همه چیز درباره شبکه سینگولاریتی نت و ارز AGIX

ارز agix

ارز agix توکن کاربردی شبکه SingularityNET است که برای انجام تراکنش و نیز به‌عنوان یک ابزار حاکمیتی برای شرکت در رأی‌گیری‌ها استفاده می‌شود.

سینگولاریتی نت پلتفرمی است که خرید کتابخانه و ابزارهای هوش مصنوعی را برای توسعه‌دهندگان تسهیل می‌کند. همچنین به آنها فرصت تست و بررسی برنامه‌هایشان و نیز انطباق آن با نیاز کاربران را می‌دهد.

کاربرد ارز دیجیتال AGIX با توسعه بیشتر شبکه سینگولاریتی نت افزایش می‌یابد و درحال‌حاضر نیز کاربردهای مهمی همچون رای‌دهی و سپرده‌گذاری دارد.

عناوین مطلب:

سینگولاریتی نت تمرکز زیادی بر ساخت ربات‌ها و محصولات هوش مصنوعی برای تسهیل زندگی بشر دارد.

به‌این‌ترتیب بهتر است قبل از اینکه ببینیم ارز agix چیست ابتدا به بستر آن یعنی شبکه SingularityNET نگاهی بیندازیم تا عملکرد و ویژگی‌های این توکن را بهتر درک کنیم.

نکات کلیدی

  • ارز agix توکن بومی شبکه سینگولاریتی نت است که تمرکز آن بر تسهیل توسعه برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای توسعه‌دهندگان آن‌هاست.
  • توکن سینگولاریتی کاربردهایی همچون انجام تراکنش و خرید برنامه‌ها از شبکه سینگولاریتی، رای‌دهی و حاکمیت و نیز سپرده‌گذاری دارد.
  • شبکه سینگولاریتی نت به دنبال پیوند بیشتر فناوری هوش مصنوعی با دنیای غیرمتمرکز بلاک‌چین‌هاست و به نظر می‌رسد با گسترش و توسعه فناوری بلاک‌چین، این شبکه نیز به پیش می‌رود.

سینگولاریتی نت (SingularityNET) چیست؟

شبکه SingularityNET برای تحول و پیشرفت فناوری هوش مصنوعی و نیز توسعه خدمات مبتنی بر AI ایجاد شده است.

این شبکه در نظر دارد با وارد کردن فناوری بلاک‌چین و ایجاد بازارهای هوش مصنوعی غیرمتمرکز، در بلندمدت به فناوری متن‌باز هوش مصنوعی عمومی (AGI) برسد.

به‌این‌ترتیب می‌توان گفت مفهوم AIaaS به معنی «هوش مصنوعی به‌عنوان سرویس» را ایجاد کرده است تا هوش مصنوعی بتواند هر مسئله‌ای را حل کند.

درحال‌حاضر هوش مصنوعی چنین قابلیتی ندارد و در حل مسائل با محدودیت مواجه است.

این پروژه (singularitynet.io) در سال 2017 توسط دکتر بن گورتزل و دکتر دیوید هنسون ایجاد شد. دکتر دیوید هنسون مدیرعامل هنسون رباتیک است.

همان شرکتی که چند سال پیش ربات انسان نمای سوفیا را ساخت و این ربات به‌خاطر نظراتی که درباره نابود کردن انسان‌ها به دست ربات‌ها داشت معروف شد.

حالا هدف این دانشمند بزرگ در پروژه سینگولاریتی وب، ایجاد بستری تجاری برای برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) مبتنی بر هوش مصنوعی است و در نظر دارد که این هدف را از طریق افزایش قابلیت همکاری بین شبکه‌های مختلف انجام دهد.

بیشتر بخوانید: بلاک‌چین و هوش مصنوعی چه رابطه‌ای با هم دارند؟

ارز agix
این شبکه درحال‌حاضر بر بلاک‌چین اتریوم مستقر است و به وسیله قراردادهای هوشمند پیاده‌سازی شده.

به‌این‌ترتیب پروژه سینگولاریتی نت یک زیرساخت متن‌باز بر مبنای بلاک‌چین و هوش مصنوعی دارد که توسعه‌دهندگان می‌توانند، به منظور اجرای برنامه‌های توزیع‌شده خود، قراردادهای هوشمند را روی این شبکه توسعه داده و اجرا کنند.

سینگولاریتی قابلیت اطمینان و سرعت بالای اتریوم را به همراه دارد اما مقیاس‌پذیری آن بیشتر است.

کسانی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را درباره هوش مصنوعی عمومی (AGI) که خاصیت بهبود خودش را دارد بیان کنند.

بهبود و رشد اکوسیستم سینگولاریتی نت زیر نظر بنیاد SingularityNET انجام می‌شود.

این بنیاد برای اینکه به ارز agix خود جنبه کاربردی بیشتری بدهد، اکوسیستمی از موارد کاربردی مختلف مثل دیفای، رباتیک، بازی و تکنولوژی ایجاد کرده است که کاربران می‌توانند این توکن را در آن‌ها سپرده‌گذاری کنند تا سرمایه‌ها برای پیشبرد اهداف اکوسیستم سینگولاریتی و طرح‌های agi استفاده شود.

درحال‌حاضر بنیاد SingularityNET با محوریت ارز agix، مثل یک سازمان مستقل غیرمتمرکز یا DAO عمل می‌کند که تیم پروژه، سرپرستی آن را به عهده دارند.

با گذر زمان و بالغ شدن شبکه، این DAO نیز به سمت استقلال کامل پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره ارتباط متاورس و هوش مصنوعی بدانید!

نحوه کار سینگولاریتی نت و کاربرد توکن AGIX در آن

سینگولاریتی وب می‌خواهد با کنار هم قرار دادن فناوری بلاک‌چین و هوش مصنوعی، سیستمی کاربردی و مقیاس‌پذیر بسازد که وابستگی کمتری به اتریوم داشته باشد و در بلندمدت وابستگی خود را به آن کاهش دهد.

به این منظور، سینگولاریتی ابزارهایی مثل Daemon و SDK را فراهم کرده تا سرعت یکپارچگی خود با خدمات هوش مصنوعی را افزایش دهد و در بلندمدت مقیاس‌پذیری آن را بهبود ببخشد.

در ادامه به معرفی این ابزارها می‌پردازیم:

Daemon

دیامون یک سرویس جانبی (پروکسی) است که با قراردادهای هوشمند، پرداخت‌های اتریوم و نیز بسیاری از وظایف بلاک‌چین تعامل دارد تا به توسعه‌دهندگان این امکان را دهد که بر آن دسته از وظایفی تمرکز کنند که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند.

در واقع دیامون رابط بین توسعه‌دهندگان و پلتفرم سینگولاریتی نت است.

به‌طورکلی، دیامون دو مسئولیت پرداخت و ترجمه اپلیکیشن‌ها را به عهده دارد و برای تائید پرداخت‌ها با Multi-Party Escrow ارتباط می‌گیرد تا امضای کاربر را تائید کند و مطمئن شود که بودجه کافی برای انجام تراکنش را دارد.

وقتی درخواست پرداخت انجام شد، دیمون آنها را به یک فرمت قابل خواندن برای AI تبدیل می‌کند.

رجیستری و Multi-Party Escrow

دو قرارداد هوشمند رجیستری و Multi-Party Escrow برای عملکرد شبکه سینگولاریتی حیاتی هستند.

رجیستری یک پایگاه داده غیرمتمرکز است که با استاندارد ERC165 سازگاری دارد.

توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی از رجیستری برای تبلیغات و نمایش جزییات برنامه‌های خود استفاده می‌کنند و کاربران نیز از آن برای پیدا کردن خدماتی که نیاز دارند به کار می‌برند.

وقتی کاربر یک برنامه را از بازار DApp درخواست می‌کند جزییات آن از رجیستری خوانده شده و به او نمایش داده می‌شود.

رجیستری امکان برچسب زدن به خدمات و تعیین نوع آنها را فراهم می‌کند تا امکان جستجو و فیلتر کردن برای کاربران فراهم شود.

Multi-Party Escrow نیز یک سیستم پرداخت بر مبنای قراردادهای هوشمند است که پرداخت‌ها را هم برای کاربران و هم توسعه‌دهندگان نگه می‌دارد.

همچنین از طریق کانال‌های یک طرفی اتمی خود، تراکنش‌ها را سریع‌تر و ارزان‌تر می‌کند.

درحال‌حاضر سینگولارتیی در تلاش است تا از اتریوم به کاردانو منتقل شود و شبکه‌های لایه 2 بسازد. با این کار هزینه ابزارهایی که در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد و نیز هزینه گس آنها در اتریوم کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی (AI) چه تاثیری بر دیفای (DeFi) دارد؟

محصولات SingularityNET

سینگولاریتی نت به عنوان یک پلتفرم هوش مصنوعی مبتنی بر بلاک‌چین خدمات هوش مصنوعی زیر را به کاربران خود ارائه می‌کند:

بازار AI

این بازار، بازار برنامه‌های غیرمتمرکز یا DApp های مبتنی بر هوش مصنوعی است و در واقع مثل دروازه‌ای عمل می‌کند که کاربر می‌تواند از طریق آن خدمات سینگولاریتی وب را جستجو کند.

استفاده از این بازار ساده است. کافیست کاربران یک کیف پول متامسک یا یک کیف پول معمولی مثل پی‌پال داشته باشند و با پرداخت ارز agix از خدمات آن استفاده کنند.

ارز agix
کاربران می‌توانند دموی خدماتی که در بازار لیست شده را ببینند و به آنها امتیاز دهند.

AI Publisher

AI Publisher یک پورتال برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های هوش مصنوعی و مدیریت آن‌هاست. کافیست کاربران فرم را پر کنند و درباره خدماتی که می‌خواهند ارائه دهند توضیح دهند.

افرادی که برنامه‌های خود را منتشر می‌کنند می‌توانند با استفاده از ارز agix به برنامه‌های پیشرفته AI، ابزارهای تست برنامه و ابزارهای تحلیلی برای اطلاع از میزان استفاده از آنها دسترسی داشته باشند.

سپرده‌گذاری توکن AGIX

SingularityNET یک پورتال سپرده‌گذاری دارد که کاربران می‌توانند ارز سینگولاریتی نت خود را در آن سپرده‌گذاری کرده و پاداش دریافت کنند. این افراد می‌توانند در تامین امنیت بازار AI مشارکت کنند.

زمانی که کاربر درخواست سپرده‌گذاری می‌دهد حدود 7 روز طول می‌کشد تا درخواستش بررسی شود.

توکن‌ها بعد از حدود یک ماه همراه پاداش‌هایی که به دست آمده‌اند قابل برداشت است و علاقه‌مندان می‌توانند برای یک دوره دیگر هم ارز agix خود را سپرده‌گذاری کنند.

این پورتال هم‌اکنون روی اتریوم فعال است اما در آینده به کاردانو منتقل می‌شود.

توکن AGIX چیست؟

 همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم ارز agix ابزار بومی پلتفرم سینگولاریتی نت است.

این توکن حاصل هاردفورک توکن AGI است که به‌این‌ترتیب قابلیت سازگاری با کاردانو را هم پیدا کرده است. اما کاربرد ارز سینگولاریتی چیست؟

قابلیت‌های ارز agix به‌صورت زیر هستند:

  • انجام تراکنش بین عامل‌های هوش مصنوعی و نیز تراکنش با پروتکل‌های خارجی با ارز سینگولاریتی نت انجام می‌شود
  • توکن AGIX انجام پرداخت به ازای استفاده از خدمات هوش مصنوعی در بازار AI را تسهیل می‌کند
  • سپرده‌گذارانی که در تامین امنیت پلتفرم نقش دارند پاداش خود را در قالب AGIX دریافت می‌کنند.
  • دارندگان این توکن حق حاکمیتی داشته و می‌توانند از طریق رای‌دهی در تصمیم‌گیری‌ها شرکت کنند.
ارز agix
سقف عرضه ارز agix دو میلیارد است.

چطور ارز سینگولاریتی بخریم؟

در سطح بین‌المللی، صرافی‌های معتبر زیادی همچون بای‌بیت و بایننس این کریپتو را ارائه می‌کنند.

گرچه استفاده از خدمات این صرافی‌ها برای ایرانیان با چالش‌هایی همراه است و به دلیل تحریم‌ها، بسیاری از این صرافی‌ها به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهند.

اما علاوه بر صرافی‌های خارجی، بسیاری از صرافی‌های ایرانی نیز این توکن را در لیست خود دارند.

کاربران به‌راحتی با عضویت در وب‌سایت آنها، می‌توانند مقدار پولی که برای سرمایه‌گذاری روی ارز agix در نظر گرفته‌اند را به حساب کاربری‌شان در صرافی انتقال دهند و سپس خرید خود را نهایی کنند.

بیشتر بخوانید: 5 پروژه برتر ارز دیجیتال در حوزه هوش مصنوعی

آیا ارز سینگولاریتی سرمایه‌گذاری خوبی است؟

همان‌طور که می‌بینیم در سال‌های اخیر فناوری هوش مصنوعی پیشرفت زیادی کرده و شاید مشهورترین مصداق آن ChatGPT است که سروصدای زیادی به پا کرده است.

ترکیب این فناوری با بلاک‌چین می‌تواند یک تغییر استراتژیک باشد که شبکه سینگولاریتی این کار را انجام داده است و هوش مصنوعی را به سمت تمرکززدایی پیش می‌برد.

ارز agix
SingularityNET می‌تواند با توکن بومی خود باعث تسهیل ارتباط بین بلاک‌چین‌ها شود.

سینگولاریتی نت به سمت حاکمیت غیرمتمرکز پیش می‌رود و قصد دارد به دارندگان ارز agix قدرت بیشتری در تصمیم‌گیری‌ها بدهد.

بعلاوه این بنیاد برنامه‌هایی برای ایجاد SophiaDAO دارد تا ربات سوفیا و انسان‌ها را گرد هم آورد تا اکوسیستم خودگردانی ایجاد کنند.

این پروژه بر ارتقای OpenCog Hyperon تمرکز دارد که یک AGI مقیاس‌پذیر و متن‌باز است که ابعاد مختلفی مثل هوش مصنوعی عصبی نمادین و سیستم یادگیری تکاملی را در خود جا می‌دهد.

پس‌ازاین ارتقا ارز سینگولاریتی نیز قابلیت‌های جدیدی پیدا خواهد کرد.

در سال‌های گذشت، سینگولاریتی نت با برندهای معروفی مثل هنسون رباتیک، سیسکو، کاردانو و Ocean همکاری کرده تا شبکه قوی‌تری بسازد.

واضح است که پروژه سینگولاریتی وب سخت تلاش می‌کند تا در آینده هوش مصنوعی را به بلاک‌چین نزدیک کند و توکن آن جایگاه مناسبی در صنعت کریپتو داشته باشد.

می‌بینیم که سینگولاریتی نت این پتانسیل را دارد که در بلندمدت و با رشد هوش مصنوعی، ارزش بیشتری به دست آورد.

به‌این‌ترتیب می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی باشد. اما ازآنجایی‌که پیش‌بینی پروژه‌های مبتنی بر بازار کریپتو و وضعیت قیمت ارزهای دیجیتال بسیار دشوار است، بهتر است قبل از هر سرمایه‌گذاری تحقیقات زیادی انجام دهید.

سوالات متداول

شبکه SingularityNET چیست؟

سینگولاریتی نت یک پروژه تحت بلاک‌چین است که هدف اصلی آن پیوند دادن هوش مصنوعی با فناوری بلاک‌چین برای تسهیل و تسریع ساخت برنامه‌های توزیع‌شده (DApp) هوش مصنوعی است و تا حدودی به هدف خود نزدیک شده است.

ارز AGIX چیست ؟

توکن بومی پلتفرم سینگولاریتی نت، AGIX نام دارد که در درجه اول برای خرید آیتم‌های درون بازار این پلتفرم توسط توسعه‌دهندگان برنامه‌های هوش مصنوعی به کار می‌رود. اما کاربردهای دیگری مثل سپرده‌گذاری و حق حاکمیتی نیز برای آن وجود دارد.

آیا توکن AGIX سرمایه گذاری خوبی است؟

پروژه سینگولاریتی وب با هوش مصنوعی گره خورده است و با توجه به گسترش این فناوری در سال‌های اخیر، انتظار داریم وضعیت مطلوبی پیش روی توکن AGIX باشد. علاوه بر آن این پلتفرم در حال انتقال به کاردانو و استفاده از لایه 2 شبکه است که موجب ارتقا، کاهش هزینه و بهبود سرعت آن می‌شود و می‌تواند توسعه‌دهندگان بیشتری را به خود جذب کند.

جمع‌بندی

سینگولاریتی نت پلتفرمی است که برای پیوند هوش مصنوعی با دنیای بلاک‌چین‌ها ایجاد شده و می‌خواهد بستری برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های هوش مصنوعی ایجاد کند تا به‌راحتی بتوانند این برنامه‌ها را ایجاد و در بازار این پلتفرم منتشر کنند.

خرید خدمات این شبکه با ارز AGIX انجام می‌شود.

این بنیاد به توسعه راهکارهای هوش مصنوعی علاقه‌مند است و هدف  اصلی آن پیش روی به سمت سطحی از AI است که به هوش انسانی نزدیک باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx