نگاهی به بازار Treasureland؛ پروتکل تجمیع کننده NFT!

بازار ترژرلند

بازار Treasureland یک پروتکل چند زنجیره‌ای تجمیع NFT است که از قابلیت‌های ایجاد، صدور و حراج NFT ها پشتیبانی می‌کند.

هدف این پروتکل برقراری ارتباط بین سازندگان، کاربران و مصرف‌کنندگان NFT به روشی غیرمتمرکز و ایجاد بازاری مانند eBay برای دنیای بلاک‌چین است.

همان‌طور که گفته شد، Treasureland یک بازار ان‌اف‌تی (NFT) چند زنجیره‌ای است که به کاربران این امکان را می‌دهد که آثار هنری خود را ایجاد داده و آن‌ها را برای فروش در اسمارت چین بایننس (BSC) لیست کنند.

عناوین مطلب:

Treasureland پس از دریافت شکایت‌های متعدد کاربران در مورد هزینه بالای کارمزد گس در شبکه اتریوم، فعالیت‌های خود را به اسمارت چین بایننس منتقل کرد. این انتقال اکنون به پایان رسیده و کارمزدهای تراکنش‌ها در مقایسه با قبل بسیار کمتر شده است.

بیشتر بخوانید: گس وار (Gas War) چیست و چگونه باید در این رقابت پیروز شد؟

بازار ان‌اف‌تی Treasureland محصولی از توسعه دهندگان DEGO است. Dego در سپتامبر 2020 به عنوان یک پروتکل منبع باز با تمرکز بر ساخت سیستم‌های فرا زنجیره‌ای راه‌اندازی شد.

بازار NFT چیست؟

بازار NFT بازاری برای خرید و فروش NFT است. اما NFT چیست؟

ان اف تی چیست
NFT به دارایی‌های دیجیتالی می‌گویند که مانند آثار هنری قابل جمع‌کردن باشند.

ان‌اف‌تی یا NFT مخفف کلمه Non-Fungible Tokens، به معنای توکن غیرمثلی است.

هر چیزی که مثلی باشد می‌توان آن را با یک چیز دیگر مشابه آن تعویض کرد. برای مثال، یک کیلو طلای 24 عیار را می‌توان – حداقل در تئوری – با یک کیلو طلای 24 عیار دیگر تعویض کرد. اما وقتی چیزی غیرمثلی است، به این معنی است که آن چیز منحصر به‌فرد بوده و با هیچ مورد مشابه دیگری قابل تعویض نیست.

اگرچه NFT ها از نظر مفهومی شبیه به ارزهای دیجیتال هستند، اما این دارایی‌های دیجیتال می‌توانند نشان‌دهنده دارایی‌های فیزیکی مانند عتیقه‌جات و آثار هنری، اقلام کلکسیونی مانند کارت‌های معاملاتی و مواردی دیگر با ویژگی‌های منحصر به‌فرد باشند.

این توکن‌ها به صورت رمزنگاری‌شده در یک شبکه بلاک‌چین برای احراز هویت و اعتبار سنجی ذخیره می‌شوند. توکن‌های NFT، برخلاف ارزهای دیجیتال که می‌توان آن‌ها را به واحدهای کوچک‌تر تقسیم کرد، در هنگام مبادله به صورت یک واحد کامل فروخته می‌شوند.

وقتی ان‌اف‌تی‌ها را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کنیم ارزش آن‌ها از بین می‌رود؛ با این حال، هنرمند سازنده ان‌اف‌تی می‌تواند آن‌ها را از نو بسازد و هر نسخه اضافی را می‌توان جداگانه فروخت (اما تعداد کل موارد تکراری همیشه مشخص خواهد بود).

بیشتر بخوانید: کریپتو آرت (Crypto Art) چیست؟ + نحوه شکل‌گیری آن

تمرکز بازار Treasureland

راه‌اندازی Treasureland V1 بخشی از نقشه راه DEGO برای سه ماه آخر سال 2020 بود؛ علاوه بر این، این پروژه برنامه‌هایی برای بهینه‌سازی این پلتفرم در سه ماهه اول 2021 داشت.

یک برنامه توسعه فرا زنجیره‌ای برای سه ماهه دوم سال 2021 در نظر گرفته شده است و انتظار می‌رود در سه ماهه سوم شاهد آزمایش این پلتفرم روی شبکه Degochain باشیم.

پلتفرم دگو
بازار ان‌اف‌تی Treasureland

بازار Treasureland در زمان راه‌اندازی، یک ایردراپ از توکن‌های NFT اسمارت چین بایننس برگزار کرد.

کاربران می‌توانند با معامله کردن توکن‌های NFT اسمارت چین بایننس یا با استفاده از چند ارز دیجیتال خاص مانند BNB یا DEGO، ان‌افت‌تی‌ها را از بازار Treasureland  دریافت کنند. یک روش دیگر برای به دست آوردن این توکن‌ها استخراج کردن آن‌ها است.

کاربران جدید می‌توانند در صفحه اصلی کیف پول خود را به بازار Treasureland وصل کنند. این بازار از چندین کیف پول از جمله Metamask ،Math Wallet ،SafePal ،Trust Wallet ،Token Pocket و کیف پول ONTO پشتیبانی می‌کند.

کارمزدهای بازار Treasureland

برای انجام معاملات در هر کدام از بازارهای ان‌اف‌تی باید مبلغی را به عنوان کمیسیون پرداخت کنید.

با این حال، بازار Treasureland از کاربران هزینه تراکنش یا کارمزد گس دریافت می‌کند. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، کارمزد بالای گس در بلاک‌چین اتریوم یکی از دلایل اصلی انتقال Treasureland به اسمارت چین بایننس بود؛ از این رو شاید بتوان گفت در حال حاضر مبلغ کارمزدها در این بازار چندان زیاد نیست.

بیشتر بخوانید: پلتفرم OpenSea یا Rarible؛ کدام بازار برای خرید و فروش NFT بهتر است؟

ساختار بازار Treasureland

بازارهای مختلف NFT، محصولات ان‌اف‌تی خود، آخرین قیمت پیشنهادی و زمان باقیمانده از حراج و غیره را به روش‌های مختلف ارائه می‌دهند.

اینکه شما دوست دارید در این بازار چه چیزی را مشاهده و استفاده کنید فقط به شما بستگی دارد و نه هیچ کس دیگری. در زیر تصویری از بازار Treasureland را مشاهده می‌کنید:

ساختار پلتفرم ترژرلند
تصویری از بازار Treasureland

در زیر تصویری از ان‌اف‌تی «Bibi to the Moon» را مشاهده می‌کنید. کاربران با انتخاب یک NFT می‌توانند قیمت فعلی اثر هنری و ارزش تقریبی آن به دلار آمریکا (بر اساس نرخ فعلی بازار ارز دیجیتال) را مشاهده کنند.

از جمله اطلاعات دیگر موجود در این صفحه شماره شناسه، شماره بلوکی که ان‌اف‌تی در آن ایجاد شده است، زمان ایجاد و لینک ارتباط با فروشنده است.

ان اف تی
تصویری از کلکسیون «Bibi to the Moon»

روش‌های پرداخت در Treasureland

برخی از بازارهای NFT موجود، پرداخت و واریز از طریق کارت اعتباری یا نقدی را می‌پذیرند، در حالی که برخی حتی واریز از طریق پی‌پال (PayPal) را نیز می‌پذیرند.

به نظر نمی‌رسد در بازار Tresureland امکان واریز از این روش وجود داشته باشد؛ در بازار Tresureland برای معامله کردن باید از قبل مقداری از ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده را داشته باشید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx