پروژه Multiverse Capital چیست و چگونه کار می‌کند؟

پروژه Multiverse Capital

پروژه سرمایه‌گذاری چندوجهی یا Multiverse Capital که به اختصار MVC نامیده‌ می‌شود، پروژه‌ای است که ادعا می‌کند می‌تواند اولین توکن بین‌زنجیره‌ای ضدتورمی در Farming باشد.

تمرکز اصلی این پروژه روی ارائه سود‌های چندگانه به طرفدارانش و کسانی که توکن‌های MVC را در کیف‌ پول خود نگهداری می‌کنند است.

این سیستم، شفافیت و ویژگی‌های خاصی در کشت سود (ییلدفارمینگ) ارائه می‌دهد که در ادامه این مقاله به آن می‌پردازیم.

عناوین مطلب:

MVC چگونه کار می‌کند؟

در دنیای ارز‌های دیجیتال، MVC معنای متفاوتی دارد.

در اینجا MVC یک پروژه غیرمتمرکز مالی (DeFi) است که امکان استیک (سهام‌گذاری) توکن، کشت سود و دریافت سود ترکیبی خودکار را از طریق توکن‌های MVC فراهم می‌کند.

روش کار این سیستم این‌گونه است که هولدر‌های توکن‌ این سیستم، بر روی هر تراکنش سود دریافت می‌کنند.

ویژگی‌های منحصر به فرد MVC

این سیستم فقط یک اپلیکیشن مالی نیست، بلکه معنای جدیدی در دنیای ارز‌های دیجیتال است که توانسته مرز‌های سرمایه‌گذاری و استیک را در ارز‌های دیجیتال دچار تحول کند.

در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم:

1. سیستم MVC DeFi 3.0

در بلند مدت، ثبات قیمت یکی از مزایای این سیستم است.

MVC برای رسیدن به این هدف، قیمت و نقدینگی ارز‌های دیجیتال را سرعت می‌بخشد. زیرا این پروتکل از بازخرید و سوزاندن برای ایجاد فرآیند نقدینگی در سیستم نقدینگی خودش بهره می‌برد. از این رو، استخر‌های آن هیچ‌گاه خالی نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: استخر نقدینگی در دیفای چیست؟

کاربران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در بهترین و جدید‌ترین استخر‌های Farm این پروتکل که در بلاک‌چین‌های مختلف قرار دارند، سود دریافت کنند.

سیستم MVC، همه نقدینگی انباشت شده از استخرهای Farm و سود ترکیبی را به صورت الگوریتمی هدایت می‌کند. سرمایه‌های دریافت شده، با کسر 10% مالیات رفلکشن و بازخرید استخر مزارع این پروتکل، بین کاربران توزیع می‌شود. 

در این سیستم، ذخایر پول پروتکل به دلیل استفاده از استخر‌های Farm چندوجهی در بلاک‌چین‌های مختلف و انباشت سود‌های ترکیبی به دست آمده با گذشت زمان افزایش پیدا می‌کند.

این سرمایه برای بازخرید توکن‌های MVC از کاربران جهت افزایش سطح قیمتی استفاده می‌شود. در این چرخه کاربران توکن‌های به دست آمده را با قیمت بالاتر به سیستم می‌فروشند که امکان ادامه فعالیت پروتکل را ممکن می‌سازد.

2. Farm و مکانیزم بازخرید

مدل توکنومیک پروتکل MVC بسیار جالب و خاص است.

در هر خرید، 10% از توکن‌های خریداری شده به عنوان مالیات رفلکشن بین همه هولدر‌های آن توزیع می‌شود.

همچنین زمانی که توکن‌های MVC فروخته می‌شوند، 5% از حجم تراکنش براساس توکن BNB به کیف‌پول بازخرید اضافه می‌شود.

سرمایه کسب شده در این ولت برای استخر سایر پروتکل‌ها مانند Avalanche، Polygon، Fantom و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتخاب استخر در سیستم بر اساس میزان بازدهی آن در زمان فروش توکن صورت می‌گیرد که بازدهی استخر‌ها را در زمان سرمایه‌گذاری تضمین می‌کند. 

5% باقیمانده از فروش توکن‌های MVC به کیف‌پول بازاریابی ارسال می‌شود که در آن‌جا برای پوشش هزینه‌های بازاریابی دیجیتال، توسعه‌دهندگان، هزینه‌های سرور و سایر هزینه‌های مشابه برای بقاء پروژه صرف می‌شود. 

نمودار پروژه MVC
میزان سود و مالیات پرداخت شده از طریق این سیستم

به طور کلی با توجه به وایت‌پیپر رسمی پروتکل MVC، دو مزیت عمده در این روش وجود دارد:

  • مزیت اول این است که هولدر‌های توکن MVC مجبور به زیر نظر گرفتن بهترین استخر‌های استیک در کل بلاک‌چین نیستند. تنها کاری که کاربر باید انجام دهد، به دست آوردن توکن و نگاه کردن به رشد آن است. با هر تراکنش، 10% از توکن‌های منتقل شده، بین کاربران به عنوان پاداش توزیع می‌شود.
  • کاربران از سقوط ناگهانی قیمت‌ها ناشی از فشار فروش بالا در امان خواهند بود. دلیل آن را باید در 5% کمیسیون زمان فروش که در سیستم Yield Farm سرمایه‌گذاری می‌شود جستجو کرد. 

3. مکانیزم سوزاندن ضد تورمی

هر تراکنشی که در چرخه MVC انجام می‌شود، 1.18% نرخ سوزاندن دارد که به یک ولت به نام Black Hole منتقل می‌شود و دائما در حال افزایش است.

تاکنون 72 میلیارد توکن MVC سوزانده شده است که در مجموع 7.2% از کل مجموع توکن‌های در گردش را شامل می‌شوند. این ولت مانند سایر هولدر‌های عادی شبکه، پاداش ناشی از مالیات دریافت می‌کند که نتیجه آن افزایش سرعت سوختن توکن‌های در گردش خواهد بود.

بیشتر بخوانید: توکن سوزی یا سوزاندن توکن (Token Burning) چیست؟

همانطور که عنوان شد در هر تراکنش، 1.18% از توکن‌های همان معامله سوزانده می‌شود. به همین دلیل تعداد کل توکن‌های موجود همیشه نسبت به موجودی کاربران عملکرد ضدتورمی دارد.

در این چرخه، توکن‌های بیشتری سوزانده می‌شود و در عین حال موجودی کاربران افزایش می‌یابد. با کمیاب‌تر شدن توکن‌های MVC از نظر حجم، الگوریتم پیش‌ساخته در قرارداد هوشمند این پروژه، بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار می‌کند که برای این‌ کار، مهم‌ترین شاخص مورد استفاده آن قیمت توکن است. این مسئله به پایداری قیمت توکن در بلند مدت کمک می‌کند.

4. استیک توکن

سرمایه‌گذاری در استخر‌های تقویتی و استخر‌های پاداش این پروتکل هیچ مالیاتی در پی ندارد. بنابراین 10% مالیات در هنگام تراکنش با این استخر‌ها کسر نمی‌شود.

کاربران می‌توانند با استیک توکن‌های خود در یکی از استخر‌های Multi Boost این پروتکل، به کسب توکن‌های ثانویه مانند EpicHero، Thoerum، SafeEarn و موارد دیگر بپردازند.

حتی اگر توکن‌های MVC در کیف پول کاربر وجود نداشته باشند، کاربران همچنان می‌توانند پاداش‌های توزیع شده از مالیات 10 درصدی را در کنار سود استخر‌های سرمایه‌گذاری شده دریافت کنند. 

اگر توکن ثانویه از نوع توکن‌های رفلکشن (دارای مالیات و پاداش) باشد مانند توکن‌هایی که قبلا اشاره کردیم، کاربران می‌توانند با برداشت سود خود از استخر‌های استیک، پاداش رفلکشن آن‌ها را نیز در کیف پول خود دریافت کنند.

توکنومیک MVC

تعداد کل توکن‌های موجود در این پروتکل 1.000.000.000.000 است که در حال حاضر 930 میلیارد آن در گردش هستند.

قیمت MVC

در زمان نوشتن این مقاله، قیمت هر توکن MVC حدود $0.000003199 است که حجم گردش 24 ساعت آن در صرافی‌ها معادل 15.535 برآورد می‌شود.

دورنمای پروژه MVC

مکانیزم استخرهای Farm و بازخرید آن‌ها، کلید اصلی در شکل‌دهی ارزش واقعی پروژه MVC در مقایسه با سایر پروژه‌های توکن‌های دیجیتال است.

بیشتر بخوانید: سه معیار مهم برای تحلیل توکن‌های دیفای

به دلیل وجود چنین مکانیزمی، سرمایه‌گذاران احتمالا توکن‌های خود را برای کسب درآمد بیشتر حفظ می‌کنند. به همین دلیل در این پروژه ما با سرمایه‌گذاران بلند مدت مواجه خواهیم بود. 

پروژه MVC
قیمت توکن‌های این پروژه در حال حاضر بسیار پایین است.

لازم به ذکر است که در حال حاضر حجم بازار و قیمت این توکن بسیار پایین است. بنابراین حرکت دادن قیمت آن سرمایه چندان زیادی نیاز ندارد. با این که این خبر خوبی برای سرمایه‌گذاران می‌تواند باشد اما به عنوان یک شمشیر دولبه می‌تواند سقوط ارزش توکن‌های در دست سرمایه‌گذاران را در پی داشته باشد.

نکته کلیدی ارزشمند دیگری که می‌توان در این پروژه به آن اشاره کرد، قابلیت مشارکت در استخر‌های بین زنجیره‌ای است که امکان اتصال به پروتکل‌های Avalanche، Fantom، Polygon و مانند آن را فراهم می‌کند. این مسئله باعث ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران بالقوه برای سرمایه‌گذاری در یک پروژه توکن با زیرساخت قوی می‌‌شود.

در حال حاضر نوسان قیمتی این توکن بسیار شدید است و ما اکیدا پیشنهاد می‌کنیم قبل از سرمایه‌گذاری بر روی این توکن، به خوبی در مورد آن تحقیق کنید. برای سرمایه‌گذاری و خرید این توکن می‌توانید به صرافی پنکیک سواپ مراجعه کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx