آموزش استخراج اتریوم + (نحوه محاسبه درآمد ماینینگ)

استخراج اتریوم

با تغییر مکانیزم اجماع اتریوم به POS (اثبات سهام)، استخراج اتریوم دیگر در این بلاک‌چین کاربرد نخواهد داشت.

ماینینگ به عبارت ساده شامل حل کردن مسائل ریاضی پیچیده توسط کامپیوترها و سخت‌افزارهای مخصوص است. در مکانیزم POW بلاک‌چین اتر، قبل از مرج آن به مکانیزم جدید، ماین کردن اتریوم اغلب توسط کارت‌های گرافیک صورت می‌گرفت. 

استخراج‌کنندگان ارز یا ماینرها، پایه و اساس بلاک‌چین ارزهایی مانند بیت‌کوین و اتریوم هستند زیرا وظیفه ایجاد بلاک‌های جدید (که انتشار ارزهای جدید و تایید تراکنش‌ها نیز در همان حین انجام می‌شود) را بر عهده دارند.

عناوین مطلب:

ماینرها به ازای استخراج، مقداری ارز دیجیتال دریافت می‌کنند.

پاداشی که ماینرها بدست می‌آورند گاهی اوقات بسیار وسوسه‌کننده است. با این حال با ورود ماینرهای بیشتر به یک شبکه، سختی استخراج بیشتر می‌شود.

با افزایش سختی استخراج، ماینرها قدرت پردازش و زمان بیشتری برای بدست آوردن پاداشی که سابقا بدست می‌آمد نیاز دارند.

با وجودیکه اغلب ماینرها صرفا به خاطر کسب درآمد وارد این کار می‌شوند، عده‌ای نیز هستند که به خاطر حمایت از شبکه یک ارز، ماینر خود را به شبکه آن ارز متصل می‌کنند.

در مکانیزم جدید آموزش استخراج اتریوم در مقاله دیگری مورد بحث قرار می‌گیرد. به طور کلی، هرچقدر تعداد ماینرها بیشتر باشد، پایداری و امنیت شبکه بیشتر می‌شود و کارمزد تراکنش‌ها نیز کاهش می‌یابد. در ادامه این مقاله به ماین کردن اتریوم و ابزار‌های لازم برای انجام آن می‌پردازیم.

مختصری در مورد استخراج اتریوم

در این بخش از بورسینس قصد داریم استخراج اتریوم را شرح دهیم، اینکه چه چیزهایی نیاز دارید و چگونه باید شروع به ماین اتریوم کنید.

نکته: همانطور که گفته شد، بعد از ارتقای شبکه به اتریوم 2.0، مفهومی به عنوان استخراج اتریوم وجود ندارد چون الگوریتم شبکه به PoS تغییر می‌کند و Staking جای ماینینگ را می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: تکلیف ماینرهای اتریوم بعد از اتریوم ۲.۰ چیست؟

با وجودیکه سلطه بیت‌کوین همچنان بر بازار ارزهای دیجیتال ادامه دارد، برخی مشکلات هستند که شبکه این ارز با آن است. یکی از مشکلات، متمرکز شدن استخراج بیت‌کوین است. البته در گذشته با ماین کردن اتریوم مانند آنچه در بلاک‌چین بیت‌کوین مشاهده می‌کنید، این مشکل برای این بلاک‌چین محبوب نیز وجود داشت.

در ابتدای پیدایش بیت‌کوین، اشخاص می‌توانستند با یک کامپیوتر قدرتمند و حتی لپ‌تاپ به استخراج بیت‌کوین بپردازند.

اما این روزها چنین چیزی ممکن نیست و فقط دستگاه‌های ASIC توان استخراج بیت‌‌کوین را دارند. در مورد اتریوم نیز این وضعیت صادق است و ریگ‌های استخراج، جای کامپیوترهای معمولی را گرفته‌اند.

سودهای بزرگ در این میان به مزارع بزرگ استخراج می‌رسد که سرمایه‌گذاری سنگینی برای خرید هزاران دستگاه استخراج، تجهیزات، خنک‌سازی و اداره اختصاص داده‌اند.

با این حال، یک شخص عادی نیز می‌تواند با تهیه یا تنظیم یک ریگ استخراج در مقیاس بسیار کوچک به استخراج اتریوم بپردازد.

الگورتیم استخراج اتریوم Ethash نام دارد و البته با دستگاه‌های ASIC سازگار نیست.

برای استخراج اتریوم از کارت‌های گرافیک استفاده می‌شود. پاداش استخراج هر بلاک در بلاک‌چین اتریوم معادل 3 اتر (Ether) همراه با کارمزد تراکنش‌هایی است که به ماینر می‌رسد. البته ماین کردن اتریوم نیز چالش‌های خود را دارد چرا که کارت‌های گرافیک نسبت به دستگاه‌های ماینر اختصاصی قدرت کمتری دارند.

با وجودیکه استخراج هر بلاک در بلاک‌چین بیت‌کوین حدود 10 دقیقه طول می‌کشد، این زمان برای اتریوم حدود 12 ثانیه است.

این ویژگی به دلیل پروتکل GHOST اتریوم است. پس در زمانی که ماینرها یک بلاک از بیت‌کوین استخراج می‌کنند، ماینرهای اتریوم چندین بلاک استخراج کرده‌اند.

تفاوت دیگر اتریوم و بیت‌کوین این است که بیت‌کوین محدودیت دارد و فقط 21 میلیون بیت‌کوین می‌تواند وجود داشته باشد اما اتریوم محدود نیست و حداکثری برای آن در نظر گرفته نشده است. به همین دلیل ماین کردن اتریوم فقط به تعداد آن اضافه می‌کرد در صورتی که در اتریوم 2.0، اتریوم به یک ارز ضد تورمی تبدیل شده‌ است.

در شبکه اتریوم، از عبارت GAS برای مقدار اتر که برای کارمزد تراکنش پرداخت می‌شود استفاده می‌کنند.

تفاوت دیگر اتریوم و بیت‌کوین، کارکرد شبکه اتریوم است که می‌‌تواند هر چیز قابل پردازشی را پردازش کند به شرطی که زمان و قدرت پردازش کافی در دسترس باشد.

بیت‌کوین در سمت دیگر، چنین قابلیتی ندارد.

اما همین پیچیدگی اتریوم باعث شده پیچیدگی‌های امنیتی بیشتر در اتریوم وجود داشته باشد که مشهورترین آن حمله مربوط به DAO بود که در پی آن اتریوم مجبور به انجام یک هارد فورک شد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره حمله هکری دائو (DAO Attack)

روش استخراج اتریوم

برای استخراج اتریوم به این موارد نیاز دارید:

  • سخت‌افزار مناسب
  • نصب نرم‌افزار ماینینگ
  • انتخاب استخر استخراج
  • کیف پول اتریوم
  • زمان کافی برای نظارت و بررسی فرایند

اولین قدم برای استخراج اتریوم، خرید سخت‌افزار نیست!

ابتدا باید بررسی کنید که آیا استخراج اتریوم برای شما به صرفه است یا نه؟ آیا پاداشی که از استخراج بدست می‌آید آنقدر برایتان جذاب است که وارد این زمینه شوید؟

در این آموزش استخراج اتریوم، ما به شما می‌گوییم چگونه می‌توانید دوره بازگشت سرمایه اتریوم را محاسبه کنید. 

برای محاسبه سودآوری استخراج اتریوم، محاسبه‌گرهای آنلاین بسیار زیادی وجود دارد. کافیست عبارت ethereum mining calculator را جستجو کنید تا تعداد بی‌شماری را بیابید.

یکی از این محاسبه‌گرها، سایت whattomine.com است.

در ادامه یک محاسبه را برای مثال انجام داده‌ایم.

فرض کنید یک ریگ استخراج و مشخصات زیر را در اختیار دارید:

  • هش‌ریت ریگ استخراج معادل 240 Mh/s دارد.
  • 960 وات برق مصرف می‌کند.
  • هزینه برق 0.01 دلار (تقریبا برابر قیمت برق در ایران) در نظر گرفته شده است.
  • کارمزد استخر استخراج 2 درصد است.
  • و سایر موارد که بصورت خودکار در فرم محاسبه وارد می‌شود.

نکته: هش‌ریت به معنای سرعتی است که دستگاه می‌تواند معادلات را پردازش کند. پس هرچقدر هش‌ریت بالاتر باشد، قدرت پردازش و همینطور درآمد استخراج آن بیشتر خواهد بود (با در نظر گرفتن سایر شرایط).

با وارد کردن موارد فوق در فرم محاسبه درآمد، به تصویر زیر می‌رسید:

محاسبه سودآوری استخراج ارز اتریوم

نکته مهم: این محاسبه‌ای که از درآمد استخراج ارز شده، دائمی نیست و براساس اطلاعات فعلی انجام گرفته و همواره باید جدیدترین محاسبه را خودتان انجام دهید. زیرا سختی استخراج و قیمت اتریوم همواره در حال نوسان است.

پس از اینکه محاسبه را انجام دادید، با محاسبه سایر هزینه‌های ثابت مانند هزینه سخت‌افزار، هزینه برق خنک‌سازی محل استخراج، هزینه خرید تجهیزات جانبی مانند کابل‌ها، تجهیزات برق و… باید کل هزینه‌هایتان را بدست آورید.

سپس بررسی کنید پس از چه مدت به اصل سرمایه می‌رسید. مثلا اگر متوجه شدید بازگشت سرمایه 2 ساله است، یعنی اینکه تا 2 سال اگر سختی‌ استخراج و قیمت ارز ثابت یا در همان محدوده باقی بماند، شما هیچ سودی بدست نمی‌آورید و بعد از 2 سال است که سوددهی شروع می‌شود.

سختی‌ استخراج و قیمت اتریوم هیچ‌گاه ثابت نیست. بنابراین نباید صرفا به اعدادی که محاسبه‌گر نشان می‌دهد توجه کنید.

سختی استخراج در بلندمدت همواره در حال افزایش است و قیمت نیز نوسانات بسیار زیادی دارد.

به همین دلیل ممکن است حتی شخصی با سرمایه گذاری در استخراج ارز، ضرر کند و حتی هزینه‌هایی که کرده تامین نشود.

زیرا علاوه بر افزایش سختی استخراج شبکه اتریوم، همواره دستگاه‌های جدیدی برای استخراج تولید می‌شوند که کار را برای دستگاه‌های قبلی مشکل می‌کنند.

همه این جوانب و حتی سیاست‌های آینده دولت را باید در نظر بگیرید تا متضرر نشوید.

نکته دیگری که باید در مورد ماین کردن اتریوم لحاظ کنید این است که آموزش استخراج اتریوم به روش POW دیگر کاربردی ندارد و وبسایت محاسبه‌گری که در اینجا معرفی شده نیز به صورت مستقیم به پایان عملیات ماین کردن اتریوم در این بلاک‌چین اشاره کرده است.

با پایان مکانیزم POW در بلاک‌چین اتریوم، سختی شبکه نیز معنا ندارد و این متغیر از بلاک‌چین اتریوم حذف شده است.

سخت افزار استخراج اتریوم

برای استخراج اتریوم، باید سخت‌افزار مناسب آنرا تهیه کنید.

دو نوع سخت‌افزار می‌تواند برای استخراج اتریوم به کار گرفته شود:

  • پردازنده‌ها (CPU)
  • کارت‌های گرافیک (GPU)

امروزه کسی از CPU برای استخراج اتریوم استفاده نمی‌کند زیرا کارت‌های گرافیک گاهی تا 200 برابر کارآمدی بیشتری برای استخراج دارند.

در خرید کارت گرافیک، علاوه بر قدرت هش آن باید به برق مصرفی نیز وجود داشت.

اگر قصد خرید چندین کارت گرافیک و ایجاد یک ریگ استخراج دارید، باید بررسی کنید آیا کارت گرافیک مدنظرتان برای قرارگیری در ریگ مناسب است یا خیر.

در جدول زیر برخی از کارت‌های گرافیک رده بالا که برای استخراج اتریوم استفاده می‌شوند را می‌بینید:

کارت گرافیک Nvidia GTX 1070
30 MH/s
کارت گرافیک AMD RX 580 / 570
29 MH/s / 27 MH/s
کارت گرافیک Nvidia GTX 1080 Ti
32 MH/s
کارت گرافیک AMD RX 480
28 MH/s
کارت گرافیک AMD RX 470
29 MH/s

کارت‌های گرافیک بسیار زیاد دیگری هستند که می‌توانند برای استخراج استفاده شوند.

نرم‌افزار استخراج اتریوم

پس از اینکه سخت‌افزار را انتخاب و خریداری کردید، برای آغاز فرآیند ماین کردن اتریوم نیاز به نصب نرم‌افزار ماینر دارید. قبل از نصب نرم‌افزار ماینر، بهتر است بررسی کنید که آیا بروزترین درایورهای کارت‌های گرافیک نصب شده یا خیر.

درایورهای کارت گرافیک را می‌توان در اینترنت جستجو و نصب کرد. بروز بودن با درایورها می‌توانید بازدهی بهتری در ماینینگ بدست آورید.

پس از اینکار باید دستگاه‌تان را به شبکه اتریوم متصل کنید. می‌توانید برای اینکار، با نرم‌افزارهایی مانند ethermine.org کل بلاک‌چین اتریوم را بیش از 20 گیگابایت است روی دستگاه خود دانلود کنید.

پس از تنظیم، Node شما به سایر Node های شبکه اتریوم وصل خواهد بود و می‌توانید ماینینگ را آغاز نمایید یا سایر فعالیت‌ها مانند ایجاد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را انجام دهید.

برای شروع فرایند استخراج می‌توانید از نرم‌افزار Ethminer که برای ویندوز ایجاد شده استفاده کنید.

پس از دنبال این گام‌ها، در آموزش استخراج اتریوم برای شروع فرایند استخراج می‌توانید از نرم‌افزار Ethminer که برای ویندوز ایجاد شده استفاده کنید.

Ethminer کارت گرافیک را به کار می‌گیرد تا الگوریتم هش موردنیاز برای امن‌سازی شبکه اتریوم را اجرا کند و استخراج انجام شود.

سایر نرم‌افزارهای ماینینگ اتریوم:

  • WinEth: این نرم‌افزار، استفاده بسیار ساده‌ای دارد و از قابلیت نرم‌افزارهای متن باز مانند Ethminer استفاده کرده تا با یک الگوریتم تنظیم‌کننده خودکار، ماینر را برای عملکرد بهینه تنظیم کند.
  • Dual Miner: یک نرم‌افزار متن‌باز دیگر که برای ویندوز قابل استفاده است.
  • Minergate: این نرم‌افزار نیز به سادگی امکان استخراج انواع ارزها را فراهم کرده است.

استخرهای استخراج اتریوم

می‌توان بدون اتصال به استخرهای استخراج نیز عمل ماین کردن اتریوم را انجام داد ولی اتصال به استخر، درآمدی بیشتری برایتان به همراه خواهد داشت.

برخی از نرم‌افزارهای ماینر بطور پیشفرض به یک استخر وصل می‌شوند ولی برخی دیگر قابلیت انتخاب استخر را دارند.

مطلب مرتبط: استخر استخراج چیست؟

در این آموزش استخراج اتریوم ما فقط بر روی یک استخر تمرکز نمی‌کنیم و شما می‌توانید از بین استخر‌های موجود یک مورد را انتخاب کنید.

اینها برخی از استخرهای استخراج اتریوم هستند:

  • Ethpool/Ethermine: این دو استخر که دو سایت متفاوت (ethpool.org و ethermine.org) دارند در واقع یک استخر هستند که حدود 25 درصد از کل هش‌ریت شبکه اتریوم متعلق به آنهاست.
  • f2pool: استخر اتریوم f2pool به نظر می‌رسد فقط در چین در دسترس است.
  • DwarfPool: با این استخر علاوه بر اتریوم، سایر ارزها مانند مونرو و دش قابل استخراج است.
  • 2Miners :2Miners نیز یکی دیگر از استخرهای استخراج اتریوم است که سرورهایی در آمریکا، آسیا و اروپا دارد.

درآمد از ماینر چگونه بدست می‌آید؟

پس از اینکه استخراج را شروع کردید، بسته به قدرت هش سخت‌افزارتان و تداوم فعالیت، اولین پرداختی‌تان را از سمت استخر استخراج یا نرم‌افزاری که نصب کرده‌اید دریافت خواهید کرد.

استخرها یا نرم‌افزارها یک حداقل پرداخت دارند که باید مقدار اتریوم استخراج شده به این حداقل برسد تا تراکنش انجام گیرد و اتریوم به کیف پول شما منتقل شود.

کیف پول را شما در نرم‌افزار ماینر ثبت می‌کنید. برخی نرم‌افزارها مانند Minergate نیازی به وارد کردن کیف پول ندارد و مبالغ اتریوم در حساب کاربری‌تان در سایت ذخیره می‌شود و پس از آن امکان برداشت را خواهید داشت.

برای انتخاب کیف پول اتریوم، گزینه‌های زیادی پیش‌روی شماست. لیست کیف پول‌های پیشنهادی را در این صفحه ببینید.

پس از دریافت اتریوم، می‌توانید آنرا در سایت‌های ایرانی که به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازند به ریال بفروشید یا اینکه آن را به استیبل کوین مانند Tether تبدیل کنید (برای در امان ماندن از نوسانات قیمت).

آیا استخراج اتریوم ارزش دارد؟

در اغلب ارزهای دیجیتال، سختی استخراج و هزینه آن در طولانی‌مدت افزایش می‌یابد. اتریوم نیز از این قاعده مستثنی نیست.

با این که در آموزش استخراج اتریوم به دستگاه‌ها و فرآیند‌های آن اشاره کرده‌ایم اما اکنون اتریوم دیگر قابل استخراج نیست چرا که از مکانیزم POS برای تایید تراکنش‌های خود استفاده می‌کند. شما می‌توانید با مشارکت در استخر‌های استیک اتریوم، از آن کسب درآمد کنید.

پس از تغییر مکانیزم اتریوم به POS، یک راه‌حل برای این ماینرها این است که پس از تغییر الگوریتم اتریوم، سخت‌افزار خود را برای استخراج ارزهای دیگر اختصاص دهند. پس از پایان دوره مکانیزم POW در شبکه اتریوم، بسیاری از ماینر‌ها به استخراج اتریوم کلاسیک(ETC) پرداخته‌اند که شاهد افزایش چند برابر سختی شبکه آن ظرف چند روز بوده‌ایم.

سوالات متداول

از چه سخت افزاری برای استخراج اتریوم استفاده می‌شود؟

پردازنده مرکزی(CPU) و کارت‌های گرافیک مهم‌ترین روش‌های استخراج اتریوم هستند با این حال کارت‌های گرافیک قدرتمند بازدهی بسیار بالاتری دارند. 

آیا اتریوم پس از استفاده از POS قابل استخراج است؟

اتریوم 2.0 را نمی‌توان با دستگاه‌هایی مانند کارت‌های گرافیک یا CPU استخراج کرد به همین دلیل بسیاری از ماینر‌های این بلاک‌چین یا دستگاه‌های ماینر خود را فروخته‌اند و یا سایر کوین‌های با بازدهی بالا را ماین می‌کنند.

چگونه اتریوم 2.0 استخراج کنم؟

استخراج اتریوم 2.0 به شیوه POW امکان پذیر نیست. اکنون شما می‌توانید با استیک کوین‌های ETH در این بلاک‌چین از پاداش‌های کارمزد‌های به دست آمده بهره‌مند شوید

نتیجه گیری

آموزش استخراج اتریوم فقط در زمانی که اتریوم از مکانیزم POW استفاده می‌کرد،‌ کاربرد داشت ولی اکنون بسیاری از ماینر‌های این بلاک‌چین به استخراج اتریوم کلاسیک روی آورده‌اند.

البته این همه ماجرا نیست و با مشاهده بازار کارت‌های گرافیک، با موجی از فروش کارت‌های گرافیک دسته دوم مواجه می‌شویم که برای ماین ETH به کار رفته‌اند ولی اکنون در استخراج سایر کوین‌ها صرفه اقتصادی لازم را ندارند.

در مکانیزم جدید اتریوم یعنی اثبات سهام (POS)، خبری از استخراج اتریوم به شیوه قدیمی نیست اما همچنان شما می‌توانید از این مکانیزم برای کسب درآمد استفاده کنید. استخر‌های استیک این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا با استیک کوین‌های اتریوم و مشارکت در مکانیزم اثبات سهام این بلاک‌چین، درصدی از پاداش‌های حاصل از کارمزد‌ها را به دست بیاورید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

89 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
ha3an

سلام و درود فراوان
دوستان من میخام گرافیک 3060 ti بگیرم بنظرتون کدوم مدل رو بگیرم که هش ریت بیشتری بده

مانی

سلام
بفرمائید انتشار این مطلب برای چه تاریخی است؟ در بالا نوشته شده 2 هفته قبل… ولی از کامنت ها گویا برای 1 سال پیش است و روشی که آموزش داده شده خیلی اعتباری نداره. لطفا توضیح دهید

سعید غلامی

سلام وقت بخیر میشه بجای خرید ریگ ماینینگ اونو ساخت ؟؟ و میشه ارز هایی مثل ada.dot.sol0 هم مثل لایت کوین استخراج کرد؟

فرقان

بهترین ارز که میشه با اطمینان ماینش کرد و تا مدتها مشکلی براش پیش نخواهد امد جفت ارز لایت کوین و دوج کوین هست که با ماین لاین کویت جایزه دوج برای ماینر تعلق میگیره قطعا اقای جهاندیده حرف مرا تایید خواهند کرد با ماینر 40 تومنی ماهی 8 میلیون تومن با این وضعیت ارزها سود اوری داره 5/7/1400

گودرزی

لطفا بیشتر توضیح میدین و آدرس ایمیل بزارید باهاتون در اتباط باضم و کمک کنید

شیرازی

سلام
وقت بخیر
من می خوام یک دستگاه ریگ آماده کنم، به عبارت بهتر می خوام بخرم و نیاز به راهنمایی دارم ، از منابع مختلف هم اطلاعات به من می رسه ولی نیاز دارم کسی که این کار رو تجربه کرده راهنماییم کنه و اگر هم انجام میده بگه که چطور می تونم از خدماتش استفاده کنم. ممنون میشم راهنماییم کنید

محمد

//ethprominer.com/
این سایت برا استخراج اتریوم کاملا کذب و دروغ است
وارد نشید

كوروش فردين

سلام آقاي جهانديده بابت راهنماييهاي تخصصي تان سپاسگزارم
من اخيرا يك ريگ اتريوم با استخر اترماين راه اندازي كردم در هشت روز اول با چهار كارت گرافيك 580 و مجموع هش ريت 122/7 , روزانه 0/00625 اتريوم برداشت كردم و مبلغ 0/05 اتريوم به كيف پول من نشست ولي بلافاصله بعد از آن با همان 122/7 هشريت كه برقراره بطور متوسط روزانه 0/00285 اتريوم استخراج ميكنم و اين در حاليست كه تمام مشخصات دستگاه از نظر كاركرد و هشريت تغييري نكرده اگر لطف كنيد من رو براي حل مشكل ياري كنيد ممنون ميشم چون نتوتستم از هيچ منبعي اطلاعات درست بگيرم.سپاسگزارم

معین

سلام من با یک کارت rx580 8gb دارم ماین میکنم با برنامه nanopool و هش ریت 26 و برق 126w ایا برای من صرف اره و اینکه چطوری میتونم مصرق برقشو بیارم پایینتر

محمد

هشریتت خیلی پاییه

رحیم

سلام باید آورکلاک کنی و هشریت میره ۳۲ مصرف برق هم میاد ۹۰ وات،شما هیچ تغییری ندادی

سمانه

سلام دوستان خوب هستین کسی هست بهم این ترم افزارو یاد بده من هیچی نمیدونم از این نرم افزار

معین

اموزشش تو یوتوب هست

مصطفی

سلام ماینر A10 pro که ۷۲۰ mh میده بعد از تغییرات میشه ازش استفاده کرد ؟؟

امین

با سلام و خسته نباشید.
ببخشید میخواستم بدونم چرا من بعد 17 روز نمیتونم میزان دریافتی دلار خودم رو تو نرم افزار هایو او اس پیدا کنم؟

سروش

سلام خوب هستید
الان میصرفه هزینه کنیم برای استخراج اتریوم
نظرتون راجب استخراج چیا چی هست ممنون

سیاوش

منم همین مشکل رو دارم .نمی‌دونم چه کنم

حسین موسوی

سلام درامد دستگاه اتریوم من در ابتدای خرید ماهیانه ۴ هزاردلاربود ولی الان شده ۲هزاردلار !!ایا میزان پاداش ها کم شده ؟
توضیح اینکه تمام رمزهای من را نصب کننده دستگاه دراختیاردارد.

نجفی

دوست عزیز هاوکینگ اتفاق افتاد و درآمدها نصف شد. دستگاهت چی هست

صادق

سلام چندتا کارت گرافیک بستی و چ مدلی بستی

موسوی علی

سلام ایا امکان دارد فروشنده ونصاب دستگاه اتریوم بگونه ای برنامه ریزی کند که مقداری از میزان استخراج به کیف ایشان هم انتقال داده شود؟
مقداری از میزان انریوم استخراجی به کیف پول واریز نشده چگونه میتوان قبل از سوختن ان نسبت به بازگرداندن ان اقدام نمود؟
چگونه میتوان جهت راهنمایی تلفنی یا حضوری با شما تماس گرفت

امیر شاداب

با سلام
خدا قوت
الان ارزش داره ریگ ماینینگ خرید ؟ و چند وقت میشه ازش استفاده کرد؟

علی

سلام و تشکر از مطالب خوبتان که با صرف وقت آنها را به بهترین صورت منتشر کردید، من خیلی از مقالات شما رو خوندم و با اینکه در رمز ارزها کمی تجربه قبلی داشتم ولی اطلاعاتم خیلی زیاد تغییر کرد.ممنونم. فقط اگه میشه تاریخ برای مقالاتتون قرار بدید بالای مقالات فقط نوشته مثلا برای یکسال پیش ولی تاریخ دقیق انتشارش مشخص نیست

محمد

سلام اگه روش استخراج عوض بشه.
امکانش هست که ما با ریگ ها و کارت های گرافیکی که داریم چیز دیگری استخراج کنیم

رضا

سلام .ببخشید اگه اتریوم 2 بیاد این ریگ نمیتونه ارزهای دیگه رو استخراج کنه ؟ مثل زی کش

مجید

سلام دوست عزیز
بنده قصد خرید یک دستگاه اتریوم دارم میشه راهنمایی کنید چیکار کنم و چ نوع و مدلی رو بخرم که آینده داشته باشه

مرتضی

سلام ببخشید میگم کارت های گرافیک که باهاشون اتریوم استخراج میکنن تاریخ استفاده دارن واسه استخراج

امین

سلام و عرض ادب
میخواستم بدونم به نظر شما با این تغییر الگوریتم که فرمودین در آینده ممکنه تغییر خاصی روی قیمت اتر داشته باشه پیش بینی شما از این چیه که باعث جهش و یا سقوط این ارز میشه یا خیر

Ashkan

سلام اقای جهاندیده در استخر viabtc ماشین حساب محاسبه درامد استخراجRVN
GH/s ≈ 4480 RVN $71.69
یعنی 1GH داشته باشی 70 دلار درامد داره واقعا؟؟؟؟ باکامپیوتر که رم 8 میشه استخراج کنمRVN

محمد

سلام وقت بخیر من تازه با ارزهای دیجیتال آشنا شدم و می‌خوام برای استخراج اتریوم ماینر بخرم، میشه لطفاً راهنمایی کنید.

مصطفی

سلام در مدل جدید اتریوم که اجرا بشه نحوه استخراجش چطور هست ؟متشکرم

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
89
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx