آموزش تصویری استیک ارز کیک (Cake)

استیک ارز کیک

یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز که بر بستر شبکه هوشمند بایننس (‌BSC) فعالیت دارد، صرافی پنکیک سواپ است.

این صرافی غیرمتمرکز، از مدل بازارساز خودکار (Automated Market Maker) برای قیمت‌گذاری‌ها استفاده کرده و نقدینگی مورد نیاز خود را از کاربران تامین می‌کند.

توکن بومی این صرافی ارز کیک (CAKE) است که در این مقاله قصد داریم درباره نحوه استیک ارز کیک در پنکیک سواپ با شما صحبت کنیم.

عناوین مطلب:

نکات کلیدی

  • صرافی پنکیک سواپ از صرافی‌های غیرمتمرکز معروفی است که بر بستر شبکه هوشمند بایننس (‌BSC) فعالیت دارد.
  • این صرافی از مدل بازارساز خودکار (Automated Market Maker) برای قیمت‌گذاری‌ها استفاده کرده و نقدینگی مورد نیاز خود را از کاربران تامین می‌کند.
  • پنکیک سواپ دارای توکن بومی مخصوص به خود است. توکن بومی این پلتفرم، کیک (CAKE) نام دارد. شما می‌توانید با استیک ارز کیک در پنکیک سواپ، درآمد غیرفعال مناسبی داشته باشید.
  • برای استیکینگ در پنکیک سواپ باید به استخرهای مربوطه (Pools) مراجعه کنید که این استخرها در صرافی پنکیک سواپ استخرهای شربت (Syrup Pools) نام دارد. بعد از مراجعه به آن‌ها و انتخاب استخر مورد نظر خود، فرآیند استیک ارز کیک در این صرافی به راحتی برای شما انجام می‌شود.

پنکیک سواپ چیست؟

صرافی پنکیک سواپ در سپتامبر سال 2020 در زنجیره هوشمند بایننس شروع به فعالیت کرد. کدهای اولیه این صرافی فورکی از کد‌های نسخه دوم صرافی یونی سواپ بود.

این صرافی در همان سال موفق به جذب سرمایه 10 میلیون دلاری از صندوق شتاب‌دهنده زنجیره هوشمند بایننس، در کنار چند پروژه دیگر همچون برگر سواپ، بیکری سواپ و فورتیوب (Fortube) شد.

همان‌طور که اشاره کردیم؛ صرافی پنکیک سواپ یک صرافی غیرمتمرکز است که برخلاف صرافی‌های متمرکز مانند بایننس و کوین‌بیس، از روش بازارساز خودکار استفاده می‌کند.

در واقع در این روش، قیمت‌ها به صورت الگوریتمیک و بر اساس معادله X*Y = K  تعیین می‌شود.

علاوه بر این؛ تامین نقدینگی در این صرافی توسط کاربران و دنبال کردن قیمت دارایی‌ها به وسیله آربیتراژ کنندگان صورت می‌گیرد. در پلتفرم پنکیک سواپ تصمیمات حاکمیتی توسط جامعه دارندگان توکن کیک گرفته می‌شود.

از ابتدا این پروژه با هدف ایجاد موسسه‌ای مالی برای کاربران و اداره توسط آنان، بدون نیاز به اعتماد به شخص ثالث بود.

علاوه بر این؛ از دیگر اهداف این پروژه استفاده از ویژگی‌های ذاتی بایننس اسمارت چین (BSC) مانند پرداخت هزینه گس کمتر در قیاس با شبکه اتریوم نیز بوده است.

همانند صرافی‌های غیرمتمرکز دیگر مانند یونی سواپ و سوشی سواپ، پنکیک سواپ نیز دارای توکن بومی به نام Cake است که کاربران می‌توانند با مشارکت در تامین نقدینگی آن با استفاده از فرآیند استیک، توکن کیک را به عنوان پاداش دریافت کنند.

با توجه به مقدار توکنی که در صرافی پنکیک سوآپ استیک کرده‌اید و مدت زمانی که برای قفل شدن آن تعیین می‌کنید، میزان پاداش متفاوتی دریافت خواهید کرد.

با توجه به پلن‌های ارائه شده، شما می‌توانید توکن‌های خود را برای 1 روز، 7 روز، 30 روز، 1 سال و 5 سال استیک کنید.

توجه داشته باشید که اگر در سه روز اول، توکن‌های خود را برداشت کنید، هزینه‌ای جهت برداشت توکن نیز باید بپردازید.

استیکینگ ارز دیجیتال در جهت ارتقا امنیت در یک پروتکل و با استفاده از یک توکن انجام می‌شود.

برای استیکینگ در پنکیک سواپ باید به استخرهای مربوطه (Pools) مراجعه کنید که این استخرها در صرافی پنکیک سواپ استخرهای شربت (Syrup Pools) نام دارد.

استخرهای موجود در این صرافی، مدام در حال تغییر هستند. علاوه بر این؛ این پلتفرم غیرمتمرکز استخرهای نقدینگی زیادی دارد که می توانید در آن‌ها مشارکت کرده و توکن به دست آورید.

معمولا توکن‌های جدید به دلیل نقدینگی کم، بیشترین پاداش را برای کاربران به همراه دارند.

بیشتر بخوانید: آموزش استیک در پنکیک سواپ + مزایای کسب درآمد

در ادامه با چگونگی استیک ارز کیک در پنکیک سواپ آشنا خواهید شد.

آموزش گام‌به‌گام استیک ارز کیک در پنکیک سواپ

همانطور که اشاره کردیم؛ یک راه‌حل عالی برای کسب درآمد غیرفعال و ایجاد بازده بالا، قرار دادن دارایی‌های دیجیتال در یک شبکه بلاک‌چینی مبتنی بر اثبات سهام (PoS) است.

این قبیل سرمایه‌گذاری‌ها با ریسک بسیار کمی همراه هستند و اگر پاداش‌های خود را در زمان مناسب برداشت کنید، می‌توانید سود سهام خوبی به دست آورید.

پیش از استیک دارایی خود در پنکیک سواپ، بایستی توکن‌های CAKE را خریداری کرده و در یک کیف پول دیجیتال مانند متامسک (Metamask)  یا تراست والت (Trust Wallet) ذخیره کنید.

علاوه بر این؛ دقت داشته باشید که برای انجام تراکنش‌ها در پنکیک سواپ، کارمزد به صورت BNB دریافت می‌شود، بنابراین مطمئن شوید که به اندازه کافی بایننس کوین در کیف پول خود دارید.

در نهایت برای استیک ارز کیک در پنکیک سواپ، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

1. ورود به سایت و مراجعه به بخش استخرها در پنکیک سواپ

اولین قدم پس از افزودن دارایی خود به کیف پول، مراجعه به وب‌سایت رسمی استخر شربت (Syrup Pool) در برنامه غیرمتمرکز پنکیک سواپ است.

بعد از آن، تب ” Pools” را انتخاب کنید تا تمام استخرهای موجود برایتان مشخص شود.

ارز کیک1

2. انتخاب استخر مورد نظر

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، استخرهای زیادی وجود دارند که با استیک ارز کیک (Cake) و دریافت پاداش توسط این ارز، می‌توانید توکن‌های دیگری نیز دریافت کنید.

از این رو؛ در این قسمت با بررسی اطلاعات مربوط به هر استخر، بهتر است که استخر خودکار را انتخاب نمایید. تفاوت استخرها به شرح زیر است:

  • استخر دستی: در این استخر شما باید درآمد حاصل از استیک توکن کیک را به صورت دستی برداشت کرده و مجدد سرمایه‌گذاری کنید.
  • استخر خودکار: با انتخاب این استخر، هر توکن کیک که به عنوان پاداش به دست آورده‌اید، برداشت می‌شود و مجددا در همان استخر برای شما سرمایه‌گذاری خواهد شد.

3. اتصال کیف پول به صرافی پنکیک سواپ

مطابق تصویر زیر برای اتصال کیف پول به استخر مورد نظر بر روی گزینه “Details” کلیک کرده و سپس در صفحه ایجاد شده گزینه “Connect Wallet” را انتخاب نمایید.

ارز کیک2

4. انتخاب افزونه جهت اتصال به کیف پول

در پنجره‌ای که باز می‌شود باید یکی از افزونه‌ها را برای اتصال کیف پول به صرافی پنکیک سواپ انتخاب نمایید. ما در این آموزش افزونه متامسک را انتخاب می‌کنیم.

ارز کیک3

5. تایید دسترسی

گزینه “Enabled” را انتخاب کرده و انجام قرارداد هوشمند به منظور کسر کارمزد در کیف پول را تایید نمایید.

ارز کیک4

6. استیک ارز کیک

در این مرحله برای استیک ارز بر روی گزینه “Stake” کلیک کنید.

7. ثبت جزئیات استیکینگ ارز در پنکیک سواپ

مطابق تصویر زیر، در کادر تعیین شده مشخص کنید که قصد دارید چه مقدار توکن کیک (Cake) در پنکیک سواپ استیک کنید و در نهایت بر روی گزینه ” Confirm” کلیک کنید.

ارز کیک5

8. تکمیل فرآیند و مشاهده جزییات

در آخر؛ فرآیند استیک ارز کیک در پنکیک سواپ شروع خواهد شد و تمامی جزئیات از جمله زمان باقی مانده، نرخ بهره سالانه و میزان توکنی که به عنوان پاداش دریافت می‌کنید، برای شما قابل مشاهده خواهد بود.

ارز کیک6

سوالات متداول

صرافی پنکیک سواپ چیست؟

یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز که بر بستر شبکه هوشمند بایننس (‌BSC) فعالیت دارد، صرافی پنکیک سواپ است. این صرافی غیرمتمرکز، از مدل بازارساز خودکار (Automated Market Maker) برای قیمت‌گذاری‌ها استفاده کرده و نقدینگی مورد نیاز خود را از کاربران تامین می‌کند. توکن بومی این صرافی ارز کیک (CAKE) است.

دریافت پاداش در پنکیک سواپ چگونه است؟

با توجه به مقدار توکنی که در صرافی پنکیک سوآپ استیک کرده‌اید و مدت زمانی که برای قفل شدن آن تعیین می‌کنید، میزان پاداش متفاوتی دریافت خواهید کرد. با توجه به پلن‌های ارائه شده، شما می‌توانید توکن‌های خود را برای 1 روز، 7 روز، 30 روز، 1 سال و 5 سال استیک کنید و متناسب با هر پلن، توکن کیک یا توکن‌های دیگر را به عنوان پاداش دریافت نمایید.

چند نوع استخر برای استیک ارز کیک در پنکیک سواپ وجود دارد؟

به طور کلی دو نوع استخر در پنکیک سواپ برای این کار وجود دارد، استخر دستی و استخر خودکار. در استخر دستی شما باید درآمد حاصل از استیک توکن کیک را به صورت دستی برداشت کرده و مجدد سرمایه‌گذاری کنید. در استخر خودکار، هر توکن کیک که به عنوان پاداش به دست آورده‌اید، برداشت می‌شود و مجددا در همان استخر برای شما سرمایه‌گذاری خواهد شد.

سخن پایانی

صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ یکی از صرافی‌های معروف و نام آشنا برای کاربران شبکه هوشمند بایننس است. این صرافی توانسته با جلب اعتماد کاربران، به بهترین صرافی غیرمتمرکز این شبکه تبدیل شود.

در این مقاله از مجله بورسینس، درباره نحوه استیک ارز کیک در این پلتفرم و کسب درآمد غیرفعال صحبت کردیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

استیک کردن ارز دیجیتال (استیکینگ Staking)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

6 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
rasol

باسلام عزیزم بالای کادر سمت راست گزینه را بزن زمان استیک ارز شما پایان یافته بخاطر اون نشون نمیده از اونجا میتونی با زدن علامت منفی کل دارایی خود را خارج کنی

حسن رضا امیری

درود منم همین مشکل رو دارم نشون نمیده ممنون میشم کمک کنید

Abolfazl

منم 5 ماه پیش استیک کردم ولی الان هیچی نشون نمیده واسم چی شده

جواد

با سلام..من هم .همین مشکل را دارم..الان ارز استیک شده نیست.مشکل چیه

هادی

برا منم همین طور شده…چکار کنیم؟؟؟؟؟اعصابم داغونهههه

ehsan

ببخشید ما نزدیک شش ماه قبل ارز کیک را استیک کردیم الان حتی 1 کیک هم نمایش نمیدهد در بخش پولز تا 1ماه قبل نشان میداد و انگار جدیدا غیب شده است

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
6
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx