جایگزین خرید سکه: سرمایه‌گذاری در صندوق طلا

صندوق طلا و سکه های خانگی

امروزه بیشتر افراد به دنبال خرید سکه و طلا و یا حتی به فکر خرید ارزهای خارجی و مسکن هستند.

مردم برای این کار خود دلیل دارند و آن این است که می‌خواهند ارزش سرمایه خود را حفظ کنند. بعضی دیگر نیز برای به دست آوردن سود اندکی سرمایه خود را وارد بازار می‌کنند‌، برای این کار نیز باید ریسک آن را مدنظر بگیرند‌.

بیشتر افراد سرمایه خود را در بازار سکه و طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ زیرا می‌دانند که این بازار از ثبات بیشتری برخوردار است. جذابیت بازار طلا و سکه از زمان‌های قدیم وجود داشته و هنوز هم این جذابیت ادامه دارد.

عناوین مطلب:

بیشتر افرادی که به سمت بازار طلا و سکه می‌آیند به این دلیل است که از بازارهای دیگر ناامید شده‌اند. مثلاً برای بازار ارز باید ریسک زیادی را در نظر بگیرید؛ زیرا این بازار دارای نوسان‌های زیادی است.

خرید مسکن نیز به دلیل قیمت‌های بالایی که دارد از محبوبیت آن‌چنانی برخوردار نیست؛ اما نکته ای که وجود دارد این است که افراد بهتر است بدانند که سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه به همین سادگی نیست.

در بعضی‌ اوقات ممکن است طلا و سکه قلابی خریداری کنند و در آن زمان متوجه این امر نشوند و در زمان فروش این امر برای فرد مشخص شود. این تنها نمونه‌ای از ورود به بازار طلا بدون داشتن آگاهی های لازم است.

همچنین ممکن است فرد در زمان نامناسب اقدام به خریدن سکه و طلا کند که این امر نتیجه معکوس را برای فرد به دنبال دارد و ضرر کردن آن امری بدیهی است.

سوال اینجاست برای اینکه در بازار طلا ضرر نکنیم باید چه کار کرد؟ چگونه می‌توان در این زمینه با کمترین ریسک سرمایه‌گذاری کرد؟

پاسخ این سؤالات کاملاً واضح است؛ صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا و سکه.

صندوق سرمایه‌گذاری طلا

کار این صندوق‌ها به‌گونه‌ای است که می‌توانند نیاز مخاطب خود را با سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بر روی سکه و طلا برطرف کنند‌. این صندوق‌ها با استفاده از روش‌های نوین دغدغه‌های خرید و فروش طلا به‌صورت سنتی را از بین می‌برند.

موضوع اصلی که در اینجا پیش می‌آید این است که اگر فرد در خصوص سرمایه‌گذاری در بازار طلا از تخصص کافی برخوردار نیست، مطمئناً در آینده به مشکل می‌خورد.

در نتیجه بهتر است بدون اینکه هیچ آشنایی از بازار سکه و طلا و یا ارز خارجی ندارید وارد سرمایه‌گذاری این بازارها نشوید‌! بازارهای ارز و طلا دارای نمای فریبنده است که همیشه به نتیجه مثبتی ختم نمی‌شود.

شاید فعالیت‌های اقتصادی دارای ظاهر ساده‌ای باشند، ولی یک اشتباه ساده می‌تواند باعث از دست رفتن تمام سرمایه شما شود که هیچ برگشتی ندارد. این مسئله برای کسانی که با دیدن نوسانات بازار سکه شروع به خرید سکه می‌کنند اتفاق می‌افتد، در صورتی ‌که آن‌ها می‌خواهند از این آشفته‌بازار سودی کسب کنند.

در نتیجه برای سرمایه‌گذاری در این‌گونه بازارها باید از دانش و تخصص کافی برخوردار باشید.

چرا فرهنگ سرمایه‌گذاری در بازارهای صندوق طلا و بورس در کشور جا نیفتاده است؟

بورس از دهه‌های ۴۰ و ۵۰ شمسی در ایران دارای فراز و نشیب‌هایی فراوانی بوده است؛ اما همان‌طور که می‌دانید هنوز به‌عنوان یک بازار جوان در کشورمان شناخته می‌شود.

در این مورد باید فعالان اقتصادی ماهیت و مزایای بورس را به مردم نشان دهند و آن‌ها را با بورس و صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا آشنا کنند. در نتیجه اگر مردم با مزایای این‌گونه بازارها آشنا شوند، به سرمایه‌گذاری در این بازارها روی می آورند‌.

در کشورهای پیشرفته و ثروتمند مردم دیگر سرمایه خود را در بازارهای مسکن، طلا و ارز به خطر نمی‌اندازند و بیشتر در بازارهایی مثل بورس و صندوق سرمایه‌گذاری طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند.

زیرا آن‌ها از پتانسیل بالای بورس و صندوق سرمایه‌گذاری طلا آگاه هستند‌. همچنین می‌دانند با سرمایه‌گذاری در این‌گونه بازارها ریسک کمتری سرمایه آن‌ها را تهدید می‌کند و به‌راحتی می‌توانند به سود مدنظر خود برسند.

فضای این‌گونه بازارها سالم و رقابتی است و همه می‌توانند از آن استفاده کنند‌.

این‌گونه سرمایه‌گذاری‌ها چه مزایایی دارند؟

جمع شدن پول بلا استفاده در این‌گونه بازارها یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن‌ها است. بعضی از مردم نمی‌توانند سرمایه خود را طور مستقیم در بسیاری از ابزار سرمایه‌گذاری استفاده کنند، درنتیجه دیگر نگران از دست دادن سرمایه خود در این‌گونه بازارها نخواهند بود.

بعضی افراد دارای سرمایه اندکی هستند که نمی‌توانند در بازارهای طلا و سکه، مسکن و ارز سرمایه‌گذاری کنند، ولی بازارهای بورس و صندوق سرمایه‌گذاری این مشکل را رفع کرده‌اند تا عموم مردم بتوانند سرمایه خود را وارد بازار سرمایه‌گذاری کنند.

مدیریت این سرمایه ها توسط مدیران حرفه ای هر حوزه انجام می شود تا از مزایای آن بهره مند شوند. در نتیجه این‌گونه سرمایه‌گذاری ها می‌تواند به اقتصاد کشور کمک شایانی کند.

به صندوق‌های طلا اعتماد کنید

صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا از بازارهای سرمایه‌گذاری جدید در ایران است که مردم می‌توانند بدون خرید طلا در آن سرمایه‌گذاری کنند.

سرمایه‌گذاری در این صندوق به‌صورت غیرمستقیم انجام می شود تا سرمایه ها از نوسانات ناگهانی در امان باشند‌. ویژگی مهم این صندوق‌ها این است که می‌توانید با حداقل سرمایه در آن سرمایه‌گذاری کنید‌؛ به طوری که عیار این سرمایه‌گذاری از هزار تومان شروع می شود.

این صندوق برای کسانی که درآمد کافی ندارند ولی می‌خواهند در این‌گونه بازارها سرمایه‌گذاری کنند بسیار مناسب است؛ زیرا برای خرید سکه طلا شما به بودجه زیادی احتیاج دارید.

با خرید یک واحد از صندوق سرمایه‌گذاری طلا شما صاحب یک دو هزارم یک سکه می شوید که با افزایش قیمت طلا سهم شما نیز افزایش می یابد.

یکی دیگر از ویژگی صندوق طلا ETF  (ETF=Exchange Trade Fund) است. یعنی این صندوق دارای قابلیت معامله در بورس است. این خصوصیت صندوق سرمایه‌گذاری طلا به این معناست که دیگر برای صدور و ابطال واحدهای سرمایه خود دیگر نیاز به مراجعه حضوری ندارید.

شما می‌توانید از طریق سامانه های معاملاتی آنلاین خریدوفروش در این صندوق را به راحتی انجام دهید.

روش خرید صندوق‌های مبتنی بر طلا

برای خرید این صندوق‌های سرمایه‌گذاری که دارایی اصلی آنها طلاست، مراحل زیر را انجام دهید:

1. اگر کدبورسی ندارید، از طریق راهنمای دریافت کد بورسی اقدام به دریافت این کد کنید

2. پس از دریافت اطلاعات کدبورسی و ورود به سامانه معاملاتی، یکی از صندوق‌های طلا را برای خرید انتخاب کنید

ما به شما صندوق سرمایه گذاری پشتوانه طلای زرین آگاه (با نماد مثقال) را پیشنهاد می‌کنیم.

3. در صورتی که نحوه خرید و فروش نمادها و صندوق‌ها در معاملات آنلاین را نمی‌دانید این راهنما را بخوانید.

نکته مهم اینکه سرمایه‌گذاری روی طلا عموما با هدف حفظ ارزش پول انجام می‌شود و اغلب یک سرمایه‌گذاری با دیدگاه بلندمدت است.

برخی از سرمایه‌گذاران با هدف تنوع‌بخشی به کل سبد دارایی‌شان، در کنار خرید سهام و سایر اوراق بهادار و ETF ها، اقدام به خرید صندوق‌های طلا نیز می‌کنند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

کسب سود از طلا (ترید و سرمایه گذاری)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

14 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
محمد علیپور

سلام. اگر شرکت مربوط به صندوق سرمایه گذاری طلا اعلام ضرر و ورشکستگی کنه ، یا اگه حباب بورس بشکنه و شاخصها بیان پایین ( اونم توی این شرایط اقتصادی جهان ) ، چه تضمینی وجود داره که به پولمون برسیم ؟ فکر نمی کنید خرید طلای فیزیکی بهتر باشه ؟

علیرضا

یک سوالی برام پیش اومد اون هم اینکه اگر پول خرید سهام سکه (مثلا نماد سكه تمام بهارتحويلي 1روزه ملت) باشه دلیل یا پوینت مثبتی هست آدم بخواد سهم صندوق طلا رو بگیره؟
مطلع هستم که این صندوق‌ها میزانی از مبلغ رو در بانک میزارن برای درامد ثابت و اینکار باعث میشه سرمایه به جز طلا به ریال هم وابسته بشه هرچند کم.
ممنون بابت مطلب خوبتون.

Sajad

اصلا نمیتونم اعتماد کنم به هیچ وجججججج
ولی نظر من اینه که به اندازه پولتون برید
طلای دست دوم
بدون نگین
بدون اجرت
بخرید اونجوری واسه فروششم نه پول اجرتی میپره نه پول نگینی میپره و نه پول دست دوم شدنتون میپره هربار یه گرم دو گرم بخرید خیال راحت واسه فروششم باخیال راحت میفروشید بدون هیچ کم و کسر شدنی از قیمت طلاتون

احمد نکولعل تک

باسلام فروشنده طلای آبشده هیچوقت طلای آبشده بدون اجرت به شمانمیدهدوالان هم اگربخواهید یک گرم طلاآبشده یاطلای متفرقه(انگشترودستبندوغیره)بخریدنگهداریش خیلی سخت وازنظرعیارش هم قابل اطمینان نیست وبرای فروشش هم متضرر میشویم پس بهتراست بااندک سرمایه ازطریق صندوق خردخردطلابخریم وبعد آنراتبدیل به سکه طلابنماییم

مهدی

سلام
خسته نباشید
ما از کجا باید بدونیم دزدی توسط صاحبان صندوق صورت نمیگیره
اگر مثل تمام دزدی هایی که داخل کشور میشه تمام سرمایه های مردم رو بردارن و از کشور خارج بشن چه کسی جوابگویه؟
اگر من خود سکه فیزیکی رو بخرم جاش پیش خودم امن تر نیست؟
تا اینکه سهمی رو بخرید که رو هواست…

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام، صندوق ها حسابرس دارند و تحت نظارت هستن
اطلاعات بیشتر رو در سایت شون بخونید

nina

ایا این صندوق برای ایرانیان خارج از کشور روش مناسبی است؟؟ایا حضورا باید مراجعه کرد برای عضویت اول؟؟ ایا می توان تمام مراحل را از ابتدا تا انتها انلاین کنترل کرد؟؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام، برای صندوق های طلا که در بورس معامله میشن باید کدبورسی داشته باشید.
اگه خارج از کشورید با یک کارگزاری تماس بگیرید و بپرسید چطور میتونید کدبورسی بگیرید.

منصور رضایی

سلام
به خاطر مطالب مفید ودسته اول سایتتون سپاس گذارم.
لطفا راهنمایی کنید برای سرمایه گذاری در صندوق طلا از کجا شروع کنم.

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام، اولین قدم این هست که کد بورسی دریافت کنید >> از اینجا برای ثبت نام آنلاین اقدام کنید
چون این صندوق ها در بورس مثل سهام معامله میشن
بعد از دریافت کد بورسی که چند روز طول میکشه، میتونید صندوق مناسب رو انتخاب و بصورت آنلاین خریداری کنید

منصوره

صندوقهای سرمایه گذاری مشترک بهتر است یا صندوقهای سرمایه گذاری طلا

شجاع‌الدین جهاندیده

هرکدام اهداف و ویژگی های خاص خودشون رو دارند
از لحاظ سوددهی، پتانسیل سودآوری در صندوق های سرمایه گذاری در سهام معمولا از صندوق‌های طلا بیشتره

mehran

سلام .. من تو کارگزاری اگاه چند روز پیش کد گرفتم .. ولی هنوز سهمی نخریدم … این صندوق سرمایه گزاری طلایی که میگید را میشه از اگاه خرید ؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام، بله امکانش هست
در بخش جستجوی سایت http://www.tsetmc.com کلمه طلا رو جستجو کنید
چند نمونه از این صندوق ها به شما نمایش داده میشه

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
14
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx