داستان اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) چیست؟

اکسی اینفینیتی

سال 2021 است و این یعنی شما می‌توانید از طریق پرورش حیوانات خانگی مجازی درآمد کسب کنید!

برای درک بهترِ اکوسیستم اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) یک بازی مبتنی بر بلاک‌چین را تصور کنید که ترکیبی از بازی‌های پوکمون (Pokémon) و کریپتوکیتیز (CryptoKitties) باشد. درواقع، اکسی اینفینیتی یک اکوسیستم و بازی توکن غیرقابل‌تعویض (NFT) است که روی بلاک‌چین اتریوم ایجاد شده است. 

ارز بومی این پلتفرم توکنی مبتنی بر استاندارد ERC-20 به‌نام اکسی اینفینیتی شارد (Axie Infinity Shard) یا به‌اختصار AXS است.

عناوین مطلب:

تاریخچه اکسی اینفینیتی

با تأثیرپذیری از موفقیت بازی بلاک‌چینی کریپتوکیتیز، پلتفرم اکسی‌اینفینیتی نیز در قالب یک بازی کلکسیونی فعالیت می‌کند که روی پلتفرم اتریوم بنا شده است و از سال 2018 در حال توسعه است. این بازی که محصول استارتاپ ویتنامی اسکای مِیویس (Sky Mavis) است، ابتدا فقط حاصل اشتیاق سازندگان آن بود، اما بعداً به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های اتریوم تبدیل شد.

sky
تیم توسعه‌دهنده اسکای میویس: خالق‌های بازی اکسی اینفینیتی

اکسی اینفینیتی شارد (AXS) توکن اکوسیستم اکسی اینفینیتی است. این توکن حاکمیتی که مبتنی بر استاندارد توکن ERC-20 است در نوامبر 2020 (آبان 99) راه‌اندازی شد. توکن‌های AXS را می‌توان خریداری و معامله کرد؛ همچنین، از طریق انجام بازی اکسی‌اینفینیتی می‌توان این توکن را به دست آورد.

سایر توکن‌های مرتبط با پلتفرم اکسی‌اینفینیتی شامل دارایی‌های بازی (همچون شخصیت‌های اکسی) در قالب توکن‌های ERC-721 و توکن اسمال لاو پوشن (Small Love Potion) یا به‌اختصار SLP هستند که یکی دیگر از توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC-20 به شمار می‌رود.

price
اکسی‌ها نسبت به نژاد و ویژگی‌هایی که دارند ممکن است بسیار گران‌قیمت باشند.

اکسی اینفینیتی چیست؟

در اکوسیستم اکسی اینفینیتی، شخصیت‌های بازی که «اکسی» (Axie) نامیده می‌شوند، توکن‌هایی غیرقابل‌تعویض (non-fungible token) یا به‌اختصار NFT هستند که تحت مالکیت و کنترل شما قرار دارند.

شما می‌توانید این توکن‌ها را در کیف پول شخصی خود ذخیره کنید، آنها را به سایر آدرس‌های اتریوم بفرستید، یا آنها را با سایر بازیکنانی که از بازارهای بلاک‌چینی استفاده می‌کنند، مبادله کنید. به‌غیر از اکسی‌ها، این بازی دارای املاک و اشیاء مجازی قابل‌معامله دیگری است که آنها نیز توکن‌هایی مبتنی بر ERC-721 هستند.

حالات بازی در اکوسیستم اکسی اینفینیتی

در اکوسیستم اکسی‌اینفینیتی، بازیکنان می‌توانند از تیم‌ و تشکیلاتی در حالت «ماجراجویانه» (Adventure) استفاده کنند تا با هیولاهایی بجنگند که در لوناشیا (Lunacia)، قلمروی پادشاهی اکسی‌اینفینیتی، وجود دارند.

آنها همچنین می‌توانند حالت «نبرد تن‌به‌تن» (Arena) را انتخاب کنند و با سایر شخصیت‌های اکسی که کاربران دیگر این پلتفرم هستند، مبارزه کنند.

هر بار که کاربر در معامله‌ای پیروز می‌شود، توکن اسمال لاو پوشن (SLP) به دست می‌آورد که به‌وسیله آن می‌تواند شخصیت‌های اکسی پرورش دهد. توکن SLP مبتنی بر استاندارد ERC-20 است و می‌توان آن را در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال معامله کرد.

battle
تصویری از نبرد شخصیت‌های اکسی

با توجه به قیمت بالای اکسی‌ها و کارمزد زیاد شبکه اتریوم، موانع بسیاری برای ورود بازیکنان جدید وجود دارد. پرورش اکسی‌ها نیازمند پرداخت هزینه گس است که معادل با مبلغ بالایی اتر می‌شود. زنجیره جانبی رونین (Ronin) اتریوم که به‌طور ویژه برای اکوسیستم اکسی اینفینیتی ایجاد شده است، قرار است این مشکل را تا حدی حل کند.  

اکسی اینفینیتی شارد چیست؟

token

کوین اکسی اینفینیتی شارد (AXS) کوینی نسبتاً جدید در دنیای اکسی اینفینیتی محسوب می‌شود که در نوامبر 2020 عرضه شد. دارندگان توکن AXS می‌توانند از اکسی اینفینیتی شارد برای سهام‌گذاری و دریافت توکن‌های بیشتر توسط فرآیند رأی‌گیری و همچنین بازی‌کردن استفاده کنند.

پاداش‌ها در بازی، از سوی خزانه اجتماعی (Community Treasury) عرضه می‌شوند که خود از طریق خریدهای درون‌بازی پُر می‌شود.

عرضه کل توکن AXS معادل با 270,000,000 واحد خواهد بود. سهمی از توکن‌ها به فروش عمومی، سهمی برای اضافه‌کردن ویژگی‌هایی به بازی و سهمی به تأمین مالی شرکت اسکای میویس و مشاوران این پروژه اختصاص یافته‌اند.

عرضه اولیه این توکن در اولین رویداد فروش عمومی آن کمتر از 60,000,000 واحد بود. با این حال، گفتنی است که تا سال 2026، تعداد توکن‌های عرضه‌شده به‌طور سالیانه افزایش خواهد یافت.

کاربردهای توکن اکسی اینفینیتی شارد

اکسی‌اینفینیتی قصد دارد به بازی رشدیافته‌ای تبدیل شود که بازیکنان بسیاری را به خود جذب می‌کند، جامعه قدرتمندی شکل می‌دهد و اکوسیستمی پررونقی راه‌اندازی می‌کند. بازی اکسی‌اینفینیتی تجربه بازی جذاب و سرگرم‌کننده‌ای برای کاربران خود، خصوصاً طرفداران بازی‌هایی همچون پوکمون یا فاینال فنتسی (Final Fantasy)، ارائه می‌کند.

در حال حاضر، این پلتفرم روزانه به‌طور متوسط از 350,000 کاربر استقبال می‌کند. هرچه بازی اکسی‌اینفینیتی بتواند پذیرای تعداد بیشتری از کاربران باشد، ارزش این پلتفرم نیز بیشتر خواهد شد. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، زنجیره جانبی رونین، در کنار نسخه رایگان بازی، به‌منظور جذب و تشویق بیشتر کاربران به کار گرفته شده است.

کاربران در خلال بازی اکسی‌اینفینیتی می‌توانند هر دو توکن AXS و SLP را از طریق روش‌های مختلف به دست آورند. این توکن‌ها را می‌توان بعداً با سایر رمزارزها مبادله کرد. در حال حاضر، بسیاری از بازیکن‌های بازی اکسی‌اینفینیتی از فروش توکن‌های این بازی درآمد کسب می‌کنند.

نحوه ذخیره توکن اکسی‌اینفینیتی شارد

Crypto Wallets

توکن AXS را در هر کیف پولی که از توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند، می‌توانید ذخیره کنید.

از آنجا که توکن اکسی‌اینفینیتی شارد با استاندارد ERC-20 سازگار است، این توکن را می‌توان در هر کیف پول نرم‌افزاری سازگار با این استاندارد، همچون تراست والت (Trust Wallet)، کوینومی (Coinomi)، اکسودوس (Exodus) و همچنین کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند ترزور وان (Trezor One) یا لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) ذخیره کرد.

سخن پایانی

آینده توکن اکسی‌اینفینیتی شارد به قابلیت بازی و محبوبیت اکسی‌اینفینیتی بستگی دارد. این بازی جذاب و سرگرم‌کننده است و فضای کافی برای رشد دارد. گفتنی است، بازی اکسی‌ اینفینیتی طی دو سال گذشته برتری خود را به اثبات رسانده است و ویژگی‌های متعددی برای جذب تعداد بیشتری بازیکن اضافه کرده است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

بازی اکسی اینفینیتی (axie infinity)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx