چگونه از Uniswap استفاده کنیم؟

پروتکل یونی سواپ

یونی سواپ (Uniswap) یک صرافی همتا به همتا (P2P) بوده که دارای توکن بومی خود با نام اختصاری «UNI» است.

صرافی یونی سواپ به کاربران خود اجازه می‌دهد بسیاری از ارز‌های دیجیتال برتر جهانی را بدون نیاز به واسطه مبادله کنند.

این صرافی در بلاک‌چین اتریوم راه‌اندازی شده و روی آن فعالیت می‌کند؛ به همین دلیل در این پلتفرم تنها می‌توان ارز‌های مبتنی بر استاندارد توکن ERC-20 را خرید و فروش کرد.

عناوین مطلب:

صرافی یونی سواپ چیست؟

یونی سواپ (Uniswap) در میان پروژه‌های دیفای موجود در این حوزه، یکی از محبوب‌ترین‌ها محسوب می‌شود.

صرافی یونی سواپ به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز از طراحی بدون مجوز (permissionless design) برای انجام تراکنش‌ها استفاده می‌کند؛ از این رو همه افراد به این پلتفرم دسترسی داشته و صرافی یونی سواپ به هیچ وجه نمی‌تواند قوانین محدودیتی را برای کاربران وضع کند.

این موضوع برای کابران ایرانی که معمولا با دردسرهای مربوط به تحریم در صرافی‌های متمرکز دست و پنجه نرم می‌کنند، یک ویژگی بسیار خوب بنظر می‌رسد.

علاوه بر این، ارز یونی سواپ برای جلوگیری از مشکلات مربوط به نقدینگی که بسیاری از صرافی‌های سنتی با آن مواجه هستند، از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند.

این صرافی نیز مانند اتریوم از قرارداد‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند که توسط تکنولوژی بلاک‌چین فعال شده و به عنوان یک بازار ساز (Market Maker) خودکار عمل می‌کند.

کاربران یونی سواپ می‌توانند کارهای مختلفی در این شبکه انجام دهند از جمله، استخر‌های نقدینگی (liquidity pools) ایجاد کنند، نقدینگی (liquidity) مورد نیاز این شبکه را در ازای سود، فراهم کنند و حتی بسیاری از ارز‌های دیجیتال را مبادله کنند.

بیشتر بخوانید: استخر نقدینگی در دیفای چیست؟

تامین کنندگان نقدینگی
تأمین کنندگان نقدینگی یا LPها نقش مهمی در این صرافی ایفا می‌کنند.

چگونه می‌توان از Uniswap استفاده کرد؟

شبکه بلاک‌چینی یونی سواپ که مانند یک دفترکل الکترونیکی فعالیت می‌کند به طور مداوم داده‌های مربوط به تراکنش‌های کاربران را به‌روز رسانی می‌کند.

کاربران Uniswap می‌توانند به چند شیوه مختلف در این صرافی فعالیت کنند که عبارت‌اند از:

  • ایجاد بازار‌های جدید: کاربران می‌توانند از قراردادهای هوشمند جهت ایجاد بازار‌های جدید مبادله جفت ارز‌های دیجیتالی استفاده کنند.
  • مبادله دارایی‌ها از طریق بازار‌های موجود: کاربران می‌توانند از این پلتفرم برای مبادله دارایی‌های ارز دیجیتال از طریق بازار‌های غیرمتمرکز موجود در شبکه استفاده کنند.
  • فراهم کردن نقدینگی و دریافت پاداش: کاربران ارز یونی سواپ می‌توانند با استیک دارایی‌های خود نقدینگی این شبکه را فراهم کرده و در ازای آن پاداش خوبی دریافت کنند.
  • شرکت در حاکمیت یونی سواپ: دارندگان توکن‌های UNI در ازای استیک دارایی‌های خود قدرت شرکت در رأی‌گیری‌های شبکه را خواهند داشت و به این ترتیب می‌توانند در فرایند تصمیمی گیری شبکه دخیل شوند.

تأمین کنندگان نقدینگی نقش بزرگی در ادامه فعالیت و حفظ امنیت این شبکه ایفا می‌کنند. تأمین کنندگان نقدینگی به کسانی هستند که توکن‌های خود را در قالب نقدینگی به استخرهای نقدینگی تزریق می‌کنند.

در این فرایند هم کاربر سود می‌برد و هم صرافی! این کاربران نقدینگی مورد نیاز صرافی و سایر کاربران را فراهم می‌کنند و در ازای آن با توجه به میزان دارایی که استیک کرده‌اند، سود خوبی دریافت می‌کنند.

استخر‌های نقدینگی یونی سواپ بر مبنای x ضربدر y مساوی k عمل می‌کنند.

  • X: نماینده توکن‌های اتر (ETH)
  • Y: نماینده استیبل کوین تتر
  • K: نتیجه‌ای است که با ضرب X در Y به دست می‌آید و نشان‌دهنده میزان کل نقدینگی استخر است.

بیشتر بخوانید: منظور از بازارساز خودکار یا AMM در کوینکس چیست؟

به عنوان نمونه، در صورتی که کاربری از استخر نقدینگی برای خرید ارز اتر (ETH) و برای پرداخت آن از تتر (Tether) استفاده کند، طبیعتاً مقدار اتر موجود در استخر کاهش و میزان تتر افزایش می‌یابد.

کاربران برای استفاده از صرافی یونی سواپ به کیف پول‌های دیجیتالی نیاز دارند و با توجه به اینکه این صرافی روی بلاک‌چین اتریوم راه‌اندازی شده است کارمزد تراکنش‌ها با توکن‌های اتر پرداخت می‌شود.

مزایا و معایب صرافی یونی سواپ چیست؟

صرافی Uniswap یکی از بستر‌های معاملاتی غیرمتمرکز معتبر برای کاربران این حوزه است که شامل مزایای زیادی هم می‌شود، از جمله:

  • یک صرافی غیرمتمرکز و همتا به همتا برای مبادلات ارز‌های دیجیتال است.
  • برخلاف صرافی‌های دیگر، یونی سواپ هیچ درصدی از هزینه تراکنش را برای خود نگه نمی‌دارد و همه این هزینه‌ها به ارائه دهندگان نقدینگی تعلق می‌گیرد.
  • قراردادهای هوشمند مورد استفاده در این صرافی امکان مبادلات ارز‌های دیجیتال به روشی ایمن و ارزان‌تر را فراهم می‌کنند.
  • کاربران صرافی یونی سواپ با نگه داشتن توکن‌های UNI خود می‌توانند سود خوبی کسب کنند.
  • دارندگان توکن‌ها می‌توانند در حاکمیت غیرمتمرکز این شبکه شرکت کرده و نظرات خود را در مورد تصمیم گیری‌های مختلف ابراز کنند.

علی‌رغم مزایایی که اشاره کردیم، صرافی یونی سواپ معایب خود را دارد که عبارت‌اند از:

  • صرافی یونی سواپ تنها از مبادلات توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC20 پشتیبانی می‌کند.
  • Uniswap از الگوریتم اجماع اثبات کار پیروی می‌کند که معایب زیادی همچون مصرف بالای انرژی، مقیاس پذیری پایین، هزینه بالا تراکنش و … دارد.
  • کاربران برای پرداخت هزینه تراکنش‌ها حتماً باید توکن‌های اتر را خریداری کنند.
  • برای استفاده از صرافی یونی سواپ کاربران نیازمند یک کیف پول مناسب و سازگار استفاده کنند.

توسعه یونی سواپ

وب‌سایت اصلی این صرافی (Uniswap.org) در نوامبر 2018 راه‌اندازی شد.

توسعه‌دهنده یونی سواپ، هایدن آدامز (Hayden Adams) گفته است که ایده توسعه این پلتفرم را از مقاله ویتالیک بوترین درباره بازار ساز‌های خودکار گرفته است.

uniswap مدتی پس از راه‌اندازی، ورژن دوم خود را منتشر کرد که به کاربران اجازه می‌داد جفت ارز‌های مختلف را در استخر‌های نقدینگی قرار دهند.

برای استیک دارایی در نسخه قبلی یونی سواپ، لازم بود که حتماً یکی از دو دارایی موجود در استخر اتر باشد.

در اواسط سپتامبر 2020، این صرافی اعلام کرد که ارز بومی خود را با نام ارز یونی سواپ ایجاد می‌کند. این ارز، توکن حاکمیتی صرافی Uniswap است که دارندگانش را قادر می‌سازد تا در مورد برخی تصمیم گیری‌های شبکه رأی‌گیری کنند.

توکن های UNI
ارز یونی سواپ به عنوان توکن حاکمیتی و برای شرکت در فرایند رأی‌گیری در این صرافی استفاده می‌شود.

در زمان عرضه ارز یونی، به هر کاربری که از صرافی یونی سواپ استفاده می‌کرد 400 توکن یونی پرداخت شد. در ابتدا تعداد 1 میلیارد توکن یونی ضرب شد که 15 درصد آن به کاربران قبلی و فعلی اختصاص یافت، 40 درصد نیز بین تیم پروژه که شامل کارکنان، سرمایه‌گذاران و مشاوران بود، تقسیم شد.

راهنمای گام به گام استفاده از صرافی یونی سواپ

در ادامه نحوه ورود به صرافی uniswap را توضیح خواهیم داد:

برای استفاده از یونی سواپ ابتدا وارد سایت یا اپلیکیشن آن به نام «uniswap.org» شوید.

روش استفاده از صرافی یونی سواپ

روی گزینه «Connect to a wallet» بزنید و یکی از کیف پول‌های اتریوم سازگار با یونی سواپ مانند متاماسک (metamask) را به این وب‌سایت متصل کنید. این کیف پول به عنوان یک افزونه روی مرورگر شما نصب می‌شود.

روش استفاده از یونی سواپ

توکن مد نظر خود که قصد فروش آن را دارید، در منو کشویی انتخاب کرده و توکنی که می‌خواهید در ازای فروش توکن خود بخرید را نیز انتخاب کنید.

روش تبدیل توکن در uniswap

سپس روی گزینه «Swap» زده و پیش نمایش تراکنش شما در پنجره‌ای باز می‌شود.

سواپ توکن

صحت اطلاعات تراکنش‌ها را بررسی کرده و سپس روی گزینه «Confirm Swap» زده و معامله خود را که در پنجره‌ای در کیف پولتان باز می‌شود، تأیید کنید.

تایید تبدیل توکن

در تصویر بالا گزینه‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید که هر کدام اطلاعات مختلفی در اختیار شما قرار می‌دهند.

  • Price: قیمت هر توکن در ازای ارز پرداختی شما
  • Minimum received: حداقل تعداد توکنی که در این مبادله به دست می‌آورید.
  • Price Impact: تفاوت میان قیمت بازار و قیمتی که بسته به حجم معاملات خود به دست می‌آورید.
  • Fee: هزینه کارمزد تراکنش که در نهایت به تأمین کنندگان نقدینگی پرداخت می‌شود.

حالا تراکنش شما پردازش شده و باید کمی صبر کنید تا روی بلاک‌چین اتریوم نیز تأیید شود. برای پیگیری وضعیت تراکنش نیز می‌توانید جزییات آن را در وب‌سایت «Etherscan.io» مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی و آموزش سایت اکسپلورر اتریوم: اتر اسکن (Etherscan)

چالش‌های پیش روی صرافی یونی سواپ

امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای، حوزه‌ای بسیار رقابتی است. به همین دلیل Uniswap در صورتی که به خوبی در بازار عمل نکند ممکن است فقط مدت محدودی پرطرفدار باشد و پروتکل‌های دیگر سریعاً جای آن را بگیرند.

می‌دانیم که اتریوم در حال حاضر از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند و این الگوریتم مشکلاتی مانند مقیاس پذیری پایین و هزینه بالا تراکنش را برای این شبکه به دنبال دارد؛ همین امر باعث می‌شود که پروژه‌های بزرگ دیفای که روی این بلاک‌چین راه‌اندازی شده‌اند به بلاک‌چین‌های دیگر منتقل شوند یا شبکه‌های خود را ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: ZK-Rollup؛ راهکاری برای بهبود مقیاس‌پذیری اتریوم!

با این حال، اتریوم در حال حاضر برنامه‌هایی برای به‌روز رسانی پلتفرم خود به اتریوم 2.0 دارد که در آن الگوریتم اثبات کار این شبکه به اثبات سهام تغییر خواهد یافت که احتمال می‌رود به‌زودی این به‌روز رسانی اعمال شود.

با تغییر الگوریتم اجماع به اثبات سهام، این شبکه می‌تواند مشکلاتی که تا کنون با آن‌ها روبرو بوده است را حل کند.

برخی هم مدعی هستند که به دلیل اتکای ارز یونی سواپ بر معاملات آربیتراژ، این پلتفرم همواره به سایر صرافی‌های ارز دیجیتال غیرمتمرکز مانند کوین بیس (coinbase) و بایننس (binance) متکی خواهد بود.

با این وجود، تیم توسعه‌دهنده یونی سواپ بیکار ننشسته‌اند و اخباری در مورد ارائه نسخه سوم یونی سواپ به گوش می‌رسد. بنیان‌گذاران یونی سواپ ادعا می‌کنند که ورژن سوم این صرافی بسیار متفاوت خواهد بود و قرار است خدمات و ویژگی‌های منحصر به‌فرد زیادی را در اختیار سرمایه‌گذاران خود قرار دهد.

سخن آخر

صرافی یونی سواپ یکی از بستر‌های معاملاتی ارز دیجیتال محبوب بازار است. این صرافی روی بلاک‌چین اتریوم راه‌اندازی شده و از بسیاری از ارز‌های مبتنی بر erc20 پشتیبانی می‌کند. یونی سواپ توکن بومی خود به نام توکن uni را نیز منتشر کرده است.

از ارز یونی سواپ به عنوان توکن حاکمیتی استفاده می‌شود. دارندگان این ارز می‌توانند با استیک این توکن‌ها علاوه بر دریافت پاداش، قدرت رأی‌گیری نیز کسب کنند. در نهایت از این طریق می‌توانند در فرایند رأی‌گیری شبکه شرکت کرده و تأثیر مستقیمی در برخی تصمیم گیری‌های شبکه داشته باشند.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

صرافی‌های غیرمتمرکز

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

134 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
میلاد

سلام من ارز پورتو رو شبکه اتریوم خرید سواپ کردم الان ارز پورتو دارم ولی هنوز داخل صرافی روی این شبکه رو نداره مشکل کجاس کانترکت ارز هم از اتریوم اسکن برداشتم

میلاد

سلام من ارز پورتو رو شبکه اتریوم خرید سواپ کردم الان ارز پورتو دارم ولی هنوز داخل صرافی روی این شبکه رو نداره مشکل کجاس کانترکت ارز هم از اتریوم اسکن برداشتم

مجتبی امینی

سلام
من مقدار اتریوم۰.۲۲۸ رو به روش شما تبدیل کردن به SAITAMA اتریوم کسر شده از حساب ولی ارز جدید هنوز به کیف پولم ننشسته
البته چون از نت گوشی استفاده می‌کردم چند تماس داشتم که رد تماس کردم
بنظرتون چکار باید کرد

Mosy

سلام
زمانی که توی یونی دارم معامله میکنم
بعد وارد کردن تعداد توکن هام این گزینه روشن میشه
وقتی روش کلیک میکنم میره توی گوگل
Allow the Uniswap Protocol to use your ELAB
چیکار کنم؟
و اینکه توکنی که می خوام معامله کنم elab هست

جواد

سلام ارز شرکت یونیک رو گفتن میشه تو صرافی unisawpنقد بکنی بنظرتون میشه

سعید یاسینی

سلام وقت بخیر
من در یونی سواپ
مقدار۸۵دلار اتریوم رو تبدیل به دوج الون کردم
اما اتریوم از من کم شد ولی به حساب دوج الونم نیومد و تراکنش فیلد شد
راهی هست که اتریومم رو بازگردونم یا تراکنش رو موفق کنم؟؟ممنون از شما

محمد

ازپنکک سواپ بخر و بی ان بی اسمارت چین تبدیل کن با کارمزد یک دلاری و الکی ۶ هفت دلار واسه یونی سواپ نده

ناهید

سلام من مقداری شیبا از طریق صرافی یونی سوآپ و‌کیف متامسک‌خریدم‌اما نمیدونم‌کجا میتونم ببینمش

مهدی عرفانی

سلام خسته نباشید چطور میتونم به پشتیبانی یونی پیام بدم، چند ماه پیش از طریق کیف پول تراست ۵میلیارد شیبا سوآپ کردم که باید بهم ۱۱ اتر میداد ولی فقط ششونیم اتر داد

علیرضا

سلام
خسته نباشید
مقداری ارز kishumoto میخواستم بخرم
و برای اینکار باید
کیف پول متاماسک به یونی سواپ متصل بشه
برای خرید این ارز باید اتریوم داشت
همه ی مراحل انجام میشه اما رو سواپ گیر میکنه متاسفانه

محمد

با سلام من یه توکنی میخوام بگیرم از یونی سوآپ به ارزش 0.026 اتریوم، نمیخوام زیاد سرمایه بزارم، اما یه مشکلی وجود داره و نمیشه، یکی اینکه اگه به همین مبلغ 0.026 سوآپ کنم درصد Price Impact – 0/31 میخوره و اگه مبلغ خریدمو کم کنم مثلا به 0.0001 اتریوم برسونم ارور میده و به مرورگر وصل میشه و این عبارت طولانی مینویسه که شامل wc:1aqir……میشه. میشه لطفا راهنماییم منید که چجوری میتونم سوآپ کنم، کوینی هم که میخوام بگیرم saitama هستش

گودرز

سلام.داخل یونی سواپ تراست ولت انجین کوین رو به سایتاما تبدیل کردم تمام مراحل رو انجام دادم وهزینه تراکنش هم از اتریوم تراست ولت برداشت و در گزارش تراکنش هم موفق اعلام کرده ولی نه از انجین کوین کم شده ونه سایتاما ارسال شده فقط هزینهتراکنش معادل ۱۳.۷دلار کسر شده. لطفا راهنمایی کنید

حمید

سلام
من مقداری ارز شیبا داخل تراست ولت دارم میخوام از طریق یونی سواپ بفروشم به ارز dai تبدیل کنم خوبه یه چیز دیه ممنون میشم راهنمایی کنید بهترین نوع تبدیل بگید ممنونم

محمد

با سلام من یه توکنی میخوام بگیرم از یونی سوآپ به ارزش 0.026 اتریوم، نمیخوام زیاد سرمایه بزارم، اما یه مشکلی وجود داره و نمیشه، یکی اینکه اگه به همین مبلغ 0.026 سوآپ کنم درصد Price Impact – 0/31 میخوره و اگه مبلغ خریدمو کم کنم مثلا به 0.0001 اتریوم برسونم ارور میده و به مرورگر وصل میشه و این عبارت طولانی مینویسه که شامل wc:1aqir……میشه.
میشه لطفا راهنماییم منید که چجوری میتونم سوآپ کنم، کوینی هم که میخوام بگیرم saitama هستش

محمد صفا

سلام
من حدود ۱. اتریوم رو با یونی سواپ تبدیل به دوج الون کردم و با موفقیت انجام شد.
فقط توی کیف پول تراست والتم نشون نمیدتش و توی قسمت توضیحات توکن اتریوم یه گزینه smart contract اومده که شرح عملیات رو نشون میده و در قسمت Dapp از تراست ولت با انتخاب یونی سواپ و چنج بین اتریوم و دوج الون میزان توکن‌ های دوج الون رو فقط اونجا نشون میده.
راهی هست به کیف پولم منتقلشون کنم؟!

محمد

ارزی را میخواهم بخرم که فقط در صرافی یونی سواپ هست ولی با تراس ولتم که کانکت میشوم اون ارز رو نمیاره
باید چه کار کنم و سوال بعدیم اینه که با تتر نمی شود ارز مورد نطر را بخرم حتما باید اتریوم داشته باشم وقتی تو کیف چولم تتر دارم چطوری اتریوم تهیه کنم؟؟ ممنون میشم یکی راهنمایی کنه
متاسفانه هنگام سواپ گزینه کانفرم سواپ رو نمیاره

حمید

سلام من شیبا دارم تو تراست ولت میخوام تو یونی سوآپ بفروشم
بهترین روش تبدیل به کدوم ارزه
به dai تبدیل کنم خوبه یا نه
ممنون میشم راهنمایی کنید

محمد

سلام خسته نباشید من ی مقدار شیبا رو به اتریوم خواستم تبدیل کنم تو صرافی یونی سواپ از م کارموزد اتریوم هم کم کرده لینک تایید تراکنش هم اومده ولی شبیا از ولت م کم نکرده فقط کارموزد گرفته الان موندم چی کنم ۲ روز هم از تراکنش گذشت هر چقدر شبکه شلوغ باشه فکر نکنم ۲ روز طول بکشه

حنانه

پول بلوکه شده در یونیس اپ رو چگونه باید خارج کنیم؟

محمدعلی کریمی

سلام وقت بخیر.بنده قصد خرید مقداری ارز یونی سوآپ رو از صرافی نوبیتکس و انتقال اون به تراست ولت دارم.از جایی شنیدم که در آینده اگر بخوام این ارز رو چنج یا جابجا کنم باید در کیف پولم اتریوم داشته باشم.این مطلب درسته؟ و میشه راهنمایی کنید بهترین راه خرید و هولد توکن یونی سوآپ چه راهی هست.متشکرم

محمدعلی کریمی

ممنون بابت پاسخگوییتون.پیشنهاد میکنید یونی رو داخل توبیتکس نگهدارم و به کیف پول انتقال ندم؟ چون هزینه جابجاییش خیلی بالاست. اگر پیشنهاد بهتری دارید ممنون میشم راهنمایی کنید🌷قصد هولد به مدت بالای 1سال دارم

فرزانه

من اتصال تراس ولت به یونی سواپ برای جابه جایی ارز انجام دادم حالا میخوام اتصال یونی سواپ رو به تراست ولتم قطع کنم از کدوم بخش باید اینکار رو انجام بدم

غزل

سلام
بله باید داشته باشید
حتی برای سوآپ ارزتون هم نیاز به اتریوم دارید

محمد

سلام، من مقداری از ارزی توی متامسک داشتم و از طریق سوشی‌سواپ میخواستم تبدیلش کنم به اتریوم، بعد از انجامش از من ۱۰ دلار هم به عنوان فی کم کرد، اما سواپ انجام نشد، لطفا راهنمایی کنید که مشکل از کجاست، تشکر🙏🏻
(با یونی‌سواپ هم انجام دادم و همین اتفاق تکرار شد)

پوریا

سلام پس یعنی کارمزد برگشت داده نمیشه؟؟؟

محمدرضا

با سلام چطور میشه دوج کوین رو در یونی سواپ یا دیگر صرافی های غیرمتمرکز به ارز دیگه تبدیل کرد؟؟؟ تا اینجا که من فهمیدم فقط دوج کوین بر پایه bnb رو میشه تبدیل کرد ولی دوج هایی که ما داریم من راهی براش پیدا نکردم برای تبدیل

محمدرضا

ممنونم بابت راهنمایی، فقط اینکه من دوج هام در تراست ولت هست آیا بعد از تبدیل در بایننس بریج برای اینکه بتونم سواپ کنم از طریق پنکیک سواپ باید کیف پول متامسک داشته باشم یا نه؟
سوال بعدی اینکه شبکه bep20 مثل شبکه اصلی خود دوج کوین امن هست؟؟؟
واینکه بایننس بریج بحث تحریم هارو نداره؟

سالار

سلام استاد من با متاماسک وصل شدم یونی سواپ با اتریوم میخواستم یدون توکن بخرم از ۲۱۰ دلار ۱۳۲ دلار. کارمزد کم کرد ولی توکن نداد بهم فقط ۷۷دلار ماند ایمیل میزنم جواب نمیدن به نظرتون چیکار میتونم بکنم

فرزانه

سلام. ممنون میشم به منم کمک کنید.من تو یونی سواپ میخواستم توکنم رو تبدیل کنم به اتریوم زدم روی گزینه ترید اونجا تبدیل کردم. یه گزینه داشت که میگفت اگه میخوای کامزد کمتری بدی اینو قبول کن.allow the uniswap protocol to use your token منم قبول کردمو همه چی با موفقیت انجام شد.23 اتریومم ازم کم کرد بابت کارمزد گفت میتونی ترید رو شروع کنی. حالا من اشتباه کردم زدم روی ترید. من فقط میخواستم تبدیل کنم. راهی هست که دوباره نخوام کارمزد بدم؟ اصلن اون گزینه چی بود.

طاها

سلام جناب جهان‌دیده
مرسی از مطالب خوبتون
من تراست ولتم رو به یونی سواپ وصل کردم تا مقداری توکن دکست رو به اتر تبدیل کنم
گزینه swap فعال نبود
یک گزینه قرمز بود برای اجازه دسترسی یونی سواپ به اون توکن در تراست که حدود 17 دلار کارمزد گرفته ازم! این مبلغ بابت چی بود؟
بعدش گزینه swap فعال شد که وقتی زدم، یه خطا نشون داده شد که تراکنش لغو شده
روی dismiss زدم
صفحه کارمزد حدودا 40 دلاری ظاهر شد که من این میزان اتر در تراست خودم نداشتم
چرا دوتا کارمزد؟
متاسفانه اون کارمزد اول دیگه برنگشت به حسابم!

حمیدرضا شجاعی

ببخشید میشه بیشتر توضیح بدید؟! یعنی الان منی‌ که میخوام برای اولین بار از تراست به یونی سواپ کانکت شم و سواپ کنم ارزی رو به تتر باید علاوه بر کارمزد اون تراکنش کارمزد اضافه ای هم پرداخت کنم؟!!

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
134
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx