پیش بینی وضعیت ارزهای دیجیتال در 2023

ارزهای دیجیتال در 2023

بسیاری از افرادی که در فضای ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند یا قصد دارند وارد آن شوند، احتمالاً به این موضوع فکر می‌کنند که آینده ارزهای دیجیتال در 2023 چگونه خواهد بود؟

آیا مانند سال 2022 یک بازار نزولی پیش رو خواهیم داشت یا باید کم‌کم پرتفوی کریپتوی خود را بررسی کرده، خریدهایمان را تکمیل کنیم و منتظر یک بازار صعودی در ارزهای دیجیتال باشیم؟

در این مطلب از بورسینس به بررسی ده بخش قابل ملاحضه از ارزهای دیجیتال در سال 2023 می‌پردازیم.

عناوین مطلب:

اگر شما هم قصد سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال، NFT، دیفای و فضای بلاک‌چین را دارید پیشنهاد می‌کنم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. این مطالب نظر افراد فعال و بهترین پیش‌بینی کنندگان در فضای ارز دیجیتال است.

آینده ارزهای دیجیتال در 2023 چگونه خواهد بود؟

به سال‌های گذشته فکر کنید، کسی می‌توانست پیش‌بینی کند که قیمت بیت‌کوین تا حدود 70 هزار دلار رشد خواهد کرد؟

یا در زمان‌هایی که تمام افراد جذب بازار ارزهای دیجیتال شده بودند و بیت‌کوین در قیمت‌های بالای 60 هزار دلار معامله می‌شد، کسی می‌توانست حدس بزند که قیمت این ارز دیجیتال به زیر 20 هزار دلار سقوط خواهد کرد.

یا درباره توکن های غیر مثلی کمی فکر کنید. چه کسی می‌توانست پیش‌بینی کند که توکن‌های غیر مثلی (NFT) عجیب‌وغریب مانند گابلین تاون (Goblin Town) چندین هزار دلار معامله خواهد شد؟

چه کسی می‌توانست پیش‌بینی کند که شبکه ترا در مدت کوتاهی این‌گونه ارزش خود را از دست بدهد؟ یا چه کسی می‌توانست حدس بزند که صرافی FTX در مدت یک هفته ارزش خود را از دست می‌دهد؟

بنابراین ادامه این مطلب را با این دیدگاه مطالعه کنید که هیچ‌کس نمی‌تواند به‌طور دقیق بگوید که ارزهای دیجیتال در 2023 دقیقاً چه وضعیتی خواهند داشت.

صرفاً با توجه به گذشته بازار و شرایط موجود حدس و گمان‌هایی دراین‌باره زده شده که ما این پیش‌بینی‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بنابراین هیچ‌کسی نمی‌تواند به شما کمک کند که در بازار ارز دیجیتال یا هر بازار مالی دیگری یک شبه پولدار شوید. پیش‌بینی‌ها نیز معمولاً اشتباه هستند.

به این موضوع هم دقت کنید که یک اتفاق مانند ورشکستگی صرافی FTX می‌تواند تمام پیش‌بینی‌ها و روندها را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: سرنوشت توکن صرافی FTX؛ هر آنچه که باید درباره ارز FTT بدانید!

جیمی بورک، مدیرعامل و بنیان‌گذار Outlier Ventures درباره آینده ارزهای دیجیتال در 2023 اعتقاد دارد که با ورود به سال 2023 باید منتظر تأمین مالی شرکت‌های ارز دیجیتال در سه‌ماهه اول سال باشیم.

برای اینکه بدانیم همچنان بازار نزولی ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر، این تأمین مالی بسیار مهم است. همچنین جیمی بورک می‌گوید:

«قدرت بازار سرمایه همچنان ادامه خواهد داشت، میلیاردها دلار بودجه در سال‌های آینده به سمت بازارهای مالی و بازار کریپتو سرازیر خواهد شد و این موضوع باعث رشد بازارهای مالی خواهد شد».

البته این شخص اعتقاد دارد که در سال 2023 نیز شاهد رکود یا سقوط برخی از برنامه‌های ارز دیجیتال در فیلدهای جدید این اکوسیستم خواهیم بود.

آینده بیت‌کوین در 2023
از وضعیت ارزهای دیجیتال در سال 2023 چه می‌دانیم؟

این شخص همچنین باور دارد که چشم‌انداز سرمایه‌گذاری به شکل غیرقابل‌انکاری در حال تغییر است. او می‌گوید مدیران صندوق‌های ارز دیجیتال در سال 2023 بیشتر به دنبال حفظ سرمایه خواهند بود تا افزایش سود.

او پیش‌بینی می‌کند که در سال آینده به دلیل اینکه سرمایه‌گذاران به سمت ارزهای دیجیتال کم ریسک تر خواهند رفت، احتمالاً این شرکت‌ها رشدهای دو برابری را تجربه خواهند کرد.

در ادامه به بررسی نظر افراد تأثیرگذار در مورد فضای ارزهای دیجیتال در 2023 خواهیم پرداخت.

این ایده‌ها شامل نظر افراد خوش‌بین و بدبین به بازار ارز دیجیتال است تا بتوانیم به یک دید کلی درباره ارزهای دیجیتال در 2023 برسیم:

1. ایجاد مقررات در ارزهای دیجیتال در 2023

احتمالاً سال 2023 می‌تواند سالی باشد که شاهد تلاش دولت‌ها برای ایجاد مقررات در ارزهای دیجیتال باشیم.

بنابراین در این زمینه شاهد درگیری‌هایی خواهیم بود. لورا شین که مجری پادکست آنچیند (On-Chained) است می‌گوید:

«قرار است مقررات سخت‌گیرانه‌ای برای کریپتو پیشنهاد شود و یک نبرد حماسی توسط جامعه برای مبارزه با بخش‌هایی که تمرکززدایی را تهدید می‌کنند، ارائه کنند.»

آینده مقررات مرتبط با ارز دیجیتال و بیت‌کوین
احتمال قانون گذاری جامع برای ارزهای دیجیتال در 2023 وجود دارد.

2. رشد پلتفرم‌های وب 3 در 2033

الکس ژانگ، رئیس بالفعل Friends with Benefits DAO، پیش‌بینی می‌کند:

« شرایط رکود کلان بازار باعث می‌شود امیدواری برای رشد پروژه‌های سودمند ارز دیجیتال افزایش پیدا کند. یکی از ویژگی‌های وب 3 ابزاری اصلی برای تجربه‌های معنادار، سرگرم‌کننده و اجتماعی است.»

الکس انتظار دارد که پروژه‌های مبتنی بر وب 3 باعث ایجاد پلتفرم‌ها و پروتکل‌های اجتماعی معنادارتر شود.

این موضوع در نهایت باعث رشد هویت متقابل، تعاملات اجتماعی روی بلاک‌چین و تجربه‌های اجتماعی انتزاعی مبتنی بر ارزهای دیجیتال خواهد شد.

3. ریزش و ورشکستگی‌های بیشتر در بازار ارزهای دیجیتال در 2023

کاس پیانسی، یکی از مجریان پادکست «Crypto Critic’s Corner» می‌گوید:

«این روند نزولی در بازار ارزهای دیجیتال هنوز به پایان نرسیده است»

همچنین این شخص معتقد است:

«شرکت‌ها، بانک‌ها و صندوق‌ها به‌شدت امیدوارند که بازار از سقوط FTX و Alameda عبور کند یا به دنبال برطرف کردن تخلفات مرتبط با آن باشد»

این شخص اعتقاد دارد چه مردم و شرکت‌ها بخواهند باور کنند یا نه، مشکلاتی که در سال 2022 برای بازار ارزهای دیجیتال به وجود آمد باعث کاهش اعتبار این بازار خواهد شد.

همچنین در سال 2023 شاهد بسته شدن صندوق‌ها و ورشکستگی شرکت‌هایی خواهیم بود که انتظارش را نداریم. دلیل این اتفاق‌ها این است که بسیاری از مردم انتظار این اتفاقات را در بازار ارز دیجیتال نداشتند.

بیشتر بخوانید: نگاهی به آمار ارزهای دیجیتال در سال 2022

4. پذیرش جهانی بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال در 2023

بیت‌کوین در 2023
پذیرش جهانی بیت‌کوین در 2023 بیشتر خواهد شد.

الکس گلادشتاین، مدیر ارشد استراتژی بنیاد حقوق بشر که به تازگی از یک کنفرانس بیت‌کوین در غنا بازگشته می‌گوید: «من شگفت زده شدم. من از تعداد کارآفرینان و رهبران بیت‌کوین از کشورهای مختلف شگفت زده شدم».

او با مردم کامرون، جمهوری دموکراتیک کنگو، سومالی و مناطق دیگر ملاقات کرد که همگی به بیت‌کوین اعتقاد داشتند.

این شخص اعتقاد دارد که این حجم از پذیرش بیت‌کوین توسط جوامع مختلف شگفت‌انگیز است و می‌گوید احتمالاً در سال آینده موضوع اقتصاد جهانی، اصلی‌ترین مسئله در سطح جهان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تعداد دارندگان، کاربران و هولدرهای بیت‌کوین در سال 2022

5. تمرکز مردم به فضاهایی غیر از ارز دیجیتال

از پیتر مک کورمگ، نهنگ بیت‌کوین، مجری پادکست «بیت‌کوین چه کرد»، در مورد پیش‌بینی‌های سال 2023 سؤال شد و او به‌سادگی پاسخ داد: «رئال بدفورد قهرمان لیگ خواهد شد!».

این شخص در سال 2021 تیم رئال بدفورد را خریداری کرده است. منظور این شخص از این پاسخ این است که احتمالاً مردم در سال 2023 توجه زیادی به بیت‌کوین نخواهند کرد.

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز در زمستان ارزهای دیجیتال مردم کمتر به بیت‌کوین و کریپتو اهمیت می‌دادند احتمالاً سال 2023 نیز همین‌طور خواهد بود.

6. وب 3؛ ترند ارزهای دیجیتال در 2023

آینده وب3 در 2023

کتی هاکل، افسر ارشد متاورس در Journey می‌گوید: «در مورد پذیرش وب 3، انتظار می‌رود در سال 2023 شاهد رشد خوبی باشیم».

«ما شاهد همکاری‌های بیشتر بین شرکت‌های فعال در حوزه وب سه و برندهای مصرف‌کننده و لوکسی خواهیم بود که می‌خواهند مدل‌های تجاری جدید و نقاط تماس مشتری را بررسی کنند.»

هکل همچنین پیش‌بینی می‌کند که:

«با ظهور هوش مصنوعی مولد، ممکن است شاهد باشیم که بلاک‌چین نقش مهمی در کمک به ما برای تمایز بین محتوای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی و محتوای ایجاد شده توسط انسان بازی ‌کند.»

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره ارتباط متاورس و هوش مصنوعی بدانید!

7. NFT ها در 2023

برک می‌گوید: «اشتهای مستمر با ریسک بالا در تأمین مالی NFT در سال 2022 یک شاخص قوی است که نشان می‌دهد این بخش یکی از اولین بخش‌هایی است که در سال آینده بهبود می‌یابد».

در طول سال گذشته، ما از قبل شاهد سرمایه‌گذاری‌های عمده NFT از برندهای اصلی وب2 مانند استارباکس و دیزنی بودیم.

همچنین سرمایه‌گذاری‌هایی در وب 3 انجام شده است که نشان می‌دهد هیچ‌گونه توقفی درباره توکن‌های غیر مثلی در 2023 وجود نخواهد داشت و پروژه‌های NFT در سال 2023 همچنان به رشد ادامه خواهند داد.

8. آینده بازی و DAO در فضای ارز دیجیتال در 2023

برک درباره آینده بازی‌ها در سال 2023 خوش‌بین است و می‌گوید:

«بازی‌های برجسته وب 3 که مدت‌زمان زیادی درحال‌توسعه بوده‌اند، ازجمله Big Time ،Star Atlas و Ember Sword سرانجام در سال 2023، شاهد رشدهای خوبی خواهند بود.»

در مورد سازمان‌های خودمختار غیرمتمرکز (DAO) برک می‌گوید:

«اگرچه ممکن است به نظر برسد که بازار نزولی کنونی صنعت را مجبور به توقف کرده است، رشد DAO‌های جدید به‌طور تصاعدی سرعت گرفته است، به‌طوری‌که هرماه در سال 2022 تعداد DAO‌های جدید بیشتری نسبت به سال 2021 تولید می‌شود.»

9. صرافی‌های بزرگ “تفکیک” می‌شوند!

برک می‌گوید: «در سال 2023 شاهد تفکیک صرافی‌های بزرگ خواهیم بود. این موضوع باعث خواهد شد تا دیگر شاهد وقوع اتفاقاتی مانند آنچه برای FTX پیش آمد، نباشیم».

حسیب قریشی، شریک مدیریت دراگونفلای کپیتال (Dragonfly Capital)، می‌گوید:

«وقتی اعتماد کم است، مدیران باسابقه تثبیت می‌شوند. احتمالاً در فضای صرافی‌های ارز دیجیتال در سال 2023 صرافی‌هایی مانند بایننس، کوین بیست و یونی سواپ بیشترین سهم بازار را در دست خواهند گرفت. این موضوع به این دلیل است که مردم کمتر به صرافی‌های کوچک و ضعیف اعتماد خواهند کرد.»

سلب مسئولیت: این مطلب صرفاً جمع‌آوری نظر افراد فعال و معتبر در بازار ارز دیجیتال است و بورسینس هیچ‌گونه مسئولیتی در رابطه با صحت پیش بینی آن‌ها نمی‌پذیرد.

سوالات متداول

آیا در 2023 شاهد رشد ارزهای دیجیتال خواهیم بود؟

ممکن است بعضی ارزهای دیجیتال کاربردی در سال 2023 رشد کنند اما متخصصان معتقدند که در سال 2023 نیز نباید منتظر رشد بازار ارزهای دیجیتال باشیم.

وضعیت NFT ها در سال 2023 چگونه خواهد بود؟

آن‌طور که متخصصان ارزهای دیجیتال پیش‌بینی می‌کنند، پروژه‌های NFT در سال 2023 همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند و شاهد سرمایه گذاری‌های عمده در این حوزه خواهیم بود.

بهترین بخش بازار ارزهای دیجیتال در 2023 کدام بخش است؟

بخش‌های مرتبط با وب 3، DeFi و بازی‌ها می‌توانند بخش‌های مهم بازار کریپتو در 2023 باشند.

سخن پایانی

بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022 شرایط جالبی نداشت. در این سال شاهد سقوط بیت‌کوین به کمتر از 20 هزار دلار بودیم. بسیاری از افراد به دنبال پیش‌بینی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در سال 2023 هستند.

اگر وضعیت اقتصاد جهانی به همین شکل ادامه پیدا کند، می‌توان انتظار داشت که احتمالاً وضعیت بازارهای مالی و بازار ارز دیجیتال نیز حداقل در نیمه اول سال 2023 به همین شکل ادامه پیدا کند.

اما همان‌طور که در متن این مطلب اشاره شد، برخی از معامله گران و افراد باتجربه انتظار دارند بازار ارزهای دیجیتال در 2023 درزمینهٔ DeFi، بازی و وب3 رشدهای قابل‌توجهی داشته باشد.

همچنین امکان پذیرش جهانی از ارزهای دیجیتال به‌خصوص بیت‌کوین در سال آینده می‌تواند یکی از اتفاقات خوب برای اکوسیستم ارزهای دیجیتال باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx