صفر تا صد کیف پول Copay

کیف پول Copay

در حال حاضر صدها کیف پول ارز دیجیتال مختلف وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاصی دارند و خدمات متنوعی در اختیار شما قرار می‌دهند.

کیف پول Copay یکی از ولت‌هایی است که باید قبل از انتخاب مسیر، با آن آشنا شوید.

در این مقاله ما به بررسی دقیق ولت کوپای و ویژگی‌های آن می‌پردازیم. در انتهای مقاله شما نه تنها با نحوه کارکرد کیف پول Copay آشنا خواهید شد بلکه می‌توانید از آن در راستای اهداف خود استفاده کنید.

عناوین مطلب:

کیف پول Copay چیست؟

کیف پول Copay یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که در سال 2015 توسط شرکتی به نام BitPay عرضه شد.

شرکت توسعه دهنده ولت Copay در ابتدا یک ارائه دهنده درگاه پرداخت بیت‌کوین بود که بسیاری از کسب و کار‌ها با استفاده از خدمات آن می‌توانستند بیت‌کوین را به عنوان یک روش پرداخت مانند ویزا و مستر کارت اضافه کنند.

بیشتر بخوانید: درگاه پرداخت کریپتو و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

سرویس پرداخت این شرکت در می سال 2011 عرضه شد که تا سال 2013، بیش از 10,000 کسب و کار مختلف از خدمات پرداخت آن استفاده می‌کردند.

کیف پول Copay در ابتدا یک ولت بیت‌کوینی بود که با عرضه آن توسط شرکت Bitpay در آن زمان، به یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال تبدیل شد.

در واقع بخش زیادی از محبوبیت کیف پول کوپای را باید به لطف بیش از 200,000 تراکنش ماهانه شرکت توسعه دهنده آن دانست که مشتریان‌شان را به استفاده از این کیف پول سوق می‌داد.

کیف پول Copay اکنون با نام کیف پول BitPay شناخته می‌شود که در دو پلتفرم موبایل و دسکتاپ قابل استفاده است.

در این کیف پول شما می‌توانید ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC)، بیت‌کوین کش (BCH)، اتریوم (ETH) و ریپل(XRP) را هولد کنید.

کیف پول Copay چگونه کار می‌کند؟

در دنیای کیف پول‌های ارز دیجیتال، برخی از آن‌ها علاوه‌بر خدماتی مانند هولد و پرداخت ارزهای دیجیتال، به عنوان نود تایید تراکنش نیز کار می‌کنند.

به کیف پول‌هایی که هسته بلاک‌چین مورد نظر را در خود نگهداری می‌کنند، کیف پول‌های فول نود (Full node Wallet) گفته می‌شود.

copay wallet 2

برای مثال به کیف پولی که هسته بیت‌کوین را همراه خود دارد، کیف پول فول نود بیت‌کوین می‌گوییم و البته کاربران خاص خود را دارد و کاربران عادی از آن چندان استفاده نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول‌های فول نود (Full Node) بیت‌کوین

اما در مورد نحوه عملکرد کیف پول Copay، این ولت از مدل SPV استفاده می‌کند. در مدل SPV، کیف پول مورد نظر فقط برای هولد و عملیات انتقال دارایی استفاده می‌کند که از نظر فنی به آن کیف پول لایت نود (Light node Wallet) گفته می‌شود.

اغلب کیف پول‌های محبوب که در دنیای کریپتو با آن سر و کار داریم از نوع SPV هستند.

از آن‌جایی که کیف پول‌ Copay به صورت مستقیم به هسته بیت‌کوین متصل نیست، باید اطلاعات را از سرورهای دیگر دریافت کند. در مورد Copay Wallet نیز اطلاعات از سوی سرورهای شرکت BitPay به آن تغذیه می‌شود.

در ادامه مقاله به بررسی ویژگی‌ و معایب کیف پول کوپای خواهیم پرداخت:

مزایای کیف پول Copay

هر کیف پول مزایا و معایبی دارد که کیف پول Copay‌ نیز از آن مستثنی نیست.

شما به عنوان یک کاربر ارزهای دیجیتال باید با توجه به نیازمندی‌ها و ملاحظات موجود، ابزارهای خود را انتخاب کنید. دانلود کیف پول Copay مزایایی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

قابلیت چند امضایی

ولت Copay به شما اجازه می‌دهد تا با دوستان یا خانواده از یک کیف پول استفاده کنید.

هر شخص یک کلید خصوصی مخصوص به خود را دارد که با ایجاد یک تراکنش و تایید 2/3 کاربران کیف پول، تراکنش تایید خواهد شد.

کیف پول Copay برای شرکت‌ها و موسسات مالی گزینه مناسبی است و می‌توانند به راحتی دارایی‌های کریپتویی خود را توسط آن مدیریت کنند.

قابلیت چند امضایی(Multi-sig) موجود در ولت کوپای یکی از ویژگی‌های برجسته آن نسبت به سایر کیف پول‌های بیت‌کوینی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: کیف پول چند امضایی چیست؟ + معرفی بهترین ولت‌های Multisig

متن باز

کیف پول Copay کاملا متن باز است و شما می‌توانید به راحتی کدهای آن را مشاهده و برای بهبود آن پیشنهاداتی ارائه دهید.

توسعه دهندگان می‌توانند مشکلات و باگ‌های فنی موجود در کدهای کیف پول کوپای را بررسی و برای رفع آن اقدام کنند.

متن باز بودن کیف پول Copay باعث ایجاد اعتماد و ایمنی آن خواهد شد.

ایجاد چندین حساب کاربری

شما می‌توانید در کیف پول Copay چندین حساب کاربری ایجاد کنید.

مثلا یک ولت را برای سپرده‌های بلند مدت بیت‌کوینی انتخاب کنید و ولت دیگر را فقط برای واریز و برداشت ارز BTC و BCH مورد استفاده قرار دهید.

البته نگهداری عبارت 12 کلمه‌ای هر یک از آن‌ها مسئولیت سنگینی است و نباید آن را نادیده بگیرید.

کارمزد صفر

شما برای استفاده از ولت Copay هیچ کارمزدی پرداخت نخواهید کرد.

آن‌ها هیچ هزینه اضافه‌ای از شما دریافت نمی‌کنند با این حال نباید کارمزد‌های شبکه را فراموش کنید. کارمزد هر یک از شبکه‌های تحت پوشش این کیف پول کاملا متفاوت هستند و در هنگام تراکنش باید آن‌ها را لحاظ کنید.

رابط کاربری ساده

رابط کاربری یک کیف پول اهمیت زیادی دارد. اگر نتوانیم با رابط کاربری و گرافیک آن ارتباط برقرار کنیم، کار کردن با آن دشوار و تجربه ناخوشایندی خواهد داشت.

خوشبختانه توسعه دهندگان کیف پول Copay ایجاد یک رابط کاربری آسان را در برنامه خود قرار داده‌اند و شما می‌توانید به راحتی از امکانات این کیف پول بدون نیاز به آموزش استفاده کنید.

تنظیمات HD

قابلیت‌های کیف پول کوپای هیچ محدودیتی ندارد. کیف پول‌های HD که به کیف پول‌های سلسله مراتبی شهرت دارند، در دنیای دیفای و کسب و کار برای کارهای متفاوتی استفاده می‌شود.

در این حالت شما با داشتن یک Seed Phrase می‌توانید تعداد نامحدودی ولت ایجاد کنید که همه آن‌ها توسط عبارت بازیابی مورد نظر، قابل بازیابی هستند.

copay wallet 3

کسب و کارها و صرافی‌های متمرکز معمولا از این روش برای مدیریت کیف پول‌های کاربران استفاده می‌کنند.

در اینجا نیز شما می‌توانید با ایجاد یک کیف پول HD، از چندین ولت سلسله مراتبی تحت یک عبارت بازیابی استفاده کنید.

عرضه در چندین پلتفرم

کیف پول Copay را می‌توانید در سیستم عامل‌های مختلف استفاده کنید.

از سیستم عامل اندروید و Ios در موبایل گرفته تا ویندوز، لینوکس و مک در دسکتاپ. هیچ محدودیتی برای دانلود کیف پول Copay وجود ندارد. شما می‌توانید یک کیف پول را در بین همه آن‌ها همگام سازی کنید.

از طرف دیگر امکان اتصال آن به کیف پول‌های سخت افزاری نیز وجود دارد. با اتصال ولت کوپای به یک کیف پول سخت افزاری و انتقال دارایی‌ها به آن، می‌توانید امنیت خود را دو برابر کنید.

پروتکل پرداخت بیت‌کوین

کیف پول Copay از پروتکل پرداخت بیت‌کوین (BIP) برای اطمینان از ارسال دارایی‌ها به آدرس صحیح استفاده می‌کند.

در دنیای ارزهای دیجیتال، ارسال دارایی‌ها به آدرس‌های اشتباه از شبکه‌های دیگر امری رایج است و بسیاری از کاربران تازه کار به خاطر این اشتباه، دسترسی به دارایی‌های خود را برای همیشه از دست داده‌اند.

مسلما ما نمی‌توانیم آدرس‌های درهم ریخته طولانی بلاک‌چینی را حفظ کنیم، از این رو، پروتکل BIP این اطمینان را به ما می‌دهد که آدرس وارد شده صحیح است و شما می‌توانید دارایی‌های خود را در شبکه انتخابی ارسال کنید.

معایب کیف پول Copay

در اینجا به بررسی مهم‌ترین معایب کیف پول Copay خواهیم پرداخت.

توجه به این ایرادات در هنگام انتخاب ولت Copay اهمیت زیادی دارد چرا که بسیاری از آن‌ها با توجه به کاربری مورد نظر، مناسب نیستند.

شرکت BitPay

شرکت BitPay اولین ایراد بزرگ این کیف پول است چرا که روند توسعه کیف پول کاملا تحت نفوذ این شرکت هدایت می‌شود.

در سابقه این شرکت نقاط تاریکی وجود دارد که این موضوع باعث ایجاد حس عدم اعتماد کاربران به آن‌ها شده است.

این شرکت در سال 2017 سعی کرد یک نسخه دیگر از بلاک‌چین بیت‌کوین را با نام BTC1‌ عرضه کند.

این شرکت حتی به کاربران خود گفت BTC1 نسخه واقعی بیت‌کوین است و آن‌ها باید از این نسخه استفاده کنند. البته این پروژه کاملا شکست خورد ولی در اعتماد کاربران نسبت به کیف پول Copay تاثیر منفی داشت.

از طرف دیگر شرکت BitPay کاربران ایرانی را تحریم کرده است و شما نمی‌توانید با آی‌پی ایران وارد وبسایت آن شوید.

از این رو، در هنگام استفاده از کیف پول، ممکن است برای دریافت اطلاعات از سرورهای واسط آن به بلاک‌چین با مشکل مواجه شوید.

دارایی‌های شما در بلاک‌چین قرار دارند، اما اطلاعات وضعیت کیف پول از طریق سرور‌های واسط شرکت BitPay ارائه می‌شود.

عدم پشتیبانی از 2FA

ورود دو عاملی (2FA) در برخی از کیف پول‌های ارز دیجیتال پیاده شده است.

در این روش یک رمز پویا از طریق یک سرویس اعتبارسنج مانند گوگل برای شما ارسال می‌شود تا قبل از ورود به کیف پول، آن را وارد کنید.

استفاده از سرورهای ثانویه

جامعه ارز های دیجیتال با کیف پول‌هایی که از سرورهای واسط استفاده می‌کند چندان رابطه خوبی ندارد.

در واقع آن‌ها ماهیت غیرمتمرکز و ایمنی کاربران را به خطر می‌اندازند. در اینجا نیز کیف پول Copay اطلاعات ولت‌ها را از سرورهای خود ارسال می‌کند که این موضوع در کاهش محبوبیت آن بی‌تاثیر نیست.

پشتیبانی از مشتریان

پشتیبانی از مشتریان کیف پول کوپای چندان جالب نیست و بسیاری از کاربران این کیف پول، از تاخیر زیاد در پاسخگویی شکایت دارند.

در Copay Wallet، در صورتی که سرورهای شرکت BitPay با مشکلی مواجه شوند، همه ولت‌های در اختیار کاربران تحت تاثیر قرار می‌گیرند که این موضوع باعث تاخیر یا گم شدن تراکنش‌ها می‌شود.

copay wallet 4

لازم به ذکر است که شرکت BitPay کاربران ایرانی را تحریم کرده است به همین دلیل آن‌ها هیچ گونه خدمات پشتیبانی برای کاربرانی ایرانی عزیز ارائه نمی‌دهند.

آیا کیف پول Copay امن است؟

با توجه به مزایا و معایب گفته شده از کیف پول Copay، می‌دانیم که آن‌ها از سرورهای واسط برای جابه‌جایی داده‌ها استفاده می‌کنند.

هر گونه اختلال در آن‌ها منجر به مشکلاتی در ارسال تراکنش خواهد شد با این حال دارایی‌های شما امن است.

وقتی صحبت از امنیت می‌شود، یک کیف پول هر چقدر هم امکانات زیادی داشته باشد، اگر امنیت آن در سطح خوبی نباشد، قابل اعتماد نیست.

جالب است بدانید مدیر شرکت BitPay در سال 2015 در دام یک حمله فیشینگ گرفتار شد و 5000 BTC از دست داد.

چنین حملاتی معمولا رخ می‌دهند و ارتباطی با کیف پول ندارد چرا که نادیده گرفتن نکات امنیتی منجر به گرفتار شدن در فیشینگ از هر نوعی خواهد شد.

نکته مهمی که در هنگام بررسی کیف پول‌های لایت نود مانند ولت کوپای باید به آن توجه کنید این است که امنیت آن‌ها مانند کیف پول‌های فول نود نیست. کیف پول‌های سخت افزاری نیز از طرف دیگر امنیت بسیار بالایی دارند.

از آن‌جایی که کیف پول Copay امکان اتصال به کیف پول‌های سخت افزاری را برای شما فراهم می‌کند، این موضوع می‌تواند در امنیت آن موثر باشد و این موضوع برای بسیاری از کاربرانی که به دنبال امنیت هستند، کافیست.

با این که ورود دو عاملی در صرافی‌های متمرکز مانند نوبیتکس و کوینکس اهمیت زیادی دارد اما در مورد کیف پول‌های غیرحضانتی مانند Copay Wallet، این موضوع عناصر متمرکزی به آن اضافه می‌کند که مشکلات خاص خود را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: کیف پول حضانتی چیست و چه تفاوتی با کیف پول غیرحضانتی دارد؟

پشتیبانی از سیستم کیف پول سلسله مراتبی (HD) باعث شده تا امنیت آن به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.

متن باز بودن ولت کوپای و دریافت به روز رسانی‌های مداوم باعث شده تا ایمنی آن نسبت به آسیب پذیری‌ها، به صورت دائمی افزایش پیدا کند.

به طور کلی می‌توان گفت کیف پول Copay برای ذخیره دارایی‌ها ایمن است اما اتکا پذیری آن همیشه تحت تاثیر سرورهای واسط قرار دارد.

از طرف دیگر نسخه‌های جعلی زیادی از آن عرضه شده است که باید قبل از دانلود کیف پول Copay، به اصالت آن توجه کنید.

آموزش کیف پول Copay

برای دانلود کیف پول Copay، در اولین قدم شما باید به صفحه گیت هاب آن مراجعه و با توجه به سیستم عامل مورد نظر آن را دانلود کنید.

copay wallet 5

از آن‌جایی که کیف پول Copay به کیف پول BitPay تغییر نام یافته است، نسخه‌های جعلی زیادی از آن در فروشگاه‌های گوگل پلی و اپل وجود دارد که دارایی‌های شما را سرقت می‌کنند.

برای دانلود این کیف پول در موبایل، نام BitpPay‌ را جستجو کنید. توسعه دهنده اصلی این کیف پول فقط BitPay INC است و نام‌های دیگر کاملا جعلی هستند.

برای مشاهده لینک دانلود همه پلتفرم‌های موبایل، ابتدا ابزار عبور از تحریم خود را فعال کرده و وارد این لینک شوید. در اینجا همه نسخه‌های کیف پول BitPay به تفکیک سیستم عامل وجود دارد.

copay wallet 6

پس از دانلود کیف پول Copay، آن را نصب کنید. فرآیند ساخت کیف پول Copay مانند سایر کیف پول‌های غیرحضانتی(non-custodial) تکراری است و در آن شما عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای دریافت می‌کنید.

پس از دریافت عبارت 12 کلمه‌ای، باید دوباره آن را وارد کرده و تایید کنید.

سوالات متداول

کیف پول Copay چیست؟

کیف پول Copay یک ولت ارز دیجیتال لایت نود غیرحضانتی است که در آن شما بر روی دارایی‌های خود کنترل دارید. کیف پول Copay اکنون با نام BitPay شناخته می‌شود و به صورت متن باز در گیت‌هاب عرضه شده است.

کیف پول Copay از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

کیف پول کوپای از دارایی‌هایی مانند بیت‌کوین (BTC)، بیت‌کوین کش (BCH)، اتریوم (ETH) و ریپل (XRP) پشتیبانی می‌کند.

کیف پول Copay در کدام پلتفرم‌ها عرضه شده است؟

شما می‌توانید کیف پول کوپای را برای سیستم عامل‌های اندروید، iOS، ویندوز، لینوکس و مک دانلود کنید. در هنگام دانلود کیف پول باید به اصالت آن توجه کنید چرا که نسخه‌های جعلی زیادی از آن‌ وجود دارد.

نتیجه گیری

 کیف پول Copay که اکنون با نام کیف پول BitPay شناخته می‌شود، یک ولت ارز دیجیتال چند امضایی است که امکان هولد و انتقال دارایی‌ها را به صورت غیرحضانتی (Non-custodial) برای شما فراهم می‌کند.

مهم‌ترین ایراد این کیف پول را باید در استفاده از سرورهای واسط شرکت BitPay دانست که در صورت اختلال، دریافت اطلاعات برای ولت‌ کوپای را با مشکل مواجه می‌کند.

ولت Copay کاملا متن باز است و شما می‌توانید سورس کد آن را در گیت‌هاب مشاهده کنید. نسخه موبایل آن در فروشگاه‌های گوگل و اپل وجود دارد که قبل از دانلود باید به نام توسعه دهنده آن که BitPay INC است توجه کنید.

با این حال این کیف پول در مقایسه با کیف پول تراست ولت از امکانات بسیار کمتری برخوردار است و قابل مقایسه نیست.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx