جامعه کریپتو چگونه این صنعت را هدایت می‌کند؟

جامعه کریپتو

بدون شک هیچ‌کدام از بازارهای مالی سنتی که امروزه مورد قبول و استقبال قرار می‌گیرند از ابتدا به همین اندازه محبوب نبودند.

هیچ چیزی به‌اندازه پذیرش از طرف جامعه و هدایت آنها نمی‌توانسته در موفقیت این بازارها تاثیرگذار باشد.

تاثیر جامعه در بازار و صنعت ارزهای دیجیتال هم درست به همین صورت است. ماهیت غیرمتمرکز بودن فناوری کریپتوکارنسی یکی از مهم‌ترین معیارهایی بود که باعث شد جامعه نگاهی گرم به این صنعت داشته باشد و در زمان کوتاه‌تری آن را بپذیرد.

عناوین مطلب:

در این مطلب قرار است نگاهی به نقش جامعه کریپتو در پیشرفت و توسعه ارزهای دیجیتال و شکوفاشدن این صنعت داشته باشیم. برای آشنایی بیشتر تا پایان این مطلب همراه ما بمانید.

جامعه و کریپتو

صنعت ارزهای دیجیتال و فناوری و بازار وابسته به آن عمر جوانی دارد. آن‌قدر جوان که می‌توان در مقایسه با محبوبیت کنونی آن، ادعا کرد که این صنعت طوفانی پرسروصدا در حوزه بازارهای مالی به پا کرده است.

بیشتر بخوانید: چرا بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال برای تریدرهای جوان جذاب هستند؟

این رقم در کنار تاثیری که روی بسیاری از صنایع بزرگ خواهد گذاشت، قدرت اقتصادی در حال حرکت خود را هم نشان می‌دهد. بااین‌وجود، درحالی‌که بیشتر مردم چشم به فناوری‌های پشت کوین‌‌ها دوخته‌اند و این فناوری‌ها را نیرومحرکه اصلی بازار می‌دانند، می‌توان استدلال کرد که نیرومحرکه اصلی در جای دیگری مثل جامعه نهفته است.

پشت هر ارز دیجیتال پیشرو، یک جامعه مشتاق وجود دارد. جامعه‌ای که آن کریپتو را پذیرفته، درباره آن بحث می‌کند، اخبار مربوطه را به اشتراک می‌گذارد و درنهایت، با سرمایه‌گذاری روی آن باعث شناخت بیشتر می‌شود.

درحالی‌که سایر بازارها و دارایی‌های سنتی طرفداران خاصی دارند، هیچ‌کدام از آنها بازار اجتماعی که از کریپتوکارنسی پیروی می‌کند را ندارند.

اشکال مختلف حمایت جامعه از کریپتو

معمولا وقتی صحبت از بررسی موفقیت یک ارز دیجیتال می‌شود، جنبه اجتماعی آن به‌ندرت موردتوجه قرار می‌گیرد.

این در حالی است که کریپتوهای اصلی و آنهایی که درحال‌رشد و افزایش محبوبیت هستند، درواقع قدرت و نیروی پیشرفت خود را از جامعه پشتیبان خود می‌گیرند. جامعه‌ای که با استفاده از ابزارهای پیشنهادی روی کوین سرمایه‌گذاری می‌کند و آن را در کانون توجه‌ها قرار می‌دهد.

البته برای بالابردن قیمت هر ارز دیجیتال نیاز به خرید انبوه وجود دارد. به‌نوعی، خرید یک ارز دیجیتال نمادی از رای اعتماد به یک پروژه است و خریداران بر این باورند که با خرید بیشتر، پروژه به موفقیت و افزایش قیمت خود ادامه خواهد داد.

حمایت جامعه کریپتو
یک ارز دیجیتال برای قرار گرفتن در مسیر رشد نیاز به حمایت جامعه دارد.

زمانی که یک کوین شروع به رشد و فتح قله‌های قیمتی مختلف کرد، کاربران می‌توانند درباره ریشه این موفقیت سراغ جامعه پشتیبان آن بروند. با بررسی جوامعی که پشت ارزهای دیجیتال قرار دارند، می‌توانیم آنها را در سه مکان یا مفهوم متمایز دسته‌بندی کنیم:

1. شبکه اجتماعی ردیت و بحث آزاد

یکی از مهم‌ترین چیز‌هایی که مردم را سمت شبکه اجتماعی ردیت (Reddit) می‌کشاند ناشناس بودن این شبکه است.

همچنین توسط پروفایل‌های آنلاینی هدایت می‌شود که در آن کاربر می‌تواند ثبت‌نام کنند، یک نمایه ایجاد کند و فورا به مکالمات متصل شوند.

در سال 2021، انتشار پست و فعالیت در ردیت، 19 درصد افزایش داشت و به بالاترین میزان رسید. آماری که منتشر شده است خبر از انتشار 366 میلیون پست منحصر‌ به‌فرد در سال می‌دهد.

جامعه کریپتو در این شبکه اجتماعی به طور باورنکردنی فعال است و ساب‌ردیت‌های محبوب، مرکزی برای بحث و تبادل نظر درباره ارزهای دیجیتال ثبت شده هستند. برخی از شبکه‌های محبوب هم بین 700 هزار تا 4.5 میلیون کاربر دارند.

ساب ردیت
سه ساب‌ردیت محبوب ارزهای دیجیتال

این شبکه محلی محبوب برای جمع‌شدن افراد، صحبت درباره ارزهای دیجیتال و حمایت از پروژه‌های خاص است.

ردیت در واقع چند سال پیش و پس از اینکه سایت‌های بزرگ‌تری مثل فیس‌بوک، تبلیغات و صحبت درباره ارزهای دیجیتال را ممنوع کردند، به مرکز ارزهای دیجیتال تبدیل شد.

درحالی‌که این ممنوعیت اکنون لغو شده و افراد می‌توانند مجدد به بحث و تبادل نظر درباره ارزهای دیجیتال و اخبار مربوط به آن در فیس‌بوک بپردازند، ردیت همچنان محبوب باقی ماند و از رونق نیفتاد.

بیشتر بخوانید: معرفی توکن‌های اجتماعی (Social Tokens) و کاربرد آن‌ها 

2. توییتر و حمایت عمومی

توییتر یک پلتفرم عمومی‌تر است که در آن بسیاری از کاربران با هویت واقعی خود ثبت‌نام می‌کنند. همچنین فضایی است که جوامع بزرگ‌تر را تشویق کرده که در مورد پروژه‌های رمزنگاری مختلف صحبت کنند.

ازآنجایی‌که بسیاری از پروژه‌ها در این پلتفرم حساب کاربری دارند، می‌توانند از این طریق و با جذب سرمایه اجتماعی، در بازار هم محبوب و پرطرفدار شوند.

علاوه بر این، نام‌های بزرگی مثل ایلان ماسک که به طور فعالانه از ارزهای دیجیتال حمایت می‌کنند، نقش مستقیمی روی رشد قیمت و حتی کاهش قیمت یک ارز دیجیتال دارند.

ازآنجایی‌که این پلتفرم جایی است که در آن هر کسی می‌تواند توییت‌های دیگران را ببیند، وقتی شخص معروف یا موثری از یک ارز دیجیتال توییت می‌کند و حمایت خود را از آن نشان می‌دهد، شاهد صعود چشمگیر آن ارز دیجیتال هستیم. زیرا حمایت آن فرد، هجوم مردم برای خرید را به دنبال دارد.

یکی از تجربه‌‌هایی که در همین اواخر اتفاق افتاد حمایت ماسک از دوج کوین بود. ماسک در صفحه توییتر خود توییتی منتشر که به دوج کوین اشاره کرده و حمایت خود را از این ارز نشان داده بود. بعدازاین توییت، قیمت دوج کوین بیش از 20 درصد افزایش را تجربه کرد!

توییت ایلان ماسک
ایلان ماسک با انتشار یک توییت حمایت خود از دوج کوین را نشان داد.

درحالی‌که دوج کوین هم مانند دیگر ارزهای دیجیتال بعد از نوامبر 2021 به‌شدت سقوط کرد، اما این نوسانات عظیم نشان‌دهنده قدرت و تاثیر شبکه اجتماعی و جامعه‌ای است که درباره یک کوین صحبت می‌کند.

3. دنبال‌کردن سوشال تریدینگ

شاید نوآورانه‌ترین شکل تعامل جامعه در این فهرست، حرکت پلتفرم‌های کریپتو در مقیاس بزرگ برای گنجاندن ویژگی‌های تجارت اجتماعی باشد.

جامع‌ترین نمونه این موضوع پلتفرم NAGAX است. این پلتفرم، اولین پلتفرم سوشال تریدینگ ارز دیجیتال وب 3.0 در جهان محسوب می‌شود.

کپی تریدینگ (Copy-trading)

کپی تریدینگ به معنی هنر دنبال‌کردن معاملات یک معامله‌گر حرفه‌ای و باتجربه است.

این روش در چند سال گذشته به طور پیوسته رشد کرده است. در واکنش به این روند، NAGAX پلتفرم خود را توسعه داده است تا تعداد ابزارهایی که در این رسانه قابل استفاده است را بیشتر کند.

درحالی‌که فضاهای اجتماعی مثل ردیت و توییتر تکه‌تکه هستند، NAGAX یک چارچوب مرکزی دارد که در آن کاربران می‌توانند فعالانه برای بحث درمورد ارزهای دیجیتال مورد علاقه خود شرکت کنند.

علاوه بر این، این پلتفرم به عنوان یک رسانه اجتماعی برای ارزهای اجتماعی عمل می‌کند و به معامله‌گران امکان ایجاد یک خوراک سرمایه‌گذاری را می‌دهد. این فید‌ها منعکس‌کننده چیزی است که آنها در حال حاضر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند و آنچه را که در حال حاضر معامله می‌کنند را به جامعه نشان می‌دهند.

سوشال تریدینگ
نمایی از سوشال تریدینگ

همچنین معامله‌گران حرفه‌ای می‌توانند تحلیل‌های فنی و تکنیکال خود را در فیدهای اجتماعی ارسال کنند. سپس می‌توانند این فیدها را برش داده و به NFT تبدیل کنند.

سایر کاربرانی که کیف پول اتریوم خود را به شبکه متصل کرده‌اند هم می‌توانند به این پست‌ها دسترسی داشته باشند و از اطلاعات و دانش‌هایی که منتشر شده است، حداکثر استفاده را ببرند.

به‌این‌ترتیب هم آموزش و یادگیری بیشتری خواهند داشت و هم از سود مالی و درآمدی که برای معامله‌گران حرفه‌ای بازار به دست می‌آید، استفاده کنند.

این پلتفرم محیطی برای اشتراک‌گذاری اطلاعات سودمند، متقابل ونشان دادن قدرت تجارت اجتماعی فراهم می‌کند. با NAGAX فضای جامعی ایجاد می‌شود که در آن همه علاقه به ارزهای دیجیتال دارند و برای کسب اطلاعات بیشتر و درآمد بیشتر دور هم جمع شده‌اند.

جمع‌بندی

زمانی که صحبت از سرمایه‌گذاری در یک ارز دیجیتال می‌شود یا کریپتویی در آستانه معرفی به بازار است، رسانه‌های دیجیتال و کاربران آنها نقش زیادی در ایجاد هیجان و هیاهوی مربوط به این کریپتوها دارند.

جامعه همیشه یک رسانه قدرتمند بوده است. حضور آن در کنار ارزهای دیجیتال جنبه بسیار مثبتی دارد که نشان‌دهنده تسخیر آینده برای این کالای دیجیتال است.

جامعه کریپتو یکی از فعال‌ترین مکان‌هایی است که می‌توان برای دریافت آخرین اطلاعات، درک روند‌ها و اجرای پروژه‌های جدید هیجان‌انگیز سراغ آن رفت.

این جامعه فضای وسیعی است و چندین پلتفرم را پوشش می‌دهد. از فضاهای ناشناس مثل ردیت گرفته تا بحث‌های عمومی که در توییتر شکل می‌گیرد و سوشال تردینگ‌هایی مثل NAGAX، جامعه کریپتو را تشکیل می‌دهند.

این جوامع این قدرت را دارند که جمع شوند، قیمت ارزهای دیجیتال خاص را افزایش دهند، در مورد مزایا و معایب ارزهای خاص صحبت کنند و اطلاعات و دانش مربوط به هر ارز دیجیتال را به اشتراک بگذارند. هدف از همه این اقدامات هم در دسترس قراردادن فضای کریپتو، بازار آن و اطلاعات مربوط به این فضا و بازار است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx