تفاوت اتریوم با بیت‌کوین چیست؟ چگونه اتریوم بخریم؟

ارز اتریوم چیست

امروزه بسیاری از اطلاعات شخصی ما، رمزهای عبور، اطلاعات بانکی و سایر داده‌های شخصی‌مان روی سایر سرورها (مانند سرور بانک‌ها، سایت‌ها) ذخیره می‌شوند. حتی همین سایت بورسینس که روبروی شماست، روی یک سرور قرار دارد که توسط شرکتی دیگر اداره می‌شود و ما برای این خدمات، هزینه‌ای پرداخت می‌کنیم.

اینکار مزایایی دارد، از جمله اینکه ما مجبور نیستیم کارهای فنی را مدیریت کنیم و متخصصان آن بانک‌ها و شرکت‌ها به نگهداری و امن‌سازی اطلاعات کمک می‌کنند.

اما این مزیت برای ما بهایی داشته است. همانطور که می‌دانید هکر، دولت یا هرشخص یا مرکز قدرتمندی می‌تواند به اطلاعات شخصی ما دسترسی یابد، بدون اینکه حتی ما متوجه شویم. بنابراین ریسک دزدیده شدن، درز کردن و تغییر اطلاعات مهم ما را تهدید می‌کند.

عناوین مطلب:

بسیاری از افراد این سبک نگهداری داده‌ها را گناهی بزرگ در حق جامعه مجازی و کاربران اینترنت می‌دانند و اعتقاد دارند که اینترنت از ابتدا قرار بوده بدون مرکزیت باشد. اکنون تکنولوژی زنجیره بلوکی (Blockchain) آمده تا به این هدف کمک کند.

ارز اتریوم یکی از جدیدترین تکنولوژی‌هایی است که به این جنبش پیوسته است.

درحالیکه بیت‌کوین قصد دارد دنیای پرداخت آنلاین را متحول کند، اتریوم این هدف را در سر دارد که واسطه‌ها (کسانی که نگهدارنده داده‌ها هستند) را در اینترنت جایگزین یک تکنولوژی جدید کند.

ارز اتریوم یک ستاره در دنیای ارزهای رمزنگاری شده است. این ارز پس از انتشار در 2015، در عرض 2 سال به عنوان دومین ارز بزرگ (از لحاظ ارزش بازار) تبدیل شد و صدها ارز دیگر را پشت سر گذاشت.

تکنولوژی که ارز اتریوم بر پایه آن ایجاد شده با نام زنجیره بلاکی اتریوم (Ethereum Blockchain) مشهور است و اولین بار توسط برنامه‌نویس 19 ساله‌ای که این ارز را پایه‌گذاری کرده در سال 2013 با این نام خوانده شد.

قیمت اتریوم و کل ارز موجود در گردش را می‌توانید در این صفحه مشاهده کنید.

پایه‌گذار این ارز با نام ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) در نظر داشت یک ورژن بهبود یافته از بیت‌کوین را منتشر کند و چنین شد که اتریوم را پایه‌گذاری کرد. اتریوم کاربرد وسیعی در قراردادهای هوشمند (Smart Contract) دارد.

امروزه بسیاری از ICO ها از طریق پلتفرم اتریوم اقدام به فروش توکن و جذب سرمایه جهت پروژه‌های خود می‌کنند. برخی از پروژه‌های بلاک‌چین و ICO ها را اینجا مشاهده می‌کنید.

قرارداد هوشمند (Smart Contract) چیست؟

این اصطلاح تعریفی است از کدهای کامپیوتری که مبادله پول، محتوا، دارایی‌ها، سهام و هرچیزی که دارای ارزش است را آسان می‌کند. قرارداد هوشمند مانند یک کامپیوتر است که در صورت وجود یک شرط خاص، بصورت خودکار عملی را انجام می‌دهد. به خاطر اینکه قراردادهای هوشمند روی زنجیره بلاکی (Blockchain) اجرا می‌شوند، دقیقا همانطور که برنامه‌ریزی شده‌اند اجرا می‌گردند و هیچ خطا، سانسور، خرابی، کلاهبرداری و یا مداخله شخص ثالثی در آنها روی نمی‌دهد.

یک مثال برای قراداد هوشمند:

فرض کنید شما صاحب خانه هستید و قصد دارید خانه‌تان را اجاره دهید. بهرام قصد دارد خانه را از شما اجاره کند، در یک قرارداد هوشمند که در بلاک‌چین نوشته می‌شود،  می‌توان اینطور تعریف کرد که اگر بهرام مبلغی مشخص را به حساب شما انتقال داد، کلید در اختیار او قرار گیرد. اگر او از دادن وجه امتناع کرد یا مبلغی کمتر واریز کرد یا به هر حال شرط تعیین شده اجرایی نشد، کلید به بهرام داده نشود. اشخاصی که در این معامله وجود دارند بصورت ناشناس هستند ولی کلیه سوابق آنها در بلاک‌چین ذخیره می‌گردد. این یک مثال خیلی ساده از قرارداد هوشمند است.

تفاوت اتریوم و بیت‌کوین

اولین تفاوت اتریوم این است که بلاک‌ها در شبکه اتریوم خیلی سریعتر از بیت‌کوین می‌توانند ایجاد شوند. گرچه بیت‌کوین توسط خرده‌فروشان و سایر شرکت‌ها به طرز گسترده‌تری به عنوان یک راه پرداخت پذیرفته می‌شود، طرفداران اتریوم اعتقاد دارند که کارایی اتریوم برای تراکنش‌ها بهتر است و نباید به آن به چشم یک ارز برای ذخیره‌سازی نگریسته شود.

اما مزیت بزرگ اتریوم این است که اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های ثالث از شبکه آن استفاده کنند. در شبکه بیت‌کوین چنین امکانی نیست و فقط ارزها می‌توانند جابجا شوند ولی شبکه اتریوم نه تنها به ارز، بلکه به سایر چیزها نیز اجازه استفاده از شبکه را می‌دهد.

اگر شما فایل‌هایتان را روی دراپ باکس نگهداری می‌کنید، به این سرویس اطمینان کرده‌اید تا از آن مراقبت کند ولی با وجود یک انبار نامتمرکز داده، شما اطلاعات را با اطمینان در اختیار افرادی قرار می‌دهید که از نگهداری آن منفعت بدست می‌آورند.

تعداد زیادی برنامه با اتریوم ساخته می‌شود و این شبکه اجازه می‌دهد تا استارت‌آپ‌ها از طریق ICO ها سرمایه‌ موردنیازشان را با اتریوم یا سایر ارزها جمع‌آوری کنند و در ازای آن، به سرمایه‌گذاران توکن‌هایی را اهدا کنند.

چگونه ارز اتریوم بخریم؟ (با بهترین نرخ)

تعداد زیادی از سایت‌ها هستند که می‌توانید از طریق آنها به خرید و فروش ارز اتریوم بپردازید. در ادامه برای خواندن راهنمای خرید اتریوم از بهترین سایت‌، مطالب زیر را بخوانید:

صرافی ارزهای رمزنگاری شده با بهترین نرخ

آموزش خرید اتریوم از پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال

در صورتی که نکته‌ای در خصوص ارز اتریوم به ذهن شما می‌رسد که فکر می‌کنید برای خوانندگان مفید است در بخش نظرات بنویسید.

 

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

اتریوم (Ethereum) چیست؟

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

6 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
احمدی

سلام وقتتون بخیر. میخوام اقدام به خرید کنیم
بنظر شما اتریوم خرید کنم لطفا راهنمای کنید
سپاس

reza

سلام من که کیف پول سخت افزاری بخرم این میدونم برای ارسال باید اتصال پیدا کرد ولی اگ کسی هم بخوا برامون بیت ارسال کنه باید انلاین باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟

سید علیرضا بنوفاطمه

سلام رضا عزیز ، کیف پول یه آدرسه و مثل ایمیل چه آنلاین باشید توش چه نه بهش ارسال میشه کرد ولی اگر خودتون بخواید چیزی باهاش ارسال کنید باید آنلاین بشید.

دنیا

سلام اگه موقع جابجایی اتریوم، اتریوم ماک مشکی رو ب کد اتریوم مارک سبز(کلاسیک) بزنیم چی میشه
اتریوم ب حساب نیومده ایا برگشت میخوره؟ تکلیف اتریوم ک انتقال دادن چی میشه????

سید علیرضا بنوفاطمه

سلام خانم دنیای عزیز ، پاسخ کامل شما رو ذیل مطلب بررسی کیف پول Trust عرض کردم و می تونید به اون قسمت برای مشاهده اش مراجعه کنید.

الهه

سلام واسه خرید میخام اقدام کنم بنظرتون اتریوم الان واسه خرید مناسله؟

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
6
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx