همه چیز درباره پلتفرم و توکن وان اینچ (1INCH)

صرافی وان اینچ

وان اینچ (1inch)، پلتفرمی جهت جمع‌آوری صرافی‌های غیر متمرکز مختلف در یک مکان است.

وان اینچ، برای کاربران خود فضایی را ایجاد کرده که در آن یک تبادل راحت و مؤثر میان پلتفرم‌ها و شبکه‌های غیرمتمرکز مختلف داشته باشند. این پلتفرم، از کیف پول‌ها و استخرهای نقدینگی صرافی‌های دیگر نیز پشتیبانی می‌کند.

در حالت معمولی اگر کاربری بخواهد یک صرافی غیرمتمرکز جهت انجام معاملات خود انتخاب کند، باید تحقیق و بررسی بسیاری انجام دهد تا در نهایت از میان آن‌ها یکی را برگزیند. اما با وجود پلتفرم وان اینچ، کاربران می‌توانند تنها با استفاده از یک پلتفرم واحد، از میان صرافی‌های موجود در آن، مناسب‌ترین صرافی را انتخاب نمایند.

عناوین مطلب:

بیشتر بخوانید: تفاوت صرافی‌ متمرکز و صرافی غیرمتمرکز

در این مقاله، قصد داریم تا به طور مفصل راجع به صرافی غیرمتمرکز وان اینچ، مزایا و هدف از ایجاد آن صحبت کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

پلتفرم وان اینچ (1inch) چیست؟

پلتفرم وان اینچ، یک تجمیع‌کننده صرافی‌های غیرمتمرکز یا به عبارتی Dex Aggregator است.

یک کاربر برای اینکه بتواند هنگام سواپ در یک صرافی غیرمتمرکز، بیش‌ترین مقدار توکن را به دست آورد، باید در صرافی‌های غیرمتمرکز دیگر، نرخ معامله توکن‌ها را جستجو کند.

در اینجا تجمیع‌کننده صرافی‌ها به کمک کاربر می‌آید و در همان لحظه بهترین نرخ توکن‌ها را در میان صرافی‌های مختلف پیدا می‌کند.

همچنین پلتفرم 1inch به عنوان یک تجمیع‌کننده، از استخرهای نقدینگی صرافی‌های غیرمتمرکز مختلف جهت تامین تعداد توکن‌های سفارش داده شده، بهره می‌برد.

از طرفی، تمام کاربرانی که از صرافی‌های غیرمتمرکز استفاده می‌کنند، با یک مشکل مشترک مواجه هستند و آن هم هزینه‌های بالای گس است. افزایش ازدحام در شبکه اتریوم باعث شده که هزینه‌های گس برای معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز به شدت افزایش یابد.

به همین دلیل شما باید همزمان با جستجوی بهترین قیمت ارزهای دیجیتال، هزینه‌های گس را نیز در صرافی‌های غیرمتمرکز مقایسه کنید؛ زیرا ممکن است برخی از صرافی‌ها ارز دیجیتال مورد نظر شما را با قیمت مناسبی ارائه دهند، اما پس از در نظر گرفتن کارمزد گس، معامله از ارزش واقعی آن نیز گران‌تر تمام شود!

در واقع شبکه وان اینچ، برای حل چنین مشکلی ایجاد شده است. پلتفرم وان اینچ با کوچک کردن تراکنش‌ها، معامله شما را به طور کارآمد در صرافی‌های مختلف پخش می‌کند.

با این کار علاوه بر کاهش هزینه‌های کلی گس، با پخش معاملات در صرافی‌های مختلف از طریق وان اینچ، بهترین بازده ممکن برای معامله شما جمع‌آوری خواهد شد.

توجه داشته باشید که کار وان اینچ صرفا کاهش هزینه گس نیست. این پلتفرم به دلیل پخش تراکنش شما در صرافی‌های غیرمتمرکز مختلف، باعث کاهش اسلیپیج (Slippage) نیز می‌شود.

همانطور که می‌دانید، عامل ایجاد اسلیپیج این است که اکثر صرافی‌های غیرمتمرکز فاقد نقدینگی لازم برای جذب خریدهای بزرگ یا حجم معاملاتی بالا برای جفت‌ ارزهای خاص هستند. اما پلتفرم وان اینچ، به بهبود این موضوع نیز کمک می‌کند.

این ویژگی وان اینچ، مورد علاقه نهنگ‌ها است؛ چراکه در کاهش هزینه‌های معاملاتی مخصوصا در هنگام ترافیک شدید شبکه‌ها، به کمک نهنگ‌ها می‌آید. 

پلتفرم وان اینچ چگونه کار می‌کند؟

در حال حاضر تعداد زیادی صرافی غیرمتمرکز از جمله یونی سواپ، پنکیک سواپ و سوشی سواپ وجود دارند که هرکدام ساختارها و عملکرد متفاوتی دارند.

هریک از این صرافی‌های غیرمتمرکز، ارزهای دیجیتال را با قیمت‌های متفاوتی می‌فروشند. البته باید بگوییم که این صرافی‌ها بدين وسیله فرصت‌هایی برای آربیتراژ ایجاد می‌کنند.

آربیتراژ به معنای بهره گرفتن از تفاوت قیمت بین دو یا چند بازار برای کسب سود بیشتر است. سود آربیتراژی زمانی ایجاد می‌شود که یک کالای یکسان در دو بازار مختلف عرضه شده اما قیمت‌های متفاوتی دارد. علاوه بر این، هر پلتفرم ممکن است کارمزدهای متفاوتی نیز دریافت کند.

این پلتفرم با هر سفارش کاربر، در بین تعداد زیادی از صرافی‌های غیرمتمرکز جستجو می‌کند تا ارزان‌ترین قیمت‌ها را بیابد. سپس، معاملات مشتریان خود را به سمت صرافی‌ای که کم‌ترین قیمت را برای آن ارز دیجیتال ارائه می‌کند، سوق می‌دهد.

وان اینچ از صرافی‌های غیرمتمرکز بسیاری مانند Kyber Network، یونی سواپ، Oasis، بالانسر، پلتفرم زیروایکس (0X) و پروتکل نقدینگی خود وان اینچ به نام مونی سواپ (MooniSwap)، استفاده می‌کند.

پلتفرم وان اینچ چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟ 

پلتفرم وان اینچ، به نوبه خود یک صرافی غیرمتمرکز پیشگام است که اساسا به منظور ارائه راهکاری جهت رفع مشکل کمبود نقدینگی ایجاد شده است.

در عین حال، این تمام چیزی نیست که ارائه می‌دهد. در ادامه، به بررسی برخی از ویژگی‌های مهم این شبکه می‌پردازیم. 

1. پروتکل تجمیع

شبکه وان اینچ در مارس 2021، نسخه سوم پروتکل تجمیع خود را با قراردادهای هوشمند ارتقاء یافته راه‌اندازی کرد. این به‌روزرسانی باعث افزایش سرعت و مقرون ‌به‌صرفه‌تر شدن معاملات در این صرافی شد.

هزینه گس در وان اینچ
مقایسه هزینه گس در نسخه سوم وان اینچ با پلتفرم‌های دیگر

نسخه سوم پروتکل شبکه وان اینچ، از طریق بایننس اسمارت چین و اتریوم به صرافی‌های غیر متمرکز بیشتری نیز متصل می‌شود.

شما با یک کلیک ساده می‌توانید به نقدینگی در بزرگ‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز مبتنی بر شبکه اتریوم و بایننس اسمارت چین دسترسی داشته باشید.

2. 3. راه‌اندازی پروتکل نقدینگی

در ابتدا هدف این پلتفرم، جمع‌آوری نقدینگی از سایر صرافی‌های غیرمتمرکز بود؛ اما طولی نکشید که توسعه‌دهندگان آن از اهداف اولیه خود نیز فراتر رفته و یک پروتکل نقدینگی برای جذب نقدینگی به صورت اختصاصی در پلتفرم خود طراحی کردند.

پلتفرم وان اینچ علاوه بر راه‌اندازی پروتکل نقدینگی اختصاصی خود، با استفاده از برنامه استخراج نقدینگی، از استخرهای نقدینگی بازارسازهای خودکار معتبری همچون یونی سواپ و سوشی سواپ نیز استفاده می‌کند. امروزه، استخرهای نقدینگی این پلتفرم دارای میلیون‌ها دلار ارزش کل قفل شده(TVL) هستند. 

3. پروتکل سفارش‌گذاری (Limit Order Protocol)

در صرافی‌های غیرمتمرکزی مانند یونی سواپ، ابزارهای معاملاتی پیشرفته وجود ندارد. وان اینچ با طراحی پروتکل نوآورانه سفارش محدود، شکل جدیدی از ثبت سفارش را برای کاربران فراهم کرد.

پروتکل Limit Order در این پلتفرم، هیچ کارمزدی از شما کسر نمی‌کند که این یک مزیت بزرگ در رقابت با صرافی رقیب مانند صرافی 0X به حساب می‌آید.

4. ادغام چند زنجیره‌ای 

صرافی‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز ساخته شده بر بستر اتریوم، به بلاک‌چین اتریوم افتخار می‌کنند.

دیدگاه ماکسیمالیستی نسبت به اتریوم باعث شده تا صرافی غیرمتمرکز بسیاری به اکوسیستم پرهزینه اتریوم اضافه گردد؛ آن هم در حالی که بلاک‌چین‌های پرقدرت زیادی در حل مشکلات مقیاس‌پذیری به نقاط عطف مهمی دست یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: ماکسیمالیسم (Maximalism) بیت‌کوین چیست و چرا اهمیت دارد؟

به این ترتیب، کاملا مشخص است که چرا این اگریگیتور صرافی‌های غیرمتمرکز، پس از اعلام ادغام با بایننس اسمارت چین (BSC)، کاربران حوزه کریپتو را شوکه کرد.

پلتفرم وان اینچ با مشاهده رشد شگفت‌انگیز اکوسیستم دیفای بایننس اسمارت چین در نیمه اول سال 2021، تصمیم گرفت با استقرار این شبکه در بایننس اسمارت چین، موفقیت خود را در زنجیره دیگری تکرار کند. در واقع استقرار وان اینچ در بایننس اسمارت چین، همان قابلیت‌های موجود در نسخه اتریوم را به شما عرضه می‌کند.

در این حالت به جای اتصال وان اینچ به صرافی‌های یونی سواپ و سوشی سواپ، صرافی وان اینچ از طریق بایننس اسمارت چین به صرافی‌هایی همچون پنکیک سواپ و بیکری سواپ متصل می‌شود.

پس از مدت کوتاهی که از استقرار وان اینچ روی بایننس اسمارت چین گذشت، این پلتفرم بر روی شبکه پالیگان (Polygon) که بلاک‌چینی برای تراکنش‌های مقیاس‌پذیر اتریوم است نیز مستقر گردید.

در حال حاضر، قدرت تجميع این پلتفرم در شبکه پالیگان، محدود به یونی سواپ، سوشی سواپ، آوه (Aave) و کرو (Curve) است. 

5. کارمزد معاملاتی کم

وان اینچ، صرف نظر از حجم معاملاتی شما، هیچ کارمزدی از شما دریافت نمی‌کند.

این یک مزیت بزرگ در انجام معاملات کاربران است. البته توجه داشته باشید که این به معنای عدم دریافت کارمزد نیست؛ زیرا وان اینچ شما را به دیگر صرافی‌ها متصل می‌کند که خود این صرافی‌ها احتمالا مشمول کارمزد خواهند بود.

البته باید بگوییم که استفاده از صرافی این شبکه برای شما گران‌تر از معامله مستقیم در یونی سواپ یا کرو تمام نمی‌شود؛ بلکه حتی می‌توان گفت در اغلب موارد استفاده از وان اینچ هزینه شما را کمتر خواهد کرد.

6. کاهش اسلیپیج (Slippage)

همانطور که گفتیم، پروتکل وان اینچ با جستجو بین سایر صرافی‌های غیرمتمرکز، کم‌ترین قیمت را برای کاربران خود پیدا می‌کند.

همچنین این پلتفرم برای ارائه کم‌ترین قیمت و بیشترین سود، تنها قیمت ارزهای دیجیتال را بررسی نکرده و هزینه‌های معاملاتی موسوم به گس را نیز در نظر می‌گیرد.

اما جالب است بدانید که این پلتفرم به جز کاهش هزینه گس، خدمات سودآور دیگری نیز به همراه دارد. فرض کنید شما براساس قیمتی که بر روی چارت دیده‌اید اقدام به خرید کنید، امـا نهایتا پوزیشن شما در قیمت دیگری باز شود؛ در این صورت اسلیپیج رخ داده است.

در واقع علت اصلی اسلیپیج، نوسانات بسیار سریع قیمت است که بازار را دچار شوک می‌کند. در بازار ارزهای دیجیتال نیز به علت نوسانات شدید قیمت و همچنین با توجه به حجم بازار، اسلیپیج بیشتر دیده می‌شود.

7. راه‌اندازی مونی سواپ (MooniSwap)

در روزهای اول راه‌اندازی صرافی وان اینچ، تیم توسعه‌دهنده این پلتفرم به دنبال متمایز کردن محصول اگریگیتور از پروتکل نقدینگی خود بود.

در نتیجه، صرافی غیرمتمرکز مونی سواپ به منظور ساده‌سازی سواپ، تبدیل توکن‌ها و همچنین ارائه قدرت بیشتر به تامین‌کنندگان نقدینگی متولد شد.

مونی سواپ مقداری از سود اسلیپیج را به جای آربیتراژرها، به LPها بازمی‌گرداند. از دیگر بهبودهای اعمال‌شده روی این پلتفرم، محافظت از معامله‌گران در برابر تهدیداتی مانند فرانت رانینگ (Front-runnig) و کارمزدهای ریفرال برای تامین‌کنندگان نقدینگی است.

معرفی توکن وان اینچ (1INCH)

در کریسمس 2020، پلتفرم وان اینچ، از توکن حاکمیتی خود تحت عنوان 1INCH رونمایی کرد.

این توکن روی شبکه اتریوم و مبتنی بر استاندارد ERC20 است. همچنین، پس از استقرار پلتفرم وان اینچ روی بایننس اسمارت چین، نسخه BEP20 این توکن نیز از طریق Binance Bridge در دسترس قرار گرفت.

توکن وان اینچ یک توکن حاکمیتی است؛ یعنی دارندگان این توکن حق رای دارند و می‌توانند از طریق سازمان مستقل و خودگردان غیر متمرکز (DAO) صرافی وان اینچ، در فرآیند رای‌دهی به طرح‌های پیشنهادی شرکت کنند.

توسعه‌دهندگان وان اینچ، این مزیت توکن خود را “حاکمیت فوری” نامیده‌اند؛ چرا که معتقدند باید در پاسخ به نیاز بازار، تغییرات پروتکل‌هایشان را به سرعت در شبکه خود جا بیندازند.

پروتکل نقدینگی در وان اینچ
مکانیزم پروتکل نقدینگی وان اینچ

علاوه بر این، توکن 1INCH در پروتکل‌های نقدینگی نیز استفاده می‌شود. پروتکل نقدینگی در صرافی وان اینچ، در واقع همان نسخه جدید بازارساز خودکار قبلی یعنی Mooniswap است.

ویژگی اصلی آن، کارمزد متغیری است که هنگام نوسان قیمت بین لحظه ثبت سفارش و اجرای آن ایجاد شده و باعث می‌شود تامین‌کنندگان نقدینگی و استیک‌کنندگان توکن، سود بیشتری کسب کنند.

این دو گروه می‌توانند به طور مستقیم در فرآیند رای‌دهی در پارامترهای اصلی پروتکل شرکت کنند. این پارامترها شامل کارمزد ثابت سواپ کردن، کارمزد متغیر و پاداش‌های حاکمیتی است.

تمام رای‌گیری‌ها در این شبکه به واسطه توکن 1INCH صورت می‌گیرد. در این سیستم، تاثیر رای افراد وابسته به مقدار توکن استیک شده آن‌ها است. هر چه مقدار توکن استیک شده یک فرد بالاتر باشد، تاثیر رای او نیز افزایش می‌یابد.

نحوه توزیع توکن وان اینچ
نحوه توزیع توکن 1INCH

تعداد کل توکن‌های 1INCH برابر با 1.5 میلیارد است که در طول 4 سال به صورت زیر عرضه خواهد شد:

  • 30 درصد از توکن‌های 1INCH برای شبکه و برقراری ثبات کارکرد آن
  • 21 درصد از توکن‌های 1INCH برای توسعه اکوسیستم وان اینچ
  • 19.5 درصد از توکن‌های 1 INCH برای سرمایه‌گذاران و سهام‌داران
  • 22.5 درصد از توکن‌های 1INCH برای تیم 1inch.core و کارکنان آینده آن
  • 30 درصد از توکن‌های 1INCH برای مشاوران در مدت 4 سال
  • 30 درصد از توکن‌های 1INCH برای تامین نقدینگی Mooniswap در 1 سال

معرفی توکن CHI Gastoken

توکن دیگری که توسط تیم توسعه این پلتفرم منتشر شده و کم‌تر کسی از آن صحبت می‌کند، CHI Gastoken است که با علامت CHI نشان داده می‌شود.

کمی قبل‌تر، به توانایی این پلتفرم در کاهش قابل توجه هزینه‌های گس در طول معاملات اشاره کردیم. ممکن است گمان کرده باشید که گروه وان اینچ توافق خاصی با ماینرهای اتریوم دارند، اما اینطور نیست. رمز موفقیت این پلتفرم استفاده از توکن CHI است!

در واقع برای پرداخت هزینه تراکنش‌ها در صرافی وان اینچ، از توکن CHI استفاده می‌شود. قیمت این توکن به قیمت گس در شبکه اتریوم وابسته است و تنها در دو پلتفرم 1inch و Curve کاربرد دارد.

نقشه راه پلتفرم 1Inch به چه صورت است؟

  • ایده ساخت و طراحی: در ماه می 2019 و در hackathon برگزار شده در سنگاپور، ایده طراحی یک تجمیع‌کننده صرافی‌های غیرمتمرکز، در ذهن بنیان‌گذاران وان اینچ جرقه زد و در مدت زمان کوتاهی نسخه اولیه آن راه‌اندازی شد.
  • ارائه نسخه اولیه: نسخه اولیه این پلتفرم، جهت حل مشکل کمبود نقدینگی در تبدیل توکن‌ها با حجم بالا ایجاد شد که با تقسیم سفارش‌های کاربران بین صرافی‌های دیگر، کم‌ترین نرخ مبادله توکن را به دست می‌آورد.
  • راه‌اندازی بازارساز خودکار (AMM): تیم وان اینچ توانست در آگوست 2020، بازارساز خودکار خود را به نام Mooniswap راه‌اندازی کند. این بازارساز خودکار، سهمی از سود حاصل از اسلیپیج را به تامین‌کنندگان نقدینگی می‌پردازد. دقیقا در همین حین و در ماه آگوست، چند شرکت بزرگ مانند بایننس و دیجیتال گلکسی، مبلغی معادل 2.8 میلیون دلار جهت سرمایه‌گذاری در این پروژه پرداخت کردند.
  • ارتقا به نسخه دوم: در اوایل ماه نوامبر، تیم وان اینچ، پلتفرم خود را به نسخه دوم ارتقا دادند. در نسخه جدید الگوریتم‌های Routing و Path Finder معرفی شدند. این الگوریتم‌ها علاوه بر پیدا کردن بهترین مسیر برای مبادله توکن‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز مختلف، از بهینه کردن سفارشات در عمق‌های مختلف بازار هر صرافی نیز استفاده می‌کند. الگوریتم مسیریابی وان اینچ، به گونه‌ای طراحی شده که علاوه بر شبکه اتریوم، می‌تواند بلاک‌چین‌های دیگر را نیز پشتیبانی کند.علاوه بر این، تیم توسعه وان اینچ در این مدت، توانستند بزرگترین صرافی‌ها و کیف پول‌ها را به پلتفرم خود اضافه کنند. 
  • جذب سرمایه از شرکت‌های دیگر: در دسامبر 2020، شرکت‌هایی همچون پنترا (Pantera) و پارافای (ParaFi)، مبلغ 12 میلیون دلار جهت سرمایه‌گذاری در این پروژه، پرداخت کردند. در اواخر همین ماه نیز، توکن حاکمیتی وان اینچ با عنوان 1INCH معرفی شد.
  • ارتقا به نسخه سوم: در ژوئن 2021، این شبکه خود را ارتقا داد و پروتکل به شدت نوآورانه‌ای را تحت عنوان “پروتکل سفارش محدود وان اینچ”(Limit Order Protocol) راه‌اندازی کرد.

پیش از این، ثبت سفارش محدود فقط به وسیله تعدادی از پروتکل‌های دیفای از جمله Gelato و 0X امکان‌پذیر بود. حتی صرافی غیر متمرکز وان اینچ هم برای این منظور از پروتکل 0X  استفاده می‌کرد.

اما پروتکل سفارش محدود این شبکه با بهره‌گیری از یک راه‌حل داخلی، زمان اجرا و هزینه‌های گس را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. همچنین، بسیاری از هزینه‌های اضافی پروتکل را به طور کلی حذف می‌کند. 

بنیان‌گذاران پلتفرم وان اینچ، چه کسانی هستند؟

بنیان‌گذار پلتفرم وان اینچ، سرگژ کونز (Sergej Kunz) است که از فعالان حوزه کریپتو و صاحب کانال cryptomaniacs در یوتیوب است. او به مدت 15 سال به صورت حرفه‌ای در حوزه مهندسی نرم‌افزار و امنیت اطلاعات فعالیت کرده است.

بنیان‌گذاران وان اینچ
بنیان‌گذاران شبکه وان اینچ (1inch)

ایده ساخت یک تجمیع‌کننده صرافی‌های غیرمتمرکز، توسط سرگژ کونز و همکار او به نام آنتون بوکو(Anton Bukov) در عرض 60 ساعت، ایجاد شد!

توکن 1INCH را از کجا بخریم و در کجا ذخیره کنیم؟ 

شما می‌توانید توکن 1INCH را از صرافی‌های معتبر ارزهای دیجیتال و همچنین در خود صرافی وان اینچ خریداری کنید. در حال حاضر صرافی‌هایی مانند بایننس، کوکوین، کوینکس، هیوبی گلوبال، FTX و OKEx از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند.

در تصویر زیر، تمام صرافی‌هایی که برای خرید و فروش توکن 1INCH مناسب هستند را می‌بینید:

صرافی‌های پشتیبان وان اینچ
صرافی‌هایی که از ارز دیجیتال 1INCH پشتیبانی می‌کنند

همچنین برای ذخیره توکن 1INCH باید بگوییم از آنجایی که این توکن مبتنی بر اتریوم و استاندارد ERC20 است، می‌توان از انواع کیف پول‌های پشتیبان این بلاک‌چین نظیر تراست والت، اتمیک والت، مای اتر والت، متامسک و کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند ترزور و لجر نانو برای ذخیره‌سازی آن استفاده کرد.

چگونه در صرافی وان اینچ خرید و فروش کنیم؟

ابتدا باید یک کیف پول را انتخاب کرده و به سایت وان اینچ متصل کنید. در این مثال از کیف پول متامسک با پشتیبانی از انواع شبکه‌ها مانند اتریوم، پالیگان و بایننس اسمارت چین استفاده کرده‌ایم.

برای این کار وارد سایت وان اینچ به آدرس app.1inch.io شده و روی گزینه ” Connect Wallet” در گوشه راست بالای صفحه کلیک کنید.

اتصال کیف پول

سپس در پنجره باز شده شبکه مورد نظر (در این مثال اتریوم) و کیف پول خود را (در این مثال متامسک) انتخاب کرده و گزینه “I read and accept” را تیک بزنید.

انتخاب شبکه

اکنون باید مقداری اتریوم در والت خود داشته باشید و یا با خرید اتریوم آن را به آدرس کیف پول خود ارسال کنید.

حال فرض کنید می‌خواهیم ETH را با WBTC معامله و سواپ کنیم. برای این کار، از قسمت From، اتریوم و از قسمت To، توکن WBTC را انتخاب کنید. همچنین در این بخش، مقادیری که قصد سواپ آن را دارید نیز انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که مقداری هم اتریوم اضافی بابت پرداخت کارمزد گس شبکه نیاز دارید.

سواپ در وان اینچ

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، دو گزینه 1inch و DeFi Swap وجود دارد.

در این مثال، استفاده از صرافی وان اینچ و یکی دیگر از پلتفرم‌های دیفای هزینه و قیمت یکسانی دارد؛ اما در مواقع شلوغی شبکه، این مقادیر احتمالا متفاوت خواهند بود که با مقایسه هزینه‌ها، می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

در آخر باید روی دکمه Swap کلیک کنید و منتظر انجام تراکنش بمانید. 

سخن پایانی 

بسیاری از ما برای سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌های مختلف و کسب سود بیشتر، دارایی‌هایمان را در صرافی‌ها و پلتفرم‌های مختلف مبادله یا سواپ می‌کنیم. از طرفی، با افزایش تعداد تراکنش‌ها جهت سواپ توکن‌ها و انتقال آن‌ها به پلتفرم مورد نظر ما، کارمزد پرداختی ما بیشتر خواهد شد.

برای حل این مشکل، پلتفرم غیرمتمرکز وان اینچ طراحی شده تا تنها با انجام یک تراکنش، دارایی‌های خود را از کیف پول‌تان به توکن مدنظر تبدیل کرده و منتقل کنید و در نهایت کمترین کارمزد را بپردازید.

در این مقاله از مجله بورسینس، به طور کامل درباره پلتفرم وان اینچ، هدف آن و آموزش معامله در آن پرداختیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx