کیف پول وب 3 چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

کیف پول وب 3

با استقبال از ارزهای دیجیتال و کسب درآمد از آنها انتخاب یک کیف پول امن که بتواند از دارایی‌های دیجیتال به‌خوبی حفاظت کند ضروری است.

زیرا درصورتی‌که دارایی‌های ما توسط هکرها هک شوند یا به‌درستی حفظ نشوند تمام زحمات ما برای انجام معاملات پرسود بی‌نتیجه خواهد ماند. یکی از بهترین کیف پول‌ها در این میان کیف پول وب 3 است.

توسعه وب 3 و رشد سیستم‌ مالی غیرمتمرکز سبب می‌شود به‌عنوان فردی فعال در حوزه ارزهای دیجیتال به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد کیف پول وب 3 باشیم و مزیت‌های این کیف پول را بهتر بشناسیم.

عناوین مطلب:

بیشتر بخوانید: Web3 چیست؟ + معرفی بهترین مرورگرهای وب 3

کیف پول وب 3 چیست؟

کیف پول‌های وب 3 می‌توانند ارز دیجیتال، NFT و دیگر دارایی‌های دیجیتالی را در خود ذخیره کنند.

این کیف پول‌ها دارای یک رابط کاربری جذاب هستند و توانایی برقراری ارتباط و تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را دارند‌.

نحوه عملکرد کیف پول‌های وب 3 چگونه است؟

اگرچه کیف پول‌های وب 3 با یکدیگر تفاوت‌های جزئی دارند؛ اما عملکرد اساسی همه آنها یکسان است.

ابتدا کاربران حساب کاربری ایجاد کرده و یک کلید خصوصی (private key) یا عبارت بازیابی (seed phrase) دریافت می‌کنند‌. واردکردن این کلید خصوصی یا عبارت بازیابی تنها راه ورود به‌ حساب کاربری است و امکان تغییر دادن آن وجود ندارد.

بهتر است کلید یا عبارت را یادداشت و در جای امنی نگهداری کنید؛ زیرا گاهی کاربران در صورت فراموشی قادر به بازیابی آن‌ها نیستند و در نتیجه برای دسترسی به‌حساب کاربری خود به مشکل بر می‌خورند.

به‌محض ورود به کیف پول خود می‌توانید تمام دارایی‌های ذخیره‌شده خود را مشاهده کنید. همچنین امکان ارسال یا دریافت دارایی‌های دیجیتال از آدرس‌های کیف پول دیگر فراهم است.

برخی از کیف پول‌ها با اتصال مستقیم به بلاک‌چین و پلتفرم‌های معاملاتی به کاربران این اجازه را می‌دهند که ارز دیجیتال یا دارایی‌های دیجیتال دیگر را بدون زحمت خریداری کنند.

با اینکه برخی کیف پول‌ها مانند کیف پول‌هایی که صرافی Binance در اختیار شما می‌گذارند، محدودیت‌هایی برای استفاده اعمال می‌کنند؛ کیف پول‌های وب 3 با حداقل محدودیت یا حتی بدون هیچ محدودیتی به شما امکان استفاده از دارایی‌های دیجیتالتان را می‌دهند.

نحوه کار کیف پول web3
با استفاده از کیف پول وب 3 اختیار تمام‌وکمال بر دارایی‌ خود دارید و می‌توانید تراکنش‌های دائمی و غیرقابل بازگشت انجام دهید.

انواع کیف پول وب 3

پیش از آنکه در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید باید به فکر بهترین کیف پول برای ذخیره دارایی باشید.

هنگامی که صحبت از ذخیره‌سازی کریپتو به میان می‌آید، اکثر افراد به کیف پول‌های نرم‌افزاری فکر می‌کنند؛ اما راه‌های زیادی برای حفظ دارایی‌های دیجیتال وجود دارد که هرکدام سطوح مختلفی از حریم‌ خصوصی و امنیت را ارائه می‌دهند.

کیف پول سرد

کیف پول سرد دارایی‌های دیجیتال شما را در صورت عدم استفاده به‌صورت آفلاین ذخیره می‌کند.

حتی درصورتی‌که تریدر فعالی باشید هم اکثر برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) کیف پول سرد را برای ذخیره دارایی‌های بلندمدت به شما توصیه می‌کنند.

یکی از نگرانی‌هایی که تریدرها با آن مواجه هستند این است که ممکن است هک شوند و تمام دارایی آنها در معرض خطر قرار بگیرد. کیف پول سرد از این نظر امنیت بسیار خوبی دارد؛ زیرا هنگامی که از آن استفاده نمی‌کنید آفلاین است و کمتر در معرض کلاهبرداری و هک قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: تفاوت کیف پول سرد و گرم در ارزهای دیجیتال چیست؟

کیف پول سخت افزاری

با شنیدن کلمه کیف پول سرد ممکن است اولین چیزی که در ذهن شما تداعی شود کیف پول سخت افزاری باشد.

کیف پول سخت افزاری دارایی‌های دیجیتال شما را روی یک دستگاه خارجی (اغلب USB) ذخیره می‌کند. شما می‌توانید با وصل کردن USB به کامپیوتر خود از آن استفاده کنید.

لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) از محبوب‌ترین تولیدکنندگان کیف پول سخت‌افزاری هستند که هم مدل‌های ساده و هم پیشرفته ارائه می‌کند که نیاز طیف گسترده‌ای از تریدرهای ارز دیجیتال را برآورده می‌نماید.

از مزیت‌های کیف پول سخت‌افزاری می‌توان به‌ظاهر روزمره آن‌ها اشاره کرد، این کیف پول‌ها شبیه به فلش‌های معمولی هستند و جلب‌توجه نمی‌کنند. همچنین پس از وصل کردن آن به کامپیوتر برای دسترسی به دارایی‌ها باید کلید خصوصی یا عبارت بازیابی را وارد کنید به همین دلیل امنیت بالایی دارند.

بیشتر بخوانید: لجر یا ترزور؛ کدام کیف پول سخت افزاری بهتر است؟

کیف پول سخت افزاری

تنها نقطه ضعفی که کیف پول سخت‌افزاری دارد این است که کوچک است و به‌راحتی گم یا دزدیده می‌شود.

البته باتوجه‌به امنیت گفته شده سارق یا هر فرد دیگری غیر از شما نمی‌تواند بدون واردکردن پین به دارایی‌ها دسترسی پیدا کند؛ اما بااین‌وجود بهتر است زمانی که از کیف پول خود استفاده نمی‌کنید آن را در جایی مطمئن مانند گاوصندوق نگهداری کنید.

کیف پول کاغذی

امروزه استفاده از کیف پول‌های کاغذی به‌اندازه کیف پول‌های سخت‌افزاری رایج نیست. کیف پول‌های کاغذی از QR code یا کدهایی شامل اعداد و حروف برای نمایش ارز دیجیتال استفاده می‌کنند.

برای ذخیره دارایی‌های دیجیتال خود در کیف پول کاغذی باید کلیدهای خصوصی را به طور دستی تولید کنید که برای این کار به تولید‌کننده کیف پول قابل‌اطمینان نیاز دارید.

به دلیل مراحل اضافی در استفاده و ماهیت غیرمتعارف این نوع کیف پول بهتر است برای دریافت جوایز از برنامه‌های سریع مانند GameFi مورداستفاده قرار نگیرند.

از نظر امنیت به دلیل آفلاین بودن کیف پول کاغذی احتمال هک شدن صفر است؛ اما فرد دیگری با در اختیار داشتن کاغذی که کلیدها روی آن چاپ شده می‌تواند به دارایی‌های دیجیتال شما دسترسی پیدا کند.

علاوه بر سرقت یکی از معایب اصلی کیف پول کاغذی این است که در معرض آسیب فیزیکی و تخریب از طریق آتش‌سوزی و سیل قرار دارد.

بیشتر بخوانید: ساخت کیف پول کاغذی بیت‌کوین: راهنمای قدم‌به‌قدم

کیف پول گرم

کیف پول گرم از این نظر متمایز است که همواره به اینترنت متصل هستند.

استفاده از این نوع کیف پول برای تریدرهای جدید آسان‌تر است؛ زیرا آن‌ها را از انتقال وجوه به دستگاه ذخیره‌سازی اضافی بی‌نیاز می‌کند. با داشتن کیف پول گرم کاربر به‌راحتی با واریز وجه موردنظر می‌تواند NFT یا دیگر ارزهای دیجیتال را خریداری کند.

تریدرها می‌توانند بی‌هیچ زحمتی متصل شوند، جوایز GameFi را دریافت کنند و دارایی‌های دیجیتال خود را به اشتراک بگذارند.

یکی از مزیت‌های کیف پول گرم منحنی یادگیری پایین آن است به این معنی که در مدت‌زمان کم می‌توان کارکردن با آن را فراگرفت؛ ازاین‌جهت برای مبتدیان انتخاب بسیار مناسبی است.

همان‌طور که گفته شد کیف پول گرم همواره به اینترنت متصل هستند و همین امر می‌تواند باعث ایجاد خطر شود. اگرچه پلتفرم‌ها تمرکز زیادی بر امنیت دارند؛ اما کیف پول گرم به‌مراتب امنیت کمتری را نسبت به کیف پول سرد تأمین می‌کند و بیشتر در معرض هک شدن قرار دارد.

افرادی که در زمینه DeFi و ترید بی‌تجربه هستند بیشتر به استفاده از کیف پول گرم تمایل دارند.

اگرچه تریدرها از ارائه‌دهندگان کیف پول گرم پشتیبانی دریافت می‌کنند؛ اما باز هم تراکنش‌های شما بازگشت‌ناپذیرند و اگر دارایی خود را به آدرس اشتباه ارسال کنید یا فردی از شما کلاهبرداری کند، قادر به بازیابی دارایی خود نخواهید بود.

فارغ از نوع کیف پول وب 3 که استفاده می‌کنید باید قبل از انجام هر تراکنش به‌دقت موارد مورد نیاز را بررسی کنید.

کیف پول‌های مبتنی بر مرورگر

کیف پول‌ مبتنی بر مرورگر نوعی کیف پول کریپتو است که ظاهری مشابه مرورگر وب داشته و معمولاً در قالب افزونه مرورگر (extension) وجود دارند.

کیف پول وب 3 به یک بلاک‌چین متصل می‌شود‌. ویژگی اصلی یک کیف پول خوش‌ساخت مبتنی بر مرورگر این است که به شما امکان تعامل و برقراری ارتباط با DApps را می‌دهد.

برخی از این کیف پول‌ها مانند Brave کاملاً شبیه به مرورگرهای اینترنتی معمولی هستند. سایر کیف پول‌های مبتنی بر مرورگر از طریق افزونه‌هایی که روی مرورگر فعلی شما وجود دارد، قابل‌دسترس هستند. MetaMask و Crypto.com از این نوع هستند.

کیف پول دسکتاپ

کیف پول دسکتاپ گاهی کیف پول نرم‌افزاری هم نامیده می‌شود. این کیف پول به شما امکان تعامل با بلاک‌چین‌‌ها، خریدوفروش، ترید و کسب‌ دارایی‌های دیجیتال را از طریق برنامه کامپیوتری می‌دهد.

از بین انبوه کیف پول‌های نرم‌افزاری برخی از آن‌ها به طور خاص برای ذخیره و مشاهده NFTها طراحی شده‌اند. برخی دیگر فقط با بلاک‌چین‌های خاص، بازی‌ها و سایر دارایی‌های دیجیتال سازگاری دارند.

کیف پول‌های نرم‌افزاری متمرکز بر برنامه‌های DeFi ویژگی‌های پیشرفته‌تر و منابع اضافی مانند اطلاعات معاملات زنده را نیز به کاربران خود ارائه می‌دهند.

در دنیای دیجیتال امروز کیف پول‌های نرم‌افزاری مختلفی وجود دارند که محبوب‌ترین آنها Bybit Wallet، Coinbase Wallet و Exodus Wallet هستند.

کیف پول موبایل

ممکن است شما لپ‌تاپ نداشته باشید یا از نظر شما استفاده از موبایل برای ترید آسان‌تر باشد؛ زیرا در هر مکان و زمانی در دسترس است.

اگر این‌طور است باید بگوییم که کیف پول‌های موبایل مناسب شماست. به‌راحتی برنامه را دانلود کنید، رمز عبور خود را وارد کنید و به ترید کریپتو مشغول شوید.

از محبوب‌ترین کیف پول‌های موبایل می‌توان به Bybit Wallet، Rainbow wallet، Trust Wallet و Coinbase Wallet اشاره کرد.

مزایای استفاده از کیف‌ پول وب 3

قطعاً پیش از استفاده از کیف‌ پول وب 3 به این فکر خواهید افتاد که مگر این کیف‌ پول‌ها چه مزیت خاصی دارند؟

در ادامه به بررسی مزیت‌هایی که کیف‌ پول وب 3  داراست، می‌پردازیم:

امنیت کیف پول وب 3

مهم‌ترین ویژگی کیف پول وب 3 امنیت بالای آن است.  

بدون شک هیچ تریدری نمی‌خواهد دارایی‌های دیجیتال و کریپتوهایی که ذخیره کرده است خیلی آسان توسط هکرها از دست برود. کیف پول‌های وب 3 به شما این اطمینان را می‌دهند که هیچ‌کس بدون دردست‌داشتن کلید خصوصی یا عبارت بازیابی نمی‌تواند به دارایی دیجیتال شما دسترسی پیدا کند.

افراد تصور می‌کنند کیف پول کاغذی به دلیل در امان بودن از حمله هکرها گزینه مناسب‌تری است؛ اما اگر شما دارایی دیجیتال خود را در پلتفرم‌های معتبر که از لحاظ امنیتی در سطح پپیشرفته‌ای هستند، قرار دهید می‌توانید از امنیت و کارآمدی بی‌مثال کیف‌ پول‌های وب 3 نهایت بهره را ببرید.

سادگی و رابط کاربرپسند

قطعاً استفاده از پلتفرم‌ها و کیف پول‌های پیچیده، کلافه‌کننده است و یادگیری نحوه استفاده از آن‌ها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

مزایای کیف پول وب 3
استفاده از کیف پول وب 3 تجربه‌ای جذاب و لذت‌بخش برای شما به ارمغان می‌آورد؛ زیرا علاوه بر سریع بودن، کارکردن با آن هم ساده است.

هم کیف پول سرد و هم کیف پول گرم طوری طراحی شده‌‌اند که در مدت بسیار کوتاهی راه‌اندازی می‌شوند و به‌سرعت به کاربر امکان ترید و ذخیره‌سازی دارایی‌های دیجیتال خود را می‌دهند.

ویژگی مشترک بهترین کیف پول‌های وب 3 این است که تمرکز زیادی بر تجربه کاربر دارند. ارائه‌دهندگان کیف پول گرم از رابط‌های پیچیده استفاده نمی‌کنند، برای مثال تریدر می‌تواند کیف پول وب 3 خود را بدون نیاز به دانش فنی بالا و فقط با کلیکی ساده راه‌اندازی کنید.

بیشتر بخوانید: ارزهای دیجیتال وب 3 را بشناسید! 5 ارز دیجیتال برتر Web 3.0

پشتیبانی

تمام ارائه‌دهندگان کیف پول وب 3 سرد و گرم پشتیبانی قوی دارند.

حتی اگر کیف پولی که استفاده می‌کنید منبع‌باز نباشد، به دلیل کاربران زیاد کیف پول‌های وب 3، می‌توانید به‌راحتی پاسخ سؤال‌های خود را بیابید. برای جلوگیری از دریافت اطلاعات نادرست یا کلاهبرداری بهتر است از انجمن‌های آنلاین و فیلم‌های آموزشی معتبر برای حل ابهام‌های موجود استفاده کنید.

اختیار کامل کاربر

با اینکه بسیاری از کیف پول‌های وب 3 را اشخاص ثالث طراحی می‌کنند؛ اما دارایی‌های دیجیتال به طور کامل در اختیار کاربر است و به‌ندرت محدودیتی برای ارسال یا دریافت کریپتو وجود دارد؛ زیرا بازار غیرمتمرکز است.

این در حالی است که برخی کیف پول‌ها کاربر را در انجام‌ معاملات محدود می‌کنند.

ناشناس ماندن

اغلب کاربران با اینکه مشغول به فعالیت غیرمجاز یا غیرقانونی نیستند، تمایل ندارند تراکنش‌های آنلاینشان ردیابی شود.

یکی از جذابیت‌های کریپتو ناشناس بودن است. با استفاده از کیف پول‌ وب 3 تنها به آدرس کیف پول خود نیاز دارید و هرگز به واردکردن نام و سایر اطلاعات شخصی احتیاجی نیست.

معایب استفاده از کیف پول وب 3

درست است که کیف پول وب 3 مزیت‌های چشمگیر و فراوانی دارد؛ اما هیچ‌چیز کاملاً بی‌عیب‌ونقص نیست.

کیف‌ پول‌های وب 3 هم از این قاعده مستثنی نیستند و پیش از استفاده باید به معایب کوچک آن که در ادامه مطرح شده است نیز توجه کنید.

اختیار کامل کاربران

همان‌طور که این مورد می‌تواند یک مزیت محسوب شود، قابلیت تبدیل‌شدن به یک نقص را هم دارد.

اگرچه داشتن آزادی کامل در مورد دارایی‌های کریپتو لذت‌بخش است؛ اما گاهی موجب دردسر می‌شود.

برای مثال فرض کنید به طور ناگهانی کلید خصوصی خود را گم می‌کنید، متأسفانه هیچ راهی برای بازیابی آن وجود ندارد. حتی اگر به طور اشتباهی تراکنش انجام دهید و دارایی‌تان به آدرس نادرست ارسال شود از هیچ طریقی نمی‌توانید تراکنش را معکوس کنید.

به همین دلیل هنگام استفاده از کیف پول وب 3 باید بسیار دقت کنید. البته می‌توانید از کیف پول نگهبانی به‌عنوان جایگزین استفاده کنید. در این صورت اگر هک شدید، عبارت بازیابی یا کلید خصوصی خود را فراموش کردید می‌توانید برای بازیابی حساب خود با پشتیبانی مشتریان تماس بگیرید.

ویژگی‌های پیشرفته پیچیده

با اینکه با دانش فنی کم می‌توانید از اکثر ویژگی‌های کیف پول‌های وب 3 بهره‌مند شوید؛ اما درک و استفاده از برخی ویژگی‌های پیشرفته ممکن است زمان‌بر باشد.

همچنین اگر کیف پول وب 3 شما برای تعامل با DAppsهای خاص ساخته شده باشد یا نیاز به مراحل اضافی برای راه‌اندازی صحیح داشته باشد ممکن است استفاده از آن در ابتدا پیچیده و سخت به نظر برسد.

این مشکل ممکن است بیشتر دررابطه‌با کیف پول‌های سخت‌افزاری که برای استفاده به دانش فنی نیاز دارند، پیش بیاید.

خطرات امنیتی

درست است که کیف پول‌های وب 3 امنیت بالایی دارند؛ اما هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید کاملاً ضد هک هستند و می‌توانند در معرض خطرات امنیتی قرار بگیرند.

راهکارهای زیر می‌تواند به حفظ هرچه بیشتر دارایی‌هایتان کمک کند:

  •  هرگز کلید خصوصی یا عبارت بازیابی خود را در اختیار شخص دیگری قرار ندهید.
  • از کیف پول‌های سرد استفاده کنید.
  • قبل از انجام هر معامله‌ای تمام تراکنش‌ها را به‌دقت بررسی کنید.

کیف پول‌ وب 3 بهتر است یا کیف پول کریپتو؟

ممکن است شما هم گاهی کیف پول وب 3 را با یک کیف پول کریپتو اشتباه بگیرید؛ اما باید بدانید این دو با هم متفاوت‌اند.

تفاوت‌ها

بزرگ‌ترین تفاوت میان این دو کیف پول در ماهیت چیزی است که ذخیره می‌کنند.

کیف پول وب 3 از طیف وسیع‌تری از دارایی‌های دیجیتال اعم از NFTها و ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند؛ درحالی‌که کیف پول کریپتو به طور اختصاصی برای نگهداری ارزهای دیجیتال طراحی شده‌ است.

به‌این‌ترتیب نحوه استفاده از کیف پول‌های کریپتو محدو‌دتر است.

شباهت‌ها

علی‌رغم تفاوت‌‌هایی که مطرح کردیم، هم کیف پول کریپتو و هم کیف پول وب 3 برای ذخیره، ارسال و دریافت دارایی‌های دیجیتال طراحی شده‌اند و همچنین می‌توانند دارایی‌هایتان را به شما نمایش دهند.

همچنین هر دو آن‌ها ذخیره‌سازی گرم و سرد را ارائه می‌دهند. بنابراین کاربرانشان می‌توانند مطابق با نیاز و سطح امنیت مورد انتظارشان کیف پول مناسب را انتخاب کنند.

برای مشاهده لیست کیف پول‌های ارز دیجیتال کلیک کنید

آیا استفاده از کیف پول وب 3 ضروری است؟

باتوجه‌به توسعه دنیای ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک‌چین اگر قصد دارید در آینده وارد این بازار شوید بهتر است راجع به کیف پول وب 3 اطلاعات کسب کنید.

ممکن است ابتدا کارکردن با کیف پول وب 3 برای مبتدیان دشوار به نظر برسد؛ اما قطعاً صرف وقت برای کارکردن با آن  در آینده برای شما سودمند خواهد بود.

بی‌شک اگر تریدری فعال هستید اهمیت استفاده از کیف پول وب 3 بر شما پوشیده نیست؛ زیرا هرقدر فعال‌تر شوید اهمیت امنیت کیف‌ پول پررنگ‌تر می‌شود و می‌توانید با آرامش خاطر بیشتری به ترید بپردازید.

سؤالات متداول

کیف پول وب 3 چگونه عمل می‌کند؟

استفاده از کیف پول وب 3 راحت است. ابتدا باید حساب کاربری ایجاد کرده و سپس کلید خصوصی یا عبارت بازیابی دریافت می‌کنید. سپس با واردکردن آن می‌توانید به دارایی‌های دیجیتال خود دسترسی پیدا کنید.

انواع کیف پول وب 3 کدام است؟

کیف پول وب 3 انواع مختلفی دارد؛ مانند کیف پول گرم، کیف پول سرد، نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، کاغذی و مبتنی بر مرورگر.

کیف پول‌ وب 3 روی چه دستگاه‌هایی قابل‌نصب است؟

انواع کیف پول‌ وب 3 هم روی دسکتاپ و هم روی موبایل قابل اجرا هستند.

سخن پایانی

ازآنجایی‌که هر روز بر تعداد تریدرها افزوده می‌شود، نیاز به داشتن کیف پول امن بیش‌ازپیش احساس خواهد شد.

یکی از مطمئن‌ترین کیف پول‌ها کیف پول وب 3 است که با خیال آسوده می‌توانید از مزیت‌هایش در جهت حفظ دارایی‌های دیجیتال خود استفاده کنید. همچنین انواع مختلف کیف پول وب 3 به طور کامل معرفی شد تا بتوانید با بررسی تمام جوانب بهترین کیف پول را انتخاب نمایید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
Mano

اینقد تعریف کردید یک کیف پول هم معرفی میکردید مثلا bitget

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
1
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx