با 10 کیف پول‌ برتر سازگار با والت کانکت (WalletConnect) آشنا شوید!

کیف پول والت کانکت

امروزه با وارد شدن ارز‌های دیجیتال به بازار معاملات و ملموس شدن این ارز‌ها برای عامه مردم، پرس و جو در مورد قابلیت والت کانکت (WalletConnect) نیز بیشتر شده است؛ قابلیتی که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از کیف پول‌های دیجیتال خود از نرم افزار‌های غیر متمرکز (DApps) استفاده کرده و تراکنش‌ها را در کمال امنیت انجام دهند.

در صورتی که می‌خواهید امنیت تراکنش ارزهای دیجیتال خود را افزایش دهید، استفاده از کیف پول والت کانکت می‌توانند گزینه بسیار خوبی باشند.

در این مطلب به بررسی دقیق والت کانکت و DApps پرداخته و 10 مورد از بهترین کیف پول‌های سازگار با WalletConnect را معرفی می‌کنیم.

عناوین مطلب:

قابلیت والت کانکت (WalletConnect) چیست؟

والت کانکت یک پروتکل منبع باز (open-source) است که برای اولین با در سال 2018 معرفی گردید.

این قابلیت با استفاده از لینک یا QR کد، کیف پول‌های سازگار با این پروتکل را به یکدیگر متصل می‌کند یا به عنوان یک پل ارتباطی میان کیف پول و DApps (نرم افزارهای غیرمتمرکز) عمل می‌کند.

اگرچه در بیشتر موارد به اشتباه از WalletConnect تحت عنوان نرم افزار نام برده می‌شود اما والت کانکت در واقع یک پروتکل است که برای یک جفت دستگاه، نرم افزار غیر متمرکز یا کیف پول به عنوان یک خط ارتباطی عمل می‌کند.

در زمان نوشتن این مطلب در اواسط سال 2022 میلادی، می‌توان گفت بالغ بر 100 کیف پول والت کانکت وجود دارند که از جمله نام آشناترین آن‌ها می‌توان به Trust wallet و MetaMask اشاره کرد.

علاوه بر این با استفاده از پروتکل والت کانکت، مشکلات مرتبط با دسترسی نیز برطرف شده و کاربران دیگر نیاز نیست مرورگرهای متعددی نصب کرده یا برای دسترسی به بعضی از DApp‌ها از کیف پول‌های مختلف استفاده کنند.

3 سال پس از عرضه ورژن اولیه این پروتکل، ورژن دوم آن در سال 2021 عرضه شد که برای بهبود عملکرد، افزایش امنیت و اضافه کردن قابلیت‌های جدید طراحی شده بود.

امروزه بسیاری از کاربرانی که روزانه تراکنش‌های زیادی انجام می‌دهند ترجیح می‌دهند از کیف پولی استفاده کنند که با پروتکل Walletconnect سازگار باشد.

بهترین کیف پول والت کانکت

اگرچه به گفته طراحان پروتکل والت کانکت امروزه بالغ بر 100 کیف پول کریپتویی با این قابلیت سازگار هستند، اما با ادامه پیشرفت و گسترش دنیای ارزهای دیجیتال این رقم بسیار بالاتر خواهد رفت و توسعه دهندگان بیشتری سعی خواهند کرد این پروتکل را در کیف پول‌هایی که طراحی می‌کنند بگنجانند.

اگر به دنبال یک کیف پول مناسب با قابلیت والت کانکت هستید در ادامه 10 کیف پول برتر ارزهای دیجیتال با قابلیت والت کانکت را معرفی کرده‌ایم:

1. تراست والت (Trust wallet)

به جرات می‌توان گفت یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین کیف پول‌های کریپتویی، کیف پول تراست والت است که علاوه بر داشتن قابلیت WalletConnect از ارز‌های دیجیتال بسیاری پشتیبانی می‌کند.

این کیف پول والت کانکت برای افرادی که روزانه تراکنش‌های زیادی انجام می‌دهند می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

کیف پول تراست والت
کیف پول تراست والت

کیف پول Trust Wallet بیش از 1 میلیون ارز دیجیتال را ساپورت کرده و با 50 بلاک‌چین سازگار است. علاوه بر این، قابلیت نگهداری از NFT‌های شبکه اتریوم را نیز داشته و با داشتن محیط کاربری ساده و قابلیت‌های جذابی مانند استیک کردن، یکی از بهترین کیف پول‌های کریپتویی محسوب می‌شود.

2. متامسک (MetaMask)

اگرچه متامسک گزینه مناسبی برای تازه واردان به دنیای ارزهای دیجیتال محسوب نمی‌شود اما به جرت می‌توان گرفت یکی از بهترین کیف پول‌ها برای افرادی است که روی ناشناس ماندن و امنیت بالا تأکید دارند.

کیف پول MetaMask فقط ارزهای دیجیتال بلاک‌چین اتریوم با استاندارد توکن ERC-20 را ساپورت می‌کند که بیش از 450 هزار ارز دیجیتال مختلف در بلاک‌چین‌های اتریوم، آوالانچ (Avalanche) و پالیگان (Polygon) را شامل می‌شود.

برای ثبت نام و ساختن حساب کاربری در این کیف پول هیچ نیازی به ارائه اطلاعات شخصی که باعث شناسایی افراد شود نیست و معاملات و تراکنش‌هایی که انجام می‌دهید به دلیل قابلیت غیر متمرکز بودن شبکه به صورت کاملاً ناشناس انجام می‌شود.

3. لجر لایو (Ledger Live)

لجر یکی از شرکت‌های تولید کننده کیف پول سخت افزاری است که محصولات آن علاوه بر کاربران تازه وارد برای افرادی که مدت بیشتری در بازار ارز‌های دیجیتال فعالیت داشته‌اند نیز مناسب است.

کیف پول لجر
کیف پول لجر

به گفته کمپانی Ledger کاربران می‌توانند معاملات 5500 ارز دیجیتال مختلف را با استفاده از نرم افزار این شرکت انجام دهند و در صورتی که انجام معاملات ارز دیجیتال خاصی از طریق نرم افزار امکان‌پذیر نبود می‌توانید از کیف پول‌های سخت افزاری یا به اصطلاح «سرد» این سرکت استفاده کنید.

کمپانی Ledger کیف پول‌های سخت افزاری خود را در سه دسته Nano S، Nano X و Nano S Plus ارائه کرده است که در صورت تمایل به خرید می‌توانید در مورد قابلیت‌های هرکدام تحقیق کرده و مناسب‌ترین گزینه را با توجه به نیاز‌های خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی کیف پول لجر نانو اس (Ledger nano s) + آموزش کار

به صورت کلی کیف پول‌های سخت افزاری گزینه مناسبی برای افرادی هستند که قسمت عمده سرمایه خود را در قالب ارز دیجیتال نگهداری می‌کنند و از آنجایی که دسترسی این دستگاه‌ها به اینترنت و شبکه‌های گسترده محدود است، از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

4. اسپات والت (Spot Wallet)

اسپات والت یکی از مناسب‌ترین کیف پول‌های کریپتویی برای افرادی است که از شبکه‌های سولانا (Solana) و تزوس (Tezos) استفاده می‌کنند.

مطابق گفته وب ‌سایت رسمی کیف پول اسپات والت، کاربران می‌توانند انواع تراکنش‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال اعم از خرید، فروش و معاوضه (Swap) را در این کیف پول انجام داده و با توجه به نسل سوم بودن این کیف پول کریپتویی، گزینه مناسبی برای ذخیره و نگهداری دارایی محسوب می‌شود.

علاوه بر این کاربران می‌توانند از آخرین اخبار شبکه‌های بلاک‌چین، ارز‌های دیجیتال و NFT‌ها نیز از طریق همین کیف پول و با استفاده از ویجت‌هایی (Widgets)‌ که برای آن طراحی شده مطلع شده و برای موارد مختلفی اعلان تعیین کنند.

این کیف پول برای سیستم عامل اندروید عرضه شده است.

5. مای اتر والت (MyEtherWallet)

MyEtherWallet یکی از کیف پول‌های کریپتویی با قابلیت والت کانکت است که برای کسب و کار‌ها و اشخاص با تجربه یا تازه کاری است که به کیف پول‌های سرد علاقه دارند مناسب است.

این شرکت البته یک کیف پول دیجیتال و آنلاین است که به صورت منبع باز (open-source) بوده و برای دستگاه‌های اندرویدی و محصولات Apple عرضه شده است اما دارایی شما را در کیف پول‌های سخت افزاری نگهداری می‌کند.

از آنجایی که این کیف پول کریپتو‌های مبتنی بر اتریوم را داخل کیف پول‌های سرد نگهداری می‌کند، کاربران کنترل دقیقی روی دارایی‌های خود داشته و می‌توانند با استفاده از تلفن همراه یا کامپیوتر معاملات خود را انجام دهند.

اگرچه که مای ایتر والت کیف پول رایگانی بوده و علاوه بر امنیت بالا به کاربران اجازه می‌دهد از نرم افزار‌های غیرمتمرکز (DApps) و قراردادهای هوشمند استفاده کرده و NFT‌های خود را داخل این کیف ذخیره کنند، اما تنها شبکه اتریوم و شبکه‌ها و ارزهای دیجیتال مرتبط با آن را ساپورت می‌کند از جمله شبکه‌های Binance Smart Chain ،Polygon و Ethereum Classic assets.

6. سیف پال (SafePal)

سیف پال یکی از بهترین کیف پول‌های کریپتویی سرد برای کاربرانی است که به دنبال کیف پول سرد ارزان قیمت با قابلیت ساپورت اتریوم و بیت‌کوین هستند.

کمپانی سیف پال کیف پول‌های سخت افزاری خود را در دو مدل Cypher و S1 تولید می‌کند که قیمت آن‌ها تا اواخر خرداد ماه 1401 چیزی معادل 40 دلار بوده است.

نرم افزار سیف پال نیز برای عملکرد بهتر این کیف پول‌ها و دسترسی به DApps از طریق والت کانکت در دو نسخه اندروید و IOS طراحی و عرضه شده است.

کیف پول سیف پال
کیف پول سیف پال

با توجه به این که کیف پول‌های SafePal از هردو بلاک‌چین اتریوم و بیت‌کوین پشتیبانی می‌کنند گزینه مناسبی برای افراد تازه وارد به دنیای ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند چرا که سیف پال به ازای ارسال یا دریافت ارزهای دیجیتال هزینه‌ای دریافت نمی‌کند.

7. آرجنت والت (Argent Wallet)

آرجنت والت یکی از آپشنال‌ترین کیف پول‌های دیجیتالی است که کاربران می‌توانند توکن‌ها و دارایی‌های مبتنی بر ERC-20 را در آن نگهداری کنند.

این کیف پول تنها از توکن‌های مبتنی بر شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کند و با داشتن امنیت بالا یکی از بهترین کیف پول‌های کریپتویی با قابلیت والت کانکت محسوب می‌شود.

از جمله این آپشن‌ها می‌توان به امکان ذخیره کد و رمز‌های شخصی داخل کیف پول، قابلیت کسب سود و انتخاب ارز دیجیتال به دلخواه کاربر برای پرداخت هزینه گس (gas) اشاره کرد.

کیف پول Argent به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS عرضه شده است.

8. جنوسیس سیف (Gnosis Safe)

جنوسیس سیف یکی از کیف پول‌های مناسب برای نگهداری توکن‌های مبتنی بر اتریوم است که از قابلیت چند امضایی (Multi-signature) برای امنیت بیشتر استفاده می‌کند.

آنچه باعث خاص شدن این کیف پول شده است قابلیت‌های امنیتی بالا و ورود‌های چند مرحله‌ای است. جنوسیس سیف به کاربران علاوه بر سرمایه گذاری، قابلیت قرض گرفتن ارز دیجیتال را نیز داده و ارزش دارایی شما را معادل دلار در کنار آن به شما نشان می‌دهد.

Gnosis Safe علاوه بر توکن‌های مبتنی بر ERC-20، با استاندارد‌های ERC-223 و ERC-721 نیز سازگار است. علی رغم وجود نسخه‌های اندروید و IOS، بیشتر کاربران این کیف پول ترجیح می‌دهند از نسخه دسکتاپ آن برای رایانه‌های شخصی استفاده کنند.

9. بیت پِی (BitPay)

Bitpay یکی از کیف پول‌های غیر حضانتی (non-custodial) سازگار با قابلیت WalletConnect است که قابلیت‌هایی مانند امنیت چند لایه، Multi-signature و ساختن رمز عبور رمزنگاری شده داشته و به کاربران اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتال خود از پلتفرم‌های مختلف را همه با هم در این کیف پول نگهداری کنند.

بیشتر بخوانید: کیف پول حضانتی چیست و چه تفاوتی با کیف پول غیرحضانتی دارد؟

کیف پول BitPay در هردو نسخه اندروید و IOS قابل دسترس می‌باشد و کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را به صورت کارت هدیه برای فروشگاه‌های معروف تبدیل کرده یا آن را به کارت حساب بیت پی انتقال دهند.

10. آلفا والت (AlphaWallet)

کیف پول آلفا یکی از انواع کیف پول‌های حضانتی (self-custodial) است که برای نگهداری ارزهای دیجیتال شبکه اتریوم طراحی شده.

آلفا والت در واقع یک کیف پول سخت افزاری (سرد) محسوب می‌شود که نسبت به رقبای نرم افزاری خود امنیت بالاتری دارد. قابلیت Secure Enclave این کیف پول باعث می‌شود که دارندگان این کیف پول لایه‌های محافظتی بیشتری در مقابل هکرها یا کلاه برداری‌های کریپتویی داشته باشند.

کیف پول آلفا والت دارایی‌های شما را در کیف پول‌های سخت افزاری نگهداری می‌کند و دانلود و استفاده کردن از نرم افزار آن هیچ هزینه‌ای ندارد.

آلفا والت علاوه بر سیستم عامل‌های اندروید و IOS برای کامپیوتر‌های شخصی و سیستم عامل ویندوز هم در دسترس است و از تمامی ارزهای دیجیتال و NFT‌های مبتنی بر اتریوم پشتیبانی می‌کند.

آیا والت کانکت (WalletConnect) پروتکل ایمنی است؟

اگرچه ممکن است سؤالاتی حول امنیت پروتکل والت کانکت به وجود آید اما می‌توان گفت که والت کانکت از آنجایی که یک پروتکل است نه یک نرم افزار، توانایی بسیار خوبی در افزایش امنیت تراکنش‌های کریپتویی داشته و توانسته به کیف پول‌های کریپتویی کمک شایانی بکند.

این پروتکل همانند راه ارتباطی میان DApps و کیف پول‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند عمل می‌کند و تراکنش‌ها برای انجام شدن تحت نظارت این پروتکل، باید دو باره و سه باره تأیید شوند.

کیف پول‌های WalletConnect
کیف پول‌های WalletConnect یکی از گزینه‌های مناسب برای حفظ دارایی‌های ارز دیجیتال هستند.

موارد گفته شده ثابت می‌کند که والت کانکت گزینه بسیار مناسبی برای افزایش امنیت تراکنش‌های صورت گرفته با کیف پول‌های کریپتویی است.

امروزه بسیاری از کیف پول‌های کریپتویی از ورژن دوم پروتکل WalletConnect پشتیبانی می‌کنند که در این مطلب به 10 مورد از این کیف پول‌ها اشاره کردیم.

سخن آخر

استفاده از کیف پول والت کانکت یکی از بهترین راه‌ها برای تضمین امنیت دارایی شما و همچنین استفاده از DApps است.

در صورتی که نگران از دست دادن عبارت Seed هستید و نمی‌خواهید با فراموش کردن Seed تمامی دارایی شما از دست رفته و دیگر به کیف پول خود دسترسی نداشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم دارایی‌های خود را در کیف پول‌های با قابلیت والت کانکت نگهداری کنید چرا که این کیف پول‌ها در غالب موارد قابلیت بازیابی رمز Seed را دارند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx