوذ و سرقت دارایی‌ها در گذشته آیا توسط کاربران یا صرافی اعلام شده است؟
  • امنیت حساب کاربری چگونه است؟ آیا از احراز هویت دو عاملی (2fa) برای برداشت و ورود به حساب استفاده می‌شود؟

البته در بین این سوالات باید به نحوه ذخیره سازی دارایی‌های کاربران نیز توجه شود. برای مثال آیا صرافی از روش ذخیره سازی سرد (cold storage) برای حفظ دارایی‌های کریپتو استفاده می‌کند؟

حجم معاملات

حجم معاملات صرافی‌های ایرانی نیز موضوع مهم‌ دیگری است که تریدر‌های فعال باید در هنگام انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی جایگزین بایننس در نظر بگیرند.

همان‌طور که می‌دانید بایننس بزرگ‌ترین صرافی کریپتو در دنیاست که هیچ صرافی از نظر حجم معامله توان رقابت با آن را ندارد با این حال تریدر‌های ایرانی به دلیل تحریم‌ها امکان معامله در این صرافی بزرگ را ندارند.

داشتن حجم معامله کافی برای یک تریدر ارز‌های دیجیتال در صرافی‌ ارز دیجیتال ایرانی اهمیت زیادی دارد.

اگر حجم معاملات کم باشد، نوسانات قیمت با فاصله زیادی رخ می‌دهد که برای مثال ممکن است در هنگام خرید بیت‌کوین آن را به قیمت گران‌تر از نرخ بازار و در هنگام فروش ارزان‌تر از قیمت فعلی به فروش برسانید.

در صرافی‌های با حجم معامله پایین، سفارش‌های معاملاتی شما به قیمت دلخواه و در زمان مقرر اجرا نمی‌شوند.

میزان کارمزد

کارمزد معاملات در صرافی‌های ایرانی موضوع دیگریست که باید به آن توجه شود.

البته ما اینجا در مورد کارمزد‌های کریپتو صحبت نمی‌کنیم چرا که هر بلاک‌چین کارمزد‌های مخصوص به خود را دارد و در هنگام واریز و برداشت بدون در نظر گرفتن کارمزد‌های مازاد صرافی، شما باید آن‌ها را پرداخت کنید.

کارمزد معاملات در حین باز کردن و بستن پوزیشن‌های معاملاتی از شما دریافت می‌شود که در صورت بالا بودن آن، باید بخش زیادی از حاشیه سود خود را برای پوشش این کارمزد‌ها در نظر بگیرید.

انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی با کمترین کارمزد برای تریدر‌ها و به خصوص معامله‌گران Scalp اهمیت بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: کارمزد معاملات و تراکنش ارزهای دیجیتال در صرافی‌های معتبر

رابط کاربری جذاب و آسان

به عنوان یک معامله‌گر تازه کار شما باید بتوانید با ظاهر و رابط کاربری صرافی مورد نظر ارتباط برقرار کنید.

صرافی‌ ارز دیجیتال ایرانی معمولا دارای اپلیکیشن‌های موبایل هستند که می‌تواند در هر زمان و هر جا در کنار شما باشد.

به همین دلیل در نظر گرفتن رابط کاربری یک پلتفرم در هنگام انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی اهمیت بالایی دارد.

مسلما در صرافی‌هایی که رابط کاربری آن‌ها پیچیده است، شما دچار سردرگمی خواهید شد که این موضوع تجربه کاربری خوبی را برای شما در پی ندارد. لازم به ذکر است که برای بسیاری از کاربران پیچیدگی کار با صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی می‌تواند استرس‌زا باشد.

best iranian exchanges 3
ارائه برنامه‌های نرم افزاری برای انواع پلتفرم‌ها، محتوای آموزشی و ابزار‌های تحلیل از مهم‌ترین نکاتی است که در هنگام ارزیابی تجربه کاربری یک صرافی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

پشتیبانی صرافی

همان‌طور که در صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال پشتیبانی آن‌ها در پاسخگویی به سوالات کاربران و حل مشکلات آن‌ها اهمیت زیادی دارد در صرافی‌ ارز دیجیتال ایرانی نیز این موضوع صدق می‌کند.

پشتیبانی به موقع، پاسخ به سوالات شما و رفع ایرادات به وجود آمده از مهم‌ترین نکاتی است که باید در هنگام انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی به آن توجه کنید.

در مورد صرافی‌های ایرانی برخی از آن‌ها فقط در ساعات اداری از مشتریان خود پشتیبانی می‌کنند، اما اغلب صرافی‌های شناخته شده ارز دیجیتال ایرانی پشتیبانی 24 ساعته دارند.

مبلغ قابل برداشت

همه صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی محدودیت‌هایی در برداشت کریپتو و ریال دارند. با این حال برخی از آن‌ها آن چنان محدودیت‌هایی تعیین کرده‌اند که برای سرمایه گذاران با حجم دارایی متوسط کار با آن‌ها چالش برانگیز است.

نکته دیگری که باید در اینجا به آن توجه نمود کاربران فعال در سایر صنایع هستند که دائما نیاز به واریز و برداشت دارایی از صرافی‌ها دارند.

تعداد ارز‌های دیجیتال

در هنگام ارزیابی این فاکتور باید به این موضوع توجه کنید که لیست شدن تعداد بالای کوین و توکن‌های کریپتو لزوما دلیلی بر معتبر بودن آن صرافی نیست. با این حال پشتیبانی از کوین‌های مورد علاقه یا سود آور توسط صرافی‌ ارز دیجیتال ایرانی اهمیت زیادی دارد.

میم کوین‌ها نیز از این موضوع مستثنی نیستند. صرافی مورد نظر باید حداقل چند میم کوین محبوب بازار کریپتو را لیست کرده باشد.

تجربیات ناخوشایند کاربران از صرافی‌ها!

در مهر سال 1396 حساب کاربران ایرانی در صرافی ارز دیجیتال بیترکس قفل شد که در نتیجه آن میلیون‌ها دلار سرمایه کاربران ایرانی در آن‌جا بلوکه شد.

اما این موضوع موج جدیدی از ظهور صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال را در پی داشت.

به همین دلیل انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال مناسب فقط با انجام چند جستجو در گوگل میسر نیست و ممکن است دارایی‌های شما با خطر مواجه شود.

اما اتفاقات تلخ کاربران ایرانی در حوزه کریپتو به اینجا ختم نشد و صرافی دیگری البته از نوع ایرانی با نام کریپتولند دارایی‌های همه کاربران خود را مسدود کرد.

البته صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی فعال که در حال حاضر نام برخی از آن‌ها را می‌دانید نیز چندان بدون عیب و نقص نیستند و با جستجو در اینترنت می‌توانید مشکلات و نقد‌های کاربران را نسبت به آن‌ها مشاهده کنید.

صرافی ایرانی یا خارجی؛ مسئله این است!

مسلما صرافی‌های ایرانی و خارجی هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

در اینجا ما نمی‌توانیم یک نسخه واحد برای همه بپیچیم اما تریدر‌های حرفه‌ای اغلب از صرافی‌های خارجی برای معاملات خود استفاده می‌کنند و صرافی کریپتو ایرانی صرفا برای نقد کردن درآمد آن‌ها کاربرد دارد.

best iranian exchanges 4
وضعیت صرافی کوینیکس در کوین مارکت کپ

شاید بتوان گفت مهم‌ترین تفاوت صرافی‌های خارجی و داخلی در قوانین شفافیت آن‌ها است. شما می‌توانید صرافی‌های خارجی را در وبسایت‌ Coinmarketcap مشاهده کنید.

در آن‌جا اطلاعات دقیقی از وضعیت آن‌ها و دیدگاه کاربران نسبت به این صرافی‌ها وجود دارد، با این حال در صرافی‌های ایرانی امکاناتی مانند فیوچرز، مارجین، استیکینگ و بسیاری از قابلیت‌های معامله پیشرفته پیاده نشده است که این موضوع به خودی خود انعطاف پذیری آن‌‌ها را کاهش می‌دهد.

صرافی‌های کوکوین و کوینکس از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان هستند که در حال حاضر طرفداران بسیاری دارند.

بیشتر بخوانید: کوکوین (KuCoin) یا کوینکس (Coinex)؟! مقایسه دو صرافی محبوب ایرانی‌ها

اگر در بازار‌های کریپتو تازه کار هستید، استفاده از صرافی‌های ایرانی می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد اما اگر قصد استفاده از معاملات اهرمی و یا فعالیت حرفه‌ای در ترید را در سر دارید، مسلما صرافی‌های کریپتو خارجی قابلیت‌های بیشتری ارائه می‌دهند.

امنیت صرافی خارجی بهتر است یا داخلی؟

محوریت اصلی صحبت‌های ما در اینجا بر روی صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز (CEX) است که از ولت‌های حضانتی (Custodial) استفاده می‌کنند.

در این ولت‌ها کاربر هیچ کنترلی بر روی آن‌ها یا دارایی‌های داخل آن ندارد از این رو، در صورت هک شدن صرافی، دارایی‌های کاربران صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی یا خارجی در معرض خطر خواهد بود.

توصیه‌ای که ما در همه مقالات بورسینس به کاربران داشته‌ایم، تکیه به ولت‌های کریپتو برای نگهداری دارایی‌ها بوده است.

در هنگام کار با صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز این نکته را به خاطر داشته باشید که آن‌ها در چشم به هم زدن می‌توانند همه دارایی‌های شما را مسدود کنند و شما هیچ دسترسی به آن‌ها نخواهید داشت.

لیست صرافی‌های ارز دیجیتال برتر ایرانی

در اینجا جدولی از محبوب‌ترین صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال را تهیه کرده‌ایم که در ادامه به معرفی و بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت:

نام صرافی
پلتفرم موبایل
دفتر سفارشات
تعداد کوین و توکن‌ها
قدمت دامنه
کارمزد اولیه
نوبیتکس
اندروید و ios
دارد
43 ارز
بیش از 5 سال
0.35%
ارز پایا
اندروید و IOS
دارد
29 ارز
4 سال
0.2%
والکس
اندروید و IOS
دارد
80 ارز
3 سال
0.4%
اوکی اکسچنچ
اندروید
دارد
700 ارز
5 سال
0.2%
آبان تتر
اندروید
ندارد
270 ارز
3 سال
0.2%

نقد و بررسی صرافی نوبیتکس

لینک صرافی نوبیتکس>> ثبت‌نام با تخفیف کارمزد

نوبیتکس خود را به عنوان اولین پلتفرم دانش بنیان معامله و تبادل ارز‌های دیجیتال با تاییدیه معاونت فناوری ریاست جمهوری معرفی کرده است.

این صرافی از بیش از 50 کوین و توکن برتر بازار ارز‌های دیجیتال پشتیبانی می‌شود که شما می‌توانید با مراجعه به آن، پیشنهاد‌های خرید و فروش با قیمت دلخواه برای هر دارایی ثبت کنید.

best iranian exchanges 5

صرافی نوبیتکس به عنوان بهترین صرافی ایرانی برای خرید ارز دیجیتال شناخته می‌شود.

با توجه به ادعای وبسایت این صرافی و بررسی تعداد دانلود‌های اپلیکیشن‌ این صرافی در اپ استور‌های گوگل پلی و Apple، صرافی ایرانی نوبیتکس بیش از 5 میلیون کاربر ایرانی در زمینه ارز‌های دیجیتال دارد!

  • حداقل مبلغ هر سفارش در صرافی نوبیتکس 300,000 تومان است.

مهم‌ترین مزایای صرافی ایرانی نوبیتکس

  • سیستم دفتر سفارشات
  • پشتیبانی از شبکه لایتنینگ و سگویت
  • نگهداری دارایی‌ها به شکل cold storage
  • مسابقه و جشنواه‌های مختلف با کارمزد پیشنهادی صفر
  • سیستم رفرال گیری و کسب درآمد
  • بازار آزمایشی
  • پشتیبانی مشتریان مناسب

مهم‌ترین معایب صرافی ایرانی نوبیتکس

  • رابط کاربری زیبا اما مبهم
  • سرعت کم در فرآیند احراز هویت
  • سیستم ورود گیج کننده

ورود به نوبیتکس و شروع خرید و فروش ارز دیجیتال

 نقد و بررسی صرافی ارز پایا

صرافی arzpaya.com از سال 1397 کار خود را آغاز کرد و در زمره بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی قرار داد.

>>> عضویت در صرافی ارز پایا

در این صرافی برای حفظ امنیت دارایی کاربران از ترکیبی از کیف پول‌های گرم و سرد استفاده می‌شود که طبق ادعاهای مطرح شده از سوی آن‌ها، امنیت صرافی در سطح بالایی قرار دارد.

best iranian exchanges 6
  • حداقل مبلغ هر سفارش در این صرافی 100,000 تومان است.

مهم‌ترین مزایای صرافی ایرانی ارز پایا

  • پشتیبانی از جدید‌ترین ارز‌های دیجیتال ترند
  • سیستم رفرال گیری و امکان کسب درآمد
  • احراز هویت سریع در کمتر از یک ساعت

مهم‌ترین معایب صرافی ایرانی ارز پایا

  • کپچای زیاد برای کاربران جدید
  • رابط کاربری پیچیده و نامناسب برای تازه کاران

نقد و بررسی صرافی ایرانی والکس

صرافی والکس wallex.ir نیز جزو بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال قدیمی ایرانی است که توسط تیمی از دانشجویان دانشگاه شریف و تهران توسعه یافته است.

>>> لینک عضویت در والکس

طبق ادعای این وبسایت، در حال حاضر حدود 86,000 کاربر فعال در آن به معامله ارز‌های دیجیتال مشغول هستند. از نظر امنیت حساب کاربری این صرافی از ورود دو مرحله‌ای استفاده می‌کند و اپلیکیشن موبایل آن نیز از کافه بازار و بازارچه‌های Ios ایرانی قابل دانلود است.

best iranian exchanges 7

برای احراز هویت در این وبسایت شما نیازی به ضبط کردن کلیپ ویدیویی سلفی نخواهید داشت بلکه یک عکس شامل مشخصات و تعهد نامه برای تایید حساب کاربری کافی است.

البته لازم به ذکر است برای ایجاد یک اکانت معتبر و احراز شده باید یک خط ثابت داشته باشید که با ارائه آن به این صرافی، آن‌ها در یک زمان مشخص و تعیین شده با شما تماس می‌گیرند. در تعیین زمان تماس به خط ثابت روز‌های تعطیل و ساعات غیر اداری نیز لحاظ شده است.

  • حداقل مبلغ هر سفارش در این صرافی 100,000 تومان است.

مهم‌ترین مزایای صرافی والکس

  • دفتر معاملات
  • پشتیبانی از قابلیت حد ضرر و حد سود
  • احراز هویت سریع توسط بات‌ها
  • مسابقه و جشنواره‌های متفاوت
  • اپلیکیشن موبایل

مهم‌ترین معایب صرافی والکس

  • نداشتن حالت آزمایشی
  • کارمزد بالا برای معامله‌گران کوچک

نقد و بررسی صرافی ارز دیجیتال ایرانی اوکی اکسچنج

پلتفرم دانش بنیان Ok-ex دیگر که جزو صرافی‌های ایرانی برای معامله ارز‌های دیجیتال به شمار می‌رود.

شاید بتوان گفت مهم‌ترین مزیت این صرافی نسبت به رقبای خود محیط کاربری آن است که برای تازه کاران تجربه خوبی را رقم می‌زند.

best iranian exchanges 8

این صرافی نیز قدمت زیادی دارد و بسیاری از کاربران ایرانی حوزه ارزهای دیجیتال این صرافی را می‌شناسند. طبق ادعا‌های این صرافی، در حال حاضر بیش از 400,000 نفر از خدمات اوکی اکسچنج استفاده می‌کنند.

  • حداقل مبلغ هر سفارش در این صرافی 300,000 تومان است.

مهم‌ترین مزایای صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج

  • محیط کاربری زیبا
  • پشتیبانی از تعداد زیادی کوین و توکن کریپتو
  • پشتیبانی مشتریان فعال
  • فرآیند احراز هویت سریع
  • ذخیره دارایی‌ها در Cold storage
  • اپلیکیشن اندروید و ios

مهم‌ترین معایب صرافی اوکی اکسچنج

  • کارمزد بالا
  • نداشتن تست نت یا محیط آزمایشی

ورود به صرافی اوکی اکس

معرفی صرافی ارز دیجیتال ایرانی آبان تتر

به طور خلاصه، آبان تتر محلی است برای معامله بیش از 100 کوین و توکن کریپتو. احراز هویت کاربران در این صرافی ایرانی در کمتر از 30 دقیقه انجام می‌گیرد. پشتیبانی این صرافی نیز به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به کاربران این پلتفرم است.

best iranian exchanges 9 1
  • حداقل مبلغ هر سفارش در این صرافی 300,000 تومان است.

مهم‌ترین مزایای صرافی آبان تتر

  • پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • امکان خرید و فروش ارز‌ها به صورت حضوری
  • معامله تتر به صورت P2P
  • نسخه موبایل برای اندروید و ios

معایب صرافی آبان تتر

  • نداشتن سیستم رفرال

توجه: بورسینس مسئولیتی در قبال صرافی‌های معرفی شده در اینجا ندارد از این رو هیچ توصیه‌ای در مورد استفاه یا ممانعت از آن‌ها ارائه نمی‌دهد. شما باید همیشه تحقیقات خودتان را این زمینه انجام دهید.

سوالات متداول

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است؟

مسلما امکان تعیین بهترین صرافی صرفا از روی یک فاکتور امکان پذیر نیست اما نوبیتکس و والکس به دلیل نقدینگی بالایی که در پلتفرم‌های آن‌ها در جریان است و قدمت‌شان، به عنوان برترین صرافی ارز دیجیتال شناخته می‌شوند.

مهم‌ترین معیار‌های انتخاب صرافی چیست؟

امنیت صرافی، قدمت، حجم معاملات روزانه و کل، میزان کارمزد‌ها، رابط کاربری، پشتیبانی، برداشت ارز دیجیتال و مبلغ آن و در نهایت تعداد کوین‌های لیست شده.

شت ‌کوین یا میم کوین‌ها در کدام صرافی ایرانی لیست هستند؟

میم کوین‌های بزرگ مانند دوج و شیبا اینو را می‌توان در اغلب صرافی‌های کریپتو ایرانی یافت اما سایر شت کوین‌ها مانند آکیتا، میلو اینو، راکا، کیشو، فگ، دوج ایلون و… را شاید در صرافی‌های خارجی مانند MEXC با قیمت و حجم بهتری بتوانید معامله کنید.

ارز‌های متاورسی در کدام صرافی ایرانی هستند؟

صرافی‌هایی مانند والکس و نوبیتکس در کنار سایر صرافی‌های کوچک‌تر از ارز هایی مانند مانا، اکسی، بلاک توپیا و سندباکس پشتیبانی می‌کنند.

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی بدون نیاز به احراز هویت کدام است؟

صرافی‌های اریترون و نوبیتکس با برداشت و واریز محدود نیازی به احراز هویت ندارند و شما می‌توانید بدون ارائه مدارک هویتی در آن‌ها معامله کنید.

کدام صرافی از پلیس فتا مجوز دارد؟

به دلیل خلاء قانونی هنوز هیچ یک از صرافی‌های ارز دیجیتال به صورت رسمی مجوزی در زمینه معامله ارز‌های دیجیتال ندارند.

بهترین صرافی ایرانی از لحاظ حجم معاملات ارز دیجیتال کدام است؟

معمولا در نوبیتکس حجم معاملات بالاتر است.

نتیجه گیری

با وجود صادر نشدن هیچ مجوز رسمی برای صرافی‌های ایرانی در زمینه معاملات کریپتو اما شاهد رقابت سنگینی در بین برترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی هستیم.

حتی صرافی‌های ایرانی کوچک‌تر نیز به صورت پیوسته در حال رقابت برای جذب کاربران جدید هستند.

اما در هنگام انتخاب برترین صرافی کریپتو ایرانی در بین صرافی‌های شناخته شده و صرافی‌های جدید یک خط قرمز مشخص وجود دارد.

در صرافی‌های شناخته شده حجم معاملات و به دنبال آن نقدینگی بالا است.

حتی در این صرافی‌های ارز دیجیتال، به دلیل تعداد بالای کاربران، امتحان‌های زیرساختی را در زمینه باگ‌های فنی پس داده‌اند اما در صرافی‌های جدید وضعیت چگونه است؟

صرافی‌های جدید ارز دیجیتال ایرانی برای ماجراجویی مناسب هستند اما وارد کردن حجم بالای سرمایه در آن‌ها برای انجام معاملات به نظر کمی جسورانه است.

صرافی‌های نوبیتکس و والکس همچنان از نظر نقدینگی در زمره بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی قرار دارند و در این صرافی‌ها نگرانی شما از بابت Spread کمتر خواهد بود.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

آموزش و بررسی صرافی‌های ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx