تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 20 آپریل، 31 فروردین 97

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

بازیابی قیمت ارزهای دیجیتال باعث افزایش تقاضا در بازار OTC برای خرید بیت‌کوین و آلتکوین‌ها شده است.

مدیر مالی بایننس کسی بود که به این افزایش حجم معاملات OTC اشاره کرد و این عامل یکی از دلایل عملکرد خوب این پلتفرم معاملاتی در سه ماهه اول 2019 محسوب می‌شود.

توجه: تحلیل ارزهای دیجیتال را همواره در این دسته بندی دنبال کنید

عناوین مطلب:

پلتفرم‌ Bakkt، پلتفرم دیگری است که فعالان بازار اخبار آن را بطور مداوم دنبال می‌کنند. منابع ناشناس به بلومبرگ گفته‌اند کمیسیون معاملات آتی کالا ایالات متحده (CFTC) نسبت به پذیرش قراردادهای آتی بیت‌کوین رغبتی ندارد زیرا Bakkt در نظر دارد دارایی‌های کاربران را در اختیار داشته باشد.

با این حال، به دلیل اینکه CFTC بانک دولتی و Trust Licenses را به رسمیت می‌شناسد، Bakkt ممکن است تصاحب یک لایسنس New York BitLicense برای راه‌اندازی قراردادهای آتی بیت‌کوین را دنبال کند.

این اتفاق احتمالا باعث صدور سیگنال مثبت توسط CFTC برای این پروژه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ETF بیت‌کوین چیست؟

صنعت بلاک‌چین و کریپتوکارنسی‌ها در حال جذب سرمایه از شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر و دولت هستند. در مقایسه با سرمایه‌گذاری 2.5 میلیارد دلار که توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در سال 2018 انجام شد،

سرمایه‌گذاری جذب شده در سال 2019 (تا امروز) حدود 850 میلیون دلار بوده که رقم خوبی محسوب می‌شود و به احتمال قوی جمع سرمایه‌گذاری در سال 2019 بالاتر از سال پیش خواهد شد.

همچنین انتظار می‌رود هزینه‌های دولت ایالات متحده آمریکا روی بلاک‌چین از 10.7 میلیون دلار در سال 2017 به 123.5 میلیون دلار در سال 2022 برسد.

واکنش خوب و سریع جامعه کاربران ارزهای دیجیتال به تراژدی کلیسای نوتردام نیز قابل تحسین بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD

بیت‌کوین (BTC) با سرعت حلزون‌مانند در حال رشد است. این عامل نشان‌دهنده این است که گاوهای بازار نسبت به خرید تهاجمی در رقم‌های بالاتر با احتیاط برخورد می‌کنند. اما اگر این ارز دیجیتال بتواند به بیش از 5,404.82 دلار برسد، احتمال جذب خریداران بیشتر وجود خواهد داشت.

هدف این ارز در صورت رشد، محدوده 5,674.84 و در صورت رشد بیشتر، 5900 دلار خواهد بود.

تحلیل نمودار بیت‌کوین

میانگین متحرک که روندی صعودی دارد و RSI که در محدوده بیش‌خرید قرار گرفته، نشان‌دهنده برتری داشتن گاوها در بازار است. اگر قیمت این جفت ارز از سطوح فعلی پایین روند و به زیر سطح حمایت 4,914.11 دلار برسد دیدگاه صعودی ما نسبت به این ارز نامعتبر خواهد شد.

در صورت رخ دادن چنین حرکت نزولی، سیو سود و فروش بیشتر توسط خرس‌های بازار را به همراه خواهد داشت. بهتر است معامله‌گران موقعیت‌های خرید قبلی خود را با حدضرر 4800 دلار نگهداری کنند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD

اتریوم (ETH) یکبار دیگر مقاومت محدوده 167.32 دلار را به سمت بالا شکست و احتمال این وجود دارد به 187.98 دلار برسد. اگر این رشد موفقیت‌آمیز باشد، نشان‌دهنده وجود قدرت در روند و فرصتی برای گاوها خواهد بود تا قیمت را به محدوده 220 دلار برسانند.

هدف قیمت در صورت شکست مقاومت مثلث صعودی، محدوده 251.64 دلار است، ولی مقاومت‌هایی نیز بین 220 و 251.64 دلار در سر راه قیمت وجود دارد.

تحلیل اتریوم

هر دو میانگین متحرک در حال بالا رفتن هستند و RSI در محدوده مثبت است. این موارد نشان‌دهنده این است که گاوها دست بالا را دارند.

در صورتی که قیمت جفت ارز ETH/USD به زیر محدوده 167.32 دلار نفوذ کند، دیدگاه صعودی ما نسبت به این ارز غیرمعتبر خواهد شد. شکست حمایت محدوده 156.42 دلار، روند را به نفع خرس‌ها تغییر خواهد داد.

معامله‌گران می‌توانند حدضرر 150 دلار را برای موقعیت‌های خرید باقیمانده حفظ کنند. در روزهای آینده احتمالا حدضرر را همراه با قیمت جابجا کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/USD

ریپل (XRP) در 17 اپریل از قیمت 0.33108 دلار فراتر رفت ولی نتوانست در بالای این سطح پایدار بماند و قیمت مجدد به زیر این محدوده رسید. این اتفاق نشان‌دهنده نبود خریدار در سطوح بالاتر قیمت است. هر دو میانگین متحرک 20 و 50 روزه شیب مسطح دارند و RSI نزدیک 50 است.

این شرایط، نشان‌دهنده وجود روند خنثی در روزهای آینده است.

تحلیل قیمت ریپل

در تحلیل قبلی، توصیه کردیم در صورتی که قیمت ریپل بیش از 2 روز در بیش از 0.33108 دلار تثبیت شد خرید انجام گیرد ولی با کاهش قیمت امروز به زیر 0.33108 دلار این شرط به وقوع نپیوست.

با توجه به شکست‌های ناموفق در نمودار ریپل، پیشنهاد خرید دیگر معتبر نیست. وقتی قیمت این ارز قاطعانه در بالاتر از 0.33108 دلار بماند، پیشنهاد خرید داده می‌شود.

در حال حاضر، خرس‌ها توانسته‌اند این ارز دیجیتال را به زیر میانگین متحرک 50 روزانه بکشانند که نشان‌دهنده ضعف در روند صعودی است و احتمال رسیدن قیمت به 0.27795 دلار نیز وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD

در نمودار بیت‌کوین‌کش بعد از عدم موفقیت این ارز برای تثبیت در بالای 332.58 دلار، شاهد سیو سود معامله‌گران هستیم. این ارز اکنون احتمال دارد به میانگین متحرک 20 روزه برسد که به عنوان حمایت عمل می‌کند.

هر دو میانگین متحرک شیب صعودی دارند که نشان‌دهنده این است که گاوها همچنان در بازار برتری دارند. اگر بازگشت قیمت از میانگین متحرک 20 روزه نتواند مقاومت محدوده 332.58 و 363.30 دلار را بشکند، این ارز برای چند روز در محدوده رنج باقی خواهد ماند.

تحلیل بیت‌کوین کش

شکست قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه می‌تواند قیمت جفت ارز BCH/USD را تا 239 دلار کاهش دهد که یک محدوده حمایت قوی است. اگر این محدوده نیز از دست برود، نشان‌دهنده غالب شدن خرس‌ها بر بازار خواهد بود.

در سمت دیگر، اگر خرس‌ها بتوانند محدوده 363.30 را رو به بالا بشکنند، این جفت ارز توانایی رشد تا 451.32 دلار را خواهد داشت. در این ارز سوابق زیادی از صعودهای تند و تیز دیده می‌شود، به همین خاطر شکست محدوده 451.32 دلار می‌تواند رشد غیرقابل انتظاری ایجاد کند. قبل از اینکه پیشنهاد معامله‌ داده شود باید منتظر بمانیم تا روند صعودی مجدد آغاز گردد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD

لایت‌کوین (LTC) در چند روز گذشته، در حال واکنش نشان‌دادن به میانگین متحرک نمایی 20 روزه است. این شرایط نشان‌دهنده این است که گاوها مشتاق به حفظ حمایت ذکر شده هستند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج در حال صعودی شدن است و RSI کمی بالاتر از حد وسط قرار دارد. این شرایط نشان‌دهنده برتری نسبی گاوها در بازار است.

اگر قیمت بتواند به بیش از 84.3439 دلار برسد، می‌توان انتظار یک رشد سریع تا مقاومت بعدی (محدوده 91–100 دلار) را داشت.

تحلیل تکنیکال لایت کوین

شکست محدوده مقاومت، الگوی کف گرد را کامل خواهد کرد. در صورتی که این اتفاق بیفتد، رسیدن قیمت به 159 و پس از آن به 180 دلار دور از انتظار نخواهد بود. معامله‌گران می‌توانند بخش کوچکی (حدود 30 درصد) از موقعیت معمول‌شان را در صورت شکست قیمت به بالای 84.3439 دلار برای خرید لایت‌کوین اختصاص دهند. مابقی موقعیت در صورت تثبیت قیمت بالای 100 دلار قابل خرید خواهد بود (با حدضرر 74 دلار).

برخلاف انتظار ما در صورتی که لایت‌کوین نتواند مقاومت‌های پیش‌روی خود را از میان بردارد و به زیر 74 دلار برسد، اصلاح تا محدوده میانگین متحرک نمایی 50 روزه و پایین‌تر از آن تا 62.450 دلار دور از ذهن نخواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز EOS/USD

ارز EOS در روزهای اخیر در حال تثبیت شدن در بالای میانگین متحرک نمایی 20 روز است. گاوها اجازه کاهش قیمت به پایین‌تر از این محدوده را نداده‌اند و خرس‌ها با فروش خود، مانع برگشت قدرتمند قیمت پس از برخورد با حمایت قبلی شده‌اند. این تعادل برای مدت طولانی برقرار نخواهد ماند.

تحلیل eos

وجود شیب صعودی در میانگین متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده مثبت، نشان‌دهنده برتری گاوها در این ارز است. شکست محدوده 5.6602 دلار رو به بالا، نشان‌دهنده قدرت گرفتن روند خواهد بود که می‌توان در صورت وقوع چنین اتفاقی، انتظار رسیدن قیمت به 6.0726 و پس از آن به 6.8299 دلار را داشت.

در سمت دیگر، اگر جفت ارز EOS/USD کاهش یابد و به زیر 5 دلار برسد، به احتمال قوی تا محدوده حمایت 4.4930 – 3.8723 دلار افت می‌کند. در سطوح فعلی هیچ فرصت خریدی وجود ندارد و دیدگاه ما نسبت به این ارز خنثی است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD

بایننس کوین (BNB) در 18 اپریل رشد کرد و امروز نیز یک رشد قوی در این ارز شاهد بودیم. این موضوع نشان‌دهنده تمایل گاوها به خرید این ارز در قیمت‌های بالاتر است. با رشد اخیر، احتمال اینکه این ارز سقف تاریخی خود در محدوده 26.4732350 دلار را لمس کند بسیار بالاست.

با وجود شیب صعودی در هر دو میانگین متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده بیش‌خرید، برای رشد این ارز مقاومت کمی وجود خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال بایننس

اگر BNB/USD به سقف تاریخی خود (بالاترین قیمتی که به آن دست یافته) برسد نشانه‌ی بسیار مثبتی خواهد بود. زیرا با این اتفاق، سایر تریدرها تشویق خواهند شد سایر ارزهای دیجیتال بنیادی را خریداری کنند.

دیدگاه صعودی ما نسبت به این ارز زمانی نامعتبر می‌شود که بایننس‌کوین از سطح فعلی خود روند معکوسی بگیرد و به زیر میانگین متحرک کاهش یابد. تا آن زمان، این ارز با هدف فتح قله قبلی به پیش خواهد رفت.

در حال حاضر فرصت مناسبی برای خرید با ریسک و بازه مناسب موجود نیست.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XLM/USD

استلار (XLM) در روزهای اخیر بین 0.110 و 0.120 دلار در حال معامله بوده است. میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح شده و RSI نزدیک 50 است. این موضوع تثبیت قیمت در محدوده فعلی را نشان می‌‌دهد.

تحلیل استلار

اگر جفت ارز XLM/USD بتواند به بیش از 0.120 دلار برسد و بالای این محدوده تثبیت شود، می‌تواند تا خط روند نزولی بلندمدت رشد کند. اگر این ارز بتواند به بیش از 0.14861760 دلار برسد دیدگاه مثبتی نسبت به آن خواهیم داشت.

بالعکس، در صورتی که این ارز به زیر 0.11 دلار برسد، به احتمال قوی تا خط روند صعودی که در نمودار رسم شده افت خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD

بعد از ناتوانی در شکست خط روند نزولی، قیمت کاردانو (ADA) از میانگین متحرک نمایی 20 روزه به قیمت‌های پایین‌تر افت کرده است.
این اتفاق مثبت نیست. اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به کمتر از 0.075920 دلار برسانند، افت قیمت تا میانگین متحرک نمایی 50 روزه دور از انتظار نخواهد بود.

تحلیل تکنیکال ada

در سمت دیگر، اگر ADA/USD بتواند خط روند نزولی را رو به بالا بشکند به سمت شکست مقاومت در محدوده 0.094256 حرکت خواهد کرد و شکست این مقاومت، رشد مثبتی محسوب خواهد شد.

با این حال، میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح شده و RSI در حد وسط قرار دارد. این موضوع نشان‌دهنده تشکیل محدوده رنج در کوتاه‌مدت است.

احتمالا در این جفت ارز الگوی فنجان و دسته در حال شکل‌گیری است. این الگو در صورتی کامل می‌شود که قیمت ارز به بیش از 0.094256 دلار برسد. تا آن زمان قبل از هرگونه خرید، باید منتظر شکل‌گیری کامل روند صعودی باشیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز TRX/USD

ترون (TRX) قادر به شکست مقاومت محدوده 0.02815521 دلار در روزهای اخیر نشده است. این موضوع نشان‌دهنده عدم وجود فشار خرید در بازار است.

عدم موفقیت در شکست مقاومت، باعث ضعف روند و بیشتر شدن فروشندگان می‌شود. خرس‌ها در حال تلاش برای پایین‌کشیدن قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه هستند و اگر موفق شوند، افت قیمت ترون تا میانگین متحرک نمایی 50 روزه دور از ذهن نخواهد بود.

تحلیل تکنیکال ترون

هر دو میانگین متحرک مسطح شده‌اند و RSI در محدوده وسط قرار دارد. این موضوع نشان‌دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است ولی اگر قیمت بتواند به بیش از 0.02815521 دلار برسد این تعادل به نفع گاوها بر هم خواهد خورد.

این موضوع احتمالا موجب شکل‌گیری یک روند صعودی و رشد تا محدوده 0.03278079 دلار و بالاتر از آن 0.03575668 دلار می‌‌شود.

در سمت دیگر، اگر میانگین متحرک نمایی 50 روزه نتواند به عنوان یک حمایت قوی از کاهش قیمت جلوگیری کند، احتمال افت تا قیمت 0.01830 دلار وجود خواهد داشت.

معامله‌گران می‌توانند برای موقعیت‌های خرید خود، حد ضرر را روی 0.0240 دلار قرار دهند.

توجه: اطلاعات نمودارها از صرافی HitBtc ارائه شده و نمودارها مربوط به سایت tradingview هستند. این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات کاربران گرامی است و هیچ توصیه‌ای به خرید و فروش نیست.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx