تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 20 آگوست، 30 مرداد

تحلیل ارز دیجیتال

بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها همچنان در حال اصلاح هستند، اما احتمالا سطوح پایین‌تر خریداران را به خود جذب خواهد کرد چراکه هنوز روند کلی به صورت صعودی است و تغییر پیدا نکرده است.

Mike McGlone (استراتژیست ارشد اطلاعات بلومبرگ) نسبت به بیت‌کوین (BTC) خوش‌بین است و معتقد است “اتفاقی غیرمنتظره برای قیمت بیت‌کوین باید رخ دهد تا همه ارزش آن را بدانند”.

با این حال، با توجه به اینکه شاخص S&P 500 در تاریخ 19 آگوست به اوج قیمتی جدیدی دست یافت، معامله‌گران به سیو سود دارایی‌های کریپتو و طلای خود روی آوردند.

عناوین مطلب:

با توجه به اینکه بازارهای ایالات متحده به رکوردهای جدیدی صعود کرده‌اند، قیمت بیت‌کوین نیز طی سه روز گذشته به شدت اصلاح شد اما احتمالا این یک تغییر کوتاه‌مدت در یک روند صعودی پایدار باشد.

Jim Rogers (معامله‌گری کارآزموده) معتقد است که بازار سهام ایالات متحده در یک حباب قرار دارد و اقدامات پولی اخیر توسط بسیاری از بانک‌های مرکزی می‌تواند به بدترین سقوط اقتصادی در طول تاریخ منجر شود.

در اخباری دیگر، شرکت سرمایه‌گذاری کریپتو Pantera Capital اعلام کرد که در طی دوازده ماه گذشته شاهد جریان ورودی شدید سرمایه به صندوق Pantera Venture Fund III بوده است، که این نشان می‌دهد کریپتوکارنسی‌ها در حال جذب سرمایه‌گذاران جدید به این فضا هستند.

با این حال، با پیشرفت بازار گاوی، حرص و طمع‌ها افزایش می‌یابند و برخی از معامله‌گران برای بدست آوردن بازده‌ و سودی سریع، ریسک بیش از حد را به جان می‌خرند.

اگرچه ممکن است شانس با تعدادی از معامله‌گران یار باشد، اما بیشتر آنها تمایل دارند با انجام معاملاتی بی‌پروا سودهای خود را بازگردانند.

بنابراین، به معامله‌گران پیشنهاد می‌کنیم بسیار با احتیاط قدم بردارند و برای کسب ثروت در بلندمدت به اصول معاملاتی خود پایبند بمانند.

اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین با بسته شدن بالاتر از سطح 12,113.50 دلار (طبق چارچوب زمانی UTC)، الگوی مثلث صعودی را در تاریخ 17 آگوست تکمیل کرد، اما گاوها نتوانستند این شکست را حفظ كنند و سپس قیمت آن در تاریخ 18 آگوست به داخل مثلث بازگشت.

در حال حاضر گاوها تلاش می‌کنند از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 11,515 دلار) دفاع کنند، که این سطح مهمی است و باید آن را زیر نظر داشت چراکه خرس ها از تاریخ 22 ژوئیه تاکنون نتوانسته‌اند قیمت بیت‌کوین را به زیر آن حفظ کنند.

نمودار قیمت بیت‌کوین

بازگشتی قدرتمند از این سطح حمایت نشان می‌دهد که گاوها همچنان به خرید در زمان افت قیمت مشغول هستند و اگر بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 12,460 دلار حرکت دهند، احتمالاً روند صعودی آن از سر گرفته خواهد شد.

شیب میانگین‌های متحرک در حال صعود به سطوح بالاتر است و شاخص قدرت نسبی نیز در منطقه‌ی مثبت قرار دارد که این نشان می‌دهد گاوها از برتری برخوردار هستند.

با این حال، اگر خرس‌ها قیمت این ارز را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند و در آن سطح نگه دارند، افت آن تا قیمت 11,000 دلار و سپس تا 10,400 دلار امکان‌پذیر است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

عدم موفقیت گاوها در حفظ قیمت ارز دیجیتال اتریوم (ETH) بالاتر از سطح 444.15 دلار، در تاریخ 17 آگوست منجر به سیو سود شد که درنتیجه قیمت آن را به زیر سطح شکست 415.634 دلار رساند.

اگر جفت ارز ETH/USD از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 392 دلار) بازگردد، نشان خواهد داد که گاوها همچنان مشغول خرید در زمان افت قیمت هستند و اگر بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از سطح 415.64 دلار برسانند، امکان تجربه‌ی مجدد قیمت 446.479 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت اتریوم

شکست اتریوم بالاتر از سطح 446.479 دلار ممکن است منجر به صعود آن تا مقاومت محدوده‌ی 480 تا 500 دلار شود.

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک نشان می‌دهد که برتری در اختیار گاوهاست اما واگرایی نزولی در RSI همچنان نشان دهنده‌ی هشدار است.

اگر خرس‌ها قیمت این ارز را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، نشان دهنده‌ی تضعیف این حرکت خواهد بود و امکان افت آن تا قیمت 366 دلار وجود دارد.

به زیر این سطح حمایت، اصلاح آن می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 314 دلار) ادامه پیدا کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

گاوها موفق نشدند در تاریخ 17 آگوست ارز دیجیتال ریپل (XRP) را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 0.326113 تا 0.346727 دلار حرکت دهند، که این منجر به سیو سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت شد و درنتیجه قیمت آن را تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (سطح 0.285 دلار) کاهش داد.

اگر جفت ارز XRP / USD مجددا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت آن را به بالاتر از محدوده‌ی مقاومت حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، احتمالاً روند صعودی آن از سر گرفته خواهد شد.

نمودار قیمت ریپل

با این حال، اگر خرس‌ها قیمت این آلت‌کوین را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، سقوط آن تا قیمت 0.268478 دلار محتمل است.

اگر گاوها از این سطح حمایت دفاع کنند، این جفت ارز ممکن است برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

شکست ریپل به زیر سطح 0.268478 دلار، نشانه‌ای منفی خواهد بود که می‌تواند منجر به افت آن تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.238 دلار) شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) در تاریخ 18 آگوست تا قیمت 14.69 دلار اصلاح شد، که این درست به زیر سطح 38.2 درصدی فیبوناچی اصلاحی 15.053 دلار قرار دارد.

سپس گاوها در زمان این افت چین لینک را خریداری کردند، و در حال حاضر تلاش می‌کنند تا روند صعودی خود را از سر بگیرند.

اگر خریداران بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح 17.6738 دلار برسانند، امکان صعود آن تا اوج قیمتی 20.1111 دلار وجود دارد.

شکست بالاتر از این سطح مقاومت، نشانگر از سرگیری روند صعودی آن خواهد بود.

نمودار قیمت چین لینک

شیب میانگین‌های متحرک رو به افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی برتری گاوها در بازار است.

با این حال، اگر گاوها نتوانند قیمت چین لینک را به بالاتر از سطح 20.1111 دلار حرکت دهند، ممکن است روند خنثی آن برای چند روزی ادامه پیدا کند.

احتمالا شکست جفت ارز LINK/USD به زیر سطح حمایت 14.69 دلار، سیگنال اصلاحی عمیق‌تر خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

گاوها نتوانستند در تاریخ 17 و 18 آگوست ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) را به بالاتر از سطح مقاومت 326.30 دلار حرکت دهند، که این منجر به سیو سود شد.

این اتفاق باعث شد این آلت‌کوین تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 293 دلار) کاهش پیدا کند و درنتیجه یک مثلث متقارن شکل بگیرد.

اگر خرس‌ها بتوانند جفت ارز BCH / USD را به زیر مثلث کاهش دهند و آن سطح را حفظ کنند، افت آن تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 263 دلار) و سپس تا 245 دلار امکان‌پذیر است.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه رو به مسطح شدن است و RSI نیز تا نزدیکی نقطه‌ی میانی افت کرده است، که این نشان می‌دهد گاوها در حال از دست دادن قدرت خود هستند.

با این حال، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی بازگردد و بالاتر از سطح مقاومت 326.30 دلار شکسته شود، امکان نزول آن تا قیمت 353 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 17 آگوست به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 65.1573 دلار دست یافت، اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند.

اکنون خرس‌ها تلاش می‌کنند تا بر این شکست پیروز شوند و این آلت‌کوین را به زیر سطح 65.1573 دلار بکشانند.

واگرایی منفی در RSI نشان می‌دهد که حرکت این کریپتوکارنسی تضعیف شده است.

نمودار قیمت لایت‌کوین

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت لایت‌کوین را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 58 دلار) کاهش دهند، افت آن تا قیمت 51 دلار محتمل است.

اما اگر گاوها از میانگین متحرک نمایی 20 روزه به طور تهاجمی دفاع کنند، جفت ارز LTC / USD برای بار دیگر تلاش خواهد کرد تا به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 65.1573 تا 68.9008 دلار افزایش یابد.

اگر آنها موفق شوند، احتمال صعود لایت‌کوین تا قیمت 80 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV در تاریخ 18 آگوست از سطح 235.32 دلار کاهش یافت و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 216 دلار) شکسته شد، که این بیانگر نبود تقاضا در سطوح بالاتر است.

در حال حاضر گاوها تلاش می‌کنند از سطح حمایت 200 دلار دفاع کنند، که این درست بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 198 دلار) قرار دارد.

اگر جفت ارز BSV / USD از این سطح بازگردد، گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت آن را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 227 تا 235.32 دلار حرکت دهند.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

در صورت موفقیت‌شان، صعود بیت‌کوین SV تا قیمت 260 دلار امکان‌پذیر است.

با این حال، اگر گاوها نتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح 227 دلار منتقل کنند، ممکن است روند خنثی آن برای چند روزی بین محدوده‌ی 200 تا 227 دلار ادامه یابد.

شکست به زیر سطح 200 دلار، می‌تواند تضعیف این ارز را نشان دهد و منجر به سقوط آن تا قیمت 160 دلار شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) در تاریخ 19 آگوست به زیر محدوده‌ی 0.13 تا 0.15 دلار سقوط پیدا کرد، اما خرس‌ها نتوانستند سطوح پایین‌تر را حفظ کنند، که این نشان ‌دهنده‌ی مقداری خرید در سطوح پایین‌تر است.

اکنون شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.137 دلار) مسطح شده است و RSI نیز به زیر سطح 50 نزول پیدا کرده است، که این به یک روند تثبیت قیمت احتمالی در کوتاه‌مدت اشاره دارد.

نمودار قیمت کاردانو

شکست و بسته شدن قیمت کاردانو به زیر سطح 0.13 دلار (طبق چارچوب زمانی UTC)، سیگنال تغییر احتمالی روند آن خواهد بود.

به زیر این سطح حمایت، افت کاردانو تا محدوده‌ی 0.10 تا 0.11 دلار محتمل است.

مرحله‌ی بعدی این روند صعودی احتمالا پس از آنکه گاوها جفت ارز ADA/USD را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 0.15 تا 0.1543051 دلار حرکت دادند، آغاز خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 17 آگوست از مقاومت محدوده‌ی 22.93 تا 24.4588 دلار کاهش یافت، و در تاریخ 19 آگوست نیز به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 22 دلار) رسید.

اگر جفت ارز BNB / USD مجددا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت این ارز را به بالاتر از محدوده‌ی مقاومت حرکت دهند.

نمودار قیمت بایننس کوین

اگر موفق شوند، احتمال صعود آن تا قیمت 27.1905 دلار وجود دارد.

با این حال، اگر خرس‌ها این جفت ارز را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، سقوط آن تا سطح 20.50 دلار امکان‌پذیر است.

به زیر این سطح، روند اصلاح آن می‌تواند به میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 19.58 دلار) برسد.

واگرایی منفی در RSI، سیگنال تضعیف حرکت این کریپتوکارنسی است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز EOS/USD :

ارز دیجیتال EOS نتوانست در تاریخ 17 آگوست بالاتر از سطح مقاومت 3.8811 دلار باقی بماند، که این منجر به سیو سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت شد.

قیمت این آلت‌کوین در تاریخ 19 آگوست تا سطح 3.3086 دلار اصلاح شد، که این درست بالاتر از سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 3.2766 دلار و میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 3.264 دلار) قرار دارد.

معمولا در یک روند صعودی قدرتمند، اصلاحات بین سطوح 38.2 و 50 درصدی فیبوناچی اصلاحی پایان می‌یابند، چراکه گاوها عجله‌ای برای خرید ندارند و منتظر اصلاحی عمیق‌تر نیز نیستند.

نمودار قیمت EOS

با این حال، سقوطی پرشتاب تا سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی و یا به زیر آن، نشان می‌دهد که حرکت EOS تضعیف شده است.

سطح حمایت بحرانی که در این روند نزولی باید زیر نظر داشت، قیمت 3.2766 دلار و سطح شکست 3.1104 دلار است.

شکست به زیر این سطح حمایت، نشانه‌ای بسیار منفی خواهد بود.

اگر گاوها بتوانند از میانگین متحرک نمایی 20 روزه دفاع کنند، جفت ارز EOS/USD مجددا تلاش خواهد کرد تا به مقاومت محدوده‌ی 3.8811 تا 3.95 دلار افزایش یابد.

شکست این آلت‌کوین بالاتر از این محدوده، سیگنال از سرگیری احتمالی روند صعودی آن خواهد بود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx