درباره ارتباط خانواده روتشیلد و ارزهای دیجیتال چه می‌دانید؟!

خانواده روتشیلد و ارز دیجیتال

احتمالا نام خانواده روتشیلد (Rothschild) را در میان افراد بسیار ثروتمند جهان شنیده‌اید.

شجره‌نامه خانواده روتشیلد از سال 1500 میلادی در آلمان قابل استناد است.

این خانواده آلمانی، از تبار یهودیان اشکنازی هستند که فعالیت مالی و بانکداری خود را از قرن 17 آغاز کردند.

عناوین مطلب:

این خانواده ثروتمند و مشهور، با روی کار آمدن ارزهای دیجیتال، کم‌کم پا به عرصه کریپتو گذاشته و در ارزهای دیجیتال نیز سرمایه‌گذاری چشمگیری انجام دادند.

در این مقاله قصد داریم تا درباره ارتباط خانواده روتشیلد و ارز دیجیتال صحبت کنیم.

تاریخچه‌‎ای از خانواده روتشیلد

خانواده روتشیلد که بعضی بصورت روتچیلد تلفظ می‌کنند، خانواده‌ای شناخته شده از کشور آلمان هستند که در اوایل قرن هجدهم، بانک‌های دولتی و سازمان‌های مالی را در اروپا تاسیس کردند.

این خانواده از پیشگامان ارائه سرمایه برای کسب و کار و تامین مالی پروژه‌هایی مانند راه آهن و کانال سوئز بودند.

امپراتوری روتشیلدها در دهه ی 1760، زمانی که مایر روتشیلد (Mayer Amschel Rothschild)، کسب و کار بانکداری خود را در فرانکفورت آلمان تاسیس کرد، شکل گرفت.

به تدریج و با همکاری  پنج پسر او، این تجارت خانوادگی در چندین کشور اروپایی گسترش یافت و در طول سال های 1815 تا 1914، بزرگترین بانک جهان، در کنترل روتشیلدها قرار داشت!

ارتباط خانواده روتشیلد و ارز دیجیتال

در جولای سال 2017، خبری مبنی بر علاقه خانواده روتشیلد به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال منتشر شد که سروصدای زیادی به همراه داشت.

همانطور که گفتیم؛ خانواده‌ روتشیلد در سال‌های گذشته، بر ثروت زیادی از دنیا کنترل داشتند؛ چراکه روتشیلدها با بانکداری، به عنوان یکی از راس‎های نظام جهانی، قدرت بسیار بالایی را در اختیار خود گرفته بودند.

اگرچه در حال حاضر اخبار زیادی از فعالیت‌های این خانواده به گوش نمی‌رسد؛ اما بر اساس آمار غیررسمی، ثروت خانواده روتشیلد، به چندین تریلیون دلار رسیده است.

حال اگر این فرضیه‌ها درست باشد؛ چنانچه خانواده روتشیلد کمتر از 10 درصد از ثروت خود را به بازار ارزهای دیجیتال اختصاص دهند، قطعا شاهد رشد بسیار بزرگی در بازار و همچنین سرعت توسعه خواهیم بود.

حتی زمانی که خبر ورود خانواده روتشیلد به حوزه ارزهای دیجیتال شنیده شد؛ عده‌ای معتقد بودند که مالک اصلی بیت‌کوین خانواده روتشیلد است که با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو خود را به جامعه کریپتو معرفی کرده است.

البته لازم به ذکر است که تا کنون این خبر در حد شایعه باقی مانده و هیچ اطلاعات دقیقی از مالک اصلی بیت‌کوین در اختیار نیست.

علاوه بر این؛ حدود 30 سال پیش، مجله اکونومیست از ظهور یک ارز جهانی و نابود شدن تمام پول‌های فیات ( یورو، دلار، پوند و…) خبر داد که بر روی سکه‌ای که در تصویر وجود دارد، می‌توان سال 2018 را مشاهده کرد.

همچنین پول‌های آتش گرفته زیر پای عقاب موجود در تصویر، مربوط به کشورهای مختلف است. شایان ذکر است که این مجله مربوط به خانواده روتشیلد، از بزرگترین بانکداران جهان است.

بیشتر بخوانید: ثروتمندترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال چه کسانی هستند؟

اکونومیست
در جلد مجله اکونومیست اشاره شده که باید منتظر یک ارز جهانی جدید باشیم.

همچنین؛ شرکت سرمایه‌گذاری روتشیلد که یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در جهان است، چندین بار در گزارش‌های مختلف، از خریداری سهام در صندوق سرمایه‌گذاری گری اسکیل (Grayscale) خبر داد.

شرکت روتشیلد اولین بار در سال 2017 از خدمات گری اسکیل استفاده کرد، اما بعد از مدت کوتاهی موقعیت خود در صندوق سرمایه‌گذاری بیت‌کوین این شرکت را بست. این شرکت مجددا در سال 2019، اقدام به خرید سهم از این صندوق کرد.

به گزارش کوین دسک، تا پایان سال 2020، سهام روتشیلد در صندوق سرمایه‌گذاری بیت‌کوین گری اسکیل چیزی در حدود 975000 دلار بوده است.

البته درباره این شرکت سرمایه‌گذاری هم باید گوییم؛ عده‌ای معتقدند صرفا نام این شرکت روتشیلد است و این شرکت ارتباطی با خانواده روتشیلد ندارد.

یکی از کاربران توییتر با نام یان رانچر (Yann Ranchere) در سال 2017، با بازنشر خبری در توییتر مربوط به سرمایه‌گذاری این شرکت در صندوق گری ‌اسکیل، سعی در توضیح ارتباط نداشتن این شرکت با خاندان روتشیلد داشت. او نوشته بود: “نه آن روتشیلدی که شما فکر می‌کنید!”

سوالات متداول

خانواده روتشیلد چگونه معروف شدند؟

خانواده روتشیلد، خانواده‌ای شناخته شده از کشور آلمان هستند که در اوایل قرن هجدهم، بانک‌های دولتی و سازمان‌های مالی را در اروپا تاسیس کردند. در سال‌های گذشته، خانواده‌ روتشیلد، بر ثروت زیادی از دنیا کنترل داشتند؛ چراکه روتشیلدها با بانکداری، به عنوان یکی از راس‌های نظام جهانی، قدرت بسیار بالایی در اختیار داشتند.

آیا واقعا مالک اصلی بیت‌کوین خانواده روتشیلد است؟

زمانی که خبر ورود خانواده روتشیلد به حوزه ارزهای دیجیتال شنیده شد؛ عده‌ای معتقد بودند که مالک اصلی بیت‌کوین خانواده روتشیلد است که با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو خود را معرفی کرده است. اما تاکنون این شایعه تایید نشده و همچنان هویت مالک اصلی بیت‌کوین مشخص نیست.

چگونه مجله اکونومیست از ایجاد یک ارز جدید در جهان خبر داد؟

حدود 30 سال پیش، مجله اکونومیست با انتشار تصویر یک عقاب و آتش کشیدن پول فیات کشورهای مختلف بر روی جلد مجله، از ظهور یک ارز جهانی و نابود شدن تمام پول‌های فیات ( یورو، دلار، پوند و…) خبر داد. به دلیل اینکه مجله اکونومیست مربوط به خانواده روتشیلد، از بزرگترین بانکداران جهان است، شایعه ایجاد یک ارز جهانی توسط این خانواده بیشتر شد.

سخن پایانی

خانواده روتشیلد از خانواده‌های بسیار ثروتمند در جهان هستند که با ورود خود به دنیای ارزهای دیجیتال، توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کردند.

در این مقاله درباره خانواده روتشیلد و ارز دیجیتال و شایعاتی که درباره آن‌ها وجود دارد، صحبت کردیم.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx