BNB Greenfield؛ سومین بلاک‌چین بایننس از راه رسید!

BNB Greenfield

ازآنجایی‌که دنیای دیجیتال تقریباً نوپاست، هر روز در حال طی‌کردن مسیر رشد و توسعه است.

اگر می‌خواهیم از این رویدادهای دیجیتال عقب نمانیم و در این عرضه حرفی برای گفتن داشته باشیم باید اطلاعات خود را به‌روز نگه داریم. با مطالعه و کسب آگاهی به مهم‌ترین هدف یعنی کسب سود نیز خواهیم رسید.

در این مقاله به بررسی BNB Greenfield که سومین بلاک‌چین بایننس است، می‌پردازیم.

عناوین مطلب:

نکات کلیدی

  • BNB Greenfield سومین بلاک‌چین بایننس است که می‌تواند به‌راحتی نیاز به ذخیره‌سازی غیرمتمرکز را برطرف نماید.
  • در ذخیره‌سازی غیرمتمرکز، داده‌ها بین چندین نود توزیع می‌شوند و دیگر اطلاعات در یک سرور واحد ذخیره نمی‌شوند.
  • از بی ان بی گرین فیلد می‌توان در زمینه‌هایی مانند میزبانی سایت، ذخیره‌سازی داده‌ها، کنترل داده‌های شخصی و انتشار آثار استفاده کرد.

ارتباط BNB Greenfield با وب 3 چیست؟

Web3 چشم‌اندازی برای آینده اینترنت است که در آن کاربران می‌توانند کنترل بیشتری بر داده‌ها و تجربیات آنلاین خود داشته باشند. در این مسیر بلاک‌چین‌ها نقش پررنگی ایفا می‌کنند.

بلاک‌چین‌ها، معاملات همتا به همتا (P2P) را بدون نیاز به اشخاص ثالث و نیز ایجاد DAppهایی که از قراردادهای هوشمند برای خودکارسازی توافقات استفاده می‌کنند، فعال ساخته‌اند.

وب 3 پتانسیل‌های زیادی دارد که می‌توان به شفافیت و مالکیت داده به‌عنوان گام‌های بعدی در بازگشایی پتانسیل کامل Web3 اشاره کرد.

به‌این‌ترتیب، نیاز روزافزونی به ذخیره‌سازی غیرمتمرکز وجود دارد که اجازه می‌دهد تا داده‌ها به‌جای ذخیره‌شدن در یک سرور متمرکز و واحد، به‌صورت توزیع شده ذخیره شوند.

BNB Greenfield این نیاز را از طریق طرح‌هایی برای ایجاد یک سیستم ذخیره‌سازی غیرمتمرکز داده و همچنین یک اقتصاد کامل برای تکمیل آن برطرف می‌نماید و مشکلات مربوط به این نیاز را نیز حل می‌کند.

وایت پیپر BNB Greenfield در فوریه 2023 منتشر شد. بی ان بی گرین فیلد یک الگوی ساختاری و اقتصادی جدید را برای داده‌ها در عصر Web3 معرفی کرده است.

BNB Greenfield از BNB به‌عنوان توکن اصلی خود استفاده می‌کند و پس از BNB Beacon Chain و BNB Smart Chain، سومین بلاک‌چین در اکوسیستم زنجیره بایننس کوین به شمار می‌رود.

در واقع کاربرد بی ان بی گرین فیلد این است که زیرساخت ذخیره‌سازی غیرمتمرکز را در اکوسیستم زنجیره BNB به طور گسترده‌تر فراهم می‌کند.

بنابراین کاربران و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) می‌توانند داده‌هایی را که به طور تمام‌وکمال مالک آن هستند ایجاد، ذخیره و مبادله کنند.

در نتیجه یک اقتصاد مبتنی بر داده جدید ایجاد می‌شود که در آن همه شرکت‌کنندگان در اکوسیستم زنجیره بایننس کوین می‌توانند به داده‌ها دسترسی داشته باشند، از آن استفاده کنند و درآمد موردنظر خود را کسب نمایند.

بیشتر بخوانید: چگونگی شروع کار با زنجیره هوشمند بایننس (BSC)

bnb greenfield

ذخیره‌سازی غیرمتمرکز داده چیست؟

با ذخیره‌سازی غیرمتمرکز داده قادر خواهیم بود به‌جای اینکه داده‌ها را در یک مکان مرکزی ذخیره کنیم، آن‌ها را در یک شبکه توزیع شده ذخیره نماییم.

داده‌ها بین چندین رایانه یا گره‌ها تقسیم می‌شوند تا در سراسر شبکه ذخیره شوند و هر گره در ذخیره‌سازی نقش ایفا می‌کند.

این کار امکان ذخیره‌کردن مقادیر زیادی از داده‌ها را بدون تکیه بر یک سرور مرکزی یا موجودیت کنترل‌کننده واحد فراهم می‌کند.

از طرف دیگر، ذخیره‌سازی متمرکز داده‌ها برای سال‌های متمادی محبوب و موردتوجه بوده است.

ذخیره‌سازی متمرکز به این گونه است که داده‌ها در یک سرور واحد یا خوشه‌ای از سرورها در همان مکان ذخیره می‌شوند و مدیریت همه چیز توسط یک ارائه‌دهنده خاص صورت می‌پذیرد.

برای مثال، فضای ذخیره‌سازی ابری معمولاً متمرکز است و داده‌ها در سرورهایی ذخیره می‌شوند که توسط یک شرکت واحد مانند آمازون یا گوگل کنترل می‌شوند.

طرف‌داران ذخیره‌سازی متمرکز داده‌ها بر این باورند که ذخیره‌سازی متمرکز مدیریت و دسترسی آسان را امکان‌پذیر می‌کند، زیرا همه داده‌ها در یک مکان هستند.

علاوه‌برآن، در صورت نیاز مسئولیت بر عهده نهاد متمرکز مسئول برای اطمینان از برقراری امنیت مناسب و وجود فرایندهایی برای پشتیبان‌گیری و بازیابی داده‌هاست. به‌این‌ترتیب افراد لازم نیست نگران ازدست‌رفتن اطلاعات و داده‌ها باشند.

بااین‌حال، ساختار ذخیره‌سازی متمرکز داده‌ها نیز نقاط ضعف مخصوص به خود را دارد.

ازآنجاکه همه چیز در یک مکان جمع شده است، هکرها می‌توانند به‌راحتی با هدف قراردادن همان نقطه حساس، کل اطلاعات را تحت حمله قرار دهند.

افزون بر این، هر گونه مشکلی در سرور مرکزی باعث می‌شود که تمام داده‌های موجود در آن عملاً غیرقابل‌دسترس شود. اینجاست که ذخیره‌سازی غیرمتمرکز داده می‌تواند کمک‌کننده و مفید باشد.

بیشتر بخوانید: خطرات موجود در داده‌های متمرکز و راهکار بلاک‌چین برای آن

ذخیره‌سازی غیرمتمرکز داده‌ها چه مزایایی دارد؟

ذخیره‌سازی غیرمتمرکز داده نسبت به ذخیره‌سازی متمرکز، مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه این مزیت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

امنیت بیشتر

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، اگر داده‌های به‌ طور متمرکز ذخیره شوند، هکرها خیلی آسان می‌توانند به داده‌ها دستبرد بزنند.

این در حالی است که در ذخیره‌سازی غیرمتمرکز داده‌ها به دلیل پخش‌شدن داده‌ها در چندین نود، سرقت اطلاعات برای هکرها بسیار دشوارتر می‌شود.

دسترسی بهتر

ازآنجایی‌که تمام داده‌ها یکجا ذخیره شده‌اند، کل داده‌های ذخیره شده روی سیستم متمرکز می‌تواند تحت‌تأثیر یک خرابی کوچک قرار بگیرد و از دسترس خارج شود.

مزیتی که سیستم غیرمتمرکز دارد این است که اطلاعات در گره‌های جداگانه ذخیره می‌شود و در صورت بروز خرابی یا هک‌شدن یکی از نودها، بقیه اطلاعات در دسترس هستند و مشکلی برای دستیابی به آن‌ها وجود نخواهد داشت.

everything you need to know about blockchain security main 1600

آزادی و کنترل بیشتر کاربر

ذخیره‌سازی غیرمتمرکز به کاربران امکان کنترل داده‌های خود و نحوه استفاده و دسترسی به آنها را می‌دهد.

به‌این‌ترتیب، تغییر خط‌مشی‌ها نمی‌تواند دسترسی افراد را به اطلاعات تحت شعاع قرار بدهد.

حریم خصوصی

هنگامی که می‌خواهید داده‌های خود را به‌صورت متمرکز ذخیره کنید اغلب لازم است احراز هویت انجام شود و اطلاعات شخصی ارائه دهید.

اما مزیت مهمی که ذخیره‌سازی غیرمتمرکز به کاربران هدیه می‌دهد این است که از آن‌ها هیچ اطلاعات شخصی دریافت نمی‌کند.

بی ان بی گرین فیلد (BNB Greenfield) چیست؟

یکی از ویژگی‌های اصلی فناوری بلاک‌چین Web3 تمرکززدایی است. تمرکززدایی ممکن نیست مگر درصورتی‌که هیچ شخص یا سازمانی مسئول نباشد.

فناوری وب 3 به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به اعتماد به شخص ثالث برای حفظ داده‌ها، با خیال راحت تراکنش‌های موردنظر خود را انجام دهند.

همچنین راه را برای قراردادهای هوشمند برای خودکارسازی این تعاملات باز می‌کند و امکان ایجاد DAppهایی را که از طیف گسترده‌ای از محصولات پشتیبانی می‌کنند، فراهم می‌کند.

این خدمات می‌توانند خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi) باشند یا بازی‌ها و موارد دیگر.

BNB Chain یک شبکه بلاک‌چین توزیع شده است که توسعه‌دهندگان می‌توانند DApps را به‌عنوان بخشی از این جنبش به Web3 اضافه کنند.

بی ان بی چین قابلیت این را دارد که میزبان حجم عظیمی از تراکنش‌ها باشد بدون اینکه مشکلی برای کاربران به وجود آید.

در فوریه 2023 بی ان بی گرین فیلد با هدف کمک به کاربران و DAppها برای ایجاد، ذخیره و تبادل داده با مالکیت تمام‌وکمال و ایجاد یک اقتصاد داده جدید ایجاد شد و کار خود را آغاز نمود.

BNB Greenfield چگونه کار می‌کند؟

BNB Greenfield یک بلاک‌چین مبتنی بر ذخیره‌سازی است که با شبکه غیرمتمرکز ارائه‌دهندگان ذخیره‌سازی (SP) در تعامل است.

در این اکوسیستم کاربران داده‌های خود را با مجوزهای دسترسی و استفاده منحصربه‌فرد آپلود می‌کنند.

ارائه‌دهندگان ذخیره‌سازی، آن داده‌ها را خارج از زنجیره با پشتیبان‌گیری مناسب ذخیره می‌کنند، درحالی‌که ابرداده‌های دفترکل BNB کاربران در بلاک‌چین بی ان بی گرین فیلد ذخیره می‌شود.

تمام جنبه‌های داده‌های ذخیره شده در اکوسیستم بی ان بی گرین فیلد را می‌توان با کمک یک پل زنجیره متقابل بومی، به‌راحتی به BNB Smart Chain منتقل کرد.

جایی که می‌توان از آن هم در اکوسیستم BNB Chain DApp موجود و هم در نسل جدید استفاده کرد.

DAppها می‌توانند به کاربران کمک کنند تا با اکوسیستم بی ان بی گرین فیلد تعامل داشته باشند همچنین می‌توانند به‌عنوان محصولات Web3 عمل کنند که این محصولات از داده‌های موجود استفاده می‌کنند.

توانایی پیکربندی منحصربه‌فرد مجوزها بر روی داده‌ها در یک محیط بومی که مبتنی بر قرارداد هوشمند است، مدل‌های کسب‌وکار بالقوه زیادی را فعال می‌کند که برای کاربران و سایر شرکت‌کنندگان این سیستم سودمند خواهد بود.

bnb nnnnn 1

کاربردهای BNB Greenfield چیست؟

استفاده از بی ان بی گرین فیلد می‌تواند در زمینه DApps تحول ایجاد کند که در ادامه به برخی از موارد احتمالی می‌پردازیم:

میزبانی وب‌سایت

بی ان بی گرین فیلد APIها را ارائه می‌دهد و از مفاهیمی استفاده می‌کند که بسیار شبیه به آمازون S3 هستند.

به همین دلیل کاربران می‌توانند به‌راحتی وب‌سایت‌های خود را از طریق بی ان بی گرین فیلد مستقر کنند و به‌راحتی پرداخت‌های خود را با BNB مدیریت کنند.

ذخیره‌سازی ابری شخصی با کلیدهای خصوصی

کاربران قادر خواهند بود درایوهای شبکه خود را با استفاده از BNB Greenfield ایجاد کنند تا فایل‌ها، عکس‌ها و ویدئوهای رمزگذاری شده خود را از طریق دسکتاپ و دستگاه‌های تلفن همراه خود آپلود و دانلود کنند.

ذخیره‌سازی داده‌ها

بلاک‌چین‌های لایه 1 حاوی ده‌ها ترابایت داده تاریخی هستند که بسیاری از آنها غیرفعال‌اند.

BNB Greenfield را می‌توان برای ذخیره این داده‌ها، کاهش تأخیر لایه 1 و بهبود دردسترس‌بودن داده‌ها و همچنین ارائه داده‌های غیرفعال به لایه 1 در صورت نیاز استفاده کرد.

Greenfield همچنین می‌تواند به‌عنوان یک گزینه ارزان‌تر برای ذخیره داده‌های تراکنش در بلاک‌چین‌های لایه 2 مورداستفاده قرار گیرد.

انتشار آثار

نویسندگان می‌توانند آثار خود را در بی ان بی گرین فیلد ذخیره کرده و آنها را در BNB Smart Chain منعکس کنند.

به‌این‌ترتیب آن‌ها قادر خواهند بود با دادن مجوز خواندن به آدرس‌های خریداران پس از دریافت هزینه، نوشته‌ها را بفروشند و درآمد کسب کنند.

رسانه‌های اجتماعی

BNB Greenfield زیرساختی را برای افراد تأثیرگذار در رسانه‌های اجتماعی و صاحب‌نظران فراهم می‌کند تا به طور کامل مالکیت محتوا و داده‌های خود را در اختیار بگیرند.

در ازای پرداخت هزینه، DApps می‌تواند از این داده‌ها استفاده کرده و آن‌ها را از طریق یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز برای مخاطبان عمومی منتشر کند.

کنترل داده‌های شخصی

این مورد ممکن است پیچیده‌ترین مشکلی باشد که امروزه افراد با آن مواجه هستند؛ اما اکنون می‌توان با کمک BNB Greenfield این مشکل را حل کرد.

به‌این‌ترتیب می‌توان داده‌های شخصی را مانند بازدید از صفحه‌های مختلف، ثبت‌نام، کلیک‌ها، داده‌های رفتاری و موارد دیگر در اختیار داشت، آن‌ها را به‌درستی مدیریت کرد و به پلتفرم‌ها اجازه سوءمدیریت یا سوءاستفاده از آن‌ها را نداد.

BNB Greenfield برنامه‌ها را قادر می‌سازد تا داده‌های شخصی رمزگذاری شده شما را در حساب شخصی شما ذخیره کنند و فقط در صورت اعطای مجوز به سایر برنامه‌ها اجازه استفاده از آن را می‌دهد.

به‌این‌ترتیب به‌راحتی از هر سوءاستفاده‌ای جلوگیری می‌شود.

BNB Greenfield چه زمانی منتشر می‌شود؟

از فوریه 2023، تیم توسعه‌دهنده اصلی BNB Chain به طور فعال خدمات وب آمازون (AWS) NodeReal و Blockdaemon را درگیر کرده است.

در حال حاضر کار بر روی BNB Greenfield برای یک شبکه آزمایشی در ماه‌های آینده آغاز شده است.

binance bnb crypto
BNB Greenfield به‌گونه‌ای ساخته شده است که برای جوامع Web2 و Web3 جامع و کامل باشد.

APIها برای عملکردی مشابه با سیستم‌های ذخیره‌سازی ابری محبوب طراحی شده‌اند، و درحالی‌که هزینه‌ها به‌صورت BNB پرداخت می‌شوند، به دلار آمریکا دریافت می‌شوند و به کاربران درک ثابتی از ساختار هزینه BNB Greenfield ارائه می‌دهند.

آینده BNB Greenfield چگونه خواهد بود؟

ورود BNB Greenfield این پتانسیل را دارد که دریچه‌ها را به روی موج کاملاً جدیدی از مدل‌های تجاری جدید، مبتکرانه و شفاف Web3 برای DApps باز کند و تحول عظیمی ایجاد نماید.

راه‌اندازی BNB Greenfield اولین قدم در سفر به سمت استقلال داده‌ها، مالکیت و فرصت بیشتر برای کاربران، سازندگان محتوا و جامعه گسترده‌تر Web3 است و توسعه این مرز جدید به نفع نسل بعدی کاربران خواهد بود.

سؤالات متداول

BNB Greenfield چیست؟

BNB Greenfield سومین بلاک‌چین بایننس است که با هدف کمک به کاربران و Dappها برای ایجاد، ذخیره‌سازی و تبادل داده‌‌ها در عین حفظ کامل مالکیت به وجود آمده است.

توکن اصلی BNB Greenfield چیست؟

بی ان بی گرین فیلد از بایننس کوین به‌عنوان توکن اصلی خود استفاده می‌کند.

مزایای ذخیره‌سازی غیرمتمرکز نسبت به ذخیره‌سازی متمرکز چیست؟

ذخیره‌سازی غیرمتمرکز امنیت بهتر، کنترل و حریم خصوصی بیشتری را به کاربران ارائه می‌دهد.

سخن پایانی

اگر قصد دارید در دنیای دیجیتال موفق شوید و از قابلیت‌های متنوع و جدید بهترین استفاده را بکنید، لازم است به طور مداوم راجع به عرصه دیجیتال مطالعه کنید‌.

در این مقاله سعی کردیم بلاک‌چین BNB Greenfield را به طور کامل معرفی کنیم تا با آگاهی بیشتری در مسیر دیجیتال قدم بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx