راهنمای گام به گام استیکینگ در بایننس

استیکینگ در بایننس

صرافی بایننس انواع مختلفی از برنامه‌های سرمایه‌گذاری را ارائه می‌دهد.

استیکینگ در بایننس یکی از گزینه‌هایی است که بایننس برای سرمایه گذاری به کاربران اعطا می‌کند.

استیکینگ بایننس، فرآیند نگهداری وجوه در کیف پول ارزهای دیجیتال برای پشتیبانی از عملیات شبکه بلاک‌چین است.

عناوین مطلب:

در این مقاله قصد داریم یک راهنمای جامع برای استیکینگ در بایننس ارائه کنیم. اگر قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

نکته: جهت واجد شرایط بودن برای استیکینگ، باید احراز هویت شوید (این موضوع باعث می‌شود ایرانیان به راحتی نتوانند از این سرویس استفاده کنند).

استیکینگ چیست؟

از بسیاری جهات، قفل کردن ارز یا همان کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شما با مکانیزم اثبات سهام معادل استخراج در الگوریتم شبکه PoW است، زیرا به امنیت و عملیات آن شبکه کمک می‌کند.

با این حال، بر خلاف ماینینگ، سرمایه‌گذاری به منابع کمتری نیاز دارد، زیرا تنها چیزی که لازم دارید این است که ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول سهام قفل و در ازای آن پاداش دریافت کنید (نیاز به ماینر و تجهیزات ندارید).

استیکینگ با اثبات سهام شبکه‌های بلاک‌چینی کار می‌کند که در آن کاربران کوین‌های خود را قفل می‌کنند تا شانس انتخاب شدن به‌طور تصادفی برای اعتبارسنجی بلاک‌های جدید در بلاک‌چین را داشته باشند. 

اگر کوین‌های کافی برای سهام‌گذاری به‌عنوان اعتبارسنجی ندارید، می‌توانید کوین‌های خود را مشابه روشی که می‌توانید کوین‌های خود را در یک استخر نقدینگی قفل کنید، قرار دهید. بنابراین، پاداش‌هایی که اعتبارسنجی‌ها از یافتن بلوک‌ها برای استخراج دریافت می‌کنند، به نسبت سهم هر عضو به اشتراک گذاشته می‌شوند.

این فرآیند بسیار ساده‌تر از استخراج در شبکه PoW است، زیرا بیشتر گزینه‌های استیکیگ به شما این امکان را می‌دهند که به سادگی از کیف پول خود کار را آغاز کنید.

بایننس تعداد زیادی کوین را ارائه می‌دهد که می‌توانید آن‌ها را برای درصدهای مختلف APY (نرخ سود سالیانه) به اشتراک بگذارید، بنابراین به شما امکان آزادی بیشتر و کسب سود از ارزهای دیجیتال را می‌دهد. 

استیکینگ بایننس
یکی از راه‌های سرمایه گذاری در بایننس، استیکینگ است.

مراحل انجام استیکینگ در بایننس

1. به صفحه Staking در بایننس بروید. هنگامی که حساب خود را وارد کردید، از پنل به Finance -> Binance Earn وارد شوید. بخش Locked Staking را پیدا کرده و روی Go to Staking کلیک کنید.

نکته مهم: در زمان نگارش این مقاله، برنامه تلفن همراه بایننس هنوز از گزینه استیکینگ پشتیبانی نمی‌کند. اگر می‌خواهید این مرحله را با استفاده از تلفن همراه خود انجام دهید، باید از مرورگر اینترنت گوشی خود استفاده کنید و همان دستورالعمل‌ها را ادامه دهید.

2. گزینه‌های موجود را فیلتر و کوین‌های خود را پیدا کنید. در پنل Locked Staking، گزینه Display Available Only را علامت بزنید. این گزینه با توجه به در دسترس بودن کوین‌ها، آن‌ها را فیلتر می‌کند.

در لیست به جست‌وجو ادامه دهید تا کوین خود را پیدا کنید. روی Stake Now کلیک کنید. در مرحله بعدی نیز می‌توانید مدت و زمان استیکینگ در بایننس را تغییر دهید. هر از چند گاهی می‌توانید کوین‌های موجود را در این پنل مورد بررسی قرار دهید. آن‌ها به طور مداوم، با توجه به در دسترس بودن، تغییر می‌کنند. 

3.پارامترهای استیکینگ را بررسی کنید. در پنل سمت چپ، باید Duration و Lock Amount را انتخاب کنید. در حال حاضر، بایننس 4 زمان مختلف یعنی 15، 30، 60 و 90 روز را ارائه می‌دهد. هر سکه نیز حداقل مقدار استیک مربوط به خود را دارد.

 شما باید حداقل آن مقدار را در کیف پول خود داشته باشید تا بتوانید امکان استیکینگ را داشته باشید . اگر دارایی‌های خود را تحت گزینه‌های دیگر قفل کرده‌اید (مانند پس‌انداز انعطاف‌پذیر)، ابتدا باید آن‌ها را بازخرید کنید (به کیف پول برگردانید).

در پنل سمت راست حساب بایننس خود می‌توانید گزینه‌های زیر را ببینید:

  • تاریخ استیکینگ؛ تاریخ اولیه استیکینگ بایننس.
  • تاریخ ارزش‌گذاری؛ تاریخ دقیق زمانی که استیکینگ شروع می‌شود.
  • دوره سود؛ زمان بین توزیع سود که صرافی بایننس متعهد شده است.
  • تاریخ پایان سود؛ تاریخ دقیق زمانی که استیکینگ بایننس به پایان می‌رسد.
  • Redemption Period؛ زمان بازخرید دارایی (اوایل یا پایان دوره استیکینگ)
  • برآورد APY؛ درصد تخمینی سود سالانه.
  • سود تخمینی؛ ارزش تخمینی بهره در ازای استیکینگ (تا پایان استیکینگ).

هنگامی که مقادیر را وارد و همه چیز را بررسی کردید، کادر توافقنامه را انتخاب و روی تایید کلیک کنید.

انواع استیکینگ در بایننس
در بایننس روش‌های مختلفی برای استیکینگ وجود دارد.

انواع اسکیتینگ در بایننس 

بایننس راه‌های مختلفی برای به اشتراک گذاشتن ارز دیجیتال شما ارائه می‌دهد. در اینجا به این موارد می‌پردازیم:

  • DeFi Staking در بایننس: دیفای استیکینگ می تواند مخاطره آمیز باشد، و به همین دلیل، بایننس شرکای DeFi خود را بررسی می‌کند تا خطرات را برای مشتریان خود به حداقل برساند. با این حال، در حالی که سهام DeFi در Binance دارای APY های بیشتری است، اما ریسک‌هایی نیز وجود دارد، زیرا Binance مسئولیتی در قبال مسائل امنیتی قرارداد هوشمند درون زنجیره‌ای ندارد.
  • Activities: این ویژگی در صرافی بایننس به شما این امکان را می‌دهد که در ازای استیکینگ یک ارز دیجیتال خاص برای مدت زمان مشخص، جوایزی کسب کنید. به عنوان مثال، کوینی مانند BEL ممکن است یک دوره استیک 15 روزه با نرخ بهره سالانه مثلاً 18 درصد ارائه دهد.

فرصت‌های استیکینگ در قسمت Activities همیشگی نیستند و تاریخ انقضا دارند، بنابراین پس از پایان آن 15 روز، فرآیند استیک به پایان می‌رسد. می‌توانید بخش فعالیت‌ها را در بایننس بررسی کنید و از پیشنهادات ماهانه متفاوت در بایننس باخبر شوید. 

  • استیکینگ اتریوم در بایننس: شما می‌توانید اتریوم خود را برای مدت طولانی در اختیار داشته باشید و با ویژگی استیکینگ ETH 2.0 در بایننس جوایزی کسب کنید. از آنجایی که شما ارز اتریوم را در شبکه زنجیره هوشمند بایننس قرار می‌دهید، ETH شما به Beacon ETH (BETH) تبدیل می‌شود که در واقع دارایی توکن شده‌ای است که سهام اتریوم شما را نشان می‌دهد.

BETH هم می‌تواند همه کارهای اتریوم را انجام دهد و شما می‌توانید BETH خود را با نسبت مساوی با ETH تعویض کنید. نرخ بهره‌ای که از استیکینگ ETH 2.0 به دست می‌آورید بر اساس تعداد افرادی که در آن زمان استیک می‌کنند، متفاوت است. 

  • Locked Savings در بایننس: می‌توانید وجوه خود را در بایننس با نرخ بهره متفاوت بر اساس تعداد روزهایی که وجوه شما در صرافی بایننس ذخیره می‌ماند، قفل کنید. به عنوان مثال، می‌توانید وجوه خود را به صورت BUSD، USDC یا USDT به مدت 7 روز برای 4.5 درصد سود یا به مدت 90 روز برای 5.1 درصد سود قفل کنید.
  • بایننس Vault: با رفتن به بخش Vault صرافی بایننس می‌توانید BNB خود را قفل کنید و کسب سود کنید. APY با توجه به فرصت‌های درآمد موجود در پلتفرم تعیین می‌شود. بایننس Vault در واقع وجوه شما را می‌گیرد و آن‌ها را در مکان‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که بازدهی تضمین شده‌ای مانند استخر نقدینگی یا پس‌انداز انعطاف‌پذیر را ارائه می‌دهند.
بایننس Vault
اگر به بایننس اعتماد دارید می‌توانید وجود خود را برای سرمایه گذاری به بایننس بسپارید.
  • بایننس Launchpad: از طریق بایننس لانچ پد، عرضه اولیه‌ها ارائه می‌شوند. یعنی استارتاپ‌های کرپیتو از طریق بایننس، سرمایه‌گذاری می‌کنند. لانچ‌پد بایننس هر از چند گاهی چندین پروژه را ارائه می‌کند تا به کاربرانش اجازه دهد کوین‌های خود را برای کسب جوایز به اشتراک بگذارند.

 استیکینگ کاردانو در بایننس 

برای کسب سود می توانید ارز کاردانو (ADA) را در بایننس استیک کنید.

در بیشتر موارد، می‌توانید ارزهای دیجیتال را مستقیماً از طریق کیف پول خود به اشتراک بگذارید، اما فرآیند استیک در کوین‌های PoS، متفاوت است. اگر کوینی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، فرآیند استیکینگ پیچیده‌تری داشته باشد، ارزش آن را دارد که از طریق صرافی‌های ارزهای دیجیتال به اشتراک بگذارید.

بسیاری از صرافی‌ها خدماتی را ارائه می‌دهند که در آن کوین‌های شما را در ازای دریافت هزینه، از طرف شما به اشتراک می‌گذارند.

یکی از بهترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری، بایننس است. از استیکینگ برای بیش از 50 ارز دیجیتال مختلف از جمله Cardano پشتیبانی می‌کند.

در اینجا مهم‌ترین حقایقی است که باید در مورد استیکینگ کاردانو در بایننس بدانید آورده شده است:

  • مدت زمان تعیین شده؛ 30 روز، 60 روز، 90 روز
  • حداقل / حداکثر مقدار رمز ارز؛ از یک تا 500 هزار کاردانو
  • APY تخمینی؛ تا 7.54 درصد (در زمان نگارش مقاله)
  • مدت زمان دریافت بهره؛ 1 روز
  • دوره بازخرید؛ 1 روز

صرافی بایننس انواع مختلفی از برنامه‌های سرمایه‌گذاری و پس‌انداز را ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهد به طور غیرفعال پاداش دریافت کنید.

علاوه بر استیکینگ کاردانو در بایننس، ارزهای دیگری مثل بایننس کوین، سولانا و ترا در این صرافی نیز می‌توانند استیک شوند و جایزه دریافت کنند.

استیکینگ کاردانو در بایننس
در برنامه استیکینگ بایننس می‌توانید ارزهای مختلفی از جمله کاردانو را استیک کنید.

معایب استیکینگ در بایننس چیست؟

قرار دادن ارزها در در بایننس یک گزینه مناسب برای کسب منفعلانه تعدادی کوین اضافی است.

با این حال، نقاط ضعفی نیز وجود دارد که در استیکینگ ارز دیجیتال از طریق صرافی ها همراه است.

وقتی ارز را را به بایننس می‌سپارید، در اصل کنترل کوین‌های خود را به صرافی واگذار می‌کنید. شما باید اطمینان داشته باشید که آن‌ها  ارزهای دیجیتال را به طور ایمن ذخیره می‌کنند و به درخواست‌های برداشت شما احترام می‌گذارند.

هنگام استیک کردن، باید اعتماد داشته باشید که بایننس وظایف سهامداری خود را به درستی انجام می‌دهد و هیچ عمل مجرمانه‌ای با آن‌ها انجام نمی‌دهد (این موضوع بسیار بعید بنظر می‌رسد). 

اگر تاکید زیادی مبنی بر عدم متمرکز شدن ارزهای دیجیتال دارید، احتمالاً بهتر است به جای استفاده از صرافی‌ها خودتان دارایی‌تان را مدیریت کنید. از آنجایی که صرافی‌ها سپرده‌های بسیاری از کاربران مختلف را در کنار هم قرار می‌دهند، مقادیر انبوهی از ارزهای دیجیتال را در اختیار دارند، این به صرافی‌ها قدرت زیادی برای تأثیرگذاری بر شبکه‌های اثبات سهام می‌دهد. 

بیشتر صرافی‌ها موضع بی‌طرفی اتخاذ کرده‌اند و به طور فعال نفوذ خود را از طریق سهام اعمال نمی‌کنند، اما این می‌تواند در آینده تغییر کند.

معایب استیکینگ بایننس شامل موارد زیر هستند:

  • برای اینکه واقعاً یک منبع درآمد منفعل خوب بسازید، به مقدار زیادی ارز جهت استیکینگ نیاز است.
  • ارز شما روی کیف پول‌های شخصی شما نیست، بلکه روی کیف پول بایننس است. این موضوع ممکن است خطرآفرین باشد.
  • برای واجد شرایط بودن برای استیکینگ، باید احراز هویت شوید (این موضوع باعث می‌شود ایرانیان به راحتی نتوانند از این سرویس استفاده کنند).

نحوه لغو استیکینگ در بایننس

برای توقف دریافت پاداش از استیکینگ در بایننس باید به سادگی کوین مورد نظر را بفروشید یا برداشت کنید. در حال حاضر یک دوره انتظار 24 ساعته وجود دارد تا مانده‌ کوین‌ها در طول روز به حساب کاربر بازگردانده شوند. 

سخن پایانی 

ویژگی استیکینگ در بایننس با طیف گسترده‌ای از فرصت‌ها همراه است.

کاربران می‌توانند تمام گزینه‌های موجود در پلتفرم و سطح خطرات مرتبط با آنها را تجزیه و تحلیل کنند. آن‌هایی که APY های بیشتری دارند، معمولاً با ریسک بالایی همراه هستند در حالی که آ‌ن‌هایی که درصد بهره پایینی دارند جزء گزینه‌های سرمایه‌گذاری کم خطر محسوب می‌شوند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

صرافی بایننس

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx