همه چیز درباره فریز یا استیک ترون (TRX)

استیک ترون

فریز یا استیک ترون اساساً به معنای نگهداری توکن‌های ترون در یک کیف پول ترون متصل به بلاک‌چین ترون برای مدت مشخصی است.

با نگهداری توکن‌های ترون در کیف پولتان در واقع به این بلاک‌چین اجازه می‌دهید از توکن‌های شما برای تسهیل تراکنش‌ها و عملیات کلی در شبکه بلاک‌چین ترون استفاده کند.

در ازای این مشارکت در شبکه، مقداری پاداش دریافت می‌کنید.

عناوین مطلب:

آشنایی با نحوه استیکینگ توکن مسلماً سودآور است. در این مقاله با توکن‌های ترون و همچنین آنچه باید در فریز یا استیک ترون انتظار داشته باشید آشنا خواهیم شد.

نکات کلیدی

  • قفل کردن یا استیک ترون به معنای نگهداری توکن‌های ترون در یک کیف پول متصل به بلاک‌چین ترون برای مدت مشخصی است.
  • استیکینگ از طریق صرافی ارز دیجیتال ساده‌ترین راه برای کسب درآمد در قفل کردن ترون است.
  • فریز ترون از طریق اعتبارسنج‌ها به دارندگان توکن امکان کسب انرژی که یک نیاز اساسی برای اجرای قراردادهای هوشمند است را می‌دهد.
  • استیکینگ لیکوید (Staking Liquid) می‌تواند میزان پاداش استیک را به طور چشمگیری افزایش دهد.

استیک ترون چیست؟

فریز کردن یا استیکینگ ترون شامل سپردن اختیار توکن‌های ترون به یک نماینده ارشد (Super Representative) است.

نماینده ارشد در شبکه ترون معادل نود اعتبارسنج در بلاک‌چین‌های دیگر است که مسئول جمع‌آوری و تائید بلوک‌ها در شبکه بلاک‌چین ترون است.

فرآیند فریز یا استیک ترون شامل رأی دادن به یک یا چند نماینده ارشد است که در ازای اعتبارسنجی بلوک‌ها پاداش دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه استیکینگ کنیم؟ راهنمای استیک ارزهای دیجیتال

قفل کردن ترون
استیکینگ توکن ترون

نودها همچنین در ازای رأی دادن در مورد پیشنهادات شبکه پاداش دریافت می‌کنند. نمایندگان ارشد بخشی از پاداش‌ها را به استیک کنندگان ترون که به نود آن‌ها رأی داده‌اند می‌دهند.

در فرایند استیک TRX، می‌توانید هم پاداش اعتبارسنجی و هم پاداش رأی‌دهی کسب کنید، اما اگر نماینده‌ای که به او رأی می‌دهید رأی کافی برای تبدیل شدن به نماینده ارشد را کسب نکند، فقط پاداش رأی‌دهی دریافت خواهید کرد.

این ساختار واگذاری توکن‌ها مکانیسم اجماع اثبات سهام نمایندگی‌شده (DPoS) نامیده می‌شود. با استیکینگ، توکن‌های ترون خود را به نماینده(های) ارشد واگذار می‌کنید.

هدف دارندگان توکن از استیک TRX علاوه بر دریافت سود (اغلب حدود 4.5 درصد)، دریافت انرژی (Energy) و پهنای باند (Bandwidth) است که دو عنصر کلیدی در بلاک‌چین ترون هستند.

دارندگان علاوه بر کسب پاداش، می‌توانند با استیک کردن ترون یکی از این دو عنصر را دریافت کنند.

  • انرژی (Energy): برای اجرای قراردادهای هوشمند در بلاک‌چین ترون به انرژی نیاز دارید. با استیکینگ در ترون می‌توانید این انرژی را به دست بیاورید.
  • پهنای باند (Bandwidth): از پهنای باند برای انجام تراکنش‌های روزمره مانند انتقال TRX از یک آدرس به آدرس دیگر استفاده می‌شود.

کسب سود تنها یکی از دلایل کاربران فعال در اکوسیستم ترون برای استیک ترون است. با قفل کردن ترون منابع اضافی دریافت می‌کنید که به وسیله آن‌ها می‌توانید کارهای بیشتری در شبکه ترون انجام دهید.

به عنوان مثال، اگر کیف پولتان را با توکن‌های ترون شارژ کرده و توکن‌ها را استیک کنید، به طور خودکار در کیف پولتان انرژی دریافت می‌کنید، در نتیجه می‌توانید بلافاصله ترون را به کیف پول دیگری ارسال کنید.

اما کیف پول‌های جدید فاقد انرژی هستند و بدون ایجاد ذخایر انرژی در آن‌ها نمی‌توانید قراردادهای هوشمند را اجرا کنید.

از نظر فنی، شما برای دریافت انرژی یا پهنای باند باید توکن‌های ترون را «فریز» کنید. اما فریز کردن توکن‌ها به شما قدرت رأی می‌دهد تا بتوانید با استیکینگ، توکن‌های ترون بیشتری دریافت کنید.

نحوه استیک ترون

بسیاری از مطالبی که در بخش قبل در مورد پاداش ذکر کردیم مربوط به سپردن توکن‌های ترون به یک اعتبارسنج به نام نماینده ارشد در شبکه ترون است.

اما استیکینگ نمایندگی‌شده یا محول‌شده از طریق نمایندگان ارشد تنها یکی از راه‌های کسب سود از استیک کردن ترون است.

در واقع چهار راه برای استیکینگ ترون وجود دارد که هر کدام شرایط خاص و سوددهی متفاوتی دارند:

  • استیک ترون از طریق صرافی متمرکز: تعداد کمی از صرافی‌های ارز دیجیتال مانند Uphold و Binance امکان استیک ترون را فراهم کرده‌اند. در این روش لازم نیست با بسیاری از پیچیدگی‌های استیکینگ سروکله بزنید اما مجبورید به صرافی اعتماد کنید و سرمایه خود را به آن‌ها بسپارید.
  • واگذاری مستقیم به اعتبارسنج‌ها: در روش محول کردن توکن‌ها به نماینده ارشد، می‌توانید توکن‌های TRX خود را در کیف پول خودتان نگه دارید. با این حال، باید در رأی دادن شرکت کنید و ممکن است نیاز باشد که به صورت دستی پاداش استیک ترون را درخواست کنید.
  • لیکوید استیکینگ ترون (Liquid staking): در روش لیکوید استیکینگ، شما توکن‌ها ترون خود را با معادل آن به صورت یک توکن استیک شده مبادله می‌کنید. این روش به شما امکان می‌دهد از ارزش توکن‌های ترون خودتان استفاده کنید؛ این امکان در صورت قفل کردن توکن‌هایتان در صرافی یا سپردن آن به نماینده ارشد وجود ندارد.
  • اجرا کردن نود اعتبارسنج خودتان: کاربرانی که دانش فنی کافی دارند همچنین می‌توانند درخواست کنند تبدیل به نود اعتبارسنج شوند. برای تبدیل شدن به نود در شبکه ترون فقط به 9999 توکن ترون (و کمی دانش فنی) نیاز است.

نحوه استیک ترون در لجر لایو (Ledger Live)

راه‌های مختلفی برای استیکینگ ترون (TRX) وجود دارد. اما برخی از روش‌ها نسبت به سایرین امکانات و خدمات بهتری به دارندگان ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند.

استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری در مقایسه کیف پول‌های نرم افزاری مزایای قابل توجهی دارد که مهم‌ترین آن‌ها امنیت است.

کیف پول‌های سخت افزاری یا سرد نسبت به کیف پول‌های نرم افزاری یا گرم امنیت بیشتر و احتمال هک شدن کمتری دارند.

بیشتر بخوانید: تفاوت کیف پول سرد و گرم در ارزهای دیجیتال چیست؟

برای استیک TRX در کیف پول سخت افزاری لجر، باید این کیف پول را خریداری کنید سپس ارزهای دیجیتال از جمله توکن‌های ترون را در آن ذخیره کنید.

پس از وصل کردن لجر نانو (Ledger nano) به کامپیوتر، می‌توانید نرم افزار Ledger live را دانلود کنید تا امکان دسترسی به همه ارزهای دیجیتال از جمله ترون را پیدا کنید.

با استفاده از این نرم افزار می‌توانید کارهای مختلف مرتبط با ارزهای دیجیتال مانند استیکینگ را انجام دهید و پاداش‌های آن را دریافت کنید.

با استفاده از Ledger live می‌توانید توکن‌های ترون خود را به آدرس جدیدتان انتقال دهید. با این حال، اگر بخواهید ترون بخرید، می‌توانید این کار را از طریق Ledger live انجام دهید.

در Ledger Live می‌توانید توکن‌های ترون خود را فریز کنید تا پهنای باند بیشتر و همچنین پاداش استیکینگ دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی کیف پول لجر نانو اس (Ledger nano s) + آموزش کار

در زیر راهنمای گام به گام نحوه استیک TRX در لجر لایو را مشاهده می‌کنید:

مرحله 1. با افزودن برنامه ترون به لجر لایو خود، توکن‌های ترون را به حساب لجرتان اضافه کنید. به یاد داشته باشید که حتماً از نسخه 0.1.6 یا بالاتر برنامه استفاده کنید.

حالا بر روی قسمت Manager که در نوار کناری سمت چپ قرار دارد کلیک کنید.

مرحله 1
بخش مدیریت حساب‌های در لجر لایو

مرحله 2. برای افزودن ترون به Ledger live بر روی تب add accounts کلیک کنید. در اینجا، روی گزینه «Tron» کلیک کنید.

مرحله 2
اضافه کردن ترون به لجر لایو

مرحله 3. حالا حساب کیف پول ترون خود را در یک کیف پول سخت افزاری لجر ایجاد کنید. با ایجاد حساب کاربری می‌توانید به آدرس ترون کیف پولتان دسترسی داشته باشید.

مرحله 4. در مرحله بعد، برنامه ترون را در یک کیف پول لجر باز کنید. اکنون روی دکمه سبز رنگ با مضمون «Sign In» کلیک کنید.

آدرس نشان داده شده را کپی کنید و سپس باید توکن‌های TRX و ERC10 خود را از کیف پول صرافی یا اگر کیف پول‌های دیگری دارید به این کیف پول واریز کنید.

مرحله 5. پس از دریافت کوین‌های TRX، بر روی بخش Earn Rewards در صفحه حساب ترون خود کلیک کنید.

مرحله 5
انتخاب بخش دریافت پاداش

مرحله 6. سپس یک پنجره حاوی اطلاعات توجیهی برایتان باز می‌شود که باید آن را بخوانید. بعد از خواندن و متوجه شدن اطلاعات روی گزینه «Continue» کلیک کنید و انرژی و پهنای باند خود را انتخاب کنید.

امتیازهای پهنای باند با امتیازهای انرژی متفاوت است.

از امتیازهای انرژی برای اجرای قراردادهای هوشمند استفاده می‌شود، در حالی که از امتیازهای پهنای باند برای انجام تراکنش‌ها در اکوسیستم بدون پرداخت کارمزد در قالب توکن‌های ترون استفاده می‌شود.

توجه داشته باشید که برای انجام هر تراکنشی که شامل توکن‌های TRC20 است، به امتیاز انرژی کافی نیاز دارید که در غیر این صورت توکن‌های ترون شما مصرف می‌شوند.

مرحله 6
تایید اطلاعات

مرحله 7. در نهایت، تعداد توکن‌های TRX را که می‌خواهید فریز کنید، مشخص کنید. اساساً با قفل کردن توکن‌های بیشتر می‌توانید بیشتر رأی دهید و در ازای آن پاداش بیشتری دریافت می‌کنید.

نکته: در صورت استیک کردن ترون، توکن‌های فریز شده را حداقل به مدت سه روز نمی‌توانید جابه‌جا کنید.

مرحله 7
تعداد توکن ها

مرحله 8. بر روی Continue کلیک کنید. در مرحله بعد، فرایند فریز کردن را در برنامه لجر تائید کنید.

در این مرحله می‌توانید با انتخاب گزینه Accept، عملیات را پذیرفته و ادامه دهید یا با زدن گزینه Reject همه چیز را لغو کنید.

مرحله 8
تایید فرایند در لجر

مرحله 9. گزینه سبز «Vote» را انتخاب کنید. پس از انتخاب یک کاندید روی دکمه سیاه «Vote» کلیک کنید. مقدار رأی خود را برای این نود انتخاب کنید و دوباره دکمه «Vote» را فشار دهید.

گزینه «Confirm to Vote» را انتخاب کنید. حالا می‌توانید از پاداش‌های استیکینگ توکن‌های ترون در نرم افزار لجر لایو بهره‌مند شوید.

رای دادن
رای دادن

نحوه فریز ترون در بایننس

برای استیک ترون در بایننس باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد حساب کاربریتان در صرافی بایننس شوید.
  • در نوار منوی بالا، روی گزینه staking کلیک کنید.
  • در یک پنجره جدید فهرست کامل ارزهای دیجیتال با جزئیات مربوط به پاداش‌های استیکینگ آن‌ها به نمایش در می‌آید.
لیست ارزها در بایننس
فهرست ارزهای دیجیتال با پاداش استیکینگ آن‌ها
  • در مرحله بعدی، ارز دیجیتال مورد نظر، در اینجا ترون، را از کیف پول بایننس خود یا کیف پول‌های دیگر واریز کنید.
  • پس از واریز، کیف پول بایننس شما آماده استیک ترون می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای گام به گام استیکینگ در بایننس

نحوه استیک ترون در ترون ولت (TronWallet)

اگر می‌خواهید ترون را در کیف پول TronWallet استیک کنید، باید حداقل یک توکن TRX در این کیف پول موبایلی داشته باشید. همین!

پس از آن باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کیف پول ترون ولت خود را باز کنید.
  • به منوی استیکینگ بروید، سپس تعداد کل توکن‌هایی را که می‌خواهید استیک کنید را انتخاب کرده و فرآیند استیک ترون را تائید کنید.
  • به ازای استیک هر TRX، شما یک ترون پاور (انرژی) دریافت خواهید کرد. برای کسب پاداش استیکینگ، باید حتماً به یک نماینده ارشد رأی دهید.
  • پس از مشاهده پیغام «successful» از طرف برنامه، یک بار دیگر تراکنش استیکینگ خود را در دفتر کل بلاک‌چین تائید کنید.

نحوه استیک ترون در کیف پول رسمی ترون

برای این کار کافی است وارد کیف پول رسمی ترون در آدرس tronscan.org شوید.

در صورتی که کیف پول ایجاد کرده‌اید، می‌توانید از طریق گزینه IMPORT A WALLET و وارد کردن کلیدهای خصوصی، کیف پول قبلی خود را بارگذاری کنید.

در صورتی که توکن ترون ندارید می‌توانید پس با خرید این ارز و سپس ارسال آن به کیف پول رسمی ترون، فرآیند فریز ترون را آغاز کنید.

سپس برای فریز ترون، در صفحه اول کیف پول خود به بخش TRONPower بروید و روی دکمه FREEZE کلیک کنید (مطابق تصویر زیر):

صفحه کیف پول ترون
صفحه کیف پول ترون

پس از کلیک روی دکمه FREEZE، پنجره‌ای مانند تصویر زیر باز می‌شود. در این پنجره امکان وارد کردن آدرس، مقدار و انتخاب گزینه پهنای باند یا انرژی را خواهید داشت.

در این پنجره امکان وارد کردن آدرس، مقدار و انتخاب گزینه دریافت پهنای باند یا انرژی را خواهید داشت.

استیک ترون در کیف پول رسمی ترون
وارد کردن آدرس

در فیلد آدرس گیرنده، آدرس کیف پول ترون خود را وارد کنید.

در فیلد TRX Amount مقدار توکن‌های ترون که قصد دارید فریز کنید را وارد کنید.

بین گزینه‌های Freeze TRX to gain bandwidth و Freeze TRX to gain Energy یک مورد را انتخاب کنید. اگر قصد اجرای قراردادهای هوشمند را ندارید، دلیلی وجود ندارد که گزینه Energy را انتخاب کنید.

تیک I confirm to freeze را بزنید و روی دکمه FREEZE کلیک کنید.

نکات مهم:

  • اگر فقط قصد ارسال و دریافت ترون را دارید، باید ترون را برای دریافت پهنای باند فریز کنید و منابع دیگر کاربردی برای شما نخواهند داشت.
  • حداقل مدت زمان فریز، 3 روز است و پس از حداقل 3 روز خودتان به صورت دستی می‌توانید توکن‌ها را Unfreeze کنید (از فریز خارج کنید).
  • برای انجام رایگان یک تراکنش در شبکه ترون معمولاً به 200 امتیاز پهنای باند نیاز است.

مقدار پاداش استیکینگ در بلاک‌چین ترون

توکن‌های ترون را می‌توانید در چند کیف پول از جمله کیف پول Guarda، اتمیک والت و متامسک و حتی تراست والت فریز یا استیک کنید.

با این حال، هیچ تفاوتی در اصل سازوکار استیکینگ در این پلتفرم‌ها وجود ندارد و همه این کیف پول‌ها به شبکه ترون وصل می‌شوند.

علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال بر اساس مقدار توکنی که استیک می‌کنند پاداش بلوک دریافت می‌کنند.

به گزارش لجر، در حال حاضر میانگین سالانه بازده استیک ترون حدود 7 درصد از کل توکن‌های فریز شده است.

این فرآیند، دارندگان ارزهای دیجیتال را تشویق می‌کند تا به جای بیکار رها کردن توکن‌های خود، آن را استیک کرده و درآمد جانبی کسب کنند.

مزایای استیک ترون

در ادامه به مزایایی که استیک ترون دارد می‌پردازیم:

صرفه جویی در انرژی

استیکینگ تا حدودی باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود که این به نفع محیط زیست است. داشتن یک تلفن همراه یا لپ تاپ معمولی برای استیک ترون کافی است.

استیکینگ بدون اینترنت

استیکینگ سرد یا استیک کردن کوین‌ها به صورت سخت افزاری بدون اتصال به اینترنت نیز امکان پذیر است. در این حالت، بدون نیاز به انجام کار خاصی، می‌توانید سود استیکینگ را دریافت کنید.

سادگی و امنیت

فرایند استیک ترون ایمن و ساده است. این عملیات در مقایسه با روش‌های دیگر کسب درامد از ارزهای دیجیتال که مشکلات اقتصادی مختلفی دارند بسیار کارآمدتر است.

جدای از این، استیکینگ به دانش زیادی نیاز ندارد. استیکینگ به طور خلاصه شامل خرید مقداری کوین و سپرده‌گذاری کردن آن‌ها در یک پلتفرم معتبر است.

تضمین سود

رشد بازار ارزهای دیجیتال باعث افزایش ارزش توکن‌های سهام‌گذاری شده شما می‌شود. علاوه بر این، با فریز کردن توکن‌های ترون در زمان‌های مشخص مقداری سود تضمینی و قابل پیش‌بینی دریافت می‌کنید.

از آنجا که پاداش استیکینگ به صورت توکن‌های ترون پرداخت می‌شود، پس از مدتی شاهد افزایش تعداد توکن‌های کیف پولتان خواهید بود.

خطرات استیک ترون

در ادامه به معایبی که استیک ترون دارد می‌پردازیم:

نوسانات ارزهای دیجیتال

بزرگ‌ترین ریسک استیکینگ چیزی نیست جز نگهداری یک دارایی بسیار پر نوسان. اما این مشکل هیچ ربطی به استیکینگ ندارد چرا که همه ارزهای دیجیتال بی‌ثبات و پر نوسان هستند.

بیشتر بخوانید: چرا بازار ارزهای دیجیتال، نوسانات زیادی دارد؟

پامپ قیمت و فرصت‌های دیگر از دست رفته در طول دوره فریز

یکی دیگر از معایب و ریسک‌های استیکینگ این است که وقتی در ابتدا رأی می‌دهید (سهام‌گذاری می‌کنید) باید سرمایه خود را به مدت 3 روز قفل کنید.

اگر در این مدت قیمت ارزهای دیجیتال شاهد یک رالی صعودی باشد ممکن است از رشد قیمت جا بمانید. اما پس از 3 روز اول، می‌توانید هر وقت که خواستید توکن‌ها را از حالت فریز خارج کنید.

تغییرات مربوطه به توسعه شبکه

در استیکینگ هیچ خطری مانند این که مجبور باشید هر چند وقت یک بار رأی خود را بررسی کنید، وجود ندارد.

اما بهتر است همیشه در جریان طرح‌های توسعه ترون باشید چرا که این شبکه تغییرات زیادی را تجربه می‌کند.

تاخیر در پرداخت

در شبکه ترون هر 24 ساعت یک پرداخت انجام می‌شود. اما این پرداخت‌ها گاهی به تأخیر می‌افتند، اما برای هر روز پرداخت انجام می‌شود. بنابراین برخی از روزها ممکن است یک پرداخت برای دو روز دریافت کنید.

آیا استیک ترون خوب است؟

پاداش استیکینگ روشی جدید برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال است که اعتقاد شدیدی به کسب درامد جانبی از اینترنت غیرمتمرکز دارند.

اگرچه استیکینگ یک فرصت سرمایه‌گذاری است، اما سرمایه‌گذار، به جز خطر نوسان قیمت ارزهای دیجیتال، در معرض از دست دادن سودهای بیشتر خواهد بود.

در واقع با وجود تورم بالا در کشورمان و وجود روش‌های پربازده‌تر مانند سرمایه گذاری در بانک، استیک ترون در حال حاضر توصیه نمی‌شود.

سؤالات متداول

استیک ترون چیست؟

فریز یا استیک ترون به معنای نگهداری مقدار توکن ترون در یک کیف پول پشتیبانی‌شده برای مدت زمان مشخصی است که در ازای آن کاربر مقداری پاداش دریافت می‌کند.

کجا می‌توانم ترون را استیک کنم؟

برای استیک ترون می‌توانید از یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال، مانند Uphold، یا یک کیف پول دارای قابلیت استیکینگ استفاده کنید. در حال حاضر امکان استیکینگ لیکوید در پلتفرم STRX.finance نیز فراهم‌شده است.

نحوه به دست آوردن توکن ترون از طریق استیکینگ چگونه است؟

وقتی توکن‌های ترون را استیک می‌کنید، در ازای بلوک‌هایی که توسط اعتبارسنج انتخابی شما ساخته‌شده است، مقداری پاداش در قالب توکن ترون دریافت می‌کنید. هنگامی که استیکینگ را از طریق اعتبارسنج انجام می‌دهید، می‌توانید توکن‌های ترون را به عنوان پاداش رأی‌دهی هم کسب کنید.

آیا استیک ترون ریسک دارد؟

در ترون خبری از جریمه اسلشینگ (Slashing) نیست. این مکانیسم در برخی از بلاک‌چین‌ها استفاده می‌شود و ممکن است موجب از بین رفتن قسمتی از توکن‌های کاربر شود. با این حال، زمانی که توکن‌های کاربر فریز شده‌اند، ممکن است خطرات مربوط به نوسان قیمت ارزهای دیجیتال موجب کاهش ارزش دارایی کاربر شود. استیکینگ در صرافی همچنین ریسک نقدینگی و امنیت مرتبط با خود صرافی را به همراه دارد.

بهترین کیف پول برای استیک ترون چیست؟

بهترین روش برای دسترسی به تمام قابلیت‌های استیکینگ ترون، استفاده از کیف پول لجر یا فریز در ترون لینک است.

سخن پایانی

فریز یا همان استیک ترون می‌تواند یک راه‌حل کاربردی برای پشتیبانی از شبکه باشد. با این حال، برخی از روش‌های استیکینگ ممکن است از نظر پیچیدگی و میزان سوددهی با روش‌های دیگر متفاوت باشد.

بیشترین میزان سوددهی استیک ترون مربوط به لیکوید استیکینگ است، در حالی که استیکینگ از طریق صرافی ارز دیجیتال ساده‌ترین راه برای شروع کسب درآمد از این مسیر است.

در نهایت باید گفت، فریز TRX از طریق نمایندگان ارشد (Super Representative) به غیرمتمرکز شدن شبکه کمک می‌کند و به دارندگان توکن امکان می‌دهد انرژی و پهنای باند بیشتری کسب کنند و از آن برای مشارکت در شبکه ترون استفاده کنند.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال ترون

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

308 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
ستاره

سلام وقت بخیر بنده در سایت ترون برای دریافت سود به اشتباه لینک سپرده را ذخیره کردم و سود به سپرده اضافه شد. از این به بعد چیکار کنم تا بتونم تو کیفم واریز کنم؟چون لینک سیو شده هی برداشت و که بزنم میره باز تو‌سپره تا اینکه بره تو کیف پولم

محمدرضا جوادی فر

سلام
من به مدت 3 ماه 54 ترون در تراست والت را به حالت استیکینگ گذاشتم برای 14 روز ، ولی الان به مدت 3 ماه است که ترون ها فریز شده اند ولی به استیک نمی روند و نمی توانم از حالت فریز آن ها را خارج کنم.
اگر می توانید راهنمایی کنید
با سپاس

احسان

سلام، خسته نباشید.
من از کیف پول لیجر نانو اس استفاده میکنم، میخوام ارز ترون رو با ورژن 2 فریز کنم، اما توی مراحل انجام این کار ارور زیر رو میده :
Please set “Sign By Hash” to “Allowed” in “Ledger-TRON-Settings” first
هرچی هم گشتم چیزی پیدا نکردم و چیزی متوجه نشدم!
ممنون میشم در این مورد راهنماییم کنید (چطور باید این مشکل رو برطرف کنم؟)

افسانه

سلام وخسته نباشید این شبکه خرید توکن های ترن مثل تیم توکنtimکه برای ۲سال فریز میکنن وما باید برای استفاده از مزایای شبکه ۲نفر رو معرفی کنیم که اون دونفر هم تیمتوکن بخرن وما ۱.۵درصد دست کوچک خود یعنی از اون دونفر اون یکی که کمتر خرید کرده ۱‌.۵درصدخربد اون شخص پاداش به حسابمون وارد میشه وما تاپایان ۲سال نمیتونیم تیم توکن مون رو بفروشیم درسته یا کلاهبرداری

سیدمحمدرضا نصراله زاده

به نام خدا
با سلام و احترام و عرض تبریک سال نو
نصراله زاده هستم . مشکلی واسم پیش آمده که قطعا شما میتونید راهنمایی فرمایید :
بنده تعداد 970 ترون در کیف پول ترون لینک دیپوزیت کردم که شناسه آن به شرح ذیل است . خواهش دارم راهنمایی جامع بفرمایید چگونه میتونم این ارز رو به حسابم برگردونم . با تشکر
…………………………………………………………………………
با سپاس و قدردانی
شناسه تراکنش :
1c71cd83da253480013c28b0d19cee4e99e4c5046b98377ce
0ab73165f36671e
با تشکر

پارسا

تو ترون لینک قسمت deposit میزنیم آدرس گیرنده رو زده dappchain و از mainchain میره تو dapchain الان رفتم قسمت تنظیمات قسمت network setting از dapchain تغییر دادم به dappchain اون ۱۰۰ هزار بیت تورنت رو آورده و withdraw میزنم رو btt میزنم موجودی رو پر نمیکنه برای انتقال به mainchain موجودی رو دستی میزنم گزینه confrim میاره میزنم ولی انتقال نمیده به mainchain. ممنون میشم راهنمایی کنید

پارسا

سلام وقت بخیر. من ۱۰۰ هزار تا بیت تورنت داشتم تو قسمت دپوزیت ترون لینک زدم آدرس نخواست دپوزیت شده به dappchain الان تو بلاکچینم هست ولی نمیدونم کجا رفته چطوری میتونم برگردونم؟! ممنون

محمد

سلام، سود روزانه استیک چه ساعتی واریز میشه؟

علی

سلام من توبرنامه ترون شرکت کردم ولی سودروزانه ترون نمیتوانم برداشت کنم هرکاری میکنم قابل برداشت نیستن؛لطفا راهنماییم کنید

علی

سلام منم خریدم ترون انتقال نمیده میگه برنامه ترون رو فعال کنید نمیدونم باید چیکار کنم. لطفا جواب بدید.تشکر.

کریمی

سلام
ضمن تبریک سال جدید میلادی خدمت عزیزان
322ترون فریز شده دارم که میخوام از فریز خارجش کنم راهکارش چیه

از قبل از شما تشکر میکنم

Bita

سلام…
من از سایت tronscan.org آدرس قرارداد گرفتم و طبق فیلم که در پیج smhrff هست توکن خریداری کردم) لطفا به پیجشون برین و نگاه کنین فیلمو
و گفته بودن سال نو میلادی گفتن قراره لیست بشه و تو این ۴، ۵ ماه نمیتونی برداشت کنی . هنوزم لیست نشده و من نمیتونم پولمو بردارم و واقعا نگرانم. لطفا راهنماییم کنین

مهدی بستان سرا

سلام آیا unfreeze کارمزد دارد؟

Mehrdad

برای خارج کردن از فریز ارور “شما باید حداقل 3 ارجاع با برنامه های فعال برای انصراف داشته باشید” میاد باید چیکار کنم

حمیدرضا

باسلام
بنده مقداری ترون فریز کردم،الان با اینکه یک هفته از تاریخ اتمام freezing گذشته،متاسفانه نمیتونم اونها رو بفروشم،،میزنه موجودی ناکافی(insuffi ient balance)کیف پ لم رو آپدیت کردم،حذف کردم و از نو نصب کردم اما فایده نداره که نداره
لطفا بهم کمک کنید

محمد

داش باید ان فریز کنی تا بتونی برداشت کنی وگرنه نمی تونی حتی یکدونه ترون برداشت کنی

امیر

موجودی من در ترون لینک چرا انفریز نمیشه اصلا انفریز فعال نیست

محمد

باید از قسمت استیک ان فریز فعال کنی

بابک

سلام لطفا در مورد Deposit در ترون لینک ولت راهنمایی کنید
چطور میشه ترون هایی که Deposit میکنیم دوباره برداشت کنیم؟

مریم

درود
من می خوام مقداری تتر رو از تراست ولتم به صرافی منتقل کنم ولی با پیام fail out of energy مواجه می شم
می شه راهنمایی کنید که برای انتقال چه کاری باید انجام بدم؟

مهدی

باید اول unfreeze کنی بعد به والتت برمیگرده و بعدش میتونی بفروشی یا جابجا کنی

حمیدرضا

خود اتمیک ولت گفته حداقل 1.1 ترون لازمه من بیشتر هم داشتم ترون رو هم بعنوان کارمزد کم میکنه ولی باز این پیغام رو میده و انتقال نمیده

دانیال

11تا میخاد باید داشته باشی اتمیک اشتباه میکنه گاهی

هادی

سلام
این فریز کردن به هر حال چه مزیتی داره؟
ایا مثلا به تعدا ترون من افزوده میشه؟
پطور میتونم ازش درامد داشته باشم
اینو بفرمایید ممنون میشم

امیر

جدیدا ترون لینک مجبور میکنه کیف پول سرد امضا کنیم و در غیر این صورت هیچ عملیاتی از قبیل یونفریز کردن و دریافت جایزه روزانه استاکتینگ و… کلا اجازه هیچ کاری رو نمیده من که ازش سر در نمیارم شاید یکی دوتا سیستم نداشته باشه چی کار کنه

شبانی

سلام خسته نباشین من دیروز ۱۰۰ ترون از صرافی به کیف پولم safepal برداشت کردم اما داخل کیف پولم واریز نشد ، موجودی رو داخل کیف پول صفر زده اما وقتی پایین لوگوی TUSD گزینه explore رو میزنم تعداد توکن هام رو داخل ترون اسکن زده ، چجوری باید منتقل کنم به کیف پولم ؟

محمد

سلام
در تراست ترون من فریز شده و برنمیگردد الان ۱۰ روزه
چیکار باید بکنم

امین کوچکیان

باسلام
بنده مقداری ترون فریز کردم،الان با اینکه یک هفته از تاریخ اتمام freezing گذشته،متاسفانه نمیتونم اونها رو بفروشم،،میزنه موجودی ناکافی(insuffi ient balance)کیف پ لم رو آپدیت کردم،حذف کردم و از نو نصب کردم اما فایده نداره که نداره
لطفا بهم کمک کنید

احسان

عزیز شما باید unfreez کنی. این کار رو کردی؟

رویا

سلام چطوری آن فریز کنم؟؟

رویا

من‌چند ماه پیش فریز کردم
الان باید چکار کنم
میزنه‌موجودی صفره

اسدی

من ترون های خودم فریز کردم بعد دو هفته ترون های که پاداش روزانه بهم داده بود صفر شد باید چکار کرد

احسان

برای منم دقیقا همینجوریه میزنه فریز شده صفر!!!

محمد

باید از قسمت استیک قرارداده فریز کنسل کنی

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
308
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx