نحوه اتصال کیف پول لجر نانو به زنجیره هوشمند بایننس

دستگاه لجر نانو

لجر نانو اس و لجر نانو ایکس دستگاه‌های ذخیره‌سازی سرد (آفلاین) رمزارز هستند که برای ذخیره ایمن کلیدهای خصوصی و دارایی‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دستگاه لجر نانو کیف پول‌ سخت‌افزاری است که هرگز بطور مستقیم به اینترنت متصل نمی‌شود و کلیدهای خصوصی‌تان را از دسترس هکرها در امان نگه می‌دارد.

دستگاه‌های لجر نانو با بلاک‌چین‌های مختلفی همچون اتریوم، ترون، زنجیره بایننس، سولانا و زنجیره هوشمند بایننس سازگار هستند. در این مقاله، نحوه اتصال دستگاه لجر نانو به زنجیره هوشمند بایننس را به شما نشان خواهیم داد.

عناوین مطلب:

پیش از هر اقدامی، مطمئن شوید که نرم‌افزار لجر لایو (Ledger Live) را دانلود و متامسک را روی مرورگر خود نصب کرده‌اید.

اگر قصد دارید رمزارزها و دارایی‌های دیجیتال خود را در دستگاه لجر نانو و در شرایط ایمن‌تری نگهداری کنید، باید آن را برای کار با زنجیره هوشمند بایننس تنظیم کنید. همچنین، می‌توانید هر توکن مبتنی بر BEP-20 را روی دستگاه خود ذخیره کنید؛ اما اگر توکن‌های شما قابل‌مشاهده نیستند، احتمالاً لازم است به‌صورت دستی آنها را اضافه کنید.

معرفی دستگاه لجر نانو

1 1لجر نانو اس و لجر نانو ایکس دو کیف پول سخت‌افزاری ذخیره‌سازی سرد از شرکت لجر هستند که می‌توانند از طریق USB به رایانه متصل شوند.

این دستگاه‌ها همچون سایر کیف پول‌ها، تراکنش‌ انجام می‌دهند و رمزارزهای ذخیره‌شده روی کیف پول را مدیریت می‌کنند. این کار با اپلیکیشن لجر لایو یا از طریق متامسک انجام می‌شود. هر دستگاه دارای یک صفحه نمایش کوچک و دکمه‌هایی برای حرکت در صفحه نمایش است.

ذخیره سرد (آفلاین) چیست؟

کیف پول سخت‌افزاری یک دستگاه بسیار ایمن برای ذخیره‌کردن کلیدهای خصوصی است.

از بین تمام گزینه‌های کیف پول موجود، کیف پول‌های سخت‌افزاری ایمن‌ترین نوع کیف پول به شمار می‌روند. با استفاده از کیف پول سخت‌افزاری، کلید خصوصی شما هرگز در هیچ نقطه‌ای با اینترنت در تماس نخواهد بود و احتمال هک‌شدن یا به‌سرقت‌رفتن دارایی‌های شما به‌شکل چشمگیری کاهش خواهد یافت.

با این حال، باید دستگاه خود را در مکان فیزیکی ایمنی نگهداری کنید؛ همچنین، از کلیدهای خصوصی خود بک‌آپ بگیرید تا در صورت گم‌کردن دستگاه، بتوانید باز هم به دارایی‌هایتان دسترسی داشته باشید.

اتصال حساب بایننس چین به اپلیکیشن لجر لایو

  1. اگر هنوز لجر نانوی خود را راه‌اندازی نکرده‌اید، نسخه دسک‌تاپ یا موبایل اپلیکیشن لجر لایو را دانلود و دستورالعمل‌های راه‌اندازی آن را براساس راهنمایی وب‌سایت رسمی لجر دنبال کنید. لجر لایو را باز و دستگاه خود را از طریق USB متصل کنید. لجر لایو به شما اجازه می‌دهد رمزارزهایی را که روی بلاک‌چین‌های مختلف دارید، روی دستگاه‌ ذخیره‌سازی آفلاین مدیریت کنید.
  2. به سربرگ Accounts بروید و روی گزینه Add account کلیک کنید. سپس، Binance Smart Chain را انتخاب و روی دکمه Continue کلیک کنید.
  3. لجر لایو اکنون یک حساب زنجیره هوشمند بایننس (BSC) برای شما ایجاد کرده است. در مرحله بعد، به سربرگ Receive مراجعه کنید.
  4. پیش از کلیک روی گزینه Continue، حساب BSC خود را انتخاب کنید.
  5. اکنون باید بتوانید آدرس زنجیره هوشمند بایننس خود را در دستگاه لجر و اپلیکیشن لجر لایو مشاهده کنید. این آدرس فقط با توکن‌های مبتنی بر BEP-20 سازگار است و از آن نمی‌توان برای توکن‌های BEP-2 یا زنجیره هوشمند استفاده کرد.
  6. آدرس دستگاه خود را در همان قسمت بررسی و روی گزینه Confirm کلیک کنید.

آیا اپلیکیشن لجر لایو از هر توکن BEP-20 پشتیبانی می‌کند؟

دستگاه لجر نانوی شما هر توکن BEP-20 را می‌پذیرد، اما ممکن است در ابتدا در موجودی شما نشان داده نشود. در هر صورت، توکن شما قطعاً آنجاست و فقط کافی است جزئیاتی فنی برای نمایش آن در لجر لایو و دستگاه لجرتان اضافه کنید.

لجر لایو توکن‌های مبتنی بر BEP-20 را به سه شکل نشان می‌دهد:

  • با مقدار موجودی و ارزش آن به ارز فیات: این فقط برای توکن‌هایی است که به‌طور کامل پشتیبانی می‌شوند.
  • با مقدار موجودی بدون معادل فیات: این مربوط به توکن‌هایی است که تا حدودی پشتیبانی می‌شوند.
  • بدون موجودی یا معادل فیات: این شرایط نیز مربوط به توکن‌هایی می‌شود که پشتیبانی نمی‌شوند و شما باید با اضافه‌کردن جزئیاتشان به‌صورت دستی آنها را به لجر اضافه کنید.

اگر توکن‌های BEP-20 را به کیف پول لجر نانوی BSC خود منتقل کرده‌اید، اما آن را در موجودی لجر لایو خود مشاهده نمی‌کنید، می‌توانید دوباره آن را از طریق پلتفرم BscScan بررسی کنید.

به BscScan مراجعه و آدرس کیف پولتان را کپی کنید. منوی Token در سمت چپ را باز کنید تا بتوانید موجودیتان را مشاهده کنید.

2 1

دسترسی به موجودی توکن پشتیبانی‌نشدۀ BEP-20  

دستگاه لجر نانوی شما می‌تواند هر توکن مبتنی بر BEP-20 را ذخیره کند، اما تمام توکن‌های BEP-20 مبتنی بر اکوسیستم BSC به‌صورت خودکار در لجر نانو نمایش داده نمی‌شوند.

به‌ همین دلیل، برای مدیریت توکن‌های پشتیبانی‌نشده BEP-20، باید از کیف پول‌هایی همچون کیف پول متامسک برای دستگاه لجر نانوی خود استفاده کنید.

  1. اگر افزونه متامسک را در مرورگر کروم یا فایرفاکس نصب نکرده‌اید، با استفاده از لینکی که در وب‌سایت متامسک وجود دارد، افزونه‌ متناسب با مرورگر خود را دانلود و نصب کنید.
  2. یک کیف پول متامسک ایجاد کنید یا وارد کیف پول موجود متامسک خود شوید. ایجاد کیف پول ساده است. فقط بک‌آپ ایمنی از عبارت بازیابی خود بگیرید و آن را در مکانی که به اینترنت متصل نیست، نگهداری کنید.
  3. در مرحله بعد، باید راهنمای اتصال متامسک به زنجیره هوشمند بایننس را دنبال کنید. در بخش اضافه‌کردن جزئیات در این راهنما اطلاعات زیر را وارد کنید:

mainnet

  1. پس از طی‌کردن مراحل این راهنما، اکنون دستگاه لجر نانوی خود را به رایانه متصل و سپس اپلیکیشن زنجیره هوشمند بایننس دستگاه خود را باز کنید. می‌توانید این کار را با جستجوی آیکون زنجیره هوشمند بایننس و فشردن هم‌زمان هر دو دکمه لجر نانو انجام دهید.
  2. اپلیکیشن لجر لایو متصل به دستگاه لجر نانوی خود را باز کنید.
  3. در کیف پول متامسک، به گزینه Settings و سپس بخش Advanced بروید و Use Ledger Live را فعال کنید تا دستگاه لجر نانو به‌عنوان یک حساب کاربری در کیف پول متامسک نشان داده شود.
  4. سپس، باید آدرس قرارداد توکن BEP-20 پشتیبانی‌نشده خود را به‌عنوان توکنی سفارشی به کیف پول متامسک خود اضافه کنید.
  5. می‌توانید با جستجوی کوین موردنظر در کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) یا کوین گیکو (GoinGecko) قرارداد توکن BEP-20 خود را پیدا کنید. در کادر زیر، اطلاعات مورد نیازی را که باید کپی کنید، مشاهده خواهید کرد. همچنین، حتماً به قسمت Decimal نیز توجه داشته باشید.

3

  1. اطمینان حاصل کنید که در حساب کاربری لجر نانو خود در متامسک هستید و زنجیره هوشمند بایننس را انتخاب کرده‌اید؛ سپس، روی سربرگ Assets کلیک کنید. به سمت پایین اسکرول و گزینه Add Token را انتخاب کنید.

4

  1. آدرس قرارداد توکن را کپی کنید. متامسک معمولاً به‌صورت خودکار بقیه جزئیات را برای شما پر می‌کند. قسمت Token Symbol بخشی است که باید در کیف پول شما و دستگاه نانو لجر برای ارز دیجیتال موردنظر نمایش داده شود. در مثال ما، این توکن CAKE است. پس از بررسی تمام جزئیات، روی گزینه Next کلیک کنید.

5 1

اکنون با موفقیت توکن BEP-20 خود را به دستگاه لجر نانو اضافه کرده‌اید. اگر تصمیم دارید توکن‌ها را به کیف پول خود منتقل کنید، مطمئن شوید که به‌اندازه کافی توکن بایننس کوین BEP-20 برای پرداخت کارمزد تراکنش خود دارید.

سخن پایانی

انتخاب استفاده از کیف پول سخت افزاری تأثیر چشمگیری در افزایش ایمنی دارایی‌های دیجیتال شما خواهد داشت.

اگر یک هودلر هستید، اغلب حتی نیازی به اتصال دستگاه به رایانه خود نیز ندارید. فقط کافی است دارایی دیجیتال بخرید و آن را به آدرس دستگاه خود ارسال کنید و سپس دستگاه خود را حتی تا سال‌ها به رایانه متصل نکنید.

حتی اگر به‌طور مرتب برای معامله‌گری، سهام‌گذاری یا اپلیکیشن‌های امور مالی غیرمتمرکز به کیف پول خود احتیاج دارید، استفاده از دستگاه لجر لایو یا متامسک فقط یک گام اضافه خواهد داشت: متصل‌کردن دستگاه به رایانه.  

استراتژی ذخیره و نگهداری رمزارز شما هر چه باشد، استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری همچون دستگاه لجر نانو می‌تواند از دارایی‌های شما بدون تقریباً هیچ مشکلی و برای هر مدت‌زمانی محافظت کند، البته تا زمانی که از دستگاه و عبارت بازیابی خود به‌خوبی محافظت می‌کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

کیف پول سخت افزاری

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx