چگونه کریپتو، نویسنده هندی را به استقلال مالی رساند؟!

اهمیت ارزهای دیجیتال چیست؟

یکی از ادعاهای بزرگ کریپتو تغییر و تحول در حوزه بازارهای مالی است.

تحولی که می‌تواند مثل یک چتر بزرگ و همه‌گیر آسایش و آزادی را برای همه افراد فراهم کند.

در طول بیش از یک دهه که از عمر بیت‌کوین و بلاک‌چین می‌گذرد، نمونه‌ها و افراد زیادی موفق شده‌اند با استفاده از ارزهای دیجیتال تغییرات مثبتی را در زندگی خود به‌وجود آورند.

عناوین مطلب:

در این مطلب قرار است درباره روایتی واقعی از یک نویسنده هندی صحبت کنیم که با کشف کریپتو توانست از زیر بار هزینه‌های فلج‌کننده برای پرداخت تراکنش‌های بین‌المللی خود آزاد شود. برای خواندن این روایت تا پایان همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: بیت‌کوین جنبشی در جهت آزادی مالی است!

کریپتوکارنسی و نقش آن در زندگی انسان‌ها

امروزه کریپتو برای هر کسی که مبادلات مالی داخلی و جهانی دارد، بازی را تغییر داده است.

نویسنده‌ای که راوی اصلی این داستان است هدف خود از روایت این داستان را به اشتراک گذاشتن تجربه شخصی خود بیان کرده است. او می‌خواهد این تجربه بتواند الهام‌بخش دیگران برای پیوستن و استفاده از امکانات ارزهای دیجیتال باشد.

او داستانش را با صحبت از پیش‌زمینه تحصیلی و تخصص خود در بستر اقتصاد آغاز کرده است:

کریپتو و آزادی مالی

 من از رشته اقتصاد در هند فارغ‌التحصیل شدم. زمانی که تحصیلاتم به پایان رسید قصد داشتم بیش از هر چیزی از این دانش و تخصصی که آموخته‌ام برای نویسنده شدن استفاده کنم.

برای همین نیاز بود که از طریق آن بتوانم وارد بازارهای مالی شده و باتوجه‌به شرایط و محیط این بازارها، برای نوشتن قدم بردارم.

اولین تلاش من در سال 2011 به‌خاطر محدودیت‌ها و ضعف‌هایی که در بازار مالی هند وجود داشت، ناموفق شد. در سال 2016 یک‌بار دیگر برای رسیدن به این هدف تلاش کردم.

سرنوشت بیت‌کوین در هند
سال 2016 زمانی بود که دسترسی به اینترنت و بیت‌کوین بهبود پیدا کرده و راه‌های ورود به دنیای بلاک‌چین فراهم شد.

آن زمان و به‌خاطر بهبود و پیشرفت دسترسی به اینترنت در سراسر هند، هدف من تغییر کرد. 

من با استفاده از لینکدین شروع به جذب مشتریان بین‌المللی کردم. تجربه‌ای که هیجان‌انگیز بود. همچنین توانست بستری برای ارائه خدمات به مشاغل خارج از هند و دریافت دستمزد‌های بالاتر و بهتر برای من فراهم کند.

این تجربه باعث شد تا من متوجه شوم برای پرداخت‌ها و دریافت‌های خود نیاز به یک واسطه مالی دارم. در آن زمان بهترین انتخابی که به نظر من رسید استفاده از سوئیفت یا واسطه‌های مالی برای انتقال بانک به بانک بود.

همه چیز خوب پیش می‌رفت تا زمانی که حساب کاربری پی پال من بدون هیچ اخطار یا توضیحی مسدود شد. این اتفاق باعث شد من دسترسی و توانایی انجام معاملات خودم را از دست دهم. علاوه بر این به میزان قدرتی که این واسطه‌ها در اختیار کاربران خود می‌گذارند و عدم شفافیت آنها هم شک کردم.

بیشتر بخوانید: چرا بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال برای تریدرهای جوان جذاب هستند؟

محدودیت‌های پی پال

در ابتدا کار با پی پال، خوشحال بودم که فقط در بازار جهانی تجارت می‌کردم. زیرا نرخ‌ها و دستمزد‌های بهتری برای کارم می‌گرفتم و این موضوع درآمد بهتر و بازخورد مالی مناسب‌تری هم داشت.

علاوه بر این تاخیر در دریافت وجه به حساب بانکی من باعث می‌شد از برنامه‌های مالی خود عقب بمانم. با وجود این معضلات، من باز هم به استفاده از خدمات آنها ادامه دادم. چند دلیل مهم باعث شد تا من فرصتی برای تعویض بستر مالی خود پیدا نکنم:

  • طبق استاندارد‌های مالی هند، حتی پس از درنظرگرفتن هزینه‌های واسطه، هنوز درآمد مناسبی دریافت می‌کردم
  • از هیچ جایگزین مناسب دیگری آگاه نبودم
  • همه چیز در حال تغییر بود و ممکن بود این تغییر به نفع عملکرد مالی من باشد.

طولی نکشید که با وجود مسدود شدن حساب کاربری اولیه‌ام، توانستم مجدد از پی پال با حساب دیگری استفاده کنم. بااین‌حال هنوز هم مشکلات و عدم شفافیت که در این پلتفرم برای من سوال‌ شده بود، وجود داشت. 

بیشتر بخوانید: دارک پول (Dark Pool) یا استخر سیاه؛ دالان‌های خصوصی معاملات!

پتانسیل بلاک‌چین چقدر است؟
بلاک‌چین ثابت کرده است پتانسیل بی‌نهایتی دارد که باعث می‌شود هر روز افراد بیشتری جذب این اکوسیستم شوند.

تمرکززدایی در دنیای مالی

با وجود بازگشت مجدد من به پی پال، هنوزم هم نگرانی‌ها و سوال‌هایم درباره این پلتفرم وجود داشت. این دغدغه تا مدت‌ها ادامه پیدا کرد. بعد از این زمانی رسید که با مفهوم تمرکززدایی مالی، بلاک‌چین‌ها و دنیای کاملی از سیستم‌های مالی مبتنی بر بلاک‌چین آشنا شدم.

در نهایت راه من به بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتالی گره‌ خورد. تا جایی که پتانسیل بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال مرتبط با آن باعث شد برای یادگیری این مسیر کنجکاو شوم.

مشکلات پذیرش کریپتو برای پرداخت‌های روزانه

برای درک ارز دیجیتال و فناوری‌های مرتبط با آن باید بلاک‌چین‌ها را می‌شناختم. مانند تمام فناوری‌های جدید، درک بلاک‌چین هم دشوار بود.

مفاهیم، ویژگی‌ها و تعریف‌های جدیدی وجود داشت که من هیچ زمینه‌ یا اطلاعاتی درباره آنها نداشتم. حتی با وجود پیشینه مالی من، درک مفاهیمی چون «دفتر کل فناوری توزیع شده» آسان نبود.

چند کلید مهم برای یادگیری بلاک‌چین

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره این مفاهیم و کریپتو کسب کنید، باید بنیادی و کاملا حرفه‌ای دنبال آموختن این مفاهیم باشید.

در راستای همین موضوع، من بخشی از تجربه خودم را با شما به اشتراک می‌گذارم:

  • آشنایی درباره بلاک‌چین را با یادگیری نحوه عملکرد پول فیات شروع کنید. این کار باعث می‌شود درک ارزهای دیجیتال و دلیل نیاز جهان به آنها برای شما آسان‌تر شود. اگر درک دقیقی از پول‌های فیات ندارید، ممکن است مجبور به یادگیری شوید. پس بهتر از همان ابتدا سراغ یادگیری مفاهیم پایه بروید.
  •  همه افراد در ذات‌ خود تمایل زیادی به کسب ثروت و افزایش آن دارند. من روی درک چیستی آن، موارد استفاده از آن و میزان استقبال جامعه از این ایده تمرکز کردم. این کار به من کمک کرد تا دیدگاه گسترده‌تری را که در پس ارزهای دیجیتال و فناوری‌های مرتبط به آنها وجود دارد، بفهمم. به‌این‌ترتیب توانستم مشکلات فلج‌کننده سیستم مالی را حل کنم.
  • برای استفاده از ارزهای دیجیتال، یادگیری در مورد بیت‌کوین یا سایر دارایی‌های دیجیتال به‌تنهایی کافی نیست. من باید در مورد کیف پول‌ها، مبادلات، کارمزدها و خیلی چیزهای دیگر یاد می‌گرفتم تا بالاخره بتوانم اولین کریپتو خود را بخرم. بنابراین، بیشتر مطالعه کنید و در مورد صرافی‌ها و مبادلاتی که در منطقه و محل زندگی شما قابل انجام است، اطلاعات کسب کنید.
  •  اغلب رسانه‌ها کریپتو را به رسمیت نمی‌شناسند یا آن را ابزاری برای کلاهبرداری می‌دانند. یکی از مهم‌ترین چیز‌هایی که باعث شده این جو منفی برای کریپتو ایجاد شود، غیرقابل‌کنترل بودن و غیرمتمرکز بودن آن است. درحالی‌که این ویژگی برعکس همه تبلیغ‌های منفی، در اصل نقطه عطف آن است. این صنعت همیشه درحال‌رشد است و آن را به‌عنوان یک فناوری نوظهور همراه با SMEها معرفی کرده‌اند.
الفبای یادگیری کریپتو
دنیای اقتصادی و تحولات مالی جهان نشان می‌دهد یادگیری کریپتو یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌هایی است که نباید از آن غافل شد.

تاثیر کریپتو روی زندگی افراد

یادگیری در مورد کریپتو یکی از بهترین تصمیمات زندگی من بود.

من اکنون از ارز دیجیتال برای دریافت دستمزد‌ها و پرداخت‌های پروژه‌هایم استفاده می‌کنم. این کار باعث شده نه‌تنها مجبور به پرداخت هزینه و کارمزد به پی پال نباشم، بلکه زمان انتقال پول را هم حذف کرده است.

این مفهوم نه‌تنها در مورد امور مالی، بلکه در هر بخش دیگری که از شخص ثالث برای تسهیل عملیات تجاری خود استفاده می‌کند، صادق است. یادگیری در مورد کریپتو الهام‌بخش من شد تا بخشی از انقلاب جاری در فضای مالی باشم.

به همین دلیل است که در چهار سال گذشته منحصراً در مورد بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال می‌نویسم.

جمع‌بندی

این یکی از جنبه‌ها و تجربه‌هایی بود که کاربران بازار ارزهای دیجیتالی با آن روبه‌رو شده‌اند.

تمرکززدایی، همتا به همتا بودن، کاهش زمان انتقال پول و هزاران ویژگی دیگر باعث شده تا کریپتو به معنی واقعی کلمه، انقلابی بزرگ در دنیای مالی باشد.

شما چه تجربه‌ای از این فضا دارید؟ اطلاعات و داستان‌‌های خود را از این دنیای شگفت‌انگیز با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx