6 توصیه یک مدیر صندوق کریپتویی به تازاه‌واردان این حوزه!

توصیه‌های مدیر صندوق کریپتویی

در این مقاله سعی کردیم تا با کمک گرفتن از یکی از شناخته شده‌ترین مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری کریپتویی، بهترین نکات و راهنمایی‌هایی که می‌تواند در راستای تبدیل شدن به تریدر مفید باشد را ارائه کنیم. 

در این مقاله به صورت اختصاصی با Linda Xie مدیر محصول سابق شرکت Coinbase و موسس صندوق سرمایه‌گذاری Scalar صحبت می‌کنیم. 

زمانی که از کهنه کاران بازار کریپتو در مورد مهم‌ترین و باسابقه‌ترین افراد فضای ارز‌های دیجیتال سوال می‌کنیم، نام Linda Xie بیش از سایر نام‌ها به گوش می‌رسد.

عناوین مطلب:

او در دوران دانشگاه خود به بیت‌کوین و ارز‌های دیجیتال علاقمند شد اما این علاقه تا زمانی که وبسایت Overstock آن را در سال 2014 به عنوان روش پرداخت مورد استفاده قرار دهد، چندان خود را نشان نمی‌داد.

پس از این اتفاق، او در مورد آینده پول دیجیتالی و بیت‌کوین نگاه مثبتی پیدا کرد به طوری که بهانه‌ای شد تا شغل امور مالی خود را رها کند.

کوین بیس
او در اوایل آغاز به کار شرکت کوین‌بیس، به عنوان یکی از 30 کارمند شاغل در شرکت Coinbase استخدام شد و در نهایت توانست جایگاه خود را به مدیر محصول با تمرکز بر مقررات و انطباق با آن‌ها ارتقا دهد.

از سال 2017 تاکنون اون شرکت مدیریت سرمایه گذاری کریپتو Scalar Capital را اداره می‌کند. تمرکز این شرکت برروی استارت‌آپ‌های با محوریت دارایی‌های کریپتویی است.

او در این باره می‌گوید “در این زمینه ما گرایش بلند مدتی را اتخاذ کرده‌ایم.” همچنین او اضافه می‌کند که “ما علاقمند هستیم تا در این استارت‌آپ‌ها مشارکت بیشتری داشته باشیم همچنین به موسسان این شرکت و انجمن حول محور آن‌ها یاری برسانیم.”

شروع مسیر

برای تازه کاران کریپتو انتخاب نقطه شروع می‌تواند سخت و گاهی گمراه کننده باشد.

او در این باره می‌گوید “در بازار اتریوم ما شاهد حجم زیادی از انباشت سرمایه هستیم، من فکر می‌کنم صرف زمان به صورت جدی روی اتریوم و اکوسیستم آن ارزشش را دارد.”

بیشتر بخوانید: چرا ارز اتریوم (ETH) ارزش سرمایه گذاری دارد؟

1. ورود به اتریوم

با توجه به گفته‌های خانم Xie، یکی از دلایل عمده‌ای که باعث شده او در مورد اتریوم و اکوسیستم شکل گرفته حول محور آن خوش‌بین باشد این است که تکنولوژی اصلی آن در تغذیه حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) نقش اساسی ایفا می‌کند.

او همچنین در این باره می‌گوید: “چه چیزی باعث چنین کششی در این ارز شده است؟ مردم به خاطر چه چیزی حاضر به پرداخت کارمزد‌های بالای آن هستند؟ چه چیزی باعث حرکت حجم بازار این ارز می‌شود؟ فعالیت توسعه دهندگان آن در چه زمینه‌ای متمرکز شده است؟”

2. روی زمان‌بندی وسواس شدید به خرج ندهید

وقتی قیمت‌ها در یک بازه کوتاه به سرعت رشد می‌کنند، اگر قبل‌تر اقدام به سرمایه‌گذاری و خرید نکرده باشید، این که شما احساس جا ماندن از بازار را داشته باشید کاملا عادی است.

برای سرمایه‌گذاری نباید روی زمان‌بندی قیمت‌ها و نقاط ورود وسواس افراطی به خرج دهید مخصوصا اگر قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت را در سر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آیا فکر می‌کنید فرصت سرمایه گذاری در بیت‌کوین را از دست داده‌اید؟

پروژه‌های کریپتویی
 او در این باره می‌گوید: “وقتی به یک دارایی نگاه می‌کنید و با خودتان می‌گویید الان اوایل بازار این پروژه است و معتقد هستم می‌تواند به رشد خوبی دست پیدا کند دیگر زمان و قیمت دقیق سرمایه‌گذاری چندان اهمیت ندارد”.

او اضافه می‌کند، “ورود به سرمایه گذاری کریپتو با مبلغی که توانایی از دست دادن آن را دارید و گرفتن میانگین دلاری (DCA) از سهام می‌تواند منطقی باشد چرا که اگر با نگاه بلند مدت آن را ارزیابی کنید، اغلب این پروژه‌های کریپتو در روز‌های اول خود به سر می‌برند”.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع؛ چگونه پروژه‌های جدید با پتانسیل بالا در کریپتو را پیدا کنیم؟

3. کوچک شروع کنید

اولین قانون خانم Xie برای کسانی که تازه وارد دنیای کریپتو می‌شوند این است که فقط مقداری که می‌توانید آن را از دست دهید را سرمایه‌گذاری کنید.

این مسئله مخصوصا در زمینه دیفای پررنگ‌تر می‌شود چرا که حتی حرفه‌ای‌ترین تریدر‌های این بازار نیز نمی‌توانند در دنیای دیفای حرکت و مسیر آن را پیش‌بینی کنند.

توصیه او این است که در حوزه سرمایه‌گذاری دیفای، ابتدا گام‌های کوچک و آهسته را با بزرگ‌ترین پروتکل‌های شناخته شده بردارید. او در این باره می‌گوید “شاید اقدام به سرمایه‌گذاری با مبلغ پایین روی پروتکل‌های قرض‌دهی و Lending مانند Compound می‌تواند نقطه خوبی باشد.

در این پروتکل شما با قرض دادن پول‌تان به پلتفرم، به صورت سالیانه کسب درآمد خواهید داشت. یا حتی می‌توانید با استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز بخشی کوچکی از سرمایه‌ خود را به توکن‌های دیجیتال اختصاص دهید.

اما من همچنان می‌خواهم به شما تاکید کنم که کسانی را می‌شناسم که با سرمایه‌گذاری در برخی از پروژه‌های دیفای ورشکست شده‌اند. این زمینه بسیار پرریسک است”.

بیشتر بخوانید: آنچه باید در مورد سرمایه‌گذاری در دیفای بدانید

معاملات محبوب خانم Linda Xie

خانم Xie می‌گوید وقتی در سال 2015 اتریوم عرضه شد، به شکل عمیقی در بیت‌کوین تمرکز کرده بود، او در آن زمان از وجود شک و تردید بسیاری حول محور اتریوم خبر می‌دهد.

اما خانم Xie در آن زمان متقاعد شده بود که سرمایه‌گذاری در بلاک‌چین اتریوم و خرید آن می‌توند فرصت بالقوه‌ای باشد. بنابراین او تصمیم خود را گرفت و زمانی که هنوز کوین‌های اتریوم قیمت چندانی نداشتند وارد این ارز شد. 

دیفای
او در این باره می‌گوید: “وقتی من روی یک سهام یا پروژه کریپتو سرمایه‌گذاری می‌کنم، در آن‌ها به جستجوی چیز‌های متفاوت و جدید می‌روم”.

همچنین او اضافه می‌کند که “من به کپی‌های ساده از پروژه‌ها علاقه‌ای ندارم. اتریوم در نوع خود اولین بلاک‌چین منحصر به‌فرد در آن زمان بود که پس از بیت‌کوین توانست بازار کریپتو را رو به جلو حرکت دهد.”

4. به سراغ منبع بروید

به دلیل تازه و جدید بودن بازار کریپتو و تکنولوژی‌های مرتبط با بلاک‌چین، معمولا شما می‌توانید اطلاعات ارزشمندی را در مورد تیم‌های توسعه دهنده و انجمن حامی این پروژه‌ها به دست بیاورید.

خانم Xie در این باره می‌گوید شما باید به گروه‌های تلگرامی و سرور‌های دیسکورد این پروژه‌ها ملحق شوید تا بتوانید در مورد آن‌ها اطلاعات کسب کنید”.

او اضافه می‌کند “ورود به فضای انجمن یک پروژه کریپتو می‌تواند واقعا مفید باشد. در آن‌جا شما پروژه و انجمن آن را درک خواهید کرد”.

5. به دنبال ترند باشید

برخی از منابع محبوب خانم Xie برای کسب اطلاعات مخصوصا در مورد پروژه‌های دیفای عبارت‌اند از EthHub، Defiant ،Coin Metrics و DeFi Pulse. او همچنین روزنامه‌ای به نام Our Network را که توسط سرمایه‌گذار دیگری با عنوان Spencer Noon ارائه شده را مطالعه می‌کند. 

خانم Xie می‌گوید “وقتی من مردم زیادی را می‌بینیم که با احترام در مورد چیزی صحبت می‌کنند، من نیز نگاهی به آن خواهم انداخت”.

همچنین او اضافه می‌کند که “لزوما هر چیزی که مردم در مورد آن صحبت می‌کنند یک سرمایه‌گذاری خوب نیست اما می‌تواند یک شاخص قدرتمند از درک یک چیز توسط مردم باشد”.

6. کریپتو را به دوستان و خانواده منتقل کنید

خانم Xie برای سالیان زیادی است که به عنوان هدیه تولد، کوین‌های کریپتو هدیه می‌دهد.

اما او به تازگی بیت‌کوین و اتریوم را نیز به فرزندان دوستان خود هدیه می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد تا زمانی که به اندازه کافی بزرگ شوند این دارایی‌ها را حفظ کنند. 

خانم Xie در این باره می‌گوید “تا زمانی که این کودکان به مرحله بزرگسالی پا بگذارند، فکر می‌کنم ارزش این دارایی‌ها باید به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کرده باشد”.

او همچنین اضافه می‌کند “اما قسمت جالب این ایده این است که وقتی مردم برای مدت طولانی کوین‌های کریپتو هولد می‌کنند چه اتفاقی رخ می‌دهد”.

نتیجه گیری

در زمان نوشتن این مقاله، بازار دیفای افت و خیز‌های زیادی را تجربه کرده است. اخیرا پروژه Luna نتوانست موقعیت خود تثبیت کند و دچار سقوط چشمگیری شد.

این پروژه دارای یک استیبل‌کوین با نام UST بود که علاوه‌بر کوین اصلی پروژه، ارزش خود را از دست داد. پروژه Luna سرمایه‌گذاران را در شوک مالی بزرگی فرو برد به طوری که بسیاری از مردم دارایی‌های خود را از پروتکل‌های دیفای خارج کردند.

این مثال به ما نشان می‌دهد حوزه دیفای چقدر می‌تواند خشن و بی‌رحم باشد. با این حال پروژه‌هایی نیز وجود دارند که با تحقیق و بررسی آن‌ها می‌توان به صورت حساب شده روی آن سرمایه‌گذاری نمود. 

 وقتی به نظرات کارشناسان خبره کریپتو مراجعه کنیم متوجه خواهیم شد که حرف اصلی همه آن‌ها روی درک نحوه عملکرد و ارزش‌های پیشنهادی پروژه در خلاقیت معطوف شده است. مسلما صحبت با توسعه دهندگان پروژه یا اعضای انجمن آن‌ها می‌تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد. 

اکیدا توصیه می‌کنیم بدون شناخت و تحقیق کافی در مورد توکن‌‌ و پروژه‌های کریپتو وارد آن‌ها نشوید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx