روش خرید و فروش طلا به صورت آنلاین در ایران

خرید و فروش انلاین طلا

سرمایه‌گذاری آنلاین در بازار طلا به این معنا است که شما می‌توانید به صورت دیجیتال و از طریق اینترنت در طلا سرمایه‌گذاری کنید.

در این مطلب از بورسینس قصد داریم به خرید آنلاین طلا برای سرمایه گذاری بپردازیم.

خرید آنلاین طلا برای کسب سود می‌تواند یک راه بهتر، راحت‌تر و سریعتر برای سرمایه گذاری در بازار طلا باشد.

عناوین مطلب:

سرمایه‌گذاری در طلا به صورت آنلاین در ایران

سرمایه‌گذاری در طلا به صورت آنلاین در ایران می‌تواند از طریق چند روش انجام شود:

خرید اینترنتی طلا و سکه:

شما می‌توانید از وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که خارج از بورس، خدمات فروش طلا و سکه به صورت آنلاین ارائه می‌دهند استفاده کنید. این روش به شما اجازه می‌دهد که طلا و سکه‌ها را به صورت فیزیکی خریداری و نگه‌داری کنید. امنیت و اطمینان در این روش نامشخص است! اگر به دنبال خرید آنلاین طلا بدون اجرت یا طلای دست دوم و طلای آب شده هستید، دست نگه دارید! راه بهتری برای خرید آنلاین طلا وجود دارد که در ادامه می‌خوانید.

سرمایه‌گذاری در سرمایه‌گذاری طلای دیجیتال:

برخی از پلتفرم‌ها اجازه می‌دهند که شما در طلا به صورت دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید. در این صورت، شما به طور مستقیم طلا فیزیکی نگه‌داری نمی‌کنید بلکه نماینده آن را در قالب مقدار دیجیتال دارید.
بطور مثال با خرید ارز دیجیتال PAXG شما در واقع اونس جهانی طلا را خریداری می‌کنید. ولی این روش برای کسانی که با ارزهای دیجیتال و کیف پول‌ها آشنا نیستند بسیار پرریسک است.

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا:

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک طلا این امکان را فراهم می‌کنند که سرمایه‌گذاران بدون نیاز به خرید و نگهداری طلا، در بازار طلا سرمایه‌گذاری کنند. برای خرید و فروش امن طلا با ریال، با حجم بالا یا کم، سریع، امن و بدون دردسر، این روش یکی از بهترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری آنلاین در طلاست.

سایر روش‌های سرمایه‌گذاری در طلا از طریق بورس:

خرید ربع سکه در بورس کالا

گواهی سپرده سکه

مزایای سرمایه گذاری آنلاین در صندوق طلا:

  • راحتی و سهولت: تراکنش‌ها به راحتی و سریع انجام می‌شوند.
  • امنیت: نیازی به نگهداری فیزیکی طلا نیست.
  • قیمت‌های روز: اطلاع از قیمت‌های لحظه‌ای و انجام تراکنش‌ها با قیمت‌های روز امکان پذیر است.
  • سرعت: به محض اینکه پول را وارد حساب کارگزار کردید، می‌توانید طلا بخرید و حتی یک دقیقه بعد آنرا بفروشید
  • خرید و فروش با حجم بالا: می‌توانید به راحتی چند میلیارد تومان طلا بخرید، بدون اینکه از بابت امنیت و جابجایی پول و… نگران باشید
  • بدون نیاز به حضور فیزیکی: فقط یکبار ممکن است برای واریز پول به حساب کارگزاری، نیاز به رفتن به بانک داشته باشید.

منظور از خرید و سرمایه گذاری آنلاین در طلا چیست؟

در این مطلب قصد داریم به نحوه خرید صندوق‌های طلا در بورس بپردازیم. لطفا عجولانه قضاوت نکنید. برخی از افراد، بورس را فقط با سهام شرکت‌ها و اوراق بهادار می‌شناسند. ولی در بورس، امکان سرمایه گذاری امن در طلا نیز وجود دارد.

فعالیت اصلی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در طلا، از نام‌شان مشخص است، پولی که وارد این صندوق‌ها می‌شود به خرید و فروش و نگهداری طلا اختصاص داده می‌شود.

زمانیکه شما در بورس این صندوق‌های طلا را به صورت آنلاین می‌خرید، صاحب بخشی از طلای خریداری شده توسط این صندوق می‌شوید.

صندوق‌های طلا به دلیل مزایایی که در بالا اشاره کردیم، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری آنلاین در طلا هستند.

مهمترین مزیت صندوق‌ها، امکان خرید و فروش ساده آنها و امکان خرید و فروش با حجم بالاست. اگر بخواهید 10 میلیارد تومان طلای فیزیکی بخرید، مشکلات زیادی خواهید داشت و زمان زیادی را از دست خواهید داد. برای خرید آنلاین 10 میلیارد تومان طلا، کافیست این مبلغ را ابتدا به حساب کارگزاری بورسی واریز کنید. سپس در ساعات معاملات، به مقدار دلخواه، واحدهای صندوق‌های سرمایه گذاری در طلا را بخرید.

بعد از خرید، حتی همان روز یا چند دقیقه بعد با کمترین هزینه آنرا بفروشید.

آیا خرید آنلاین طلا امن است؟

صندوق‌های سرمایه گذاری در طلا، توسط سازمان بورس مجوز فعالیت دارند و توسط این سازمان بر فعالیت آنها نظارت می‌شود.

شما می‌توانید مقادیر دارایی‌های این صندوق‌ها را در سایت‌شان ببینید.

همینطور ارزش به‌روز هر واحد از این صندوق‌ها در سایت بورس نمایش داده می‌شود.

صندوق‌های طلا، دارایی‌هایشان را اغلب به گواهی سپرده طلا تبدیل می‌کنند که ارزشی نزدیک به سکه طلا دارد.

بنابراین بله، این صندوق‌ها امن هستند ولی اغلب نوسانات آنها از طلای فیزیکی بیشتر است. زمانی که قیمت طلا کم یا زیاد می‌شود، قیمت صندوق‌ها با سرعت بیشتری واکنش نشان می‌دهد.

در هر زمان که معاملات برقرار باشد، می‌توانید واحدهای صندوق را بفروشید و به شرطی که تا ساعت 2 بعد از ظهر درخواست برداشت ثبت کنید، پول‌تان را 2 روز کاری بعد در حساب بانکی دریافت کنید.

خرید آنلاین طلا با سرمایه گذاری در صندوق‌های طلا

چندین صندوق‌ سرمایه گذاری در طلا در بورس وجود دارد. برخی از صندوق‌ها سرمایه و حجم بیشتری دارند و برخی دیگر کوچکتر هستند و به دلیل کوچکی، نوسانات آنها بیشتر است.

اگر دوست‌دار نوسان هستید، در صندوق‌های کوچکتر می‌توانید سرمایه گذاری کنید و از نوسانات سود ببرید. اگر ترجیح می‌دهید صندوق با ثبات بیشتر و حجم معاملات بالاتر باشد تا بتوانید مبالغ سنگین را خرید و فروش کنید، صندوق‌های بزرگتر مناسب‌تر هستند.

ویژگی‌ها:

  • خرید طلا به صورت آنلاین و اینترنتی: شما طلا را به صورت فیزیکی خریداری نمی‌کنید، بلکه یک حساب در یک کارگزاری بورس ایجاد می‌کنید، صندوق‌ سرمایه گذاری را می‌خرید و میزان دارایی که خریداری کرده‌اید را می‌توانید بطور لحظه‌ای ببینید. شما می‌توانید در هر زمان واحدهای صندوق را فروخته یا خریداری کنید.
  • صندوق ETF: این نوع از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک طلا، از نوع ETF هستند. در مورد ETF ها اینجا بیشتر بخوانید
  • واریز و برداشت آنلاین: خرید و فروش طلا بدون نیاز به حضور فیزیکی شدنی است. اگر پولی که قصد دارید وارد این بازار کنید از محدودیت پرداخت آنلاین بیشتر است، می‌توانید به بانک بروید و پول را به حساب کارگزاری بورس واریز کنید. سپس فیش واریزی را در پنل معاملاتی‌تان ثبت کنید تا مبلغ به حساب شما اضافه شود.
  • خرید و فروش لحظه‌ای: در لحظه می‌توانید خرید و فروش کنید. حتی اگر یک دقیقه پیش صندوق طلا را خریدید، می‌توانید آنرا با کمترین هزینه بفروشید.
  • کارمزد ناچیز، بدون مالیات: کارمزد معاملات صندوق‌های طلا برای خرید 0.116 درصد و برای فروش حدودا 0.118 درصد است. بطور مثال برای خرید 100 میلیون تومان صندوق طلا، فقط 116,000 تومان کارمزد می‌پردازید.

چرا سرمایه‌گذاری آنلاین در طلا محبوب است؟

بطور کلی چه بخواهید بصورت آنلاین طلا بخرید یا آفلاین، سرمایه گذاری در طلا مزایای متعددی دارد. در زیر به برخی از این مزایا اشاره شده‌است:

  • محافظت در برابر تورم: طلا به عنوان یک دارایی که محافظت در برابر تورم را فراهم می‌کند شناخته شده‌است. در زمان‌های تورم و افزایش قیمت‌ها، ارزش طلا معمولاً پایدار می‌ماند یا افزایش می‌یابد.
  • ارزش جهانی: طلا دارایی است که در تمام دنیا ارزش دارد و قابل معامله است. این ویژگی طلا را به یک ابزار موثر برای حفظ ارزش سرمایه تبدیل می‌کند.
  • عدم وابستگی به بازار سهام: ارزش طلا معمولاً عکس العمل متفاوتی نسبت به بازار سهام دارد. این کمک می‌کند که پرتفوی سرمایه‌گذاری شما متنوع و متعادل باشد.
  • پرتفوی متنوع: افزودن طلا به پرتفوی سرمایه‌گذاری شما می‌تواند تنوع را افزایش دهد و ریسک کلی پرتفوی را کاهش دهد.
  • ارزش افزایشی در برخی دوره‌ها: در دوره‌هایی که بازارهای مالی ناپایدار هستند یا از نظر اقتصادی اوضاع نامطمئن است، طلا می‌تواند به عنوان یک پناهگاه امن ارزشمند باشد.

نکات منفی:

با این حال، لازم است توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری در طلا همچنین می‌تواند مشکلات و ریسک‌های خاص خود را داشته باشد. به عنوان مثال، بحث امنیت برای نگهداری طلاهای فیزیکی وجود دارد.

ریسک‌های بازار طلا:

  • نیاز به تحقیق: بازار طلا ممکن است نوسانات ناگهانی داشته باشد.
  • اختلاف قیمت‌ها: قیمت‌ها ممکن است بسته به وضعیت بازار، نوسانات زیادی تجربه کند و قیمت معاملات صندوق‌های ETF از خالص ارزش دارایی آنها (NAV) فاصله بگیرد که معمولا در مدت کوتاهی این مورد توسط بازارگردان رفع می‌شود.

لطفاً توجه داشته باشید که هر نوع سرمایه‌گذاری ریسک‌های خاص خود را دارد و قبل از تصمیم به سرمایه‌گذاری، مشاوره و تحقیق کافی انجام دهید.

نکات قابل توجه در خرید آنلاین طلا به قصد سرمایه گذاری:

  • مطالعه و تحقیق: پیش از سرمایه‌گذاری، حتماً درباره‌ی ویژگی‌ها و ریسک‌های هر روش اطلاعات کافی کسب کنید.
  • امنیت: از پلتفرم‌ها و سرویس‌های معتبر و امن استفاده کنید.
  • مشاوره: در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان و متخصصان سرمایه‌گذاری تماس بگیرید.

مراحل خرید آنلاین صندوق طلا (با نرم افزار خرید و فروش آنلاین طلا)

بطور خلاصه برای خرید صندوق طلا این مراحل را باید طی کنید:

یک کارگزار بورس انتخاب کنید و در آن حساب باز کنید. پیشنهاد ما کارگزاری آگاه است، برای افتتاح حساب آنلاین در این کارگزاری اینجا کلیک کنید.

بعد از طی مراحل احراز هویت و تایید شدن حساب‌تان در کارگزاری، مشخصات ورود به سایت معاملاتی (پنل معاملات) به شما داده می‌شود. پس از ورود به پنل، امکان وارد کردن سرمایه‌تان به پنل، از طریق پرداخت آنلاین یا واریز به حساب بانکی کارگزار وجود دارد.

تصویر زیر پنل معاملات شما در کارگزاری آگاه را نشان می‌دهد:

agah online min

پنل معاملاتی، یک نرم افزار آنلاین تحت وب است که نیاز به نصب روی سیستم شما را ندارد. البته نسخه موبایلی این نرم افزار نیز پس از اینکه در کارگزاری افتتاح حساب انجام دادید قابل نصب و استفاده است.

بنابراین اگر به دنبال نرم افزار آنلاین خرید و فروش طلا هستید، با کلیک روی این لینک در کارگزاری آگاه ثبت نام کنید و طبق راهنما به خرید و فروش صندوق طلا بپردازید.

برای خرید آنلاین در این نرم افزار، پس از واریز پول، باید یک صندوق طلا انتخاب کنید و بخرید. اگر قصد سرمایه گذاری مبالغ میلیاردی را دارید، پیشنهاد ما صندوق سرمایه گذاری با نماد «طلا» است.

برای خرید نمادها کافیست روی دکمه «خرید» در پنل معاملاتی بزنید و نماد مورد نظر را جستجو کنید.

order form min

برای وارد کردن سفارش و خرید، نکاتی وجود دارد که در این مطلب شرح داده‌ایم:

روش ارسال سفارش آنلاین و آفلاین در بورس

بعد از خرید صندوق طلا، شما در طلا سرمایه گذاری کرده‌اید و می‌توانید ارزش لحظه‌ای سرمایه‌گذاری‌تان را در بخش «سبد سهام» در پنل معاملاتی ببینید.

راهنمای پنل معاملات (نرم افزار) را در این فایل PDF بخوانید

سایر صندوق‌های طلا

برخی از صندوق‌های سرمایه گذاری در طلا (ETF) که در بورس فعال هستند:

  • مثقال – صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای زرين آگاه
  • آلتون – صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلا آسمان آلتون
  • زر – صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه سكه طلای زر
  • زرفام – صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلا زرفام آشنا
  • عيار – صندوق طلاي عيار مفيد
  • كهربا – صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه سكه طلا كهربا
  • گنج – صندوق سرمایه‌گذاری طلا كيميا زرين كاردان
  • گوهر – صندوق سكه طلاي كيان
  • ناب – صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلا نهايت نگر
  • نفيس – صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای صبا
  • نهال – صندوق سرمایه‌گذاری طلای سرخ نوويرا

با جستجوی نام هر کدام از این صندوق‌ها در سایت tsetmc.com می‌توانید اطلاعات کاملتری از آنها بدست آورید.

خرید و فروش آنلاین طلای آب شده بهتر است یا صندوق طلا؟

صندوق سرمایه گذاری در طلا برای کسانی که نیاز به نگهداری فیزیکی طلا ندارند گزینه بهتری است، به دلیل سرعت، سهولت و امنیت بیشتر در انجام معاملات. انجام سرمایه گذاری چند میلیاردی در طلا (با خرید صندوق‌های سرمایه گذاری در طلا) ساده‌تر است.

چه جایگزینی برای خرید اینترنتی طلای دست دوم وجود دارد؟

به جای خرید اینترنتی طلای دست دوم، می‌توانید از صندوق‌های سرمایه گذاری در طلا که در مطلب فوق معرفی کردیم بهره ببرید. این صندوق‌ها دردسرهای خرید و فروش طلای دست دوم را ندارند.

چه افرادی خرید و فروش طلای فیزیکی (دست دوم یا طلا آب شده و طلای کارکرده) انجام می‌دهند؟

برخی از این افراد صرفا برای خرید طلا و نگهداری آن دست به خرید طلای دست دوم، طلای آب شده یا طلای بدون اجرت می‌کنند، در حالیکه راه بهتری برای کسانی که نیاز به طلای فیزیکی ندارند وجود دارد.
البته که اگر شخص در کار جواهرسازی و کارهای مشابه باشد یا به هر دلیلی نیاز به طلای فیزیکی داشته باشد، این مطلب مناسب وی نخواهد بود.

سایت رسمی خرید و فروش طلا چیست؟

اگر منظور شما خرید و فروش طلای فیزیکی است، هیچ سایت رسمی یا مرکزی برای خرید و فروش طلا وجود ندارد. اما برای سرمایه گذاری آنلاین در طلا، از صندوق‌های سرمایه گذاری در طلا یا گواهی سپرده طلا می‌توانید استفاده کنید. پرکاربردترین سایت‌های مربوط به این روش سرمایه‌گذاری، شامل سایت کارگزاری (مثلا کارگزاری آگاه)، سایت بورس کالا (ime.co.ir) و سایت tsetmc.com است

خرید آنلاین طلای بدون اجرت چه معایبی دارد؟

ممکن است سایتی که از آن خرید می‌کنید کلاهبردار باشد. برای کسانی که با بازار طلای بدون اجرت آشنایی کافی ندارند این کار یک ریسک بزرگتر محسوب می‌شود.

بهترین نرم افزار خرید و فروش طلای آنلاین چیست؟

ما از نرم‌افزار معاملاتی کارگزاری آگاه استفاده می‌کنیم. این نرم افزار نیاز به نصب ندارد. پس از اینکه در کارگزاری آگاه افتتاح حساب انجام دادید، می‌توانید به این نرم افزار دسترسی داشته باشید و بصورت آنلاین، «طلا» خرید و فروش کنید. برای شروع افتتاح حساب، روی این لینک بزنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

کسب سود از طلا (ترید و سرمایه گذاری)

5 1 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx