کپی ترید در متاتریدر؛ راهنمای جامع

کپی ترید در متاتریدر

متاتریدر 4 تاکنون محبوبیت بالایی کسب کرده و روش‌های ترید در بازارهای مالی را به شدت تغییر داده است.

محبوبیت این نسخه از متاتریدر نسبت به نسخه‌های قبلی آن به شدت افزایش یافته است و تریدرهای زیادی، از این نسخه متا تریدر استفاده می‌کنند.

یکی از قابلیت‌های جذاب متاتریدر 4، کپی تریدینگ است که در این مقاله قصد داریم به‌طور کامل به تشریح نحوه کارکرد آن بپردازیم.

عناوین مطلب:

نکات کلیدی

  • کپی تریدینگ یکی از روش‌های محبوب تریدینگ است که در آن افراد، یک تریدر خاص را دنبال کرده و استراتژی‌های معاملاتی او را کپی می‌کنند.
  • پلتفرم کپی تریدینگ متاتریدر 4 یکی از محبوب‌ترین ابزارهای کپی تریدینگ است که با ادغام بازارهای مختلف، امکان شخصی‌سازی استراتژی‌ها را هم به کاربر می‌دهد.
  • هم تریدرهای تازه‌کار و هم تریدرهای حرفه‌ای می‌توانند از قابلیت کپی ترید در متاتریدر 4 استفاده کنند و سطح دانش یا درآمد خود را افزایش دهند.

کپی تریدینگ چیست؟

در چند سال گذشته استفاده از کپی تریدینگ بسیار محبوب شده است.

اولین سرویس کپی تریدینگ در سال 2010 توسعه یافت و از آن زمان بروکرها پلتفرم‌های مشابهی برای کپی تریدینگ ارائه کرده اند. بروکرها از این پلتفرم‌ها برای جذب مشتری و توسعه عملکرد آن‌ها استفاده می‌کنند.

وقتی تریدری که به عنوان مرجع قرار داده شده یک معامله را باز کند، همان معامله به صورت خودکار برای همه کسانی که او را دنبال می‌کنند باز خواهد شد.

اگر معامله سودآور باشد همه سود می‌کنند و اگر ضرر بدهد همه ضرر می‌کنند. بنابراین انتخاب یک معامله گر خوب اهمیت زیادی دارد.

تاکنون بیش از 50 پلتفرم کپی تریدینگ معرفی شده است اما سیستم کپی تریدینگ متاتریدر 4 یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین آن‌هااست.

علاوه بر متا تریدر توصیه می‌کنیم با 15 پلتفرم برتر کپی تریدینگ نیز آشنا شوید.

کپی تریدینگ متاتریدر 4 چیست؟

ابزار کپی تریدینگ که در نسخه جدید متاتریدر ارائه شده است کمک می‌کند تا تریدرها بتوانند سیگنال‌ها را از تریدرهای دیگر کپی کرده و از آن ابزارهای مالی در حساب متاتریدر 4 خود استفاده کنند.

دلیل محبوبیت متا تریدر، رابط کاربری ساده، ویژگی‌های مبتکرانه آن برای تریدینگ، اتوماسیون و ساده‌سازی عملیات بود که باعث شد جامعه تریدرها به سرعت به استفاده از آن رو بیاورند.

کپی تریدینگ نیز برای متاتریدر مفهوم جدیدی نیست و قبلا هم کاربران متاتریدر 4 از این روش برای فعالیت در بازارهای مختلف استفاده کرده‌اند.

با‌این‌حال اخیرا ارزهای دیجیتال، CFDها و کالاها (commodity) در پلتفرم متاتریدر 4 با هم ادغام شده و امکانات جدیدی را برای کپی تریدینگ در اختیار کاربران قرار داده‌اند.

کپی تریدینگ متا تریدر را می‌توانید طوری تنظیم کنید که این کار به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته برای شما انجام شود، آن هم به صورت خودکار.

همچنین نیاز به تنظیمات پیچیده و آموزش‌های طولانی نیست. علاوه بر آن استفاده از ویژگی کپی تریدینگ متاتریدر 4 هم برای تازه‌کارها و هم حرفه‌ای‌ها راحت است.

کپی تریدینگ در متاتریدر 4

ویژگی کپی تریدینگ متاتریدر 4 چطور کار می‌کند؟

یکی از روش‌های تریدینگی که از قدیم تا به حال وجود داشته، به این صورت بوده است که تریدرهای با تجربه سیگنال‌های معاملاتی خود را در اختیار افراد کم‌تجربه‌تر و علاقمندان قرار می‌دادند.

افرادی که این سیگنال‌ها را گرفته بودند آن را در کارگزاری خود اعمال کرده و تنظیمات را طبق همان و به صورت دستی، انجام می‌دادند.

اما با پیشرفت تکنولوژی، میرور تریدینگ (Mirror trading) یا معاملات آینه‌ای جایگزین این روش سیگنال‌دهی شد و کاربران می‌توانستند استراتژی‌های معاملاتی را دقیقا کپی کنند.

با اینکه میرور تریدینگ هم اتوماتیک بود اما به نوعی دست تریدرها را می‌بست چون نمی‌توانستند پارامترها را تغییر دهند، پس مجبور بودند آن استراتژی را به صورت کامل دنبال کنند.

اما ویژگی کپی تریدینگ که در متاتریدر 4 ارائه شد، همه چیز را تغییر داد.

با استفاده از این پلتفرم می‌توانید یک استراتژی معاملاتی را دنبال کنید و در عین حال پارامترهای آن را تغییر داده و پارامترهای معاملاتی خود را جایگزین آن نمایید.

به‌این‌ترتیب تریدرها می‌توانند مقدار سرمایه، حد سود و ضرر و غیره را تغییر دهند. به همین دلیل متاتریدر 4 باعث شد کپی تریدینگ به مرحله جدیدی وارد شود.

آمارهای ارائه شده در کپی تریدینگ متاتریدر 4

متا تریدر اطلاعات زیادی درباره ارائه‌کنندگان سیگنال‌ها در اختیار کاربران می‌گذارد که براساس 8 معیار اصلی هستند. خود سیگنال‌دهندگان را هم بر اساس این معیارها می‌سنجد:

  • قابلیت اطمینان که میزان ریسک استراتژی تریدینگ فرد را نشان می‌دهد (reliability)
  • تعداد فالوورها (subscriber)
  • سرمایه اولیه (initial deposit)
  • بالانس کنونی (current balance)
  • تامین مالی و سرمایه‌گذاری مجدد (replenishment)
  • تعداد هفته‌هایی که این اکانت فعال بوده است (number of weeks the account has been active)
  • سود (profit)
  • برداشت (withdrawal)

این اطلاعات در قالب نمودار بیان می‌شود و درک آنها ساده است. اطلاعات مالی نیز به کاربر نمایش داده می‌شود:

نمایش اطلاعات کپی تریدینگ در متاتریدر 4

مزایای کپی تریدینگ در MT4

اگر به کپی تریدینگ علاقه دارید، سیستم کپی تریدینگ متاتریدر 4 باعث شده که این کار از هر زمان دیگری ساده‌تر شود.

تنها کاری که باید برای استفاده از قابلیت کپی تریدینگ در MT4 بکنید این است که:

در یکی از صرافی‌های معتبر عضو شوید، دارایی مورد نظر برای ترید را وارد حسابتان کنید، به تریدری که می‌خواهید سیگنال را از آن دریافت می‌کنید متصل شوید و در نهایت پارامترهای تریدینگ خاص خودتان را تعریف کنید.

به این ترتیب سیگنال بر اساس پارامترهای شما شخصی‌سازی می‌شود. همچنین در متاتریدر 4 چندین ارائه‌کننده سیگنال به شما پیشنهاد می‌شود که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

برخلاف اغلب پلتفرم‌ها که امکان بررسی عملکرد تریدرهایی که سیگنال می‌دهند وجود ندارد، حالا می‌توانید تاریخچه معاملات تریدرهایی که دنبال می‌کنید را ببینید و عملکرد آن‌ها را بررسی نمایید.

علاوه بر این میزان شفافیت در این پلتفرم بالاست و به این ترتیب، قربانی ترفندهای بازاریابی و حرف‌های دروغین نمی‌شوید.

متاتریدر 4 محیط امنی به شما می‌دهد که می‌توانید دارایی خود را مدیریت کنید. همچنین پارامترهای ترید خود را بدون اینکه سبد دارایی‌تان به خطر بیفتد، می‌توانید تغییر دهید.

اگر نمی‌توانید مرتبا به اینترنت وصل باشید و از کپی تریدینگ 24 ساعته استفاده کنید یا اینکه هنوز پارامترهای خود را تعیین نکردید و مردد هستید، می‌توانید از گزینه VPS متاتریدر که هزینه ماهانه کمتری دارد استفاده کنید.

به‌این‌ترتیب هیچ فرصتی برای سود بردن از روند بازار را از دست نمی‌دهید حتی وقتی به پلتفرم دسترسی ندارید!

در ادامه مزایای کپی تریدر متاتریدر 4 را برای تازه‌کاران و حرفه‌ای‌ها به صورت جداگانه آورده‌ایم:

مزایای آن برای تریدرهای تازه‌کار
مزایای آن برای تریدرهای حرفه‌ای
امکان ترید با داشتن دانش محدود هم وجود دارد و نیاز نیست حتما حرفه‌ای شوید و سپس شروع کنید.
روی یک استراتژی اثبات‌شده سرمایه‌گذاری می‌کنید که درستی آن را زمان ثابت کرده و سوددهی دارد.
یک فرصت آموزشی است و می‌توانید تکنیک‌های موفق تریدینگ را هم از حرفه‌ای‌ترها بیاموزید.
تریدرهای با تجربه می‌توانند از کپی تریدینگ MT4 به‌عنوان راهی برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنند.
نیازی نیست برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه‌ای ضرر مالی بدهید. کافیست با استفاده از کپی تریدینگ MT4 به تجربه حرفه‌ای‌ها اعتماد کنید و سرمایه خود را از خطرها در امان نگه دارید.
تریدرهای حرفه‌ای می‌توانند در پلتفرم متاتریدینگ MT4 تبدیل به یک ارائه‌دهنده سیگنال شوند و به سایر تریدرها خدمات بدهند. به‌این‌ترتیب درآمد بسیار بالایی به‌دست می‌آورند.

چرا از کپی تریدینگ متاتریدر 4 استفاده کنیم؟

واقعیت این است که همه مردم تریدرهای خوبی نیستند و نخواهند شد. عوامل روانشناسی و منظم نبودن باعث می‌شوند افراد ضرر کنند. بنابراین کپی تریدینگ MT4 یک فرصت عالی برای از بین بردن تاثیر این عوامل است.

هر کسی صرف‌نظر از اینکه چقدر تجربه تریدینگ دارد اگر از تجربه تریدرهای حرفه‌ای استفاده کند می‌تواند به یک سرمایه‌گذار موفق تبدیل شود.

استفاده از کپی تریدینگ MT4 در زمان شما صرفه‌جویی می کند. لازم نیست ساعت‌ها جلوی مانیتور بنشینید و تغییرات بازارها را رصد کنید. بهتر است به یک متخصص اجازه دهید او تصمیم بگیرد و شما تنها اجرا کنید.

در نهایت و در حالت ایده‌آل، باید پارامترهای آن تریدها را براساس ویژگی‌های سبد دارایی خودتان تغییر دهید و هماهنگ کنید.

در واقع کپی تریدینگ متاتریدر 4 نیاز همه اقشار تریدرها را با هر سطح از دانش و تجربه رفع می‌کند.

چطور در کپی تریدینگ متاتریدر 4 به بقیه سیگنال بدهیم؟

متا تریدر 4 فرصت تبدیل شدن به یک ارائه‌دهنده سیگنال را به تریدرهای حرفه‌ای می‌دهد. همه آنچه نیاز است؛ یک سابقه پرسود از تریدهای شماست که نمایانگر میزان موفقیت و تمایز شما نسبت به سایرین باشد.

در سیستم متاتریدر 4 کسانی که متقاضی تبدیل شدن به ارائه‌کننده سیگنال هستند براساس یک استراتژی مشخص و با استفاده از معیارهای خاصی رتبه‌بندی می‌شوند که براساس آن می‌توانند فعالیت کنند.

اگر فکر می‌کنید می‌توانید تریدر خوب و پرسودی باشید سبد معاملات ارزهای دیجیتال خود را روی MT4 بسازید و فالوور جذب کنید.

این پلتفرم، معاملات و سابقه عملکرد شما را به همه کاربران MT4 نشان می‌دهد تا فالوورهای بیشتری جذب کنید و در واقع یک فرصت عالی برای کسب درآمد شماست.

برای این منظور کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

راحت‌ترین روش تبدیل شدن به یک سیگنال دهند ثبت نام و داشتن اکانت متاتریدر 4 است. برای این کار وارد سایت شده و روی شماره اکانت خود در سمت چپ کلیک کنید تا فرآیند آن شروع شود.

روند تبدیل شدن به یک تریدر سیگنال دهنده در متاتریدر 4

صفحه زیر شما را به قسمت عضویت می‌برد که باید پروفایل خود را تکمیل کنید:

روند تبدیل شدن به یک تریدر سیگنال دهنده در متاتریدر 4

بعد از موافقت با قوانین، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که می‌خواهد کد پیامک شده را وارد کنید. آن را از تلفن همراه خود چک کرده و تایپ کنید.

روند تبدیل شدن به یک تریدر سیگنال دهنده در متاتریدر 4

حالا درخواست شما برای یک ناظر ارسال می‌شود و اگر تایید شود، پیامک آن را دریافت می‌کنید. در نهایت می‌توانید برای ارائه سیگنال، وارد صفحه Signals شوید.

روند تبدیل شدن به یک تریدر سیگنال دهنده در متاتریدر 4

میزان موفقیت و بازدهی شما روی لیست سیگنال‌ها نشان داده می‌شود و تریدرها می‌توانند از استراتژی‌های تریدینگ شما استفاده کنند.

دقت کنید که هرقدر رتبه شما بالاتر رود، میزان نمایش شما به کاربران بیشتر خواهد شد.

سوالات متداول

پلتفرم کپی تریدینگ متاتریدر 4 چیست؟

ویژگی کپی تریدر یکی از بهترین قابلیت‌هایی است که متاتریدر آن را ارائه کرده است که در آن، کاربران می‌توانند تریدر مورد نظر خود را ازبین تریدرهای ماهر انتخاب کنند و پارامترهای تریدهای کپی شده را متناسب با سبد دارایی‌شان تغییر دهند.

مهم‌ترین مزیت کپی تریدینگ در MT4 چیست؟

کپی ترید در متاتریدر با صرفه‌جویی در وقت افراد باعث می‌شود همه تریدرها بتوانند بدون پایش گسترده بازار و داشتن دانش زیاد سود کسب کنند.

آیا در کپی تریدر متاتریدر 4 می‌توان به تریدری تبدیل شد که بقیه از روی او کپی کنند؟

بله چنین امکانی وجود دارد. کافیست ثبت نام کرده و سوابق تریدهای خود را وارد کنید. متاتریدر شما را به کاربران خود نشان می‌دهد و هرقدر تریدهای موفق‌تری داشته باشید، فالوورهای بیشتری جذب می‌کنید.

جمع بندی

متاتریدر 4 این فرصت را به تریدرهای تازه‌کار و حتی حرفه‌ای بازار داده تا بدون تکیه بر دانش حرفه‌ای و تخصصی خود بتوانند تریدهای سودآوری داشته باشند.

در سیستم کپی تریدینگ متاتریدر 4 می‌توانید پارامترهای کپی تریدینگ را مدیریت کرده و آن‌ها را تغییر دهید. این مسئله موجب شده که روش ترید کردن بسیاری از مردم تغییر کند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

نرم افزار متاتریدر

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx