تفاوت بیت‌کوین‌کش با بیت‌کوین چیست؟

بیت کوین کش چیست

بیت‌کوین اولین و پرطرفدارترین ارز رمزنگاری شده است که به عنوان یک دارایی دیجیتال بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از زمان پیدایش بیت‌کوین، این سوال مطرح شد که آیا بیت‌کوین می‌تواند در مقیاس وسیعی توسط افراد بسیار استفاده شود و گسترش یابد؟  بیت‌کوین تنها در شبکه خود که شامل هزاران کامپیوتر در سرتاسر دنیاست جریان دارد و یک تکنولوژی انقلابی است. تراکنش‌ها در شبکه بیت‌کوین توسط مشارکت کنندگان در شبکه یا ماینرها (استخراج کنندگان) تایید می‌شوند.

مشکلی که در بیت‌کوین وجود دارد، کندی آن است، مخصوصا در مقایسه با بانک‌ها یا شرکت‌هایی مانند ویزاکارت که می‌تواند روزانه 150 میلیون و به عبارتی هر ثانیه 1700 تراکنش را انجام دهد.

اما شبکه بیت‌کوین قادر است در هر ثانیه فقط 7 تراکنش را پردازش کند. گاهی تایید تراکنش‌ها تا چندین ساعت طول می‌کشد و گاهی نیز در 10 دقیقه تایید می‌شوند. زمان تایید تراکنش‌های بیت‌کوین به میزان زیادی به شلوغی شبکه و میزان کارمزد تراکنش (که شما تعیین می‌کنید) بستگی دارد.

عناوین مطلب:

با شلوغ شدن شبکه بیت‌کوین و استفاده افراد جدید از این ارز، در صورتی که استخراج‌کنندگان افزایش نیابند زمان انتظار برای تایید تراکنش بازهم بیشتر خواهد شد و کارمزدها نیز بالاتر خواهد رفت.

این عامل اصلی‌ترین عامل وجود نگرانی و شک و تردید برای گسترش و scaling این ارز است.

دو راه‌حل برای این مشکل وجود دارد، اول اینکه میزان داده‌هایی که در شبکه بیت‌کوین نیاز به تایید دارند کوچکتر شوند تا به این ترتیب تراکنش‌ها سریعتر و ارزانتر انجام شود. دوم اینکه اندازه بلاک‌های داده‌ها افزایش یابد تا داده‌های بیشتری در یک بلاک جا گرفته و پردازش شود.

تفاوت بیت‌کوین (Bitcoin) با بیت‌کوین‌کش (Bitcoin Cash)

در اوسط جولای 2017 استخرهای استخراج و شرکت‌هایی که تقریبا 80 تا 90 درصد قدرت پردازش شبکه بیت‌کوین را دارا بودند یک تکنولوژی شناخته شده با نام segregated witness را شکل دادند که به SegWit2x شهرت یافت.

SegWit2x با حذف داده‌های امضا (Signature Data) در هر تراکنش و پیوست کردن آن به یک بلاک طولانی، مقدار داده‌هایی که باید در هر بلاک تایید شوند را کوچکتر می‌کند.

صحبت از دوبرابر کردن اندازه بلاک‌های بیت‌کوین از 1 به 2 مگابایت در نوامبر 2017 بالا گرفت و انتظار می‌رود که انجام شود. اینکار باعث بهبود مقیاس پذیری بیت‌کوین خواهد شد. در اواسط اکتبر 2017 متخصصان بیت‌کوین در Bitcoin Unlimited اعلام کردند که توانسته‌اند اولین بلاک 1 گیگابایتی دنیا را استخراج کنند که 1000 برابر بزرگتر از اندازه معمولی است.

اما داستان بیت‌کوین‌کش متفاوت است. بیت‌کوین‌کش توسط استخراج‌کنندگان و توسعه‌دهندگانی که برای آینده ارزهای رمزنگاری شده و قابلیت مقیاس‌پذیری آنها نگران بودند ایجاد شد.

این افراد در خصوص پیاده‌سازی تکنولوژی segregated witness موافق نبودند و اعتقاد داشتند که SegWit2x مشکلات اساسی که برای مقیاس‌پذیری (scalability) وجود دارد را به شکلی بنیادی از بین نمی‌برد. آنها همچنین معتقدند تکنولوژی segregated witness نقشه راه تکنولوژی بلاک‌چین که توسط ساتوشی ناکاماتو (سازنده بیت‌کوین) مشخص شده را دنبال نمی‌کند.

به علاوه، فرایند معرفی SegWit2x به عنوان راه پیش‌رو شفاف نبود و نگرانی‌هایی وجود داشت که پیاده‌سازی این تکنولوژی، باعث تضعیف قابلیت‌هایی مانند غیرمتمرکز و دموکراتیزه بودن بیت‌کوین شود.

در اول آگوست 2017 برخی از استخراج‌کنندگان و توسعه‌دهندگان یک انشعاب سخت (Hard Fork) از بیت‌کوین ایجاد کردند و یک ارز جدید با نام بیت‌کوین‌کش متولد شد.

بیت‌کوین‌کش اندازه بلاک را به 8 مگابایت ارتقا داد تا فرایند تایید تراکنش‌ها سریعتر باشد. قابلیت تنظیم دشواری (difficulty) نیز اضافه شود تا اطمینان حاصل شود که زنجیره بلاک سالم خواهد ماند و تراکنش‌ها صرف‌نظر از اینکه چه تعداد استخراج‌کننده آنرا پشتیبانی می‌کنند به سرعت تایید می‌شوند. اینکار البته نگرانی‌هایی در خصوص امنیت بیت‌کوین‌کش برانگیخت.

5 نکته در مورد بیت‌کوین‌کش

1 – به خاطر هجوم سرمایه‌گذاران و کاربران به سمت بیت‌کوین، دو مشکل اساسی در شبکه بیت‌کوین به وجود آمد. اولین مشکل، کم شدن سرعت پردازش تراکنش‌ها و دومین مورد، افزایش کارمزد تراکنش‌ها بود. بعد از روبرو شدن با این مشکل، استفاده از بیت‌کوین شروع به کاهش کرد. در سال 2017 بسیاری از اولین افرادی که آغازگر استفاده با بیت‌کوین بودند، به سمت سایر ارزهای دیجیتال رفتند.

2 – اندازه بلاک‌های هر بیت‌کوین حداکثر 1 مگابایت است و با وجودیکه اندازه این بلاک را می‌توان افزایش داد، توسعه‌دهندگان بیت‌کوین هیچگاه پس از سال‌ها به یک اجماع نرسیدند. بنابراین به جای اینکه محدودیت را افزایش دهند، برخی از افراد جامعه بیت‌کوین تصمیم گرفت که یک بلاک‌چین و ارز دیگر (بیت‌کوین‌کش) را ایجاد کند و بیت‌کوین را بهبود بخشد.

3 – با انشعاب سخت (Hard Fork) که در اگوست 2017 ایجاد شد، بیت‌کوین‌کش متولد گردید که دارای ظرفیت 8 مگابایت برای هر بلاک بود. هدف از این انشعاب سخت، وجود یک ارز بود که بتواند تراکنش‌های بیشتری را در هر ثانیه پردازش کند.

4 – وقتی یک بلاک‌چین به 2 بلاک‌چین کاملا مجزا تقسیم می‌شود، انشعاب سخت صورت گرفته است. هرکس که در زمان انشعاب سخت، صاحب بیت‌کوین بوده باشد، بصورت خودکار صاحب مقداری بیت‌کوین‌کش نیز خواهد بود.

5 – سایت رسمی بیت‌کوین‌کش ادعا می‌کند که این ارز جدید، وعده یک ارز همتا به همتا بودن را برآورده می‌کند و به کاربران این توانایی را می‌دهد تراکنش‌هایی با کارمزد کم و تایید سریعتر را انجام دهند.

6 – یکی از اصلی‌ترین پشتیبان‌های بیت‌کوین‌کش، مدیر عامل و صاحب سایت Bitcoin.com است (Roger Ver)

روش خرید بیت‌کوین‌کش

برای خرید بیت‌کوین‌کش از صرافی‌های خارجی می‌توانید این مراحل را طی کنید:

1 – از طریق کارت بانکی شتاب بیت‌کوین بخرید ( راهنمای خرید بیت‌کوین)
2 – بیت‌کوین را وارد صرافی کنید و تبدیل به بیت‌کوین‌کش کنید (راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال)
3 – در صورتی که قصد دارید بیت‌کوین‌کش را به مدت طولانی نگهداری کنید به کیف پول انتقال دهید. کیف پول بیت‌کوین‌کش در انواع مختلف در این صفحه معرفی شده است: لیست کیف پول‌های ارزهای دیجیتال

توجه کنید که خرید بیت‌کوین و تبدیل آن به سایر ارزها فقط زمانی مناسب است که سرمایه زیادی داشته باشید. زیرا کارمزد تراکنش بیت‌کوین بالاست.

برای انتقال مقادیر کم، بهتر است سایر ارزهایی که کارمزد انتقال پایین دارند مانند لایت‌کوین را خریداری کنید، سپس لایت‌کوین را وارد یکی از صرافی‌ها کنید و به بیت‌کوین‌کش تبدیل نمایید.

استخراج بیت‌کوین‌کش

استخراج بیت‌کوین‌کش با دستگاه‌های ASIC انجام می‌شود (دستگاه اصلی برای استخراج بیت‌کوین)

به دلیل تغییر مداوم قیمت و دشواری استخراج (mining difficulty) بهتر است سودآوری استخراج بیت‌کوین را از طریق لینک زیر محاسبه کنید.

https://cryptorival.com/calcs/bitcoincash

مطلب مرتبط: آیا استخراج بیت‌کوین سودآور است؟

سوالات و نظرات خودتان درباره بیت‌کوین‌کش را در بخش دیدگاه بنویسید.

 

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

سرمایه گذاری در بیت‌کوین

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx