بهترین سایت کپی ترید؛ 15 پلتفرم برتر کپی تریدینگ!

بهترین سایت کپی ترید

کپی ترید چیست و بهترین سایت کپی ترید کدام است؟ از سال 2009 تا‌کنون که بازار ارزهای دیجیتال شروع به کار کرد، هر‌روز طرفداران و سرمایه‌گذاران آن بیشتر شدند.

با‌این‌حال ورود به این حوزه نیازمند دانش، تخصص، تجربه و زمان است تا افراد بتوانند تحلیل‌های دقیقی از تغییر روند قیمت دارایی‌ها ارائه کنند.

اما افرادی که زمان کافی برای انجام تریدینگ و توسعه استراتژی‌های آن ندارند چه کنند؟ پاسخ استفاده از کپی تریدینگ است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید مثل تریدرهای حرفه‌ای سود کنید.  

عناوین مطلب:

در این مقاله به بررسی پلتفرم‌های کپی تریدینگ پرداخته و چند نمونه از موارد مشهور را بررسی می‌کنیم.

نکات کلیدی

  • کپی‌تریدینگ امکان ترید معامله دارایی‌های مختلف برای همه اقشار جامعه و علاقه‌مندان به بازارهای مالی بخصوص ارزهای دیجیتال را با انجام معامله از روی دست تریدرهای حرفه‌ای فراهم می‌کند.
  • کپی‌تریدینگ به معنی کپی کردن معاملات تریدرهای موفق و سود بردن از آن‌ها در قبال پرداخت کارمزد است.
  • این کار همیشه با سود همراه نیست. سودآور بودن یا نبودن آن بستگی به استراتژی و تریدری دارد که کاربر انتخاب می‌کند.

کپی تریدینگ چیست؟

کپی‌تریدینگ همان‌طور که از نامش پیداست امکان کپی کردن تریدها و استراتژی تریدرهای حرفه‌ای از بازار را می‌دهد.

به‌این‌ترتیب با کمک این ابزار هر‌کسی می‌تواند با هر سطح دانشی از بازار کریپتو سود ببرد.

در بهترین سایت کپی ترید، خرید‌وفروش به‌صورت خودکار انجام می‌شود و نیاز نیست معاملات را زیر نظر بگیریم. کافیست یک تریدر خاص را انتخاب کنید، اندازه هر پوزیشن تعیین نمایید و رها کنید تا وقتی که به سود برسید.

مهم نیست چقدر در دنیای کریپتو تازه‌کارید، چون هیچ نیازی به دانش قبلی ندارید. همچنین لازم نیست زمان زیادی صرف آموزش ترید کنید یا با استفاده از پلتفرم خاصی، بازار را تحت نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با کپی تریدینگ (Copy Trading) و نحوه انجام آن

بهترین سایت کپی ترید

بهترین پلتفرم‌های کپی ترید

این روزها بازار کریپتو متنوع شده و ارزهای دیجیتال مختلفی در آن وجود دارد. شاید انتخاب بهترین مورد برای سرمایه‌گذاری کار سختی باشد، بخصوص اگر تازه‌کار باشید و بی‌تجربه!

البته به همین موازات پلتفرم‌های کپی‌تریدینگ نیز رشد کرده‌اند. برخی از آن‌ها علاوه بر اینکه سودآوری چندانی ندارند، حتی موجب زیان سرمایه‌گذاران نیز می‌شوند.

البته پیدا کردن یک تریدر کاربلد برای کپی کردن تریدهای او به شما بستگی دارد. در ادامه چند مورد از بهترین سایت‌های کپی ترید در حال حاضر را معرفی می‌کنیم:

1. Bybit

بهترین سایت کپی ترید

بای بیت یکی از معروف‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال با کارمزد پایین و تعداد کریپتوهای بالاست که پلتفرم کپی تریدینگ نیز یکی از خدمات آن است.

این وبسایت تنها به یک دلیل ساده، می‌تواند بهترین سایت کپی ترید باشد و آن چیزی نیست جز ساده‌کردن کپی‌تریدینگ.

با استفاده از این پلتفرم به‌راحتی می‌توانید تریدرها را پیدا کرده و معاملات آن‌ها را کپی کنید. همچنین میزان رشد سرمایه خود را زیر نظر بگیرید.

بیش از 150 تریدر حرفه‌ای در آن فعالیت می‌کنند. بنابراین کاربران می‌توانند پس از تحقیق، مناسب‌ترین تریدرها را انتخاب نمایند. تریدرها براساس معیار‌‌هایی مثل سود هفتگی و ماهیانه طبقه‌بندی می‌شوند.

تریدرها به دیگران اجازه می‌دهند تا استراتژی‌های معاملاتی آن‌ها را از طریق بای‌بیت کپی کرده و سود ببرند. در مقابل نیز 10 درصد سود هر فالوور را برمی‌دارند.

Bybit پلتفرمی است که برخلاف بسیاری از سایت‌های کپی ترید توانسته تریدرهای با‌تجربه و سرمایه‌گذاران نوپا را گرد هم آورد تا هر دو طرف سود کنند.

درحال‌حاضر بای‌بیت در کپی تریدینگ از 15 جفت معاملاتی مختلف از جمله BIT/USDT، ETH/USDT، XRP/USDT و چندین جفت دیگر که نقدینگی بالایی دارند پشتیبانی می‌کند.

این یعنی حجم و اجرای معاملات مشکل‌ساز نیست و این از ویژگی‌های خاص بای‌بیت است که در سایت‌های کپی‌ترید زیادی دیده نمی‌شود.

کاربر پس از انتخاب یک معامله‌گر اصلی برای کپی کردن استراتژی او، پارامترهایی مثل لوریج دلخواه خود را برای آن سفارشات تنظیم می‌کند.

سپس معاملات جدید به‌صورت خودکار، با توجه به پارامترهایی مثل حد سود و ضرر، بلافاصله پس از باز کردن پوزیشن توسط معامله‌گر اصلی ایجاد می‌شود.

سایت کپی‌ترید بای‌بیت دارای تکنولوژی و ابزارهای پیشرفته‌ایست و سطح لوریج آن را می‌توان تا 100 برابر نیز بالا برد.

همچنین این پلتفرم، منابع آموزشی زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. امکان چت با واحد پشتیبانی نیز وجود دارد.

هنگام ثبت‌نام و ورود نیز به اندازه 10 دلار بیت‌کوین به کاربر جدید هدیه می‌دهد. به همین دلیل بسیاری از کاربران آن را بهترین سایت کپی تریدینگ ارز دیجیتال می‌دانند.

در مقابل، بای بیت کارمزدهای نسبتا بالایی دارد و در برخی کشورها قابل‌دسترسی نیست.

بیشتر بخوانید: آموزش کپی ترید در بای بیت (Bybit)

2. eToro

eToro یکی از بهترین وبسایت‌های صرافی ارز دیجیتال و شاید بهترین سایت کپی ترید برای تازه‌کارانی است که به دنبال ارتباط، دنبال کردن و سود بردن از تجربیات سایر تریدرها هستند.

این پلتفرم که تقریبا در همه کشورها در دسترس است، فوق‌العاده کاربردی و آسان بوده و خلاقانه‌ترین ویژگی‌های تریدینگ اجتماعی را به همراه دارد.

ای‌تورو از بیش از 16 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به بیت‌کوین اشاره کرد.

eToro ادعا کرده که کپی‌کنندگان، در سال 2021 می‌توانستند با کپی کردن استراتژی 50 تریدر برتر، دارایی خود را 30 درصد افزایش دهند. همچنین هیچ کارمزد مدیریتی یا کارمزد مخفی وجود ندارد.

برای بررسی میزان سودآوری هر تریدر می‌توانید ببینید او چند بار لایک شده است و حتی کامنت‌هایی که کپی‌تریدرها گذاشته‌اند را بخوانید. این پلتفرم امکان تنظیم ریسک را نیز دارد.

زمانی که کاربر در سایت صرافی ثبت‌نام می‌کند و وارد می‌شود فورا به بخش کپی‌ترید دسترسی دارد و فهرستی از تریدرهای برتر و رتبه‌های آن‌ها را می‌بیند و می‌تواند معاملات آن‌ها را ارزیابی کند.

امکان تنظیم و شخصی‌سازی پارامتر‌ها و مدیریت ریسک نیز برقرار است. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن امکان چت با تریدرهاست.

با این حال هزینه برداشت پول در این صرافی، 5 دلار است. همچنین گاهی تریدرهای غیرحرفه‌ای هم در آن مشاهده شده‌اند.

3. 3Commas

سایت کپی ترید 3Commas ربات‌های کپی تریدینگی دارد که کاربران به میزان استفاده‌ای که از آن‌ها می‌کنند هزینه می‌پردازند!

در این جامعه تخصصی، تریدرهای حرفه‌ای استراتژی‌های خود را با سایرین به اشتراک می‌گذارند تا همگی سود ببرند. اما همه کارهای این پلتفرم با ربات‌ها انجام می‌شود.

به‌عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های کپی‌تریدینگ رباتی، کاربر می‌تواند تریدها را با استفاده از هر تعداد استراتژی کپی کند. به‌راحتی، استراتژی تریدینگ مورد نظرش را انتخاب کرده و ربات، بقیه کار را انجام می‌دهد.

3Commas نیز مثل بسیاری از پلتفرم‌های کپی تریدینگ، از چندین صرافی پشتیبانی کرده و برای ذخیره وجوه از کیف پول‌های سرد استفاده می‌کند.

روی‌هم‌رفته ربات‌ها و استراتژی‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، واسط کاربری راحت و هزینه مناسبی دارد. اما ممکن است کار با آن برای افراد کم‌تجربه سخت به نظر برسد.

4. Shrimpy

بهترین سایت کپی ترید

Shrimpy.io یک پلتفرم سوشال تریدینگ محبوب و بهینه‌سازی پورتفوی کریپتو است.

این سایت مسلما به دلیل ابزارهای گسترده‌ای که دارد، رابط کاربری ساده و پشتیبانی عالی از مشتریان یکی از بهترین پلتفرم‌های معاملاتی کپی‌تریدینگ و مدیریت سبد معاملاتی به‌حساب می‌آید.

شریمپی از بیش از 30 کیف پول و صرافی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که امکان اتصال آن‌ها به پلتفرم موجود دارد.

کاربران نه‌تنها می‌توانند از ربات سوشال تریدینگ و کپی‌ترید آن استفاده کنند بلکه می‌توانند استراتژی‌های کپی تریدینگ خاص خود و پورتفوی اختصاصی ارز دیجیتال خود را داشته باشند.

با‌این‌حال بهترین قابلیت این پلتفرم، ابزار بهینه‌سازی پورتفوی آن است که می‌تواند با خرید‌و‌فروش خودکار و تدریجی کریپتو، میزان ریسک سبد را متعادل کند.

Shrimpy با ده‌ها صرافی برتر کار می‌کند و به بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال امروزی دسترسی دارد. همچنین بسیاری از ابزارهای آن رایگان هستند، اما اپلیکیشن موبایل ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی ربات کریپتو هاپر (Cryptohopper) و آموزش استفاده از آن

5. Pionex

Pionex بهترین سایت کپی ترید برای کسانی است که محدودیت مالی دارند. چراکه کاملا رایگان بوده و امکانات بیشتری نسبت به بسیاری از سایت‌های کپی‌ترید ارائه می‌دهد.

این پلتفرم 16 ربات تریدینگ رایگان دارد که به کاربر کمک می‌کند قبل از اینکه درباره استراتژی خود تصمیم بگیرند سود احتمالی را مشاهده کنند.

در این سایت، کاربر به‌راحتی ایمیل خود را وارد کرده و با استفاده از نرم‌افزار تریدینگ خودکار، می‌تواند سود هر روز خود را دوباره در معاملات قرار دهد.

این پلتفرم از صدها ارز دیجیتال پشتیبانی کرده و همچنین 16 ربات و استراتژی‌های مختلف دارد.

علاوه بر آن کاربران می‌توانند ربات‌های خاص خودشان را بسازند و یا پارامترهای ربات‌های موفق را کپی کرده و از آن‌ها استفاده کنند.

در این پلتفرم، کارمزد معاملات بسیار پایین بوده و حدود 0.05 درصد و گاهی صفر است. همچنین کپی‌تریدینگ و تریدینگ دستی، هر دو امکان‌پذیر است.

 اما در‌عین‌حال این وبسایت امکان ارتباط با سایر کاربران و تریدرها را نمی‌دهد و از نظر نظارتی نیز عملکرد ضعیفی دارد.

6. Kryll

Kryll برخلاف بسیاری دیگر از سایت‌های کپی‌ترید، صرافی ارز دیجیتال نیست. اما هر‌چیزی که به عنوان یک پلتفرم کپی‌ترید لازم است مثل ادیتورهای پیشرفته استراتژی را با بهترین امکانات ارائه می‌کند.

تمرکز این پلتفرم بر خودکارسازی فرآیندها و بهبود کارآیی است.

 وقتی در Kryll حساب رایگان باز کنید و استراتژی‌هایی که می‌خواهید را کپی نمایید، همه‌چیز اتوماتیک انجام می‌شود. حتی اپلیکیشن اندروید و iOS و نیز جامعه‌ای دارد که می‌توانید استراتژی‌های تریدینگ را در آن مبادله کنید.

کارمزد در این پلتفرم، 1 درصد سرمایه معامله‌شده است.

اما آنچه باعث جذاب‌تر شدن این پلتفرم شده، استراتژی‌ساز درگ اند دراپ (Drag ’n Drop) آن است که با استفاده از آن می‌توانید استراتژی تریدینگ را ایجاد کرده، آن را اتوماتیک کنید و به تست بگذارید.

این باعث شده Kryll یکی از بهترین پلتفرم‌های کپی‌تریدینگ دنیا باشد. در آن، ربات‌های کپی‌تریدینگ برای انواع ارزهای دیجیتال ارائه می‌شود و با پلتفرم تریدینگ‌ویو سینک می‌شود.

در نهایت باید گفت استفاده از این پلتفرم نیازمند توکن KRL است و هنگام ورود، احراز هویت دومرحله‌ای ندارد.

7. Coinmatics

بهترین سایت کپی ترید

این پلتفرم در سال 2018 معرفی شد و از نظر گزینه‌های تریدینگ و انعطاف‌پذیری جز بهترین سایت‌های کپی‌ترید دنیاست.

این پلتفرم بااینکه امکان کپی کردن اتوماتیک تریدهای یک معامله‌گر خاص را نمی‌دهد اما می‌توان از آن برای کپی کردن استراتژی‌های خاص تریدینگ استفاده کرد.

منحصربه‌فردترین ویژگی آن، امکان انجام کپی ترید اتوماتیک و دستی به‌صورت هم‌زمان است.

به‌این‌معنی‌که اگر یک استراتژی پیدا کردید که واقعا دوستش داشتید اما می‌خواستید کنترل ریسک بهتری کنید، می‌توانید آن را بهبود دهید. یعنی به‌صورت دستی به معاملات وارد شده و از آن‌ها خارج شوید.

این پلتفرم آموزش‌های رایگانی دارد و کار با واسط کاربری آن ساده است. همچنین هیچ کارمزدی برای ترید 2500 دلار اول نمی‌گیرد.

با این حال Coinmatics از چهار صرافی پشتیبانی می‌کند و هیچ ابزاری برای سوشال تریدینگ ندارد.

8. CopyMe

CopyMe یکی از بهترین سایت های کپی تریدینگ بوده که برای همه کسانی که به دنبال استراتژی‌های تریدینگ موفق هستند جذاب است.

این پلتفرم آمریکایی می‌تواند برای استفاده از استراتژی‌های معامله‌گران حرفه‌ای به کار گرفته شود.

برخلاف بسیاری از پلتفرم‌های تریدینگ دیگر، CopyMe امکان کپی کردن هم‌زمان استراتژی چندین تریدر مختلف را می‌دهد. به‌این‌ترتیب می‌توانید به حساب کاربری خود تنوع دهید؛ به‌جای اینکه همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد بگذارید.

این پلتفرم همچنین دارای فیلترهای متعددی است که امکان یک ترید حرفه‌ای و عالی با ریسک مناسب را فراهم می‌کند.

بااینکه هیچ کارمزدی در CopyMe وجود ندارد اما هزینه استفاده از آن برای هر ماه 40 دلار است. همچنین پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته دارد.

با این حال این پلتفرم تنها از سه صرافی پشتیبانی می‌کند. همچنین اطلاعات کمی درباره سطح امنیتی آن منتشر شده و پلتفرم ارزانی نیست.

9. Gate.io

Gate.io یک صرافی شناخته‌شده و پلتفرم کپی‌ترید ارز دیجیتال است که در سال 2013 بنیان‌گذاری شد.

این صرافی برای همه تریدرها در سراسر دنیا در دسترس بوده و از بیش از 1600 جفت ارز دیجیتال برای کپی تریدینگ لحظه‌ای و 33 جفت برای معاملات فیوچرز پشتیبانی می‌کند.

میزان مارجینی که این پلتفرم پیشنهاد می‌دهد نیز بسیار مطلوب است و باعث افزایش سود کاربران می‌شود.

همچنین برای معاملات لحظه‌ای میزان لوریج تا 10 برابر و برای معاملات فیوچرز تا 100 برابر ارائه می‌شود که در هر دوی آن تا 5 درصد سود به دست آمده به‌عنوان کارمزد گرفته می‌شود.

همچنین گزینه‌ای برای بات تریدینگ وجود دارد که مشابه اتوماتیک‌سازی تریدهاست. اما باید استراتژی ربات را خودتان تعریف کنید.

10. MoonXBT

بهترین سایت کپی ترید

MoonXBT در این حوزه جزو جدیدترین سایت‌هاست و به‌خاطر قابلیت‌ها و ابزارهای عالی آن در لیست بهترین‌ها نیز قرار می‌گیرد.

این پلتفرم در بیش از 200 کشور دنیا در دسترس است و به‌خاطر قراردادهای تریدینگ منحصربه‌فرد آن شناخته می‌شود.

برخلاف برخی از بهترین پلتفرم‌های کپی‌تردینگ کریپتو، MoonXBT کیفیت بالایی دارد. همچنین این صرافی با ساختار منحصربه‌فرد معاملات، باعث شده که به یکی از سریع‌ترین سایت‌ها در پردازش تراکنش تبدیل شود.

همچنین با قابلیت‌های جدید کپی‌ترید که اضافه کرده، پلتفرم خوبی برای جایگزین کردن نتایج ترید تریدرهای سودآور است. با این حال تعداد کریپتوهایی که این صرافی ارائه می‌کند کم هستند.

بیشتر بخوانید: صرافی MoonXBT؛ اولین پلتفرم معامله اجتماعی کریپتو!

11. WunderTrading

WunderTrading نیز یک راهکار کپی‌تریدینگ نوآورانه دیگر است که در آن، سرمایه‌گذاران مبتدی می‌توانند با ایجاد استراتژی‌ها و استفاده از ربات‌های معاملاتی از روش کار تریدرهای با‌تجربه استفاده کنند.

WunderTrading از چندین صرافی برتر کریپتو مثل کراکن، بایننس، اوکی‌ایکس، بای‌بیت و کوکوین پشتیبانی می‌کند و رابط کاربری آن فوق‌العاده است.

استفاده از این پلتفرم راحت بوده و به طرز چشم‌گیری ساده است.

در این پلتفرم آمار و ارقام به‌صورت شفاف ثبت می‌شود و ربات‌های آن براساس استراتژی‌های تریدینگ‌ویو ایجاد می‌گردند (در صورت سینک). همچنین استفاده از آن در ماه اول رایگان است.

12. Zignaly

Zignaly یک ابزار کپی‌تریدینگ است که حدود 100،000 سرمایه‌گذار با بیش از 75 میلیون دلار سرمایه از آن استفاده می‌کنند.

این ابزار به شما امکان انتخاب و کپی استراتژی تریدرهای حرفه‌ای را می‌دهد. اما آنچه باعث تمایز آن شده، ویژگی اشتراک‌گذاری سود آن است.

با این ویژگی سرمایه‌گذاران می‌توانند معاملات تریدرهای حرفه‌ای را تکرار کنند و تنها زمانی هزینه آن را بپردازند که سود کرده باشند. این موضوع باعث افزایش سود و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

این پلتفرم هیچ مقدار حداقلی برای سرمایه‌گذاری ندارد و می‌توانید با استفاده از ربات‌های آن سرمایه خود را بین تریدرهای مختلف تقسیم کنید.

13. MEXC

بهترین سایت کپی ترید

یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های تریدینگ که کاربران می‌توانند بهترین تریدر را بر‌اساس میزان سود سالیانه، کل سود و ضرر، وین‌ریت، کل سرمایه یا تعداد دنبال‌کنندگان پیدا کنند، MEXC است.

این پلتفرم بیش از 1520 ارز دیجیتال و بیش از 2110 جفت معاملاتی ارائه می‌کند. کارمزد آن بین صفر تا 0.2 درصد بوده و برای معاملات آتی بین 0 تا 0.06 درصد می‌گیرد.

قابلیت‌های دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال در ابتدا به هر کاربر 30 دلار همراه با تخفیف کارمزد 10 درصدی تعلق می‌گیرد.

این پلتفرم از احراز هویت دومرحله‌ای پشتیبانی می‌کند و امکان معاملات فیوچرز، مارجین و اسپات در آن وجود دارد.

14. NAGA

این پلتفرم یکی از مشهورترین و بهترین سایت‌های کپی تریدینگ است که شرکت مادر آن در بورس فرانکفورت پذیرفته شده است.

برای شروع در این پلتفرم حداقل 10 یورو همراه با کارت شناسایی لازم است. برای استفاده از کپی‌ترید آن نیز نیاز به سرمایه 250 دلاری دارید.

در NAGA می‌توانید تریدرها را ببینید و کسی که مناسب‌تر است را انتخاب کنید. اطلاعاتی درباره میزان سود و ضرر تریدر از زمان ورود او به NAGA، تعداد پوزیشن‌ها و وین‌ریت ماهانه آن‌ها نیز نمایش داده می‌شود.

وقتی تریدر مد نظر خود را انتخاب کنید، همه ویژگی‌های استراتژی آن به‌صورت اتوماتیک برای شما کپی ‌می‌شود.

همچنین امکان حذف و اضافه کردن دارایی به سبد پورتفولیو وجود دارد.

کاربر می‌تواند سود و زیان احتمالی خود را قبل از شروع سرمایه‌گذاری تخمین بزند. از نظر ویژگی‌های اجتماعی نیز قادر به جستجوی سایر کاربران و ارتباط با آنهاست.

میزان کارمزد پلتفرم نیز به ازای هر معامله 0.99 یورو است. همچنین اگر پوزیشنی بسته شود و بیش از 10 یورو سود داشته باشد باید کمیسیون 5 درصدی پرداخت گردد. به‌این‌ترتیب NAGA پلتفرم نسبتا پرهزینه‌ایست.

15. ZuluTrade

این پلتفرم علاوه‌بر بازار کریپتو، بازار سهام، کالا و فارکس را هم شامل می‌شود.

ZuluTrade تنها از 13 جفت کریپتو پشتیبانی می‌کند و پلتفرم آن امکان چت و تبادل نظر با سایر اعضای سایت را می‌دهد.

برای داشتن بهترین کپی تریدینگ، جستجوی تریدرها نیز براساس فاکتورهای مختلفی مثل میزان سود ماهانه، متوسط سود از زمان پیوستن به پلتفرم و تعداد افرادی که او را دنبال می‌کنند امکان‌پذیر است. همچنین می‌توان ترکیبی از آن‌ها را هم انتخاب کرد.

در این وب‌سایت سبدهای از پیش تعیین‌شده‌ای وجود دارد که شامل انواع استراتژی‌ها و سیستم‌های معاملاتی است. می‌توانید نرخ بازگشت سود سالیانه هر کدام را ببینید تا در تصمیم‌گیری کمکتان کند.

از نظر کارمزد نیز دو نوع حساب کاربری وجود دارد. حساب‌های کلاسیک کارمزد ماهیانه ندارند و هیچ کمیسیونی برای معاملات خود نمی‌پردازند.

اما حساب‌های سود مشارکتی، هر ماه 30 دلار می‌پردازند. همچنین یک کمیسیون تقسیم سود نیز وجود دارد که به تریدری تعلق می‌گیرد که استراتژی‌اش کپی شده است.

چرا سایت‌های کپی ترید برای تازه کاران مناسب است؟

گاهی شرایط بازار آن‌قدر پیچیده است که برای انجام معاملات موفق نیاز به تجربه و دانش زیادی است.

بنابراین نه‌فقط باید دارایی‌های پرسود را تشخیص داد، بلکه می‌بایست زمان مناسب خرید‌و‌فروش را هم مشخص کرد. یادگیری و مسلط شدن به این موضوعات زمان زیادی می‌برد و نیاز به کنترل قوی احساسات دارد.

کپی‌تریدینگ نیاز به این موارد را از بین می‌برد. با استفاده از آن، همه، حتی کسانی که تجربه و مهارت خیلی کمی دارند می‌توانند بدون صرف زمان از سرمایه‌گذاری در کریپتو سود ببرند.

سایت‌های کپی‌تریدینگ ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را برای تازه‌کاران مناسب کرده است.

راحت برای مبتدیان

همیشه یکی از پرتکرارترین سوالاتی که مردم درباره کپی‌ترید می‌پرسند این است که آیا سوددهی دارد؟ یا آیا کار کردن با آن برای مبتدیان راحت است؟ پاسخ هر دو مثبت است.

کپی تریدینگ هم سوددهی دارد هم کار با این پلتفرم‌ها برای تازه‌کاران راحت است.

معمولا اگر سایتی به‌عنوان بهترین سایت کپی ترید شناخته شود رابط کاربری ساده‌ای دارد. در‌عین‌حال در این سایت‌ها، میزان سود کاربر می‌تواند متغیر باشد و تا حد زیادی به تریدری که آن را انتخاب کرده وابسته است.

اما آنچه واضح است این است که نیازی نیست کاربر شرایط بازار را بررسی کند یا حتی سفارش بگذارد. کپی‌ترید همه این کار‌ها را انجام می‌دهد.

شما فقط ناظر هستید!

همان‌طور که گفتیم وقتی از کپی‌تریدینگ استفاده می‌کنید همه‌چیز به شکل خودران اجرا می‌شود. در این رویکرد غیرمستقیم شما می‌توانید بدون صرف زمان و تلاش زیادی در بازارهای مالی سود کنید.

تنها کاری که می‌کنید نظارت بر استراتژی‌هاست و گاهی برحسب نیاز، تنظیمات را برای حداکثر کردن سود و حداقل کردن ضرر تغییر می‌دهید.

این در مقایسه با کار تریدرها که باید بازار را مدام زیرنظر داشته باشند و تحلیل‌های پیشرفته‌ای ارائه کنند کار بسیار کمی است.

نیاز به حداقل سرمایه گذاری

دلیل دیگر مفید بودن کپی ترید و محبوبیت برخی سایت‌ها به‌عنوان بهترین پلتفرم کپی ترید این است که برای شروع کار به حداقل سرمایه نیاز دارند.

در‌حقیقت در بسیاری از این پلتفرم‌ها می‌توانید کار خود را تنها با 200 دلار شروع کنید که در دنیای سرمایه‌گذاری رقم بسیار پایینی محسوب می‌شود.

ریسک‌های استفاده از کپی ترید

با‌اینکه کپی‌تریدینگ برای تریدرهای تازه‌کار و پرمشغله مناسب است و کار با آن به‌راحتی انجام می‌شود اما مثل هر نوع تریدینگ دیگر، مشکلات و معایبی دارد که باید در نظر گرفته شوند.

احتمال کپی کردن از معاملات زیان‌ده

در جواب اینکه آیا کپی‌ترید سودآور است می‌گوییم بله قطعا، اما اینکه چقدر و چطور سود کنید به کسی بستگی دارد که تریدهایش را کپی می‌کنید. هیچ تضمینی نیست که کپی ترید حتما با سود همراه باشد.

حتی اگر از معروف‌ترین سایت های کپی تریدینگ استفاده می‌کنید باز هم بهترین کار تقسیم دارایی خود بین چندین تریدر موفق است تا همه دارایی‌تان به سود و زیان یک معامله یا یک استراتژی وابسته نباشد.

بیشتر بخوانید: 3 استراتژی ضروری برای تریدرهای حرفه‌ای که معاملات‌شان کپی می‌شود!

احتمال کمتر برای رشد به‌عنوان یک تریدر

وقتی بهترین سایت کپی ترید و استراتژی‌های تریدینگ عالی در اختیار افراد باشد احتمال اینکه از استراتژی‌های تریدینگ خودشان استفاده کنند کم می‌شود.

این پلتفرم‌ها کار را تسهیل کرده و لازم نیست کاربران زمان زیادی صرف مطالعه، یادگیری و انجام تریدهای سودآور کنند.

اگر همواره از کپی‌ترید استفاده کنید و سود ببرید، احتمالا سودهای بیشتر را از دست می‌دهید. صنعت ارزهای دیجیتال همیشه در حال پیشرفت است و هرروز اتفاقات جدیدی رخ می‌دهد.

اگر فقط به کپی ترید تکیه کنید پیشرفتتان کند می‌شود و موقعیت‌های پرسود را به این دلیل که خودتان ترید نمی‌کنید ممکن است هرگز نبینید.

کارمزد بالا

گاهی استفاده از پلتفرم‌های کپی ترید، پرهزینه‌تر از انجام معاملات انفرادی است.

بااینکه اکثر این پلتفرم‌ها و تریدرهایی که در آن‌ها فعالیت دارند کارمزد مناسبی برای استراتژی و خدمات خود در نظر می‌گیرند، اما برخی از این کارمزدها بالاست. به‌این‌ترتیب قبل از ورود به این حوزه، بودجه خود را در نظر بگیرید.

بهترین سایت کپی ترید

مزایای استفاده از سایت کپی ترید

اگر آموزش‌ندیده باشید معامله و سود بردن در بازار کار آسانی نیست. این کار نیاز به سال‌ها تجربه، تحقیق، صبر و تخصیص بودجه دارد. اینجاست که به مزیت کپی تریدینگ پی می‌بریم.

نیاز نداشتن به دانش و تجربه

در بازار کپی‌تریدینگ نیازی نیست کاربران دانش گسترده‌ای از بازار ارزهای دیجیتال داشته باشند.

حتی اگر مبتدی باشند و درکی از نحوه کارکرد معاملات نداشته باشند بازهم می‌توانند با کمک این سایت‌ها سود خوبی به دست آورند.

صرفه جویی در زمان

کپی تریدینگ به‌صورت خودکار کار می‌کند به این صورت که شما سرمایه خود را تخصیص داده و سپس می‌نشینید و تماشا می‌کنید!

اگر روزی خودتان بخواهید ترید کرده و کسب سود نمایید سایت‌های کپی ترید به شما کمک می‌کنند.

فقط کافیست چند دقیقه زمان بگذارید تا ببینید تریدری که معامله او را کپی کرده‌اید چگونه کار می‌کند و آیا سودی به دست آورده یا خیر.

امکان مدیریت ریسک و شخصیص سازی معامله

اکثر پلتفرم‌های بزرگ کپی‌تریدینگ، امکان تنظیم پارامترهای مختلف را به کاربران می‌دهند.

به‌این‌ترتیب آن‌ها می‌توانند ریسک معاملات خود را مدیریت کنند. با استفاده از این امکان، در‌صورتی‌که معاملات تریدر انتخاب شده با ضرر مواجه شد، کل سرمایه به خطر نمی‌افتد.

بیشتر بخوانید: معرفی استراتژی‌های معاملاتی ارز دیجیتال

سایت Traders Union لیستی از بهترین سایت‌ها و سرویس‌های کپی تریدینگ ارائه کرده است که حتی افراد مبتدی به راحتی بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

سوالات متداول

پلتفرم کپی ترید چیست؟

وبسایت‌هایی که معمولا صرافی‌ها و بروکرها ارائه می‌کنند تا سرمایه‌گذاران بتوانند به‌صورت اتوماتیک، استراتژی تریدرهای موفق را کپی و طبق آن‌ها سود کنند، پلتفرم کپی ترید محسوب می‌شوند.

آیا کپی تریدینگ قانونی است؟

بله این کار کاملا قانونی است. اما برای اطمینان بیشتر، از خدمات کپی تریدینگ صرافی‌های معتبر استفاده کنید.

بهترین سایت کپی تریدینگ کدام است؟

هر کدام از این سایت‌ها ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌کنند با این حال، پلتفرم کپی ترید Bybit، صرافی MEXC و MoonXBT از بهترین گزینه‌ها برای ایرانیان هستند.

جمع‌بندی

اگر به تردینگ علاقه دارید، اگر تازه‌کارید، اگر بودجه کمی دارید، اگر وقت ترید کردن یا تجربه و تخصص کافی ندارید می‌توانید از سایت‌های کپی ترید استفاده کنید.

کافی است بهترین سایت کپی ترید را پیدا کنید تا با کپی کردن استراتژی و روش عملکرد تریدرهای موفق، شما هم سود ببرید.

پلتفرم‌های کپی تریدینگ مختلفی درحال فعالیت هستند که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. می‌توانید مناسب‌ترین مورد را انتخاب و شروع به کسب سود کنید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

روش‌های کپی ترید (Copy Trading)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx