با استراتژی کش اوت (Cash Out) آشنا شوید

استراتژی کش اوت

زمان مناسب برای خروج از معاملات بازارهای مالی چه زمانیست؟ در مورد استراتژی‌های خروج از معاملات چقدر اطلاع دارید؟ در این مقاله قصد داریم استراتژی کش اوت (cash out) و نظرات متخصصان درباره خروج از بازارها را بررسی کنیم.

همانطور که بدیهی‌ست، قبل از ورود به هر مسیری باید تمام مسیرها و احتمالات آن را بشناسیم و بدانیم چگونه با ناشناخته‌هایش روبرو شویم.

بازارهای مالی و خرید و فروش سهام؛ همچنین کار با ارزهای دیجیتال و به‌ طور کلی سرمایه‌گذاری نیز از این قاعده مستثنی نیستند و قبل از اقدام به ورود؛ باید حتی به استراتژی‌های خروجی خود نیز اندیشیده باشیم.

عناوین مطلب:

در واقع تنها استراتژی ورود قوی باعث سودآوری نحواهد شد، بلکه باید بدانیم و آگاه باشیم کی دست به فروش بزنیم یا از بازارها خارج شویم تا از ضرر بیشتر جلوگیری کنیم.

دانستن زمان مناسب فروش سهم‌ها و خروج از بازار؛ درست به اندازۀ استراتژی‌های عملکردی هنگام ورود به بازار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: معرفی استراتژی‌های معاملاتی ارز دیجیتال

برای خروج از بازار و دانستن زمان مناسب این کار، استراتژی‌های بسیاری وجود دارند. می‌دانیم که استراتژی به‌ طور کلی به معنای اقدامات و برنامه‌هایی است که ما برای رسیدن به اهداف خود در شرایطی در نظر می‌گیریم که تا حد ایده‌آل پایدار نیست و نمی‌توان به آن اعتماد کرد.

معنای استراتژی در بازارهای مالی نیز تغییر نمی‌کند و در واقع شامل همان اعمالی است که ما برای به‌دست‌آوردن سود بیشینه و به هدف جلوگیری کامل از ضرر کردن در پیش می‌گیریم و طبق آن‌ها در بازارهای مالی رفتار می‌کنیم. 

یکی از استراتژی‌های نسبتاً معروف برای خروج از معاملات که عقاید بسیار متفاوتی هم در مورد آن وجود دارد؛ استراتژی cash out نامیده می‌شود.

این استراتژی نه‌ تنها در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری، بلکه در مسائل بانکی و اصول شرط‌بندی نیز به چشم می‌خورد و به معنای خارج کردن تمام پول از جریان سرمایه‌گذاری یا شرط‌بندی می‌باشد.

همچنین در برخی از منابع به نام تسویه‌ حساب نیز از این اصطلاح نام برده می‌شود. البته که باید در نظر داشت بر خلاف حساب بانکی، برداشت پول از این نوع حساب سرمایه‌گذاری گاهی اوقات می‌تواند شامل مراحل اضافی باشد.

دلیل اصلی این است که پول شما در جریان بازار و سرمایه‌گذاری قرار دارد و به‌ صورت نقد در دسترس نیست. همچنین در ادامه بررسی می‌کنیم که چرا برخی معتقدند که این استراتژی خروجی اصلاً انتخاب خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست و بهتر است طبق آن عمل نکنید!

استراتژی کش اوت دقیقاً چیست؟

کش اوت در شرط‌بندی پوکر به معنی خارج کردن پول از بازی و انتقال آن به صندوق حساب است.

از این استراتژی به‌ منظور مدیریت بانکرول استفاده می‌شود. مدیریت بانکرول دغدغه همه بازیکنان پوکر است و بازیکنان هرچقدر که حرفه‌ای باشند نیز باز هم نمی‌توانند از آن غافل شوند. زیرا ممکن است با یک اشتباه کوچک تمام سود کسب‌شده شما از بین رفته و به جایگاه اول خود بازگردید.

در بازارهای مالی نیز دقیقاً به همین صورت است و باید کوچک‌ترین حرکات خود را نیز در نظر گرفته باشید.

کش اوت در ترید
استراتژی کش اوت در ترید، به معنای خروج تمام سرمایه خود از جریان معاملات است.

به‌ طور کلی استفاده از استراتژی کش اوت در ترید آنجا دیده می‌شود که سرمایه‌گذاران و خریداران پیشین سهام در جریان بازار؛ هنگامی که در حال انجام معاملات هستند، با اولین مقدار سود معقولی که به دست آورده یا در اولین نقطه‌ای که کوچک‌ترین مقدار ضرر متوجه سرمایه آنان می‌شود تصمیم به استفاده از استراتژی cash out گرفته و قصد خارج کردن سرمایه خود را از جریان معامله دارند.

برخی از متخصصان و تحلیلگران بازارهای مالی به‌شدت مخالف استفاده از استراتژی کش اوت هستند و آن را تنها به‌عنوان آخرین انتخاب در استراتژی‌های خروجی می‌خوانند.

در ادامه تحلیل‌های مربوط با این مخالفت و دلایل پشت آن را بررسی خواهیم کرد.

دلیل مخالفت با استراتژی کش اوت چیست؟

وقتی سرمایه شما با خرید سهام وارد جریان معاملات بازار می‌شود و بازار سهام خریداری شده توسط شما سقوط می‌کند، ممکن است احساس کنید پول خود را از دست‌داده‌اید و حالا زمان استفاده از استراتژی cash out است.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت؛ این است که واقعاً ضرری متوجه سرمایه شما نیست؛ بلکه این سقوط ممکن است تنها روی کاغذ اتفاق افتاده است.

در این وضعیت، اگر شما دست به فروش دارایی‌های خود زده و آن‌ها را تبدیل به پول نقد (cash) کنید، به عبارتی تسویه‌ حساب یا cash out انجام دهید، در واقع در گرداب ضررهای خود گیر افتاده‌اید و این سقوط سرمایه را از دنیای بازارهای مالی به دنیای واقعی انتقال داده‌اید.

در حالی‌ که زیان حتی در معاملات دیجیتال و روی کاغذ نیز احساس خوبی ندارد، سرمایه‌گذاران بلندمدت این قانون را پذیرفته‌اند که بازار سهام و قیمت سهم‌های خریداری شده، در مدت کوتاهی رشد و سقوط‌های متعددی را تجربه کرده و به‌اصطلاح فراز و فرودهای بسیار دارند.

بیشتر بخوانید: کنترل هیجان در ترید ارز دیجیتال (7 راهکار مهم)

حفظ موقعیت‌های خود در زمانی که بازار در حال سقوط است، تنها راهی است که مطمئن شوید سبد سهام شما آماده برای زمانی است که بازار دوباره رشد خواهد داشت و شروع به سوددهی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:‌ چگونه در بازار نزولی ارز دیجیتال دوام بیاوریم؟

استفاده از استراتژی کش اوت در ترید، مخالفان بسیاری دارد و در دنیای تحلیلگران بازارهای مالی از آن استقبال زیادی نمی‌شود.

استراتژی Cash Out
استفاده از استراتژی کش اوت در ترید، مخالفان بسیاری دارد و در دنیای تحلیلگران بازارهای مالی استقبال زیادی از آن نمی‌شود.

چرا که یک چرخش در بازار – که آن‌قدر هم دور از ذهن نیست – می‌تواند شما را به نقطه اولیه برگرداند و حتی ممکن است سودی نصیب شما کند. در مقابل، اگر سهام و دارایی خود را بفروشید، دیگر امیدی به بازگشت سرمایه در همان معامله نیست.

هنگامی که سهامی را که قیمت آن کاهش‌یافته را نقد کنید، در واقع باید به‌ جای ضررهای روی کاغذ و قراردادی، به کاهش سرمایه خود در دنیای واقعی فکر کنید.

خصوصاً با توجه‌ به این موضوع که ارزش پول نقد افزایش نمی‌یابد. چرا که تورم قدرت خرید آن را در طول زمان کاهش می‌دهد؛ ویژگی که نگهداری پول نقد را تبدیل به یکی از بدترین سرمایه‌گذاری‌های جهان مالی می‌نماید.

البته که باید توجه داشت این برنامه، متوجه تمام موقعیت‌ها نبوده و ممکن است بسته به شرایط مختلف انتخاب بهتر در ترید، استفاده از استراتژی کش اوت باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

استراتژی ترید

3 1 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx