تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 1 آگوست، 11 مرداد

blank

سرانجام ارز دیجیتال بیت‌کوین توانست سطح مقاومت 11,200 دلار را بشکند و قدرت پابرجای اتریوم نیز احتمالا قیمت چندین آلت‌کوین را به سطوح بالاتر منتقل خواهد کرد.

اقتصاددانان در خصوص عواقب ثبت نرخ بهره‌ی پایین در سراسر جهان و چاپ پول مداوم توسط بانک‌های مرکزی نظرات متفاوتی دارند.

با این حال، نکته‌ای که اکثر کارشناسان نسبت به آن توافق نظر دارند این است که سرمایه‌گذاران باید پول‌های کاغذی خود را رها کنند و در دارایی‌های دیگر سرمایه‌گذاری کنند.

عناوین مطلب:

طلا دارایی امنی است که توسط سرمایه‌گذاران سازمانی که به دنبال پوشش ریسک پرتفلیوی خود و یا محافظت از قدرت خریدشان هستند، ترجیح داده می‌شود.

با این حال، در این عصر دیجیتال، علاقه‌مندان به کریپتوکارنسی‌ها معتقدند که بیت‌کوین (BTC) گزینه‌ی بهتری نسبت به طلا است.

شرکت Fidelity Digital Assets معتقد است که “شبکه غیرمتمرکز و کمیاب بودن این دارایی دیجیتال”، بیت‌کوین را به یک ذخیره کننده بالقوه ارزش تبدیل کرده است.

اما مخالفان کریپتو بر این باورند که هنوز اکثریت مردم بیت‌کوین را به عنوان یک دارایی امن تلقی نمی‌کنند.

در حالی که این موضوع واقعیت دارد، اما اخیراً میزان فزاینده‌ای از پول بخش سازمانی به فضای ارزهای دیجیتال وارد شده است.

اگر معامله‌گران خرد منتظر بمانند تا تمام سازمان‌ها به این سمت قدم بردارند، ممکن است خیلی دیر شود.

بنابراین، معامله‌گران خرد باید از پتانسیل این طبقه از دارایی آگاه باشند و از مزایای ورود زودهنگام‌شان نسبت به معامله‌گران سازمانی بهره‌مند شوند.

اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) طی سه روز گذشته نزدیک به سطح 11,000 دلار معامله شده بود، که این سیگنالی مثبت است.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها عجله‌ای برای سیو سود ندارند و اجازه نمی‌دهند خرس‌ها راه‌شان را از سر بگیرند.

جفت ارز BTC / USD الگوی مثلث صعودی کوچکی را تشکیل داده است و اگر گاوها بتوانند قیمت آن را بالاتر از سطح 11,377.55 دلار حفظ کنند، احتمالاً روند صعودی بیت‌کوین از سر گرفته خواهد شد.

سطح مقاومت جزئی بر روی قیمت 12,304.37 دلار وجود دارد، که ممکن است مجددا منجر به اصلاحی جزئی و یا تثبیت قیمت آن شود.

نمودار

با این حال، تا زمانی که قیمت این آلت‌کوین بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه با شیب رو به افزایش (قیمت 10,777 دلار) باقی بماند، برتری به نفع گاوها خواهد بود.

برخلاف تصور، اگر این جفت ارز کاهش یابد و به زیر مثلث شکسته شود، بیت‌کوین می‌تواند برای بار دیگر سطح 10,500 دلار را تجربه کند.

شکست به زیر این سطح، نشانه‌ای بسیار منفی خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

در یک روند صعودی قدرتمند، اصلاحات معمولا بیشتر از سه تا پنج روز ادامه نمی‌یابند.

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 28 ژوئیه اصلاح شد و پس از آن در روز بعد یک الگوی کندل استیک را شکل داد، که این نشان دهنده‌ی تردید و دودلی میان دو گروه گاوها و خرس‌هاست.

با این حال، با حرکت صعودی پرشتابی که در تاریخ 30 ژوئیه رخ داد و شکست این ارز بالاتر از سطح 332.931 دلار، گاوها برتری خود را به اثبات رساندند.

جفت ارز ETH / USD یک هدف قیمتی آنی 366 دلار دارد، که ممکن است به عنوان یک سطح مقاومت سخت نیز عمل کند چراکه شاخص قدرت نسبی عمیقا در محدوده‌ی بیش خریداری شده قرار دارد، اما اگر اتریوم بتواند از این سطح عبور کند، مرحله‌ی بعدی این حرکت صعودی می‌تواند به قیمت 480 دلار برسد.

نمودار

در روند نزولی، احتمالاً قیمت 305 دلار به عنوان یک سطح حمایت قدرتمند عمل خواهد کرد.

شکست اتریوم به زیر این سطح، اولین نشانه بازگشت خرس‌ها به بازی خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) در تاریخ 29 ژوئیه هنگامی که به سطح 0.25 دلار رسید، به هدف اصلی شکست الگوی سر و شانه وارونه دست یافت.

پس از تشکیل یک الگوی کندل استیک در تاریخ 30 ژوئیه، گاوها در روز بعد حرکت صعودی خود را از سر گرفتند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را بالاتر از سطح 0.25 دلار حفظ کنند، احتمالاً جفت ارز XRP / USD مسیر خود را به سمت هدف قیمتی بعدی 0.284584 دلار آغاز خواهد کرد.

نمودار

شیب رو به افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.216 دلار) نشان می‌دهد که این روند به نفع گاوها تغییر پیدا کرده است.

در طی تغییر روند از نزولی به صعودی و یا منتهی شدن محدوده‌ی رنج به سمت صعود، RSI می‌تواند برای یک مدت زمان طولانی در محدوده‌ی بیش خریداری شده باقی بماند، از این رو، این نباید تنها دلیل آغاز روند نزولی باشد.

با این حال، معامله‌گران باید بسیار محتاطانه عمل کنند.

شکسته شدن ریپل به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه، اولین نشانه‌ای است که این روند صعودی شتاب حرکت خود را از دست داده است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) پس از شکست بالاتر از سطح 280.47 دلار نتوانست حرکت رو به رشد خود را از سر بگیرد و این نشان از تردید میان گاوها دارد.

با این حال، نکته‌ی مثبت این است که گاوها اجازه ندادند قیمت این ارز به زیر سطح 280.47 دلار بازگردد (که اکنون به عنوان یک سطح حمایت قدرتمند عمل خواهد کرد).

درنتیجه گاوها قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 280.47 تا 300.38 حرکت دادند.

نمودار

اگر آنها بتوانند جفت ارز BCH / USD را بالاتر از این محدوده حفظ کنند، احتمالاً حرکت صعودی آن شتاب خواهد گرفت و تا سطح 360 دلار و سپس تا 400 دلار افزایش خواهد یافت.

با این حال، RSI نزدیک به سطح 80 قرار دارد، که این در طی دو موقعیت قبلی منجر به پولبک شده بود، از این رو، این جفت ارز ممکن است نزدیک به سطح 360 دلار وارد یک روند تثبیت قیمت و یا اصلاح شود.

اگر خرس‌ها این جفت ارز را به زیر سطح 280.47 دلار کاهش دهند و سطوح پایین‌تر را برای مدت سه روز حفظ کنند، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی می‌تواند این جفت ارز را برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج نگه دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV بالاتر از سطح مقاومت 227 دلار شکسته شد، که این سیگنالی بسیار مثبت است.

اگر این آلت‌کوین بالاتر از قیمت 227 دلار بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC)، احتمال آغاز یک روند صعودی جدید وجود دارد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 195 دلار) افزایش یافته است و RSI نیز در محدوده‌ی بیش خریداری شده قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها در بازار دارای برتری هستند.

نمودار

هدف اصلی این حرکت صعودی، قیمت 308 دلار است اما خرس‌ها ممکن است چالش سختی را بر روی قیمت 260 دلار ایجاد کنند، که این می‌تواند منجر به اصلاحی جزئی و یا تثبیت قیمت آن شود.

اگر جفت ارز BSV / USD نتواند بالاتر از سطح 227 دلار حفظ شود و به زیر قیمت 200 دلار سقوط کند، این دیدگاه صعودی باطل خواهد شد.

چنین حرکتی می‌تواند بیت‌کوین SV را برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج حفظ کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 29 ژوئیه یک الگوی کندل استیک را شکل داد، که این نشان دهنده‌ی تردید میان دو گروه گاوها و خرس ها بود.

این عدم قطعیت در تاریخ 30 ژوئیه برطرف شد، و گاوها برتری خود را با پایانی مثبت به اثبات رساندند.

اولین سطحی که ممکن است مقاومت سختی را برای گاوها ایجاد کند، قیمت 64 دلار است اما اگر گاوها اجازه ندهند قیمت این ارز به زیر سطح 56 دلار کاهش یابد، نشانگر قدرت و افزایش احتمال شکست آن بالاتر از این محدوده‌ی مقاومت خواهد بود.

نمودار

در صورت بروز چنین اتفاقی، جفت ارز LTC / USD می‌تواند تا قیمت 80 دلار افزایش یابد.

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر قیمت 51 دلار سقوط کند، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

گاوها نزدیک به سطح 0.15 دلار با مقاومت سختی روبرو هستند و در تلاشند تا ارز دیجیتال کاردانو (ADA) را بالاتر از سطح حمایت 0.1380977 دلار نگه دارند، که این نشان‌ دهنده‌ی سیو سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت است.

اگر خرس‌ها قیمت این آلت‌کوین را به زیر سطح حمایت میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.13 دلار) کاهش دهند، فروش بیشتری را توسط گاوها در پی خواهد داشت و این می‌تواند منجر به افت آن تا سطح حمایت بعدی 0.11 دلار شود.

چنین حرکتی نشان خواهد داد که این روند صعودی در کوتاه‌مدت به پایان رسیده است و می‌تواند برای چند روزی روند تثبیت قیمت را به همراه داشته باشد.

نمودار

واگرایی نزولی در RSI نشانه‌ای منفی است چراکه بیانگر تضعیف حرکت کاردانو است.

برخلاف این فرض، اگر جفت ارز ADA / USD مجددا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، نشان می‌دهد که گاوها مشغول خرید در زمان افت قیمت هستند.

سپس آنها تلاش خواهند کرد قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 0.15 تا 0.1543051 دلار حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، احتمالاً روند صعودی آن با هدف قیمتی بعدی 0.173 دلار از سر گرفته خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

ارز دیجیتال کریپتو (CRO) طی روزهای گذشته در یک روند صعودی قدرتمند قرار داشت، و این نشان می‌دهد که گاوها هنوز عجله‌ای برای سیو سود ندارند، چراکه برای چند روز آینده منتظر سطوح بالاتر هستند.

شکست شدن این ارز بالاتر از سطح 0.169481 دلار، موجب می‌شود روند صعودی آن با هدف قیمتی بعدی 0.20 دلار از سر گرفته شود.

اگرچه سطح مقاومت جزئی بر روی قیمت 0.174114 دلار وجود دارد، اما احتمالاً کریپتو بتواند از آن عبور کند.

نمودار

شیب هر دو میانگین متحرک رو به افزایش است و RSI نیز همچنان در محدوده‌ی بیش خریداری شده قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی برتری گاوها در بازار است.

اگر جفت ارز CRO / USD کاهش پیدا کند و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.15 دلار) شکسته شود، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی نشانگر سیو سود توسط خرس‌ها خواهد بود و می‌تواند منجر به اصلاحی عمیق‌تر تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.133 دلار) شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

روند ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) همچنان به صورت صعودی است اما فاقد شتاب است، و این نشان می‌دهد سطوح بالاتر نتوانسته موجب خریدی تهاجمی توسط گاوها شود.

اما اگر این آلت‌کوین حرکت رو به رشد خود را از سر بگیرد، ممکن است بر روی قیمت 21.7628 دلار با مقاومت سختی رو به رو شود.

هرگونه پولبکی احتمالا بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه با شیب رو به افزایش‌اش (قیمت 18.80 دلار) حمایت کسب خواهد کرد.

نمودار

اگر جفت ارز BNB / USD از این سطح حمایت بازگردد، گاوها تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 21.7628 دلار سوق دهند.

در صورت موفقیت‌شان، این صعود می‌تواند تا قیمت 24 دلار ادامه پیدا کند.

در مقابل، اگر خرس ها قیمت این آلت‌کوین را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، این سیگنالی منفی خواهد بود چراکه نشان می‌دهد گاوها مشغول خرید در زمان افت قیمت نیستند.

در چنین حالتی، افت بایننس کوین تا سطح شکست 18.20 دلار امکان‌پذیر است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز EOS/USD :

خرس‌ها همچنان از محدوده‌ی مقاومت بحرانی 3.1104 دلار دفاع می کنند اما هنوز نتوانسته‌اند ارز دیجیتال EOS را تا سطح حمایت آنی 2.83 دلار کاهش دهند، که این نشانه‌ی مثبتی است.

تثبیت قیمت نزدیک به این سطح مقاومت، معمولا به سمت صعود منتهی می‌شود.

نمودار

شکست و بسته شدن قیمت این ارز (طبق چارچوب زمانی UTC) بالاتر از سطح 3.2 دلار، احتمالا خریدارانی را که منتظر آغاز یک حرکت جهت‌دار بودند، به خود جذب خواهد کرد.

بالاتر از این سطح، اولین هدف قیمتی که باید زیر نظر داشت سطح 3.8811 دلار و سپس 4.40 دلار است.

برخلاف این فرض، اگر جفت ارز EOS / USD از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر قیمت 2.83 دلار نزول پیدا کند، احتمالاً روند خنثی آن برای چند روز دیگر نیز ادامه خواهد یافت.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx