بهترین کیف پول‌های اتریوم (نرم‌افزاری و سخت‌افزاری)

بهترین کیف پول های اتریوم

صنعت ارزهای دیجیتال تبدیل به یک صنعت میلیارد دلاری شده است و روزانه اخبار مختلفی در مورد این تکنولوژی جدید در وبسایت‌های خبری قابل مشاهده است.

اتریوم که شاید بعد از بیت‌کوین شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال دنیاست یک پلتفرم غیرمتمرکز است که می‌تواند قراردادها هوشمند را اجرا کند.

در این مقاله قصد نداریم به طور تخصصی و دقیق در مورد اتریوم و یا قراردادها هوشمند صحبت کنیم؛ بلکه تنها هدف‌مان معرفی بهترین کیف پول‌های اتریوم است.

عناوین مطلب:

با این حال بد نیست که کمی در مورد مفاهیم اولیه‌ای که در اتریوم با آن‌ها سر و کار دارید را بشناسید.

مطلب مرتبط: اتریوم چیست و چه تفاوتی با بیت‌کوین دارد؟

قراردادهای هوشمند کدهایی هستند که به سادگی چیزی را که معمولا هم ارزش مادی دارد، از طریق بلاک‌چین برای فردی دیگر می‌فرستد. با استفاده از قرارداد هوشمند شما می‌توانید محتوا، دارایی‌ها، سهام و پول را تا زمانی که شرایط خاصی برقرار است به اشتراک بگذارید.

اشتباهی که اکثر افراد مرتکب آن می‌شوند این است که تصور می‌کنند اتریوم یک ارز دیجیتال است؛ در حالی که اتریوم تنها یک پلتفرم بلاک‌چین است که از پول و ارز مخصوص خود با نام اتر استفاده می‌کند. در واقع اتریوم کاربردهایی فوق‌العاده بیشتر از یک کوین دیجیتال ساده دارد که در مقاله‌های تخصصی مربوط به آن می‌توانید با ماهیت و عملکرد اتریوم بیشتر آشنا شوید.

اگر علاقه‌مند به خرید Ether هستید، باید در نظر داشته باشید که این روزها هیچ چیزی امن نیست و هیچ‌وقت نمی‌توانید مطمئن شوید که ارز دیجیتال شما در جای امنی نگه‌داری می‌شود. بالا رفتن دیوانه‌وار ارزش ارزهای دیجیتال بر هیچکس پوشیده نیست و توجه هکران و دزد‌ها به این سمت جلب شده و سرقت پول‌های بسیار زیاد در دنیای ارزهای دیجیتال به فراوانی مشاهده می‌شود.

اولین کاری که شما می‌توانید برای محافظت از ارزدیجیتال خود انجام دهید انتخاب یک کیف پول قابل اعتماد و امن است.

ما در این مقاله انواع کیف پول‌های اتریوم را به شما معرفی کرده و بهترین‌های هرکدام را نیز بررسی خواهیم کرد تا بتوانید بهترین را انتخاب کنید.

کیف پول اتریوم چیست؟

در ابتدای مقاله بهتر است چند پاراگراف برای کسانی که دانش پیشین خاصی در مورد ارزهای دیجیتال و کیف پول‌ها ندارند بنویسم.

ذخیره کردن و نگه‌داری ارزهای دیجیتال برای این افراد می‌تواند کمی ترسناک به نظر برسد. فرض کنید که مقدار زیادی پول نقد همراه خود دارید و باید آن را با خود در خیابان و محل کار حمل کنید. اکثر افراد ترجیح می‌دهند که از کیف پول استفاده کنند؛ زیرا این ابزار به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا پول خودشان را در جایی نگه‌داری کرده و هر زمان که دلشان خواست آن را خرج کنند.

کیف پول ارز دیجیتال نیز تقریبا چنین چیزی است. تفاوتی ندارد که کیف پول اتریوم، بیت‌کوین، NEO و یا هر رمزارز دیگری باشد، باید نحوه کارکرد آنرا به خوبی بشناسید.

اگر بخواهیم آن را تعریف کنیم، می‌توان به سادگی گفت که کیف پول یک نرم‌افزار است که به شما اجازه می‌دهد کلید‌های شخصی و عمومی خودتان را در آن ذخیره کنید.

با استفاده از کیف پول رمزارزها شما می‌توانید انواع کوین‌ها را درون آن‌ها نگه داری کرده (این موضوع بستگی به کوین‌های پشتیبانی شده توسط کیف پول انتخابی شما دارد) تراکنش‌های خود را انجام داده و یا موجودی حساب خود را هر زمان که دلتان خواست مشاهده کنید.

کیف پول‌ها چگونه کار می‌کنند؟

درست است که در بخش قبلی به این مورد اشاره کردیم که کیف پول ارزهای دیجیتال درست مانند کیف پول‌هی خودمان در دنیای واقعی هستند؛ اما نحوه عملکرد آن‌ها کاملا متفاوت است! اولین موردی که باید به آن توجه کنید این است که کیف پول ارزهای دیجیتال پول‌های مجازی شما را درون خود نگه‌داری نمی‌کنند!

در واقع هیچ حالت سخت‌افزاری و قابل لمسی از ارز مجازی شما در دسترس نیست.

همه اطلاعات از جمله موجودی و سوابق تراکنش‌ها در یک دفتر کل آنلاین با نام بلاک‌چین وجود دارد.

کیف پول‌ شما فقط این امکان را فراهم می‌کند که به راحتی با بلاک‌چین در ارتباط بوده، پول فرستاده و یا دریافت کنید.

بنابراین به طور کلی کیف پول تنها واسطه‌ای بین شما و بلاک‌چین برای انجام تراکنش‌هاست.

برای این‌ کار کیف پول مانند یک گاوصندوق عمل می‌کند که درون آن کلید شخصی و آدرس عمومی شما قرار دارد. وقتی کسی برای شما ارز اتر ارسال می‌کند، در واقع در حال ارسال پول‌ها به شخصی است که صاحب کیف پول با آن آدرس عمومی مشخص می‌باشد.

بعد از این مرحله برای آزادسازی پول‌ها آدرس شخصی و عمومی شما باید با یکدیگر منطبق شوند که در این صورت، تراکنش تایید شده و در بلاک‌چین ثبت می‌شود.

کیف پول‌های سرد و گرم

دو نوع کیف پول وجود دارد: کیف پول گرم و کیف پول سرد.

یک کیف پول گرم به کیف پولی گفته می‌شود که کلید‌ها را به صورت آنلاین ذخیره می‌کند و تا زمانی که به دسترسی به اینترنت وجود دارد، امکان کار کردن با این کیف پول‌ها نیز شدنی است. با این حال استفاده از کیف پول گرم بهترین گزینه برای شما نیست؛ زیرا این افراد می‌توانند این نوع کیف پول‌ها را هک کرده و پول شما را بدزدند.

برخلاف نوع قبلی، کیف پول‌های سرد دارایی‌های شما را به صورت آفلاین نگه‌داری می‌کنند. این موضوع به این معناست که کلید‌ها در یک محصول سخت‌افزاری نگه‌داری شده و در نتیجه امنیت آن‌ها بالاتر است؛ زیرا فقط زمانی که شما بخواهید آنلاین می‌شوند.

خوب اکنون که کیف پول سرد و گرم را شناختیم بهتر است در مورد کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صحبت کنیم.

کیف پول‌های سخت‌افزاری

ابتدای بیایید در مورد کیف پول‌های سخت‌افزاری صحبت کنیم.

همانطور که از اسمشان پیداست این نوع کیف پول‌ها قابل لمس هستند و درست مانند کیف پول‌های چرمی خودتان در دنیای واقعی می‌توانید آن‌ها را هرجا دلتان خواست همراه خود ببرید. این کیف پول‌ها به نوعی هارد‌هایی هستند که مخصوص ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند و در این صنعت آن‌ها را با نام کیف‌ پول‌های سرد می‌شناسیم.

کیف پول‌های سخت‌افزاری از نظر امنیتی بهتر هستند، همیش به اینترنت متصل نیستند و می‌توانید هر جایی که دلتان خواست آن‌ها را قرار دهید. این دیوایس‌ها شبیه فلش‌های USB طراحی شده‌اند و می‌توانید با وصل کردن آن‌ها به کامپیوترتان تراکنش‌های خودتان را انجام دهید.

مزایای استفاده از کیف پول سخت‌افزاری

  • به دلیل اینکه کلید‌ها را زمانی که آفلاین هستند تولید می‌کنند، از حمله هرگونه ویروس و بدافزار در امانند.
  • استفاده از آن‌ها راحت است، یک رابط کاربری کاربردی دارند و برای کسانی که تازه به دنیای رمزارزها وارد‌ شده‌اند بسیار مناسب است.
  • اکثر آن‌ها از قابلیت بک‌آپ گرفتن بهره‌مندند و این اطمینان را در شما ایجاد می‌کنند که پول خود را از دست نخواهید داد.
  • خود محصول نیز از رمزعبور استفاده می‌کند که امنیت را بالا می‌برد.
  • می‌توانید آن‌ها را هرجایی که دلتان بخواهد قرار دهید، حتی برای اینکه امنیت پولتان بالاتر برود، می‌توانید به سبک پدربزرگ‌هایمان آن‌ها را درون متکای خود پنهان کنیم.

معایب

  • هزینه بیشتر نسبت به کیف‌ پول‌های نرم‌افزاری
  • به دلیل اینکه فروش آن‌ها زیاد است گاهی اوقات یافتن آن‌ها برای خرید سخت است.

کیف پول‌های نرم‌افزاری

کیف پول‌های نرم‌‌افزاری خود به سه دسته تقسیم می‌شوند: موبایل، آنلاین و دسکتاپ که این نوع کیف ‌پول‌ها را در این صنعت با نام کیف ‌پول‌های گرم می‌شناسیم.

کیف پول دسکتاپ

برای استفاده از کیف پول دسکتاپ باید نرم‌افزار آن‌ را روی لپتاپ یا کامپیوتر شخصی خودتان نصب کنید. از ای نوع تنها می‌توان در یک کامپیوتر استفاده کرد. در صورتی که خود سیستم شما آلوده به ویروس و بدافزار نباشد، شاید بتوان گفت که کیف پول دسکتاپ امن‌ترین در بین انواع نرم‌افزاری آن است.

مزایا

  • استفاده از آن‌ها بسیار آسان و برای تازه‌کار‌ها مناسب است.
  • از سرورهای واسطه برای ذخیره کلید‌های شخصی شما استفاده نمی‌شود.
  • ترکیب آن‌ها با شبکه TOR کیف پول امن‌تری را هم برای شما به ارمغان می‌آورد.

معایب

  • اتصال همیشگی به اینترنت کیف پول شما را در برابران حمله هکران آسیب‌پذیر می‌کند.
  • به دلیل اینکه روی کامپیوتر شما نصب شده است، ممکن است دزدیده شود! حال یا خود لپتاپ شما و یا توسط کسی که با لپ‌تاپ‌تان کار می‌کند.
  • اگر یک نسخه پشتیبان تهیه نکنید، ممکن است موجودی ارز خود را در صورت خرابی کامپیوتر از دست بدهید.

کیف پول آنلاین

کیف پول‌های آنلاین یا تحت وب از از فضای ابری استفاده کرده و در هر زمانی و هر مکانی قابل دسترسی هستند. این موضوع استفاده از آن‌ها را راحت کرده و همزمان نیز خطر از دست رفتن پول را به دلیل ذخیره کلید‌ها به صورت آنلاین بالا می‌برد.

مزایا

  • در مقایسه با دیگر کیف پول‌ها، دسترسی به این نوع کیف پول‌ها فوق‌العاده سریع است.
  • برای کار با مقدار کمی کوین بسیار عالی هستند.
  • برخی کیف پول‌های آنلاین این ویژگی را دارند که به راحتی با یک کیف پول از چندین نوع ارز دیجیتال استفاده کنید.

معایب

  • از آنجاییکه از این کیف پول‌ها به صورت آنلاین استفاده می‌کنید، احتمال حمله هکرها بسیار بالا می‌رود.
  • کیف پول در واقع متعلق به شما نیست و کوین‌های شما روی سرور یک کمپانی دیگر ذخیره می‌شود؛ در نتیجه امنیت آن در دست‌تان نیست.
  • استفاده از کامپیوتر برای دسترسی به کیف پول‌های آنلاین به دلیل امکان وجود ویروس در دستگاه امنیت بالایی ندارد.

کیف پول موبایلی

کیف پول‌های موبایلی همانطور که از اسمشان پیداست اپلیکیشن‌هایی هستند که روی تلفن همراه شما نصب می‌شوند. استفاده از آن‌ها عالی است؛ زیرا هرجا که بروید تلفن همراه‌تان را با خود دارید. این موضوع به این معناست که همیشه می‌توانید حساب خود را چک کرده و یا تراکنش‌های خود را انجام دهید. رابط کاربری نیز آسان‌تر از دیگر کیف پول‌هاست.

مزایا

  • می‌توانید حتی وقتی در حال راه رفتن و یا ورزش هستید با استفاده از کیف پول موبایلی تراکنش‌های خود را انجام دهید.
  • ویژگی‌ها و امکانات بیشتری در این نرم‌افزارها قرار داده شده است.

معایب

  • به دلیل آن‌که کیف پول در اسمارت‌فون شماست، اگر گوشی را از دست بدهید، پولتان را از دست داده‌اید.
  • تلفن‌های همراه اندرویدی در برابر ویروس و بدافزارها آسیب‌پذیرتر هستند و کیف پول شما در خطر است.

بهترین کیف پول اتریوم

خوب اکنون بعد از چندین صفحه به بحث اصلی خودمان می‌رسیم؛ اما حتما تا به الان قطعا متوجه شده‌اید که چرا داشتن یک کیف پول امن برای شما مهم است. تا به اینجای بحث مباحث ابتدایی که باید در مورد کیف پول‌ها بدانید را خوانده‌اید و حال وقت آن است که به بحث اصلی یعنی بهترین کیف پول‌های اتریوم بپردازیم.

برای انتخاب بهترین کیف پول ارزهای دیجیتال بهتر است که یک شاخص کلی تعیین کنید. در ادامه می‌توانید مواردی را که باید در نظر داشته باشید را برای شما خواهم نوشت:

  • کلید‌های شخصی: کلیدهای شخصی فوق‌العاده مهم هستند. برای اینکه بر ارزهایتان تسلط کامل داشته باشید، به کیف پولی نیاز دارید که به شما این امکان را بدهد کلیدهای خصوصی یا عبارات بازیابی (Seed) را در کیف پول مشاهده کرده و از ان پشتیبان بگیرید.
  • رابط کاربری خوب: کار با ارزهای دیجیتال برای تعداد زیادی از افراد سخت است؛ اما حتی اگر در این حوزه یک حرفه‌ای هستید، یک رابط کاربری خوب و با استفاده آسان می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما کند.
  • پشتیبانی قوی و سابقه خوب تیم توسعه‌دهنده: موضوع بسیار مهمی است که از کیف پولی استفاده کنید که توسط یک تیم خوب توسعه‌دهنده پشتیبانی می‌شود. گاهی اوقات کیف پول‌ها توسط کمپانی‌های سازنده رها می‌شوند و شما اصلا چنین چیزی را نمی‌خواهید.
  • پشتیبانی و امنیت: ما همه انسان هستیم و انسان ممکن‌الخطاست. ما می‌توانیم به دلایل مختلف کیف پول خود را گم کرده و یا از دست بدهیم؛ پس مهم است که کیف پولی را انتخاب کنید که قابلیت بک‌آپ گرفتن داشته و امنیت بالایی دارد.

خوب اکنون بدون هیچگونه حرف اضافی بهتر است به سراغ بهترین کیف پول‌های اتریوم برویم.

کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S

Ledger Nano S یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری موجود در بازار است و تمام 4 ویژگی‌ای که در بخش قبل به آن‌ها اشاره کردیم را با هم دارد.

والت ledger nano s

این دیوایس یک دستگاه شبیه فلش‌‌مموری‌های USB است که یک صفحه‌نمایش OLED روی آن قرار گرفته است. Ledger Nano S بسیار سبک وزن بوده و حمل و نقل آن فوق‌العاده آسان است. رابط کاربری جذابی دارد که کار با آن آسان بوده و روی صفحه‌نمایش کوچک آن قابل مشاهده است. تراکنش‌ها با زدن چند دکمه به راحتی تایید می‌شوند.

به عنوان یک ویژگی امنیتی اضافی امکان تنظیم یک رمز عبور روی خود دستگاه وجود دارد. با این کار یک لایه امنیتی اضافه خواهید داشت که هر بار بعد از وصل کردن آن به کامپیوتر باید از آن رمز عبور استفاده کنید.

اترهای شما به صورت آفلاین درون این محصول نگه‌داری می‌شود و با استفاده از کلید‌های شخصی‌اتان می‌توانید تراکنش‌ها را تایید کنید.

همانطور که گفته شد Ledger Nano S تمام آن 4 ویژگی مثبت را دارد و در بخش بک آپ نیز قابلیت پشتیبان گرفتن از Seed توسط کمپانی سازنده ارائه می‌شود که در صورت گم کردن دیوایس می‌توانید کوین‌های خود را بازگردانی کنید.

Ledger Nano S از اتریوم و اتریوم کلاسیک پشتیبانی کرده و تنها 16.2 گرم وزن دارد. شما می‌توانید این دستگاه را در این سایت خریداری کنید.

در نهایت این که با توجه به ویژگی‌ها و امکاناتی که خواندید بیراه نیست اگر بگوییم Ledger Nano S بهترین کیف پول سخت‌افزاری دنیا برای اتریوم است!

کیف پول سخت‌افزاری Trezor

این کیف پول طراحی شده است که شدیدا قابل حمل باشد. اگر می‌خواهید از محصولی استفاده کنید که امتحانش را پس داده است، Trezor چیزی است که به دنبال آن هستید. این دیوایس به پورت USB شما متصل شده و اترهای شما را از طریق MyEtherWallet ذخیره می‌کند.

کیف پول Trezor

یک صفحه‌نمایش OLED بسیار زیبا روی آن تعبیه شده است که می‌توانید با آن تراکنش‌هایی که انجام می‌دهید را مشاهده کرده و به راحتی جزییات مربوطه را تایید کنید. این دستگاه همچنین کلیدهایی دارد که با استفاده از آن‌ها بتوانید تراکنش‌ها را تایید کنید که امنیت آن از این طریق بالاتر می‌رود.

در بحث امنیت نیز Trezor ویژگی‌هایی دارد که می‌توانید به راحتی به آن تکیه کنید.

اول از همه اینکه این دستگاه به کاربران تاییدیه دو مرحله‌ای را ارائه می‌دهد. دوما تمام تراکنش‌هایی که انجام می‌شود باید از طریق دکمه‌های فیزیکی زیر صفحه‌نمایش تایید شوند؛ یعنی بدون حضور خود دستگاه هیچکس به اترهای شما دسترسی ندارد. آخرین ویژگی امنیتی که Trezor را امن می‌کند این است که یک بسته ریکاوری وجود دارد و می‌توانید در صورت گم کردن دستگاه از آن برای بازیابی کوین‌هایتان استفاده کنید.

طراحی ظاهری آن نیز بسیار عالی است. Trezor کوچک بوده و بسیار قدرتمند و با کلاس به نظر می‌رسد. نکته‌ای که در مورد آن جذاب خواهد بود این است که به راحتی در کف دست شما جای می‌گیرد. Trezor ضد آب بوده و حمل و نقل آن بسیار آسان است.

استفاده از آن نیز به طرز عجیبی آسان است.

تنها کاری که باید بکنید این است که دستگاه را به کامپیوتر وصل کرده و با توجه به دستورالعمل جلو بروید. با توجه به اینکه تنها دو دکمه، یکی برای تایید تراکنش و دیگری برای رد کردن آن، وجود دارد، کار با Trezor برای افراد تازه‌‌کار آسان است. قیمت این دستگاه بالاتر از لجر نانو اس است ولی در برابر ویژگی‌ها و امنیت دارایی‌های شما هزینه کردن این مقدار پول ارزش دارد.

کیف پول سخت‌افزاری Ballet

Ballet Hardware wallet از 23 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

این کیف پول یک روش امن برای نگهداری ارزهای دیجیتال است که به گفته سایت اصلی، یک کیف پول 100 درصد سرد (بدون اتصال به اینترنت) محسوب می‌شود.

این کیف پول برخلاف سایر کیف پول‌های سخت افزاری، الکترونیکی نیست.

کیف پول نرم‌افزاری Atomic Wallet

Atomic Wallet یک کیف پول عالی برای ذخیره‌سازی اتریوم و بیش از 300 کوین و توکن دیگر است.

این کیف پول به امنیت شما اهمیت زیادی می‌دهد.

با نصف این کیف پول، کلیدهای خصوصی درون سخت‌افزار خود کاربر ذخیره شده و توسط هوش مصنوعی تولید می‌شوند.

علاوه بر آن‌ کاربران می‌توانند هر توکن با بیس اتریوم را به کیف پول خود اضافه کنند. نرم‌افزار این کیف پول برای ویندوز، MacOS، اوبونتو، دبیان و فدورا در دسترس بوده و اپلیکیشن موبایلی آن نیز برای اندروید و IOS در اختیار کاربران قرار گرفته است.

Atomic Wallet رابط کاربری خوبی دارد و با استفاده از آن می‌توانید کوین‌های خود را به دیگر ارزهای دیجیتال چنج کنید.

در ضمن علاوه بر تمام این قابلیت‌ها امکان خرید مستقیم اتر از این کیف پول نیز وجود دارد.

جزییات بیشتر کیف پول Atomic wallet

کیف پول MyEtherWallet

MyEtherWallet یک رابط نرم‌افزاری است که به شما این امکان را می‌دهد تا برای اتریوم و دیگر توکن‌های ERC-20 به صورت آفلاین و کاملا امن کیف پول بسازید.

با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید کیف پول خود را پرینت گرفته و به دور از دسترس هرکسی پنهان کنید؛ با این روش امنیت دارایی‌های شما تضمین شده است.

آموزش استفاده از کیف پول MyEtherWallet

کیف پول Jaxx

والت Jaxx پلتفرمی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که ارزهای دیجیتال بسیار زیادی از جمله اتریوم و اتریوم کلاسیک را پشتیبانی می‌کند.

نکته فوق‌العاده در مورد Jaxx این است که کلید‌های شخصی را درون سرور خود ذخیره نکرده؛ بلکه در سخت‌افزاری که خود شما انتخاب می‌کنید؛ نگه‌داری می‌کند. ویژگی دیگری که Jaxx را دوست داشتنی‌ می‌کند؛ قابلیت همگام سازی آن با 9 پلتفرم مختلف است؛ یعنی مهم نیست که از چه دیوایسی استفاه می‌کنید؛ حساب و تراکنش‌های شما در هر پلتفرمی قابل مشاهده است.

بررسی کیف پول موبایلی Jaxx

کیف پول Exodus

یک رابط کاربری فوق‌العاده با طراحی عالی باعث می‌شود که Exodus تبدیل به یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای ذخیره اترهایتان شود.

با وجود اینکه کل نرم‌افزار اوپن سورس نیست؛ اما برخی بخش‌های آن این ویژگی را دارند. Exodus فقط روی کامپیوتر‌های دسکتاپ در دسترس بوده و تنها از اتریوم پشتیبانی می‌کند و اتریوم کلاسیک جایی در میان کوین‌های آن ندارد.

Exodus کلیدهای شخصی شما را در جایی که شما انتخاب می‌کنید ذخیره می‌کند که خیال شما را از بابت امنیت آن راحت می‌کند.

این کیف پول همچنین یک قابلیت برای تبدیل اترهایتان و چنج کردن آن‌ها دارد.

معرفی چند کیف پول دسکتاپ

سخن پایانی

قطعا گزینه‌های زیادی برای ذخیره کردن اترهایتان در یک جای امن وجود دارد؛ اما ما در این مقاله سعی کردیم که بهترین انتخاب‌ها را پیش روی شما بگذاریم.

نمی‌توان گفت کدام کیف پول، بهترین کیف پول اتریوم است، زیرا هرکدام از آن‌ها ویژگی‌هایی دارند که می‌تواند شما را به استفاده از آن‌ها ترغیب کند؛ اما با مطالعه این مقاله و تحقیق بیشتر‌ می‌توانید به راحتی در مورد بهترین انتخاب نتیجه‌گیری کنید.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

اتریوم (Ethereum) چیست؟

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
کریمی

سلام سایت معتبر برای استخراج اتریوم چه سایتی پیشنهاد میدین؟

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
1
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx