10 اندیکاتور برتر در پلتفرم MT4

بهترین اندیکاتور‌های متاتریدر 4

در حال حاضر با پیشرفت سیستم‌های مالی و به خصوص کامپیوتر‌ها، شما می‌توانید از انواع اندیکاتور‌ها در نرم‌افزار‌های تحلیل بهره ببرید. اما بهترین اندیکاتورهای متاتریدر 4 کدامند؟

متاتریدر 4 (MT4) و نسخه‌های قبلی آن، برای مشاهده، ارزیابی و تحلیل بازار‌های مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شما با اتصال این نرم افزار به بروکر یا صرافی مورد نظر می‌توانید سهام‌های مختلف را معامله کنید. مهم‌ترین بازار‌های رایج در متاتریدر شامل فارکس، ارز‌های دیجیتال، شاخص‌های مهم و بورس‌های کالا‌ هستند.

عناوین مطلب:

در ادامه این مقاله، به معرفی بهترین اندیکاتورهای متاتریدر 4 می‌پردازیم. این اندیکاتور‌ها را می‌توان به‌طور ویژه برای معامله در بازار کریپتو به کار برد.

اندیکاتور‌های MT4

اندیکاتور‌های MT4 در واقع ابزار‌های تحلیل تکنیکالی هستند که بر روی پلتفرم متاتریدر 4 قرار دارد. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا ترند‌های بازار و تغییرات فعلی و آینده بازار را بررسی و تحلیل کنید.

بسته به سبک معاملات و ترجیحات، شما می‌توانید اندیکاتور‌های مورد نظر را به نمودار قیمتی اضافه کنید و با توجه به داده‌های آن‌ها، تحلیل‌ها و فرضیات خود را در مورد قیمت آینده ارائه دهید.

اندیکاتور‌های تکنیکال به دو گروه کلی تقسیم می‌شوند؛ اندیکاتور ترند (Trend Indicator) و اسیلاتور‌ها (oscillator). اندیکاتور‌های ترند بر روی داده‌های فعلی بازار کار می‌کنند. در طرف دیگر، از اوسیلاتور‌ها برای کشف چرخش‌های بالقوه ترند در بازار استفاده می‌شوند. برخلاف اندیکاتورهای ترند، اوسیلاتور‌ها در هر بازه زمانی به دنبال یافتن نقاط چرخش (پیوت) آتی هستند.

بیشتر بخوانید: اندیکاتور ها و اسیلاتور ها چه تفاوتی دارند؟

برخی از اندیکاتور‌های MT4 مانند میانگین متحرک (Moving average) به صورت مستقیم با قیمت نمودار در ارتباط هستند اما سایر اندیکاتور‌ها معمولا از پنجره‌های جداگانه‌ای در پایین یا بالای صفحه باز می‌شوند. بسته به موقعیت‌ آن‌ها بر روی نمودار شما می‌توانید هر یک از آن‌ها را نسبت به بازه زمانی، سلیقه و نیاز سفارشی‌سازی کنید.

اگر به تحلیل تکنیکال علاقه دارید، مسلما استفاده از چندین اندیکاتور به صورت همزمان در یک صفحه MT4 امکان پذیر است. شما می‌توانید از اندیکاتور‌های دوم یا سوم برای تایید پرایس اکشن استفاده کنید.

اگر در استفاده از پلتفرم MT4 تازه کار هستید و قصد انجام معاملات کریپتو کارنسی را در سر دارید، دنبال کردن این مقاله می‌تواند دیدگاه خوبی از نحوه استفاده از بهترین اندیکاتور‌های MT4 را برای چنین بازار‌هایی در اختیار شما قرار دهد.

استفاده از اندیکاتورها در MT4

اندیکاتور‌های متاتریدر 4 یکی از ویژگی‌های ذاتی این پلتفرم هستند. از زمان آغاز به کار این پلتفرم، تقریبا همه اندیکاتور‌های تکینکال محبوب به جامعه معامله‌گران به صورت رایگان ارائه شده است.

جدای از قابلیت‌های مختلف پلتفرم MT4 به عنوان یک ابزار قدرتمند معاملاتی، اندیکاتور‌های متاتریدر 4 برای معامله‌گران بازار‌های کریپتو به یک بخش جدایی ناپذیر تبدیل شده‌اند چرا که توسط این اندیکاتور‌ها، معامله‌گران می‌توانند از انجام اشتباهات و اتخاذ تصمیمات نادرست در زمان‌هایی که بازار غیرقابل پیش‌بینی و به شدت پرنوسان است پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش اضافه کردن اندیکاتور سفارشی در MT4 (متا تریدر 4)

برخلاف بازار‌های بورس و فارکس و سایر بازار‌های مالی سنتی، در بازار کریپتو اطلاعات چندان زیادی در اختیار معامله‌گران وجود ندارد. به دلیل ماهیت حریم خصوصی در بلاک‌چین، استفاده از اندیکاتور‌های MT4 اهمیت زیادی پیدا می‌کند چرا که معامله‌گران می‌توانند با استفاده از این اندیکاتور‌ها، سنتیمنت بازار و سایر اطلاعات مفیدی که به آن نیاز دارند را کسب کنند.

برترین اندیکاتور‌های mt4

در هنگام کار با پلتفرم متاتریدر، استفاده از اندیکاتور‌های متاتریدر 4 می‌تواند در نقطه ورود و خروج اطلاعات مفیدی ارائه دهد. برای بسیاری از معامله‌گران، اندیکاتور‌های متاتریدر 4 برای موفقیت آن‌ها بنیادی است چرا که انجام تحلیل‌های تکنیکال دقیق مسلما باعث افزایش نسبت سود به زیان خواهد شد که این نکته در هر استراتژی معاملاتی صدق می‌کند.

معرفی بهترین اندیکاتورهای متاتریدر 4 برای معامله در بازار کریپتو

وقتی صحبت از اندیکاتور‌های متاتریدر می‌شود، لیست طولانی از انواع اندیکاتور‌های موجود در پلتفرم MT4 به ذهن‌مان خطور می‌کند. البته شما می‌توانید به راحتی با مراجعه به وبسایت آن‌ها، به صدها اندیکاتور موجود دسترسی داشته باشید.

اما در اینجا ما فقط به بهترین اندیکاتورهای متاتریدر 4 اشاره خواهیم کرد. شما ممکن است قبلا در مورد این اندیکاتور‌های ساده شنیده باشید، اندیکاتور‌های معرفی شده در اینجا به تنهایی می‌توانند به عنوان یک ابزار تحلیل تکنیکال مهم، نیاز‌های شما را برآورده سازند.

1. اندیکاتور‌ تراکم/توزیع یا A/D

اندیکاتور انباشت/توزیع

اندیکاتور Accumulation/Distribution که به اختصار به آن A/D گفته می‌شود یکی از بهترین اندیکاتورهای متاتریدر 4 بوده که در ارتباط با حجم (Volume) است.

طرح کلی این اندیکاتور برپایه روانشناسی بازار مبنی‌بر این که در ترند همیشه یک نقطه خروج وجود دارد بنا شده است. با توجه به این موضوع، ابزار‌ A/D می‌تواند تغییرات پایانی حجم معامله در هر بازه زمانی را اندازه گیری و نمایش دهد.

ابتدا بیایید آن را از منظر بازار صعودی یا بولیش مورد بررسی قرار دهیم. در این حالت از نظر تئوری، یک روند صعودی در نتیجه ورود جریان پول زیاد به یک دارایی شکل می‌گیرد. زمانی که سرمایه‌گذاران نسبت به یک سهام دیدگاه صعودی (Bullish) دارند، حجم معاملات نیز در یک روند صعودی افزایش پیدا می‌کند (یا حداقل پایدار باقی می‌ماند).

بیشتر بخوانید: 19 نکته طلایی برای سرمایه گذاری و ترید در بازار صعودی (گاوی)

با رسیدن ترند به یک آستانه خاص، سرمایه‌گذاران و تریدر‌های فعال بازار اقدام به برداشت سود (Take profit) خواهند کرد که این مسئله در نهایت باعث افزایش فشار بر روی رشد قیمت خواهد شد. در این وضعیت قیمت سهام مورد نظر دچار لغزش خواهد شد. این واگرایی(Divergence) بین افزایش قیمت و کاهش حجم دقیقا آن چیزی است که اندیکاتور A/D سعی می‌کند آن را برای ما تفسیر و نمایش دهد.

مشاهده Divergence یکی از نشانه‌های مهم چرخش بالقوه بازار است.

2. اندیکاتور Average Directional Moving Index یا ADX

اندیکاتور ADX

اندیکاتور Average Directional Moving با علامت ADX یکی از بهترین اندیکاتورهای متاتریدر 4 برای اندازه گیری قدرت روند است. این اندیکاتور عدد اندازه گیری شده را از بین 0 تا 100 نمایش می‌دهد که از سنتیمنت با قدرت ضعیف تا پرقدرت در نظر گرفته می‌شود.

با توجه به گفته‌های سازنده آن یعنی J. Welles Wilder Jr، عدد 25 در ADX نشان دهنده قدرت بالای روند است. به همین ترتیب اعداد 50 و 75 نیز بیش از 25 به ما می‌گویند جهت فعلی بازار دارای قدرت بالایی است.

هر جا که عدد ADX کمتر از 25 باشد، بازار معمولا در نوسان یا بدون جهت است که هیچ ترند خاصی در آن جریان ندارد. اگر شما علاقمند به استفاده از ADX هستید، پلتفرم MT4، به صورت خودکار اندیکاتور ADX را به همراه دو اندیکاتور DI برگرفته از ADX نمایش می‌دهد.

با استفاده از این اندیکاتور، در خطوط DI، زمانی که خط DI+ بزرگ‌تر از DI-‌ باشد، شما می‌توانید خرید کنید و زمانی که DI+ پایین‌تر از DI- باشد، باید بفروشید.

3. اندیکاتور Bulls and Bears Power

اندیکاتور bulls and bears power

همان‌طور که از نام آن پیداست، دو اندیکاتور Bulls Power و Bears Power، قدرت هر گروه از معامله‌گران گاوی و خرسی را نشان می‌دهد.

این اندیکاتور که توسط یک معامله‌گر حرفه‌ای روسی-آمریکایی به نام Dr. Alexander Elder توسعه یافته از نظر مفهوم چیز جدیدی ارائه می‌دهد. آقای دکتر Elder یک روان پزشک و نویسنده کتاب پر فروش Trading for a Living سال 1993 است.

از نظر کاربردی، استفاده از این اندیکاتور بسیار صریح و آسان است. زمانی که در اندیکاتور Bulls Power نوار سبز بالای خط Zero قرار بگیرد، این رخداد به معنای آغاز یک ترند بالقوه است. اما در طرف دیگر، زمانی که نوار قرمز پایین‌تر از خط Zero باشد، احتمال آغاز روند نزولی وجود دارد.

برای یافتن نقطه ورود دقیق، معمولا تریدر‌ها از یک اندیکاتور EMA (میانگین متحرک نمایی) 13 روزه استفاده می‌کنند. البته آقای دکتر Elder برای یافتن نقطه ورود دقیق نیز پیشنهاد می‌کند از این اندیکاتور استفاده شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت بین میانگین متحرک ساده و میانگین متحرک نمایی چیست؟

برای مثال، در صورتی که اندیکاتور EMA 13 day در یک روند صعودی باشد، اندیکاتور Bulls Power نیز روند رو به بالا را به ما نشان می‌دهد. اگر نوار سبز رنگ در زیر خط Zero قرار داشته باشد اما جهت آن رو به بالا باشد، در این حالت نیز می‌توان آن را نشانه بازار صعودی در نظر گرفت.

اما در طرف دیگر برای پیش‌بینی روند نزولی، از اندیکاتور Bears Power استفاده می‌شود. در این حالت اگر EMA 13 در حالت نزولی قرار داشته باشد و خط قرمز در زیر خط Zero باشد یا در ناحیه مثبت قرار دارد ولی رو به کاهش گذاشته، روند کلی بازار نیز نزولی خواهد بود.

4. اندیکاتور Force Index

اندیکاتور Force

یک اوسیلاتور کاربری دیگر که توسط آقای دکتر Elder معرفی شده است. این اندیکاتور میزان قدرت نهفته در پشت یک ترند بازار را اندازه گیری می‌کند.

به طور کلی این اندیکاتور در برآورد و ترسیم‌های خود، جهت تغییر قیمت، میزان تغییر و حجم معامله را محاسبه می‌کند.

در عمل بهتر است آن را در پلتفرم متاتریدر در دوره 13 روزه تنظیم کنید. با این حال، تریدر‌های روزانه (day trader) و سرمایه‌گذاران کوتاه مدت می‌توانند دوره زمانی آن را نسبت به سبک معاملاتی خود تنظیم کنند.

اما از نگاه بصری، اندیکاتور Force معمولا براساس نوسانات شدید در جهت قیمت بازار بیشتر نمایان است. اگر در هنگام استفاده از این اندیکاتور به دنبال یافتن نقطه چرخش باشید، اندیکاتور Force index احتمالا یکی از بهترین اندیکاتورهای متاتریدر 4 برای این کار است.

از طرف دیگر این اندیکاتور به عنوان پیمانه‌ای برای اندازه گیری روند کلی بازار کاربرد دارد. اگر مقدار آن بالای خط Zero باشد، بازار در حالت صعودی قرار دارد و بالعکس.

5. اندیکاتور On-Balance Volume یا OBV

اندیکاتور OBV

اندیکاتور On-balance volume که با علامت OBV شناخته می‌شود، برای شناسایی واگرایی‌های بازار کاربرد زیادی دارد.

زمانی که قیمت یک دارایی در بازه زمانی مشخص بالاتر از قبل بسته می‌شود(مثلا روزانه)، این اندیکاتور حجم معامله کندل قبل را جمع می‌کند. اگر قیمت بسته شدن آن روز پایین‌تر از قیمت بسته شدن قبلی باشد، حجم کلی روزانه به عنوان حجم کاهشی در نظر گرفته می‌شود.

از آن‌جایی که در اندیکاتور on-balance volume، از یک فرمول بسیار ساده برای محاسبه و ترسیم اطلاعات استفاده می‌شود، شما در هنگام استفاده از آن ممکن است به تشابهات زیادی بین نمودار قیمت یک دارایی و نمودار OBV پی ببرید. اما جدای از این که این تشابه ممکن است چقدر باشد، معامله‌گران همیشه به دنبال واگرایی‌های قیمت هستند.

برای مثال، اگر قیمت یک دارایی در حال افزایش است، ما باید در اندیکاتور OBV به دنبال Higher Low باشیم. در طرف دیگر، زمانی که قیمت نزولی است، در این اندیکاتور به دنبال Lower high باشید.

6. اسیلاتور میانگین متحرک

اندیکاتور OsMa

اگر شما به روند‌های بازار علاقمند هستید و آن‌ها را شکار می‌کنید، اندیکاتور OsMa را در معاملات و تحلیل‌های تکنیکال به کار ببرید.

این اندیکاتور به صورت اختصاصی بر پایه moving average convergence divergence یا MACD محاسبه می‌شود. برخلاف اندیکاتور میانگین متحرک، اندیکاتور OsMa بازتابی از روند صعودی در اختیار شما قرار می‌دهد.

معامله‌گران روزانه و سرمایه‌گذاران کوتاه مدت کریپتو می‌توانند از اندیکاتور OsMa برای تایید روند صعودی یا نزولی بهره ببرند. اگر ترند صعودی آشکار باشد، شما می‌توانید از خط صعودی اندیکاتور OsMa برای ورود به بازار استفاده کنید.

این مسئله در حالت برعکس نیز صادق است. در OsMa، زمانی که نوار آن قدرت خود را از دست می‌دهد، باید آماده خروج از معامله شویم. در بازارهای پرنوسان این تاکتیک ریسک کمتری به همراه دارد. با این روش شما مطمئن خواهید شد که حتی در شرایط عدم قطعیت سود حداقلی خواهید داشت.

7. اندیکاتور Heikin Ashi

اندیکاتور Heikin Ashi

اندیکاتور Heikin Ashi یکی از بهترین اندیکاتورهای متاتریدر 4 به شمار می‌رود. این اندیکاتور اگر به درستی مورد استفاده قرار بگیرد به صورت بالقوه امکان کسب سود زیادی را برای معامله‌گر فراهم می‌کند.

این اندیکاتور توسط یک معامله‌گر ژاپنی به نام Heikin Ashi توسعه یافت. اندیکاتور Heikin به شما کمک می‌کند تا نمودار‌های کندلی نرم‌تری ایجاد کنید. این مسئله به معامله‌گران این فرصت را می‌دهد تا با مشاهده نمودار‌های بصری تمیزتر، تصمیمات بهتری اتخاذ کنند.

در پلتفرم متاتریدر MT4، شما می‌توانید کندل‌های این اندیکاتور را یا بر روی نمودار فعلی اعمال کنید یا آن را در پنجره جدید باز کنید.

کندل‌های این اندیکاتور در حالت بدون سایه (shadow) نشان‌دهنده یک ترند قدرتمند هستند. از طرف دیگر، کندل‌های با بدنه کوتاه‌تر که با سایه‌های کوتاه در بالا و پایین احاطه شده‌اند، نشانه احتمال چرخش بازار را به ما ارائه می‌دهند.

روش‌های زیادی برای استفاده از این کندل‌ها وجود دارد. زمانی که از آن‌ها در بازه طولانی استفاده کنید، می‌توانید حد ضرر‌های خود را در پایین کندل‌های آن تعیین کنید.

تریدر‌های سویینگ (Swing) در جهت مخالف روند‌های این ترند‌ها معاملات خود را باز می‌کنند. در این نقطه، آن‌ها ممکن است پس از فعال شدن استاپ‌، اگر سیگنال‌ها تحقق پیدا نکنند، دوباره به بازار وارد خواهند شد.

از آن‌جایی که Heikin Ashi برپایه میانگین قیمت‌ها محاسبه می‌شود، به خاطر داشته باشید قیمت‌های نمایش داده شده در این اندیکاتور در واقع قیمت واقعی سهام نیست. از این رو بهتر است این اندیکاتور را در یک پنجره مجزا باز کنید.

8. اندیکاتور Zig Zag

اندیکاتور Zig Zag

اندیکاتور Zig Zag یکی از اندیکاتور‌های ساده MT4 و در عین حال قدرتمند‌ برای معامله‌گران سویینگ است.

از این اندیکاتور می‌توان برای تشخیص سطوح حمایت و مقاومت بر روی نمودار استفاده کرد. تنظیمات پیش‌فرض برای اندیکاتور در حالت 5% تنظیم شده است اما شما می‌توانید آن را به صورت ایده آل به 10% تغییر دهید.

اندیکاتور Zig Zag برای معامله‌گرانی که بر روی سطوح حمایت و مقاومت تکیه می‌کنند کاربرد زیادی دارد. استفاده از این اندیکاتور برای ورود به بازار در پلتفرم متاتریدر بسیار کاربردی است.

همچنین در شرایط معمولی بازار، شما می‌توانید الگو‌هایی مانند کف دوقلو، سروشانه و Triple stop را در آن کشف کنید.

9. اندیکاتور Gator

اندیکاتور Gator

این اندیکاتور توسط Bill Williams و Gator Oscillator برای به تصویر کشیدن روند توسعه یافته است.

در این اندیکاتور دو نوار سبز و قرمز وجود دارد که در هر دو طرف خط صفر قرار دارند. با توجه به گفته‌های سازنده آن، بازار مالی مانند یک تمساح است که چهار مرحله فعالیت متفاوت را به نمایش می‌گذارند. در هر لحظه، تمساح ما در یکی از حالت‌های خواب، بیدار، خوردن یا سیر قرار دارد.

اگر دو خط اندیکاتور در بالای علامت صفر قرار داشته باشد، بازار سهام مورد نظر ما دارای فعالیت کم یا هیچ فعالیتی ندارد. در واقع بازار در حال رنج زدن است و جهت خاصی را دنبال نمی‌کند.

اما اگر دو خط اندیکاتور در یکی از طرف‌های علامت صفر باشند، ما در سهام مورد نظر یک روند قوی داریم. این مسئله یکی از تاییدیه‌های لازم برای ورود به بازار را به ما می‌دهد.

خط قرمز و سبز موجود در اوسیلاتور این اندیکاتور نشان دهنده چرخش بازار است. شما می‌توانید از این سیگنال برای برداشت یا خروج کلی از بازار استفاده کنید. با این که اوسیلاتور Gator کاربری‌های مفیدی ارائه می‌دهد اما سازنده آن آقای Bill Williams تاکید می‌کند آن را باید در کنار سایر اندیکاتور‌های رایج به کار ببرید.

علاوه‌بر آن، او توصیه می‌کند بهتر است از این اندیکاتور برای اهداف دریافت تاییدیه استفاده شود تا مبنای اصلی تصمیم گیری.

در پلتفرم MT4، همه اندیکاتور‌های توسعه یافته توسط Bill Williams در کنار یک دیگر قرار دارند. برخی از مهم‌ترین اندیکاتور‌های توسعه یافته توسط او عبارت‌اند از Accelerator Oscillator، Alligator، Awesome Oscillator، Fractals و Market Facilitation index

10. اندیکاتور Relative Vigor Index

اندیکاتور RVI

اندیکاتور Relative vigor index با علامت RVI یکی از محبوب‌ترین اندیکاتور‌های مومنتوم محور است که بر پایه این فرضیه بنا شده که در روند صعودی سقف قیمت دارایی بالاتر از سقف قبلی بسته می‌شود و در روند نزولی نیز کف قیمت، کمتر از کف قبلی.

با توجه به این فرضیه، معامله‌گران در هنگام استفاده از اندیکاتور RVI انتظار دارند تا در ترند صعودی، مقدار آن افزایش پیدا کند و در روند نزولی نیز مقدار نشان داده شده با توجه به سنتیمنت حاکم بر بازار رو به کاهش بگذارد.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای ساخت یک اندیکاتور اختصاصی برای ترید!

این اندیکاتور می‌تواند سیگنال‌های مفیدی را برای معامله کریپتو در محدوده‌های مشخص ایجاد کند. RVI نه تنها از یک روش بصری برای نشان دادن ورود به بازار استفاده می‌کند، بلکه به شما اجازه می‌دهد تا قبل از چرخش بالقوه بازار و از دست رفتن سودهای به دست آمده، از بازار خارج شوید.

در یک روند صعودی، شما می‌توانید زمانی که خط سبز این اندیکاتور از روی خط قرمز آن عبور کند وارد شوید، این مسئله در مورد روند نزولی برعکس است.

البته این تنها روش استفاده از اندیکاتور RVI نیست. شما می‌توانید واگرایی بین اندیکاتور RVI و قیمت نمودار را در بازه نزدیک مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهید. این مسئله با ایجاد شدن Higher high در نمودار قیمتی قابل مشاهده است که با lower high خطوط RVI در بازار صعودی همراه خواهد شد.

اما در بازار نزولی قضیه کاملا برعکس است و با مشاهده lower low در چارت قیمتی و higher low در اندیکاتور، متوجه واگرایی خواهیم شد.

آموزش افزودن اندیکاتورهای MT4

رابط کاربری متاتریدر 4 دوستانه و آسان است با این حال به دلیل امکانات گسترده آن، ممکن است کاربر در آن گمراه شود.

برای افزودن اندیکاتور‌های ذکر شده در این لیست، گام‌های زیر را دنبال کنید:

  • بر روی منو Insert در بالای پلتفرم متاتریدر 4 بزنید.
  • از لیست کشویی به نمایش در آمده یک اندیکاتور را انتخاب کنید. این لیست معمولا اندیکاتور‌های مشابه را در MT4 نمایش می‌دهد. اگر شما نمی‌توانید اندیکاتور مورد نظر را در آن پیدا کنید، از منو زیر مجموعه Custom برای یافتن آن استفاده کنید.
  • پس از انتخاب اندیکاتور مورد نظر، یک صفحه پاپ‌اپ به شما نمایش داده می‌شود. اگر نمی‌خواهید تنظیمات اولیه اندیکاتور را تغییر دهید از نسخه پیشفرض آن استفاده کنید در غیر این صورت، پارامتر‌های معاملاتی مورد نظر و رنگ‌ها آن‌ها براساس ترجیحات خود تغییر دهید.
  • پس پایان تغییرات، بر روی دکمه OK کلیک کنید تا اندیکاتور انتخاب شده به پنجره نمودار اضافه شود.
  • اگر شما اندیکاتور سفارشی شده را از وبسایت دیگری دانلود کرده‌اید، بر روی منو File بزنید و سپس از لیست باز شده، Data Folder را از منو زیر مجموعه انتخاب کنید
  • برای آدرس دهی اندیکاتور مورد نظر، فایل با پسوند MQL4 را انتخاب و تایید کنید. پس از ترمینال آن را ببندید و پس از اجرای دوباره آن، به لیست اندیکاتور‌های Custom مراجعه کنید. در آن‌جا اندیکاتور مورد نظر را اضافه کنید.

نتیجه‌گیری

متاتریدر یک پلتفرم معاملات در بازار‌های مالی است که شما می‌توانید با اتصال کارگزار یا صرافی مورد نظر، در انواع بازار‌های مالی، معامله‌گری کنید.

در این پلتفرم شما می‌توانید صد‌ها اندیکاتور MT4 متفاوت را به نمودار خود اضافه کنید. اما با توجه به استراتژی و سبک معاملاتی مورد نظر، افزودن چندین اندیکاتور همزمان مزیت معاملاتی چندانی برای شما نخواهد داشت.

از این رو، استفاده از بهترین اندیکاتورهای متاتریدر 4 که به تنهایی بتوانند داده‌های مفیدی را ارائه دهند و شما را در استراتژی معاملاتی مورد نظر یاری کنند، اهمیت زیادی دارد.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

نرم افزار متاتریدر

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx