بررسی کامل پروتکل Ocean و توکن کاربردی آن (OCEAN)

پروتکل ocean

ارز دیجیتال و پروتکل ocean از پیوند دو تکنولوژی بلاک‌چین و هوش مصنوعی به وجود آمده است.

هر چه جلوتر پیش می‌رویم و به سمت آینده نزدیک می‌شویم، بلاک‌چین و هوش‌ مصنوعی سهم بزرگی از زندگی انسان‌‌ها پیدا می‌کنند.

تقریبا می‌توان گفت امروز بخش اعظمی از زندگی تمام انسان‌ها در کره زمین به‌نوعی با هوش مصنوعی گره‌خورده است. بلاک‌چین هم در سال‌های اخیر ثابت کرده است که پتانسیل بالایی برای همراه با انقلاب بزرگ و حیرت‌آور تکنولوژی دارد.

عناوین مطلب:

حالا تصور کنید حاصل همکاری و پیوند این دو تکنولوژی چه اتفاقی می‌تواند در آینده انسان‌ها رقم بزند!

در این مطلب از بورسینس قرار است با شما درباره پروتکل ocean که یک اکوسیستم مبتنی بر بلاک‌چین است صحبت کنیم. پروتکل اوشن به افراد و مشاغل اجازه می‌دهد تا به‌راحتی داده‌های خود را در اختیار گذاشته و آنها را از طریق توکن‌های اطلاعاتی (datatokens) با استاندارد erc-20، توکنیزه کنند. برای آشنایی بیشتر با این توکن تا پایان همراه ما بمانید.

پروتکل ocean چیست؟

پروتکل اوشن در واقع یک صرافی غیرمتمرکز است که اطلاعات را در اختیار هوش مصنوعی یا همان AI می‌گذارد.

درواقع، اوشن بستری فراهم کرده تا کاربران بتوانند یک بازار غیرمتمرکز، متشکل از دارایی‌های اطلاعاتی و سرویس‌هایی که توسط خودشان قابل تبادل است، ایجاد کنند. این بازار پلی بین ارائه‌دهندگان داده و مصرف‌کنندگان داده است.

ناشران می‌توانند با حفظ حریم خصوصی و کنترل آن، داده‌های خود را توکنیزه کرده و وارد بازار بلاک‌چین کنند. این در حالی است که مصرف‌کنندگان هم می‌توانند به مجموعه‌داده‌هایی دسترسی پیدا کنند که قبلا در دسترس نبوده یا یافتن آنها دشوار است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره پرایوسی کوین (Privacy Coin) + معرفی 6 مورد از آن‌ها

در پروتکل اوشن، هر سرویس داده با یک توکن داده منحصر‌ به‌فرد مشخص می‌شود. این توکن برای بسته‌بندی یک مجموعه‌داده یا سرویس محاسبه به داده استفاده خواهد شد. این کار اساسا به اشخاص ثالث امکان انجام عملیات روی داده‌ها را بدون اینکه از اختیار ناشران‌ خارج شود، می‌دهد.

از طرف دیگر، می‌توان گفت که پروتکل اوشن، سرویسی است که دردسترس‌بودن و یکپارچگی داده‌ها، ذخیره‌سازی، محاسبه و الگوریتم‌های مصرف را به‌عنوان توافق‌نامه‌های خدماتی قابل تایید نشان می‌دهد. همچنین یک سرویس سهام در آن برای نشان‌دادن کیفیت، شهرت و مقاومت در برابر حملات Sybil وجود دارد. علاوه بر آن، Ocean به باز کردن قفل داده‌ها، به‌ویژه برای هوش مصنوعی، کمک می‌کند.

پروتکل اوشن به دنبال بازکردن پتانسیل داده‌ها برای استفاده به روش‌های جدید و به‌ویژه برای وب 3 است. به‌عنوان بخشی از این مأموریت، پروتکل اوشن قصد دارد با جایگزینی سرور‌های متمرکز با بلاک‌چین غیرمتمرکز، توانایی مالکان را برای کنترل داده‌ها و مواردی که برای آنها استفاده می‌شود، تقویت کند و به کار بگیرد.

تاریخچه و تیم سازنده پروتکل ocean

تاریخ شروع بکار این پروتکل در سال 2017 و توسط بروس پون (‌Bruce Pon) و ترنت مکانگی (Trent McConghy) ایجاد شد.

پون پیش از ایجاد اوشن، در سابقه کاری خود ساخت BigChainDB را دارد. مکانگی را هم به‌عنوان متخصص هوش مصنوعی و طراحی می‌شناسند. حاصل همکاری این دو پروتکلی‌ بود که امروز به نام اوشن می‌شناسند و توانسته نقش‌های تاثیرگذاری در دنیای بلاک‌چین و هوش مصنوعی ایجاد کند.

هدف این تیم این بود که کنترل داده‌های کلان را از شرکت‌هایی مثل مایکروسافت، گوگل و اپل بگیرند و در بتوانند آزادانه و از طریق توکنیزه کردن داده‌ها، از آن کسب درآمد کنند. برای کسب درآمد از این طریق، مالکان دیگر مجبور نیستند از کنترل داده‌های خود صرف‌نظر کنند یا امنیت آن را به خطر بیندازند!

پون و مکانگی تلاش کردند تا تیم بزرگ و باتجربه‌ای را کنار خود جمع کنند. این تیم متشکل از افراد باتجربه‌ای در حوزه‌های مختلف، چون هوش مصنوعی، بلاک‌چین و Big data، سیاست و تجارت است.

تیم اوشن
تیم سازنده و بنیان‌گذاری اوشن

نحوه عملکرد پروتکل Ocean

اوشن به کاربران خود اجازه می‌دهد یک بازار غیرمتمرکز داده برای خودشان ایجاد کنند. جایی که افراد و گروه‌های مختلف می‌توانند داده‌ها را تبادل کرده و به طور گسترده‌تری در دسترس افراد قرار دهند.

سازمان‌ها می‌توانند بازار مناسب با ارگان خود را برای تبادل اطلاعات در این بلاک‌چین ایجاد کنند. چنین بازارهای می‌توانند برای یک صنعت یا یک هدف خاص باشد.

برای مثال، یک بازار برای دانشمندان که اطلاعات پزشکی مربوط به بیماری‌های مزمن خاص در آن منتشر می‌شود را به وجود می‌آورند. پروتکل ocean برای کاربران کار اصلی را انجام می‌دهد. یعنی ارتباط بین داده‌ها و سوابق افرادی که این داده‌ها را استفاده‌ کرده‌اند یا به اشتراک گذاشته‌اند را هم ثبت می‌کند.

ازآنجاکه داده‌ها در بلاک‌چین است، همه چیز ثبت می‌شود. هر بار که شخصی داده‌های کاربران را می‌خرد، مشاهده می‌کند، انتقال می‌دهد یا می‌فروشد، تمامی این اقدامات ثبت شده و به دارندگان امکان کنترل داده‌ها را می‌‌دهد. این چیزی است که باعث می‌شود کاربران بتوانند آنچه روی داده‌هایشان رخ‌داده است را کنترل و مشاهده کنند.

پروتکل Ocean از برنامه‌های سفارشی به نام قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل کند که هر دیتا توکن می‌تواند در سراسر بلاک‌چین اتریوم و در برنامه‌های غیرمتمرکز آن مبادله شود.

برای اینکه سیستم کار کند، Ocean از طریق سه جزء اصلی عمل می‌کند:

  • ارائه‌دهندگان: داده‌ها را رمزگشایی کرده و حق دسترسی به مجموعه‌داده‌های خارج از زنجیره را می‌فروشند.
  • مصرف‌کنندگان: رمزهای داده را خریداری کرده و دسترسی به مجموعه‌داده‌ها را بازخرید می‌کنند.
  • بازار: ارائه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان را به هم متصل کرده و معاملات را تسهیل می‌کند.

کاربرد اوشن برای ارائه‌دهندگان اطلاعات

هرگونه داده‌ای که از طرف ارائه‌دهندگان وارد اوشن می‌شود، در یک لینک رمز‌گذاری شده ذخیره خواهد شد. یعنی داده‌های واقعی کاربر در پروتکل اوشن ذخیره نمی‌شود، بلکه فقط به آن اشاره می‌شود.

همچنین کلید رمزگشایی داده‌ها در چندین قطعه از نود‌های مختلف بلاک‌چین ذخیره شده و قطعات را به هم متصل می‌کند. اتصال قطعات زمانی اتفاق می‌افتد که یک شرط مانند اینکه کاربر با استفاده از توکن اوشن هزینه داده را پرداخت کند، انجام شده و یک کلید رمز‌گشایی در آن تشکیل شود.

تا زمانی که این شرط محقق نشود، مصرف‌کننده اطلاعات نمی‌تواند به اطلاعات موردنظر دسترسی پیدا کند.

ارائه‌دهندگان داده قیمتی را که برای مجموعه‌داده‌های خود می‌خواند می‌توانند کنترل و تنظیم کنند. همچنین اجازه اضافه‌کردن حساب و کاربران خاص به یک فهرست امن هم برای ارائه‌دهندگان اطلاعات در این پروتکل وجود دارد.

آینده ارز open ocean
پروتکل اوشن (OCEAN) در واقع یک DAO یا سازمان خودگردان غیرمتمرکز است.

دارندگان اطلاعات الگوریتم‌های هوش مصنوعی را تایید می‌کنند که به مصرف‌کنندگان اجازه داده می‌شود در مجموعه‌داده‌های خود اجرا شوند و به ارائه‌دهندگان کنترل کامل داده‌هایشان را می‌دهند.

کاربرد اوشن برای مصرف‌کنندگان اطلاعات

مصرف‌کنندگان داده‌های پروتکل ocean معمولا افراد، شرکت‌ها یا انواع سازمان‌ها هستند. این گروه‌ها می‌توانند در بازارهای مختلف جست‌وجو کرده و داده‌های موردنظرشان را پیدا کنند.

البته، این گروه از کاربران به داده‌های خصوصی و اغلب محرمانه کاربران دیگر دسترسی مستقیم ندارد. درواقع، تنها چیزی که برای آنها قابل‌دسترسی است الگوریتم‌های هوش مصنوعی است که روی مجموعه‌داده‌ها اجرا می‌شود و سپس می‌توانند به نتایج نهایی این داده‌ها دسترسی پیدا کنند.

این اتفاق باعث حفظ حریم خصوصی کاربران می‌شود و به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا با هوش مصنوعی بیشتر آشنا شوند.

بازار اوشن

Ocean Market یک بازارساز خودکار (AMM) است که برای تسهیل در استخراج و تبادل توکن های داده ساخته شده است.

برخلاف معاملات سنتی دفترچه سفارش که با «پیشنهادها» و «پرسش‌های» طرف‌های شرکت‌کننده مطابقت دارد، بازارسازان خودکار از مجموعه‌ای از استخرهای نقدینگی مشابه Uniswap و Balancer استفاده می‌کنند که به هر معامله اجازه می‌دهد از طریق مجموعه‌ای از قراردادهای هوشمند تسویه شود.

هنگامی که یک ارائه‌دهنده به دنبال ایجاد و انتشار یک دیتا توکن است، چندین فیلد را برای اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان در مورد محصول خود مشخص می‌کند، از جمله عنوان، توضیحات، قیمت و URL که در آن داده‌ها می‌توانند پیدا شوند که سپس رمزگذاری شده و در اتریوم ذخیره می‌شود.

در نهایت، زمانی که مصرف‌کنندگان تصمیم می‌گیرند یک توکن داده را بازخرید کنند، داده‌ها رمزگشایی می‌شوند و متعاقباً مستقیماً از کیف پول متصل به بازار قابل دانلود هستند.

نقشه راه و وایت پیپر پروتکل Ocean

از زمان راه‌اندازی اوشن تا امروز، تیم پشتیبان این پروتکل همواره به بهبود نرم‌افزار و خدمات آن در تمام سطوح ادامه داده است.

قرارداد‌های هوشمند، کتابخانه‌ها، بازارها و برنامه‌ها بخشی از پیشرفت‌هایی است که برای این پروتکل در نظر گرفته شده و قرار است برنامه‌های کامل‌تر و دقیق‌تری هم به آن اضافه شود.

در ادامه، نقشه راهی که ocean تا اینجا آمده است را خواهید دید:

نوامبر 2017

  • شروع فعالیت
  • تعیین سازوکار و توزیع توکن OCEAN
  • تعیین چارچوب بازار و کار روی مسائل فنی این پروتکل

فوریه 2018

  • انتشار وایت پیپر فنی و تجاری پروتکل. معمولا اطلاعاتی که در وایت ‌پیپر‌ها منتشر می‌شود نکات فنی و اهداف پروتکل را پوشش می‌دهد.

مارس 2018

  • توزیع اولین توکن Ocean با 3500 مشارکت‌کننده که در 100 کشور جهان انجام شد.
  • تشکیل انجمن و تکمیل تیم اصلی پروتکل اوشن
  • آغاز همکاری با IBM Watson

آگوست 2018

  • ایجاد شبکه آزمایشی پروتکل
  • شکل‌گیری پلوستون، یک بازار داده با  سازوکار اجماع گواه اثبات مفهوم

دسامبر 2018

  • توسعه و مستندسازی اجزای شبکه Ocean
  • مشارکت و همکاری با : MOBI Grand Challenge و Fitchain

سه ماه اول سال 2021

  • راه‌اندازی بازار اوشن به‌گونه‌ای که کاربران می‌توانند با حفظ حریم خصوصی، داده‌های خصوصی را معامله کنند.
  • کاهش الگوریتم‌های مخرب عرضه شده توسط خریدار، از طریق الگوریتم‌های جدید

سه ماه دوم سال 2021

  • به‌روزرسانی و طراحی قراردادهای هوشمند، برای ارائه خدمات اولیه بهتر، و کارکردن آن در کنار قراردادهای استخر بالانسر ورژن 2
  • کارمزدهای انعطاف پذیرتر و الگوهای توکن‌های اطلاعاتی
  • بازار فعال و آماده به کار اوشن

"<yoastmark

توکن اوشن

توکن ارز دیجیتال اوشن به‌عنوان وسیله‌ای برای تبادل داخل این شبکه کاربرد دارد.

همچنین مصرف‌کنندگان برای اجرای الگوریتم‌های خود روی این داده‌ها‌، باید از توکن‌های خود هزینه کنند. توکن OCEAN پاداشی است که موارد استفاده مشخصی دارد.

روش عملکرد این توکن مشابه روش چین لینک (LINK) است. در چین لینک در واقع کاربران بابت خدمات خود توکنی را دریافت می‌کنند که به این بلاک‌چین خاص اختصاص دارد.

همچنین، از این توکن‌ها برای پاداش در استخر‌های پروتکل اوشن هم استفاده می‌شود و مانند سایر پروژه‌ها، کسانی که بتوانند به استخر این پروتکل نقدینگی وارد کنند، توکن اوشن را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: استخر نقدینگی در دیفای چیست؟

کاربرد‌های توکن ocean

یکی از کاربرد‌های مهم توکن اوشن، ایجاد هوش مصنوعی باهوش‌تر است!

با دسترسی به داده‌های خصوصی بیشتر، می‌توان هوش مصنوعی پیشرفته‌تر ایجاد کرد و محصولات و خدمات را در سراسر جهان بهبود داد. علاوه بر این، این پروتکل و ارز مربوط به آن کاربرد‌های دیگری هم داد که در ادامه از آن صحبت می‌کنیم:

بازار داده‌های وسایل نقلیه

سال 2019 زمانی بود که اولین بازار داده در سنگاپور که در آن خودروهای کارکرده و اطلاعات مربوط به آن خودروها در دسترس بود، ساخته شد.

سنگاپور در حال حاضر یکی از کشورهایی است که با مشکل جدی آلودگی هوا مواجه است. به همین دلیل، تلاش می‌کنند تا با هدف کاهش تاثیرات مخرب بر محیط‌زیست، جریمه‌های دولتی و مالیات‌های قابل‌توجهی را برای مالکان خودروهای جدید وضع کنند.

این موضوع عاملی بوده که بسیاری از افراد در سنگاپور تلاش می‌کنند تا خودروهای دست‌دوم بخرند. این موضوع به نوبه خود مشکلاتی درباره شفافیت بازار ایجاد کرده که به وضعیت خودروها و تمام مشکلات مربوط به آن ارتباط پیدا می‌کند.

پروتکل اوشن یک بازار در سنگاپور ایجاد کرده است که در آن خریداران ماشین می‌توانند به داده خودروهای کارکرده دست پیدا کنند و در راستای دسترسی به اطلاعاتی مثل شماره مالکان و مشکلات آنها، خرید خود را به‌راحتی انجام دهند.

خودروهای خودران

شرکت‌های خودروسازی بی‌ام‌دبلیو (BMW) و جنرال موتورز (General Motors) از جمله برند‌هایی هستند که برای همکاری با این پروتکل تلاش می‌کنند.

هدف از این همکاری ساخت بازاری برای خودروهای خودران مبتنی بر هوش مصنوعی است. هرسال حدود 1/35 میلیون تصادف جاده‌ای در جهان اتفاق می‌افتد. این در حالی است که انتظار می‌رود با استفاده از خودروهای خودران، امنیت و سلامت رانندگی برای مردم جهان افزایش پیدا کند.

به همین دلیل بی‌ام‌دبلیو و جنرال موتورز در صددند تا به کمک همکاری با اوشن، بتوانند داده‌های خود را با تولید‌کنندگان دیگر خودروها به اشتراک گذاشته و همکاری آنها را برای شتاب بخشیدن به ورود این خودروها در بازار‌های جهانی خودرو، آغاز کنند.

مبارزه با بیماری‌های مزمن

یکی دیگر از کاربرد‌هایی که باعث شده پروتکل ocean را بسیار کاربردی و مهم در زندگی روزانه انسان‌ها بدانند، مبارزه با بیماری‌های مزمن است.

در حال حاضر، بیماری‌های مزمنی مثل پارکینسون را نمی‌توان به‌صورت دائمی درمان کرد یا حتی درمان‌هایی که برای این بیماران وجود دارد هم کافی نیست، زیرا اطلاعات کمی درباره این بیماری وجود دارد.

همین اطلاعات کم باعث شده تا روش‌های درمان آن هم ناشناخته بماند. چون دانشمندان برای شناسایی الگوها در بیماری‌ها از داده‌ها استفاده می‌کنند. نشانه‌های بیماری اغلب به شکل دست‌نویس در طول یک هفته روی یک‌تکه کاغذ نوشته می‌شود. تا زمانی که این داده‌ها با دیگران به اشتراک گذاشته نشده و نتایج به‌دست‌آمده آن با موارد مشابه مقایسه نشود، می‌توان گفت که این داده‌ها به‌تنهایی ارزشمند نیستند.

جیمز (James) یک راهکار مبتنی بر هوش مصنوعی است که در ترکیب با ارز دیجیتال Ocean Protocol استفاده می‌شود. این بازار به پزشکان اجازه می‌دهد تصمیم‌های بهتری بگیرند و روندهای بیماری را در مجموعه‌داده‌های خصوصی بزرگ بررسی کنند.

چنین روندی به‌وضوح می‌تواند در بهبود بیماران و موثرکردن دوره‌های درمانی آنها تاثیر بزرگی داشته باشد.

ارز ocean
پروتکل Ocean یکی از پروژه‌های جدید و نوآورانه در زمینه به‌کارگیری از بلاک‌چین و هوش مصنوعی است.

سرمایه‌گذاری در توکن اوشن

در حال حاضر، توکن‌های پروتکل اوشن (ocean) در چندین صرافی متمرکز قابل مبادله هستند.

مهم‌ترین صرافی‌هایی که از این توکن پشتیبانی می‌کنند KuCoin ،Bittrex و Poloniex هستند. با استقبال بیشتر از اوشن، صرافی بایننس یکی از صرافی‌هایی بود که از نوامبر 2020 حجم مبادلات بیشتری را با این ارز ثبت کرده است.

یونی سواپ هم بهترین صرافی غیرمتمرکز برای اوشن است. در حال حاضر، اوشن را نمی‌توان با ارزهای فیات به طور مستقیم معامله کرد و خرید آن تنها از طریق مبادله با سایر رمزارزها امکان‌پذیر است.

توکن Ocean یک قابلیت ذخیره‌سازی در هر کیف پولی که با استاندارد erc-20 مناسب است را دارد. کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر و ترزور و کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند متامسک و کوین‌بیس از جمله گزینه‌های مناسب برای ذخیره‌سازی اوشن هستند.

چالش‌های تجربه کاربری در پروتکل ocean

پروتکل اوشن، مانند تمام تکنولوژی‌های بلاک‌چین دیگر چالش‌های مختلفی دارد.

این چالش‌ها به معنی نقص یا کاربردی‌ نبودن پروتکل نیست، اما به‌هرحال ممکن است روند کار با آن کند شود. هوش مصنوعی و بلاک‌چین رشته‌های بسیار پیچیده و مختلفی هستند که با گذشت زمان، حتی لحظه‌ای رشد آنها متوقف نمی‌شود.

ترکیب این دو برای ساخت یک بازار غیرمتمرکز، می‌تواند برای بسیاری از کاربران بالقوه این ارز دیجیتال، گیج‌کننده باشد. علی‌الخصوص زمانی که شرکت‌های عمده برای حضور در این پروژه‌ها ترغیب می‌شوند.

پیچیدگی علومی مثل بلاک‌چین و هوش مصنوعی تا جایی است که هیچ ضمانتی وجود ندارد و نمی‌توان مطمئن شد که سازمان‌های عظیمی بتوانند درک منسجمی هم از بلاک‌چین داشته باشند. ازآنجایی‌که این سازمان‌ها حجم گسترده‌ای از داده‌ها را در اختیار دارند، ممکن است چالش‌هایی برای استفاده از این پروتکل وجود داشته باشد.

همچنین، تا زمانی که این پروتکل تا جای ممکن کاربرپسند شود، لازم است از زبان‌های مختلفی پشتیبانی کند تا کاربرانی که ممکن است درک منسجمی از بلاک‌چین نداشته باشند، بتوانند با این پروتکل تعامل داشته باشند.

ایجاد یک رابط کاربری ساده و قابل‌فهم نیز یک چالش جدی برای این ارز دیجیتال است. زمانی که کاربران مجبور به کار با داده‌های شخصی و به‌شدت حساس هستند، باید بتوانند به نحوه به اشتراک گذاشته شدن داده‌ها و اینکه با چه افرادی به اشتراک گذاشته می‌شود، اعتماد کنند. این کاری است که برای انجام آن نیاز به عملکرد بهتر و شناخت کامل‌تر از پروتکل بلاک‌چین است.

وضعیت توکن اوشن

سقف عرضه اوشن، یک میلیارد و 400 میلیون توکن در نظر گرفته شده است.

همچنین بیشترین میزان قیمت ثبت شده برای توکن Ocean در تاریخ 18 آگوست 2020 با قیمت 0.75 دلار بوده است و کمترین میزان آن نیز با 0.013 دلار در تاریخ 10 آگوست 2019 بوده است.

جمع‌بندی

در این مطلب از بورسینس درباره ocean، عملکرد و کاربرد‌های توکن‌ها مربوط به این پروتکل صحبت کردیم.

یکی از اهداف مهم اوشن پروتکل ایجاد محیطی متکی به نوآوری و صلاحدید فردی برای ارائه نتایج عادلانه و منصفانه، روش‌های بهره‌برداری تجاری از داده‌ها و … است.

رشد پروتکل Ocean می‌تواند کاربران بیشتری را به تاثیر بلاک‌چین و هوش مصنوعی در زندگی روزمره افراد امیدوار کند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx