IExec با ارز RLC؛ بازاری برای توسعه دهندگان وب 3

ارز rlc

ارز rlc چیست و پلتفرم iExec چه کاربردی دارد؟ iExec یک بلاک‌چین و پلتفرم ابری غیرمتمرکز است که کاربران می‌توانند از آن قدرت محاسباتی اجاره کنند، اپلیکیشن‌های خود را اجرا نمایند و دیتاست‌ها را مدیریت کنند.

هدف این پلتفرم ایجاد یک بازار ارتباطی برای افرادی است که نیاز به خرید منابع محاسباتی دارند. با این حال سیستم iExec محصولات و ویژگی‌های مختلفی دارد:

افراد می‌توانند اوراکل‌های اختصاصی (اوراکل‌ها داده‌های خارجی را به بلاک‌چین ارسال می‌کنند تا برای تکمیل تراکنش استفاده شود) و اپلیکیشن‌های وب 3 برای خودشان بسازند، قدرت محاسباتی را بفروشند، با داده‌های خریداری شده مدل‌سازی کنند و یا دارایی‌های مختلف را مبادله نمایند.

عناوین مطلب:

IExec همه این‌ها را از طریق قرارداد هوشمند خارج از زنجیره اتریوم مدیریت می‌کند و کاربران آن می‌توانند با RLC که ارز دیجیتال بومی iExec است تراکنش داشته باشند.

نکات کلیدی

  • iExec یک پلتفرم ابری غیرمتمرکز با محصولات و ویژگی‌های متنوع است. کاربران می‌توانند قدرت محاسباتی را از آن اجاره کرده، اپلیکیشن‌های خود را اجرا نمایند و دیتاست‌ها را مدیریت کنند.
  • پلتفرم iExec علاوه بر اجاره قدرت محاسباتی خدمات دیگری همچون بازار وب 3 و ساخت اوراکل را نیز ارائه می‌کند که در جایگاه خود عالی هستند.
  • ارز دیجیتال rlc ارز بومی پلتفرم iExec است که کاربران برای استفاده از خدمات پلتفرم iExec باید از آن  استفاده کنند.

تاریخچه iExec

iExec در سال 2012 توسط دکتر گیلز فداک، دکتر اولگ لیدیجنسکی و دکتر هایوو هی بنیان‌گذاری شد. این اشخاص در ابتدا روی پیاده‌سازی یک ابر توزیع‌شده از طریق فناوری دسکتاپ گرید (Desktop Grid) کار می‌کردند.

وقتی درباره اتریوم آموزش دیدند متوجه شدند که تکنولوژی بلاک‌چین می‌تواند راهکاری برای اهداف آن‌ها باشد.

آن‌ها iExec را به صورت رسمی در سال 2016 راه‌اندازی کردند و هدف اصلی‌شان فراهم کردن دارایی‌های محاسباتی توزیع‌شده از طریق یک سیستم بلاک‌چین بود.

این پروژه در ابتدا ابعاد کمی داشت و یک پروژه کوچک بود اما در سال 2018 بازار غیرمتمرکز وب 3 خود را راه‌اندازی کرد که در نوع خود بی‌نظیر بوده و موجب جلب توجه کاربران زیادی شد.

به‌این‌ترتیب تیم iExec توسعه یافت و تیمی متشکل از 50 مهندس، توسعه‌دهنده، طراح و غیره در این پروژه فعالیت می‌کنند و این پلتفرم همچنان در حال پیاده‌سازی قابلیت‌های جدید برای کاربران است.

iExec به دنبال چیست؟

برای اینکه بدانیم ماهیت اصلی ارز rlc چیست لازم است ابتدا با هدف اصلی توسعه پلتفرم iExec آشنا شویم.

هدف iExec این است که با ارائه خدمات مفید به اشخاصی که روی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) کار می‌کنند، فضای توسعه وب 3 را دموکراتیک کند تا همه فرصت کمک به توسعه آن را داشته باشند.

هدف آن‌ها ایجاد یک راهکار خوب برای دسترسی به دارایی‌های محاسباتی، دیتاست‌ها و سایر خدمات است.

به‌این‌ترتیب توسعه‌دهندگان به جای خرید سخت‌افزارهای گران، می‌توانند با استفاده از ارز rlc خدمات محاسباتی مبتنی بر ابر را از سایر کاربرانی که قدرت پردازشی اضافی دارند اجاره کنند.

ارز rlc

پروژه iExec روی استفاده از ابعاد ناشناخته‌تر بلاک‌چین‌ها تمرکز دارد و اولین شرکتی است که یک بازار ابری مبتنی بر بلاک‌چین ارائه کرده است که با الگوی جدیدی که فراهم کرده کار توسعه‌دهندگان وب 3 را تسهیل نموده است.

شاید شرکت‌های ابری زیادی باشند که امکان اجاره قدرت محاسباتی را به افراد می‌دهند اما iExec این فرآیند را به ساده‌ترین شکل و به صورت  غیرمتمرکز ارائه می‌کند.

پلتفرم بازار آن‌ها واسط کاربری بسیار ساده‌ای دارد اما درعین‌حال سطح امنیت آن بالاست و تراکنش‌ها با سطح امنیتی قابل قبولی انجام می‌شوند.  

iExec چطور کار می‌کند؟

عملکرد بازار ابری iExec مبتنی بر چندین قابلیت متفاوت است که از ارز rlc بعنوان توکن بومی خود استفاده می‌کند.

این سیستم از نرم‌افزار متن‌باز XtremWeb-HEP استفاده می‌کند که به DApp ها امکان استفاده از منابع محاسباتی درون سیستم iExec را می‌دهد. این نرم‌افزار برای اجاره قدرت پردازش اهمیت زیادی دارد.

افرادی که قدرت محاسباتی اضافی دارند و می‌خواهند آن را بفروشند به استخرهای کارگری این پلتفرم وارد شده و قیمتی که در نظر گرفته‌اند را وارد می‌کنند.

سپس توسعه‌دهندگان DApp می‌توانند در بازار جستجو کنند و براساس توان مالی خود، قدرت محاسباتی را با استفاده از ارز rlc بخرند.

سیستم فوق توسط قراردادهای هوشمندی که براساس مدل اثبات مشارکت (PoCo) کار می‌کنند کنترل و مدیریت می‌شود.

همه مبالغی که کاربران در مقابل استفاده از قدرت محاسباتی پرداخت می‌کنند تا زمانی که استخرهای کارگر، درخواست کاربر را پاسخ نداده‌اند قفل می‌شود.

تامین‌کنندگان قدرت محاسباتی تنها در صورتی پول خود را دریافت می‌کنند که به اجماع برسند و ثابت کنند که درخواست کاربر از آن‌ها کاملا انجام شده است.

ارز rlc
الگوریتم اجماع PoCo روی زنجیره جانبی iExec اجرا می‌شوند و زنجیره اصلی اتریوم فقط وقتی به‌روزرسانی می‌شود که همه محاسبات‌های خارج از زنجیره، تکمیل و تمام شده باشند.

ویژگی‌های iExec

شبکه iExec در ابتدا تنها یک ارائه‌کننده توان محاسباتی برای توسعه‌دهندگان بود اما در طی سال‌هایی که از فعالیت آن می‌گذرد قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی به این پلتفرم اضافه شده که کار را برای توسعه‌دهندگان تسهیل می‌کند.

به‌این‌ترتیب کار روی برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) برای توسعه‌دهندگان وب 3 راحت‌تر از قبل است.

در ادامه به برخی از ویژگی‌های این سیستم می‌پردازیم:

بازار وب 3

بازار iExec که مبتنی بر محاسبات ابری و وب 3 است دارای علامت تجاری iExec است.

اکثر افرادی که از این زیرساخت ابری مجازی استفاده می‌کنند علاوه بر دریافت خدمات، می‌توانند کار خریدوفروش قدرت محاسباتی را هم در آن انجام دهند.

بازارهای غیرمتمرکز iExec به تامین‌کنندگان منابع محاسباتی این امکان را می‌دهد که از قدرت محاسباتی اضافی خود کسب درآمد کنند و کاربرانی که قدرت خرید سخت‌افزارهای گران‌قیمت را ندارند نیز می‌توانند این فرصت را برای توسعه اهدافشان به کار ببرند.

بیشتر بخوانید: ارزهای دیجیتال وب 3 را بشناسید! 5 ارز دیجیتال برتر Web 3.0

ساخت اورکل

اوراکل‌های بلاک‌چین از ویژگی‌های جذاب آن هستند که به کاربران در انتقال اطلاعات خارجی به بلاک‌چین کمک می‌کنند.

مثلا می‌توان اوراکل را طوری تنظیم کرد که هرگاه یک ارز دیجیتال به قیمت مشخصی رسید به صورت خودکار از آن بخرد.

در iExec کاربران می‌توانند اوراکل‌هایی که دیگران ایجاد کرده‌اند را بررسی کنند و در پروژه خود از آن‌ها استفاده نمایند. این موارد بسیاری از منابع محاسباتی لازم برای برنامه‌های توزیع‌شده را در خودشان جا می‌دهند.

پورتال iExec 

این پورتال یکی از سرویس‌های کاربر پسندی است ویژگی‌های مختلف این پلتفرم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کاربران می‌توانند در پورتال، اکانت بسازند و در ازای پرداخت ارز rlc از محصولات و ابزارهای آن برای ساخت DApp خود بهره ببرند.

این پورتال ویژگی‌های کمک‌کننده‌ای دارد و درعین‌حال از حریم خصوصی و مالکیت محصولات مراقبت می‌کند.

دیتا استور iExec

این فروشگاه طیف وسیعی از دیتاست‌ها را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

افراد می‌توانند از فروشگاه‌های منابع ابری استفاده کنند و پروژه خود را اصلاح کرده dا ارتقا دهند. دریافت این دیتاست ها با ارز rlc انجام می‌شود.

اهدای جوایز و کمک هزینه به توسعه‌دهندگان

 iExec بعنوان بخشی از ماموریت خود در جهت توسعه وب 3 و زیرساخت‌های ابری مجازی، چندین برنامه اعطای جوایز و کمک هزینه به توسعه‌دهندگان و برنامه نویسان داشته است.

اگر پروژه‌ای دارای ویژگی‌ها و شایستگی‌های لازم باشد به بودجه آن کمک می‌شود. کاربران می‌توانند از طریق تکمیل پروژه‌های مختلف و دریافت انعام در قالب ارز دیجیتال rlc کسب درآمد کنند.

نقشه راه iExec

در این سال‌ها که از معرفی iExec می‌گذرد، این پلتفرم پروژه‌های زیادی را توسعه داده و معرفی کرده است.

از اجاره توان پردازش براساس فناوری ابری گرفته تا بازار ابری iExec و شبکه آن که ابزارهای وسیعی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد، شامل کمک‌های مالی و ویژگی‌های غیرمتمرکز زیادی است.

اخیرا iExec روی ایجاد جامعه هواداران خود تمرکز بیشتری کرده است. رود مپ این پروژه دربرگیرنده پاداش به توسعه‌دهندگان جدید، انواع هکاتونها و سایر رویدادها و ویترین پروژه‌های توسعه‌دهندگان است.

علاوه بر این که این اهداف جنبه اجتماعی دارند، iExec برنامه‌های خود در حوزه ارز دیجیتال و NFT را در اولویت قرار داده است.

پس از اینکه اخیر rlc در برخی صرافی‌های مهم لیست شد، این پلتفرم شروع به راه‌اندازی کمپین‌های آموزش و کسب درآمد کرده است تا ارزش توکن rlc را افزایش دهد.

در این راستا NFT های iExec Worker Pass عرضه شدند و در سال 2023 نیز به‌روزرسانی‌های فنی جدیدی در این پلتفرم اجرا شده است.

توکنومیک rlc

ارز دیجیتال rlc توکن بومی پلتفرم iExec است که مخفف عبارت Runs on Lots of Computers است.

این توکن براساس استاندارد ERC-20 ساخته شده و در کل شبکه غیرمتمرکز iExec به کار گرفته می‌شود.

کاربران می‌توانند با استفاده از آن، خدمات این پلتفرم را خریداری یا اجرا کنند و کسانی که خدمات و توان محاسباتی خود را در این پلتفرم در اختیار سایرین قرار می‌دهند به عنوان پاداش، توکن rlc دریافت خواهند کرد.

ارز rlc در تاریخ 20 آپریل 2017 منتشر شد و تقریبا 87 میلیون عدد از آن در طی عرضه اولیه ICO ارائه گردید که در نهایت توانست 10 بیت‌کوین جمع آوری کند.

همچنین در توکنومیک این ارز، سقف عرضه 86.99 میلیون توکنی در نظر گرفته شده است.

پیش‌بینی قیمت rlc

توکن rlc مدت‌هاست که معرفی شده و در این مدت تغییر قیمت زیادی را تجربه کرده است.

قیمت این ارز دیجیتال در اکثر مواقع زیر 1 دلار بوده است. اما مواقعی هم بوده که به شدت اوج گرفته مثل در ژانویه 2018 قیمت ارز دیجیتال rlc حدود 516 درصد افزایش یافت و به 4 دلار رسید.

ارز rlc
به‌این‌ترتیب این شبکه توانست سرمایه‌گذاران زیادی را جذب کند و تا ماه می 2021 سقف 15.5 دلار را شکست.

تحلیلگران وب‌سایت معتبر PricePrediction درمورد وضعیت آینده ارز rlc اعتقاد دارند که قیمت این توکن در پایان سال 2023 به بیش از 2.5 دلار خواهد رسید و تا پایان 2025 می‌تواند به بیش از 5.2 دلار افزایش یابد.

همچنین ممکن است در سال 2.28 به 17.78 دلار برسد و در نهایت پیش‌بینی می‌شود که در سال 2030 سقف قیمت 37.05 دلار را رد کند.

از دیگر سو کارشناسان وب‌سایت DigitalCoinPrice معتقدند ارز rlc آینده روشنی دارد و با رشد پله‌پله تا آخر سال 2023 به 3.84 دلار و تا آخر 2025 به 6.38 دلار خواهد رسید.

همچنین پیش‌بینی می‌کنند که قیمت آن در سال 2028 به 9.6 و تا آخر سال 2030. به 18.25 دلار برسد.

می‌بینیم که پیش‌بینی‌های وب‌سایت DigitalCoinPrice با PricePrediction متفاوت است اما آنچه اهمیت دارد این است که هر دو روند صعودی را پیش‌بینی کرده‌اند.

بااین‌حال باید در نظر داشت که قیمت ارزهای دیجیتال تحت تاثیر عواملی است که بسیاری از آن‌ها قابل پیش‌بینی نیستند و کاربران باید قبل از سرمایه‌گذاری، تحقیقات زیادی انجام دهند.

قبلا اکثر جهش‌های قیمت ارز دیجیتال rlc زمانی ثبت شده که پروژه آن یک پیشرفت قابل‌توجه را به ثبت رسانده است.

هر بار که این شرکت یک ویژگی هیجان‌انگیز جدید را معرفی می‌کند توکن آن بیش‌ازپیش در مرکز توجه قرار می‌گیرد. بنابراین کسانی که به دنبال سرمایه‌گذاری روی rlc هستند می‌توانند برنامه‌های توسعه آتی این پلتفرم را دنبال کنند.

آیا rlc سرمایه‌گذاری خوبی است؟

iExec یک شرکت کریپتویی است که درحال‌حاضر برترین فروشنده منابع ابری مبتنی بر بلاک‌چین محسوب می‌شود. ارز rlc کاربردهای زیادی دارد و تحت پشتیبانی شبکه‌ای قوی از توسعه‌دهندگان و کاربران ارزهای دیجیتال است.

با اینکه سال‌ها از معرفی آن می‌گذرد و پیک قیمتی بالایی را تجربه نکرده است اما همچنان یک ارز قابل اعتماد تلقی می‌شود.

طبق پیش‌بینی‌هایی که در قسمت قبل در مورد آینده ارز rlc اشاره کردیم، این ارز دیجیتال می‌تواند سرمایه‌گذاری سودآوری باشد. بااین‌حال همان‌طور که پیش‌تر گفتیم قبل از هرگونه اقدامی، باید تحقیقات کاملی انجام دهید.

سوالات متداول

پلتفرم iExec چیست؟

iExec به صورت رسمی از سال 2018 معرفی شد و یک پلتفرم ابری غیرمتمرکز بر مبنای فناوری بلاک‌چین است که به کاربران خود خدماتی مثل اجاره قدرت محاسباتی، اجرای اپلیکیشن‌های وب 3 و مدیریت دیتاست‌های مختلف را می‌دهد.

ارز rlc چیست؟

ارز rlc توکن بومی پلتفرم iExec است که برای استفاده از خدمات این پلتفرم استفاده می‌شود. همچنین کسانی که در پلتفرم مشارکت کرده و بعنوان مثال، منابع محاسباتی خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند پاداش خود را با ارز دیجیتال rlc دریافت می‌کنند.

آینده ارز rlc چگونه است؟

تجربه نشان داده هرگاه این پروژه یک ویژگی جدید معرفی می‌کند قیمت توکن RLC افزایش می‌یابد. کارشناسان معتقدند با توجه به نوسانات قیمت و سیر کلی افزایشی قیمت ارز دیجیتال rlc می‌توان از آن بعنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت مناسب یاد کرد (قبل از خرید حتما تحقیقات کاملی انجام دهید).

جمع‌بندی

طرحی که iExec برای وب 3 ایجاد کرد در نوع خود اولین بود و پیش از آن وجود نداشت. توانایی این پلتفرم در ارائه منابع محاسباتی و خدماتی مثل اوراکل‌ها و دیتا استورها باعث جلب اعتماد عموم مردم به این پلتفرم شده است.

ارز rlc نیز توکن بومی این پلتفرم و یک بخش مهم از آن است که برای دریافت خدمات ضروری است. به‌این‌ترتیب پلتفرم iExec یکی از جذاب‌ترین پلتفرم‌ها برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های وب 3 و علاقمندان به تکنولوژی است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx