بررسی Blue Wallet؛ کیف پول غیرحضانتی مخصوص بیت‌کوین

کیف پول blue wallet

بلو والت (Blue Wallet) یک کیف پول غیر حضانتی و فقط مخصوص بیت‌کوین است که از شبکه لایتنینگ پشتیبانی می‌کند.

کیف پول Blue Wallet شامل مجموعه بسیار کاملی از ویژگی‌های کاربردی است و از اکثر پیاده‌سازی‌های اخیر بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند.

یکی از اهداف کیف پول بلو والت این است که با یک رابط کاربری ساده بتواند به راحتی مورد استفاده کاربران مبتدی قرار بگیرد. در این مقاله از بورسینس کیف پول Blue Wallet را به طور کامل بررسی می‌کنیم.

عناوین مطلب:

همچنین، علاوه بر توضیح دادن ویژگی‌های کاربردی، امنیت و حریم خصوصی این کیف پول، نحوه دانلود بلو ولت و استفاده از آن را نیز به صورت تصویری آموزش می‌دهیم.

نکات کلیدی

  • BlueWallet یک کیف پول مخصوص بیت‌کوین و شبکه لایتنینگ است که برای سیستم عامل‌های iOS، اندروید و دسکتاپ (Mac) طراحی شده است.
  • BlueWallet مناسب کاربران مبتدی است که به دنبال یک کیف پول بیت‌کوین ساده و غیر حضانتی برای ارسال و دریافت بیت‌کوین هستند.
  • ادغام شبکه لایتنینگ در بلو والت، طراحی مدرن و رابط کاربری آسان و منبع باز بودن از مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول Blue Wallet است.

کیف پول Blue Wallet

کیف پول Blue Wallet یک کیف پول رایگان و متن باز و فقط مخصوص ذخیره بیت‌کوین است که نسخه‌های موبایل و سیستم عامل مک آن در بازار موجود است.

در بلو والت با چند کلیک ساده می‌توانید یک کیف پول بیت‌کوین و همچنین بکاپ آن را تهیه کنید.

وب سایت
صفحه اصلی وب سایت کیف پول Blue Wallet

استفاده از این کیف پول به دلیل رابط کاربری بسیار ساده آن آسان است.

کیف پول Blue Wallet بیت‌کوین کاملاً غیر حضانتی است، به این معنی که سرویس دهنده کلید خصوصی شما را در اختیار ندارد. در نتیجه، کاربران بر روی دارایی‌های خود کنترل کامل دارند.

بیشتر بخوانید: کیف پول حضانتی چیست و چه تفاوتی با کیف پول غیرحضانتی دارد؟

طراحی و ویژگی‌های Blue Wallet آن را برای استفاده هم کاربران مبتدی و هم پیشرفته مناسب می‌کند. همچنین، این کیف پول امنیت دارایی‌های کاربران را به خوبی تأمین می‌کند.

کیف پول بلو ولت یک انتخاب عالی برای افرادی است که می‌خواهند کنترل کامل دارایی‌های خود را در اختیار داشته باشند یا کسانی که به صورت روزانه از بیت‌کوین استفاده می‌کنند.

کشورهای پشتیبانی شده در کیف پول Blue Wallet

مانند اکثر کیف پول‌های غیر حضانتی، Blue Wallet تقریباً در هر کشوری در دسترس است (به شرطی که فروشگاه‌های اپلیکیشن‌ها، یعنی گوگل پلی و اپ استور آن را در برخی مناطق محدود نکنند).

Blue Wallet با هدف جذب کاربران از سراسر جهان طراحی شده است.

به همین دلیل، این کیف پول علاوه بر انگلیسی، بیش از 20 زبان از جمله چینی، ژاپنی، پرتغالی، اسپانیایی، اندونزیایی، روسی، اوکراینی، ایتالیایی، آلمانی، سوئدی، نروژی، فرانسوی، دانمارکی و ترکی را پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این، کاربران می‌توانند ارزش بیت‌کوین خود را به شکل بیش از 20 ارز از جمله دلار آمریکا، دلار استرالیا، ریال برزیل، دلار کانادا، فرانک سوئیس، کرونای چک، یوان چین، یورو، کونای کرواسی، روپیه هند، ین ژاپن، پزوی مکزیک، رینگیت مالزی و روبل روسی مشاهده کنند.

تاریخچه ساخت Blue Wallet

پروژه Blue Wallet توسط ایگور کوساکوف، نونو کوئلیو و مارکوس رودریگز در سال 2017 در واکنش به نبود یک کیف پول مناسب بیت‌کوین برای نیازهای کاربران راه‌اندازی شد.

در زمان انتشار، Blue Wallet اولین کیف پول مخصوص بیت‌کوین موجود در بازار برای سیستم عامل iOS بود.

بیشتر بخوانید: کدام کیف پول بیت‌کوین برای شما مناسب‌تر است؟

کیف پول Blue Wallet همچنین تقاضای روزافزون کاربران برای داشتن کنترل کامل روی دارایی‌های بیت‌کوین‌شان را بر طرف کرد.

کیف پول Blue Wallet با ویژگی‌هایی مانند تراکنش‌های روی زنجیره‌ای (On-chain) و شبکه لایتنینگ توانست یک خلأ مهم را در دنیای بیت‌کوین پر کند.

بیشتر بخوانید: والت‌های شبکه لایتنینگ؛ معرفی 12 کیف پول لایتنینگ

طراحی بلو ولت

کیف پول بلو والت دارای طراحی بسیار زیبا و چشم نوازی است که برای کاربران مبتدی اصلاً گیج کننده نیست.

سبک مینیمالیستی که سازندگان کیف پول بلو والت انتخاب کرده‌اند به این صورت است که در محیط برنامه تنها دو صفحه وجود داشته باشد، یک صفحه مربوط به کیف پول و دیگری صفحه تنظیمات برنامه.

طراحی
طراحی محیط برنامه

در صفحه کیف پول، کیف پول‌های کاربر و موجودی آن‌ها، تراکنش‌ها (از جمله تراکنش‌های تأیید نشده) و گزینه‌ای برای ورود به یک بازار همتا به همتای بیت‌کوین نمایش داده می‌شود.

صفحه تنظیمات شامل تنظیمات معمول از جمله امنیت، زبان و غیره است.

بلو والت دارای یک حالت پیشرفته نیز است که اکیداً به شما توصیه می‌کنیم فقط زمانی از آن استفاده کنید که دانش فنی بیشتری در مورد بیت‌کوین و شبکه لایتنینگ دارید.

ویژگی‌های کیف پول Blue Wallet

کیف پول بلو ولت علاوه بر عملکردهای پایه‌ای مانند ارسال و دریافت بیت‌کوین، ویژگی‌های متعدد دیگری هم دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

ویژگی های بلو ولت
مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول Blue Wallet

چند کیف پولی

چند کیف پولی

بلو ولت با معماری چند کیف پولی حداکثر انعطاف پذیری را برای پشتیبانی از کیف پول‌های متعدد دیگری را دارد.

هدف Blue Wallet پشتیبانی از بیشترین تعداد استانداردهای کیف پول است.

Blue Wallet علاوه بر کیف پول بیت‌کوین، کیف پول Watch-only، کیف پول چند امضایی (Multisig Vaults) و لایتنینگ (Lightning) می‌تواند از بیشتر استانداردهای کیف پول از جمله کیف پول‌های Electrum و Bread پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید: کیف پول الکتروم؛ ویژگی‌ها و نحوه راه‌اندازی

کیف پول تماشا کردنی (Watch-only)

واچ اونلی

کیف پول Blue Wallet به کاربر این امکان را می‌دهد که کیف پول مدنظرش را در حالت فقط تماشا کردنی «Watch-only» وارد بلو ولت کند.

حالت Watch-only به کاربر این امکان را می‌دهد که موجودی و تراکنش‌های فعلی کیف پول خود را بدون وارد کردن کلید خصوصی آن تماشا کند، به همین دلیل در این حالت امکان ارسال بیت‌کوین وجود ندارد.

کاربر در حالت فقط تماشا کردنی نمی‌تواند هیچ تراکنشی در کیف پولش انجام دهد چرا که کلید خصوصی خودش را وارد نکرده است.

در این حالت کیف پول صرفاً موجودی حساب کاربر را از بلاک‌چین می‌خواند و آن را در رابط Blue Wallet نمایش می‌دهد.

برای ایجاد کیف پول فقط تماشا کردنی در Blue Wallet، باید کلید xpub مربوط به کیف پول مدنظرتان را در بلو ولت وارد کنید.

کیف پول چند امضایی یا مولتی سیگ (Multisig Vaults)

مولتی سیگ

کیف پول چند امضایی امن‌ترین تکنولوژی بیت‌کوین است که مانند یک صندوق مطمئن عمل می‌کند.

برای دسترسی به محتویات بیت‌کوین این کیف پول به چند کلید خصوصی نیاز است در نتیجه امنیت آن به راحتی به خطر نمی‌افتد. این کیف پول برای نگهداری سرد و مقادیر زیاد بیت‌کوین توصیه می‌شود.

کیف پول لایتنینگ (Lightning Wallets)

لایتنینگ

بدون نیاز به پیکربندی می‌توانید از کیف پول‌های لایتنینگ در بلو ولت استفاده کنید یا به نود خودتان متصل شوید.

این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به باز کردن کانال، آنلاین بودن یا داشتن و مدیریت کردن نود، به راحتی از شبکه لایتنینگ استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول‌های فول نود (Full Node) بیت‌کوین

مدیریت کارمزد و تراکنش‌ها

کارمزد

کیف پول Blue Wallet دارای یک تخمین‌گر کارمزد داخلی است که کمترین کارمزد مورد نیاز برای اضافه کردن تراکنش شما در بلوک بعدی و تأیید هرچه سریع‌تر آن را محاسبه می‌کند.

گاهی شاید برایتان مهم نباشد که تراکنش‌تان کمی دیرتر تأیید شود. در این صورت می‌توانید کارمزد کمتری را انتخاب کنید.

به همین دلیل، Blue Wallet به کاربران این امکان را می‌دهد که کارمزد تراکنش خود را که بر حسب sats/byte بیان می‌شود و از حداقل یک sat/byte شروع می‌شود تعیین کنند.

علاوه بر این، در Blue Wallet کاربر می‌تواند گزینه «Allow Fee Bump» را در تنظیمات پیشرفته صفحه تراکنش فعال کند.

این ویژگی که با عنوان Replace-By-Fee یا RBF هم شناخته می‌شود، به کاربر اجازه می‌دهد کارمزد تراکنش را قبل از تأیید شدن آن تغییر دهد.

این گزینه زمانی مفید است که نظرتان در مورد زمان لازم برای تأیید تراکنش تغییر کند و تصمیم بگیرید با افزایش کارمزد، زمان تأیید تراکنش کاهش پیدا کند.

یک امکان جالب دیگر زمانی است بخواهید تراکنشی را سریع‌تر دریافت کنید، اما فرستنده کارمزد بسیار پایینی را برای تأیید آن تعیین کرده است.

در این صورت می‌توانید با انتخاب گزینه‌ای به نام Child-Pays-For-Parent یا CPFP میزان کارمزد فرستنده را افزایش دهید و مابه‌التفاوت کارمزد را خودتان پرداخت کنید.

انکار موجه! (Plausible deniability)

انکار

این ویژگی برای امنیت بیشتر کیف پول کاربر طراحی شده است. در کیف پول Blue Wallet می‌توانید رمز عبور دیگری به جز رمز عبور اصلی برای کیف پولتان تعریف کنید که با وارد کردن آن وارد یک کیف پول جعلی می‌شوید.

این ویژگی مناسب مواقعی است که شخص دیگری مجبورتان می‌کند کیف پولتان را برایش باز کنید یا برای زمانی که نمی‌خواهید موجودی کیف پول واقعیتان را به کسی نشان دهید.

اعلان‌ها

اعلان

کیف پول BlueWallet مجهز به ویژگی Ground Control است.

این ویژگی یک سرویس «اعلان لحظه‌ای» یا پوش نوتیفیکیشن برای کیف پول‌های بیت‌کوین است که به کاربر امکان می‌دهد اعلان‌های لحظه‌ای را روی موبایل و دسکتاپ خود دریافت کند یا از سرویس اعلان لحظه‌ای خود استفاده کند.

بازیابی کیف پول بلو ولت

ریکاوری

با استفاده از این ویژگی می‌توانید تمام کیف پول‌های قبلی خود را در بلو ولت اضافه کنید.

بلو ولت با دقت بالا سعی می‌کند تمام فرمت‌های پشتیبانی شده را شناسایی کرده و کیف پول‌های دیگر شما را بارگذاری کند.

تراکنش‌های دسته‌ای

تراکنش دسته ای

با قابلیت تراکنش‌های دسته‌ای (Batch Transactions) می‌توانید چند تراکنش را به صورت یک جا به چند گیرنده مختلف ارسال کنید.

اگر بیشتر از یک تراکنش دارید و می‌خواهید کارمزد کمتری پرداخت کنید، می‌توانید با انتخاب گزینه «Add Recipients» مقدار بیت‌کوین دلخواه برای ارسال به هر گیرنده را وارد کرده تراکنش را به صورت دسته‌ای ارسال است.

در این صورت تمام تراکنش‌های شما با یک کارمزد تراکنش دسته‌بندی می‌شوند و هزینه شما کاهش پیدا می‌کند.

کیف پول BlueWallet چگونه کار می‌کند؟

برای استفاده از کیف پول موبایل Blue Wallet به موارد زیر نیاز است:

  • گوشی آیفون یا اندروید.
  • کیف پول بلو ولت راه‌حل Hodl Hodl را برای انجام تراکنش‌های همتا به همتا و همچنین لینکی برای اتصال به درگاه MoonPay برای کاربرانی که به این صرافی دسترسی ندارند در محیط کیف پول تعبیه کرده است (در زمان نگارش این مقاله ایران در فهرست کشورهای پشتیبانی شده صرافی Moonpay قرار دارد).
  • یک تکه کاغذ یا هر ابزار غیر دیجیتالی دیگر برای یادداشت کردن رمز عبور و عبارت‌های بازیابی.

پس از دانلود برنامه Blue Wallet بر روی تلفن همراهتان:

1. Blue Wallet شما را مستقیماً به صفحه اصلی برنامه هدایت می‌کند. در این صفحه می‌توانید با انتخاب گزینه «Add now» یک کیف پول از قبل موجود را به برنامه اضافه کنید.

اضافه کردن
اضافه کردن کیف پول‌های موجود به برنامه بلو ولت

2. می‌توانید ابتدا کیف پولتان را نامگذاری کنید و سپس یک کیف پول بیت‌کوین یا لایتنینگ بسازید.

شبکه لایتنینگ بیت‌کوین لایه‌ای است که بر روی شبکه بیت‌کوین ساخته شده تا تراکنش مقادیر کم بیت‌کوین را تقریباً به صورت آنی انجام دهد.

فروشندگان می‌توانند از طریق این لایه، محصولات و خدمات خود را مستقیماً به مشتریان خود بفروشند.

همچنین در صورت داشتن عبارت بازیابی (seed phrase) یک کیف پول، می‌توانید آن را به برنامه اضافه کنید.

ایمپورت
ایمپورت کردن کیف پول

3. اگر تصمیم به ایجاد یک کیف پول بیت‌کوین جدید دارید، عبارت‌های بازیابی مربوط به کیف پول جدید Blue Wallet بیت‌کوین برایتان نمایش داده می‌شود.

بسیار مهم است که عبارت‌های بازیابی را روی یک ماده غیر دیجیتال مانند کاغذ یا با حکاکی روی فلز یادداشت کنید.

هرگز تصویر عبارت‌های بازیابی را روی تلفن یا کامپیوترتان ذخیره نکنید.

یادداشت کردن عبارت‌های بازیابی کاملاً ضروری است، چرا که بدون داشتن آن‌ها اگر اتفاقی برای کیف پولتان بیفتد نخواهید توانست به بیت‌کوینتان دسترسی پیدا کنید.

در زیر تصویری از عبارت‌های بازیابی یک کیف پول آزمایشی را می‌بینید:

عبارت بازیابی
نمونه عبارت‌های بازیابی کیف پول بیت‌کوین

4. پس از راه‌اندازی کیف پول بیت‌کوین، می‌توانید یک کیف پول شبکه لایتنینگ هم ایجاد کنید.

مراحل این کار مشابه مراحل ایجاد کیف پول بیت‌کوین است. پس از انتخاب گزینه «Lightning»، گزینه «Create» را انتخاب کنید.

ایجاد لایتنینگ
ایجاد کیف پول لایتنینگ

5. Blue Wallet یک کد QR و یک آدرس URL برای بکاپ گرفتن از کانال‌های شبکه لایتنینگ در اختیار شما قرار می‌دهد.

کد کیو آر
کد QR و آدرس URL برای بکاپ گرفتن از کانال‌های لایتنینگ

اگر به هر دلیلی برنامه بلو ولت از موبایل فعلیتان حذف شود، می‌توانید برنامه Blue Wallet را دوباره دانلود کنید و بدون نیاز به ریکاوری از فایل بکاپ، به کیف پول‌های اصلیتان دسترسی پیدا کنید.

با رفتن به بخش تنظیمات و قسمت امنیت می‌توانید این گزینه را فعال یا غیر فعال کنید.

اما اگر گوشی موبایلتان گم شد یا برای همیشه آسیب دید، باید کیف پول بیت‌کوین و لایتنینگ خود را با نسخه پشتیبان بازیابی کنید.

برای پیدا کردن بکاپ‌های هر کیف پول، کیف پول را انتخاب کنید، روی سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید و با انتخاب گزینه Export / Backup عبارت‌های بازیابی یا URL لایتنینگ را مشاهده کنید.

ارسال و دریافت در کیف پول Blue Wallet

Blue Wallet از دو کیف پول مختلف، یک کیف پول بیت‌کوین و یک کیف پول شبکه لایتنینگ، تشکیل شده است.

در این بخش به نحوه ارسال و دریافت بیت‌کوین در کیف پول بیت‌کوین می‌پردازیم که آن را با رنگ آبی مشاهده می‌کنید.

کیف پول بیت‌کوین
کیف پول بیت‌کوین

برای دریافت پرداخت‌های بیت‌کوین، روی گزینه «Receive» در پایین سمت چپ کلیک کنید.

دریافت بیت‌کوین

بعد از اینکه روی Receive کلیک کردید، پنجره‌ای با کد QR و آدرس بیت‌کوین باز می‌شود.

آدرس دریافت
آدرس کیف پول بیت‌کوین برای دریافت

به این آدرس بیت‌کوین می‌توانیم از یک کیف پول بیت‌کوین دیگر بیت‌کوین بفرستیم.

اگر روی «Share» کلیک کنید، می‌توانید آدرس را کپی یا فوروارد کنید.

پس از ارسال تعداد ساتوشی مورد نظر باید منتظر بمانید تا تراکنش تأیید شود و به Blue Wallet شما اضافه شود.

ارسال بیت‌کوین

اگر در کیف پولتان بیت‌کوین دارید، می‌توانید از طریق Send Bitcoin پرداخت‌های خودتان را انجام دهید یا به آدرس‌های دیگر بیت‌کوین ارسال کنید.

ارسال بیت‌کوین
ارسال بیت‌کوین

برای این کار باید مبلغ را به صورت دستی یا به شکل ارز فیات یا به صورت بیت‌کوین وارد کنید.

در تنظیمات پیش‌فرض دلار آمریکا انتخاب شده است. اما می‌توان به جای دلار سایر ارزهای پشتیبانی شده در کیف پول را انتخاب کرد.

آدرس بیت‌کوین گیرنده پرداخت را می‌توان در فیلد مربوطه تایپ کرد یا کد QR مربوط به آن را می‌توان اسکن کرد.

برای پرداخت‌هایتان می‌توانید یادداشت‌های شخصی هم اضافه کنید.

سپس کارمزد انجام تراکنش نمایش داده شده و با زدن گزینه Next پرداخت شما ارسال می‌شود.

مزایا و معایب Blue Wallet در یک نگاه

مزایا

  • امنیت بالا با داشتن رمز عبور و رمز بیومتریک
  • ادغام شبکه لایتنینگ
  • طراحی مدرن و رابط کاربری آسان
  • قابلیت‌های پیشرفته مربوط به تراکنش‌ها و کارمزدها
  • منبع باز بودن
  • سازگار با کیف پول‌های سخت افزاری
  • نصب و راه‌‌اندازی سریع
  • مناسب برای افراد مبتدی و پیشرفته

معایب Blue Wallet

  • نداشتن احراز هویت دو عاملی
  • امنیت کمتر در مقایسه با کیف پول‌های سخت افزاری
  • نداشتن نسخه ویندوز و لینوکس

کیف پول Blue Wallet برای کاربران ایرانی

خرید بیت‌کوین و ذخیره آن در کیف پول Blue Wallet نیازمند طی کردن مراحل احراز هویت، ثبت و تأیید آدرس ایمیل، وارد کردن اطلاعات هویتی شامل نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد و نشانی کامل محل سکونت است.

کیف پول بلو ولت از کاربران ایرانی پشتیبانی نمی‌کند و امکان احراز هویت برای ساکنان ایران وجود ندارد.

ورود به بخش احراز هویت بلو ولت با آی پی ایران امکان‌پذیر نیست (نیاز به ابزار تغییر IP دارد) و حتی در صورت ورود نمی‌توان با اطلاعات واقعی احراز هویت کرد.

سؤالات متداول

کیف پول Blue Wallet چیست؟

Blue Wallet (بلو ولت) یک کیف پول غیر حضانتی بیت‌کوین و شبکه لایتنینگ بوده که برای سیستم عامل‌های iOS، اندروید و دسکتاپ (Mac) طراحی شده است.

در کیف پول بلو ولت چه ارزهای دیجیتالی را می‌توان ذخیره کرد؟

در این کیف پول تنها از بیت‌کوین پشتیبانی می‌شود.

آیا کاربران ایرانی می‌توانند از Blue Wallet استفاده کنند؟

بله، برای استفاده از امکانات این کیف پول باید اطلاعات شخصی کاربران تأیید شود و به همین دلیل این کیف پول از کاربران ایرانی پشتیبانی نمی‌کند.

سخن پایانی

کیف پول Blue Wallet (بلو ولت) جامع‌ترین کیف پول بیت‌کوین و شبکه لایتنینگ است که در کنار امکانات منحصر به فرد امنیت قابل قبولی دارد.

در بلو ولت می‌توان هم کیف پول بیت‌کوین و هم کیف پول لایتنینگ را مدیریت کرد.

علاوه بر این، در کیف پول BlueWallet می‌توان چندین کیف پول مستقل ایجاد کرد یا کیف پول‌های از قبل موجود را به محیط برنامه بلو ولت اضافه کرد.

BlueWallet دارای ویژگی‌های کاربردی جالبی دارد. در واقع، شاید بتوان گفت این کیف پول دارای کامل‌ترین مجموعه ویژگی‌های یک کیف پول بیت‌کوین است.

بلو والت از آخرین تحول‌ها در پروتکل بیت‌کوین مانند سگویت بومی (Native SegWit)، RBF و CPFP، کیف پول‌های لایتنینگ و پشتیبانی از کیف پول‌های سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند.

همچنین برخی از ویژگی‌های امنیتی و حریم خصوصی کیف پول Blue Wallet نظرات طیف وسیعی از کاربران را به خود جلب کرده است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx