چرا کارگزاری آگاه به مشتریان خود وام قرض‌الحسنه می‌دهد؟

وام قرض الحسنه

اوایلی که وارد بورس شده بودم بعضی وقتها سهم مناسبی برای سرمایه گذاری پیدا نمی‌کردم لذا عملا پول بلااستفاده داشتم و سود بانکی هم بازده مورد انتظار من را تامین نمی‌کرد. تازه خیلی حس خوبی نداشتم که بعد از این همه درس خوندن همان کاری رو بکنم که یک فرد بی سواد هم می تونست بکنه.

دنبال راه حلی بودم که اولا صرفا به دلیل وجود پول مازاد سهم الکی نخرم، ثانیا پولمم بلااستفاده نماند. خیلی روش ها را امتحان کردم از پول مازادم برای پر کردن امتیاز وام مسکن استفاده کردم ولی وقتی وام ها درآمد هم کلی دردسر کشیدم هم مجبور شدم پولش رو ببرم تو بازاری که بهش اعتقادی نداشتم.

با یکی دوتا بانک صحبت کردم که پولم رو توی حساب جاریشون بگذارم و در عوض در زمان رونق بازار ۵۰ درصدش رو به هم وام بدهند قبول کردن اما بعدش که خواستم وام استفاده کنم اینقدر تو بحث ضامن و وثیقه چرخوندنم که بی خیال شدم. امروز وقتی دیدم کارگزاری آگاه امکان دریافت وام قرض الحسنه را با شرایط بسیار راحت و ساده توی سایت بآشگاه ایجاد کرده و مدلش همان چیزی که من دنبالش بودم خیلی حال کردم.

از بچه های آگاه بابت ایده جالبشون متشکرم.

آنچه خواندید، اظهار لطف یکی از مشتریان کارگزاری آگاه درباره اعطای وام قرض الحسنه در بآشگاه بود. در ادامه توضیحاتی بیان خواهد شد تا به برخی سوالات مخاطبین گرامی پاسخ داده شود.

مقدمه

پول اعتباریوام قرض الحسنه امکانی است برای مشتریانی که به دلیل سرعت در معامله یا دلایل دیگه تمایل ندارند پول خود را از کارگزاری خارج کنند.

بدیهی است کارگزاری ها به دلیل قوانین بورس نمی توانند پول مشتری را در حساب های غیر جاری قرار دهند.

لذا عملا امکان پرداخت منافع به این دسته از مشتریان، وجود نداشت اما با استفاده از خدمت وام قرض الحسنه نه تنها دغدغه این مشتریان برطرف شده، بلکه امکان استفاده از اعتبار حاصل از رسوب پول در زمان های رونق بازار هم فراهم گردیده است.

عناوین مطلب:

شرایط دریافت این وام به طور کامل در مطلب “دریافت وام قرض الحسنه برای معاملات اوراق بهادار از کارگزاری آگاه” بیان شده است و در این مطلب به دنبال پاسخ به ضرورت وجودی آن هستیم.

تفاوت وام قرض الحسنه و اعتبار

اعتبار اعطایی در باشگاه ناشی از معاملات مشتری است. مشتریان بر اساس معاملات خود در کارگزاری آگاه از تخفیف کارمزد برخوردار می‌شوند که این تخفیف کارمزد به حساب بآشگاه آنها واریز می‌گردد و می توانند از محل آن، از اعتبارات باشگاه با نرخ بهره مناسب استفاده کنند.

در این حالت هر چقدر مشتری گردش معاملاتی بیشتری داشته باشد، از تخفیف کارمزد بیشتر و بالتبع آن از اعتبارات بیشتری استفاده می‌کند و طبیعتا کارگزاری هم از محل کارمزد خود هزینه های مالی را پرداخت می نماید.

اما اگر مشتریان به هر دلیلی پولشان در حساب نزد کارگزاری بماند، می‌توانند با توجه به توافق کارگزاری آگاه با بانک‌ها درصدی از آن را بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای استفاده نمایند که این امکان از طریق وام قرض الحسنه فراهم شده‌است.

عضویت در باشگاه مشتریان کارگزاری آگاه برای دریافت وام ضروری است. برای عضویت در باشگاه اینجا کلیک کنید

برای دریافت وام باید مشتری کارگزاری آگاه شوید: روش افتتاح حساب و دریافت کد معاملاتی از کارگزاری آگاه

نحوه دریافت وام قرض الحسنه از کارگزاری آگاه

این وام برای چه کسی کارکرد دارد؟

با توجه به اینکه عملا کارگزاری مانده بستانکاری سررسید شده حساب شما را مبنای محاسبه میانگین قرار می دهد، لذا این خدمت جدید برای حالت‌های زیر کاربردی است:

  • افرادی که به دلیل خرید آنلاین سهام، وجه از حساب آن‌ها برداشت می‌شود اما سه روز بعد به حساب سپرده‌گذاری واریز می‌گردد. در این فاصله مانده حساب بستانکاری آنان به اخذ وام کمک می‌کند. یعنی در زمان خرید سهام از طریق سامانه آنلاین، مبلغ خرید کسر شده از حساب مشتری، تا زمان تسویه (T+3) در محاسبات رسوب وی درنظر گرفته می‌شود.
  • چنانچه شما سهمی را فروخته و پس از تسویه مبلغ آن در حساب نزد کارگزاری وجود دارد اما هنوز تصمیم به خرید نگرفته‌اید؛ در این حال فاصله زمانی بین فروش و خرید سهام در محاسبات لحاظ می گردد.
  • اگر از آن دسته افرادی هستید که به دلیل مشغله کاری زیاد تمایل ندارید که پولتان را بین حساب بانک و کارگزاری جابجا کنید تا مانع از اقدام سریع برای خرید نگردد، این وام می‌تواند منافع شما را در فاصله زمانی موجود تا موعد تسویه سهام خریداری شده جدید حفظ کند.
  • می‌توانید در زمان رکود بازار و عدم تصمیم به خرید سهام منابع تجهیز کنید برای زمان های رونق بازار تا علاوه بر منابع خودتان و اعتبار ناشی از گردش معاملاتتان با یک اعتبار اضافه تر به نام وام بدون بهره، اقدام به خرید سهام نمایید.

چرا کارگزاری ۶۰% رسوب را پرداخت می‌نماید؟

سوالی که احتمالا ذهن خیلی از مشتریان را مشغول کرده است که چرا کارگزاری درصدی از این رسوب را به مشتریان می دهد و نه ۱۰۰ درصد آن را.

این وام بر اساس تسهیلاتی که بانک‌ها در حال حاضر می توانند ارائه نمایند طراحی شده است و در واقع کارگزاری تمام منافعی را که از بانک‌ها در این باب دریافت می‌نماید، صرف ارائه این خدمت به مشتریان می‌کند.

با توجه به اینکه بانک‌ها قسمتی از رسوب پول را به دلایلی چون دریافت کارمزد، هزینه های سربار بانک و سپرده قانونی نزد بانک مرکزی به کارگزاری پرداخت نمی‌کنند در نتیجه کارگزاری درصد کمتری دریافت کرده و تسهیلاتی را که از بانک‌ها دریافت می‌کند، عیناً به مشتری منتقل می نماید.

آیا نمی شود به رسوب پول مشتریان سود تعلق گیرد؟

کارگزاری آگاه به دنبال تسهیل سرویس‌هایی است که به راحتی برای مشتریان قابل دسترسی نیست. با توجه به وجود ابزارهایی چون صندوق‌های با درآمد ثابت و اوراق با درآمد ثابت با نرخ‌های مناسب، عملا مشتریانی که به دنبال دریافت سود برای منافع خود هستند با کمترین دردسر می‌توانند به نرخ سود قابل قبولی برسند.

لذا به نظر می‌رسد سرویس دریافت سود برای مشتریان خیلی جذاب نباشد؛ اما به دلیل بروکراسی حاکم بر نظام بانکی و قوانین دست و پاگیر، دریافت وام برای فعالان بازار اگر غیر ممکن نباشد بسیار سخت است. همین امر موجب جذاب بودن این سرویس (یعنی وام قرض الحسنه) برای مشتریان است.

چرا این وام به قله‌های پایین تعلق نمی‌گیرد؟

سوال بسیاری از مشتریان این است که چرا وام به قله‌های پایین‌تر از سهند (سطح ۵) بآشگاه تعلق نمی‌گیرد.

اولا برای کسانی که واقعا در بورس فعالیت می کنند با توجه به راه های مختلف کسب امتیاز چون انجام معامله، شرکت در مسابقه و معرفی دوستان، دسترسی به قله سهند بسیار راحت است.

ثانیا رسوب پول مشتریان برای کارگزاری منفعتی ندارد. لذا کارگزاری به دنبال تشویق افراد به رسوب پول خود نیست! بلکه صرفا به دنبال ایجاد یک سرویس مناسب برای ترغیب و تشویق مشتریان خود است.

از آنجایی که دسترسی به سطوح پایین در بآشگاه برای افراد خیلی راحت است، بیم آن می‌رفت که این سرویس مورد استفاده افرادی قرار گیرد که فعال بازار سرمایه نبوده و فقط به دنبال راهی برای فرار از بوروکراسی سیستم بانکی هستند؛ لذا با تعیین سطح ۵ به عنوان پیش شرط تعلق این وام، منابع این سرویس واقعاً در اختیار فعالان بازار قرار می‌گیرد.

در پایان خاطر نشان می‌سازد ما در کارگزاری آگاه همواره به دنبال شنیدن نظرات مشتریان خود هستیم تا با کمک آن‌ها بتوانیم کیفیت و کمیت سرویس‌های خود را بهبود ببخشیم.

بر این اساس بر مبنای پیشنهاد یکی از مشتریان عزیز مقرر گردید که محاسبه رسوب مشتریان از سطوح پایین بآشگاه شروع شود اما تعلق وام از سطح پنج صورت گیرد.

به عبارت ساده ‌تر محاسبه رسوب شما از قله اول (بیستون) شروع می‌گردد اما پس از رسیدن به سطح پنج، دریافت وام برای شما قابل استفاده است. البته این تغییر استراتژی نیاز به تغییرات نرم افزاری دارد که امیدواریم از اوایل سال جدید اعمال گردد.

شایان ذکراست از ابتدای فروردین ۹۵ امکان ارسال درخواست محاسبه برای همه سطوح وجود دارد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

کارگزاری بورس

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx