7 شت کوین آینده دار برای سرمایه‌گذاری

شت کوین های آینده دار

شت کوین‌ها کریپتوهایی هستند که پتانسیل رشد چندصد برابری آن هم در مدت کوتاهی را دارند.

این کریپتوها که معمولا مربوط به میم کوین‌ها یا پروژه‌های بدون ارزش ذاتی هستند، بعد از جذب سرمایه اولیه با کاهش شدید قیمت مواجه می‌شوند.

اما برخی از آن‌ها شت کوین‌های آینده دار و مستعد رشدی هستند که پس از مدتی دوباره قابلیت رشد انفجاری پیدا می‌کنند. با شناخت و بررسی این نوع کریپتوها می‌توانیم سوار بر این موج به سود بسیار بالایی برسیم.

عناوین مطلب:

نکات کلیدی

  • شت‌کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که مربوط به پروژه‌های بسیار کم‌ارزش یا پروژه‌هایی هستند که کاربرد و ارزش ذاتی ندارند بنابراین پس از مدتی قیمت آن‌ها به سرعت سقوط می‌کند.
  • اکثر شت‌کوین‌ها از دسته میم کوین‌ها هستند چرا که میم‌کوین‌ها برای هیچ هدفی تولید نشده‌اند و ارزش آنها وابسته به تبلیغات است.
  • شت‌کوین‌ها اگر رشد کنند می‌توانند در مدت کوتاهی ده‌ها برابر شوند و با همان سرعت دوباره سقوط کنند. به‌این‌ترتیب ریسک سرمایه‌گذاری حتی روی شت کوین‌های آینده دار نیز بسیار بالاست.

شت کوین چیست؟

پروژه‌های کریپتوی بی‌ارزش را شت کوین می‌گویند.

از نظر فعالان بازار کریپتو، بی‌ارزش بودن می‌تواند در دو بعد تعریف شود.

اول اینکه ارزش مالی پروژه آن‌قدر کم باشد که بازار توجهی به آن نکند. در این حالت ارزش بازار یا مارکت کپ آن توکن به‌شدت کم است و خریداران و فروشندگان بسیار کمی دارد.

از دیدگاه دیگر شت‌کوین‌ها پروژه‌های بی هدفی هستند که گاهی فقط برای جذب سرمایه ایجاد می‌شوند و قیمت آنها نه براساس ارزش واقعی و کاربردشان بلکه براساس سفته‌بازی و اخبار، بالا و پایین می‌رود.

به عنوان مثال میم‌کوین‌ها می‌توانند شت کوین باشند. در مقاله دیگری بهترین میم کوین‌ها برای سرمایه گذاری را معرفی کردیم.

شت‌کوین بودن فقط مختص ارزهای دیجیتال نیست. گاهی درمورد پروژه‌های مبتنی بر بلاک‌چین نیز این اصطلاح را به کار می‌برند.

پروژه‌هایی که فقط با هدف جذب سرمایه از طریق ICO یا یک کپی از پروژه‌های موفق قبلی بدون هیچ تغییری ایجاد شوند شت کوین هستند.

بیشتر شت‌کوین‌ها ارزش ذاتی ندارند و به حمایت یک شرکت یا فرد مشهور و معتبر وابسته هستند. در واقع موفقیت آنها وابسته به تبلیغات و بازاریابی است.

بهترین شت کوین‌های آینده دار

ویژگی شت کوین‌هایی مثل شیبا اینو، به عنوان یک میم‌کوین این است که افزایش و کاهش ناگهانی قیمت در آنها بسیار آسان و محتمل است.

بنابراین اگر احتمال بدهید که یک کوین پتانسیل این را دارد که رشد کند ممکن است بتوانید یک شبه سرمایه خود را چندین برابر کنید.

درست مثل کسانی که در سال 2021 توانستند از رشد 20 میلیون برابری شیبا اینو سود کلانی بدست آورند!

در ادامه چند مورد از شت‌کوین‌هایی که احتمال می‌رود با رشد زیادی مواجه شوند را معرفی می‌کنیم.

با‌این‌حال در نظر داشته باشید که این موارد فقط پیشنهاد هستند و لازم است قبل از هر خریدی تحقیقات بشتری انجام دهید.

1. DogeCoin

شت کوین های آینده دار

یکی از بهترین شت‌کوین‌های حال حاضر بازار، دوج کوین است که اولین بار برای شوخی با بیت‌کوین ساخته شد اما با حمایتی که ایلان ماسک در توییتر خود از آن کرد تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا شد.

قیمت Dogecoin در سال 2021 سر به فلک کشید و تنها طی چند ماه از قیمت 0.0045 به 0.73 دلار رسید یعنی بیش از 16هزار برابر رشد کرد!

اما دوج‌کوین به دلیل نداشتن یک کاربرد خاص، در نهایت با کاهش ارزش مواجه شده و به همین دلیل یک شت کوین به حساب می‌آید.

قیمت دوج کوین در سال 2022 حدودا 60 درصد افت کرد اما هنوز هم ارزش بازار زیادی دارد و از این نظر جز ارزهای برتر بازار است.

دوج‌کوین جامعه هواداران زیادی دارند که حاضرند این توکن را به‌عنوان یک ابزار پرداخت به کار بگیرند. این یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت دوج است.

کارخانه خودروسازی تسلا، شرکت تونل سازی بورینگ، زنجیره تئاترهای AMC نمونه‌ای از این طرفداران هستند. به‌این‌ترتیب می‌توان احتمال داد که دوج کوین، شت کوین انفجاری امسال باشد.  

2. ApeCoin (APE)

شت کوین های آینده دار

ایپ کوین توکن که توسط سازندگان کلکسیون ان‌اف‌تی Bored Ape Yacht Club که ارزشی بالغ بر 1.2 میلیارد دلار دارد ایجاد شد و یکی از شت کوین های آینده دار امسال است.

Ape coin توکن بومی APE DAO است و هدف از ایجاد آن دادن قدرت رای‌گیری و مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها به اعضای جامعه درمورد تخصیص بودجه و برنامه‌ریزی‌های آینده است.

ApeCoin در سال 2022 معرفی شد اما به سرعت ارزش خود را از دست داد به طوریکه از 8.5 دلار در مارس 2022 به 3.6 دلار در پایان سال رسید.

بسیاری از کارشناسان معتقدند این کاهش قیمت نه بخاطر ماهیت خود این توکن بلکه به دلیل ریزش کلی بازار کریپتو بود و امیدوار هستند که افت قیمت آن جبران شود.

3. Shiba Inu

شت کوین های آینده دار

بعد از اینکه دوج کوین محبوب شد توکن‌های زیادی با نماد سگ به بازار آمدند. از این بین شیبا این توانست طرفداران زیادی را جذب کند.

این توکن در سال 2020 با لقب «قاتل دوج» راه‌اندازی شد و ارزش بازار آن از دوج بیشتر شد. در‌حال‌حاضر نیز یکی از کریپتوهای رده بالای بازار است. این توکن در سال 2021 رشد قیمت سرسام‌آوری را تجربه کرد.

شیبا اینو گرچه یک میم‌کوین است اما سعی دارد موارد استفاده از توکن خود را توسعه دهد. در سال 2022 متاورس شیباورس را معرفی کرد و بازی ویدئویی آن نیز در حال توسعه است.

در‌حال‌حاضر بیش از 3.6 میلیون نفرد دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی دارد و نزدیک fi 500 هزار نفر هم از مجموعه SHIBArmy آن استفاده می‌کنند.

4. Floki Inu

شت کوین های آینده دار

توکن FLOKI Inu اوایل سال 2021 راه اندازی و تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین شت کوین‌ها با تصویر سگ شده است.

این پروژه در حال توسعه جامعه هواداران خود از طvیق فضای متاورس بازی مبتنی بر NFT است ;i Valhalla نام دارد.

همچنین این توکن بخش جدایی‌ناپذیر دانشگاه فلوکی است که یک سیستم آموزشی درباره فضای ارزهای دیجیتال است.

با همه این‌ها فلوکی نیز یک میم‌کوین و وابسته به تبلیغات است. به‌همین‌دلیل در سال 2023 زمانی که ایلان ماسک تصویری از سگ خود به نام فلوکی منتشر کرد این توکن نیز رشد قیمت بیش از 300 درصدی داشته و ارزش بازار آن به بیش از 460 میلیون دلار رسید.

این توکن همچنین در ابتدای می 2023 در صرافی معتبر بایننس لیست شد. این توکن با شرکت CryptoCard نیز طرح شراکت ایجاد کرده تا کاربران بتوانند از فلوکی برای خرید اجناس استفاده کنند.

به‌این‌ترتیب فلوکی اینو می‌تواند یکی از شت کوین‌های آینده دار محسوب شود.  

5. Safemoon

شت کوین های آینده دار

سیف مون سال 2021 معرفی شد تا به رقیبی برای شیبا اینو تبدیل شود.

جالب است بدانید که تنها در دو هفته ارزش آن 2 میلیون برابر رشد کرد اما قبل از اینکه بتواند سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب کند با افت بازار کریپتو مواجه شد.

این پروژه تلاش کرد تا جامعه کاربران و علاقمندان خود را توسعه دهد تا دومین افزایش قیمت خود را اواخر 2023 تجربه کند.

در نهایت اگر این پروزه بتواند تا دسامبر 2023 طرفداران خود را افزایش دهد می‌تواند رقیبی برای دوج‌کوین و شیبا اینو شود.

6. Baby Dogecoin

شت کوین های آینده دار

بیبی دوج کوین قدرت تبلیغات در فضای مجازی را نشان می‌دهد. این توکن هیچ ویژگی خاصی برای سرمایه‌گذاری ندارد. با این حال گفته شده که هدف آن فراهم کردن امکان دسترسی به کریپتو برای همه مردم و کمک به سگ‌های نیازمند است.

به‌این‌ترتیب تیم این پروژه توانستند از چندین موسسه حمایت از حیوانات، سرمایه جذب کردند و توکن به بازده 3500 درصدی رسید.

مهم‌ترین ترفند بازاریابی بیبی دوج کوین کارمزد 10 درصدی آن بود که برای هر معاملهوجود دارد. به‌این‌ترتیب کاربران برای فروش 1 میلیون از این توکن باید 100 هزارتای آن را کارمزد دهند.

از این کارمزد اخذ شده 50 درصد آن به سایر دارندگان بیبی دوج و 50 درصد برای ایجاد نقدینگی صرف می‌شود. به‌همین‌دلیل اگر کاربران توکن‌های خود را نفروشند توکن بیشتری به‌دست می‌آورند.

7. Wallstreet memes

شت کوین های آینده دار

وال استریت میم (WSM) یک میم‌کوین جدید و کمتر شناخته‌شده است که روی اتریوم ایجاد شده و برخی کارشناسان آن را یکی از شت کوین‌های آینده دار می‌دانند.

در حال حاضر پیش‌فروش وال استریت میم انجام شده و هدف آن نفوذ بیشتر به جامعه است. همچنین به لطف کلکسیون NFT Wall St Bulls که روی مارکت Opensea فعال است، این پروژه بیش از 1 میلیون دنبال‌کننده دارد.

اعضای دیسکورد پروژه نیز واجد شرایط ایردراپ 50 هزار توکن WSM هستند که بین پنج برنده تقسیم خواهد شد. گرچه سرمایه‌گذاری روی این میم‌کوین ریسک بالایی دارد اما می‌تواند با سود چندین برابری همراه باشد.

پیش‌فروش این توکن در 25 می 2023 انجام شد و حدود 217 هزار دلار سرمایه جذب کرد.

چطور شت کوین انفجاری پیدا کنیم؟

بیت‌کوین را در نظر بگیرید. بیتکوین طی چند سال رشد حدودا هزار برابری را تجربه کرد با‌این‌حال شیبا اینو فقط در یک ماه به چنین افزایش قیمتی دست یافت.

شاید هیچ نوع سرمایه‌گذاری در دنیا اینقدر سودآور نباشد که در طی مدت کوتاهی چنین بازخورد بالایی بدهد!

اگر به وبسایت کوین‌مارکت‌کپ سری بزنید و وارد بخش میم‌کوین ها در Coinmarketcap شوید لیست بلندبالایی از میم‌کوین‌هایی را می‌بینید که بسیاری از آنها شت‌کوین هستند.

آخرین توکن‌های اضافه شده به بازار نیز در قسمت Recently Aded وبسایت کوین‌مارکت‌کپ قابل مشاهده هستند.

اگر با این وبسایت اشنا نیستید توصیه می‌کنیم بخوانید: آموزش سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap)

اما چطور متوجه شویم که کدام یک می‌تواند جز شت کوین‌های آینده دار باشد؟

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم بلاک‌چینی است که توکن روی آن ساخته شده است.

به‌عنوان مثال هزینه خریدوفروش توکن‌هایی که روی اتریوم ساخته شده‌اند به دلیل هزینه گسی که به همراه دارند بیشتر از مواردی است که روی بایننس راه‌اندازی شده‌اند.

اما برخی کارشناسان معتقدند توکن‌هایی که روی اتریوم ساخته می‌شوند پروژه‌های ماندگارتری هستند.

شت کوین های آینده دار

موضوع بعدی که باید مد نظر قرار دهیم حجم معاملات توکن هاست.

به‌همین‌دلیل باید به گزینه Volume و market cap دقت کنیم. اگر Volume، نسبت به مارکت کپ حجم قابل مشاهده‌ای باشد، احتمال سودآوری و افزایش قیمت آن کریپتو زیاد است.

به‌طور کلی برای پیدا کردن کوین‌های مستعد افزایش قیمت باید دنبال آن‌هایی باشیم که مارکت کپ پایین و حجم معاملات مناسبی دارند.

از قسمت Trending نیز می‌توانیم آخرین میم‌کوین‌هایی که بسیار مورد توجه بازار بوده‌اند را ببینیم.

شت کوین های آینده دار

از این صفحات می‌توانیم توکن‌هایی را انتخاب و به وسیله ابزارهای حرفه‌ای به صورت تخصصی بررسی کنیم.

مثلا توکن Catgirl را انتخاب می‌کنیم. وارد صفحه مشخصات آن در کوین‌مارک‌کپ شده و آدرس قرارداد هوشمند آن را روی بایننس چین کپی می‌کنیم. در تصویر زیر می بینید:

شت کوین های آینده دار

نکته‌ای که درمورد پیدا کردن شت کوین های آینده دار قابل توجه است، باید به شکل نمودار قیمت این توکن در چند سال گذشته توجه کنید.

شت کوینی‌هایی که اخیرا یک افزایش قیمت شدید را تجربه کرده‌اند احتمالا در آینده نزدیک افزایش قیمت ندارند. پس انتخاب خوبی نیستند اما اگر از آخرین افزایش قیمت آنها چند سال می‌گذرد و قیمت به کف خود رسیده است می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

 برای بررسی‌های حرفه‌ای‌تر وارد وبسایت poocoin.app می‌شویم و آدرس کپی شده را در محلی که در تصویر زیر مشخص شده وارد می‌کنیم و کلید اینتر را می‌زنیم:

شت کوین های آینده دار

تصویری مثل تصویر زیر می‌بینیم:

شت کوین های آینده دار

در منوی سمت راست کمی پایین‌تر یک گزینه به نام Poocoin Visit Chart وجود دارد که میزان بررسی این توکن را توسط بازدیدکنندگان سایت در 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد.

هر قدر این عدد بالاتر باشد نشان می‌دهد که این توکن مورد توجه بیشتری قرار دارد و افراد بیشتری در فکر خرید یا فروش آن هستند.

شت کوین های آینده دار

از منوی سمت چپ گزینه Catgirl transaction را انتخاب می‌کنیم. در صفحه پیش رو تعداد دارندگان توکن و در قسمت پایین صفحه در تب Holders کیف پول‌هایی که این توکن را دارند بررسی می‌کنیم.

یک کیف پول Null برای سوزاندن توکن‌ها وجود دارد و بقیه کیف پول‌هایی که این توکن را ذخیره کرده اند نیز لیست می‌شوند.

شت کوین های آینده دار

در این قسمت می‌توانیم تشخیص دهیم آیا توکن نهنگ بزرگی دارد. اگر داشته باشد با پیگیری و ردیابی این نهنگ امکان پیش بینی احتمال پامپ و دامپ قیمت آن وجود دارد. در مورد این توکن نهنگی دیده نمی‌شود.

موضوع دیگری که باید به آن توجه کنیم contract است. از منوی سمت راست صفحه اول سایت Poocoin که زمینه تیره‌ای داشت گزینه Catgirl Contract را انتخاب می‌کنیم و وارد صفحه زیر می‌شویم.

در این صفحه کمی که اسکرول کنیم به سورس کد قرارداد می‌رسیم که باید مثل تصویر زیر یک تیک سبزرنگ داشته باشد:

شت کوین های آینده دار

مهم است که خط کد بالا در قرارداد این توکن درج شده باشد و توکن‌ها به مدت 7 روز قفل شوند.

این نشان می‌دهد که وقتی کاربر توکن را بخرد، کسانی که نقدینگی را تامین می کنند نمی‌توانند دارایی کاربر را تا 7 روز برداشت کنند و به‌این‌ترتیب احتمال کلاه‌برداری بودن پروژه کم می‌شود.

اگر همه‌چیز در این وبسایت خوب بود. برای بررسی‌های نهایی وارد وبسایت تخصصی دیگری می‌شویم که dextools.io نام دارد و اطلاعات خوبی درباره پروژه‌ها و شت کوین‌های آینده دار در اختیار ما قرار می‌دهد.

در این وبسایت، مجددا آدرس قرارداد پروژه را که از کوین‌مارکت‌کپ کپی کرده‌ایم وارد کرده و به صفحه پروژه کت گرل می‌رویم.

در این صفحه باید به رتبه این کوین که در شکل زیر با رنگ قرمز نشان داده‌ایم دقت کنیم. هر قدر عدد به 100 نزدیک‌تر باشد این پروژه برای خرید بهتر است.

شت کوین های آینده دار

 سایر مشخصات مثل مورد تایید بودن قرارداد یا هانی‌پات بودن آن پروژه و نیز میزان اعتماد جامعه (Community trust) گزینه‌هایی هستند که به آنها توجه می‌شود.

این وبسایت اطلاعات زیادی درباره پروژه‌ها به نمایش می‌گذارد که اگر دانش مناسبی درباره کریپتوکارنسی داشته باشید می‌توانید وضعیت توکن‌ها را به‌راحتی بررسی کنید.

برای یادگیری بهتر می‌توانید به این ویدئوی یوتیوب مراجعه کنید. برای بررسی تخصصی‌تر نیز می‌توانید از این ویدئو کمک بگیرید.

همچنین به‌صورت‌کلی میم‌کوین‌ها و شت کوین‌ها وابستگی زیادی به تبلیغات دارند.

برای اینکه بهتر بتوانیم پیش‌بینی کنیم کدام شت کوین قابلیت افزایش قیمت بالایی دارد لازم است اخبار ترند یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنیم. اینکه چهره های مشهور درباره یک کریپتو چه نظری می‌دهند اهمیت زیادی دارد.

مورد مهم بعدی دنبال کردن نهنگ‌هاست. کیف پول نهنگ‌ها را پیدا و اقدامات آنها را دنبال کنید. هرگاه نهنگ‌ها اقدام به خرید کنند، فوری قیمت یک کریپتو بالا می‌رود.

زمانی که Volume یا حجم خرید‌و‌فروش یک توکن به یک‌باره تغییر می‌کند نشانه‌ای برای پامپ شدن قیمت آن است.

علاوه بر این‌ها توسعه‌هایی که پروژه‌های کریپتو در برنامه خود دارند احتمال جذب کاربران بیشتر و افزایش قیمت آنها را بیشتر می‌کند. بخصوص اگر برنامه‌هایی دارند که باعث می‌شود کاربرد آنها بیشتر شود.

سوالات متداول

چطور شت کوین های آینده دار را پیدا کنیم؟

بهتر است در وبسایت‌هایی مثل کوین‌گکو و کوین‌مارکت‌کپ به دنبال میم‌کوین‌هایی باشیم که حجم خرید مناسبی دارند، مدت زیادی از آخرین پامپ آن‌ها گذشته و به کف قیمت خود رسیده‌اند یا توکن‌های ترند شده را بررسی می‌کنیم. سپس در وبسایت‌های تخصصی‌تر سایر ویژگی‌های آن را بررسی می‌کنیم. مواردی مثل فعالیت نهنگ‌ها، اخبار و تبلیغاتی که درمورد آن کریپتو انجام می‌شود نیز اهمیت زیادی دارد. 

رشد قیمت شت کوین ها به چه شکلی است؟

چون شت کوین‌ها پروژه‌های بی‌هدفی هستند غالبا به جامعه هواداران خود متکی‌اند بنابراین ممکن است بتوانند با تبلیغات و جذب سرمایه، در مدت کوتاهی رشد زیادی کنند. معمولا با سرعت بالایی نیز سقوط می‌کنند.

جمع بندی

شت کوین‌های آینده دار که احتمال افزایش چند صد درصدی قیمت آنها در آینده نزدیک وجود دارد، دارایی‌های جذابی برای سرمایه‌گذاری هستند.

گرچه انتخاب آن‌ها بیشتر بر پایه احتمالات است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند سرمایه‌گذاری زیادی روی آنها انجام نشود، با‌این‌حال درصورتی‌که انتخاب درستی داشته باشید می‌توانید یک شبه سرمایه خود را چند برابر کنید.

انتخاب شت کوین‌های مستعد رشد کار دشواری است. از این رو بیش از هر چیز باید به وضعیت فنی پروژه، حجم خرید‌و‌فروش و نیز ترند شدن آن‌ها در فضای مجازی توجه کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx