آموزش ساخت کیف پول دیجیتال

ساخت کیف پول ارز دیجیتال

نگهداری ارزهای دیجیتال به شکل امن و بدون نگرانی از چالش‌های اولیه کاربران ارزهای دیجیتال است. 

خطر سرقت و از دست رفتن اطلاعات حساب، مهمترین خطراتی هستند که در نگهداری ارزهای دیجیتال وجود دارد به همین دلیل ساخت کیف پول ارز دیجیتال که مطمئن و امن باشد اولین گامی است که شما باید در هنگام ورود به این دنیا انجام دهید.

ولت چیست و چگونه ولت بسازیم؟

ولت یا Wallet همان کیف پول ارز دیجیتال است که برای دریافت، نگهداری و ارسال ارز دیجیتال روی موبایل و کامپیوتر از آن استفاده می‌شود.

عناوین مطلب:

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه کیف پول دیجیتال بسازیم، در ادامه با ما همراه باشید:

انواع کیف پول ارز دیجیتال

  • کیف پول‌های نرم‌افزاری: به شکل اپ روی موبایل یا دسکتاپ شما قابل نصب هستند. این کیف پول‌ها به دلیل سهولت در دسترسی، رایگان بودن و استفاده راحت، بسیار فراگیر شده‌اند. صدها و شاید هزاران کیف پول نرم‌افزاری وجود دارد که گاهی انتخاب و ساخت کیف پول مناسب را چالش‌برانگیز می‌کند.
  • کیف پول سخت‌افزاری: یک دستگاه یا گجت که برای نگهداری اطلاعات حساس کیف پول (کلیدهای عمومی و SEED) استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها قابلیت اتصال به موبایل یا کامپیوتر را دارند تا از طریق آنها تراکنش‌های ارز دیجیتال انجام شود.
  • کیف پول حضانتی: محبوب ترین نوع کیف پول، کیف پول حضانتی است. هنگامی که از یک صرافی آنلاین، ارز دیجیتال تهیه می‌کنید، ارز دیجیتال شما به صورت خودکار در یک کیف پول حضانتی ذخیره می‌شود؛ درست مثل یک بانک پول شما را برایتان ذخیره می‌کند. به طور کلی نیازی نیست شما کیف پول حضانتی را ایجاد کنید بلکه خود صرافی این کار را برای شما انجام خواهد داد.

در ادامه به روش ساخت ولت‌های ارز دیجیتال نرم افزاری و سخت افزاری خواهیم پرداخت:

روش ساخت کیف پول نرم افزاری

آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری

کیف پول‌های نرم‌افزاری رایگان هستند و تعداد زیادی از آنها را با جستجو در اپ‌استور و گوگل‌پلی می‌توانید ببینید.

عدم انتخاب یک کیف پول امن که مناسب نیازهایتان باشد می‌تواند باعث زیان شما و از دست رفتن ارز دیجیتال‌تان شود.

قدم اول: انتخاب کیف پول نرم‌ افزاری مناسب

در ادامه به چند مورد از برترین کیف پول‌های نرم‌افزاری می‌پردازیم:

  • کیف پول تراست ولت (Trust wallet) – ساخت کیف پول ارز دیجیتال موبایل تراست ولت یکی از کارهایی است که برای دسترسی به دنیای نامحدود دیفای و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز می‌توانید انجام دهید. تراست ولت یکی از زیرمجموعه‌های بایننس (یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال) است و امنیت و ویژگی‌های مناسبی دارد.
  • کیف پول متامسک (MetaMask) – کیف پول متامسک بصورت افزونه روی مرورگر و همینطور اپ موبایل نصب می‌شود. یکی از مشهورترین کیف پول‌ها برای ارتباط با صرافی‌های غیرمتمرکز و سایر سایت‌های و اپلکیشن‌های وب 3.0 است (مانند Opensea و…)
  • کیف پول کوین بیس (Coinbase) – کوین بیس یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال به خصوص برای افراد تازه وارد است. این کیف پول نرم افزاری رابط کاربری جذابی دارد و برای اندروید و IOS در دسترس است.
  • کیف پول کوینومی (Coinomi) – کیف پول دسکتاپ و موبایلی کوینومی بیش از 125 بلاک‌چین و هزاران ارز دیجیتال شامل بیت‌کوین، اتریوم، سولانا، ریپل و همه توکن‌های شبکه اتریوم (ERC20) و بسیاری دیگر از شبکه‌ها مانند AVAX و ارزهای دیجیتال محبوب را پشتیبانی می‌کند.
  • کیف پول اتمیک ولت (Atomic wallet) – علاوه بر قابلیت نصب روی دسکتاپ  برای موبایل‌های اندروید و IOS نیز در دسترس است. امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیز در آن‌ها وجود دارد.

اگر قصد استفاده از کیف پول روی موبایل را دارید، کیف پول تراست ولت (Trust wallet) و متامسک را نصب کنید. متامسک روی مرورگر کروم دسکتاپ قابل نصب است.

قدم دوم: دانلود کیف پول نرم‌ افزاری ارز دیجیتال

مراحل دانلود و نصب کیف پول‌های نرم افزاری اغلب مشابه هم هستند. برای دانلود و نصب کیف پول مورد نظر خود کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در اپ استور، گوگل پلی یا هر بازار اپلیکیشن دیگری که متناسب با دستگاه شماست، نام کیف پول را جستجو کنید و نصب را انجام دهید. اگر قصد نصب کیف پول متامسک روی کروم دارید، باید وارد Chrome web store شوید.
  2. پس از دانلود و نصب، کیف پول را باز کنید. در مراحل نصب ممکن است از شما خواسته شود پسورد یا PIN تعیین کنید. این جزییات را وارد کرده و به خاطر بسپارید زیرا اغلب قابل بازیابی نیستند.
  3. در مراحل نصب و ساخت کیف پول، کلمات بازیابی کیف پول که معمولا 12 کلمه انگلیسی است به شما ارائه می‌شوند. این کلمات، کلید دسترسی به کیف پول شماست. هرکس به این کلمات دسترسی پیدا کند می‌تواند کیف پول شما را خالی کند. بنابراین به دقت از آن در جای امنی (ترجیحا آفلاین) نگهداری کنید.
  4. بعد از ساخت و وارد شدن به کیف پول، طبق لینک آموزش کیف پول که در لیست کیف پول‌های معرفی شده در بالا قرار دادیم، جزییات نحوه کار با کیف پول را بخوانید.

مراحل ساخت کیف پول تراست ولت، یکی از محبوب‌ترین ولت‌های ارز دیجیتال

1- اپلیکیشن تراست ولت را دانلود و نصب کنید

برای این کار کافی است ابتدا به لینک زیر مراجعه کنید و با توجه به نوع سیستم عامل گوشی موبایل خود اپلیکیشن لازم را دانلود کنید:

https://trustwallet.com/download

سپس اپلیکیشن را نصب کنید.

2- اپلیکیشن را اجرا کنید

در اولین راه‌اندازی برنامه، صفحه‌ای مثل تصویر زیر به شما نمایش داده می‌شود. در این مرحله می‌توانید یک کیف پول جدید ایجاد کنید یا به کیف پولی که قبلا ساخته‌اید وارد شوید. اینجا ما روی گزینه Create a New Wallet کلیک می‌کنیم تا کیف پول جدید ایجاد کنیم.

تراست ولت

3- گزینه تایید قوانین را انتخاب کنید

برای ادامه، باید شرایط استفاده از اپلیکیشن را بپذیرید. به سادگی یک تیک بزنید و سپس Continue را فشار دهید.

مراحل ساخت کیف پول تراست ولت

4- عبارات بازیابی کیف پول خود را ذخیره کنید

این مهمترین بخش کار است. باید عبارات بازیابی ولت خود را یادداشت کنید. عبارات بازیابی کلیدهای کیف پول شما هستند. بنابراین مطمئن شوید که آنها را در مکانی امن نگهداری کنید. برای ادامه روی Continue ضربه بزنید.

مراحل ایجاد کیف پول تراست ولت

5- عبارات بازیابی کیف پول خود را تایید کنید

اگر مرحله 4 را دنبال کردید و عبارات بازیابی خود را یادداشت کردید، این مرحله برای شما ساده خواهد بود.
کابه ترتیب صحیح، کلمات را برای تکمیل فرآیند تأیید انتخاب کنید. پس از اتمام روی Continue کلیک کنید.

مراحل ایجاد کیف پول تراست ولت

6- کیف پول شما آماده است!

پس از انجام مراحل قبلی، به صفحه اصلی کیف پول هدایت می شوید. در اینجا لیست اولیه کوین ها را مشاهده خواهید کرد. تبریک می‌گوییم! کیف پول شما اماده است.

مراحل ساخت کیف پول تراست ولت

روش ساخت کیف پول سخت‌افزاری

آموزش سخت کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری

کیف پول‌های سخت‌افزاری از مطمئن‌ترین و امن‌ترین روش‌های نگهداری ارز دیجیتال هستند.

کیف پول سخت‌افزاری اصالت‌دار را ابتدا باید از یک فروشنده معتبر تهیه کنید. کیف پول بااصالت یعنی کیف پولی که توسط شرکت سازنده اصلی تولید شده و قبلا پلمپ آن باز نشده باشد.

اگر پلمپ کیف پول سخت‌افزاری قبلا باز شده است، این تردید به وجود می‌آید که کیف پول قبلا استفاده شده و دیگر امنیت کافی برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال‌تان را نداشته باشد.

قدم اول: انتخاب کیف پول‌ سخت‌افزاری

کیف پول سخت‌افزاری گرچه یک گجت به کشو میز کارتان اضافه می‌کند اما یک گزینه عالی و اغلب امن برای ارزهای دیجیتال است.

مخصوصا افرادی که سرمایه زیادی وارد این بازار می‌کنند حتما باید یک کیف پول سخت‌افزاری که متناسب با نیازهایشان است داشته باشند.

در ادامه برخی از به برخی از برترین کیف پول‌های سخت‌افزاری اشاره می‌کنیم:

  • کیف پول Ledger Nano S Plus – مقدماتی‌ترین کیف پول لجر که یکی از ارزان‌ترین کیف پول‌های موجود در بازار است. مهمترین تفاوت این کیف پول با لجر نانو X، عدم امکان اتصال با بلوتوث به گوشی موبایل است و عدم پشتیبانی از ریپل است.
  • کیف پول Ledger Nano X – یکی از برترین کیف پول‌ها که بیش از 5000 کوین و توکن را پشتیبانی می‌کند و با بلوتوث قابلیت اتصال به موبایل را دارد.
  • کیف پول‌های Trezor – که در سه مدل مختلف عرضه می‌شوند، دارای امنیت بالا ولی ظاهرشان کمی قدیمی است. این کیف پول‌ها فقط با کابل به سایر دستگاه‌ها وصل می‌شوند.
  • کیف پول Keepkey – کیف پولی کمتر شناخته شده که ظاهر ساده و مدرنی دارد اما از ارزهای دیجیتال کمتری پشتیبانی می‌کند.سادگی استفاده از آن و امنیت مناسبش باعث شده خریداران خود را داشته باشد.

پیشنهاد ما: با توجه به قیمت، قابلیت‌ها و ارزش خرید، ما کیف پول Ledger Nano X را پیشنهاد می‌کنیم.


قدم دوم: خرید کیف پول سخت افزاری مورد نظر

با جستجوی آنلاین یا از طریق فروشگاه‌های سطح شهر، از یک فروشنده معتبر کیف پول موردنظرتان را بخرید

قدم سوم: راه اندازی کیف پول سخت افزاری

با استفاده از دستورالعمل کیف پول آنرا راه اندازی کنید. دستورالعمل را (متناسب با نوع کیف پول) از اینترنت یا همراه کیف پول ببینید

ساخت کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانیان مقیم در خارج کشور

ساخت کیف پول

اگر در خارج از ایران اقامت دارید، گزینه‌های شما برای ساخت کیف پول بیشتر هستند.

یک گزینه این است که از اپلیکیشن NEXO برای خرید یا دریافت، معاملات و کسب سود از بازار ارز دیجیتال استفاده کنید.

NEXO یک اپلیکیشن کیف پول است که به کاربران در ازای نگهداری ارز دیجیتال، سود مشخصی پرداخت می‌کند.

چه بیت‌کوین بخرید و در این کیف پول نگهداری کنید، چه تتر و چه ارزهای دیگر، NEXO می‌تواند با توجه به اینکه به ارزهای شما سود ثابت پرداخت می‌کند برای استفاده مناسب باشد.

NEXO در ایران در دسترس نیست. از این سرویس فقط در از برخی کشورها می‌توانید بهره بگیرید.

با این لینک عضو NEXO شوید و با نگهداری حداقل 100 دلار ارز دیجیتال به مدت حداقل 30 روز، 25 دلار بیت‌کوین در کیف پول خود دریافت کنید >>> اکنون عضو شوید

نکات مهم درباره ساخت کیف پول ارز دیجیتال

  • انتخاب کیف پول بستگی به انتظارات شما، میزان وجهی که قصد دارید نگهداری کنید، طول مدت نگهداری و… دارد.
  • اگر یک کیف پول امکان دسترسی به کلید خصوصی خودتان را نمی‌دهد، ریسک استفاده از آن بالا خواهد بود زیرا اگر به هر دلیلی دسترسی به کیف پول از بین برود دیگر نمی‌توانید موجودی خود را بازیابی کنید.
  • کیف پول‌های آنلاین به طور کلی ریسک بیشتری نسبت به سایر ولت‌ها دارند و موارد مانند سایت blockchain.info نیز از این قاعده مستثنی نیست.
  • برای ساخت ولت ارز دیجیتال مناسب، خرید و فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال، داشتن دانش و تحقیقات کافی در این زمینه حیاتی است.
  • انتخاب و نصب کیف پول را فقط از منابع معتبر مانند گوگل پلی و اپ استور و سایر سایت‌های رسمی انجام دهید. نصب کیف پول‌ از منابع متفرقه، امنیت دارایی‌های شما را به خطر می‌اندازد.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره اینکه چگونه کیف پول بسازیم صحبت کردیم. شما چه سرمایه گذار بلند مدت باشید و چه تریدر، در هر حال ساخت کیف پول ارز دیجیتال به شما کمک می‌کند تا دارایی‌های خود را به شکل ایمن ذخیره کنید.

با افزایش قیمت دلار، بسیاری از کاربران ایرانی برای سهولت ذخیره دارایی‌ها به خرید تتر و سایر استیبل کوین‌های رایج روی آورده‌اند.

اگر شما نیز در آن دسته هستید، مسلما انتخاب یک ولت مناسب و ساخت کیف پول تتر از میان گزینه‌های معرفی شده در این مقاله اهمیت دارد.

ذخیره دارایی‌ها چه در صرافی‌های متمرکز ایرانی و چه خارجی مشمول ریسک خواهد بود و شما هیچ کنترلی بر روی دارایی‌های خود نخواهید داشت. 

استفاده از کیف پول‌های با پشتیبانی از چندین دارایی مسلما امتیازات زیادی به همراه دارد به خصوص اگر آن کیف پول‌ها امکان تعامل با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را نیز فراهم کنند. 

با این حال به خاطر داشته باشید، ذخیره همه دارایی‌ها در کیف پول‌هایی که با آن با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز تعامل دارید ایده خوبی نیست و می‌تواند باعث از دست رفتن دارایی‌های‌تان شود. 

منبع: https://www.coinbase.com/learn/tips-and-tutorials/how-to-set-up-a-crypto-wallet


مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

کیف پول ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

415 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
گیسو

سلام من میخام کیف پول بسازم بنظر شما کدوم مورد بهتره

شیراحمد

سلام من میخواهم کیف پول بسازم

علی

سلام یکی از اشنا ها میخاد واسم پول جا ب جا کنه کیتونم با ساختن کیف پول اون مقداری پولی ک قراره برام بفرسع واسم ایا امکانش هست و امن هست اون‌ پول رو بفرسع رو حساب دیجیتالم و اون رو برداشت کنم تبدیل ب ارز کشور خودمون کنم

محافظ

سلام . باید اینو در نظر بگیرید که در هیچ جایی ثبت نمیشه که پول جابهجا شده و شکایتی نمیتونید بکنید

رحیم

سلام ببخشید یکی میخواد برایم چند دلار به حساب کیف پولم واریز کنه .

گفته باید آدرس کیف پول و همه لاگین ها رو برایم بفرستی تا به حسابت پول واریز کنم .

میشه لطفا راهنمایی کنید . چون من کیف پول ندارم

سعید

سلام شرمنده چطوری میتونم کیف پول کریپتوناتور که آفلاین شده رو انلاین کنم؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

حمیدرضا علی نیا

سلام من کیف پول coinomi رو نصب کردم ولی طبق راهنمایی سایت شما نتونستم آدرس کیفم رو پیدا کنم گزینه ای بنام reciveنداشت

جمشید سرورامینی

سلام من کیف ارز دیجیتال Atomic را نصب کرده ام در این کیف سه نوع ارز تتر وجود دارد می خواستم بدانم من می توانم از هر کدام از آنها تتر خریداری کنم و تتر خریداری شده به کیف پول من ارسال خواهد شد؟

Lilkeyyyy

سلام خسته نباشین . میخاستم ببینم تو این کیف پول ها دلار هم میشه ریخت میشه مثلا از سایت پول. درآورد ب تومان یا دلار تبدیل کرد؟؟؟؟؟؟؟؟???

بهزاد

سلام من دلار دارم می خوام بردارم وازمن ادرس کیف پول خواست خواستم بدونم چطور درست کنم

مجید

در ارزجو خواندم : پولی که به کیف واریز میکنید صرفا جهت خرید ارز دیجیتال است و قابلیت برگشت به حساب ندارد مگر اینکه معامله ای انجام دهید مثلا ارزی خریداری نمایید و پس از فروش آن ارز واریز پول به حساب خود را درخواست کنید.

tabaa.ir

سلام وقت بخیر در سایت .trustwallet.com قسمت دانلود برنامه کیف پول برای سیستم کجاست؟

هرجای سایت رو نگاه میکنم نیست ….

منصور رستمی

من تازه وارد دنیای ارز دیجیتال شدم و متوجه شدم که چه دنیای وسیع و علمی هستش الان حدود ۳۰۰ توان دارم میخواهم یه کیف پول دیجیتال برقرار کنم که اگر تعداد توان هایم بیشتر شد به کیف پولم انتقال دهم ولی خیلی برام سخته

مهدی

سلام دوست عزیز میخواستم بدونم نحوه کار با این کیف پول چگونه است و آیا بازی های درآمد زا برای بیتکوین وجود داره یا نه ممنون میشم جواب بدید

sepehr

سلام تو این والت هایی که معرفی کردین احتمال داره کاربران با ای پی ایران رو بن کنه یا امنه؟

سید عسکری طاهری

.با عرض سلام من از طریق سه خطی که بالای مشخصات مانده حساب دارد کیف پول راپیدا کرده و پس از افتتاح مبلغ دومیلیون ریال به حساب کیف پول واریز کردم پس از مدتی میخواستم این پول برداشت کنم نتوانستم بانک هم نمیتوانست پول را برداشت کند ومتاسفانه هیچگونه مشخصات ‌از لحظه واریز از نظر تاریخ و ساعت واریز و یا از کدام حساب بوده است ندارم در حال حاضر نیاز شدید به این پول دارم خواهشمند است راهنمائی لازمه بفرمائید این اولین بار مطرح میگنم

مصطفی

برای ارز wings کیف پولی بسازم

ذبیع الله کریمی

سلام من ساکن افغانستان هستم و میتوانم از کیف پول استفاده کنم یان

شهره

سلام وقت بخیر ببخشید من کسی میخاد دلار برام بفرسته میشه راهنماییم کنین کیف پول هم ندارم مرسی

ُSiros

سلام وقتتون به خیر از کجا میتونم بیشتر در مورد ارزهای دیجیتال ، کارکرد ، کیف پول ها،تبدیل ها و … اطلاعات بیشتری بدست بیارم؟؟

لیدیا

سلام ببخشید در کیف پول کوینومی واسه دریافت ایا هر بار ادرس جدید بهت میده برای واریز چون یه هم نوشته ادرسهای استفاده شده

Reza

سلام جناب جهاندیده

همانطور که مستحضر هستید می توان در والت وب مانی ، وب مانی خودمان را به بیت کوین تبدیل کنیم.
آیا می توان این بیت کوین را به تراس والت انتقال داد و فروخت؟ آیا شما این موضوع را تست کرده اید ؟

میرزا

سلام وقت بخیر من برنامه ی کیف پولی که باهاش کار میکردم گم کردم یعنی نمیدونم چه برنامه ای بود حالا چجوری باید اونو پیدا کنم و ساتوشی های که به دست اوردم دوباره برگردونم ممنون میشم راهنماییم کنید

Amer

سلام برای استفاده از والت تراست یا کوینومی باید از فیلترشکن استفاده کرد یا نیازی نیست؟ اگه لازمه باید آی‌پی استاتیک باشه یا مهم نیست؟
چون یچیزایی شنیدم گیج شدم
سوال دوم میگن برای وایننس احراز هویت اجباری شده چجوریه و چی نیاز داره؟ آنلاین از ایران قابل انجام هست یا نه؟

Yas gol

سلام آقای جهاندیده
نظرشما درباره آینده رمزارز دوج کوین چیه؟
به صورت حدودی چندسال دیگه به اوج یا کف میرسه؟
ممنون از صبوریتون

Arezoo

سلام وقتتون بخیر
من نیاز دارم یه حساب تتر باز کنم باید پولی برام انتقال بدن اصلا نمیدونم باید چجوری سایتشو درست پیداکنم برنامه اصلیشو نصب کنم واصه نصبش به چه مشخصاتی نیازه؟اصلا کارت بانکی میخواد؟ میشه یه اطلالات بدین ممنونم

محسن

سلام آقای جهاندیده عزیز.ممنون بابت زحماتی که میکشید.من مبلغ سی هزار ساتوشی از یک سایتی برنده شدم و الان قصد دارم این پول رو بردارم و تبدیل به ریال کنم و در یکی از کارت‌های بانکیم بریزم.لطفا به من بگویید چطوری این پول رو جا به جا کنم.میترسم اشتباه کنم و از دستم بره.ممنون میشم بهم آموزش بدید.

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
415
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx