معرفی بهترین بازی‌های بلاک‌چینی برای کامپیوتر

بازی بلاکچین برای کامپیوتر

امروزه کسب درآمد با انجام بازی‌های بلاک‌چینی بسیار رایج است و حتی افراد غیرحرفه‌ای، بازی‌های کریپتویی را فرصتی برای کسب درآمد و افزایش سود می‌دانند.

از زمان پیدایش بازی‌های آنلاین، همواره مشکلاتی از قبیل پرداخت، امنیت و سازگاری وجود داشته که به نظر می‌رسد استفاده از فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال، راه‌حلی برای این دغدغه‌ها است.

در بازی‌های بلاک‌چینی، بازیکنان در حین بازی، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) دریافت می‌کنند که امکان مبادله آن مانند یک کالای فیزیکی وجود دارد؛ بنابراین بازیکنان بر دارایی‌های خود کنترل مستقیم دارند.

عناوین مطلب:

از طرفی توسعه‌دهندگان بازی‌های بلاک‌چینی با مشارکت افراد بیشتر در بازی‌ها، بودجه مورد نیاز برای توسعه پروژه‌ را به دست می‌آورند.

با توجه به مواردی که گفتیم، به نظر می‌رسد که ترکیب صنعت بازی با فناوری بلاک‌چین، شرایطی برد-برد برای بازیکنان و توسعه‌دهندگان به همراه دارد.

 بازی‌ بلاک‌چینی چیست؟

بازی‌های بلاک‌چینی همان بازی‌های ویدیویی هستند؛ با این تفاوت که در جریان بازی، از مرحله‌ی ورود تا گرفتن پاداش برای بردن نبردها یا خرید و فروش و مبادله‌ی این پاداش‌ها برای رفتن به مراحل بعدی، از ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود.

بازی‌های کریپتویی سبک‌های مختلفی مانند استراتژی، اکشن، اول‌شخص یا حتی کارتی دارند و بازیکنان در این بازی‌ها به‌صورت تکی یا گروهی می‌توانند درآمدی در قالب ارزهای دیجیتال به دست آورند.

در ادامه با انواع بازی بلاک‌چین برای کامپیوتر آشنا می‌شویم. 11 بازی معرفی شده جزو پرطرفدارترین بازی‌ها در حال حاضر هستند. بنابراین اگر می‌]واهید از بازی کسب درآمد کنید، احتمالا انتخاب شما یک یا چند مورد از همین گزینه‌ها خواهد بود.

1. بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

اکسی اینفینیتی از محبوب‌ترین بازی‌های کریپتویی به شمار می‌رود. این بازی، مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم است و براساس دو بازی پوکی‌مون (Pokémon) و کریپتو کیتیز (Crypto Kitties) ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: بازی اکسی اینفینیتی؛ چگونه درآمد کسب کنیم

در این بازی، بازیکنان موجودات کوچک و بامزه‌ای به نام اکسی‌ (Axies) را تولید یا خریداری می‌کنند. برای شروع بازی نیاز به حداقل 3 اکسی دارید. شاید هزینه‌ی اولیه‌ی شروع بازی بالا باشد؛ اما در کشور‌های در حال‌ توسعه برای افراد بسیاری منبع درآمد محسوب می‌شود.

در داخل بازی دو توکن به نام‌های SLP و AXS وجود دارد که در صورت برد، توکن SLP را به دست می‌آورید. توکن‌های SLP برای تولید اکسی‌های بیشتر و یا فروش به سایر بازیکنان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بازی اکسی اینفینیتی
توکن حاکمیتی این بازی AXS است که در صرافی‌هایی مثل بایننس قابل معامله است و برای خرید NFT در بازار موجود در محیط بازی به کار می‌رود.

اکسی اینفینیتی یک بازی استراتژی محور است که می‌توانید با ترکیب قدرت اکسی‌هایی که در اختیار دارید، در مبارزه با دیگر بازیکنان پیروز شوید.

بیشتر بخوانید: روش استفاده از کیف پول رونین برای بازی اکسی اینفینیتی

اکسی اینفینیتی یک بازی بلاک‌چین برای کامپیوتر و گوشی‌های اندروید بوده، اما هنوز نسخه رسمی آن برای آیفون منتشر نشده است.

2. بازی دیسنترالند (Decentraland)

دیسنترالند یک بازی واقعیت مجازی بر بستر بلاک‌چین اتریوم است.

در دنیای متاورس دیسنترالند، بازیکنان با خرید تکه‌های زمین و ساخت و ساز در آن‌ها بازی را شروع می‌کنند؛ سپس با فروش املاک مجازی خود کسب درآمد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: زمین مجازی در متاورس چیست؟

بازی دیسنترالند
قیمت زمین‌هایی که در دیسنترالند وجود دارد، به چند میلیون دلار هم می‌رسد!

دیسنترالند از دو توکن مانا (MANA) و لند (LAND) استفاده می‌کند. توکن‌های مانا درون بازی و برای پرداخت هزینه آواتارها، لباس و ویژگی‌های بازارچه دیسنترالند استفاده می‌شود.

این بازی بلاک‌چین برای کامپیوتر در سیستم عامل‌های ویندوز و مک قابل اجراست.

3. بازی سندباکس (Sandbox)

سندباکس در سال 2011 کار خود را با ارائه اپلیکیشن موبایل آغاز کرد، اما در سال 2018 با وارد شدن به حوزه بلاک‌چین و استفاده از NFT، امکان خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال در فضای متاورس را برای کاربرانش فراهم کرد.

بنابراین سندباکس همانند دیسنترالند فراتر از یک بازی کریپتویی است و یک دنیای متاورس به شمار می‌رود.

بازی سندباکس
سندباکس مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم است و از دو توکن SAND و LAND در محیط بازی استفاده می‌کند.

توکن اصلی بازی، SAND است و توکن LAND برای نمایش دارایی‌های دیجیتال به کار می‌رود.

در سندباکس امکان طراحی اکوسیستم منحصر به فرد و فروش آثار هنری دیجیتال برای شما فراهم است.

سندباکس برای پلتفرم‌های موبایل و ویندوز قابل دسترس است. 

4. بازی کریپتو کیتیز (Crypto Kitties)

کریپتو کیتیز از قدیمی‌ترین بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین است.

در این بازی هر بازیکن امکان خرید، پرورش و مبادله گربه‌‌هایی به نام Kitties را دارد. هر گربه منحصر به‌فرد است و شما با خرید گربه‌ها مالک آن‌ها می‌شوید. هر گربه صفات و شخصیت متفاوتی دارد که به نسل بعدی گربه‌ها منتقل می‌شود.

بازی کریپتو کیتیز
این بازی بر روی بلاک‌چین اتریوم کار می‌کند و توکن آن نیز اتریوم است.

برای شروع، باید گربه‌های مجازی بخرید و به پرورش گربه‌های خریداری شده بپردازید. برای تولید نژاد، حداقل به دو گربه نیاز دارید؛ البته می‌توانید با خرید یک گربه و کمک به دوستانتان در بازی، عمل پرورش را انجام دهید.

کریپتو کیتیز نیز یک بازی بلاک‌چین برای کامپیوتر و موبایل محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره بازی بلاک‌چین اندرویدی + معرفی بازی‌های برتر

5. بازی تتان آرنا (Thetan Arena)

تتان آرنا از بهترین بازی‌های کریپتویی رایگان برای کامپیوتر است و تا امروز بیش از 1 میلیون بار دانلود را به ثبت رسانده است.

این بازی به راحتی در دسترس است؛ بنابراین هم در کامپیوتر و هم در نسخه‌های اندروید و آیفون گوشی‌های تلفن همراه قابل اجرا است.

بازی تتان آرنا
تتان آرنا، اولین بازی کریپتویی اکشن و چند کاربره مبتنی بر بلاک‌چین است که کاربران با استفاده از مهارت خود و تجهیزاتی که خریداری می‌کنند، در آن به مبارزه می‌پردازند.

این بازی تقریبا شبیه به بازی بتل رویال است و محبوبیت بسیاری در میان بازیکنان دارد. خرید و فروش در این بازی با استفاده از توکن بومی THG صورت می‌گیرد.

همچنین شما با خرید شخصیت‌های بازی در قالب NFT، مالکیت دارایی‌های دیجیتال درون بازی را برعهده می‌گیرید.

6. بازی سورر (Sorare)

 سورر یک بازی فوتبالی و مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم است.

این بازی فوتبالی با تشکیل تیم‌های 5 نفره شروع می‌شود که امکان خرید، فروش و مالکیت کارت‌های دیجیتال مختص به بازیکن‌های تیم‌های مختلف را برای شما فراهم می‌کند.

بازی سورر
برای درک بیشتر این بازی، کافی است که کارت‌های نوستالژی فوتبالی که در قدیم از آن استفاده می‌کردیم را به خاطر آورید.

برای درک بیشتر این بازی، کافی است که کارت‌های نوستالژی فوتبالی که در قدیم از آن استفاده می‌کردیم را به خاطر آورید.

 برای شروع بازی و تشکیل گروه خود، می‌توانید 10 کارت مربوط به 10 بازیکن مختلف را خریداری کنید؛ سپس با شرکت در مسابقه و در ازای پیروزی، کارت بیشتر یا اتریوم دریافت کنید.

یکی از راه‌های کسب درآمد در این بازی شرکت در مسابقات است؛ علاوه بر این، امکان خرید و فروش کارت‌ها و کسب درآمد نیز وجود دارد.

هر کارت مربوط به یک بازیکن در دنیای واقعی است و ارزش هر کارت متناسب با ارزش و عملکرد آن بازیکن در دنیای واقعی سنجیده می‌شود.

7. بازی همسایه‌ من آلیس (My Neighbor Alice)

بازی همسایه‌ من آلیس، یک بازی مالتی پلیر است که فضای درون این بازی امکان خرید و ساخت جزیره‌های مجازی را به شما می‌دهد. در این بازی شما با دوستان جدیدی آشنا می‌شوید.

بازی همسایه من آلیس
بازی همسایه من آلیس، تنها در سیستم‌ عامل ویندوز قابل اجراست.

این بازی، براساس بازی Animal Crossing شبیه‌سازی شده و ترکیبی از بازی کریپتویی و فضای ترید برای معامله‌گران به وجود آورده است؛ بنابراین هم افراد معمولی در محیط آن بازی می‌کنند و هم افراد علاقه‌مند به خرید و فروش NFT درآن کسب درآمد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: روش خرید NFT (روی پلتفرم Opensea)

توکن اصلی این بازی Alice است که کاربردهای مختلفی در بازی دارد:

  • به عنوان خرید دارایی و مهارت‌های بازی
  • برای شرکت در سیستم رای‌گیری و ارائه پروپوزال از طریق DAO
  • به منظور استیک در پلتفرم و کسب درآمد از آن
  • دریافت توکن Alice با انجام مهارت‌های مختلف در بازی

8. بازی فارمز وُرلد (Farmers World)

این بازی نسبت به سایر بازی‌های بلاک‌چینی سبک متفاوتی دارد.

تعداد زیادی از بازی‌های کریپتویی سبک مبارزه دارند؛ اما ساختار این بازی کمی متفاوت‌تر است.

در این بازی، بازیکنان باید به کشاورزی بپردازند؛ هر بازیکن با کشت دانه، مراقبت از محصولات خود و سپس ساخت انبار برای نگهداری محصولات، بازی را آغاز می‌کند.

بازیکنان باید با استفاده از ابزارها برای داشتن محصولات با کیفیت تلاش کنند. نکته جالبی که در این بازی وجود دارد این است که هر بازیکن علاوه بر کاشت، پرورش و برداشت، باید مواظب حمله سایر کشاورزان و موجودات خطرناک در بازی باشد تا به محصولات و زمین‌هایش صدمه نزنند.

بازی فارمرز وُرد
توکن بومی در این بازی GOLD نام دارد؛ بازیکنان با فعالیت در بازی، این توکن و سایر آیتم‌های مورد نیاز خود را به دست می ‌آورند.

توکن بومی در این بازی GOLD نام دارد؛ بازیکنان با فعالیت در بازی، این توکن و سایر آیتم‌های مورد نیاز خود را به دست می ‌آورند.

هرچقدر بیشتر توکن جمع کنید، قوی‌تر شده و بهتر می‌توانید زمین کشاورزی خود را در برابر هیولاها و موجودات خطرناک بازی محافظت کنید.

9. بازی آپلند (Upland)

بازی آپلند یک بازی مبتنی بر بلاک‌چین EOS است. در این بازی بازیکنان زمین‌های مجازی را خرید و فروش می‌کنند و مالکیت دارایی‌ها از طریق قرارداد هوشمند در اختیارشان قرار می‌گیرد.

بازی آپلند
توکن بومی این بازی UPX نام دارد که فقط در درون بازی کاربرد دارد و در حال حاضر بیرون از آن معامله نمی‌شود.

این بازی بسیار شبیه به بازی مونوپولی است.

آپلند فقط برای موبایل و سیستم عامل اندروید در دسترس است. با این حال با استفاده از مرورگر به راحتی می‌توانید در کامپیوتر خود به انجام این بازی بپردازید. 

10. بازی اسکای ویور (Sky Weaver)

اسکای ویور یکی از بازی‌های بلاک‌چینی مبتنی بر اتریوم است که مورد حمایت مدیر اجرایی وب‌سایت ردیت (Reddit) قرار گرفته است.

در این بازی، شما با جمع‌آوری مجموعه‌ای از کارت‌ها با دیگران رقابت می‌کنید. این کارت‌ها منحصر‌ به‌فرد هستند و با قیمت ثابت ارائه می‌شوند که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را بفروشند یا مبادله کنند.

بازی اسکای ویور
 این بازی بلاک‌چین برای کامپیوتر و موبایل قابل اجرا است.

11. بازی گیلد آو گاردینز (Guild of Guardians)

بازی گیلد آو گاردینز یکی از بازی‌های بلاک‌چینی است که در سال 2022 بر روی راه‌حل لایه دوم به نام ImmutableX توسعه یافت.

ImmutableX اولین راه‌حل لایه دوم در اتریوم است که تمرکز بر NFT دارد.

درست مانند دیگر بازی‌های کریپتویی، در این بازی هم امکان معاوضه دارایی‌ها فراهم است.

این بازی توانست توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و بازیکنان را به خود جلب کند؛ چراکه در مراسم فروش NFT و عرضه توکن این پروژه، نزدیک به 10 میلیون دلار جمع‌آوری شد.

بازی گیلد آف گاردینز
توکن‌های این بازی از نوع ERC-20 هستند و با نماد GOG ولی با نام Gem شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: توکن ERC-20 چیست؟

Gem ها برای صدور NFT ها و تعامل در بازار به کار می‌روند؛ البته از طریق بازی هم این توکن‌ها قابل دسترس‌ هستند.

سخن پایانی

با گسترش دنیای کریپتو و ترکیب صنایع با بلاک‌چین، شیوه‌های نوین کسب درآمد در حال افزایش هستند.

یکی از نمونه‌هایی که این روزها بیشتر درباره آن می‌شنویم، ترکیب صنعت بازی و بلاک‌چین است که برای بسیاری از افراد سود خوبی به همراه دارد.

از گذشته، بازی‌های آنلاین مخاطبان همیشگی داشته و اکثر افراد به دنبال نصب بازی‌های ویدیویی بر روی گوشی‌های خود بودند. امروزه که بازی‌های ویدیویی بر بستر بلاک‌چین روی کار آمدند، سرمایه‌گذاران زیادی برای کسب درآمد پا به این عرصه گذاشته‌اند.

در این مقاله به معرفی انواع بازی بلاک‌چین برای کامپیوتر پرداختیم؛ امیدواریم که برای شما مفید باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بازی ارز دیجیتال (سرگرمی و کسب درآمد)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx