هر آنچه که باید درباره ارز dodo و اکوسیستم آن بدانید!

blank

ارز dodo توکن بومی صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال به همین نام است که روی بلاک‌چین‌های اتریوم و بایننس اسمارت چین ایجاد شده است.

ارز دیجیتال dodo برای مدیریت پلتفرم‌ها، سهامداری، شرکت در Crowdpooling و همچنین پاداش دهی به سهامداران و ماینر‌ها استفاده شده و در کل کاربرد‌های زیادی برای کاربران به دنبال دارد. در ادامه این مطلب به طور مفصل به معرفی ارز dodo و آینده آن خواهیم پرداخت.

برای شروع سرمایه گذاری در ارز دیجیتال کلیک کنید!

عناوین مطلب:

ارز دیجیتال dodo چیست

پلتفرم dodo چیست؟

dodo یک صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال است که روی بلاک‌چین اتریوم و بایننس اسمارت چین راه‌اندازی شده است و هدف از راه‌اندازی آن دسترسی بیشتر به نقدینگی پروژه‌های دیفای (Defi) است.

برخلاف سایر صرافی‌های ارز دیجیتال که از الگوریتم بازارساز خودکار استفاده می‌کنند، dodo از الگوریتم بازارساز منحصر به فرد خود استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: منظور از AMM در کوینکس چیست؟

طبق گفته‌های این صرافی این الگوریتم بازار ساز ثبات قیمت و نقدینگی بهتری را نسبت به بازار ساز‌های خودکار فراهم می‌کند.

یکی از محصولات ارز dodo سیستم اسمارت ترید (SmartTrade) است که معاملات بین توکن‌ها را در همان شبکه تسهیل می‌کند. این سیستم امکان انجام معاملات با بهترین قیمت‌ها را به تریدر‌ها ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از ابزار‌های صرافی ارز دودو Crowdpooling است که پروژه‌ها را قادر می‌سازد تا بازار‌های نقدینگی را راه‌اندازی کرده و توکن‌ها را در شرایطی بدون ریسک توزیع کنند. در همین حال ارائه دهندگان این ارز به لطف استخرهای dodo انعطاف پذیری بیشتری برای ایجاد و مدیریت استراتژی‌های بازار سازی خود خواهند داشت.

قبل از بحران مالی سال 2008، کارآفرینان و نظریه پردازان در سراسر جهان برای ایجاد پلتفرم‌هایی جایگزین برای بانک مرکزی و بازارهای سهام متمرکز تلاش کرده‌اند. یک سال بعد بیت‌کوین به عنوان یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز وارد بازار‌های جهانی شد؛ با این حال، انقلاب مالی واقعی در سال 2015 با راه‌اندازی اتریوم آغاز شد.

اتریوم به عنوان یک بلاک‌چین قابل برنامه‌ریزی عمومی، امکان بازآفرینی زیرساخت‌های مالی، صرافی‌ها، بازار سازان، وام‌دهی، وام‌گیری و بانکداری را فراهم کرده است. این قرارداد‌های هوشمند امروزه به عنوان پروتکل‌های دیفای شناخته می‌شوند که اغلب آن‌ها روی بلاک‌چین اتریوم اجرا می‌شوند.

dodo یکی از پروتکل‌های جدید دیفای است که نوآوری بیشتری را در یک اکوسیستم و به صورت مبتکرانه به ارمغان می‌آورد.

توکن بومی dodo چه نقشی دارد؟

ارز دیجیتال dodo توکن بومی شبکه‌های BEP-20 و ERC-20 است که برای مدیریت پلتفرم‌ها، سهامداری و شرکت در Crowdpooling، IDO و همچنین پاداش دهی به سهامداران و ماینر‌ها استفاده می‌شود.

کاربران همچنین با هودل کردن و خرید ارز دیجیتال dodo از تخفیف‌های زیادی در کارمزد معاملات برخوردار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: چگونه هولدر (Holder) بهتری در بازار ارزهای دیجیتال باشیم؟

ارز دیجیتال dodo چگونه عمل می‌کند؟

صرافی غیرمتمرکز dodo علاوه بر میزبانی در اتریوم، در بایننس اسمارت چین هم میزبانی می‌شود. همچنین در حالی که صرافی‌هایی مانند یونی سواپ به بازار سازان خودکار (AMM) متکی هستند، دودو به یک الگوریتم بازار ساز به نام PMM متفاوت متکی است.

با این حال بهتر است نگاهی هم به تفاوت میان PMM و AMM بیندازیم. نقش AMM‌ها ارائه نقدینگی به فضای کریپتو بدون نیاز به واسطه و اشخاص ثالث است. با این وجود مشکلی در AMMها وجود دارد این است که فارمر‌ها اغلب در خصوص تخصیص نقدینگی با آن مواجه می‌شوند.

به عنوان نمونه، اگر از بازار ساز خودکار یونی سواپ برای توزیع دارایی‌های ارز دیجیتال در کل محدوده قیمتی استفاده کنید، تنها نزدیک‌ترین وجوه به قیمت بازار مورد استفاده قرار خواهند گرفت. از این رو، با توجه به اینکه بقیه وجوه مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، منجر به لغزش بیشتر در بازار و عدم کارایی سرمایه خواهد شد.

ارز دیجیتال dodo
منحنی تخصیص بودجه در AMM و PMM

slippage در بازار زمانی اتفاق می‌افتد که طرفین معامله به قیمتی رضایت می‌دهند که از قیمتی که در ابتدا درخواست کرده‌اند متفاوت است. از این رو، PMM سعی می‌کند با کپی برداری از رفتار صرافی غیرمتمرکز این مشکل را حل کند.

به عبارت دیگر، دودو به طور فعال سفارش‌های خرید و فروش را تغییر داده و با قیمت فعلی بازار هماهنگ می‌شود. الگوریتم PMM آن این کار را با کمک اوراکل‌ها انجام می‌دهد؛ بنابراین از آنجا که PMM منحنی نقدینگی صاف‌تری را ایجاد می‌کنند، ییلد فارمر‌ها می‌توانند از لغزش پایین بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: ییلد فارمینگ چیست؟ (کسب سود با Yield-farming)

تاریخچه و تیم توسعه دهنده ارز dodo

dodo یک پروژه جدید است که در اوت 2020 راه‌اندازی شد. توسعه دهندگان و بنیان گذاران اصلی این پلتفرم با نام مستعار «Radar Bear» و «Diane Dai» شناخته می‌شوند و مابقی تیم توسعه دهنده نیز ناشناس هستند.

در اوت 2020، dodo به میزان 600 هزار دلار بودجه اولیه از طریق «Framework Ventures» جمع آوری کرد. سپس یک ماه بعد در سپتامبر 2020 موفق شد سرمایه‌ای بسیار بیشتر به ارزش 5 میلیون دلار با کمک Binance Labs، Pantera Capital و Three Arrows Capital جمع آوری کند.

کیف پول ارز dodo

سرمایه گذاران ارز‌ Dodo ابزار‌های زیادی برای ذخیره دارایی‌های خود در اختیار دارند و می‌توانند بسته به تمایل خود یکی از کیف پول‌های موجود در بازار را انتخاب کنند. انتخاب کیف پول ارز dodo تا حد زیادی به این بستگی دارد که سرمایه گذار می‌خواهد از آن برای چه چیزی استفاده کند و چه مقدار دارایی را می‌خواهد در آن ذخیره کند.

کیف پول‌های سخت افزاری یا سرد مانند لجر (Ledger) یا ترزور (Trezor) امن‌ترین گزینه برای ذخیره ارز‌های دیجیتال هستند چرا که دارایی‌ها را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند. با این حال، کاربران برای استفاده از کیف پول‌های سرد نیاز به دانش فنی بیشتری دارند و همچنین این کیف پول‌ها گران‌تر از کیف پول‌های گرم هستند.

به همین دلیل، کیف پول‌های سرد بیشتر برای تریدرهایی به صرفه هستند که دارایی‌های زیادی در اختیار دارند و می‌خواهند امن‌ترین گزینه را برای ذخیره آن‌ها انتخاب کنند.

کیف پول‌های نرم افزاری یا گرم گزینه‌هایی ارزان‌تر برای ذخیره ارز‌ها دیجیتال هستند که استفاده از آن‌ها رایگان و آسان است. این کیف پول‌ها را می‌توان در دسکتاپ و گوشی دانلود و نصب کرده و ارز‌های دیجیتال خود را از صرافی‌ها به آن‌ها انتقال کرد.

بیشتر بخوانید: تفاوت کیف پول سرد و گرم در ارزهای دیجیتال چیست؟

کاربرانی که ارز dodo می‌توانند یکی از کیف پول‌های معتبر اتریوم مانند متامسک یا تراست ولت را دانلود کرده و دارایی‌های خود را در آن‌ها ذخیره کنند.

تاریخچه قیمت ارز dodo

قیمت ارز dodo در فوریه 2021 به بالاترین حد خود یعنی 8/25 دلار رسید. با این حال، ارز dodo پس از رسیدن به این قیمت، روند نزولی در پیش گرفت. در آوریل همان سال این ارز دیجیتال دوباره روند صعودی در پیش گرفت و قیمت ارز dodo به 5/44 دلار افزایش پیدا کرد.

قیمت ارز دیجیتال dodo پس از ماه آوریل تا کنون افت کرده است و با وجود نوسان‌های فراوان تغییر چشمگیری در قیمت آن مشاهده نمی‌شود.

آینده ارز dodo

پیش بینی آینده ارز دیجیتال dodo تا حدود زیادی به قیمت ارز dodo بستگی دارد. ارز دودو آخرین بار با قیمت 0/12 دلار با ارز بازار 51203558 دلار و حجم معاملات 6634367 دلار مشاهده شد. پیش بینی قیمت ارز dodo با تحلیل عملکرد تاریخی قیمت، تغییرات جاری و احساسات جامعه امکان پذیر است.

در ادامه نموداری از پیش بینی آینده ارز dodo که در سایت‌های معتبر تحلیلی منتشر شده است را فراهم کرده‌ایم:

توجه کنید این صرفا یک پیش بینی است و قطعیتی در آن وجود ندارد.

سال
میانگین قیمت
پایین‌ترین قیمت
بالاترین قیمت
2022
1/29 دلار
1/03 دلار
1/54 دلار
2023
0/22 دلار
0/17 دلار
0/26 دلار
2024
0/29 دلار
0/23 دلار
0/35 دلار
2025
0/39 دلار
0/31 دلار
0/47 دلار
2026
0/53 دلار
0/43 دلار
0/63 دلار
2027
0/71 دلار
0/57 دلار
0/85 دلار
2028
0/95 دلار
0/76 دلار
1/15 دلار
2029
1/28 دلار
1/03 دلار
1/54 دلار
2030
2/30 دلار
1/84 دلار
2/06 دلار

سؤالات متداول

ارز dodo چیست؟

dodo یک صرافی غیرمتمرکز راه‌اندازی شده روی بلاک‌چین اتریوم و بایننس اسمارت چین است که هدف آن دسترسی بیشتر به نقدینگی پروژه‌های دیفای (Defi) است.

ارز دودو در چه سالی راه‌اندازی شد؟

ارز dodo در اوت 2020 توسط توسعه دهندگانی و با نام مستعار «Radar Bear» و «Diane Dai» راه‌اندازی شد.

آینده ارز dodo چگونه خواهد بود؟

ارز دیجیتال dodo در فوریه 2021 به بالاترین قیمت تاریخی خود در 8 دلار رسید و پیش بینی می‌شود قیمت این کریپتو تا سال 2030 به 2/30 دلار افزایش پیدا کند.

سخن آخر

اینکه آیا ارز dodo دارایی خوبی برای خرید است یا نه موضوعی است که هر تریدر باید خود درباره آن تحقیق کرده و بر اساس اهداف و برنامه‌های خود تصمیم بگیرد. ارز dodo تا کنون نوسان‌های زیادی را در بازار تجربه کرده و رشد قیمتی بسیار خوبی داشته است.

علاوه بر این‌ها، شرکت‌ها و پروژه‌های برجسته زیادی در این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اند که آن‌ها هم به نوبه خود تأثیر زیادی در افزایش قیمت و رشد این ارز دیجیتال داشته‌اند.

در هر صورت، ارز دیجیتال dodo یکی از پروژه‌های جدید است که ویژگی‌ها و ابزار‌های منحصر به فرد زیادی را ارائه می‌دهد. سرمایه گذاران ارز دیجیتال می‌توانند ارز dodo را از صرافی‌های ایرانی خریداری کرده و در معاملات خود استفاده کرده یا هودل کنند.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx