تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 30 ژوئیه، 9 مرداد

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال اتر

قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین و بیشتر آلت‌کوین‌ها ممکن است برای چند روزی پیش از شروع مجدد روند صعودی‌شان، تثبیت شوند.

حجم معاملات بیت‌کوین (BTC) در بازارهای نقدی و مشتقات از زمانیکه این دارایی دیجیتال به بالاتر از سطح 10,000 دلار در اوایل این هفته افزایش یافت، رو به رشد است.

شرکت Bakkt نیز رکورد حجم معاملات آتی بیت‌کوین در تاریخ 28 و 29 ژوئیه را گزارش داد، که این نشان می‌دهد معامله‌گرانی که منتظر آغاز یک حرکت جهت‌دار بودند، موقعیت‌های جدیدی را ایجاد کرده‌اند.

عناوین مطلب:

افزایش حجم مشابهی نیز در بورس کالای شیکاگو (CME) و سایر صرافی‌های کریپتو که معاملات آتی ارائه می‌دهند، مشاهده شده است.

شکستی که به دنبال آن افزایش فعالیت و میزان قراردادهای باز بالاتر باشد، معمولاً سیگنالی مثبت است چراکه نشان می‌دهد معامله‌گران منتظر قیمت‌های بالاتری طی چند روز آینده هستند.

با این حال، معامله‌گران باید مراقب باشند و پرایس اکشن را زیر نظر بگیرند، چراکه اگر این صعود بیت‌کوین تضعیف شود، ممکن است تعدادی از گاوها را به دام بیندازد و منجر به تسویه موقعیت‌های خرید شود.

Nigel Green (مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت مشاوره مالی deVere Group)، معتقد است که بیت‌کوین می‌تواند جایگزین طلا به عنوان یک دارایی امن باشد چراکه \”جهان روز به روز دارد فناوری محور می‌شود\”.

افزایش تنش بین ایالات متحده و چین نیز می‌تواند به عنوان یکی از محرک‌های انتقال سرمایه‌ی سرمایه‌گذاران از بازارهای مالی سنتی به \”ارزهای دیجیتال غیر متمرکز، مستقل و امن\” محسوب شود.

اما اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم بررسی کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در تاریخ 27 ژوئیه به بالاتر از محدوده‌ی مقاومت بحرانی 10,000 تا 10,500 دلار افزایش پیدا کرد و به اوج قیمتی روزانه‌ی 11,377.55 دلار رسید که این نشان دهنده‌ی خریدی تهاجمی توسط گاوها و پوشش ریسک توسط خرس‌ها است.

جفت ارز BTC / USD در تاریخ 28 ژوئیه شاهد سیو سود بود که درنتیجه قیمت آن را به سطح 10,569 دلار رساند، اما خرس‌ها نتوانستند سطوح پایین‌تر را حفظ کنند و قیمت پایانی آن تا سطح 10,910.32 دلار اصلاح شد (طبق چارچوب زمانی UTC).

این موضوع نشان دهنده‌ی تقاضای بالا در سطوح پایین‌تر است.

اگر گاوها بتوانند قیمت بیت‌کوین را به بالاتر از سطح 11,377.55 دلار حرکت دهند، احتمالاً روند صعودی آن از سر گرفته خواهد شد.

نمودار

سطح مقاومتی جزئی نزدیک به قیمت 11,870.50 دلار وجود دارد اما در صورت عبور از آن، این روند صعودی می‌تواند تا سطح 14,000 دلار ادامه یابد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش یافته است (قیمت 9,840 دلار) و شاخص قدرت نسبی نیز در محدوده‌ی بیش خریداری شده قرار دارد که این نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

اگر قیمت این ارز از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر محدوده‌ی 10,500 تا 10,000 نزول پیدا کند، این دیدگاه صعودی ما باطل خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 27 ژوئیه از سطح 332.931 دلار کاهش یافت، چراکه معامله‌گران کوتاه‌مدت تصمیم گرفتند سود خود را در پی افزایش قیمت‌هایی که طی چند روز گذشته رخ داد، سیو کنند.

با این حال، این اصلاح حتی نتوانست به سطح 38.2 درصدی فیبوناچی اصلاحی آخرین مرحله این صعود برسد، که این موضوع حاکی از تقاضای بالا در زمان افت قیمت است.

اکنون گاوها تلاش خواهند کرد تا با رساندن این دومین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap به بالاتر از سطح 332.931 دلار، روند صعودی خود را از سر بگیرند.

در صورت موفقیت‌شان، این صعود می‌تواند به قیمت 366 دلار برسد و اگر از این سطح نیز عبور کند، هدف قیمتی بعدی سطح 480 دلار خواهد بود.

برخلاف این فرض، اگر جفت ارز ETH / USD مجددا از نزدیکی سطح مقاومت 332.931 دلار کاهش یابد، اتریوم می‌تواند تا محدوده‌ی حمایت 288.599 تا 284.261 دلار افت کند.

نمودار

گاوها احتمالاً از این محدوده به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد.

اگر قیمت اتریوم بالاتر از این محدوده باقی بماند، احتمال از سرگیری روند صعودی آن بالاست.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) در تاریخ 27 ژوئیه مجددا از خط گردن الگوی سر و شانه وارونه بازگشت، که این سیگنالی مثبت است چراکه نشان می‌دهد گاوها در حال جمع‌آوری این ارز در هنگام افت قیمت هستند.

اکنون خریداران تلاش خواهند کرد این چهارمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به سطح 0.25 دلار برسانند.

احتمالاً این سطح منجر به افزایش فروشی تهاجمی توسط خرس‌ها خواهد شد، چراکه آنها تلاش می‌کنند این حرکت صعودی را متوقف سازند.

این اتفاق ممکن است منجر به اصلاح جزئی و یا روند تثبیت قیمت شود.

نمودار

اگر گاوها آنچنان قدرت خود را از دست ندهند، احتمال شکست ریپل بالاتر از سطح 0.25 دلار و صعود آن تا هدف قیمتی بعدی بر روی سطح 0.284 دلار افزایش می‌یابد.

اگر خرس‌ها جفت ارز XRP / USD را به زیر خط گردن این وضع کاهش دهند، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) پس از آنکه حدود چهار ماه در روند تثبیت قیمت به سر برد، در تاریخ 28 ژوئیه بالاتر از سطح 280.47 دلار شکسته شد.

این موضوع سیگنالی مثبت است چراکه نشان می‌دهد گاوها بالاخره توانستند بر خرس‌ها غلبه کنند.

اگر گاوها بتوانند به مدت سه روز قیمت این ارز را بالاتر از سطح 280.47 دلار حفظ کنند، این شکست را تأیید خواهد کرد و می‌تواند منجر به شروع یک روند صعودی جدید شود (با هدف قیمتی اصلی 360 دلار و سپس 400 دلار).

نمودار

با این حال، خرس‌ها به احتمال زیاد برنامه‌های دیگری دارند و به این راحتی‌ها تسلیم نخواهند شد.

آنها تلاش خواهند کرد این پنجمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به زیر سطح 280.47 دلار کاهش دهند.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، نشان می‌دهد که شکست فعلی یک تله‌ی گاوی بوده است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV برای اولین بار از تاریخ 30 آوریل، به مقاومت محدوده‌ی 146.20 تا 227 دلار رسیده است.

خرس‌ها به احتمال زیاد از سطح 227 دلار به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد.

اگر این ششمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر سطح 200 دلار حرکت کند، نشان ‌دهنده‌ی نبود خریداران در سطوح بالاتر خواهد بود.

چنین حرکتی می‌تواند موجب ادامه‌ی روند خنثی این ارز برای چند روز شود.

نمودار

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 189 دلار) شروع به افزایش کرده است و RSI نیز به محدوده‌ی بیش خریداری شده افزایش یافته است، که این نشان می‌دهد گاوها برای بازگشت به بازی در تلاش هستند.

شکست و بسته شدن قیمت این آلت‌کوین (طبق چارچوب زمانی UTC) بالاتر از سطح 227 دلار نشانگر آغاز احتمالی یک روند صعودی جدید با هدف قیمتی 308 دلار است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) طی سه روز گذشته در محدوده‌ی رنج بین 0.13 تا 0.15 دلار تثبیت شده است، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در تلاشند تا این روند صعودی را متوقف کنند درحالی که گاوها سعی می‌کنند تمام فروش را جذب کنند و این حرکت صعودی را ادامه دهند.

با اینکه شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک نشان دهنده‌ی برتری گاوها در بازار است، واگرایی نزولی در RSI بیانگر تضعیف این حرکت است.

نمودار

شکست و بسته شدن قیمت این ارز دیجیتال به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.128 دلار)، اولین نشانه‌ای است که گاوها در حال از دست دادن قدرت خود هستند.

به زیر این سطح، این هفتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap می‌تواند تا قیمت 0.11 دلار افت کند.

در مقابل، اگر گاوها بتوانند جفت ارز ADA / USD را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 0.1543051 تا 0.15 حرکت دهند، احتمالاً روند صعودی آن با هدف قیمتی بعدی 0.173 دلار از سر گرفته خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 27 ژوئیه به بالاتر از سطح 51 دلار صعود پیدا کرد، که این نشان دهنده‌ی تغییر روند از تثبیت قیمت به یک روند صعودی است.

هدف قیمتی این روند صعودی جدید، سطح 64 دلار است.

با این حال، این حرکت پرشتاب طی روزهای گذشته RSI را عمیقا به محدوده‌ی بیش خریداری شده وارد کرده است، که این نشان می‌دهد احتمال اصلاحی جزئی و یا تثبیت قیمت وجود دارد.

نمودار

در روند نزولی، سطح حمایت بحرانی که باید زیر نظر داشت قیمت 51 دلار است.

اگر این هشتمین کریپتوکانرسی در CoinMarketCap از این سطح بازگردد، تأیید می‌کند که انگیزه‌ی معامله‌گران صعودی شده است و خریداران در حال جمع‌آوری این ارز در هنگام افت آن هستند.

تجربه‌ی مجدد یک سطح شکست، فرصتی را برای معامله‌گران فراهم می‌کند تا اگر خرید در زمان شکست را از دست داده‌اند، بتوانند موقعیت‌های جدید خود را آغاز کنند.

بهتر است پیش از در نظر داشتن خرید، صبر کنید تا قیمت این ارز مجددا بازگردد، چراکه گاهی اوقات این شکست ناموفق می‌شود و قیمت آن گاوها تهاجمی را به دام می‌اندازد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

ارز دیجیتال کریپتو (CRO) در تاریخ 27 ژوئیه تا اوج قیمتی 0.169481 دلار افزایش یافت، که این نزدیک به هدف قیمتی 0.174114 دلار بود.

این اتفاق منجر به سیو سود در تاریخ 28 ژوئیه شد، اما نکته‌ی مثبت این است که این آلت‌کوین به زیر سطح حمایت 0.15306 دلار شکسته نشد.

به طور کلی، در یک روند صعودی قدرتمند، اصلاحات برای بیش از سه تا پنج روز ادامه نمی یابد.

در حال حاضر، گاوها در تلاش هستند تا روند صعودی کریپتو را از سر بگیرند، که احتمالاً بالاتر از سطح 0.169481 دلار حرکت رو به رشد خود را از سر خواهد گرفت.

نمودار

اگر گاوها بتوانند این نهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به بالاتر از سطح 0.174114 دلار حرکت دهند، امکان صعود آن تا قیمت 0.20 دلار وجود دارد.

این روند به دلیل شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی بیش خریداری شده، همچنان قدرتمند باقی مانده است.

شکسته شدن این آلت‌کوین به زیر قیمت 0.15306 دلار، اولین نشانه‌ی تضعیف آن خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 27 ژوئیه به سرعت از سطح شکست 18.20 دلار بازگشت، و این نشان می‌دهد گاوها به طور تهاجمی در هنگام این افت خرید کرده‌اند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 18.48 دلار) شروع به افزایش کرده است و RSI نیز نزدیک به محدوده‌ی بیش خریداری شده قرار دارد، که این نشان‌دهنده‌ی برتری گاوها در بازار است.

نمودار

هدف نخست در این روند صعودی، افزایش تا سطح 22.93 دلار است که هدف اصلی شکست بالاتر از مثلث صعودی نیز محسوب می‌شود.

در صورت عبور از این سطح، این دهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap می‌تواند تا قیمت 24 دلار افزایش یابد.

اگر خرس‌ها جفت ارز BNB / USD را به زیر سطح حمایت بحرانی 18.20 دلار کاهش دهند، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز EOS/USD :

ارزدیجیتال EOS در تاریخ 27 ژوئیه بالاتر از سطح مقاومت 2.83 دلار شکسته شد و اکنون برای اولین بار از تاریخ 30 آوریل به سطح مقاومت 3.1104 دلار رسیده است.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها در تلاشند تا به بازی بازگردند.

RSI به محدوده‌ی بیش خریداری شده رسیده است و شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه نیز به تدریج شروع به افزایش کرده است، که این نشان دهنده‌ی برتری جزئی گاوها در بازار است.

نمودار

بسته شدن قیمت این آلت‌کوین (طبق چارچوب زمانی) بالاتر از سطح 3.1104 دلار، سیگنال آغاز احتمالی یک روند صعودی جدید است که می‌تواند تا قیمت 3.8811 دلار افزایش یابد.

با این حال، بعید به نظر می‌رسد خرس‌ها بدون تلاش تسلیم شوند.

اگر این یازدهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap از سطح 3.1104 دلار کاهش یابد، می‌تواند تا قیمت 2.83 دلار افت کند و برای چند روزی بین این سطوح تثبیت شود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx