کیف پول سخت‌افزاری سیف پل چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کیف پول سخت‌افزاری سیف پل

کیف پول سخت‌افزاری سیف پل ابزاری کارآمد و بسیار ایمن است که به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران اجازه می‌دهد دارایی های رمزارز خود را به‌صورت آفلاین و با حداکثر ایمنی ذخیره، مدیریت و معامله کنند.

احتمالاً اولین پرسشی که بعد از تصمیم به خرید یا سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال از خود می‌پرسید این است که چگونه باید از کوین‌هایتان محافظت کنید. در این مقاله، قصد داریم یکی از بهترین و ایمن‌ترین کیف پول‌های حال حاضر در بازار را به شما معرفی و ویژگی‌های آن را با هم بررسی کنیم.

آشنایی با شرکت سیف پل

سیف پل شرکتی با پشتیبانی بایننس لبز (Binance Labs) است؛ بایننس لبز وابسته به صرافی بایننس است و روی پروژه‌های رمزارز مختلف سرمایه‌گذاری می‌کند.

عناوین مطلب:

محصولات و خدمات این شرکت شامل کیف پول سخت‌افزاری سیف پل اس‌وان (SafePal S1 Hardware Wallet)، تابلوی محافظ عبارت بازیابی (SafePal Cypher Seed Protection Board)، کیف چرمی محافظ سیف پل (SafePal Leather Protective Case) و توکنی به‌نام SafePal Token یا به‌اختصار SFP می‌شود.

سیف پل با محصولات و خدمات ویژه‌ای که ارائه می‌دهد، تبدیل به یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین ارائه‌دهندگان کیف پول شده است. مهم‌ترین محصول این شرکت را می‌توان کیف پول سخت افزاری سیف پل اس‌وان دانست.

بیشتر بخوانید: کیف پول سخت‌افزاری چیست؟

یکی دیگر از عواملی که به رشد این شرکت کمک می‌کند، توانایی همکاری با سایر پلتفرم‌های مبتنی بر رمزارز مثل بازار توکن‌های غیرمثلی ریربل (Rarible) و تراولا (Travala) است. تراولا پلتفرمی برای رزرواسیون خدمات سفر است که رمزارز می‌پذیرد.

نکته: توکن‌های تعویض‌ناپذیر یا توکن‌های غیرمثلی (NFTها) قطعاتی از محتوای دیجیتالی مبتنی بر بلاک‌چین هستند. هر توکن تعویض‌ناپذیر ارزش منحصربه‌فرد خودش را دارد و قابل‌جایگزینی نیست.

محصولات و خدمات سیف پل

در ادامه، به هرکدام از محصولات سیف پل نگاهی خواهیم داشت.

کیف پول سخت‌افزاری سیف پل اس‌وان

کیف پول سخت‌افزاری سیف پل اس‌وان در ژانویه 2019 راه‌اندازی شد و می‌توان آن را کیف پولی نسبتاً جدید در فضای ارزهای دیجیتال دانست.

این کیف پول از 19 بلاک‌چین (از جمله زنجیره بایننس و زنجیره هوشمند بایننس) و همچنین 10,000 توکن از جمله توکن‌های تعویض‌ناپذیر پشتیبانی می‌کند.

کیف پول سخت‌افزاری سیف پل اس‌وان اولین کیف پولی است که توسط این شرکت راه‌اندازی شد.

تابلوی محافظ عبارت بازیابی

کیف پول سخت‌افزاری سیف پل

تابلوی محافظ عبارت بازیابی یک تابلوی محکم از جنس استیل ضدخش و ضدزنگ است که به‌طور ویژه برای نگهداری عبارت بازیابی کیف پول‌ها طراحی شده است.

نکته: عبارت بازیابی گروهی رمزگذاری‌شده از کلمات انگلیسی هستند که از کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود دریافت می‌کنید. عبارت بازیابی تنها درگاه دسترسی شما به کیف پولتان است.

شما می‌توانید عبارت بازیابی کیف پول خود را روی یک برگه کاغذ یادداشت کنید. اما احتمال آسیب‌دیدن برگه کاغذ زیاد است. تابلوی محافظ سیف پل به شما کمک می‌کند تا عبارت بازیابی خود را از هر گونه آسیبی همچون آب، آتش و خوردگی محافظت کنید.

کیف چرمی محافظ سیف پل

leather case

کیف چرمی محافظ سیف پل یک کیف چرمی ضدآب و ضدخش است که علاوه بر نگهداری کیف پول‌ سخت‌افزاری در برابر ضربه و خش، می‌توانید برای نگهداری کارت‌های اعتباریتان نیز از آن استفاده کنید.

لایه بیرونی این کیف پول از جنس پلی یورتان و لایه درونی آن از مخمل ساخته شده و از کیف پول شما در برابر خش و ضربه محافظت می‌کند.

سگک مغناطیسی و نامرئی آن نیز پس از استفاده، کیف پول شما را بسته نگه می‌دارد و مطمئن می‌شود که کیف پول و کارت‌های اعتباریتان در زمان حمل از کیف بیرون نمی‌افتند.  

این کیف چرمی سبک و راحت است و به‌راحتی در جیب شلوار جین یا کیف دستیتان جا می‌گیرد.

توکن سیف پل

در ژانویه 2021، شرکت سیف پل توکنی کاربردی به‌نام SFP به اکوسیستم سیف پل عرضه کرد. این توکن غیرمتمرکز و مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس است و حداکثر عرضه آن 500,000,000 واحد اعلام شده است. از توکن SFP می‌توانید برای موارد زیر استفاده کنید:

  • پرداخت هزینه: کاربران می‌توانند هزینه محصولات سیف پل را با توکن SFP بپردازند و با استفاده از این توکن، از تخفیف‌های ویژه کیف پول‌ سخت‌افزاری این شرکت بهره‌مند شوند.
  • دریافت پاداش: با استفاده از توکن SFP می‌توانید از مزایا و پاداش‌های برنامه سیف پل اِرن (SafePal Earn) برخوردار شوید. فقط با نگهداری این توکن در کیف پولتان می‌توانید پاداش‌ دریافت کنید.
  • دریافت ایردراپ: نگهداری توکن‌ SFP، شما را از مزایای ویژه‌ای مثل دریافت کوپن‌های دیجیتالی و ایردراپ‌ها برخوردار می‌کند.
  • مشارکت در مدیریت: دارندگان توکن SFP می‌توانند در مورد ویژگی‌های جدید، از جمله ورود بلاک‌چین‌های جدید به محصولات سیف پل نظر خود را ابراز کنند و تصمیم بگیرند.

ویژگی‌های کیف پول سیف پل

اکنون که با خدمات و مزایای ارائه‌شده توسط شرکت سیف پل آشنا شدیم، می‌توانیم برخی از ویژگی‌های اصلی کیف پول سخت‌افزاری سیف پل را بررسی کنیم.

امنیت و فناوری پیشرفته

security

امنیت دارایی‌های دیجیتال مهم‌ترین ویژگی هر کیف پولی است و سیف پل برخی از پیشرفته‌ترین ویژگی‌های امنیتی را در این راستا ارائه می‌دهد. این کیف پول از فناوری EAL5+ برای ذخیره کلیدهای خصوصی شما استفاده می‌کند. اگر فردی تلاش کند به‌صورت غیرمجاز به کیف پول شما دسترسی پیدا کند، این فناوری کلیدهای خصوصی را پاک و کیف پول را حذف می‌کند.

البته شما با داشتن عبارت بازیابی می‌توانید کیف پول خود را روی دستگاه دیگری بازیابی کنید.

غیرامانی بودن و ارائه عبارت بازیابی

کیف پول سیف پل کیف پولی غیرامانی است و کلیدهای خصوصی شما را در قالب عبارت بازیابی به شما ارائه می‌دهد.

هنگام نصب کیف پول سیف پل، یک عبارت بازیابی 12 یا 24 کلمه‌ای دریافت می‌کنید که باید آن را به‌صورت آفلاین یادداشت و ذخیره کنید.

همان‌طور که اشاره کردیم، در صورت بروز هرگونه مشکل برای کیف پولتان می‌توانید با داشتن عبارت بازیابی، کوین‌های خود را بازیابی کنید.

احراز هویت دوعاملی

یکی دیگر از ویژگی‌های امنیتی برجسته کیف پول سیف پل در انجام تراکنش، الزام به استفاده از سیستم احراز هویت دوعاملی به‌هنگام انجام تراکنش است.

ذخیره آفلاین

کیف پول سخت‌افزاری سیف پل اس‌وان کاملاً آفلاین است. این کیف پول از طریق کابل USB به تلفن همراه یا رایانه شما متصل می‌شود و از اتصالات بی‌سیم مثل وای‌فای، بلوتوث، NFC یا سایر موارد برای تعامل با دستگاه‌های متصل به اینترنت استفاده نمی‌کند.

این مسئله سیف پل را نسبت به سایر همتایان خود به کیف پولی ایمن‌تر تبدیل کرده است.

خدمات مشتریان

customer service

اغلب کاربران سیف پل تجربه کاربری مثبتی از پاسخگویی و خدمات تیم پشتیبانی دارند. تیم خدمات مشتریان این شرکت در هر ساعت از شبانه‌روز در دسترس هستند و توضیحات کاملی را به‌شکلی دوستانه و حرفه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

راه‌اندازی و تجربه کاربری

راه‌اندازی کیف پول فرآیند بسیار ساده‌ای دارد. پس از بارگیری و بازکردن اپلیکیشن سیف پل، دو گزینه انتخاب کیف پول سخت‌افزاری یا کیف پول نرم‌افزاری پیش روی شماست:

می‌توانید عبارت بازیابی کیف پول قدیمی خود را وارد کنید یا کیف پول جدیدی ایجاد کنید.

کاربران جدید می‌توانند با کلیک روی زبانه Software Wallet یک کیف پول نرم‌افزاری ایجاد کنند.

پس از آن به صفحه خوش‌آمدگویی هدایت می‌شوید. اکنون، دکمه Next را کلیک و سپس یک رمزعبور امنیتی برای کیف پول نرم‌افزاری سیف پل ایجاد کنید.

مانند سایر پلتفرم‌ها، باید از رمزعبوری با حداقل 8 کاراکتر استفاده کنید. از اثر انگشت خود نیز می‌توانید برای ایجاد یک لایه امنیتی اضافی استفاده کنید.

کیفیت و مقاومت کیف پول‌های سخت‌افزاری

تراشه سیف پل از چندین سنسور مختلف برای تشخیص و جلوگیری از دستکاری‌های احتمالی سخت‌افزار ایجاد شده است که به‌محض شناسایی چنین موردی، ویژگی خودتخریبی و حذف کلیدها فعال می‌شود. بنابراین، می‌توانیم کیف پول سخت‌افزاری سیف پل را ضددستکاری بدانیم.

ویژگی خودتخریبی و ضددستکاری کیف پول سخت‌افزاری سیف پل در سایر کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر نانو اس و ترزور وان دیده نمی‌شود.

سیف پل در رقابت با سایر کیف پول‌های سخت‌افزاری

در مجموع، سیف پل را می‌توانیم یکی از بهترین کیف پول‌های رمزارز برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران تازه‌کار و حرفه‌ای بدانیم.

هزینه اولیه‌ای که برای خرید این سخت‌افزار پرداخت می‌کنید نسبتاً معقول است و گزینه‌ای عالی برای ذخیره ایمن دارایی‌ها به شمار می‌رود.

در حال حاضر، کیف پول سخت‌افزاری سیف پل را می‌توانید با قیمت ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان در بازار ایران خریداری کنید.

با این حال، این کیف پول از برخی از ارزهای دیجیتال مانند لایت کوین، مونرو، ترون و ایاس پشتیبانی نمی‌کند. پیش از شروع کار با کیف پول سخت‌افزاری سیف پل مطمئن شوید که فهرست کوین‌های پشتیبانی‌شده توسط کیف پول را از طریق وب‌سایت اصلی این کیف پول چک کرده‌اید.

تجربه کاربری

color screen 1

سیف پل صفحه نمایشی 1.3 اینچی و تمام‌رنگی دارد؛ درحالی ‌که کیف پول‌های لجر نانو اس و ترزور وان هر دو صفحه نمایش تک‌رنگ دارند. همچنین ابعاد بزرگ‌تر این کیف پول نسبت به رقبا می‌تواند حمل و استفاده از آن را آسان‌تر کند.

سخن‌ پایانی

چه معامله‌گری کهنه‌کار باشید و چه به‌تازگی وارد جهان ارزهای دیجیتال شده باشید، اگر به‌دنبال بیشترین سطح ایمنی کیف پول هستید، پیشنهاد می‌کنیم کیف پولی سخت‌افزاری انتخاب کنید.

کیف پول سخت‌افزاری سیف پل با ویژگی‌هایی که در این مقاله مرور کردیم، همچون ارائه مکانیسم خودتخریبی در برابر حمله بدافزارها، صفحه بزرگ و تمام‌رنگی، محصولات جانبی همچون کیف پول چرمی و تابلوی محافظ عبارت بازیابی و سایر موارد امنیتی، یکی از بهترین گزینه‌های سخت‌افزاری برای ارسال، دریافت، ذخیره و کار با کوین‌ها و توکن‌های دیجیتالی به شمار می‌رود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

کیف پول سخت افزاری

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
ناشناس

سلام جناب جهاندیده ببخشید یه سوال داشتم مگه کلید خصوصی نمیگن 254 تا کاراکتر داره من تو سایت بیت ادرس یه کیف پول ساخت شماره حروفاش 54 تا دونه هسته ایا درسته? درضمن کلید عمومی هم میگن تعداد باید زیادتر باشه اونموقع کمتره ممنون

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر
254 کاراکتر نیست دوست عزیز، 64 کاراکتره
در یه فرمت دیگه، این تعداد به 52 یا 51 کاراکتر میرسه

Mohammad

سلام چطور و از کجا میتونم والت سیف پل تهیه کنم؟

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
3
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx