تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 28 نوامبر، 8 آذر

blank

اصلاح اخیر بیت‌کوین نکته‌ی بسیار مثبتی بود، اما چندین آلت‌کوین شتاب حرکت خود را از دست دادند و این موضوع می‌تواند برای چند روزی آن‌ها را در محدوده‌ی رنج نگه دارد.

برای رسیدن قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) به بالاتر از سطح 20,000 دلار باید صبر کرد، چراکه قیمت آن شاهد یک اصلاح قوی است و از رسیدن به رکورد قیمتی جدید خود فاصله گرفته است.

داده‌ها حاکی از آن است که نهنگ‌ها زمانیکه بیت‌کوین به سطح 19,000 دلار نزدیک بود، تصمیم گرفتند سود خود را سیو کنند و همین امر موجب شد قیمت آن به سطوح پایین‌تر حرکت کند.

عناوین مطلب:

این سقوط می‌تواند در بازار آتی منجر به تسویه موقعیت‌های بیش از حد اهرمی شود و این روند افت را بیشتر تشدید می‌کند.

اصلاح قیمت فعلی یک سیگنال مثبت و سالم است، چراکه بازار کریپتوکارنسی‌ها بیش از حد داغ شده بود زیرا در هفته‌ی گذشته چندیت آلت‌کوین صعودی عمودی را تجربه کردند.

با اینکه تعدادی از آلت‌کوین‌ها بخش عمده‌ای از سودهای اخیر خود را از دست دادند، بیت‌کوین همچنان قدرتمند باقی مانده است، که این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران به قصد حمایت، مشغول خرید این ارز در سطوح پایین‌تر هستند.

Mike Novogratz (بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Galaxy Digital) اخیرا بیان کرد که بیت‌کوین در حال جذب سرمایه‌گذاران سازمانی است چراکه آن را به عنوان یک سنگری در برابر کاهش ارزش ارز فیات در نظر دارند.

Novogratz به سرمایه‌گذاران پیشنهاد داد که حدود 2 تا 3 درصد از دارایی‌های خود را به بیت‌کوین اختصاص دهند (با هدف بلندمدت)، چراکه که او معتقد است ارزش BTC در مدت زمان پنج سال بسیار افزایش خواهد یافت. 

با این وجود، معامله‌گران باید پیش از خرید صبر کنند تا قیمت تثبیت شود و پایه‌ی آن شکل بگیرد، چراکه چاقوی در حال سقوط می‌تواند خطرناک است.

معامله‌گران باید پرایس اکشن را نزدیک به سطوح حمایت بحرانی زیر نظر داشته باشند، و سپس در صورت ثبات قیمت به خرید بپردازند.

اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار 10 کریپتوکارنسی برتر و سطوج حمایت مهم را با هم تحلیل کنیم و ببینیم آیا ممکن است این سطوح خریداران را جذب کند یا خیر؟!

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در تاریخ 25 نوامبر از سطح 19,458.56 دلار کاهش پیدا کرد و درنتیجه میزان فروش آن در روز بعد (26 نوامبر) شدت گرفت، که این باعث شد تا برای اولین بار از تاریخ 8 اکتبر، قیمت بیت‌کوین به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 17,048 دلار) حرکت کند.

گاوها در تاریخ 26 نوامبر از سطح 38.2 درصدی فیبوناچی اصلاحی 16,049.61 دلار دفاع کردند، اما فعلا تلاش می‌کنند قیمت آن را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه حفظ کنند.

این موضوع نشان می‌هد معامله‌گران مشغول فروش در زمان افزایش قیمت هستند.

اگر خرس‌ها قیمت این ارز را به زیر سطح 16,049.61 دلار کاهش دهند، محدوده‌ی حمایت بعدی احتمالا سطح اصلاح 50 درصدی 14,996.59 دلار خواهد بود، که این درست به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 14,535 دلار) قرار دارد.

نمودار قیمت بیت‌کوین

گاوها احتمالا از این سطح به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح شده است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به نقطه‌ی میانی قرار دارد که این نشان دهنده‌ی تشکیل محدوده‌ی رنج در کوتاه‌مدت است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 24 نوامبر از محدوده‌ی مقاومت سرسخت 625 دلار کاهش پیدا کرد، چراکه معامله‌گران سود خود را سیو کردند.

در نتیجه میزان فروش آن در تاریخ 26 نوامبر شدت پیدا کرد، و این بزرگ‌ترین آلت‌کوین به زیر سطح 38.2 درصدی فیبوناچی اصلاحی 526.348 دلار شکسته شد (میانگین متحرک نمایی 20 روزه بر روی قیمت 504 دلار قرار دارد).

گاوها در زمان افت تا سطح شکست 488.134 دلار این ارز را خریداری کردند، همانطور که از دنباله‌ی بلند کندل استیک در تاریخ 26 نوامبر قابل مشاهده است.

با این حال، گاوها در تلاشند این بازگشت را حفظ کنند چراکه معامله‌گران در زمان افزایش قیمت‌های جزئی به فروش مشغول هستند.

نمودار قیمت اتریوم

اگر خرس‌ها قیمت اتریوم را به زیر سطح 488.134 دلار کاهش دهند، افت آن تا سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 466.755 دلار امکان‌پذیر است.

شکست آن به زیر این سطح حمایت، برتری را به نفع خرس‌ها تغییر خواهد داد.

از سوی دیگر، بازگشتی قدرتمند از سطوح فعلی و سطح حمایت 466.755 دلار نشان دهنده‌ی تقاضا در سطوح پایین‌تر خواهد بود و این می‌تواند جفت ارز ETH/USD را برای چند روزی در محدوده‌ی رنج نگه دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/USD :

پس از فتیله‌ی بلند کندل استیک در تاریخ 24 نوامبر، ارز دیجیتال ریپل (XRP) در روز بعد یعنی 25 نوامبر الگوی کندل استیک را شکل داد که در نهایت با رنگ قرمز بسته شد.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها پس از افزایش قیمت شدیدی که طی چند روز گذشته اتفاق افتاد، به سیو سود روی آوردند.

نمودار قیمت ریپل

جفت ارز XRP / USD در تاریخ 26 نوامبر تا سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 0.438968 دلار سقوط پیدا کرد، اما دنباله‌ی بلند کندل استیک نشان دهنده‌ی خرید در سطوح پایین‌تر است.

با این وجود، خرس‌ها بعید به نظر می‌رسد از برتری خود چشم پوشی کنند و از موضع خود بگذرند.

آنها در زمان افزایش قیمت به فروش مشغول هستند و این باعث شد تا در تاریخ 27 نوامبر الگوی کندل استیک دوجی شکل بگیرد.

این موضوع نشان می‌دهد این جفت ارز می‌تواند پیش از آغاز حرکت جهت‌دار بعدی، برای چند روزی در یک محدوده‌ی رنج تثبیت شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

 ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) در تاریخ 25 و 26 نوامبر سقوط پیدا کرد و اصلاح 100 درصدی آخرین مرحله‌ی صعودی که از تاریخ 20 نوامبر آغاز شده بود، به پایان رسید.

اگرچه گاوها در تاریخ 26 نوامبر در زمان افت این ارز را خریداری کردند، قیمت آن در تاریخ 27 نوامبر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 277 دلار) کاهش پیدا کرد.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

این موضوع نشان می‌دهد انگیزه‌ی معامله‌گران از خرید در زمان افت قیمت به فروش در زمان صعود تغییر پیدا کرده است.

خرس‌ها اکنون تلاش خواهند کرد قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح حمایت 231 دلار کاهش دهند.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، جفت ارز BCH/USD می‌تواند تا سطح 200 دلار افت کند.

در مقابل، اگر گاوها قیمت بیت‌کوین کش را به بالاتر از سطح 280 دلار افزایش دهند، این جفت ارز ممکن است تا قیمت 300 دلار افزایش یابد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

گاوها در تاریخ 26 نوامبر نتوانستند قیمت 13.28 دلار (خط گردن الگوی سر و شانه وارونه) را به سطح حمایت تبدیل کنند.

 در نتیجه این موضوع فروش بیشتری را در پی داشت، و ارز دیجیتال چین لینک (LINK) را به زیر میانگین‌های متحرک رساند.

نمودار قیمت چین لینک

گاوها در حال حاضر تلاش می‌کنند از میانگین متحرک ساده 50 روزه دفاع کنند، اما بازگشتی ضعیف از آن، نشان می‌دهد عجله‌ای برای خرید حتی در این سطوح نیز وجود ندارد.

اگر گاوها طی چند روز آینده نتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 13.28 دلار برسانند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد قیمت آن را تا سطح 10 دلار کاهش دهند.

شکست به زیر این سطح حمایت، می‌تواند برتری را به نفع خرس‌ها تغییر دهد.

برخلاف این فرض، اگر گاوها قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 13.28 دلار برسانند و آن را حفظ کنند، نشان خواهد داد انگیزه‌ها همچنان صعودی باقی مانده است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 24 نوامبر یک الگوی کندل استیک دوجی را تشکیل داد، و این با افت قیمت شدیدی در تاریخ 25 نوامبر همراه شد.

این موضوع سیو سودی تهاجمی توسط گاوها و فروش توسط خرس‌ها را نشان داد.

عدم موفقیت جفت ارز LTC / USD در بازگشت از سطح 38.2 درصدی فیبوناچی اصلاحی 75.943 دلار و یا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 73 دلار) نشان می‌دهد گاوها در زمان افت قیمت خرید نمی‌کنند.

نمودار قیمت لایت‌کوین

اگرچه این جفت ارز در تاریخ 26 نوامبر از سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 64.8317 دلار بازگشت، اما گاوها نتوانستند قیمت آن را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند.

اگر قیمت لایت‌کوین به زیر سطح 64 دلار شکسته شود، امکان افت آن تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 60 دلار) وجود دارد.

در مقابل، اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، این موضوع به وجود روندی خنثی و چند روزه اشاره دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) در تاریخ 25 نوامبر الگوی کندل استیک ابر سیاه پوشان را تشکیل داد، که این نشان دهنده‌ی یک روند بازگشتی نزولی است.

به دنبال آن نیز فروشی بیشتر توسط خرس‌های تهاجمی و پوشش ریسک موقعیت‌های خرید توسط گاوها اتفاق افتاد.

جفت ارز ADA / USD در تاریخ 26 نوامبر سقوط پیدا کرد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.126 دلار) رسید، اما دنباله‌ی بلند کندل استیک نشان دهنده‌ی خرید در سطوح پایین‌تر است.

نمودار قیمت کاردانو

با این حال، خریداران نتوانسته‌اند این حرکت صعودی را حفظ کنند، چراکه خرس‌ها در هر افزایش قیمت جزئی مشغول فروش هستند.

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، این جفت ارز می‌تواند تا سطح 0.1142241 دلار سقوط کند.

در مقابل، اگر این جفت ارز مجدداً از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، ممکن است تا سطح 0.155 دلار افزایش یابد و سپس پیش از آغاز حرکت جهت‌دار بعدی، برای چند روزی در یک محدوده‌ی رنج تثبیت شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

گاوها موفق نشدند شکست بالاتر از سطح 5.5899 دلار را حفظ کنند، و درنتیجه ارز دیجیتال پولکادات (DOT) در تاریخ 25 نوامبر به زیر این سطح نزول پیدا کرد.

این امر باعث شد تا گاوهای تهاجمی که احتمالا به جهت پوشش ریسک موقعیت‌های خود عجله کرده‌ بودند، به دام بیافتند.

به همین دلیل و همچنین فروش‌های تهاجمی توسط خرس‌ها، جفت ارز DOT/USD در تاریخ 26 نوامبر به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 4.91 دلار) سقوط کرد.

نمودار قیمت پولکادات

عدم موفقیت در دفاع از این سطح حمایت سیگنالی منفی است و نشان می‌دهد گاوها دیگر به خرید در زمان افت قیمت مشغول نیستند.

یک بازگشت از میانگین متحرک ساده 50 روزه (4.46 دلار) نیز رخ داده است، اما برای گاوها حفظ قیمت آن بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه دشوار بود.

اگر خرس‌ها قیمت این آلت‌کوین را به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه کاهش دهند، این جفت ارز می‌تواند تا سطح 3.80 دلار و سپس تا سطح حمایت بحرانی 3.5321 دلار سقوط کند.

شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI به زیر نقطه‌ی میانی نشان می‌دهد این جفت ارز می‌تواند برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XLM/USD :

ارز دیجیتال استلار لومن (XLM) در تاریخ 25 نوامبر یک الگوی کندل استیک دوجی را تشکیل داد که دارای فتیله‌ی بلند بود.

این موضوع نشان دهنده‌ی فروشی تهاجمی توسط خرس‌ها در سطوح بالاتر است.

خرس‌ها نیز در روز بعد به فروش خود ادامه دادند و در نتیجه این آلت‌کوین تا سطح 0.145377 دلار سقوط کرد، که این درست بالاتر از سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 0.140209 دلار قرار دارد.

نمودار قیمت استلار لومن

گاوها هنگام این سقوط در تاریخ 26 نوامبر این ارز را خریداری کردند و در حال حاضر تلاش می‌کنند روند صعودی خود را از سر بگیرند.

با این حال، سطوح بالاتر احتمالا برای بار دیگر موجب افزایش فروش خواهد شد.

پس از حرکات جهت‌دار وسیع طی چند روز گذشته، این نوسانات به احتمال زیاد کاهش می‌یابد و قیمت جفت ارز XLM/USD می‌تواند برای چند روزی در یک محدوده‌ی رنج تثبیت شود.

اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند (قیمت 0.122 دلار) و یا گاوها قیمت آن را به بالاتر از سطح 0.231655 دلار حرکت دهند، این دیدگاه نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

گاوها در تاریخ 25 نوامبر نتوانستند ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) را بالاتر از سطح 33.3888 دلار حفظ کنند و قیمت آن را به زیر سطح حمایت 32 دلار کاهش یافت.

این اتفاق می‌تواند تعدادی از گاوها را که در زمان شکست سقف محدوده‌ی 32 تا 33.3888 دلار بایننس کوین را خریداری کرده بودند، به دام بیاندازد.

فروشی تهاجمی توسط خرس‌ها و تسویه معاملات توسط گاوها در تاریخ 26 نوامبر، قیمت این ارز را تا سطح 26.35 دلار کاهش داد، که این درست بالاتر از سطح حمایت بحرانی 25.6652 دلار قرار دارد.

نمودار قیمت بایننس کوین

اگر خرس‌ها قیمت این آلت‌کوین را به زیر این سطح حمایت کاهش دهند، جفت ارز BNB/USD می‌تواند تا قیمت 19 دلار سقوط کند.

با این حال، حرکات متقاطع میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی منفی، نشان می‌دهد هیچ یک از دو گروه گاوها و خرس‌ها برتری آشکاری نسبت به یکدیگر ندارند.

بنابراین، اگر قیمت بایننس کوین از سطح 25.6652 دلار بازگردد، ممکن است این جفت ارز برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx