راهنمای کامل استیک در هات بیت (Hotbit)

استیک در هات بیت

صرافی هات بیت یک صرافی متمرکز ارز دیجیتال است که در سال 2018 در هنگ‌ کنگ و استونی تاسیس شد.

صرافی Hotbit فعالیت خود را در June 2023 متوقف کرده و از کاربران خود خواسته بود مبالغ خود را از صرافی خارج کنند.

این صرافی دیگر فعال نیست.

عناوین مطلب:

.

.

.

.

با اطمینان می‌توان گفت صرافی هات بیت یکی از جامع‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا از نظر گستره ارزهای دیجیتال قابل معامله است.

این بدین معنی است که شما می‌توانید در این صرافی اکثر ارزهای دیجیتال را معامله کنید.

به همین دلیل نیز حجم معاملات روزانه این صرافی همیشه رقم بالایی بوده به نحوی که این صرافی دائما در لیست 100 صرافی برتر دنیا از نظر حجم معاملات قرار دارد.

در این مقاله قصد داریم نحوه سپرده‌گذاری ارز دیجیتال یا استیک در هات بیت را به‌طور کامل شرح دهیم. اگر به کسب درآمد غیرفعال در بازار ارزهای دیجیتال علاقه دارید، این مطلب را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: 7 نکته مهم در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال

منظور از استیکینگ چیست؟

در کل می توان استیکینگ یا سهام‌گذاری را سرمایه گذاری در یک پروژه یا کسب و کار یا خرید یک دارایی با هدف کسب سود تعریف کرد .

در حوزه بلاک‌چین خرید هر ارز دیجیتال نوعی سرمایه گذاری است که ریسک‌هایی مانند افت بازار، نوسانات شدید، اخبار فاندامنتال منفی و غیره را در آن باید پذیرفت.

در سرمایه گذاری ارز دیجیتال معمولا برای کسب سود، می‌بایست به نگهداری ارز مورد نظر به مدت نامعلوم بپردازید که به آن هولد(هودل) گفته می‌شود، این امر به خودی خود ریسک سرمایه گذاری را افزایش می‌دهد.

در عین حال با نگهداری ارز‌های دیجیتال در کیف‌پول‌تان، از نظر افزایش موجودی هیچ سود مضاعفی عاید شما نمی‌گردد مگر رشد قیمتی سبد سرمایه‌گذاری‌تان.

اما در بخش استیک در هات بیت، شما می‌توانید با استیک ارز مورد نظر در قرارداد‌های سرمایه‌گذاری صرافی، درصد سود مشخصی را دریافت نمایید.

در واقع با مشارکت در این استخر‌ها، نه‌‌ تنها در رشد قیمت ارز سود خواهید کرد بلکه مقدار توکن‌های شما بر اساس نرخ سود متغیر تعیین شده از سوی استخر صرافی افزایش پیدا می‌کنند.

بخش سرمایه گذاری (investment) صرافی هات بیت

پس از ورود به صرافی هات بیت شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه investment وارد این بخش شوید.

بخش investment در صرافی هات بیت
بخش investment در صرافی هات بیت (در کامپیوتر و موبایل)

در این بخش می‌توانید همه قرارداد‌های استیک در هات بیت را با توجه به نوع ارز و میزان سود تخمینی در سال مشاهده نمایید.

 
ورود به بخش استیکینگ در هات بیت
می‌توانید با جستجو در این بخش، ارز مورد نظر خود را در بین قرارداد‌های موجود بیابید.

لازم به ذکر است همه ارزهای دیجیتال دارای قرارداد استیکینگ نبوده و ممکن است شما ارز مورد علاقه‌ خود را در بین قرارداد‌های استیک در هات بیت مشاهده نکنید.

وجوه سرمایه‌گذاری شده در بخش استیک در هات بیت، برای افزایش نقدینگی آن ارز دیجیتال در جهت افزایش حجم و بهبود نرخ درخواست/پیشنهاد (Ask/Bid) بازار آن ارز در صرافی استفاده می‌شود.

این بدین معنی است که درصد سود ذکر شده در این بخش می‌تواند با توجه به شرایط بازار تغییر نماید، نکته‌ای که در همه استخر‌های سرمایه‌گذاری به چشم می‌خورد نحوه محاسبه سود براساس APY است که به درصد سود سالانه تعبیر می‌شود.

محاسبه نرخ سود استخر‌های استیک در هات بیت نیز از این قانون مستثنی نیستند و با افزایش مدت زمان قفل‌ بودن دارایی در استیکینگ، درصد سود دریافتی شما نیز افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: شناخت دیفای استیکینگ و بهره مندی از مزایای آن

اطلاعات کلی قرارداد‌های استیک در هات بیت

با کلیک روی گزینه Detail در هر یک از قرارداد‌های استیک در هات بیت می‌توانید اطلاعات کلی در مورد نحوه استیک، سود‌ دریافتی، مدت زمان قفل دارایی و توضیحات بیشتر در مورد قرارداد را مشاهده نمایید.

نحوه استیکینگ در صرافی هات بیت
قسمت‌های مختلف قراردادهای استیک در هات بیت به تفکیک استفاده در کامپیوتر و موبایل

در ادامه به تشریح بخش‌های مختلف قراردادهای استیک در هات بیت با توجه تصویر می‌پردازیم:

  1. درصد سود: درصد سود دریافتی شما در این قرارداد که به صورت سالانه محاسبه گردیده و شناور است. به عبارت دیگر، در حین استیکینگ این درصد دچار تغییر می‌شود. در مرورگر خود می‌توانید نمودار میانگین درصد پرداختی به کاربران در دوره هفت روزه و سی روزه را مشاهده نمایید.
  2. تاریخ شروع قرارداد: زمان شروع اینوستیگ یا استیک در هات بیت. در صورت استیک کردن دارایی در هر قرارداد زمان شروع آن برای شما در این قسمت ثبت می‌گردد.
  3. نوع قرارداد: در این قسمت نوع قرارداد اینوستینگ انتخابی شما نمایش داده می‌شود.
  4. انتقال دارایی: با استفاده از این قسمت می‌توانید ارز مورد نظر خود را از کیف پول تریدینگ (کیف پول عادی) به کیف پول اینوستیگ انتقال دهید، لازم به ذکر است بدون انتقال دارایی خود از کیف پول trading به کیف پول investment، نمی‌توانید در قرارداد‌های سرمایه‌گذاری موجود، سهام‌گذاری کنید.
  5. میزان اینوستینگ: در این بخش می‌توانید میزان ارز مورد نظر خود جهت استیکینگ را وارد نموده یا از گزینه all به منظور وارد کردن کل دارایی موجود در کیف پول investment خود استفاده نمایید.
  6. توضیحات قرارداد: در مرورگر دسکتاپ، اطلاعات کامل‌تری مانند نام قرارداد‌، نوع قرارداد، میزان ریسک، شرح درآمد و قوانین مربوطه در این بخش قرار دارد. ناگفته نماند که میزان ریسک وارد شده در قرارداد‌های صرافی به طور معمول بجز در موارد استثنایی همیشه کم هستند.
  7. تایید نهایی: پس از تعیین مقدار توکن‌های مورد سرمایه‌گذاری دلخواه جهت اینوستینگ، شما می‌توانید با انتخاب این گزینه، اقدام به ثبت قرارداد و استیک در هات بیت نمایید. پس از کلیک روی گزینه Purchase Now، اطلاعات نهایی قرارداد تنظیم شده به نمایش در می‌آید که می‌بایست آن را بررسی نمایید، با پذیرش این قرارداد، دارایی شما قفل شده و تا قبل از اتمام زمان قرارداد قابل استفاده نخواهد بود. قبل از تایید قرارداد، به مدت زمان آن توجه کنید.
  8. مدت زمان قرارداد: در این بخش مدت زمان قرارداد نمایش داده می‌شود. همانطور که اشاره شد، پس از اینوستینگ و تایید نهایی قرارداد، شما به دارایی‌تان تا زمان پایان مدت قرارداد دسترسی نخواهید داشت و دارایی شما قفل خواهد شد، تنها پس از پایان مدت زمان قرارداد شما می‌توانید دارایی خود را برداشت یا به سایر حساب‌های هات‌ بیت منتقل کرده و به خرید و فروش بپردازید.

دسترسی به بخش قراردادهای موجود پس از استیگینک در هات بیت

در دسکتاپ، پس از ورود به بخش استیکینگ (investment) می‌توانید با کلیک روی گزینه assets، به قراردادهای اینوستیگ خود دسترسی پیدا کنید.

قراردادهای استیکینگ در هات بیت
قراردادهای استیکینگ موجود در حساب کاربری شما

در این بخش لیستی از قراردادهای اینوستینگ شما به نمایش در خواهد آمد که شامل زمان شروع قرارداد سرمایه گذاری، نوع قرارداد، میزان دارایی قفل شده در قرارداد، وضعیت قرارداد، میزان سود روز قبل، میزان سود کل قرارداد و قابلیت‌های قرارداد قابل مشاهده می‌باشد.

در پلتفرم موبایل نیز پس از ورود به بخش استیکینگ (investment) می‌توانید با کلیک بر روی گزینه assets به قراردادهای اینوستیگ خود دسترسی پیدا نمایید. همچنین به قرارداد‌های قبلی نیز دسترسی داشته باشید.

اما در موبایل، این بخش به چهار قسمت Investing records (لیست قرارداد های فعال)، Investing income (گزارش سودهای دریافت شده)، Account records (سوابق اکانت) و Transfer History (لیست انتقالی‌ها از کیف پول تریدینگ به کیف پول اینوستینگ و بالعکس) تقسیم شده است.

نحوه آزاد کردن دارایی از قرارداد استیکینگ پس از اتمام زمان قرارداد 

پس از اتمام زمان قرارداد شما می‌توانید با وارد شدن به بخش قرارداد‌های موجود و مشاهده لیست قراردادها، به لغو قراردادهای منقضی شده اقدام نمایید.

در کنار قراردادهای منقضی شده یک گزینه با نام Redeem وجود دارد که توسط آن شما می‌توانید قراردادهای منقضی شده را لغو کنید.

پس از لغو قرارداد مربوطه، امکان ثبت یک قرارداد جدید یا انتقال دارایی به کیف پول تریدینگ برای شما فراهم می‌شود. 

میزان بازدهی استیک در هات بیت

با توجه به نوع سرمایه گذاری، مدت زمان سرمایه گذاری و ریسک هودل کردن دارایی‌ها، نرخ بازدهی سرمایه در صرافی هات بیت از 2 تا 1000 درصد متغیر است که با تغییر متغیرهای ذکر شده، میزان نرخ بازدهی سرمایه افزایش می‌یابد.

در هنگام سرمایه گذاری، به میزان Min Purchase دقت نمایید که حداقل میزان قابل قبول برای سرمایه گذاری را مشخص می نماید.

البته بسته به نوع ارز، ریسک‌های سرمایه‌گذاری قابل تحمل توسط سرمایه‌گذار نیز متفاوت هستند.

برای مثال ارز‌هایی که بازدهی بالایی دارند اغلب با نوسانات شدید همراه هستند در نتیجه استیک بلندمدت آن‌ها می‌تواند خطر از دست رفتن ارزش دارایی را به دنبال داشته باشد. 

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال چه موقع است؟

از این رو نسبت به نوع سرمایه‌گذاری و استراتژی‌های تعیین شده در سبد دارایی‌تان اقدام به سرمایه‌گذاری کنید.

اگر مایل به پذیرش ریسک چندانی نیستید، توصیه می‌کنیم روی ارز‌های بیشتر شناخته شده تمرکز کنید.

ممکن است در بین استخر‌های هات‌ بیت ارز‌هایی با سود‌هایی مانند پنجاه هزار درصد! نیز پیدا کنید اما همانطور که اشاره شد نوسان آن‌ها شدید خواهد بود.

نحوه محاسبه نرخ بازدهی سرمایه در یک دوره

می‌توان با تقسیم نرخ بازدهی سرمایه بر عدد 365 (تعداد روزهای سال) به عدد نرخ بازدهی سرمایه برحسب روز دست یافت و با ضرب کردن این مقدار در میزان سرمایه گذاری و همچنین ضرب کردن حاصل آن با مدت زمان سرمایه گذاری، میزان دقیق بازدهی سرمایه را مشخص کرد.

لازم به ذکر است با توجه شرایط و عوامل مختلف موثر بر میزان نرخ بازدهی سرمایه، نتیجه به دست آمده در این محاسبه می‌تواند دست‌خوش تغییر باشد.

برای مثال، سرمایه‌گذاری در اتریوم با میانگین سود 2 تا 5.74 درصد با مبلغ 1000 دلار اتریوم، روزانه 0.005 تا 0.015 درصد که معادل 0.05 تا 0.15 دلار پاداش به همراه دارد. 

اما سرمایه‌گذاری در یک ارز پرریسک مانند NMS با میانگین سود 1000.65 درصد با مبلغ 1000 دلار توکن NMS، روزانه 0.659 درصد معادل 6.59 دلار درآمد منفعل خواهید داشت. 

سوالات متداول

آیا صرافی HOTBIT برای استیک کردن امن است؟

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم تقریبا هیچ صرافی متمرکزی بصورت صدرصد برای سرمایه گذاری و استیک امن نیست و از این منظر باید مراقب سرمایه خود باشید.

نرخ سود برای استیک در صرافی هات بیت چقدر است؟

می‌توان نرخ سودهای متفاوتی را برای استیک ارزهای مختلف، در این صرافی مشاهده کرد (از 2 تا 1000 درصد). با این حال هر چه ارز موردنظر کمتر شماخته شده باشد، مقدار سود استیک و همچنین ریسک سپرده‌گذاری آن نیز بیشتر است.

آیا استیک در صرافی هات بیت به صرفه است؟

بطور خلاصه استیکینگ در فضای کریپتوکارنسی یک نوع درآمد غیرفعال و غیرمستقیم است. این نوع سرمایه‌گذاری نسبت به هولد کردن سودده‌تر بوده و نسبت به ترید کردن از ریسک پایین‌تری برخوردار است.

نتیجه گیری

در حالت کلی می‌توان گفت سرمایه گذاری یا استیک در هات بیت می‌تواند برای افرادی که قصد هولد دارایی‌های ارز دیجیتالی را دارند مفید باشد و سود مضاعفی را برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد.

اما با توجه به امنیت صرافی‌های متمرکز و سوابق هک شدن صرافی های ارز دیجیتال باید ریسک آن را نیز در نظر بگیریم. در صورت هک احتمالی صرافی، دارایی‌های شما از بین خواهند رفت و هیچ راهی برای بازگرداندن آن‌ها نخواهد بود.

با مراجعه به بخش توضیحات و قوانین قراردادهای استیک در هات‌ بیت می‌توان گفت هر گونه ریسک احتمالی تغییرات قوانین جهانی، تغییرات استراتژیکی ارز مورد نظر یا صرافی‌های ارز دیجیتال موثر بر بازار یا هک اکانت کاربری شما بر عهده خودتان بوده و صرافی هات‌ بیت نمی‌تواند هیچ گونه تعهدی برای جبران خسارت کاربران داشته باشد.

هر چند که تیم فنی و پشتیبانی هات‌ بیت همیشه در تلاش بوده امنیت صرافی را تا حد قابل قبولی ارتقاء دهد تا از بروز ضرر‌های جبران‌ناپذیر برای کاربران جلوگیری شود.

با توجه به سوابق هک شدن این صرافی در گذشته و اقدامات امنیتی و حفاظتی تیم هات‌ بیت در جهت مقابله با آن‌ها، می‌توان گفت تاکنون هیچ یک از کاربران صرافی هات بیت به علت هک صرافی متضرر نشده‌اند.

با وجود تلاش افراد خرابکار و سارق در سرقت از این صرافی، ‌آن‌ها توانسته‌اند این حملات را خنثی و از بروز هر نوع مشکل برای کاربران جلوگیری نمایند.

لذا با توجه به ریسک اینوستینگ و با مدیریت سرمایه می‌توانید با سرویس استیک در هات بیت سرمایه گذاری نموده و به کسب سود بپردازید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

7 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
اراد

سلام.یه مشکل برام پیش اومده.من ارزی که استیک سالیانه ۸۰۰۰درصد بوده(روزانه هم ۱.۲درصد)استیک کردم و قرارداد بستم ولی بعد دو ماه اومده سالیانه رو کم کرده و روزانه رو هم نزدیک به ۰.۰۴ درصد روزانه کرده به پشتیبانیش گفتم.اونم میگه مقدارها تغییر میکنند.این دیگه چه قراردادی میشه؟شایددلشون بخواد در پایان سال فقط ۱ درصد بمن بدند این که نمیشه.ایا درصد سالیانه تغییر میکنه؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر. بله این درصدها ثابت نیست و تغییر میکنه.

وحید

سلام ارز های که دیگه از استیک کردن خارج میشه و دیگه نمیشه از investment خارج کرد چیکار کنم

msfathi

سلام. دوست عزیز t1+defi farm با حالت flexible چه تفاوتی داره؟

جلال

در ظاهر جدید صرافی هم مدت زمان قفل شدن ارز نوشته نشده.و سوال اینکه حتما باید ۳۶۵ ردز صبر کنیم تا سودش رو بدند یا اینکه بعد از مدتی باید گزینه ازاد شدن رو بزنیم؟

شجاع‌الدین جهاندیده

بستگی داره استیکینگ شما Flexible هست یعنی بتونید هر زمان خواستید لغو کنید یا اینکه زمان قفل شدن خاصی مثلا 60 روزه داره
موقع قفل کردن به قوانینش که در پایین صفحه نوشته دقت کنید، عنوان صفحه ای که قصد دارید ارز رو اونجا قفل کنید توجه داشته باشید جزییاتو نوشتن

جلال

سلام و ممنون از مطالبتون.یه چند روزی هست ظاهر صرافی عوض شده.من یه ارز رو استیک کردم و روز بعدی redeem رو زدم.ارز htmبود.الان دو روزه هر جا رو میگردم برام چیزی نیومده و ارزی که داشتم رو نباید پس بدند؟

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
7
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx